در زمان جوش آوردن خودرو چه‌کار کنیم؟ 

خودرویتان جوش آورده؟ چگونه متوجه این موضوع شدید؟ به احتمال زیاد در حین حرکت با خودرو متوجه شدید که از کاپوت آن دودی به بیرون می آید. جوش آوردن خودرو یکی از مشکلات و اتفاقاتی است که تقریباً تمامی ما با آن حداقل یک بار مواجه شده و پس از باز کردن درب کاپوت برای خروج دود نیز با حجم بالایی از فشار بخار و آب مواجه شده‌ایم که با حرارت بالا به سمت بیرون حرکت می کنند. چرا؟ چرا خودرو داغ می‌کند؟ این بخار آب به چه دلیلی تجمع یافته؟ ما در این مقاله به بررسی علل جوش آوردن خودرو و نحوه‌ی جلوگیری و رفع آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

در زمان جوش آوردن خودرو چه‌کار کنیم ؟

به طور کلی از دلایل جوش آوردن خودرو می‌توان به افزایش دمای موتور خودرو و کاهش سطح آب آن در اثر این افزایش دما اشاره کرد. بهترین کار در این زمان و مواجهه با این مشکل متوقف کردن ماشین است؛ چرا که این کار باعث خواهد شد تا آمپر خودرو پایین بیاید یکی دیگر از نخستین اقدامات ساده برای به تعادل رساندن دمای آب درون رادیاتور استفاده از آب سرد است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

در زمان جوش آوردن خودرو چه‌کار کنیم ؟

دقت کنید که برای جلوگیری از ایجاد آسیب های بیشتر به موتور خودرو خود، بهتر است تا در زمان مواجهه با جوش آوردن خودرو، به سرعت با امداد خودرو تماس بگیرید تا کارشناسان با تجهیزات لازم به خودروهای شما رسیدگی کرده و علت اصلی این اتفاق را یافته و به سرعت آن را رفع کنند و از ایجاد آسیب‌های جدی در خودروتان جلوگیری نمایند.

 

علت جوش آوردن خودرو

علت‌های مختلفی می‌تواند منجر به جوش آوردن خودرو شود. خودرو زمانی جوش می آورد و بیش از حد داغ می شود که سیستم خنک کننده آن با مشکل مواجه شده و در آن انتقال، جذب و خارج شدن گرما به درستی رخ ندهد.

علت های جوش آوردن خودرو

یکی از نکات مهمی که شما در زمان برخورد با هر نوع مشکل از جمله جوش آوردن خودرو به آن توجه کنید، رسیدگی فوری به آن است است چرا که می تواند شمارا از پرداخت هزینه های سنگین برای رفع یک مشکل بزرگتر نجات دهند در ادامه به برخی از علت های شایع جوش آوردن خودرو اشاره می‌کنیم:

  • مشکلات مربوط به مایع خنک ‌کننده

یکی از دلایل جوش آوردن خودرو می‌تواند به دلیل وجود مشکل در مایع خنک کننده یا ضد جوش باشد در صورتی که شما از مایع خنک کننده نامناسبی برای موتور خودرو خود استفاده کرده باشید و یا نسبت آب به مایع خنک کننده را کم یا زیاد ریخته باشید، خودرو شما جوش خواهد آورد. این مشکلات منجر به داغ شدن بیش از حد موتور خواهند شد.

مشکل در مایع خنک‌کننده

از این رو در صورتی که احساس می کنید این مشکل مربوط مایع خنک کننده خودروی تان است، بهتر است تا دوباره بر اساس دستورالعمل شرکت سازنده مایع خنک کننده را تخلیه و مجدداً آن را با نسبت مناسبی از آب پر کرده و در رادیاتور بریزید.

  • نشتی در سیستم خنک‌ کننده

شاید بتوان گفت که یکی از رایج ترین و شایع ترین دلایل جوش آوردن و داغ کردن خودرو، نشتی در سیستم خنک کننده خودرو است. در صورتی که پمپ آب رادیاتور شلنگ‌ها، هوزینگ ترموستات و واشر سر سیلندر خودرو شما دچار نشتی شده باشند، موتور به خوبی خنک نخواهد شد و همین منجر به جوش آوردن ماشین خواهد شد.

پیدا کردن نشتی در سیستم خنک‌کننده

در صورتی که توانستید محل نشتی را بیابید، باید به سرعت جلوی آن را بگیرید. با این وجود فراموش نکنید که قطعات موتور خودرو بسیار حساس هستند از این رو در صورتی که محل نشتی را پیدا نکردید و یا از مسائل فنی خودرو آگاهی ندارید، به سرعت با امدادخودرو تماس گرفته و خودروی خود را به یک تعمیرکار با تجربه بسپارید تا با کارشناسی و عیب یابی خودرو مشکل آن را به طور دقیق تشخیص دهد.

 

  • شکستگی پمپ آب

از دیگر دلایل جوش آوردن خودرو، می‌توان به شکستگی پمپ آب اشاره کرد. در واقع وظیفه این پمپ رساندن و به گردش درآوردن مایع خنک کننده در موتور خودرو استو از این رو وجود یک مشکل بسیار کوچک در پمپ آب می‌تواند به جوش آوردن خودرو منجر شود. در این بین امکان دارد که پمپ آب خودرو شما شکسته و یا نشتی داشته و یا پروانه های آن گیر کرده باشند.

شکستگی پمپ آب

 

  • گرفتگی شلنگ‌ها

در صورتی که مشکل داغ کردن خودرو شما از مایع خنک کننده و یا نشتی نباشد، امکان دارد که جوش آوردن خودرو به دلیل وجود گرد و خاک و یا ذرات ریز در شلنگ های خودرو شما اتفاق بیافتد. گرد و غبار می تواند موجب گرفتگی شلنگ های خودرو شده و از گردش مایع خنک کننده در موتور جلوگیری کند. به همین جهت بهترین کار و راه حل در این موقعیت تصفیه و تمیز کردن این سیستم و سپس مجدداً پر کردن مخزن خنک کننده است.

گرفتگی شلنگ ها

 

  • آسیب و خرابی ترموستات

در صورتی که ترموستات خودرو شما آسیب دیده و دچار مشکل شده باشد، خودرو نخواهد توانست تا دمای خود را حفظ کند و در نتیجه تناسب میزان خنک‌کننده درون موتور خودرو به هم خواهد ریخت که همینای سبب داغی بیش از حد خودرو خواهد شد. در واقع وظیفه ترموستات تنظیم میزان خنک کننده‌ای است که وارد موتور می شود و از این رو دمای خودرو را کنترل می‌کند.

خرابی ترموستات

 

  • فن رادیاتور

یکی دیگر از دلایل جوش آوردن خودرو، خرابی و یا آسیب فن خودرو است. در صورتی که شدت چرخش فن رادیاتور دچار مشکل شده باشد و فن آن روشن نشود، دمای خودرو بالا رفته و خودرو جوش خواهد آورد. به طور کلی فن های رادیاتور الکتریکی هستند به همین جهت یافتن مشکل و علت اصلی آن ها کمی دشوار است. از این رو در رابطه با این مورد توصیه ما به شما این است که خودرو خود را به یک تعمیرکار معتبر و باتجربه بسپارید.

  • روغن موتور

بسیاری از ما چنین تصور می کنیم که روغن موتور تنها وظیفه نرم و روان کردن حرکت قطعات مختلف موتور را بر عهده دارد. در صورتی که در کنار آن تاثیر مستقیم و بسزایی نیز بر روی شیوه خروج حرارت ناشی از عملکرد موتور خواهد داشت. بر همین اساس در صورتی که روغن موتور شما به اندازه کافی نباشد، دمای موتور افزایش یافته و احتمال جوش آوردن آن نیز بیشتر خواهد شد. به همین جهت باید به طور منظم و مرتب سطح روغن موتور خودروی خود را بررسی کنید و توجه داشته باشید که آن را مطابق با دستورالعمل شرکت سازنده و در موقع موعد مقرر تعویض نمایید.

روغن موتور

راهکارهای مناسب در زمان جوش آوردن خودرو

در زمان مواجهه با داغ کردن خودرو و جوش آوردن آن بهتر است تا از چند راهکار کلیدی استفاده نمایید و خودروی خود را خنک کنید تا زمان رسیدن گروه امدادی خودرویتان آسیب زیادی نبیند. این راهکارها عبارت اند از:

  • استفاده کمتر از ترمز

در صورتی که در ترافیک بودید و متوجه شدید که دمای خودرو شما به یکباره در حال بالا رفتن استط بهتر از تا بجای توقف کامل به آهستگی به حرکت خود ادامه دهید و از ترمز کمتری استفاده نمایید؛ چرا که ترمز های پیاپی باعث خواهد شد تا بار موتور افزایش یافته و خودرو بیش از پیش داغ شود.

استفاده کمتر از ترمز

  • خاموش کردن کولر و باز کردن پنجره ها

باز کردن پنجره ها و خاموش کردن کولر خودرو می تواند فشار وارده بر روی موتور را کاهش داده و به خنک تر شدن سریع تر آن کمک کند. علاوه بر این در صورتی که در کنار خیابان پارک کردید، بهتر است تا بلافاصله کاپوت خودرو را بالا دهید تا موتور سریع تر از قبل خنک شود.

باز کردن پنجره ها

  • توقف در کنار مسیر

در صورتی که احساس می کنید دمای خودرو شما به طرز غیرقابل توجیهی در حال افزایش است، بهتر است از سمت راست حرکت کرده و در کنار خیابان یا جاده پارک کنید و اجازه دهید تا دمای موتور کاهش یابد.

توقف در کنار مسیر

  • روشن کردن بخاری خودرو

شاید عجیب به نظر برسد اما با روشن کردن بخاری شما می‌توانید گرمای ناشی از موتور را به بخش سرنشینان برده و آن را خنک تر نمایید.

روشن کردن بخاری

  • خلاصی دنده خودرو و گاز دادن در ترافیک

یکی دیگر از راهکارهای موجود برای خنک کردن خودرو، خلاصی دنده و به آرامی گاز دادن در صورت گرفتاری در ترافیک است. این کار باعث می شود تا سرعت پمپ آب و فن رادیاتور افزایش یابد و هوا و مایعات بیشتری در درون رادیاتور وارد گردد که در نتیجه این عامل موجب خنک شدن موتور خواهد شد و از جوش آوردن خودرو شما جلوگیری خواهد کرد.

خلاصی و گاز دادن در ترافیک

  • پر کردن مخزن مایع خنک‌ کننده در صورت نیاز

بهتر از تا مخزن مایع خنک کننده خودرو را بررسی کرده و چک کنید. شاید نیاز باشد چند تا مخزن را پر نمایید.

 

  • پیدا کردن محل نشتی سیستم خنک‌ کننده

یکی از رایج ترین و شایع ترین علل جوش آوردن خود را همان طور که گفته شد، نشتی در سیستم خنک کننده است. از این رو در صورتی که با مسائل فنی آشنا هستید بهتر است تا به دنبال نشتی بگردید و سعی کنید آن را تا حد ممکن بپوشانید. اما در غیر این صورت بهتر است با سایپا امداد خودرو و یا یک تعمیرکار ماهر تماس حاصل نمایید.

امیدواریم که بتوانید با استفاده از این راهکارها، مشکل جوش آوردن خودرو خود را راه حل کنید. اما دقت داشته باشید که در چنین مواقعی پیشگیری و جلوگیری حرف اول را میزند و موردی که از تمامی راهکارهای بالا از اهمیت بیشتری برخوردار است، انجام تعمیرات و رسیدگی به خودرو آن هم به طور منظم است.

 

هنگام جوش آوردن خودرو چه کار نکنیم؟

تا به اینجا به شما گفتیم که در زمان جوش آوردن خودرو و داغ کردن آن بهتر است چه کارهایی را انجام دهید، اما در این مرحله به شما خواهیم گفت که چه کارهایی را نباید انجام دهید، چرا که انجام آن‌ها می تواند خطرات زیادی را برای شما ایجاد کند و حتی با ضررهای جبران ناپذیری را نیز به خودرویتان وارد سازد. این موارد عبارتند از:

۱) ماشین را خاموش نکنید

بسیاری از رانندگان کم تجربه در زمان مواجهه با جوش آوردن خودرو، آن را به سرعت خاموش می کنند. اما باید بدانید که این کار نه تنها مفید نیست بلکه می تواند آسیب های بیشتری را نیز برای موتور شما ایجاد کند؛ چرا که در واقع با خاموش کردن خودرو و حرکت آب درون رادیاتور نیز متوقف شده و همین امر روند خنک شدن موتور را به تاخیر خواهد انداخت.

در کنار این مورد خاموش شدن ماشین و توقف حرکت پیستون ها در حرارت بالا ممکن است موجب چسبیدن رینگ به دیواره سیلندر شده و موتور به اصطلاح جام کند. این اتفاق خودرو شما را از کار انداخته، شما را در جاده گذاشته و خسارت های مالی سنگینی را نیز برایتان در پی خواهد داشت.

۲) رانندگی نکنید

یکی از اصلی ترین کارهایی که باید در زمان جوش آوردن خود را انجام دهید، آن است که که از حرکت بایستید. چرا که رانندگی کردن و در کنار آن گاز دادن موجب افزایش تحرک پیستون در سیلندر شده و همین عامل دمای موتور را بیش از پیش افزایش خواهد داد. علاوه بر این دنده های سنگین نیز فشار زیادی به موتور خواهد آورد، از این رو نباید چنین تصور کنید که سرعت پایین برای خودرو ضرر و زیانی به دنبال ندارد.

رانندگی نکنید

بر همین اساس در زمان جوش آوردن خودرو به سرعت با دنده آزاد خودتان را به نخستین محل پارک برسانید و خود را محل مناسبی متوقف نمایید. سپس اقدامات بعدی را انجام دهید.

۳) روی موتور آب نریزید

توجه داشته باشید که بر خلاف ریختن ‌ آب بر روی رادیاتور، آب ریختن بر روی موتور می تواند صدمات جدی و جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد؛ چرا که چدن استفاده شده در پوسته موتور بسیار شکننده و حساس است و هرگونه تغییر ناگهانی دما موجب انبساط و انقباض آن شده و سبب ترک خوردن آن می گردد. علاوه بر این وجود اختلاف حرارت در بیرون و داخل موتور نیز این خطر را تشدید می کند.

ادامه مطلب
علائم رایج کندانسور برق بد خودرو

روی موتور آب نریزید

۴) درپوش رادیاتور را باز نکنید

دقت کنید که به هیچ وجه زمان جوش آوردن خودرو، درپوش رادیاتور را باز نکنید و یا با احتیاط و پس از گذشت سطح کمی زمان آن را باز کنید؛ چرا که دمای بسیار زیاد موتور می‌تواند آب درون رادیاتور را به حد انفجار برساند. باز کردن درپوش با خروج بخار متراکم و آب جوش موجود در رادیاتور همراه است که می‌تواند آسیب جدی را به صورت و دست شما وارد سازد.

درپوش رادیاتور را باز نکنید

استفاده از یک دستمال بزرگ می‌تواند در این مورد به شما کمک کند. برای این کار ابتدا پارچه یا دستمال و بر روی درپوش رادیاتور گذاشته و آن را در جهت خلاف عقربه های ساعت تاب دهید. دقت کنید که در این زمان درپوش رادیاتور به طور کامل باز نمی شود، اما یک فاصله کوچک بین آن و رادیاتور به وجود خواهد آورد در واقع این فاصله یک فضای امن برای خروج آب جوش از رادیاتور می باشد به صورتی که بخار و آب درون رادیاتور با زاویه ای روبه پایین و مناسب بدون آنکه دست صورت شما را تهدید کند خارج خواهد شد.

با این حال در صورتی که آشنایی کامل و ندارید این نکته را به ذهن بسپارید که خسارت های مالی را می توان بسیار ساده تر و راحت تر از خسارت های جانی حل نمود؛ بنابراین در صورتی که می خواهید درپوش رادیاتور را به صورت کامل باز کنید باید آن را رو به پایین فشار داده و سپس در همان جهت بچرخانید.

با این وجود شما می توانید با ریختن آب بر روی دیوارهای بیرونی رادیاتور تا حدی موتور را خنک کنید و پس از آن با پایین آمدن نسبی آب، درپوش رادیاتور را به شیوه‌ای امن تر باز کرده و آن را بررسی نمایید.

 

راه‌های جلوگیری از داغ کردن و جوش آوردن خودرو

مشکل جوش آوردن خودرو اغلب در فصل های گرم سال و تابستان رخ می دهد؛ چرا که هوا نیز گرم است و همین موضوع سبب افزایش سریع تر دمای خودرو می گردد. به طور کلی در زمان مواجهه با چنین مشکلاتی، همواره جلوگیری و پیشگیری حرف اول را می‌زند، به همین جهت باید به صورت منظم خودروی خود را برای معاینه به تعمیرکاران و نمایندگی های معتبر نشان دهید. برای جلوگیری از داغ شدن خودرو و کاهش دمای موتور خودرو، روش هایی وجود دارد که در ادامه برخی از آن ها را معرفی کرده و به بررسی هر یک می‌پردازیم.

داغ شدن خودرو در اثر افزایش دمای موتور رخ می دهد که در نهایت منجر به جوش آوردن خودرو خواهد شد. دقت داشته باشید که در صورت عدم توجه به این موضوع، صدمه و آسیب زیادی به موتور خودروی شما وارد خواهد شد. از این رو در زمانی که دمای موتور خودرویتان از حالت استاندارد بالاتر رفت، باید به سرعت آن را متوقف کرده و برای حل آن مشکل یا چاره ای بیاندیشید.

با این وجود رسیدگی به خودرو می‌تواند تا حد زیادی از این مشکل جلوگیری کند. یکی از اصلی ترین بخش هایی که جزو سیستم خنک کننده موتور محسوب می‌شود، آب و روغن موتور است. این دو مایع نقش بسیار موثری در خنک کنندگی موتور ایفا می کنند.

در واقع عدم توجه به کیفیت، میزان و ترکیب این دو مایع می‌تواند منجر به افزایش دمای محیط موتور و در نهایت جوش آوردن خودرو شود. در کنار این دو، فن های خنک کننده خودرو نیز از اهمیت زیادی برخوردار هستند که در صورت عدم عملکرد صحیح می‌توانند موجب جوش آوردن خودرو شوند.

  • بررسی آب رادیاتور

یکی از مواردی که همیشه باید به آن توجه داشته باشید آب رادیاتور است و باید دقت کنید تا درجه آمپر آب موجود در رادیاتور در روزهای گرم سال به هیچ عنوان کمتر از میزان استاندارد تعریف شده در دفترچه راهنمای خودرو نباشد. در واقع به علت گرمای زیاد در تابستان باید شما به صورت منظم و دوره ای به بررسی آب موجود در رادیاتور بپردازید.

راه های جلوگیری از جوش آوردن خودرو

در کنار این عامل باید از ضد جوش و ضد یخ نیز به میزان مناسب و استاندارد در رادیاتور استفاده کنید؛ چرا که این مایعات باعث می شوند تا نقطه جوش آب در رادیاتور بالا رود و حتی در صورتی که موتور به دمای ۱۰۰ درجه نیز رسید، خودرو جوش نیاورد.

  • بررسی روغن موتور

یکی دیگر از عوامل مهمی که باید برای جلوگیری از جوش آوردن خودرو به آن توجه کنیم، روغن موتور است. شما باید روغن موتور را در روزهای گرم سال به صورت دوره ای و مرتب تعویض نمایید؛ چرا که استفاده طولانی مدت از روغن موتور باعث می‌شود تا خاصیت اولیه آن از دست داده و در نهایت میزان گرانروی آن کاهش یابد. کاهش گرانروی به این معناست که روغن در زمان برخورد با قطعات داخل موتور نمی تواند به خوبی وظیفه خود را انجام دهد و در نتیجه از خنک کنندگی لازم نیز برخوردار نمی باشد.

 

  • بررسی اتصالات و لوله های آب

یکی دیگر از راه های جلوگیری از جوش آوردن خودرو و کاهش دمای موتور، بررسی اتصالات و لوله های آب خودرو است. به طور کلی گرمای بیش از حد باعث می‌شود تا در اثر انبساط بست های موجود در مسیر جریان آب ورودی و خروجی به موتور و لوله ها گاهی اوقات از جای خود در بیایند و یا سست شوند که همین موضوع باعث خواهد شد تا مقداری از آب موجود در رادیاتور به بیرون نشت کرده و سبب کاهش سطح آب رادیاتور شود.

 

  • هواگیری به موقع

یکی از عواملی که باید حتماً برای کاهش دمای موتور به آن توجه کنید، هواگیری به موقع رادیاتور پس از هر بار جوش آوردن خودرو است.

در واقع هر بار که خودروی ما جوش می آورد و یا به دلایلی مقداری از آب آن کاهش می یابد، کمی هوا در مسیر لوله های آب درون موتور نفوذ پیدا می کند که همین هوا باعث می شود تا عمل خنک کردن خودرو با اختلال مواجه شده و در نهایت دمای موتور کاهش پیدا نکند.

 

  • انتخاب صحیح مسیر و عدم کار کردن درجا

یکی دیگر از عواملی که می‌تواند منجر به جوش آوردن خودرو و داغ کردن موتور آن شود، درجا کار کردن کار کردن با دور موتور بالا و توقف در ترافیک است؛ چرا که باعث می شود تا دمای موتور به تدریج افزایش پیدا کند. به همین جهت سعی کنید تا مسیر هایی را برای رفت و آمد را انتخاب کنید که کم ترافیک باشند و سرعت مناسبی داشته باشید. در واقع حرکت خودرو در سرعت مناسب و در دور موتور پایین در آن باعث می‌شود تا همیشه هوا در آن جریان یافته و موتور خنک تر گردد.

 

  • بررسی پروانه و فن های خودرو

در صورتی که خودروی شما قابلیت نصب پروانه را در قسمت جلوی خود دارد، توصیه ما به شما این است که در فصل های گرم سال حتماً این پروانه را نصب نمایید. در کنار آن اطمینان یافتن از سلامت فن های رادیاتور نیز نقش بسزایی در کاهش دمای رادیاتور و در نتیجه کاهش دمای موتور خواهد داشت.

 

آسیب‌های خودرو پس از جوش آوردن

با توجه به این‌که علت جوش آوردن خودرو به قطعات مختلفی بستگی دارد، از این رو آسیب ناشی از آن نیز می‌تواند در یک بخش از آن رخ دهد. اما به طور کلی اصلی ترین و مهم‌ترین آسیبی که به خودرو وارد می‌شود، خرابی موتور است از دیگر مشکلاتی که پس از داغ شدن بیش از حد موتور به وجود می‌آیند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از کار افتادگی موتور خودرو
  • آسیب دیدگی واشرها و لاستیک های عایق کننده موتور خودرو
  • کاهش یافتن قدرت موتور خودرو
  • تورم فلزات موجود در خودرو بر اثر گرما
  • آسیب دیدگی پیستون و سیلندر های خودرو
  • ایجاد نشتی در رادیاتور موتور خودرو
  • از بین رفتن قطعات پلاستیکی
  • سوختن واشر سرسیلندر و قاطی شدن آب و روغن
  • خراب شدن رادیات و تمامی واشر های داخل آن
  • چسبیدن پیستون به سیلندر موتور به علت حرارت بسیار زیاد
  • از بین رفتن واشر های واتر پمپ و نفوذ آب به خارج از پمپ
  • از بین رفتن روغن موتور که باید در این مواقع حتما تعویض گردد
  • و …

آسیب های خودرو پس از جوش‌ آوردن

جوش آوردن خودرو در هوای سرد

در صورتی که خودرو شمال در هوای سرد همچون زمستان جوش آورد به آن دلیل است که یا سطح آب رادیاتور خودرو شما پایین بوده و یا فن خنک کننده آن کار نمی کند.

در چنین زمانی آب به شدت داغ کرده و فوراً جوش خواهد آورد. از این رو باید برای جلوگیری از رخ دادن این اتفاق همواره باید دقت کنید که پره های رادیاتور و فن خنک کننده خودرو شما سالم باشند.

 

جوش آوردن خودرو در گرما

با توجه به اینکه گرمای هوا نیز می تواند موجب جوش ‌آوردن خودرو شود و آن را تشدید کند. جوش آوردن خودرو در هوای گرم به عوامل بسیار زیادی وابسته است که از آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کمبود سطح آب
  • کمبود ضد جوش
  • خرابی فن خنک کننده رادیاتور
  • خرابی واتر پمپ و نگه داشتن آب و عدم انتقال
  • عدم هواگیری رادیاتور ماشین
  • و …

به همین جهت بهتر است تا همواره در خودروی خود یک دبه آب چهار لیتری به همراه داشته باشید تا بتوانید جوش آوردن خودرو خود را تا حدودی کنترل کنید.

 

امداد خودرو آقای امداد

ما در امداد خودرو آقای امداد آماده هستیم تا خدمات امدادی را به صورت 24 ساعته در اختیار شما قرار دهیم. امدادرسانان ما در کمترین زمان ممکن خود را به شما رسانده و تمامی خدمات امدادی را متناسب با نیاز خودرو شما همچون مکانیک سیار، پنچرگیر، بنزین سیار، یدک کش، کفی و باتری به باتری و… ارائه می‌دهند.

تماس با آقای امداد در زمان جوش آوردن خودرو

آقای امداد آماده است تا در صورت بروز هر گونه مشکل برای خودروی شما، خدمات‌رسانی را در کمترین زمان ممکن ارائه دهد. چرا که ما با تهیه و تنظیم سیستم و سامانه آنلاین برای موقعیت یابی مکانیک ها و یدک کش های خود، تمام تلاش خود را کرده‌ایم تا در کسری از زمان بتوانیم در موقعیت شما حاضر شده و فعالیت‌های امدادی لازم را انجام دهیم. ما در واحد مکانیک خودرو آقای امداد تیمی مجهز و حرفه ای از امدادگر ها را در کنار خود جمع کرده‌ایم و به دنبال رسیدن به بهترین نتیجه، تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم. افراد متخصص ما در هر موقعیت و زمانی، آماده یاری رساندن به خودرو شما می‌باشند.

امداد خودرو آقای امداد

امداد خودرو آقای امداد با داشتن 13 سال سابقه امدادی، دارای متخصصین و امدادگرانی حرفه‌ای و مجرب بوده و توانایی آن را دارد تا در کسری از زمان، بالاترین کیفیت را در اختیار شما قرار دهد. شما مشتریان محترم می توانید در هر زمانی از شبانه روز با تیم آقای امداد تماس بگیرید تا در کمترین زمان ممکن امدادگران مجرب ما خود را به شما رسانده و مشکل شما را برطرف کنند. برای ارتباط با آقای امداد تنها کافی است تا با شماره ی پنج رقمی ما 02148287 تماس بگیرید و یا از طریق وب‌سایت و اپلیکیشن آقای امداد درخواست خود را ثبت نمایید.

 

سخن پایانی

جوش آوردن خودرو به دلیل گرم شدن موتور آن است که می‌تواند به دلایل متفاوتی همچون کمبود آب رادیاتور، روغن موتور نامناسب و… رخ دهد. از این رو باید این مشکل سریعاً حل گردد تا از مشکل ها و آسیب‌های جدی به خودرو جلوگیری شود. بهترین راه برای جلوگیری از این موضوع سرویس کردن به موقع رادیاتور است؛ چرا که قطعاتی همچون رادیاتور، واشر سرسیلندر خودرو و… در عملکرد خودرو اهمیت بسیار زیادی دارند.

در کنار تمامی این عوامل، در زمان خرید قطعات جدید دقت کنید که هیچگاه کیفیت را به کمیت نفروشید و قطعات استانداردی را که توسط نمایندگی ها فروش تأمین می‌شوند، خریداری نمایید.

 

0 0 نظرها
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو