چرا پدال ترمز نرم است؟ علل و راه حل ها

موارد مختلفی وجود دارد که می تواند باعث ایجاد پدال ترمز اسفنجی شود . در اینجا لیستی از رایج ترین دلایل این مشکل و کارهایی که می توانید در مورد آنها انجام دهید آورده شده است.

امداد خودروی آقای امداد با سابقه درخشان و رضایت بالای مشتریان، به عنوان یک برند قابل اعتماد در زمینه امدادرسانی جاده ای شناخته شده است.

شماره تماس آقای امداد: ۰۲۱۴۸۲۸۷

چرا پدال ترمز نرم دارم؟ علل و راه حل ها

علت 1: مشکلات مربوط به خطوط ترمز.

خطوط ترمز آسیب دیده می تواند باعث شود که پدال هنگام فشار دادن آنها نرم شود. این بدان معنی است که ماشین شما دائماً در تلاش است تا مایع را از طریق یک خط آسیب دیده پمپ کند. از آنجایی که مایع کافی وجود ندارد، فشار هیدرولیک کاهش می یابد و باعث شل شدن پدال ترمز می شود . اگر زنگ‌زدگی سوراخ‌هایی ایجاد کرده باشد یا خوردگی فلز لوله را از بین ببرد، نشتی در سیستم ترمز شما اتفاق می‌افتد.

تمام لوله های زنگ زده را فوراً تعویض کنید زیرا ممکن است به زودی خراب شوند. در واقع اگر مشاهده کردید که لکه های زنگ زده ای در اطراف این قسمت ها شروع به تشکیل شدن می کند، فوراً به این مشکل رسیدگی کنید. انجام اقدامات اولیه ممکن است شما را از هزینه های تعویض همه لوله ها نجات دهد.

علت 2: زنگ زدگی در کالیپرهای ترمز دیسکی.

کالیپر ترمز دیسکی بخشی است که لنت های ترمز را روی دیسک های ماشین شما فشار می دهد تا آن را متوقف کند. اگر هنگام ترمزگیری متوجه احساس نرمی یا اسفنجی شدید، این می تواند به معنی خوردگی کالیپرهای ترمز دیسکی باشد.

نشتی مایع از کاسه نمدهای پیستون آسیب دیده در داخل کالیپرهای ترمز عقب می تواند باعث ایجاد احساس نرمی در هنگام ترمزگیری شود. در صورت نشتی، نقاط مرطوبی در نزدیکی لبه بیرونی وجود خواهد داشت که در آن روغن روی روسازی می چکد.

اگر فقط یک مهر و موم فرسوده است، با تغییر آن مشکل برطرف می شود. با این حال، اگر زنگ زدگی وارد شد و به کالیپرها آسیب رساند، قبل از اینکه برای تعویض بیرون بروید، خیلی منتظر نمانید.

علت 3: سیلندر اصلی فرسوده.

سیلندر اصلی فرسوده می تواند باعث ایجاد پدال ترمز نرم شود . سیستم ترمز خودرو هیدرولیک است، به این معنی که قدرت ترمز در پای شما قبل از رسیدن به ترمز باید از طریق کابل ها و شیلنگ ها عبور کند.

سیلندر اصلی روغن ترمز را تحت فشار قرار می دهد تا فشار هیدرولیک به ترمزهای جلو و عقب ایجاد کند. بنابراین، وقتی پدال‌ها را فشار می‌دهید، به درستی متوقف می‌شوند. اگر سیلندر اصلی خودرو شروع به فرسودگی کند، ممکن است نتواند به اندازه کافی فشار کافی برای ترمزگیری سخت وارد کند – که در نهایت منجر به احساس نرمی پدال یا عدم مقاومت کامل ترمزها (شکست ترمز) می شود.

هنگامی که مشکل مربوط به سیلندر اصلی باشد، نشت مایع ترمز داخلی از کاسه نمد پیستون یا نشتی خارجی وجود خواهد داشت. در این شرایط، وسیله نقلیه خود را برای یک قرار سرویس با یک تکنسین مجرب بگیرید. باید توسط یک متخصص به درستی تشخیص داده شود.

علت 4: سیلندرهای چرخ زنگ زده و نشتی دارند.

علت ترمزهای اسفنجی چیست ؟ در مورد نشتی سیلندر چرخ نیز هوشیار باشید. اگر ماشین شما بر روی چرخ های عقب ترمزهای طبلی دارد، باید پیستون های سیلندر چرخ ها و کفش های ترمز داخل درام وجود داشته باشد. پیستون ها باعث می شوند که کفش ها به درام فشار بیاورند. در نتیجه، به پدال ترمز کمک می کند تا کار کند.

سیلندرهای چرخ ممکن است به دلیل خوردگی سوراخ و ترک ایجاد کنند. هنگامی که روغن ترمز از سوراخ نشت می کند، فشار هیدرولیک افزایش نمی یابد و باعث می شود که پدال ترمز نرم شود.

علت 5: کفش های ترمز عقب فرسوده شده اند.

در مورد ترمزهای درام، کفش های ترمز عقب باید “درام ترمز” فلزی را برای پدال ترمز لمس کنند تا سرعت چرخ کاهش یابد. هنگامی که لنت های ترمز فرسوده یا شکسته می شوند، فاصله بین آنها بسیار زیاد می شود. آنها دیگر سطح درام را لمس نمی کنند، که باعث ایجاد احساس نرمی در ترمز می شود.

اگر مشکل تنظیم است، می توانید با فشار دادن ترمز دستی هر از چند گاهی آن را برطرف کنید. هنگامی که ترمز دستی درگیر می شود، به طور خودکار کفش های ترمز را تنظیم می کند. اگر کفش آسیب دیده است، با یک مکانیک تماس بگیرید.

علت 6: خرابی مجموعه هیدرولیک ABS.

یک سیستم ABS دارای یک مدولاتور ABS است که از چندین شیر برقی و شیر تشکیل شده است. ممکن است یک یا چند شیر به دلیل خوردگی یک قطعه یا خرابی یک قطعه داخلی از کار بیفتند. لجن در روغن ترمز همچنین می تواند عملکرد سوپاپ را متوقف کند و در نتیجه باعث شل شدن پدال شود.

رفع آن ساده است. ماشین خود را برای بازرسی تمام اجزای ABS از جمله خطوط، سوپاپ ها و پمپ ها به یک گاراژ مناسب ببرید. آنها می توانند هر مشکلی را به سرعت شناسایی کنند.

علت 7: خونریزی ترمز

گاهی اوقات، پس از تخلیه ترمز، یک پدال ترمز نرم دریافت خواهید کرد . در طول فرآیند خونریزی، هوا می تواند در داخل سیستم هیدرولیک روغن ترمز، به ویژه در خط ترمز، محبوس شود، که دلیل آن احساس اسفنجی بودن پدال هنگام فشار دادن است. تعویض خطوط ترمز یا شیلنگ ها نیز می تواند هوا را به داخل سیستم وارد کند.

برای حل این مشکل باید با استفاده از روش خلاء، روغن ترمز را از سیستم خارج کنید یا آن را تخلیه کنید. روغن ترمز تمیز و تازه از اجزای مختلف سیستم ترمز محافظت می کند و عملکرد طولانی مدت تمام قطعات را بدون هیچ مشکلی تضمین می کند.

نتیجه

پدال ترمز می تواند برای مشکلات مختلف نرم باشد و برای هر کدام راه حل هایی وجود دارد. برای تشخیص علائم در مراحل اولیه هوشیار باشید . اگر با پدال ترمز نرم مواجه هستید ، ماشین خود را برای بازرسی بیاورید تا تکنسین تشخیص دهد که کدام روش ترمز بهتر عمل می کند. به محض اینکه بتوانید مشکل را تشخیص دهید سریعاً اقدام کنید. خدمات به موقع از کارشناسان به شما کمک می کند تا از تعمیرات پرهزینه در جاده جلوگیری کنید.

ادامه مطلب
امداد باتری تهران و کرج آقای امداد
0 0 نظرها
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو