امداد خودرو نیاوران آقای امداد

یکی از مهم ترین نکات و نگرانی‌ها در زمان استفاده از خدمات تعمیرات سیار، تجربه و تخصص امدادرسانان است به نحوی که دیگر آسیبی خودرو را تهدید نکند. از این رو مناسب ترین راهکار برای رفع این نگرانی، مراجعه به متخصصین حرفه ای در این زمینه است که توانایی آن را داشته باشند تا در کمترین زمان، نقص های خودرو را کشف کرده و روش موثری را برای تعمیر و پیشگیری از مشکلات جدی در آینده ارائه دهند. شما می‌توانید در زمان نیاز به مکانیک سیار، با امداد خودرو نیاوران آقای امداد تماس بگیرید.

امداد خودرو نیاوران آقای امداد

امداد خودرو نیاوران آقای امداد دارای ۱۳ سال سابقه فعالیت در زمینه مکانیک و تعمیرات سیار است و با داشتن کادر فنی و تیم حرفه ای امدادرسانی آماده است تا به صورت ۲۴ ساعته شبانه روز، به شما مشتریان عزیز خدمت‌رسانی نماید. آقای امداد دارای یک سامانه آنلاین نیز برای بررسی و نظارت امدادگر ها است و می تواند در کمترین زمان ممکن نزدیک‌ترین امدادگر به شما را به محلی که درخواست کرده‌اید ارسال نماید. امدادگر های ما بهترین کیفیت را با قیمت مصوبه تعیین شده از سوی اتحادیه به شما ارائه خواهند کرد. از خدمات امداد خودرو نیاوران آقای امداد می توان به حمل خودرو با یدک کش، دکل و کفی، باتری به باتری، مکانیک سیار، تأمین قطعه و بنزین سیار اشاره کرد.

 

قیمت خدمات امداد خودرو نیاوران آقای امداد

یکی از ویژگی‌ها و مزایای اصلی امداد خودرو نیاوران آقای امداد، شفافیت ارائه خدمات و نرخ هزینه و دستمزد آن‌ها است. به نحوی که نرخ دستمزد و هزینه تعمیرات سیار خودرو در امداد خودرو نیاوران آقای امداد، تحت نظارت اتحادیه دارندگان تعمیرگاه اتو سرویس، پارکینگ، کارواش و امدادخودرو تعيين است و هزینه‌ها نیز مطابق با آن انجام می‌شوند. در واقع دیگر هیچ گونه هزینه اضافه‌ای برای خدمات از شما دریافت نخواهد شد. ما در بخش هزینه و تعرفه خدمات امدادرسانی سال 1400، هر یک از خدمات را به صورت جزئی بیان کرده‌ایم.

 

امدادرسانان آقای امداد

واحد امداد خودرو نیاوران آقای امداد، نظارت دقیقی بر استخدام و به کارگیری نیروی انسانی خود دارد و در کنار دریافت مدارک کاری و هویتی تکنسین خود، گواهی عدم سوء پیشنه را نیز از آن‌ها دریافت کرده است. در کنار این تمامی خدماتی را که آن‌ها می توانند انجام دهند، به صورت کامل تأیید صلاحیت شده است تا خدمات امدادرسانی خود را به بهترین شکل ممکن به شما عزیزان ارائه دهند.

امدادرسانان آقای امداد

در کنار آن، ما یک سیستم نظرسنجی و پیگیری کامل را نیز برای هر یک از واحدها و تکنسین خود ایجاد کرده‌ایم تا بتوانیم کیفیت آن‌ها را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم و در جهت بهبود آن‌ها تلاش کنیم.

 

چرا آقای امداد؟

عوامل زیادی مانند عدم آگاهی با مسائل فنی و بسیاری از مسائل دیگر باعث می‌شود تا ما در رابطه با انتخاب خدمات سرویس فنی در محل برای خودرو خود با نگرانی‌هایی مواجه شویم. اما آقای امداد به عنوان سرویسی حرفه‌ای در زمینه امداد و تعمیر سیار، تمام تلاش خود را به کار گرفته تا این تشویش را به حداقل ممکن رسانده و با ارائه‌ی خدماتی با کیفیت، رضایت مشتریان را تامین نماید. در این بخش می‌خواهیم به بررسی خدمات امداد خودرو آقای امداد بپردازیم. خدمات و مزیت‌هایی که باعث شده تا آقای امداد به انتخابی حرفه‌ای در حوزه امداد خودرو تهران تبدیل شود.

 

خدمات امداد خودرو نیاوران آقای امداد

آقای امداد با بهره مندی از ۱۳ سال سابقه تخصصی در حوزه خدمات فنی خودرو هم اکنون آماده است تا خدمات جامع و کاملی را در اختیار شما قرار دهد. همچنین باپیش بینی ایرادات فنی ممکن و جذب متخصصان ماهر و حرفه ای برای حل آن‌ها، تیمی توانمند و مجرب تشکیل دهد. همان گونه که پیش تر نیز بیان شد، امداد خودرو نیاوران آقای امداد طیف وسیعی از خدمات امداد خودرو در محل را ارائه می‌کند که باعث می‌شود خیال‌تان از بابت رفع مشکلات فنی به طور کامل راحت شود. این خدمات مکانیک سیار را می‌توان به طور کلی در قالب‌های زیر عنوان کرد:

  • دیاگ و تنظیم موتور انواع خودرو
  • تعویض روغن موتور
  • تعویض دیسک و صفحه و ماهک دنده
  • تعویض فیلتر و پمپ بنزین
  • تعویض دینام و تسمه دینام
  • تعویض و پنچری لاستیک
  • تعویض باتری خودرو با دستگاه تست سلامت

 

خدمات پنچرگیری آقای امداد

در کنار این خدمات، در صورتی که به یدک کش نیاز داشتید و یا برای حل مشکلات فنی به مکانیک سیار و خدمات باتری به باتری، رفع پنچری و یا حتی تامین بنزین نیازمند بودید، آقای امداد را فراموش نکنید. به طور کلی هر خدمتی که خودروی شما برای سرزنده و شاداب شدن به آن نیاز دارید، توسط امداد خودرو نیاوران آقای امداد به شما ارائه خواهد شد.

 

نگهداری از لاستیک‌های خودرو

لاستیک ها را می‌توان به عنوان چهار ستون اصلی خودرو به شمار آورد و با این که سیستم بسیار ساده‌ای به نظر می‌رسند، اما در صورت وجود مشکل کوچکی در آن‌ها، عملکرد خودرو به طور کلی دچار اختلال خواهد شد. در واقع تنها ۵ درصد وزن خودرو بر روی لاستیک ها وارد می شود در حالی که ۹۵ درصد دیگر را باد داخل لاستیک تحمل می کند. از این رو لاستیک را به عنوان پاشنه آشیل خودرو می شناسند و بسیاری از کارشناسان و تعمیرکاران خودرو توصیه می کنند تا برای حفظ ایمنی خودرو آن‌ها را به خوبی شناخته و به صورت دوره ای بررسی نمایید.

نگهداری از لاستیک‌های خودرو

دقت کنید که برای مراقبت از لاستیک خودرو باید فشار باد تایر را هر ماه اندازه گیری کرده و مواد لاستیکی را بررسی نمایید؛ چرا که لاستیک نقش بسیار مهمی در کنترل خودرو بر عهده دارد از این رو انتخاب لاستیک مناسب و نگهداری از آن تاثیر بسزایی در عملکرد بهتر خودرو و عمر مفید آن خواهد شد.

نگهداری از لاستیک‌های خودرو

در کنار این موارد با توجه به رانندگی افراد مختلف و جاده‌های پر تردد هر فرد، نمی‌توان تاریخ انقضای مشخصی برای عمر مفید لاستیک خودرو پیش‌بینی کرد. یکی از باورهای غلطی که در میان اکثر مردم در رابطه با عمر لاستیکها وجود دارد، آن است که می‌توان با مشاهده وضعیت آج، سن تایر ماشین را تشخیص داد. اما این طور نیست و تاریخ انقضای لاستیک به عوامل متعددی بستگی دارد که هر یک، تاثیر خود را بر عمر لاستیک گذاشته و آن را تا چندین سال کم‌تر یا بیشتر می‌کنند.

از این عوامل می‌توان به نحوه نگهداری از تایر زاپاس، فشار باد، گرما و نور آفتاب، هوای شرجی، تعداد پنچرگیری، آج لاستیک و… اشاره کرد. ما در این مقاله به بررسی نحوه نگهداری از لاستیک‌ها و روش‌های افزایش عمر مفید آن‌ها می‌پردازیم. شما می‌توانید با این تکنیک‌ها، در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کرده و امنیت خود و سرنشینان خودرویتان را بالا ببرید.

 

روش های نگهداری از لاستیک خودرو

 

  • بالانس کردن تایرها به صورت دوره ای

یکی از راه های نگهداری و مراقبت از لاستیک های خودرو، بالانس کردن تایر ها به صورت دوره ای هست؛ چرا که اگر وزن لاستیک و هر چیزی که به آن وابسته است، به درستی و با توازن کامل توزیع نشده باشد امکان خواهد داشت که به لاستیک سایی دچار شویم و در کنار آن بالانس نبودن لاستیک ها می‌تواند به جلوبندی خودرو نیز آسیب زیادی وارد نمایید.

بالانس دوره ای خودرو

از این رو برای مقاومت، مراقبت و نگهداری از لاستیک خودرو بهتر است تا هر ۱۵ تا ۲۰ هزار کیلومتر خودرو خود را برای بررسی بالانس بودن تایر ها به تعمیرگاه ببرید و به کارشناسان زبده این حوزه نشان دهید. یکی از علائم بالانس نبودن تایرها لرزیدن فرمان در زمان حرکت با سرعت بالا در بزرگراه ها است.

ادامه مطلب
4 روش از بین بردم زنگ زدگی از کروم در ماشین

 

  • جابه جایی تایرها

به طور کلی لاستیک های جلو و عقب خودرو به یک اندازه فرسوده نمی شوند و به طور رایج لاستیک‌های جلوی خودرو بیش از لاستیک های عقبی خودرو فرسایش می‌یابند و دلیل آن نیز وارد شدن فشار زیاد بر روی لاستیک های جلو در زمان عبور و دور زدن از پیچ ها و… است.

جا به جایی تایرها

با توجه به همین عامل در جابجایی لاستیک های خودرو باید به فرسودگی آن‌ها توجه داشته باشید. به عنوان مثال جابه جا کردن لاستیک های جلو با یکدیگر و در یک محور یعنی لاستیک سمت شاگرد با لاستیک سمت راننده کار بیهوده ای است‌؛ چرا که هر دوی آن‌ها در بخش جلویی خودرو قرار دارند و به یک اندازه فرسوده شده‌اند. از این رو باید برای نگهداری بهتر از این دستگاه ها لاستیک های جلو را با لاستیک های عقب که فرسایش کمتری دارند جا به جا نمایید.

تنها در یک حالت می‌توانید لاستیک های یک محور را با هم تعویض و جابجا کنید و آن زمانی است که رینگ های جلو و عقب خودرو شما متفاوت باشند و امکان تعویض لاستیک های جلو و عقب ماشین وجود نداشته باشد.

جا به جایی تایرها

برای جابجایی و نگهداری از لاستیک خودرو، بهتر است تا هر دو لاستیک عقب خودرو را در همان سمتی که قرار دارند به جلو آورده و لاستیک‌ های جلو را نیز به صورت معکوس به عقب ببرید. همچنین شما می توانید این کار را به صورت ضربدری نیز انجام دهید.

 

  • بررسی آج لاستیک خودرو از نظر سایشی

یکی از موارد بسیار مهمی که در نگهداری از لاستیک ها باید به آن توجه کنید، آج لاستیک است. در صورتی که آج لاستیک از کیفیت مناسبی برخوردار نباشد، باعث خواهد شد تا در هوای برفی و بارانی آب و برف نتواند از لابلای آج ها و از زیر لاستیک به سرعت فرار کند که نتیجه اصطحکاک لاستیک با جاده کم شده و خودرو در معرض سرخوردگی و لغزش قرار خواهد گرفت.

بررسی آج لاستیک خودرو از نظر سایشی

علاوه بر آن برای اصطحکاک در زمان رانندگی و در هنگام بارش برف باید آج حداقل ۵ میلیمتر باشد تا بتوانند اصطکاک لازم را ایجاد کند. در صورتی که این مقدار کمتر باشد احتمال تصادف بالا خواهد رفت. از این رو برای مراقبت از لاستیک های خودرو باید تایر ها را به طور منظم بررسی کنید.

 

  • تنظیم باد چرخ ها

یکی از موارد بسیار مهم که باید به آن توجه داشته باشید، تاثیر دما بر فشار باد لاستیک است. به عنوان مثال هر ۵ درجه تغییر در دمای هوا، فشار باد تایر را به اندازه ی یک psi تغییر می دهد به این معنا که کاهش دما به میزان ۱۵ درجه سانتیگراد باعث کاهش ۱۰ درصدی باد تایر خواهد شد.

تنظیم باد چرخ ها

در کنار آن خود لاستیک ها نیز به مرور زمان باد خود را از دست می دهند. به عنوان مثال در هر ماه به طور میانگین هر لاستیک خودرو ۲ psi از فشار باد خود را از دست خواهد داد که در هوای گرم این کاهش فشار نیز با سرعت بیشتری انجام می گیرد.

این نکته را باید بدانید که هیچگاه نمی توان با نگاه کردن به تایر متوجه شد که باد آن کم است، چرا که از نظر ظاهری حتی ۵۰ درصد نیز کم بودن باد قابل تشخیص نمی باشد. بر همین اساس برای نگهداری از لاستیک خودرو و تنظیم باد آن بهتر است تا هر ۳۰ روز یک بار و یا با هر بار بنزین زدن خودرو در یک ماه، باد لاستیک ها را نیز بررسی نمایید.

در دفترچه مخصوص و راهنمای هر خودرو فشار باد استاندارد تایرهای ذکر شده است و با توجه به این که بسیاری از خودروسازان خودروهای خود را در نسخه های متفاوتی به بازار عرضه می کنند، در نتیجه رینگ و لاستیک های آن‌ها نیز متفاوت خواهد بود که در نتیجه فشار باد آن نیز همواره یکسان نیست. از این رو پیش از تنظیم باد تایر ها دفترچه راهنما را مطالعه کرده و سپس باد ۴ تایر را متناسب با موارد مندرج در دفترچه تنظیم نمایید.

تنظیم باد چرخ ها

علاوه بر این دقت کنید که برای آماده سازی خودرو در فصول گرم سال و در فصول سرد سال همچون زمستان، باید میزان باید در حدی باشد که در حین رانندگی به اندازه استاندارد برسد تا عمر مفید لاستیک خودرو افزایش یابد.

میزان باد مناسب رابطه مستقیمی با ایمنی راننده و سرنشینان خودرو خواهد داشت. به عنوان نمونه در صورتی‌که که فشار باد کمتر و یا بیشتر از حد معمول باشد، لاستیک تحت فشار قرار گرفته، ترکیده و یا پنچر خواهد شد که همین عامل احتمال تصادف را را بیش از پیش افزایش می دهد.

 

  • نگهداری و مراقبت مناسب لاستیک زاپاس

در صورتی که تصمیم دارید تا لاستیک خود را برای مدتی نگهداری کنید، باید دقت داشته باشید که آن را در مکانی به دور از نور مستقیم خورشید، در محیطی تمیز و به صورت عمودی انبار كنید. همچنین باید لاستیک از مواردی چون موتورهای الكتریكی (به علت ایجاد اوزون)، هیدروكربن ها (برش های نفتی)، حرارت و نورهای مصنوعی شدید دور بماند. اما در صورتی که می‌خواهید آن را بر روی رینگ نگه دارید، ابتدا باد آن را بر روی ۱۵ psi تنظیم كنید تا از ترک برداشتن آن جلوگیری کرده باشید.

 

  • کاهش بار اضافه بر خودرو

یکی دیگر از نکات مهم نگهداری از لاستیک ها، میزان بار اضافه بر روی خودرو است. از این رو در صورتی که تصمیم دارید تا با خودروی خود بار اضافه را حمل کنید، حتما به دفترچه راهنمای آن مراجعه و شرایط را با دقت بررسی نمایید. بسیاری از خودروسازان برای آن که به لاستیک آسیبی نرسد، پیشنهاد می کنند که برای تایر های جلو و عقب خودرو فشار باد متفاوتی را اعمال کنیم تا تعادل آن‌ها حفظ گردد. با این وجود دقت کنید که برای تنظیم باد متفاوت لاستیک های جلو و عقب حتماً دفترچه را مطالعه نمایید؛ چرا که شرایط برای خودروهای مختلف و حتی نسخه های مختلف از خودرو های یکسان به یک نحو نیست.

کاهش بار اضافه بر خودرو

 

  • بررسی لاستیک های خودرو از نظر آسیب دیدگی

دقت کنید که ممکن است در حین حرکت در جاده و بزرگراه ها شی تیزی به لاستیک‌های شما برخورد کند. از این رو حداقل یک بار در ماه تایر های خود را بررسی کنید و به بررسی وضعیت عمومی آن‌ها و به دنبال علائم خرابی یا آسیب باشید. دقت داشته باشید که هر نوع برآمدگی و کم شدن باد، سوراخ شدگی ها، خرابی‌ها، گره ها، ترک ها و… نیاز به ارزیابی یک تعمیرکار ماهر دارند.

بررسی لاستیک های خودرو از نظر آسیب دیدگی

تورم بیش از حد لاستیک‌ها در تابستان

دقت کنید که گاهی اوقات ممکن است در تابستان گرمای هوا موجب تورم بیش از حد لاستیک ها شود؛ چرا که لاستیک ها گرما و اصطحکاک بیشتری را در جاده های گرم ایجاد می کنند. از این رو هر گونه تورم در آن‌ها خطرناک است. چرا که امکان دارد سبب ترکیدن لاستیک در حین رانندگی شود.

تورم بیش از حد لاستیک ها در تابستان

در مقابل لاستیک های متورم لاستیک های کم باد قرار دارند که آن‌ها نیز خطرناک هستند؛ چرا که بر خاصیت ترمزی و کششی پلاستیک تاثیر می گذارند. از این همواره در نگهداری از لاستیک های خود تلاش کنید و به بررسی و تنظیم باد ها آن در تمام طول روز و مخصوصا تابستان بپردازید.

0 0 نظرها
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو