امداد خودرو قرچک آقای امداد

امداد خودرو قرچک آقای امداد با بیش از 200 نیروی امدادرسانی فعال در سطح تهران، یکی از معتبرترین شرکت‌ های امداد خودروی تهران بوده و آماده است تا با استفاده از تجهیزات کامل، خدمات تعمیر خودرو در محل را باکیفیت بالا در اختیار شما قرار دهد. هدف اصلی آقای امداد ارائه خدمات سریع و باکیفیت است. از این خدمات می‌توان به مواردی چون یدک کش کردن خودرو، خودرو بر، کفی، مکانیک سیار، بنزین سیار، باتری به باتری و پنچری اشاره کرد.

به عنوان یک انتخاب عالی شما می توانید در زمان نیاز به امداد خودرو با امداد خودرو قرچک تماس گرفته و خودروی خود را به دست امدادگران و متخصصان با تجربه و ماهر آقای امداد بسپارید. واحد امداد خودرو قرچک آقای امداد دارای مجوز رسمی تعمیرات و حمل خودرو در محل است و آمادگی آن را دارد تا خدمات خود را به صورت 24 ساعته شبانه روز در اختیار شما کاربران عزیز قرار دهد.

واحدهای امدادرسانی ما به صورت شبانه‌روزی و با قیمت مصوب اتحادیه آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در هر بخشی از منطقه قرچک هستند و در کمترین زمان خود را به شما می رسانند تا فرآیند امداد را آغاز نمایند. اگر نیاز به امداد خودرو فوری و سریع در منطقه قرچک دارید و ضمانت خدمات امدادی نیز اهمیت زیادی برایتان دارد، با ما تماس بگیرید.

تلفن تماس: 02148287

قیمت خدمات امداد خودرو قرچک آقای امداد

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های امداد خودرو قرچک آقای امداد، شفافیت ارائه خدمات و نرخ هزینه و دستمزد آن‌ها است. به نحوی که نرخ دستمزد و هزینه تعمیرات سیار خودرو در امداد خودرو قرچک آقای امداد، تحت نظارت اتحادیه دارندگان تعمیرگاه اتو سرویس، پارکینگ، کارواش و امدادخودرو تعيين شده است و هزینه‌ها نیز مطابق با آن محاسبه و دریافت می‌شوند. در واقع دیگر هیچ گونه هزینه اضافه‌ای برای خدمات از شما دریافت نخواهد شد. ما در بخش هزینه و تعرفه خدمات امدادرسانی آقای امداد 1400، هر یک از خدمات را به صورت جزئی بیان کرده‌ایم.

 

امداد خودرو قرچک آقای امداد

امداد رسانان آقای امداد

واحد امداد خودرو قرچک آقای امداد، نظارت دقیقی بر استخدام و به کارگیری نیروی انسانی خود دارد و در کنار دریافت مدارک کاری و هویتی تکنسین خود، گواهی عدم سوء پیشنه را نیز از آن‌ها دریافت کرده است. در کنار این تمامی خدماتی را که آن‌ها می توانند انجام دهند، به صورت کامل تأیید صلاحیت شده است تا خدمات امدادرسانی خود را به بهترین شکل ممکن به شما عزیزان ارائه دهند.

در کنار آن، ما یک سیستم نظرسنجی و پیگیری کامل را نیز برای هر یک از واحدها و تکنسین خود ایجاد کرده‌ایم تا بتوانیم کیفیت آن‌ها را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم و در جهت بهبود آن‌ها تلاش کنیم.

 

چرا آقای امداد؟

عوامل زیادی مانند عدم آگاهی با مسائل فنی و بسیاری از مسائل دیگر باعث می‌شود تا ما در رابطه با انتخاب خدمات سرویس فنی در محل برای خودرو خود با نگرانی‌هایی مواجه شویم. اما آقای امداد به عنوان سرویسی حرفه‌ای در زمینه امداد و تعمیر سیار، تمام تلاش خود را به کار گرفته تا این تشویش را به حداقل ممکن رسانده و با ارائه‌ی خدماتی با کیفیت، رضایت مشتریان را تامین نماید. در این بخش می‌خواهیم به بررسی خدمات امداد خودرو آقای امداد بپردازیم. خدمات و مزیت‌هایی که باعث شده تا آقای امداد به انتخابی حرفه‌ای در حوزه امداد خودرو تهران تبدیل شود.

چرا آقای امداد؟

در صورت نیاز به خدمات امداد خودرو و تعویض و تعمیر انژکتور، شمع، دینام و… در محل و در منطقه قرچک، کافیست تا با امداد خودرو قرچک آقای امداد تماس بگیرید.

تلفن تماس: 02148287

خدمات امداد خودرو قرچک آقای امداد

آقای امداد با بهره مندی از ۱۳ سال سابقه تخصصی در حوزه خدمات فنی خودرو هم اکنون آماده است تا خدمات جامع و کاملی را در اختیار شما قرار دهد. ما با پیش بینی ایرادات فنی ممکن و جذب متخصصان ماهر و حرفه ای برای حل آن‌ها، تیمی توانمند و مجرب برای خدمت به شما تشکیل داده‌ایم. همان گونه که پیش تر نیز بیان شد، امداد خودرو قرچک آقای امداد طیف وسیعی از خدمات امداد خودرو در محل را ارائه می‌کند که باعث می‌شود خیال‌تان از بابت رفع مشکلات فنی به طور کامل راحت شود. این خدمات مکانیک سیار را می‌توان به طور کلی در قالب‌های زیر عنوان کرد:

  • تعویض فیلتر و پمپ بنزین
  • دیاگ و تنظیم موتور انواع خودرو
  • تعویض باتری خودرو با دستگاه تست سلامت
  • تعویض و پنچری لاستیک
  • تعویض دیسک و صفحه و ماهک دنده
  • تعویض روغن موتور
  • تعویض دینام و تسمه دینام

شمع خودرو چیست؟

شمع خودرو در حقیقت یک قطعه کوچک است که از ابتدای ساخت خودرو های مدرن با موتورهای درون سوز با آن‌ها همراه بوده است. این قطعه کوچک نقش حیاتی در احتراق داخلی خودروها ایفا می کند، به طوری که خودروهای احتراق داخلی برای سوزاندن سوخت در درون سیلندرهای موتور خود به یک محرک اولیه نیاز دارند و این محرکه اولیه جرقه ای است که شمع آن را تولید می‌کند. به طور کلی شمع یکی از اصلی ترین بخش های موتور خودرو است و سبب روشن شدن و شروع به کار آن می گردد. این قطعه به حدی اهمیت دارد که در صورت نقص در عملکرد آن به هر دلیل، موتور قادر به روشن شدن نبوده و خودرو حرکت نخواهد کرد.

شمع خودرو چیست؟

احتراق مورد نیاز در درون موتور خودرو، توسط سه عامل اصلی که بهرمانند سه رأس مثلث هستند، ایجاد و تکمیل می شود. این سه عامل سوخت، اکسیژن و حرارت به شمار می روند که حرارت در این بخش توسط شمع و عملکرد جرقه زنی آن تامین می گردد. در واقع این جرقه به مانند فندکی است که شعله گاز را روشن کرده و آتش درون سیلندر را فراهم می‌کند.

در صورت نیاز به خدمات امداد خودرو و تعویض و تعمیر شمع خودرو در محل و در منطقه قرچک، کافیست تا با امداد خودرو قرچک آقای امداد تماس بگیرید.

تلفن تماس: 02148287

هرچه که جرقه قوی‌تر باشد، احتراق مورد نیاز موتور نیز به صورت قوی تر و بهتری صورت خواهد گرفت که البته شمع نیز انرژی مورد نیاز خود را برای جرقه زدن از باتری خودرو تأمین می‌کند و به عبارتی دقیق‌تر، شمع انرژی الکتریکی باتری را به محفظه احتراق رسانده و انرژی گرمایی مورد نیاز خودرو را تولید می نماید.

به طور معمول یک یا دو شمع در بالای سیلندر و روی سر سیلندر قرار می گیرند تا بتوانند به خوبی جرقه را در محفظه احتراق ایجاد نمایند. با توجه به نیاز خودرو و متناسب با موتور، شمع مناسب انتخاب می شود؛ چرا که در غیر این صورت به علت جرقه زنی بیش از حد، شمع دچار فرسایش شده و کارایی خود را به زودی از دست خواهد داد. علاوه بر این، عدم عملکرد مناسب شمع سبب احتراق ناقص در درون موتور شده و استهلاک دیگر قطعات خودرو را بالا می‌برد.

اجزای تشکیل دهنده شمع خودرو

شمع خودرو با آن که قطعه‌ای کوچک است، اما اهمیت زیادی دارد و وظیفه بزرگی را برعهده دارد. این قطعه کوچک بسیار ساده بوده و هیچ گونه پیچیدگی ندارد.

اجزای تشکیل دهنده شمع خودرو

با این حال دارای چند جزء کوچک در خود است که در ادامه به بررسی این اجزا می‌پردازیم:

  • ترمینال شمع

این بخش در واقع بالاترین قسمت بدنه شمع بوده و از عایق نیز بیرون می‌زند. ترمینال به وایر متصل شده به عنوان ناقل قوی الکتریسیته عمل می‌کند. در کنار این موارد در برابر زنگ زدگی نیز از مقاومت بالایی برخوردار است.

  • عایق چینی

عایق چینی شمع از جنس آلومینیوم یا اکسید آلومینیوم بوده و در واقع به عنوان یک پوشش خارجی از جنس لعاب شیشه ای عمل می کند. این لایه خارجی که به رنگ سفیدی بر روی شمع دیده می شود، از جذب آلودگی توسط عایق جلوگیری کرده و منافذ آن را به طور کاملی می‌پوشاند. این عایق به شمع در برابر حرارت بالا و فشارهایی که با آن مواجه هستند، کمک کرده و استحکام آن را بالا می‌برد. در برخی از انواع آن ها می توان این عایق را جدا کرد که به آن‌ها شمع های دو تکه نیز گفته می شود.

در صورت نیاز به خدمات امداد خودرو و تعویض و تعمیر شمع خودرو در محل و در منطقه قرچک، کافیست تا با امداد خودرو قرچک آقای امداد تماس بگیرید.

تلفن تماس: 02148287

  • پایه‌ شمع

پایه یا رزوه شمع به سر سیلندر متصف بوده و بر روی آن بسته می شود، به نحوی که می تواند با محفظه احتراق هم سطح باشد. در صورتی که این پایه بیش از حد کوتاه و یا بلند باشد، شمع دچار خودسوزی خواهد شد. به طور کلی می توان شمع ها را از نظر قطر و اندازه پایه به دو دسته پایه کوتاه و پایه بلند تقسیم کرد که با توجه به سر سیلندر و موتور هر خودرو، از انواع مختلف آن استفاده می‌شود.

  • بدنه‌ شمع

بدنه شمع از جنس فولاد بوده و شمع را بر روی سیلندر ثابت نگه می‌دارد. در بالای بدنه آچارخور و در پایین آن پایه شمع وجود دارد. در میان سر سیلندر و بدنه از واشری به عنوان عایق بندی و با هدف جلوگیری از نفوذ مخلوط سوخت و هوا به بیرون از سیلندرها استفاده می گردد.

  • الکترود مثبت

یکی از اجزای اصلی شمع الکترود مثبت است که به آن الکترود مرکزی شمع نیز گفته می شود و وظیفه آن انتقال الکتریسیته از ترمینال تا محفظه احتراق است. این الکترود در وسط عایق چینی واقع شده و اغلب از آلیاژهای فولادی همچون فولاد-نیکل، فولاد-منگنز و فولاد-کروم ساخته می‌شود تا بتواند در برابر حرارت مقاومت لازم را داشته باشد. گاهی اوقات الکترود از دو تکه ساخته می شود که در بین این دو تکه از یک مقاومت با جنس شیشه های مخصوص به کار می رود تا طول عمر شمع بالا رود. امروزه شمع ها را با استفاده از الکترود مرکزی با جنس مس که از نیکل کروم استفاده می شود، می‌سازند که علاوه بر مقاومت حرارتی بالا می تواند رسانای الکتریسیته مناسبی نیز باشد.

ادامه مطلب
چگونه می توان مایعات اتومبیل را برای تعویض بررسی کرد

در بین الکترود مثبت و عایق چینی به طور معمول یک فاصله هوایی وجود دارد که می‌تواند فضای انبساط الکترونیک را فراهم نماید.

در صورت نیاز به خدمات امداد خودرو و تعویض و تعمیر شمع  خودرو در محل و در منطقه قرچک، کافیست تا با امداد خودرو قرچک آقای امداد تماس بگیرید.

تلفن تماس: 02148287

  • الکترود منفی

این الکترود را با نام الکترود کناری نیز می شناسند که به پایه شمع و یا بدنه آن متصل می‌شود و جنس آن از آلیاژ نیکل-کروم است و به مانند زائدهای انتهای پایه و در اطراف الکترود مثبت دیده می‌شود. در انواع مختلف شمع ها تعداد الکترود های منفی متفاوت است.

  • گپ

گپ یا شکاف جرقه به فاصله بین دو الکترود منفی و مثبت گفته می شود که به طور دقیقی تنظیم و اندازه گیری خواهد شد. با توجه به نیاز های موتورهای مختلف و انواع شمع ها، این فاصله متفاوت بوده و نقش بسیار مهمی در احتراق موتور دارد با این حال به طور کلی هر چه که فاصله گپ بیشتر باشد، جرقه زنی نیز بهتر انجام می گیرد.

 

نحوه کارکرد شمع در خودرو

شمع برای انجام وظیفه خود که انتقال انرژی الکتریکی باتری به سیلندرها و ایجاد جرقه برای احتراق در درون آنهاست را در سه مرحله اصلی انجام می‌دهد.

نحوه کارکرد شمع خودرو

این سه مرحله عبارتند از:

۱) انتقال جریان برق به شمع

به طور کلی شمع در بخش ترمینال به یک سیم‌پیچ الکتریکی برای ایجاد جریان برق با ولتاژ بالا به نام کوئل متصل است و این اتصال نیز از طریق سیمی با عایق الکتریسیته‌ قوی برقرار می‌گردد. برق تولیدی در کوئل از مسیر ترمینال به الکترود مثبت یا میانی انتقال می‌یابد و تا پایه‌ شمع می‌رود. الکتریسیته در هنگام رسیدن به شکاف جرقه یا گپ، تمایل دارد تا به قطب منفی یا الکترود بدنه انتقال یابد، اما خاصیت عایق الکتریسیته بودن مخلوط سوخت و هوا مانع از این انتقال خواهد شد.

۲) یونیزه کردن مخلوط سوخت و هوا

پس از انتقال جریان برق به شمع، شمع ولتاژ قوی‌تری از برق را به گپ منتقل می‌کند تا انتقال نهایی الکتریسیته از قطب مثبت انجام گیرد. این ولتاژ بالا می‌تواند ساختار مولکولی مخلوط موجود در شکاف جرقه را تغییر دهد و با بالاتر بردن ولتاژ از قدرت دی‌الکتریک گاز، آن را یونیزه نماید. سپس برق از مخلوط یونیزه شده عبور کرده و به قطب منفی انتقال می‌یابد.

۳) جرقه زنی

پس از عبور برق از الکترودها، دمای آن‌ها افزایش یافته و گازهای یونیزه شده منبسط می‌شوند. این انبساط سرانجام به جرقه‌زدن منتهی خواهد شد. این عمل تا حدودی مشابه با عملکرد رعد و برق است. در نهایت جرقه‌زتی منجر به واکنش گازها با یکدیگر شده و یک گوی آتش در گپ ایجاد می‌کند. به این گوی هسته‌ آتشین می‌گویند و اندازه‌ آن به ترکیب سوخت و گاز موجود در سیلندر و شرایط محفظه‌ احتراق در زمان جرقه‌زنی وابسته است.

 

انواع تقسیم‌بندی شمع خودرو

شمع‌ها را می‌توان بر اساس فاکتورهای مختلفی تقسیم بندی کرد که همین مساله تنوع آن‌ها را افزایش می‌دهد. از این فاکتورها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱) انواع شمع بر اساس جنس الکترود

۲) انواع شمع بر اساس کد حرارتی

۳) انواع شمع بر اساس تعداد الکترود

 

  • انواع شمع از نظر کد حرارتی

به میزان حرارت موجود در شمع، در آخرین مرحله کار خودرو و مقاومت آن در برابر حرارت کد حرارتی می گویند. این دما باید به میزانی باشد که پیش از موعد مقرر سبب ایجاد احتراق نگردد. به عبارت دیگر شمع باید بتواند دما را تا زمان یونیزه شدن کامل گازها در گپ کنترل نماید. در کنار این عامل این دما باید در حدی بالا باشد که از ذوب شدن مخلوط گاز و سوخت بر روی الکترود جلوگیری کند. در واقع به عبارت دیگر می توان توانایی انتقال حرارت شمع را جهت تنظیم حرارت مورد نیاز خودرو کد حرارتی نامید که با توجه به ساختمان و رزوه‌ آن متغیر است.

انواع تقسیم‌بندی شمع خودرو

در تعیین کد حرارتی شمع عوامل متعددی تاثیر دارند که از مهمترین این عوامل می توان به مساحت و طول پایه شمع اشاره کرد. از دیگر عوامل موثر در تعیین کد حرارتی، ساختار الکترود مثبت و قدرت هدایت حرارتی آن است. بر اساس این فاکتور می توان شمع ها را به سه دسته شمع سرد، گرم و نیمه گرم تقسیم کرد.

  • انواع شمع از نظر جنس و ساختار الکترود مثبت

با توجه به ساختار و جنس الکترود مثبت می توان شمع ها را به دو دسته ی شمع های سوزنی و معمولی تقسیم کرد که در شمع های معمولی، الکترود مثبت سر گردی دارد در صورتی که در شمع های سوزنی الکترود مثبت ظاهری سوزنی شکل دارد.

در صورت نیاز به خدمات امداد خودرو در محل و در منطقه ملارد، کافیست تا با امداد خودرو ملارد آقای امداد تماس بگیرید.

تلفن تماس: 02148287

دلایل خرابی شمع خودروها

عوامل مختلفی می‌توانند منجر به خرابی شمع خودروها شوند. از این موارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تجمع کربن

یکی از علل خرابی شمع خودروها، تجمع کربن بر سر شمع است که می‌تواند منجر به خراب شدن هر چه سریع‌تر شمع گردد. این موضوع خود به دلیل تزریق سوخت آلوده توسط انژکتورها، فیلتر هوای فرسوده و بسیاری از دلایل دیگر رخ می‌دهد.

  • دمای بالا

از دیگر عوامل خرابی و کاهش عمر شمع‌ها، بیش از حد گرم شدن شمع ها است. از علل این پدیده می‌توان به اشتعالِ مخلوط هوا و سوخت پیش از تولید جرقه توسط شمع ها در موتورهایی با نسبت اشتباه سوخت و هوا و دارای زمانبندی مشکل اشاره کرد.

  • آلودگی توسط روغن

در صورتی که روغن بر روی شمع نفوذ پیدا کند، نوک آن خراب خواهد شد. این اتفاق موجب آسیب و فرسایش اضافی شمع شده و سبب نشت روغن به داخل محفظه احتراق و آسیب قطعات موتور در طول زمان می‌گردد.

در صورت نیاز به خدمات امداد خودرو و تعویض و تعمیر قطعات خودرو در محل و در منطقه فشم، کافیست تا با امداد خودرو فشم آقای امداد تماس بگیرید.

تلفن تماس: 02148287

 

  • رانندگی با گاز دادن زیاد

در صورتی که شما با گاز زیاد رانندگی می‌کنید، به احتمال زیاد باید شمع های خود را در طول مدت کمتری تعویض نمایید. رانندگانی که کمتر پدال گاز را می‌فشارند، شمع خودرو تا مدت زمان بیش‌تری دوام خواهد آورد.

 

علائم ظاهری خرابی شمع خودرو

شمع خودرو طول عمر مشخصی دارد و پس از طی این مدت زمان باید تعویض گردد. اما گاهی اوقات برخی از عوامل باعث می‌شوند تا این مدت زمان کاهش یابد. از این عوامل می‌توان به بالارفتن سطح رطوبت حاصل از احتراق در سر الکترودها، از بین رفتن لک تورها، کثیف شدن آن‌ها و در نتیجه جرقه زنی نادرست اشاره کرد. این عوامل باعث می‌شوند تا لازم باشد تا شمع خودرو را پیش از اتمام طول عمر استاندارد، تعویض نمود. این مورد را به خوبی در ذهن داشته باشید که عدم عملکرد صحیح شمع باعث خام سوزی و بد سوزی در خودرو شده و موجب ناقص سوختن سوخت در درون سیلندر مربوط به آن می‌شود که در نتیجه سطح آلایندگی افزایش خواهد یافت و قطعات موتور دچار صدمات جدی خواهند شد.

علائم ظاهری خرابی شمع خودرو

از برخی از مهم‌ترین علائم ظاهری خرابی شمع خودرو و دلایل ایجاد آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

شکستن چینی شمع: ضربه در زمان نصب و یا نصب نادرست
رسوب گرفتن الکترودها و پایه: عدم کیفیت بالای سوخت
ترک روی چینی شمع: زیاد شدن فاصله‌ گپ یا عبور جریانی بیش از حد توان شمع و با ولتاژ بالا از الکترود
آلوده بودن پایه و الکترودها به سوخت: ترکیب نادرست سوخت و هوا در محفظه‌ احتراق
ذوب شدن الکترودها: عدم تناسب کد حرارتی شمع با موتور
روغنی بودن پایه‌ شمع: روغن سوزی موتور در یک یا تمانی سیلندرها
آب خوردن به پایه‌ شمع: نفوذ از سیلندرها و نقص سرسیلندر یا بوش
تغییر رنگ چینی عایق: چینی به حالت عادی خاکستری، زرد یا قهوه‌ای کم‌رنگ است، در صورتی که رنگ آن به صورتی یا قرمز تغییر یابد، باید میزان اکتان سوخت اندازه‌گیری شود. علت اصلی این امر، افزودنی‌های بنزین بدون سرب است.
آلوده شدن الکترودها و پایه به کربن و سیاه شدن آن‌ها: تنظیم نبودن درصد سوخت و هوا ناشی از نقص انژکتور یا کاربراتور، سنسور اکسیژن، آلودگی فیلتر هوا، عدم تناسب کد حرارتی شمع با موتور و تأخیر در احتراق

 

دیگر علائم خرابی شمع خودرو

در کنار علائم ظاهری، از علائم دیگری نیز می‌توان به نقص در شمع‌ها و عدم عملکرد صحیح آن‌ها پی برد. این علائم عبارتند از:

  • بد کار کردن موتور و لرزش در آن
  • روشن شدن چراغ چک
  • مصرف بالا و غیرعادی سوخت
  • راندمان پایین موتور

در پایان این نکته را به یاد داشته باشید که شمع در عملکرد و راندمان موتور خودرو، اهمیت زیادی دارد و باید برای انجام سرویس‌های دوره‌ای این قطعه دقت کرده و آن را در زمان تعیین شده مورد تعویض قرار داد. عدم درست کار نکردن شمع علاوه بر آسیب به موتور، می‌تواند مصرف سوخت و درصد آلایندگی خودرو را نیز افزایش دهد که همین امر بر اهمیت سلامت آن خواهد افزود.

در صورت نیاز به خدمات امداد خودرو و تعویض و تعمیر قطعات خودرو در محل و در منطقه شهر ری، کافیست تا با امداد خودرو شهر ری آقای امداد تماس بگیرید.

تلفن تماس: 02148287

0 0 نظرها
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو