امداد خودرو یادگار امام آقای امداد

امداد خودرو یادگار امام آقای امداد با تیم‌های امداد سیار مستقر در تهران و منطقه یادگار امام آماده است تا خدماتی چون یدک کش کردن خودرو با خودرو بر، کفی و دکل، مکانیک سیار، بنزین سیار، باتری به باتری و پنچرگیری و… را در زمانی اندک در اختيار شما قرار دهد. هدف اصلی امداد خودرو یادگار امام به عنوان یکی از معتبرترین شرکت‌ های امداد خودروی تهران ارائه خدمات امداد در محل سریع و باکیفیت با استفاده از تجهیزات کامل است.

شما می‌توانید به عنوان یک انتخاب عالی در زمان نیاز به امداد خودرو با امداد خودرو یادگار امام تماس گرفته و خودروی خود را به دست امدادگران و متخصصان با تجربه و ماهر آقای امداد بسپارید. امداد خودرو یادگار امام آقای امداد دارای مجوز رسمی تعمیرات و حمل خودرو در محل از اتحادیه است و آمادگی آن را دارد تا خدمات خود را به صورت 24 ساعته شبانه روز در اختیار شما کاربران عزیز قرار دهد.

تیم‌های امدادی ما به صورت شبانه‌روزی و با قیمت مصوب اتحادیه آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در هر بخشی از منطقه یادگار امام هستند و می‌توانند در کمترین زمان خود را به شما رسانده و فرآیند امداد را آغاز نمایند. در صورتی که نیاز به امداد خودرو فوری و سریع در منطقه یادگار امام دارید و به ضمانت خدمات امدادی نیز اهمیت می‌دهید، با ما تماس بگیرید.

تلفن تماس: 02148287

امداد خودرو یادگار امام آقای امداد

 

قیمت و هزینه خدمات امداد خودرو یادگار امام آقای امداد

امداد خودرو یادگار امام آقای امداد همواره در تلاش است با مشتریان خود کاملا صادق بوده و تمامی اطلاعات را به طور شفاف و واقع‌گرایانه در اختیار شما عزیزان قرار دهد. نرخ دستمزد و هزینه تعمیرات سیار خودرو در امداد خودرو یادگار امام آقای امداد، تحت نظارت اتحادیه دارندگان تعمیرگاه اتو سرویس، پارکینگ، کارواش و امدادخودرو تعيين شده است و هزینه‌ها نیز مطابق با مصوبه این مرکز محاسبه و دریافت می‌شوند. در حقیقت شما دیگر لازم نیست تا هیچگونه هزینه اضافه‌ای را برای خدمات پرداخت کنید. ما در بخش هزینه و تعرفه خدمات امدادرسانی سال 1400، هر یک از خدمات را به صورت جزئی بیان کرده‌ایم.

 

امداد رسانان آقای امداد

واحد امداد خودرو قرچک آقای امداد، نظارت دقیقی بر استخدام و به کارگیری نیروی انسانی خود دارد و در کنار دریافت مدارک کاری و هویتی تکنسین خود، گواهی عدم سوء پیشنه را نیز از آن‌ها دریافت کرده است. در کنار این تمامی خدماتی را که آن‌ها می توانند انجام دهند، به صورت کامل تأیید صلاحیت شده است تا خدمات امدادرسانی خود را به بهترین شکل ممکن به شما عزیزان ارائه دهند.

علاوه بر این، ما یک سیستم نظرسنجی و پیگیری کامل را نیز برای هر یک از واحدها و تکنسین امدادرسانی خود ایجاد کرده‌ایم تا بتوانیم کیفیت آن‌ها را مورد بررسی و ارزیابی قرار داده و در جهت بهبود آن‌ها تلاش نماییم.

در صورتی که به خدمات امداد خودرو و تعمیر سیار در محل، در منطقه شهرقدس نیاز داشتید، کافیست تا با امداد خودرو شهرقدس آقای امداد تماس بگیرید.

تلفن تماس: 02148287

چرا آقای امداد؟

عوامل بسیار زیادی چون عدم آگاهی با مسائل فنی و تعمیراتی خودرو باعث می‌شوند تا ما در رابطه با انتخاب خدمات سرویس فنی در محل برای خودرو خود با نگرانی‌هایی مواجه شویم. با این حال آقای امداد به عنوان سرویسی حرفه‌ای در زمینه امداد و تعمیر سیار، تمامی تلاش خود را به کار گرفته تا این تشویش را به حداقل ممکن برساند و با ارائه‌ی خدماتی با کیفیت، رضایت مشتریان را تامین کند. در ادامه به بررسی انواع خدمات امداد خودرو یادگار امام آقای امداد می‌پردازیم. خدمات و مزیت‌هایی که باعث شده تا آقای امداد به یک انتخاب حرفه‌ای در حوزه امداد خودرو تهران تبدیل گردد.

چرا آقای امداد؟

 

خدمات امداد خودرو یادگار امام آقای امداد

یکی از ویژگی‌های امداد خودرو یادگار امام آقای امداد، ارائه خدماتی جامع و باکیفیت در محل و در بخش‌های مختلف تهران است. آقای امداد با بهره مندی از ۱۳ سال سابقه تخصصی در حوزه خدمات فنی خودرو هم اکنون آماده است تا خدمات جامع و کاملی را در اختیار شما قرار دهد. ما در امداد خودرو یادگار امام آقای امداد به بررسی و پیش بینی ایرادات فنی ممکن پرداخته‌ایم و تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا متخصصان ماهر و حرفه ای را برای حل آن‌ها جذب کرده و تیمی توانمند و مجرب برای خدمت به شما عزیزان تشکیل دهیم.

در صورتی که به خدمات امداد خودرو و تعمیر سیار در محل، در منطقه نیاوران نیاز داشتید، کافیست تا با امداد خودرو نیاوران آقای امداد تماس بگیرید.

تلفن تماس: 02148287

امداد خودرو یادگار امام آقای امداد طیف وسیعی از خدمات امداد خودرو در محل را ارائه می‌کند و می‌تواند خیال‌ شما را از بابت رفع مشکلات فنی به طور کامل برطرف نماید. این خدمات مکانیک سیار را می‌توان به طور کلی در قالب‌های زیر عنوان کرد:

  • تعویض فیلتر و پمپ بنزین
  • تعویض و پنچری لاستیک
  • تعویض دینام و تسمه دینام
  • تعویض باتری خودرو با دستگاه تست سلامت
  • تعویض روغن موتور
  • تعویض دیسک و صفحه و ماهک دنده
  • دیاگ و تنظیم موتور انواع خودرو

سنسور اکسیژن چیست و چه وظیفه‌‌ای در خودرو دارد؟

راننده باید در زمان کار کردن با خودرو به تمامی بخش های آن تسلط داشته و از وضعیت بخش های مختلف اطلاع دقیقی داشته باشد. این کار توسط سنسورهای مختلف به کاربراتور و یا کامپیوتر ECU در خودروهای کاربراتوری و انژکتوری اعلام می‌شود و راننده می تواند به خوبی به آن‌ها دسترسی داشته باشد و بدون آنکه لازم باشد تا از خودرو پیاده شده و بخش های مختلف و آن را بازرسی کند، به راحتی و از درون کابین به بررسی این آیتم ها بپردازد.

سنسور اکسیژن چیست و چه وظیفه‌ای در خودرو دارد؟

گزارشاتی که توسط انواع مختلف سنسورها ارائه می‌شود، شامل اطلاعاتی در رابطه با وضعیت بنزین، باد لاستیک ها، میزان روغن موتور و دیگر موارد فنی است. در واقع این اطلاعات هر یک توسط سنسورهای مختلف بررسی شده و به اطلاع راننده می‌رسند. اطلاعاتی که وظیفه و نقش بسیار مهمی در خودرو دارند و بسیار حیاتی و کاربردی هستند. یکی از این سنسورها، سنسور اکسیژن است. ما در ادامه به بررسی سنسور اکسیژن در خودرو و نحوه عملکرد آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

 

سنسور چیست؟

پیش از هرچیزی بهتر است تا ابتدا بدانیم به چه وسیله‌ای سنسور می‌گویند؟ به طور کلی به وسایلی که نسبت به محرک های فیزیکی واکنش نشان می دهند، حسگر یا سنسور (Sensor) گفته می شود. حسگر تغییرات موجود در محرک‌ها را دریافت کرده و پس از تبدیل آن به سیگنال های الکترونیکی، آن‌ها را به سوی ECU یا هر پردازش‌گر دیگری ارسال می‌کند. بر این اساس می توان سنسور را به عنوان یک وسیله اندازه گیری متغیرهای شیمیایی فیزیکی نیز عنوان کرد و می توان آن را در تمامی خودروها از جمله کاربراتوری و انژکتوری مورد استفاده قرار داد.

با این حال بر اساس نوع منبع دریافت کننده اطلاعات که می‌تواند راننده و یا ECU باشد، تفاوت‌هایی در نوع سنسورها به چشم می خورد. در خودروهای کاربراتوری اطلاعات برای راننده ارسال شده و به صورت آلارم و نشانه‌هایی در پشت آمپر نمایش داده می‌شود. همچنین سنسورها نیز گاهی به طور مستقیم به عملگرها متصل بوده و دستورات لازم را به آنها ارسال می کنند؛ در صورتی که در خودرو های انژکتوری ابتدا اطلاعات جمع آوری شده را به ECU ارسال کرده و کامپیوتر خودرو نیز با تجزیه تحلیل و خوانش اطلاعات با توجه به شرایط محرک ها و متغیرها دستورات لازم را به عملگرها ارسال می‌کند و شرایط را بر اساس ایده آل سیستمهای مختلف خودرو تنظیم کنند.

بر همین اساس و با توجه به تفاوت در عملکرد ECU، عملگرا و سنسور می‌توان علت تعدد و تنوع سنسورها در خودروهای انژکتوری و محدودیت آن‌ها در خودروهای کاربراتوری را درک کرد. تعداد و تنوع سنسورها روز به روز در حال افزایش است و کمپانی‌های خودروسازی در تلاش هستند تا با نوآوری و بکارگیری سنسورهایی جدید‌تر در این زمینه، راحتی، امکانات و امنیت محصولات خود را افزایش دهند. به نحوی که هم‌اکنون تعدد سنسورها یکی از مزایای اصلی خودروها به شمار می‌روند.

در صورتی که نیاز به تعویض و یا تعمیر انواع سنسور خودرو در منطقه ملارد، کافیست تا با امداد خودرو ملارد آقای امداد تماس بگیرید.

تلفن تماس: 02148287

 

 

وظیفه سنسور اکسیژن در خودرو

همان‌ طور که گفته شد، سنسورها با بررسی شرایط محرک های فیزیکی مشخصی که با آن‌ها مرتبط هستند، گزارش نقص خرابی و یا هر گونه مشکلی را یافته، صادر کرده و برای رفع آن درخواست نیاز می کنند. در این بین سنسور یا حسگر اکسیژن که سنسور لامبدا نیز نامیده می شود، وظیفه اندازه گیری میزان اکسیژن موجود در گاز یا سوخت را دارد. این میزان اکسیژن در حقیقت میزان اکسیژن سوخته نشده در فرآیند احتراق است. از این رو زمانی که این مقدار بالا باشد، به معنای احتراق ناقص و درصد نامناسب مخلوط هوا سوخت خواهد بود.

وظیفه سنسور اکسیژن در خودرو

زمانی که سنسور گزارش وجود بیش از حد اکسیژن در گازهای خروجی از موتور را ارائه دهد، به این معناست که غلظت مخلوط بالا بوده و مصرف سوخت نیز از حد مطلوب فراتر است. سنسور اکسیژن همواره گزارش‌های خود را به صورت سیگنال‌هایی قابل خوانش با تغییر ولتاز ۱ تا ۹ ولت برای ECU ارسال کرده و در صورت وجود اکسیژن زیاد، ECU تنظیمات لازم را در سیستم سوخت‌رسانی با تغییر زمان پاشش انژکتورها، ایجاد می‌کند. به این صورت که اگر سوخت غلیظ باشد، زمان پاشش کوتاه شده و به این ترتیب رقیق بودن آن این زمان را افزایش خواهد داد. به طور کلی وظایف سنسور اکسیژن را می‌توان به طور زیر بیان کرد:

  • بهبود احتراق و افزایش راندمان موتور
  • کاهش سطح آلایندگی خودرو
  • کاهش مصرف سوخت
ادامه مطلب
پنچرگیری سیار در تهران و کرج آقای امداد 24 ساعته

سنسور اکسیژن در خودرو از اهمیت زیادی برخوردار است. به طوری که در موتورهای جدید از دو سنسور اکسیژن استفاده می‌شود. در صورتی که در خودرو تنها یک سنسور اکسیژن به کار برده شود، آن را پیش از کاتالیست نصب می کنند و در صورتی که دو سنسور به کار رود، باید قبل و بعد از کاتالیست سنسورها نصب شوند. نوک سنسورهای اکسیژن در درون اگزوز قرار گرفته و میزان اکسیژن موجود در دود خروجی از اگزوز را اندازه گیری می کند. سپس آن را به ECU گزارش می دهد تا بتواند میزان سوخت تزریقی درون سیلندر را تنظیم نماید.

کم بودن میزان اکسیژن در اگزوز در حقیقت به معنای زیاد بودن میزان سوخت است و زیاد بودن آن نیز به معنای کم بودن میزان سخت می‌باشد. امروزه در خودروهایی با موتورها V شکل با ۶ یا ۸ سیلندر از ۴ سنسور اکسیژن در سیستمی با نام OBD II استفاده می‌گردد. ۲ سنسور اکسیژن اضافی نصب شده بر روی یکی از بلوک‌های سیلندر، به ECU گزارش داده و آن با بررسی اطلاعات این دو جفت سنسور موجود در موتور و مبدل کاتالیزوری اگزوز، آن‌ها را مقایسه و به اطلاعات دقیق‌تری دست می‌یابد. این سیستم می‌تواند تا حد زیادی به کاهش بیشتر سطح آلایندگی خودرو و مصرف آن کمک نماید.

در صورتی که به خدمات امداد خودرو و تعمیر سیار در محل، در تهران نیاز دارید، کافیست تا با امداد خودرو آقای امداد تماس بگیرید.

تلفن تماس: 02148287

انواع سنسور اکسیژن

سنسورهای اکسیژن را می‌توان در دو نوع مختلف مشاهده کرد:

  • انواع تک سیم که در خودروهای قدیمی‌ به کار می‌روند و گرم‌کن ندارند.
  • انواع سنسور با دارا بودن یک سوکت چهار سیم و گرم‌کن که از دقت بالایی برخوردار است. این نوع سنسورها به علت دقت بالاتر خود، در خودرو‌های جدید استفاده شده و در دو نوع پایه کوتاه و پایه بلند تولید می‌شوند که تفاوت آن‌ها مخصوصا در نوع و ارتفاع سوکت‌شان مشخص است.

اجزای تشکیل دهنده سنسور اکسیژن

با وجود آن که سنسورهای اکسیژن ساختار متفاوتی دارند، اما دارای فرمی ثابت هستند و از اجرای زیر تشکیل می‌شوند:

  • الکترودهای پلاتینیومی
  • المنت گرم شونده
  • بدنه سرامیکی یا چینی
  • غلاف با جنس دی اکسید زیرکونیوم

علائم خرابی سنسور اکسیژن

از متداول علائم و نشانه های خرابی سنسور اکسیژن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استشمام بوی تخم مرغ فاسد

از یکی از علائم خرابی سنسور اکسیژن، می توان به استشمام بوی تخم مرغ فاسد و گوگرد و حتی خارج شدن دود سیاه از اگزوز اشاره کرد. در واقع در زمان خرابی سنسور اکسیژن سیستم‌های انتقال سوخت و احتراق خاموش خواهند شد. در صورتی که سنسور اکسیژن معیوب باشد، سوخت زیادی به موتور تزریق شده و یا ترکیب هوا به سوخت قطع خواهد شد. در این زمان مسافت پیموده شده گاز خودرو کاهش خواهد یافت. در صورتی که اغلب اوقات خودتان مخزن گاز را پر می کنید، بهتر است تا ابتدا یادداشت‌برداری کنید که چند بار از آن استفاده کرده و چند مرتبه آن را پر کرده‌اید. در صورتی که این مقدار از حد طبیعی بیشتر باشد، باید به مکانیک حرفه ای مراجعه کرده و سنسور اکسیژن را بررسی نمایید.

  • بالا بودن دور موتور در زمان توقف خودرو

در حالت نرمال و زمانی که خودرو در سطح صافی تراز متوقف است، نرخ دور موتور زیر ۱۰۰۰ خواهد بود. اما زمانی که موتور در حرکت بوده و دور آن حداکثر تا ۲۰۰۰ یا ۳۰۰۰ بالا برود، نشان دهنده یک مشکل جدی خواهد بود. در واقع این نشانه می‌تواند نشان دهنده مشکلات حسگر اکسیژن باشد. با توجه به آن که خروجی سنسور اکسیژن به عواملی چون دود حاصل از احتراق، نسبت هوا به سوخت و کنترل زمان موتور کمک می کند، عملکرد نادرست آن می تواند کارکرد های صحیح خودرو را مختل کرده و ریتم موتور را از حالت صحیح دور کند.

  • عملکرد نادرست موتور

زمانی که سنسور اکسیژن خودرو در حال خراب شدن باشد، امکان دارد که متوجه شویم وسیله نقلیه‌مان به صورتی نامنظم یا ناهنجار کار می کند. علاوه بر این امکان دارد که با دیگر مشکلاتی همچون عملکرد کم موتور، قدرت کم آن و توقف خودرو نیز مواجه شوید.

  • روشن شدن چراغ چک

چراغ چک موتور در زمانی که سنسور اکسیژن معیوب بوده و یا دچار نارسایی باشد، روشن خواهد شد. دقت داشته باشید که در زمان روشن شدن این چراغ باید به سرعت خودرو را به یک تعمیرکار مجرب و حرفه ای نشان دهید. با وجود آن که چراغ می‌تواند با توجه به علل و دلایل مختلفی روشن شود، از این رو مهم است تا یک متخصص به سرعت آن را بررسی کرده و علت دقیق روشن شدن آن را تشخیص دهد. از این رو در صورتی که وسیله نقلیه‌ای دارید که مسافت زیادی را با آن پیموده اید، به احتمال زیاد سنسور اکسیژن آن معیوب بوده و نیاز به تعویض خواهد داشت.

روشن شدن چراغ چک

  • رَد شدن در تست آلایندگی

در صورتی که در مکان های پر رفت و آمد زندگی می کنید و به طور منظم خودرو خود را تحت تست های آلایندگی قرار می دهید، امکان آن که سنسور اکسیژن شما خراب باشد زیاد خواهند بود. سنسور اکسیژن آسیب‌دیده می تواند مقدار زیادی از کربن را منتشر کند و نیمی از تست‌های آلایندگی را رد نماید. از این رو در صورت عدم موفقیت در آزمایش می توان چنین برداشت کرد که حسگر اکسیژن خراب شده است. با وجود آن‌ که رد شدن در تست آلایندگی می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد، اما باید به محض بروز به بررسی علت آن پرداخت.

  • مکث کردن موتور در هنگام شتاب

از دیگر علائم خرابی سنسور اکسیژن می توان به مکث کردن موتور در هنگام شتاب اشاره کرد؛ چرا که یک سنسور اکسیژن معیوب می تواند باعث شود تا واحد کنترل الکترونیک میزان سوخت مورد نیاز در هنگام شتاب ناگهانی را به سختی تنظیم نماید. این اتفاق به علت سنسور حسگر بوده و به‌طور مداوم در حلقه باز (Open Loop) کار می‌کند و میزان اکسیژن دقیق را در زمان شتاب مهیا نمی‌کند؛ علاوه بر این می‌تواند منجر به شتاب پایین ماشین در زمان فشردن پدال گاز شود.

در صورتی که به خدمات امداد خودرو و تعمیر سیار در محل، در لواسان نیاز دارید، کافیست تا با امداد خودرو لواسان آقای امداد تماس بگیرید.

تلفن تماس: 02148287

نحوه تشخیص خرابی سنسور اکسیژن

با استفاده از وسایل و ابزار مخصوص می‌توان سنسور اکسیژن معیوب را تشخیص داد. از این ابزارها می‌توان به مواردی چون رابط و اسکنر OBD2 (دستگاه دیاگ) و یک ولت‌سنج دیجیتالی در کنار پِراب اکسیژن در کنار ولت‌سنج اشاره کرد. این ابزارها می توانند مستقیماً سنسور اکسیژن را مورد آزمایش قرار دهند. برای استفاده از این دستگاه ها تنها کافیست تا سیم هایی را که سنسور را احاطه کرده‌اند، بررسی کرده و مشاهده کنید که آیا در شرایط مناسبی قرار دارند یا نه. پس از آن موتور را روشن کرده و منتظر باشید تا خودرو گرم شود، پس از گرم شدن خودرو آن را خاموش نمایید.

نحوه تشخیص خرابی سنسور اکسیژن

با توجه به محل آسیب سنسور ابتدا باید با استفاده از جک، کف خودرو را بلند کنید تا بتوانید با خیال راحت وسیله نقلیه تان را بررسی نمایید. در زمان اندازه گیری با ابزارهای نام برده شده، احتیاط کنید؛ چرا که لوله های خروجی از سنسور و منیفولد داغ هستند و خطر سوختگی را افزایش می‌دهند.

کنتور دارای دو کاوشگر قرمز و سیاه است و در صورتی که سنسور دو یا سه سیم داشته باشد، ابتدا لازم است تا کاوشگر قرمز را به سیم سیگنال وصل کرده و سپس کاوشگر سیاه را به پایه مناسبی در موتور خود متصل نمایید. اما در صورتی که سنسورهای اکسیژن دارای چهار سیم بودند، لازم است تا کاوشگر سیاه را به پایه سنسور اتصال دهید. بهترین کار در این زمان آن است که دفترچه تعمیر خودرو خود را مطالعه کنید و با توجه به آن عمل نمایید.

پس از آن که تمامی اتصالات را برقرار کردید، موتور را راه‌اندازی کرده و میزان سیگنال‌های ولتاژ را بر روی ولت‌سنج خود ارزیابی کنید. به طور کلی ولتاژ سنسور باید در محدوده 0.1 تا 0.9 ولت قرار داشته باشد. در حالی که یک سنسور معیوب، می‌تواند یک سیگنال کاملاً متفاوت خیلی بالا و یا خیلی پایین تولید کند.

با استفاده از دو آزمایش دیگر نیز می‌توان وضعیت حسگر اکسیژن را بررسی کرد. یکی از این آزمایش ها، پاسخ حسگر اکسیژن به وضعیت سوخت بدون چربی است. در آزمایشی دیگر می‌توان واکنش حسگر را در یک وضعیت سوخت قوی بررسی کرد. در صورتی که سنسور مورد نظر به هر دو تست به‌طور صحیح پاسخ دهد، امکان دارد که علت دیگری برای افت راندمان سوخت وجود داشته باشد.

در صورتی که به خدمات امداد خودرو و تعمیر و تعویض سنسور اکسیژن در شهریار نیاز دارید، کافیست تا با امداد خودرو شهریار آقای امداد تماس بگیرید.

تلفن تماس: 02148287

 

زمان تعویض سنسور اکسیژن معیوب

در تعیین طول عمر سنسور اکسیژن، سن خودرو اهمیت زیادی دارد. به طور مثال، خودروهای تولید شده در طی سال‌های 1976 و اوایل دهه 1990، نیاز به تعویض سنسور در هر ۵۰۰۰۰ تا ۸۰۰۰۰ کیلومتر دارند.

زمان تعویض سنسور اکسیژن معیوب

در صورتی که سنسورهای اکسیژن نسل اول که در اواسط دهه هشتاد تا میانه دهه نود بر روی خودروها ایجاد شده‌اند، بهتر است تا در هر ۱۰۰۰۰۰ کیلومتر تعویض شوند. این میزان در خودروهای مدرن هر ۱۶۰۰۰۰ کیلومتر است.

0 0 نظرها
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو