پمپ بنزین سیار شبانه روزی 02148287 تهران، کرج و شهرهای دیگر

 تیم متخصص سوخت رسانی آقای امداد شامل ناوگان از پمپ بنزین سیار و پمپ بنزین موتوری در تهران و کرج و سایر شهر ها است. برای دریافت خدمات سوخت رسانی سیار کافیست تا با ما تماس بگیرید. تیم مخصوص سوخت رسانی امداد خودرو آقای امداد در کمترین زمان ممکن مشکل سوخت خودروتان را برطرف کرده و بنزین مورد نیازتان را به شما می رساند. شما می توانید در صورت نیاز به بنزین در منزل، محل کار و به طور کلی در هر بخش دیگری از تهران با ما تماس گرفته و در زمانی اندک سوخت مورد نیاز خود را دریافت نمایید.

 

یکی از خدمات محبوب و پرطرفدار کاربران آقای امداد پمپ بنزین سیار تهران است که می تواند نیاز سوخت خودروها را در هر زمانی از شبانه روز با قیمتی منصفانه در کنار کیفیت بالا رفع نماید. شما دیگر لازم نیست تا برای بنزین زدن به خودروی خود مسیر زیادی را طی کرده تا به پمپ بنزین برسید و در صف های طولانی به انتظار بمانید، کافیست تا با آقای امداد تماس بگیرید تا اکیپ پمپ بنزین سیار تهران آقای امداد حرکت کرده و در محل مورد نظر شما سوخت مورد نیازتان را با کیفیتی بالا و با استاندارد کافی در اختیارتان قرار دهد.

پمپ بنزین سیار

اکیپ های پمپ بنزین سیار تهران آقای امداد بنزین را با همان کیفیت استاندارد موجود در جایگاه های سوخت به شما عرضه می کنند. از این رو دیگر شما نیاز نیست تا برای بنزین زدن به خودرو مسیر طولانی را تا جایگاه های پمپ بنزین طی کنید. این جایگاه ها هم اکنون به علت ازدحام جمعیت زیاد یکی از مکان‌های تجمع آلودگی کرونا به شمار می‌روند و خطرناک هستند. اگر سوخت خودرویتان تمام شده و نیاز به پمپ بنزین سیار تهران دارید، با ما تماس بگیرید.

 

پمپ بنزین سیار آقای امداد در نقاط مختلف تهران

شرکت آقای امداد خدمات سوخت رسانی سیار و پمپ بنزین سیار خود را در تمامی مناطق ۲۲ گانه تهران ارائه می‌­دهد. این امر به دلیل برخورداری از نیروهای امدادی و اکیپ‌های مجهز سوخت رسانی سیار آقای امداد است که در بخش‌های مختلف شهر تهران مستقر بوده و آماده هستند تا در سریع­‌ترین زمان ممکن سوخت مورد نیاز شما را در اختیارتان قرار دهند.

پمپ بنزین سیار غرب تهران آقای امداد:

پونک، آریاشهر، اشرفی اصفهانی، بلوار فردوس، شهرک آزادی، جنت آباد، ستاری، اکباتان، دهکده المپیک، آیت الله کاشانی، دریاچه چیتگر، تهرانسر و…

پمپ بنزین سیار شمال تهران:

نیاوران، تجریش، فرشته، الهیه، کامرانیه، اقدسیه، قیطریه، پاسداران، اندرزگو، شهرک غرب، داراباد، آجودانیه، بلوار ارتش، زعفرانیه، ولنجک، ظفر، میرداماد، محمودیه، سعادت آباد، فرمانیه و…

پمپ بنزین سیار جنوب تهران:

شهرک ولیعصر، آزادی، میدان قزوین، جمهوری، نازی آباد ، بهارستان، یاخچی آباد، حافظ، امام خمینی، وحدت اسلامی و …

پمپ بنزین سیار شرق تهران:

رسالت، تهرانپارس، لواسانات، نارمک، امامت ، سید خندان، فرجام، حکیمیه، نیرو هوایی، پیروزی و …

پمپ بنزین سیار تهران مرکزی:

بهشتی، فاطمی، مطهری، ملاصدرا، امیرآباد، یوسف آباد، گیشا، عباس‌آباد، جلفا، خواجه عبدالله، بهارشیراز، زرتشت، بهجت آباد، تخت جمشید (طالقانی)، تخت طاووس، سهروردی، آپادانا و…

کافیست با یک تماس کوتاه و یا از طریق سایت، درخواست خود را ثبت کنید تا در کمترین زمان ممکن پمپ بنزین سیار تهران آقای امداد و اکیپ متخصص سوخت‌رسانی در محل آن در کنار شما حاضر گردد. شرکت آقای امداد، در کنار ارائه بنزین سیار، آماده ارائه خدمات امدادی خودرو از جمله دیاگ و عیب‌یابی سیستم سوخت رسانی خودرو، پنچرگیری در محل، تنظیم باد لاستیک، پنچرگیری تیوبلس، یدک کش و حمل خودرو، پنچرگیری موتور سیکلت، تعویض زاپاس، تعویض روغن خودرو، دینام و… نیز است.

در صورت نیاز به خدمات امداد و حمل خودرو در ورامین، کافیست تا با امداد خودرو ورامین آقای امداد تماس بگیرید.

تلفن تماس: 02148287

 

خدمات پمپ بنزین سیار تهران آقای امداد

با توجه به کمبود میزان جایگاه‌های سوخت در سطح شهر تهران، شما می توانید در مواقع نیاز به بنزین، سوخت مورد نیاز خود را از طریق پمپ بنزین سیار تهران آقای امداد تامین کنید. سیستم سوخت رسانی خودرو یکی از حیاتی ترین و مهم ترین بخش های خودرو به شمار رفته و در مواجهه با هرگونه اختلال در آن، خودرو دیگر قادر به حرکت نخواهد بود. تکنسین آقای امداد در کنار ارائه بنزین سیار می‌تواند مشکلات مربوط به خودرو شما از جمله سیستم های سوخت رسانی، تامین هوا، سیستم خنک کننده، سیستم روغن کاری موتور، سیستم شمع و وایرهای آن و… را نیز بررسی، عیب‌یابی و رفع نماید.

شما می‌توانید در زمان ایجاد اختلال برای هر یک از بخش‌های سیستم سوخت رسانی خودرو خود به راحتی تنها با یک تماس، اقدام به دریافت خدمات سوخت رسانی خودرو در محل نمایید.

 

چگونگی سوخت رسانی در پمپ بنزین سیار تهران آقای امداد

همان طور که می‌دانید سیستم سوخت رسانی خودرو از بخش های مختلفی تشکیل شده است که با شناخت کامل از این بخش ها می توان به راحتی و به کمک تکنسین های سیار متخصص در این زمینه اقدام به سوخت رسانی خودرو به صورت سیار نمود. تکنسین های پمپ بنزین سیار تهران آقای امداد در ابتدا بخش‌هایی چون باک مخصوص سوخت و شیلنگ های متصل به آن، بخش مخصوص جمع آوری ضایعات و بخار بنزین ها، سوپاپ مخصوص، درجه نشان دهنده آمپر بنزین و… را بررسی کرده و سپس اقدام به سوخت‌رسانی خواهند کرد.

پیش از انجام سوخت رسانی سیار توسط تکنسین آقای امداد، باید برخی از نکات را رعایت نمایید تا سوخت رسانی با ایمنی و کیفیت بالاتری انجام گیرد. این نکات عبارتند از:

  • پیش از اقدام به سوخت‌ رسانی از سوی متخصصین، ابتدا باید نوع بنزین مصرفی خودرو خود را اعلام نمایید.
  • پیش از انجام خدمات سوخت رسانی در محل، خودرو خود را به طور کامل خاموش کنید. 
  • از سلامت کامل بخش باک و شیلنگ های متصل به آن اطمینان پیدا کنید. 
  • به نوع گازی که در زمان سوخت گیری از باک خودرو خارج می شود، دقت نمایید. 
  • در زمان ارائه خدمات بنزین سیار ابتدا باید انواع سیستم های سوخت رسانی را به خوبی شناسایی نمود که از جمله آن‌ها می‌توان به سیستم سوخت رسانی تزریق تک نقطه ای به عنوان ابتدایی ترین نوع سیستم سوخت رسانی اشاره کرد که ایراد بزرگ آن سوخت رسانی ناقص است. نوع دیگر سیستم سوخت رسانی، تزریق مستقیم است که در مقایسه با نوع قبلی قوی تر عمل می‌کند و باید آن را در هنگام دریافت خدمات سوخت رسانی کاملا شناسایی کرد. 

در صورت نیاز به خدمات امداد و حمل خودرو در یادگار امام، کافیست تا با امداد خودرو یادگار امام آقای امداد تماس بگیرید.

تلفن تماس: 02148287

سوخت رسانی سیار و پمپ بنزین سیار یکی از آسان ترین و رایج‌ترین راهکارهایی است که امروزه عمل سوخت رسانی به خودرو را برای افراد آسان‌تر کرده است و شما می‌توانید آن را در هر ساعاتی از شبانه روز در هر بخشی از تهران توسط شرکت آقای امداد دریافت کنید.

 

تعرفه خدمات پمپ بنزین سیار تهران آقای امداد

قیمت و هزینه بنزین که از طریق سوخت رسانی سیار تهران آقای امداد به شما ارائه می‌شود، برابر با قیمت و تعرفه های پمپ بنزین در کنار هزینه حمل بنزین تا مکان مورد نظر شما محاسبه می‌گردد. به طور کلی نرخ دستمزد و هزینه تعمیرات و بنزین سیار در امداد خودرو آقای امداد، تحت نظارت اتحادیه دارندگان تعمیرگاه اتو سرویس، پارکینگ، کارواش و امدادخودرو تعيين شده است و هزینه‌ها نیز مطابق با آن محاسبه و دریافت می‌شوند. شما می‌توانید برای اطلاع از این قیمت‌ها، به بخش هزینه و تعرفه خدمات امدادی 1400 مراجعه نمایید.

 

مزایای استفاده از پمپ بنزین سیار تهران آقای امداد

ما در شرکت آقای امداد، برای راحتی شما همشهریان عزیز، اقدام به راه اندازی سرویس پمپ بنزین سیار تهران کرده‌ایم تا شما بتوانید در هر بخشی از تهران که بودید، بنزین مورد نیاز برای حرکت خودرو خود را در اختيار داشته باشید. با توجه به نیاز روزانه به بنزین، دیگر نیازی نیست تا مسیرهای طولانی را برای رسیدن به پمپ بنزین طی کرده و در صف‌های پرازدحام به انتظار بمانید. از درب منزل یا محل کار و… به سادگی سوخت مورد نیاز خودرو خود را دریافت کنید.

مزایای استفاده از پمپ بنزین سیار تهران آقای امداد

در حال حاضر به دلیل موانعی همچون گرانی زمین و عوامل دیگر، تعداد پمپ بنزین‌های موجود در سطح تهران بسیار کمتر از مقدار مورد نیاز است و همین امر باعث می‌شود تا بسیاری از شهروندان مجبور باشند تا برای دریافت بنزین، مسافت زیادی را طی کرده و با توجه به تراکم خودروها و تعداد کم پمپ‌های بنزین، به ناچار در صف‌های طولانی به انتظار بمانند. شما با استفاده از خدمات پمپ بنزین سیار تهران آقای امداد می‌توانید در زمان خود صرفه‌جویی کرده و در کنار آن با کاهش مسافت تا پمپ بنزین، آلاینده کمتری را به جو وارد نمایید. علاوه بر این، از وقوع تصادفات در مسیر نیز جلوگیری خواهید کرد. به طور کلی می‌توان مزایای استفاده از پمپ بنزین سیار تهران آقای امداد را به صورت زیر عنوان کرد:

صرفه جویی در زمان: با استفاده از پمپ بنزین سیار تهران آقای امداد، افراد نه در صف پمپ بنزین‌ها معطل می‌شوند و نه زمان زیادی را در راه رسیدن به پمپ بنزین تلف می‌کنند.

ایمنی و آسایش: به سادگی و در آسایش و ایمنی کامل شما می‌توانید در محل کار یا زندگی خود، به راحتی بنزین خود را دریافت نمایید. علاوه بر این برای دریافت این سرویس، راحتی شما در نظر گرفته شده و حتی نیازی نیست تا پیاده شوید. تکنسین سوخت‌ رسانی آقای امداد با توجه به درخواست شما این وظیفه را انجام خواهد داد.

در دسترس بودن 24 ساعته: به این نکته چنین توجه کنید که از این پس همیشه، به طور 24 ساعته و حتی در روزهای تعطیل نیز بنزین دارید و باک خودرویتان همواره پر است.

کاهش ترافیک و آلودگی هوا: هر چه که خودروهای کمتری در سطح شهر تردد داشته باشند، ترافیک و آلودگی نیز کاهش می‌یابد. از این رو بهتر است تا تنها برای کارهای ضروری با خودروی شخصی در شهر تردد داشته باشیم و مواردی همچون بنزین سیار، سرویس‌های دوره‌ای خودرو و… را به کارشناسان و تکنسین های ماهر آقای امداد بسپاریم.

ارائه فاکتور و ضمانت‌نامه رسمی: شما پس از دریافت خدمات پمپ بنزین سیار تهران آقای امداد، یک فاکتور و ضمانت‌نامه رسمی و معتبر دریافت می‌کنید که می‌تواند بازگشت وجه شما را در صورت بروز مشکل تضمین نماید. راننده‌های شرکت‌های حمل و نقل و تاکسی‌های اینترنتی نیز می‌توانند به راحتی از این خدمت استفاده کرده و این فاکتور را برای پرداخت به شرکت ارسال کنند.

افزایش تعداد پمپ بنزین ها در سطح شهر: با توجه به کافی نبودن تعداد جایگاه های سوخت، خدمات پمپ بنزین سیار تهران آقای امداد می‌تواند خدمات شهری را افزایش دهد. چرا که مطابق استاندارهای جهانی فاصله دسترسی به هر پمپ بنزین باید یک کیلومتر باشد، اما این مسافت در برخی از مناطق کشورمان و به خصوص تهران بسیار بیشتر است. بر اساس آمار دريافت شده، تعداد پمپ‌بنزین ‌های تهران کافی نیست و برای دسترسی به یک پمپ‌بنزین در تهران، باید ٦ الی ٧ کیلومتر مسافت طی شود.

در صورت نیاز به خدمات امداد و حمل خودرو در کرج، کافیست تا با امداد خودرو کرج آقای امداد تماس بگیرید.

تلفن تماس: 02148287

 

هدف اصلی طرح پمپ بنزین سیار تهران آقای امداد

شرکت امداد خودرو آقای امداد در تلاش است تا برای راحتی هر چه بیشتر شما مشتریان عزیز، با استفاده از تجهیزات کافی، بهترین و جدیدترین خدمات را ارائه دهد و از دغدغه های شما برای داشتن زندگی راحت‌تر بکاهد. هدف اصلی ما از اجرای این طرح علاوه بر افزایش رضایت‌مندی شهروندان محترم، دسترسی آسان و راحت‌تر به خدمات شهری از جمله پمپ بنزین است.

 

با فراگیرتر شدن استفاده از سرویس پمپ بنزین سیار تهران آقای امداد نه تنها از میزان ترافیک و تردد اضافی در شهر جلوگیری خواهد شد، بلکه سبب کاهش اتلاف وقت شما عزیزان و کنترل آلودگی هوا گشته و محیطی ایمن و سالم ایجاد خواهد شد. امید است که با استقبال شما عزیزان و معرفی سرویس پمپ بنزین سیار تهران آقای امداد به دوستان و آشنایان خود در کنار ارسال بازخورد، بتوانیم هر چه سریع‌تر و گسترده‌تر از قبل در خدمت رسانی به شما عزیزان حاضر شویم.

پمپ بنزین سیار آقای امداد

دیگر خدمات شرکت آقای امداد

آقای امداد با بهره مندی از ۱۳ سال سابقه تخصصی در حوزه خدمات فنی خودرو، در کنار ارائه خدمات پمپ بنزین سیار تهران آقای امداد، آماده است تا خدمات جامع و کاملی را در اختیار شما عزیزان قرار دهد. ما با پیش بینی ایرادات فنی ممکن و جذب متخصصان ماهر و حرفه ای برای حل آن‌ها، توانسته‌ایم تیمی توانمند و مجرب برای خدمت به شما تشکیل دهیم. شما با استفاده از خدمات امداد خودرو آقای امداد خیال‌تان از بابت رفع مشکلات فنی در محل به طور کامل راحت خواهد شد. این خدمات مکانیک سیار را می‌توان به طور کلی در قالب‌های زیر عنوان کرد:

  • تعویض فیلتر و پمپ بنزین
  • دیاگ و تنظیم موتور انواع خودرو
  • دیاگ و عیب یابی خودرو با دستگاه
  • تعویض باتری خودرو با دستگاه تست سلامت
  • حمل خودرو با یدک کش، دکل و کفی
  • تعویض دیسک و صفحه و ماهک دنده
  • سرویس سوخت‌ رسانی سیار
  • باز و بسته کردن اواپراتور
  • تعویض و پنچری لاستیک
  • تعویض دینام و تسمه دینام
  • سرویس انژکتور خودور
  • شارژ گاز کولر خودرو
  • امداد قفل و سوئیچ
  • تعویض روغن موتور
  • تعویض باتری
ادامه مطلب
عمر مفید باتری ماشین؛ کی باتری رو تعویض‌ کنیم؟

 

بنزین معمولی یا بنزین سوپر؟

مطمئنا تاکنون بارها این سوال برایتان مطرح شده است که آیا خودروی ما به بنزین معمولی نیاز دارد یا بنزین سوپر؟ پاسخ بسیار ساده است. به طور کلی در دستورالعمل و دفترچه راهنمای تمامی وسایل نقلیه، عدد اکتان بهینه برای آن وسیله درج شده است. در برخی از خودروهای مسابقه‌ای یا لوکس، از یک هشدار بر روی درب باک استفاده می کنند که بر روی آن اخطار داده که تنها از سوخت بدون سرب و باکیفیت بالا استفاده شود.

بنزین سوپر یا معمولی؟

توجه داشته باشید که استفاده از سوخت هایی با درجه اکتان بالا در موتورهایی که برای استفاده از سوخت‌های معمولی طراحی و تنظیم شده‌اند، تغییری در میزان قدرت یا کارایی موتور به وجود نخواهد آورد. همچنین برخی از افراد باور دارند که می‌توان با استفاده از سوخت های با اکتان، داخل موتور را تمیز کرد که کاملا باور غلطی است.

به طور کلی بنزین معمولی رنگی صورتی مایل به قرمز دارد، در حالی که بنزین سوپر سفید و گاهی سبز رنگ است. برای تشخیص بنزین خودروی خود می‌توانید به گاز خارج شده از باک خودرو در زمان سوخت گیری نیز توجه کنید، در صورتی که گاز خشک باشد، بنزین سوپر است، اما اگر چرب بود، بدانید که بنزین معمولی است. یکی از نکات مهم در زمان استفاده از خودرو آن است که برخی پیش از خاموش کردن خودرو، گاز داده و سوئیچ را می‌بندند. در این زمان مقداری بنزین سوخته باقی می‌ماند و می‌تواند منجر به خرابی سوزن انژکتور و عملکرد نادرست آن در هنگام استارت زدن شود.

در صورت نیاز به خدمات امداد و حمل خودرو در نیاوران، کافیست تا با امداد خودرو نیاوران آقای امداد تماس بگیرید.

تلفن تماس: 02148287

 

نحوه محاسبه میزان بنزین مصرفی خودرو

یکی از مهمترین و اصلی ترین دغدغه های صاحبان خودرو نحوه محاسبه مصرف بنزین خودرو است. نوسان در مصرف بنزین می‌تواند وجود هر نوع مشکل و یا آسیب دیدگی را در خودرو نشان دهد. به عنوان مثال افزایش مصرف بنزین یکی از نشانه‌هایی است که در برخی از خودروها رخ داده و نشان دهنده وجود ایراد در پیشرانه و دیگر اجزای آن است که با مراجعه به تعمیرگاه و یا تماس با آقای امداد قابل تشخیص و حل خواهد بود. با استفاده از روش های متعددی می توان مصرف بنزین خودرو را محاسبه کرد. این بخش را با دقت بخوانید و با رعایت اصول گفته شده، به طور دقیق میزان مصرف بنزین خودرو خود را به دست آورید.

نحوه محاسبه میزان بنزین مصرفی خودرو

با این حال توجه داشته باشید که میزان مصرف بنزین خودرو به معیارها و عوامل متعددی مرتبط است و تنها نمی توان با بالا رفتن مصرف بنزین خودرو به این نتیجه رسید که پیشرانه خودرو مشکل دارد. به عنوان مثال حرکت در جاده های گوناگون، کم و زیاد سرعت خودرو و… نیز می تواند مصرف بنزین را کم یا زیاد نماید. یکی از راحت ترین راهکارهای تشخیص میزان مصرف بنزین خودرو تماس با آقای امداد و دیاگ زدن است اما در غیر اینصورت می توانید از روش زیر کمک بگیرید:

در ابتدا باک بنزین خودرو خود را تا حداکثر ممکن پر کرده و اجازه ندهید که جای خالی در آن بماند و البته که بنزین لبریز نگردد. سپس کیلومترشمار خودرو را چک کرده و عدد آن را یادداشت نمایید. برای راحتی کار خود می‌توانید کیلومترشمار را به طور موقت صفر کنید و پس از آن شروع به حرکت نمایید. پس از طی کردن ۱۰۰ یا ۲۰۰ کیلومتر، مجدداً برای بنزین زدن مراجعه کنید و دقیقاً مثل حالت قبلی اقدام به اقدام به بنزین زدن کنید و مقدار بنزینی که این بار زده‌اید و علاوه بر آن، کارکرد خودرو را در این مدت یادداشت نمایید.

در صورتی که ۱۰۰ کیلومتر رانندگی کرده‌اید، مقدار بنزینی که زده‌اید، در واقع نشان دهنده مسافت طی شده شما خواهد بود. اما اگر ۲۰۰ کیلومتر رانندگی کرده‌اید، میزان بنزین دوم تقسیم بر دو، نرخ مصرف بنزین خودرو شما خواهد بود. به طور کلی با مصرف بنزین ضربدر ۱۰۰ و تقسیم آن بر شمار کیلومتر، نشان دهنده میزان مصرف بنزین خودرو در هر صد کیلومتر است. البته دقت داشته باشید که باید نرخ مصرفی را که گروه سازنده خودرو به شما گفته است عواملی چون سیکل ترکیبی، داخل شهر و خارج شهر و … را در نظر گرفته باشد. اما این فرمول حالت استاندارد محاسبه میزان مصرف بنزین خودرو است.

بر همین اساس میزان مصرف بنزین به زندگی در شهرهای کوهستانی یا شهرهای کویری نیز وابسته است. کیفیت بنزین نیز در این تست بسیار تاثیرگذار است، از این رو سعی کنید که بنزین خود را از جایی تهیه کنید که کیفیت بنزین دریافتی مناسب و مطمئن باشد. یکی از این بخش‌ها، پمپ بنزین سیار تهران آقای امداد است.

 

نکات مهم در محاسبه میزان مصرف بنزین خودرو

در زمان محاسبه میزان مصرف بنزین خودروی خود، نکات زیر را نیز در نظر داشته باشید:

– میزان مصرف بنزین در هر خودرو، حتی در مدل‌های یکسان، متفاوت بوده و به عواملی چون تعداد سرنشینان خودرو، کیفیت جاده‌ها و… مرتبط است. به طوری که این عوامل می‌توانند اندازه گیری مصرف سوخت را با خطا روبرو کنند.

– برای آن که نسبت به آزمایش انجام شده، مطمئن باشید، ابتدا باید این عملیات را چندین بار تکرار نمایید و آن را در شرایط آب و هوایی مختلف و مناطق گوناگون تست گیری نمایید. تا درنهایت بتوانید به رقمی دقیق و نتیجه‌ای درست دست یابید و تنها با یک ‌بار تست کردن به نتیجه واقعی نخواهید رسید.

– کمپانی‌های خودروسازی با استانداردها و وضعیت خاصی، اقدام به محاسبه میزان مصرف بنزین خودرو می‌کنند، شرایطی که به احتمال قریب به یقین، شما امکان اندازه گیری با آن را نخواهید داشت.

 

– پس از چندبار تست کردن، عددی که شما در آن به دست خواهید آورد، نزدیک به عددی است که کارخانه سازنده خودرو به عنوان مصرف ترکیبی عنوان می‌کند. در این بین کارخانه خودروساز، دو عدد دیگر را نیز برای مصرف شهری و بیرون شهری اعلام می‌کند که در شرایط خاص بوده و با میزان مصرف شما ارتباطی ندارند.

– در صورت مراجعه به کارشناس خبره، اگر عدد به دست آمده با عدد استاندارد سازنده تفاوت قابل توجهی داشته باشد، به این معناست که خودرویتان دچار مشکل است و باید اجزای مختلف آن بررسی شود. اما در صورتی که میزان مصرف در فاصله بین ۷ لیتر و ۷.۵ لیتر باشد، به معنای یک عدد بسیار نرمال بوده و خودروی شما به احتمال ۹۹ درصد دیگر هیچ مشکل خاصی ندارد.

در صورت نیاز به خدمات امداد و حمل خودرو در شمال تهران، کافیست تا با امداد خودرو شمال تهران آقای امداد تماس بگیرید.

تلفن تماس: 02148287

 

سلامت پمپ بنزین خودرو

پمپ بنزین خودرو در واقع وسیله ای است که وظیفه رساندن بنزین به سیستم انژکتور و در نهایت موتور را انجام می‌دهد و به عنوان یکی از قطعات کلیدی و مهم موتور خودرو به شمار می‌رود. پمپ بنزین یکی از قطعاتی است که برای مصرف طولانی مدت ساخته شده و زمان مشخصی برای تعویض ندارد تنها زمانی باید اقدام به تعویض پمپ بنزین خودرو شود که علائم خرابی در آن مشاهده گردد.

سلامت پمپ بنزین خودرو

با توجه به اين که پمپ بنزین زمان مشخصی برای تعویض ندارد، اما وجود هر نوع ایراد در آن می تواند مشکلاتی بسیار بزرگ و جبران ناپذیر را برای خودرو ایجاد کند، به نحوی که رانندگی با آن غیر ممکن شود. پمپ بنزین خودرو در صورت خرابی از خود نشانه هایی را بروز می‌دهد که از طریق آن‌ها می توان به این نتیجه رسید که آیا زمان بازبینی یا تعویض آن فرا رسیده است یا خیر؟

علائم خرابی پمپ بنزین خودرو

از نشانه ها و علائم خرابی پمپ بنزین خودرو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش شتاب ناگهانی خودرو

یکی از نشانه های خرابی پمپ بنزین خودرو، افزایش شتاب ناگهانی ماشین است. این مشکل زمانی رخ می‌دهد که پمپ بنزین به طور ناگهانی مقدار زیادی از بنزین را به درون موتور فرستاده که در نتیجه بدون فشار دادن بیشتر پدال گاز، خودرو به صورت ناگهانی شتاب زیادی خواهد گرفت.

  • شنیدن صداهای بلند از باک بنزین

شاید بتوان گفت یکی از اصلی ترین علائم خرابی پمپ بنزین شنیدن صداهای بلند از باک است. به طور کلی یک پمپ فرسوده و قدیمی در هنگام کار کردن صداهای بلندی می‌دهد که قابل تشخیص است. تمامی پمپ بنزین ها در زمان کار صدای اندکی ایجاد می‌کنند، همین عامل نشان دهنده آن است که صداهای بلند از وجود ایراد در پمپ بنزین سخن می‌گویند.

  • کم شدن قدرت و شتاب خودرو و افزایش مصرف بنزین

در کنار افزایش شتاب خودرو گاهی کاهش آن و کم شدن قدرت خودرو نیز می تواند نشان دهنده آسیب در پمپ بنزین باشد. همان طور که گفتیم وظیفه پمپ بنزین رساندن میزان سوخت مورد نیاز برای ایجاد نیرو به موتور است. یک پمپ بنزین فرسوده می تواند مشکلاتی همچون خفه کردن موتور، misfire، افزایش مصرف سوخت و کاهش شتاب را ایجاد کند و باعث کاهش بازدهی موتور شود.

  • مشکل در روشن شدن خودرو

از دیگر نشانه های وجود ایراد در پمپ بنزین می‌توان به مشکل در روشن شدن خودرو اشاره کرد. در هنگام ایجاد احتراق در موتور خودرو پمپ بنزین به طور مداوم در حال کار خواهد بود. همین عامل باعث می‌شود تا به تدریج و در طی زمان فرسوده شود. یک پمپ بنزین فرسوده می‌تواند بنزین را به باک برساند اما باعث می شود که خودرو در زمان روشن شدن با مشکلاتی نیز روبرو گردد. از این مشکلات می توان به افزایش زمان استارت تا روشن شدن خودرو اشاره کرد. در مواردی که مشکل بزرگ تر باشد، شاید حتی نیاز به این باشد که سوئیچ چند بار باز و بسته شود.

  • روشن نشدن خودرو

یکی از اصلی ترین و جدی‌ترین علائم خرابی پمپ بنزین آن است که خودرو اصلا روشن نشود. پمپ بنزین به طور کلی خراب شده و نتواند سوخت کافی را برای احتراق موتور برساند، خودرو به هیچ وجه روشن نخواهد شد. شاید در این شرایط خودرو استارت بخورد اما به علت عدم سوخت رسانی خودرو روشن نمی‌شود. با این حال در زمان عدم روشن شدن خودرو تنها عامل پمپ بنزین نبوده و می‌تواند به دلایل متعددی رخ دهد.

در صورت خرابی پمپ، در ابتدای روشن شدن خودرو صدای شروع فعالیت پمپ بنزین شنیده نخواهد شد و در صورتی که دقت کنید، دقیقاً پس از استارت زدن خودرو صدایی شبیه “وینگ” به گوش خواهد رسید که نشان دهنده ی فعالیت پمپ بنزین است. اگر این صدا نیاید، بدان معناست که پمپ بنزین به مشکل خورده است.

  • ریپ زدن خودرو در زمان رانندگی در سرعت های ثابت

از دیگر علائم ایراد در پمپ بنزین خودرو میتوان به این نشانه اشاره کرد که به علت تأمین نشدن مقدار بنزین مورد نیاز برای احتراق رخ می‌دهد و در نهایت باعث می‌شود تا موتور خودرو نتواند سرعت ثابت خود را حفظ کند. البته که این مشکل بسیار خطرناک است و می‌تواند سبب از دست دادن کنترل خودرو شود. این مشکل در سرعت های بالا نیز می‌تواند رخ دهد، به صورتی که از جایی به بعد دیگر خودرو شتاب نخواهد گرفت.

در صورت مشاهده هر یک از این نشانه‌ها در خودروی خود، هر چه سریع تر به متخصص مراجعه کنید و یا با آقای امداد تماس بگیرید.

در صورت نیاز به خدمات امداد و حمل خودرو در سعادت آباد، کافیست تا با امداد خودرو سعادت آباد آقای امداد تماس بگیرید.

تلفن تماس: 02148287

 

راهکارهای جلوگیری از آسیب دیدن پمپ بنزین

گاهی اوقات برخی از عادت‌های ما در طی رانندگی باعث می‌شوند تا قطعات خودرو در طی زمان آسیب غیرقابل جبرانی ببینند. از این رو می‌توان با چندین راهکار کوچک و رعایت برخی از نکات از خرابی قطعات خودرو همچون پمپ بنزین تا حد زیادی جلوگیری کرد. در ادامه برخی از این نکات را بیان می‌کنیم:

۱) یکی از اصلی ترین علل خراب شدن پمپ بنزین، عادت رانندگی با سوخت کم است. به طوری که رانندگی با مقدار سوخت کم می‌تواند احتمال داغ شدن پمپ بنزین و خراب شدن آن بالا ببرد و در نتیجه هزینه های بسیار بیش تری را در مقایسه با به موقع بنزین زدن بر روی دست شما بگذارد.

۲) بهترین راه برای جلوگیری از آسیب دیدگی پمپ بنزین خودرو آن است که همواره بنزین خودرو خود را بیش از یک چهارم حجم باک نگهدارید.

۳) در اثر رانندگی با بنزین کم، فیلتر پمپ بنزین نیز بسیار سریع کثیف خواهد شد؛ چرا که در این زمان رسوبات و ناخالصی سوخت به کف باک رفته و فیلتر را به سرعت مسدود خواهند کرد.

 

5 1 نظر
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو