باتری خودرو در حالت خاموش چند آمپر می کشد؟

تعمیر و نگهداری خودرو پس از یک دوره معین تا حدودی مشکل می شود. مشکل می تواند به هر شکلی باشد، خواه صدای ناخواسته یا مشکل در هنگام استارت زدن. باتری خودرو یکی از مسائل اساسی پشت اکثر این معضلات است. این به این دلیل است که باتری ماشین آمپرهای بیشتری را بیرون می کشد و عمر باتری را در کوتاه ترین زمان از بین می برد. روشن گذاشتن هر وسیله داخل خودرو دلیل حیاتی برای شارژ باتری است. یک مولتی متر ممکن است یک ایده عالی برای تشخیص اینکه باتری ماشین چند آمپر می کشد .

یک دینام باتری را شارژ می کند و برق کافی را برای تمام سیستم های الکتریکی تامین می کند. آلترناتورهای معیوب با گرفتن تمام انرژی از باتری که آن را به طور کامل تخلیه می کند، اوضاع را بدتر می کند.

بیایید در مورد میزان کشش باتری ماشین در حالت خاموش و عوامل پشت آن بحث کنیم

امداد خودروی آقای امداد با سابقه درخشان و رضایت بالای مشتریان، به عنوان یک برند قابل اعتماد در زمینه امدادرسانی جاده ای شناخته شده است.

شماره تماس آقای امداد: ۰۲۱۴۸۲۸۷

باتری خودرو در حالت خاموش چند آمپر می کشد؟

باتری ماشین چند ولت و آمپر است؟

قبل از پرداختن به مشکل اصلی این مبحث، ساختار باتری را مرور خواهیم کرد و همچنین به پاسخ سوال ” باطری خودرو چند آمپر است ؟” 

باتری خودرو به شکل جعبه مستطیلی متشکل از دو پایانه مثبت (-) و منفی (+) ساخته شده است. در داخل محفظه های کوچک زیادی حاوی محلول اسید وجود دارد، به طور معمول یک باتری 12 ولتی دارای 6 محفظه کوچک است. باتری ها بر اساس فرآیند واکنش شیمیایی که انرژی شیمیایی یا انرژی ذخیره شده تولید می کند، نیرو تولید می کنند.

یک باتری ماشین معمولی در اکثر وسایل نقلیه مسافربری طوری طراحی شده است که در حدود 12 ولت کار کند. با توجه به آمپر، باتری‌های خودرو معمولاً بر حسب ظرفیت آمپر ساعت (Ah) رتبه‌بندی می‌شوند که میزان شارژی را که می‌توانند در یک دوره خاص تحویل دهند را اندازه‌گیری می‌کند. رتبه Ah ظرفیت باتری را برای ارائه تعداد معینی آمپر (A) برای تعداد معین ساعت نشان می دهد. باتری‌های معمولی خودرو معمولا ظرفیت‌هایی از 40 Ah تا 100 Ah یا بیشتر دارند.

نکته ای وجود دارد که باید به آن توجه کنید: ولتاژ و آمپر باتری خودرو مفاهیم متفاوتی هستند. ولتاژ به اختلاف پتانسیل الکتریکی بین دو نقطه اشاره دارد، در حالی که آمپر (جریان) به جریان بار الکتریکی اشاره دارد. در باتری خودرو، ولتاژ در حدود 12 ولت نسبتا ثابت می ماند، در حالی که آمپر می تواند بسته به نیاز الکتریکی خودرو متفاوت باشد.

باتری ماشین در حالت خاموش چند آمپر می کشد؟ واحدها و عوامل

به طور کلی، یک باتری خودرو برای وسایل نقلیه کوچک تقریباً 400 آمپر و برای خودروهای بزرگ بیش از 1000 آمپر می کشد. به همین دلیل است که سازندگان خودرو،  آمپرهای بزرگتری را در باتری خودرو از آنچه برای استارت نیاز دارد، فراهم می کنند. آمپر باتری خودرو باید همیشه نزدیک به 00.00 باقی بماند تا از آسیب دیدن آن جلوگیری شود. دلیل آن این است که حتی 0.5 می تواند باتری را در کوتاه ترین زمان از بین ببرد. عوامل متعددی منجر به آسیب باتری می شود و از این مشکلات استقبال می کند.

هنگامی که یک خودرو خاموش است و از آن استفاده نمی شود، مصرف آمپر باتری خودرو معمولاً به سطح بسیار پایینی کاهش می یابد. این معمولاً به عنوان تخلیه انگلی یا جریان ساکن شناخته می شود. مقدار دقیق آمپر کشیده شده می تواند بسته به عواملی مانند ساخت خودرو، مدل، پیکربندی الکتریکی و همچنین وجود لوازم جانبی پس از فروش متفاوت باشد.

در بیشتر موارد، تخلیه انگلی باتری خودرو در حالی که خودرو خاموش است از حدود 20 میلی آمپر (mA) تا 50 میلی آمپر متغیر است. با این حال، توجه به این نکته مهم است که برخی از وسایل نقلیه لوکس یا وسایل نقلیه با تجهیزات الکترونیکی پیشرفته ممکن است به دلیل ویژگی‌ها و سیستم‌های اضافی که نیاز به برق مداوم دارند، تخلیه‌های انگلی کمی بالاتر داشته باشند.

بنابراین، اجازه دهید در مورد برخی از عوامل مسئول آمپرهای بیشتر در زیر صحبت کنیم

1. دینام معیوب

دینام اصلی ترین وسیله ای است که نیروی مناسبی را برای ماشین و سایر سیستم های الکتریکی فراهم می کند. چراغ‌ها، AC، پنجره‌ها، ساعت‌ها و رادیوها با برق ارائه شده از طریق دینام کار می‌کنند. ممکن است تعجب کنید که یک باتری ماشین پس از تامین انرژی این چیزهای کوچک چند آمپر می کشد . دلیل این نقص دیود دینام است. دیود معیوب می تواند دردسرهای زیادی ایجاد کند زیرا مدار را حتی زمانی که موتور خاموش است شارژ می کند.

2.  روشن گذاشتن وسایل برقی

روشن گذاشتن چراغ‌ها، AC یا رادیو برای تمام شب دلیل اصلی تمام شدن باتری است. حتی چراغ های داخلی کوچک آمپرهای زیادی را پس از خاموش شدن موتور می کشند. آمپر چراغ ها بیشتر از آمپر معمولی باتری ماشین است . تمام شب باتری را خالی می کند و  روز بعد ماشین شما جواب نمی دهد.

3. باتری قدیمی

باتری ضعیف یا قدیمی معمولا منجر به کشیدن آمپرهای بزرگتر می شود. ممکن است یک نفر ماشین را برای رانندگی طولانی ببرد اما باتری شارژ نشود. اگر ماشین به طور مداوم روشن نمی شود، ممکن است قدیمی بودن باتری دلیل واقعی آن باشد. نکات تعمیر و نگهداری متخصص ممکن است به رفع این مشکل کمک کند.

4. دمای خیلی بالا

دمای بالا برای خودروها خوب نیست. کریستال های سولفات سرب در دماهای شدید شروع به ساختن می کنند. مطمئناً ممکن است عمر باتری را خراب کند. بنابراین، مطمئن شوید که وسایل نقلیه را دور از دمای شدید پارک کنید.

کلمات پایانی

همین! این عوامل آمپرهای بالاتری را در خودرو می کشند. امیدواریم اکنون پاسخی برای میزان آمپر مصرف باتری خودرو و عوامل مهم پشت آن داشته باشید.

ادامه مطلب
نگهداری از خودرو؛ آیا راهی است تا دیرتر راهمان به تعمیرگاه ها بخورد؟!
0 0 نظرها
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو