پنچرگیری در محل تهران آقای امداد

شرکت امداد خودرو آقای امداد با داشتن بیش از 200 نیروی ماهر و کارآزموده امدادرسان در سطح تهران، آماده است تا با استفاده از تجهیزات کامل، خدمات پنچرگیری در محل تهران را باکیفیت بالا در اختیار شما عزیزان قرار دهد. هدف اصلی آقای امداد ارائه خدمات سریع و باکیفیت پنچرگیری در محل شبانه روزی و پنچرگیری ۲۴ ساعته در تهران است و با برخورداری از سابقه کافی و نیروهایی متخصص، یک مرکز تخصصی امداد خودرو در تهران به شمار می‌رود.

آقای امداد دارای مجوز رسمی تعمیرات و حمل خودرو در محل از اتحادیه امداد خودرو تهران بوده و می‌تواند تمامی خدمات مورد نیاز پنچرگیری در محل تهران را با قیمتی منصفانه در کنار ارائه ضمانت‌نامه پرداخت وجه در صورت عدم رضایت، در اختیار شما قرار دهد. در زمان نیاز به خدمات امدادرسانی در جاده و پنچرگیری در محل تهران، به عنوان یک انتخاب مطمئن کافیست تا با آقای امداد تماس گرفته و خودروی خود را به دست امدادگران و متخصصان با تجربه و ماهر ما بسپارید.

تلفن تماس: 02148287

خدمات پنچرگیری در محل تهران آقای امداد

آقای امداد به عنوان یکی از معتبرترین امداد خودروهای تهران تمامی خدمات مرتبط با پنچرگیری و تعویض لاستیک در محل را برای شما انجام می‌دهد:

  • ارائه خدمات پنچرگیری در محل با قیمت منصفانه
  • دسترسی آنلاین و تلفنی به چندین متخصص پنچرگیری در لحظه
  • امکان اطلاع از قیمت پنچرگیری در محل پیش از ثبت نهایی سفارش در بخش هزینه و تعرفه خدمات امدادی1400 آقای امداد
  • اعزام سریع نیروهای متخصص پنچرگیری در محل
  • استفاده از جدیدترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات جهت پنچرگیری، تعویض لاستیک و حمل خودرو
  • ثبت سفارش پنچرگیری به صورت آنلاین و رایگان
  • ارائه راهنمایی‌های لازم برای کنترل وضعیت خودرو تا زمان رسیدن نیروهای امدادی

خدمات پنچرگیری در محل تهران آقای امداد

در صورتی که به خدمات امداد خودرو، یدک کشی، تعمیر سیار، باتری به باتری و… در کرج نیاز دارید، کافیست تا با امداد خودرو کرج آقای امداد تماس بگیرید.

تلفن تماس: 02148287

هزینه پنچرگیری در محل تهران آقای امداد

قیمت و هزینه پنچرگیری خودرو در محل با توجه به عوامل مختلفی تغییر می‌یابد. از این عوامل می­‌توان به مواردی همچون نوع لاستیک (تیوبی یا تیوبلس)، تعداد و اندازه لاستیک، نوع خودرو، خدمات مورد نیاز مانند انجام تنظیم باد و… اشاره کرد. توجه داشته باشید تنها پنچرگیری لاستیک های تیوب‌لس در حیطه کاری امدادرسانان سیار آقای امداد است؛ چرا که پنچرگیری لاستیک های تیوب‌دار نیاز به تجهیزات و دستگاه های خاصی دارد. از این رو در صورتی که لاستیک خودرو شما تیوب‌لس است و در طی مسیر نیز دچار پنچری شده‌اید، می توانید به راحتی تنها با یک تماس از خدمات پنچرگیری در محل تهران آقای امداد برخوردار شوید. امدادرسانان ما خدمت پنچرگیری را با بهترین کیفیت و در کمترین زمان در اختیار شما قرار خواهند داد.

مزایای استفاده از پنچرگیری در محل تهران آقای امداد

پنچرگیری در محل آقای امداد امکان پنچرگیری هر خودرویی را در هر مکان و در کوتاه‌­ترین مدت زمان برای شما امکان‌­پذیر خواهد کرد. شما با سپردن کار پنچرگیری خودروی خود به یک تیم حرفه‌ای، دیگر لازم نیست تا نگران تهیه لوازم پنچرگیری تیوبلس، محلول پنچرگیری، بهترین اسپری پنچرگیری، چسب پنچرگیری تیوبلس و… باشید. علاوه بر این شما با استفاده از پنچرگیری در محل تهران آقای امداد از مزایای زیر بهره‌مند خواهید شد:

  • پشتیبانی خدمات مشتریان
  • انجام خدمت در زمان دلخواه شما
  • دسترسی به تعمیرکاران خودرو باتجربه و کارآزموده
  • گارانتی یک‌ماهه خدمت تعمیر ماشین
  • صرفه جویی در زمان و هزینه‌ها
  • ارائه فاکتور و ضمانت بازگشت وجه در صورت عدم رضایت
  • اختصاص قیمت مقرون به صرفه و شفاف
  • سهولت در ثبت سفارش اولیه

در صورتی که به خدمات امداد خودرو، یدک کشی، تعمیر سیار، باتری به باتری و… در لواسان نیاز دارید، کافیست تا با امداد خودرو لواسان آقای امداد تماس بگیرید.

تلفن تماس: 02148287

پنچرگیری در محل در نقاط مختلف تهران

آقای امداد خدمات پنچرگیری در محل و تعویض لاستیک را در تمامی مناطق ۲۲ گانه تهران ارائه می‌­دهد. این امر به دلیل برخورداری از نیروهای امدادی سیار آقای امداد است که در بخش‌های مختلف شهر تهران مستقر بوده و آماده هستند تا در سریع­‌ترین زمان ممکن خدمات مورد نیاز شما را در اختیارتان قرار دهند.

پنچرگیری در محل غرب تهران

پونک، آریاشهر، اشرفی اصفهانی، بلوار فردوس، شهرک آزادی، جنت آباد، ستاری، اکباتان، دهکده المپیک، آیت الله کاشانی، دریاچه چیتگر، تهرانسر و…

پنچرگیری در محل شمال تهران

نیاوران، تجریش، فرشته، الهیه، کامرانیه، اقدسیه، قیطریه، پاسداران، اندرزگو، شهرک غرب، داراباد، آجودانیه، بلوار ارتش، زعفرانیه، ولنجک، ظفر، میرداماد، محمودیه، سعادت آباد، فرمانیه و…

پنچرگیری در محل جنوب تهران

شهرک ولیعصر، آزادی، میدان قزوین، جمهوری، نازی آباد ، بهارستان، یاخچی آباد، حافظ، امام خمینی، وحدت اسلامی و …

پنچرگیری در محل شرق تهران

رسالت، تهرانپارس، لواسانات، نارمک، امامت ، سید خندان، فرجام، حکیمیه، نیرو هوایی، پیروزی و …

درخواست خود را ثبت کنید تا در کمترین زمان ممکن یک تیم متخصص پنچرگیری در محل و تعویض لاستیک از شرکت در کنار شما حاضر گردد. شرکت آقای امداد، آماده ارائه خدمات امدادی خودرو از جمله پنچرگیری در محل، تنظیم باد لاستیک، پنچرگیری تیوبلس، یدک کش و حمل خودرو، پنچرگیری موتور سیکلت، تعویض زاپاس، تعویض روغن خودرو، دینام و… است.

دلایل پنچری لاستیک خودرو

لاستیک یکی از پرکاربردترین قطعات مصرفی در خودرو است و پس از گذشت مدت زمانی به طور طبیعی دچار ساییدگی می‌شود. در این زمان دیگر این لاستیک نمی‌تواند به مانند یک لاستیک نو و تازه عمل کند و عملکرد بسیار ضعیفی را از خود نشان خواهد داد. هر چه که میزان فرسایش لاستیک و ساییدگی آن بیشتر باشد، احتمال پنچر شدن آن نیز در زمان رانندگی افزایش خواهد یافت. تمامی لاستیک ها دارای یک عمر طبیعی بوده و پس از گذشته آن زمان یا کیلومتر باید تعویض گردند. شرایط بد جاده ها نیز می تواند این مدت زمان را کمتر کند و احتمال پنچر شدن لاستیک ها را افزایش دهد.

دلایل پنچری لاستیک خودرو

در کنار این مورد، گرمای هوا نیز از دیگر دلایل پنچری لاستیک خودرو به شمار می رود؛ چرا که گرما سبب انبساط هوا شده و فشار باد لاستیک را افزایش داده و می تواند منجر به پنجری یا ترکیدگی لاستیک خودرو شود. امروزه خودرو ها مجهز به سیستم هشدار دهنده ای هستند که به مانیتورینگ فشار درون لاستیک ها پرداخته و با هشدار به راننده وضعیت پنچری و کم باد شدن لاستیک ها را به اطلاع او می رساند. علاوه بر این وجود هر نوع شی تیزی همچون میخ یا شیشه خورده در مسیر لاستیک می‌تواند منجر به پنچر شدن آن به صورت ناگهانی شود.

در صورتی که به خدمات امداد خودرو، یدک کشی، تعمیر سیار، باتری به باتری و… در آبعلی نیاز دارید، کافیست تا با امداد خودرو آبعلی آقای امداد تماس بگیرید.

تلفن تماس: 02148287

نشانه­‌های پنچر شدن لاستیک در زمان رانندگی

امکان دارد که شما در حین رانندگی متوجه پنچر شدن لاستیک خودرو خود شوید. در صورتی که راننده حرفه ای باشید به سرعت متوجه پنچری لاستیک شده و خواهید توانست تا خودروی تان را به سرعت متوقف نمایید. اما در غیر این صورت احتمال ایجاد آسیب های بیشتر به خودرو و خطرات جانی افزایش خواهد یافت. از این رو نشانه های زیر را به یاد داشته باشید و در صورت مشاهده هر یک از آن‌ها به سرعت خودرو خود را در محلی مناسب متوقف نمایید.

سفت شدن فرمان:

یکی از نشانه های پنچری لاستیک خودرو سفت و سخت شدن فرمان به طور ناگهانی است. در حقیقت با کم شدن تدریجی باد لاستیک این اتفاق رخ داده و چرخش فرمان سخت می شود.

لرزیدن لاستیک خودرو:

یکی دیگر از نشانه های پنچر شدن لاستیک خودرو، لرزیدن ماشین در زمان رانندگی است. این یکی از نشانه‌هایی است که اغلب راننده‌ها با توجه به آن متوجه وجود عیب در خودرو می‌شوند. در واقع زمانی که یکی از لاستیک‌ها پنچر می شود تعادل خودرو به هم خورده و در سرعت های بالا خودرو دچار لرزش می گردد.

در صورت نیاز به خدمات امداد خودرو، یدک کشی، تعمیر سیار، باتری به باتری و… در شهرقدس، کافیست تا با امداد خودرو شهرقدس آقای امداد تماس بگیرید.

تلفن تماس: 02148287

انحراف به چپ و راست:

حرکت ناگهانی یا لغزش خودرو به راست و چپ می‌تواند نشانه‌ای از پنجری، کم شدن باد لاستیک و یا حتی ترکیدگی آن باشد. توجه داشته باشید زمانی که لاستیک خودرو به یک باره و ناگهانی می‌ترکد، خودرو به شدت منحرف شده و در این زمان کنترل فرمان نیز بسیار مشکل خواهد بود.

پنچرگیری در محل تهران آقای امداد

پنچر شدن خودرو مشکلی است که رانندگان اغلب مواقع با آن مواجه می شوند. در این زمان نیاز به خدمات پنچرگیری وجود دارد، اما پنچرگیری در محل با استفاده از اعمال و روش‌های مختلف انجام می گیرد. زمانی را تصور کنید که در حال رانندگی بر روی یک لاستیک سوراخ هستید. در این زمان بهترین کار آن است که برای ایمنی بیشتر داخل و بیرون لاستیک خود را بررسی نمایید. در چنین شرایطی شما می توانید با آقای امداد تماس گرفته و درخواست پنچرگیری در محل نمایید.‏ امدادرسانان آقای امداد پس از حضور در محل به مشاهده لاستیک پرداخته و بررسی می کنند که آیا رانندگی با این لاستیک امکان پذیر است و یا نیاز به تعویض دارد.

پنچرگیری در محل تهران آقای امداد

با استفاده از خدمات پنچرگیری در محل تهران آقای امداد، سوراخ‌های موجود در آجر لاستیک به طور صحیح ترمیم شده، فشار هوای لاستیک در مقادیر توصیه شده حفظ و از آسیب بیشتر به لاستیک جلوگیری خواهد شد. در نتیجه رانندگی ایمنی برای شما به ارمغان خواهد آمد اما توجه داشته باشید که پنچرگیری به معنای سالم شدن لاستیک شما نیست و باید در یک زمان مناسب اقدام به تعویض آن نمایید.

در صورتی که به خدمات امداد خودرو، یدک کشی، تعمیر سیار، باتری به باتری و… در قرچک نیاز دارید، کافیست تا با امداد خودرو قرچک آقای امداد تماس بگیرید.

تلفن تماس: 02148287

علاوه بر این امدادرسانان ممکن است در زمان بررسی لاستیک خودرو به این نتیجه برسند که پنچرگیری در محل پاسخگو نبوده و لازم است تا به جای تعمیر لاستیک، اقدام به تعویض آن شود از عوامل و نشانه های نیاز به تعویض لاستیک خودرو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لاستیک دچار آسیب قابل توجهی شده و باید بلافاصله تعویض گردد.
  • در کناره یک لاستیک برآمدگی وجود داشته باشد.
  • لاستیک به علت ضربات بیرون صاف شده باشد.

دستورالعمل‌ پنچرگیری در محل

پنچر شدن لاستیک ها در زمان رانندگی یکی از مشکلات آزاردهنده‌ای است که ممکن است برای هر یک از ما رخ دهد. در این زمان امدادرسانان آقای امداد با استفاده از دستورالعمل های مخصوص و تجهیزات لازم اقدام به پنچرگیری لاستیک خودرو شما می نمایند. در ادامه به بررسی یکی از روش‌های تعمیر لاستیک خودرو و پنچرگیری در محل می پردازیم:

۱) یافتن محل نشتی

نخستین قدم در پنچرگیری، سیار یافتن محل نشتی لاستیک است. برای این کار ابتدا امدادرسان نگاهی دقیق به لاستیک انداخته و بررسی می کنند که آیا میخ و یا جسمی نوک تیز به آن برخورد و یا بریدگی بر روی آن وجود داشته باشد. در صورتی که با بررسی لاستیک به پاسخی نرسند، لاستیک را به یک فشار مناسب می بندند تا ببینند آیا صدایی از آن به گوش می رسد تا بتواند محل نشتی پیدا شود.

یافتن محل نشتی

در صورتی که هیچ یک از روش های زیر پاسخگو نبود، امداد رسان در یک ظرف مقداری صابون را با آب مخلوط کرده و آن را بر روی لاستیک با استفاده از مسواک یا اسپری قرار می دهد. در در صورت وجود حباب بر روی لاستیک می‌‌توان به این نتیجه دست یافت که در آن بخش از لاستیک نشت وجود دارد. سپس این نقطه را با استفاده از نوار علامت زده می‌شود.

در صورت نیاز به خدمات امداد خودرو، یدک کشی، تعمیر سیار، باتری به باتری و… در فشم، کافیست تا با امداد خودرو فشم آقای امداد تماس بگیرید.

تلفن تماس: 02148287

۲) قرار دادن جک و شل کردن مهره های روی لاستیک

پس از یافتن محل نشت لاستیک ها زمان آن رسیده تا تعمیرکار با استفاده از آچار های مخصوص، مهره های موجود بر روی رینگ‌لاستیک را شل و باز نماید. قرار دادن جک در زیر خودرو انجام می‌شود تا لاستیک در موقعیت مناسبی قرار بگیرد و بتوان چرخ ها را جدا کرد. تعمیرکار در این مرحله با نگه داشتن خودرو با جک، بر روی یک سطح سخت یا بتونی چرخ ها را جدا می‌کند.

قرار دادن جک و شل کردن پیچ‌ها

۳) برداشتن پیچ‌های روی لاستیک و تمیز کردن محل نشت

در این مرحله تعمیرکار پیچ و مهره های لاستیک را به طور کامل در دست داشته و لاستیک را از پایه بیرون می کشد. سپس محل قرارگیری نشت را با استفاده از اسپری مخصوص به طور کامل تمیز می‌کند.

۴) وارد کردن پلاگین

حال نوبت به آن رسیده تا پلاگین را در ابزار مخصوص قرار داده و به سوراخ لاستیک فشار داد. در صورت لزوم، برای مهر و موم بهتر لاستیک می‌توان پلاگین را با استفاده از چسب مخصوص به محل سوراخ شده لاستیک چسبانید. در این زمان پلاگین حداقل به مدت یک دقیقه باید ثابت باشد تا چسب کاملا خشک شود. در نهایت بخشی از پلاگین را که از سطح لاستیک بیرون زده است، خارج می‌شود.

وارد کردن پلاگین

در صورتی که به خدمات امداد خودرو، یدک کشی، تعمیر سیار، باتری به باتری و… در پونک نیاز دارید، کافیست تا با امداد خودرو پونک آقای امداد تماس بگیرید.

تلفن تماس: 02148287

۵) باد کردن لاستیک

امدادرسان آقای امداد در نهایت با توجه به فشار هوای توصیه شده، لاستیک‌ها را از هوا پر می‌کند. سپس آن را مجددا در محل خود نصب کرده و جک را برمی‌دارد. در آخر پیچ و مهره‌ها را دوباره وصل و محکم می‌کند.

باد کردن لاستیک

با وجود تمامی این مراحل، اما باز هم این نکته را به یاد داشته باشید که پنچرگیری و تعمیر لاستیک با استفاده از کیت تعمیرات لاستیک راه حل دائمی نیست؛ چرا که لاستیک هنوز هم سوراخ دارد. از این رو شما باید ابتدا لاستیک را به یک تعمیرگاه اتومبیل ببرید تا به صورت حرفه‌ای لاستیک تعویض شود. البته که می‌توانید در این مورد با آقای امداد نیز تماس بگیرید.

ادامه مطلب
عیب یابی خودروهای دوگانه سوز: راهنمای جامع و کامل

تعویض لاستیک پنچر تهران آقای امداد

ممکن است که لاستیک خودرو شما آسیب زیادی دیده باشد و امدادرسانان به این نتیجه برسند که لاستیک پنجرشده را نمی‌توان با استفاده از پنچرگیری تعمیر و قابل استفاده کرد. در این زمان باید اقدام به تعویض لاستیک و جایگزین کردن آن شود. عواملی همچون تمام شدن عمر مفید لاستیک، خورده شدن، سائیدگی بیش از حد در بخش از لاستیک‌، فرو رفتن اجسام تیز در لاستیک و… همه از مواردی هستند که اقدام به تعویض لاستیک را نشان می‌دهند.

امدادرسانان با مشاهده برخی از عوامل می‌توانند متوجه شوند که لاستیک با پنچرگیری تعمیر نشده و نیاز به تعویض دارد. این عوامل عبارت اند از:

  • در صورتی که لاستیک توسط میخ و یا اجسام نوک تیز بیشتر از ۱۰ سانتی متر سوراخ شده باشد، باید اقدام به تعویض لاستیک شود.
  • در صورتی که لاستیک در اثر تصادف، آسیب جدی دیده باشد، باید در سریع ترین زمان ممکن تعویض لاستیک انجام گیرد.
  • در صورتی که از بغل شاهد پنچری لاستیک باشیم به نحوی که سوراخ در کناره لاستیک باشد، باید تعویض لاستیک در محل انجام گیرد.
  • در صورت ایجاد بیش تر از یک سوراخ در لاستیک و یا نزدیکی فاصله سوراخ‌ها از هم در حدود ۴۰ سانتی متر، پنچرگیری پاسخگو نبوده و باید تعویض لاستیک انجام گیرد.

در ادامه به نحوه تعویض لاستیک پنچر شده توسط امدادرسانان پنچرگیری در محل آقای امداد می‌پردازیم:

۱) خارج کردن لاستیک زاپاس از محل خود

نخستین گام در تعویض لاستیک یافتن و خارج کردن لاستیک زاپاس از اتومبیل است. در اغلب خودروها لاستیک زاپاس در صندوق عقب قرار می‌گیرد با این حال در برخی از خودروها نیز نیاز است تا کفی صندلی عقب را کنار بزنیم تا بتوانیم لاستیک زاپاس را را به راحتی بیابیم. به طور معمول در خودروهای کلاس اوور لاستیک زاپاس در پشت درب عقب قرار می گیرد. در برخی از مواقع نیز می توان لاستیک زاپاس را در زیر خودرو به صورت پیچ شده مشاهده کرد.

در صورتی که به خدمات امداد خودرو، یدک کشی، تعمیر سیار، باتری به باتری و… در شهر ری نیاز دارید، کافیست تا با امداد خودرو شهر ری آقای امداد تماس بگیرید.

تلفن تماس: 02148287

۲) باز کردن پیچ های لاستیک معیوب

در گام بعدی نوبت به باز کردن پیچ و مهره های لاستیک معیوب یا پنجره شده می‌رسد. در واقع پیش از جک زدن و بالا بردن خودرو ابتدا باید پیچ های لاستیک معیوب تا حد امکان باز شوند تا در سر جای خود به صورت شل قرار بگیرند. در صورتی که لاستیک‌های خودرو شما دارای قالپاق هستند، ابتدا باید قالپاق ها از سر جای خود خارج شوند. گاهی اوقات ممکن است که به علت زنگ زدگی مهره ها در سر جای خود محکم شده باشند و در زمان در فشار آوردن برای باز کردن آن‌ها جک از زیر خودرو خارج شود از این رو بهتر است تا پیش از جک زدن خودرو پیچ ها تا حد امکان باز شوند تا پس از جک زدن بتوان بدون نیاز به آچار چرخ و به سادگی لاستیک معیوب را از سر جای خود در آورد.

باز کردن پیچ‌های لاستیک معیوب

بهتر است تا در زمان باز کردن و شل کردن مهره ها خودروی خود را در حالت دنده قرار داده و ترمز دستی را بکشید و به این ترتیب خواهید توانست تا از حرکت اضافه خودرو رو به عقب یا جلو در زمان باز کردن مهره ها جلوگیری نمایید.

۳) جک زدن زیر خودرو

در گام بعدی باید زیر خودرو جک زده شود تا جدا کردن لاستیک از آن ساده تر انجام گیرد. محل قرار گیری جک باید به نحوی باشد که دقیقاً در زیر شاسی خودرو قرار بگیرد. با آن که می‌توان جک را در مکان‌ها و بخش های دیگری نیز از خودرو قرار داد اما این کار باعث وارد آمدن فشار به آن بخش ها شده و با توجه به آنکه دیگر بخش ها تحمل وزن خودرو را ندارند ممکن است آسیب ببیند.

جک زدن زیر خودرو

پس از قرار دادن جک در محل مناسب خود تعمیرکاران با استفاده از بخش قلاب مانند آچار چرخ و یا یک میله باریک و یا حتی پیچ بالا برنده جک را می چرخانند و از آن برای بالا بردن جک استفاده می‌کنند.

در صورتی که به خدمات امداد خودرو، یدک کشی، تعمیر سیار، باتری به باتری و… در اسلامشهر نیاز دارید، کافیست تا با امداد خودرو اسلامشهر آقای امداد تماس بگیرید.

تلفن تماس: 02148287

۴) باز کردن لاستیک معیوب و بستن لاستیک سالم

پس از جک زدن خودرو مهره های لاستیک راکت در مراحل قبل تر شل کرده بودیم به طور کامل باز می‌کنیم و به این ترتیب لاستیک را از سر جای خود خارج می نمایم. نکته قابل توجه در این مرحله آن است که مهره ها از هر سمتی که باز شده باشند دوباره باید در سر جای خود قرار بگیرند و در همان بخش بسته شوند.

باز کردن لاستیک معیوب و بستن لاستیک سالم

پس از در آوردن لاستیک معیوب از جای خود، لاستیک زاپاس را جابجا کرده و پیچ ها نیز دوباره از همان سمت باز شده در سر جای خود وصل می شوند. توجه داشته باشید که به جای صفر کردن یک پیچ به طور کامل و سپس رفتن به سراغ دیگر پیچ ها بهتر است تا تمامی پیچ ها با یکدیگر سفت شوند.

۵) پایین آوردن جک و پایان تعویض لاستیک

در آخرین گام تعمیرکار آچار چرخ را دوباره از بخش قلاب مانند خود به جک متصل کرده و در جهت برعکس می چرخاند تا جک پایین بیاید. پس از آنکه جک کاملا از خودرو جدا شد، تعمیرکار آن را دوباره در محفظه قرار داده و سپس با استفاده از چهار چرخ و گرفتن از پای خود مهره ها را در سر جای خود محکم می‌کند. در صورت وجود قالپاق آن‌ها را در سر جای خود قرار داده و سپس لاستیک معیوب را به همراه دیگر ابزار به محل مورد نظر خود منتقل می کند.

به عنوان نکته نهایی بهتر است بدانید که با استفاده از لاستیک زاپاس می‌توان رانندگی کرد، اما این لاستیک ها برای رانندگی طولانی مدت ساخته نشده اند، از این رو شما باید به دنبال یک لاستیک نو رساله باشید و آن را جایگزین نمایید. دقت داشته باشید که بهتر است تا با لاستیک زاپاس از سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت بیشتر رانندگی نکنید.

در صورتی که به خدمات امداد خودرو، یدک کشی، تعمیر سیار، باتری به باتری و… در یادگار امام نیاز دارید، کافیست تا با امداد خودرو یادگار امام آقای امداد تماس بگیرید.

تلفن تماس: 02148287

نکات مهم در زمان پنچر شدن لاستیک خودرو

در صورتی که در جاده بودید و به ناگهان متوجه شدید که لاستیک خودرویتان پنچر شده، به خود مسلط باشید و با توجه به نکات زیر عمل کنید:

زمانی که در حین رانندگی متوجه پنجری شدید، به هیچ عنوان بلافاصله ترمز نکنید؛ چرا که برداشتن پا از روی پدال گاز و ترمز ناگهانی یک اشتباه بزرگ است و می‌تواند تمام وزن خودرو را به لاستیک های جلویی منتقل کرده و منجر به واژگونی خودرو شود. ترمز ناگهانی همچنین میتواند لبه چرخ ها را کاملاً از بین برده و لخت نمایند که همین عامل سبب منحرف شدن خودرو و چپ کردن آن خواهد شد.

زمانی که متوجه پنچری شدید باید سرعت خود را کاهش دهید اما برای این کاهش سرعت نیازی نیست تا پای خود را از روی پدال گاز بردارید؛ بلکه کافیست تا با ضربات آرام به پدال گاز سرعت خودرو را کنترل نمایید. ممکن است که به طور غیر ارادی تصمیم بگیرید تا ترمز کنید یا برای کاهش سرعت پا را از روی پدال گاز بردارید اما سعی کنید تا سرعت ماشین را حفظ نمایید و به آرامی سرعت آن را کم کنید.

نکات مهم در زمان پنچر شدن لاستیک خودروها

در این زمان بهترین کار آن است با استفاده از آینه خودروهای اطراف خود را مشاهده کرده و به آرامی خود را به کنار خیابان هدایت نمایید. همچنین توجه کنید داشته باشید که در خیابان‌های شلوغ و در ترافیک نیز بهتر است با علامت دادن با دست به دیگران رانندگان هشدار داده و مسیر خود را خلوت نمایید در چنین مواقعی هدف شما باید انتقال خودرو به یک حاشیه امن در خیابان باشد به نحوی که برای دیگر خودروها مشکلی ایجاد نشود.

پس از آن که به حاشیه خیابان یا یک نقطه اما رسیدید خود را متوقف کرده و ترمز دستی را بکشید. سپس با روشن کردن چراغ هشدار دهنده موقعیت خودرویتان را ایمن نمایید. این نکته را در نظر داشته باشید که تعویض لاستیک خودرو در کنار جاده نیز می‌تواند خطرناک باشد از این رو ابتدا تمامی جوانب را در نظر گرفته و سپس اقدام به پنچرگیری یا تماس با نیروهای امدادی نمایید. تیم پنچرگیری در محل آقای امداد به سرعت در کنار شما حاضر شده و اقدام به پنجره گیری یا تعویض لاستیک خواهند نمود.

 

لوازم مورد نیاز پنچرگیری

در زمان پنچرگیری لاستیک تیوب‌لس خودرو لازم است تا از ابزارهایی مختاف در این کار استفاده شود، از این لوازم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اسپری پنچرگیری

اسپری پنچرگیری یا محلول پنچرگیری لاستیک، قابلیت آن را دارد تا پنچرگیری لاستیک خودرو و موتورسیکلت را در زمان کوتاهی انجام دهد. این اسپری سوراخ‌های ایجاد شده در تایر را که حداکثر قطری بین ۵ الی ۶ میلی­‌متر دارند را می‌تواند به خوبی پوشش دهد. توجه داشته باشید که تأثیر اسپری در همان زمان استعمال نبوده و برای تکمیل پنچرگیری لازم است تا خودرو ابتدا چند کیلومتر حرکت کند تا مواد اسپری شده داخل لاستیک به سمت سوراخ حرکت کرده و محل پنچری را مسدود نمایند.

اسپری پنچرگیری به این صورت عمل می‌کند که از خود یک گاز غیر قابل اشتعال آزاد می­‌کند و تایر را باد کرده و سوراخ آن را پوشش می­‌دهد. این اسپری می‌تواند نشتی‌­ها و سوراخ­‌های لاستیک را بدون نیاز به جک یا تعویض لاستیک مهر و موم کرده و ببندد.

  • آچار چرخ

از دیگر ابزار کاربردی در پنچرگیری، آچار چرخ است که به دو شکل دستی و پنوماتیکی وجود دارد و می‌توان از آن برای باز و بسته کردن پیچ‌های چرخ ماشین استفاده کرد.

در صورت نیاز به خدمات امداد خودرو، یدک کشی، تعمیر و بنزین سیار و… در نیاوران نیاز دارید، کافیست تا با امداد خودرو نیاوران آقای امداد تماس بگیرید.

تلفن تماس: 02148287

  • دستگاه بالانس چرخ

این دستگاه به دو صورت استاتیکی و دینامیکی قابل استفاده بوده و در حقیقت دستگاهی است که می‌توان با آن لاستیک‌های خودرو را خارج کرد.

از دیگر لوازم مورد نیاز در پنچرگیری لاستیک‌های تیوبلس می‌توان به مواردی چون دو عدد درفش، یک تیوپ چسب پنچرگیری تیوبلس، نخ پنچرگیری لاستیک تیوبلس و پلاگین های مخصوص اشاره کرد. با این حال در بین تمامی این اقلام، چسب پنچرگیری تیوبلس و محلول پنچرگیری اهمیت بسیار زیادی دارند و نباید فراموش کرد این روش‌­ برای هر نوع خودرو و لاستیکی مناسب به شمار نمی‌رود. حتی اگر تمامی این لوازم از بهترین و بالاترین کیفیت نیز برخوردار باشند، باز هم راه حل­‌هایی فوری و موقتی هستند و نتایج پایداری به دنبال ندارند. بر همین اساس بهتر است تا کار پنچرگیری را به متخصصان آقای امداد بسپارید و خیال خود را از بابت نتیجه‌­ نهایی آسوده نمایید.

انتخاب لاستیک مناسب برای خودرو

جالب است بدانید که انتخاب یک تایر مناسب می‌تواند تاثیر بسزایی در ایمنی خودرو سبک رانندگی و حتی مصرف سوخت داشته باشد، به طوری که در مبانی مهندسی خودرو از تایرها به عنوان یکی از اعضای خانواده انتقال قدرت نام برده می شود. خانواده‌ای که اعضای دیگری نیز همچون دیفرانسیل، جعبه‌دنده، اکسل ها و میل لنگ نیز دارد. لاستیک به دلیل درگیر بودن مداوم با اجسام بیرونی همچون شن و ماسه، آسفالت جاده و گل و لای از حساسیت بیشتری نسبت به قطعات درونی خودرو برخوردار است.

انتخاب لاستیک مناسب برای خودرو

این نکته را در ذهن داشته باشید که بر روی هر یک از لاستیک‌های خودرو علائم و حروفی وجود دارد که به مانند یک کتاب می توان دنیایی از اطلاعات را از طریق این علائم و کدها به دست آورد. در این بین برخی از لاستیک های نامعتبر فاقد این علائم هستند و همین نشانه ای است تا نسبت به خرید آن ها اقدام نکنید. برای انتخاب لاستیک مناسب برای خودرو را می توانید از نکات زیر کمک بگیرید:

  • حتما تمامی لاستیک‌های چرخ‌های خودرو را از یک نوع و یک برند انتخاب نمایید.
  • برای مراقبت بیشتر از لاستیک‌ها و رسیم آن‌ها به عمر مفید خود، بهتر است تا هر ٢ الی٣ ماه یک بار به مراکز مجاز برای بازدید سیستم جلوبندی، تنظیم بالانس و فرمان مراجعه نمایید.
  • وجود هر نوع سایش غیرعادی و ناهمگون را در لاستیک‌ها جدی بگیرید. چرا که وجود ساییدگی غیرعادی در لاستیک‌ها نشان از آن است که باید اقدام به تعویض لاستیک نمایید. البته این نشانه می‌تواند زنگ هشداری نیز برای بخش‌های دیگر خودرو همچون فرمان، جلوبندی و فنربندی باشد.
  • وجود هر نوع تفاوت در آج لاستیک‌ها می‌تواند باعث لرزش و بدفرمانی شود. حتی استفاده از لاستیک‌هایی مشابه در صورتی که یکی از آن‌ها تیوب داشته باشد، به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.
  • گاهی اوقات یک دست‌انداز می‌تواند محور خودرو را کمی از تعادل خارج نماید. همین انحرافِ اندک، می‌تواند به‌مرور زمان سبب تغییر حالت لاستیک‌ها شده و در نتیجه لاستیک را از بین ببرد.

در صورتی که به خدمات امداد خودرو، یدک کشی، تعمیر سیار، باتری به باتری و… در الهیه نیاز دارید، کافیست تا با امداد خودرو الهیه آقای امداد تماس بگیرید.

تلفن تماس: 02148287

0 0 نظرها
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو