امداد خودرو فشم آقای امداد

امروزه خودرو یکی از پرمصرف ترین وسایل نقلیه نسبت به هواپیما، قطار، کشتی و… است. به همین جهت شناخت آن و رسیدگی مستمر به آن از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. هر یک از ما با آشنایی مختصر با اجزای خودرو خواهیم توانست تا مشکلات ابتدایی را شناسایی کرده و از خسارت های بیشتری که ممکن است در آینده جلوگیری کنیم. با این وجود کمک گرفتن از مشاوران و متخصصان در این زمینه نیز کمک بسیار زیادی به ما خواهد کرد. شما می توانید برای مشاوره رایگان و درخواست خدمات امدادی خود با امداد خودرو فشم آقای امداد تماس بگیرید. پشتیبانان ما پس از مشاوره و راهنمایی شما، در صورت نیاز امدادرسانان را به محلی که شما در آن هستید ارسال خواهند کرد.

امداد خودرو فشم آقای امداد

قیمت خدمات آقای امداد در فشم

تمامی خدمات امداد خودرو فشم آقای امداد مطابق با دستورالعمل ‌های اعلام شده از طرف اتحادیه صنف دارندگان تعمیرگاه اتو سرویس، پارکینگ، کارواش و امداد خودرو قیمت گذاری شده و شما می‌توانید آن‌ها را به راحتی در هزینه خدمات امداد خودرو 1400 مشاهده نمایید. در واقع شما با استفاده از خدمات امداد خودرو آقای امداد دیگر لازم نیست تا نگران هزینه‌های اضافه و غیرضروری باشید.

علاوه بر این امروزه مطابق با پیشرفت تکنولوژی و استانداردهای جهانی خدمات، آقای امداد گامی به جلو گذاشته و به مشتریان خود اجازه می‌دهد تا از هر طریقی که راحت هستند، هزینه خدمات را پرداخت کنند. در واقع شما می‌توانید در وبسایت و یا اپلیکیشن آقای امداد، ریز خدمات دریافتی و هزینه آن‌ها را مشاهده و از همان جا نیز به صورت آنلاین پرداخت نمایید.

مزایای استفاده از خدمات امداد خودرو فشم

  • گارانتی رضایت

یکی از اصلی‌ترین مزایا ویژگی‌های امداد خودرو فشم آقای امداد، ایجاد یک ساز و کار شفاف و حرفه‌ای با مشتریان است. تمامی خدمات ارائه شده توسط آقای امداد به صورتی کاملا شفاف و واضح بیان شده است و می‌تواند شما را از کیفیت خدمات دریافتی مطمئن ساخته و با خیالی آسوده، گارانتی رضایت را به شما تقدیم کند.

تا به امروز واحدهای امدادرسان ما در آقای امداد خدمات خود را به بیش از ۲۰۰.۰۰۰ کاربر ارائه کرده‌اند و توانسته‌اند، از این تعداد بیش از ۱۱۴.۰۰۰ بازخورد مثبت دریافت کنند.

  • بنزین سیار

یکی دیگر از خدمات بسیار محبوب امداد خودرو فشم، خدمت بنزین سیار است. آقای امداد با توجه به گستردگی پوشش خود در منطقه فشم به کمک شما می‌آید و این خدمت را توسط مکانیک سیار آقای امداد برای شما انجام می‌دهد. مطمئنا به خوبی می‌دانید که حرکت خودرو با بنزین اندک می‌تواند به خرابی و آسیب بخش بزرگی از خودرو منجر شود. از این رو در صورت برخورد با چنین مشکلی کافیست تا با امداد خودروی فشم آقای امداد تماس بگیرید. امدادرسانان ما به سرعت در محل حاضر خواهند شد و بنزین مورد نیاز شما را تامین خواهند کرد.

  • ثبت درخواست امداد به صورت آنلاین

همان طور که پیش‌تر نیز گفته شد، یکی از راه های ارتباطی امداد خودرو آقای امداد وب سایت و اپلیکیشن آقای امداد است. امداد خودرو اقای امداد اطلاعات صفحات اختصاصی خود را به صورت منظم، به روز و آپدیت می کند و شما می توانید با ورود به صفحه اختصاصی اپلیکیشن آقای امداد درخواست خود را ثبت نمایید تا مشاوران ما نزدیک ترین امداد رسان را برای خدمت رسانی به شما ارسال نمایند. این روش بسیار ارزان و سریع تر از روش‌های قدیمی همچون تماس تلفنی است.

  • هزینه‌های شفاف و منصفانه

مطمئناً یکی دیگر از نگرانی هایی که در زمان استفاده از خدمات امداد خودرو داریم، هزینه و قیمت آن است. چرا که این هزینه ها باید متناسب با کار انجام شده بوده و هزینه اضافی برای ما نداشته باشند. با توجه به وسعت و پراکندگی مناطق در تهران یکی از مشکلات اصلی در حوزه امداد خودرو، دریافت هزینه عادلانه و متناسب با خدمات ارائه شده است. با این حال آقای امداد تمام هزینه ها را متناسب با خدمات خود به صورت کاملاً شفاخانه در اختیار شما قرار داده و شما می توانید هزینه هر یک از خدمات را در سایت مشاهده کنید. امداد خودرو آقای امداد با تبعیت از نرخ نامه اتحادیه امداد خودرو به شما این اطمینان را می دهد که مبلغی بیش از آن‌چه که باید نخواهید پرداخت. علاوه بر این شما می توانید از طریق وب سایت و اپلیکیشن و به صورت آنلاین هزینه خدمات را بپردازید و ریز و جزئیات آن ها را به تفکیک مشاهده نمایید.

  • سرعت امداد رسانی

سرعت‌ امدادرسانی آقای امداد

مطمئناً مهم‌ترین و اصلی ترین خواسته هر فردی در زمان تماس با امداد خودرو، سرعت حضور متخصصان و امدادرسانان در محل است. از این رو شما می توانید به آقای امداد اطمینان کنید؛ چرا که متخصصان متبحر و ماهر ما در منطقه فشم آماده هستند تا در کمترین زمان ممکن درخواست شما دریافت و برای حل مشکل شما در محل حاضر شوند. از این رو شما می توانید در زمان نیاز به امداد خودرو، با آقای امداد تماس بگیرید و مطمئن باشید که زمان بسیار کمی را برای تعمیر خودرو خود از دست خواهید داد.

چرا ترمز خودرو صدایی آزاردهنده می‌دهد؟

شنیدن صدایی آزاردهنده از موتور خودرو به هیچ وجه عادی نیست و باید به سرعت به دنبال علت آن رفت. چرا که این صدا به معنای آسیب در ترمز موتور است و عملکرد نادرست سیستم ترمز یک خودرو و آسیب در آن می‌تواند منجر به تصادف شود. به همین جهت در زمان شنیدن چنین صدایی باید یه سرعت خودرو را متوقف کنید و با امداد خودرو تماس بگیرید.

چرا ترمز خودرو صدایی آزاردهنده می‌دهد؟

ترمزها زمانی که دچار سایش شوند، صداهای زیر و نازکی همچون صدای جیرجیر خواهند داد. در این زمان می‌توان با اطمینان گفت که ترمزهای خودرو دارای مشکلی هستند. با این وجود شناسایی و تشخیص این صداها به سادگی امکان پذیر نیست. در ادامه به بررسی دلایل بروز چنین صداهایی می‌پردازیم‌:

 

۱) استفاده زیاد و نادرست از ترمزها

یکی از دلایل صداهای آزاردهنده ترمزها، استفاده نادرست یا بیش از حد از ترمز است که زمانی رخ می‌دهد که شما پای خود را بر روی پدال ترمز خودرو فشار می دهید. در واقع در این زمان دیسک روتور با بعضی از قسمت های کالیپر ترمز برخورد می‌کند و این صدا به گوش شما می‌رسد. این مشکل چندان جدی نیست و می‌توان آن را به هزینه‌ای کم رفع نمود. با این حال توجه کنید که برای صرفه جویی در هزینه‌های خود بهتر است تا در زمان برخورد با هر گونه صدای نامناسبی ترمزهای خود را رفع و یا تعمیر کنید. چرا که به مرور زمان است هزینه تعمیر آن بیشتر خواهد شد.

 

۲) آسیب دیدن لنت های ترمز

لنت های ترمز از آن دسته اجزای تشکیل دهنده خودرو هستند که باید پس از حدود 32000 کیلومتر رانندگی تعویض شوند. لنت‌های ترمز خودرو اغلب به دلیل تماس مداوم با روتورها و کالیپر ترمز دچار آسیب دیدگی می‌شوند.

سیستم ترمز

علاوه بر این، گاهی نیز امکان دارد که صفحه پشتی لنت ترمز با لنت ترمز خودرو برخورد داشته باشد، که این امر در طولانی مدت باعث خواهد شد تا خسارت قابل توجهی به لنت های ترمز خودرو وارد شود. در واقع یکی از اصلی ترین و رایج ترین دلایل شنیدن صداهایی همچون جیر جیر از ترمز خودرو، نشانه فرسوده بودن لنت های ترمز خودرو است.

ادامه مطلب
راهنمای جامع عیب یابی خودرو

 

۳) عدم استفاده طولانی مدت از خودرو

یکی از عمده دلایلی که منجر به شنيده شدن صداهایی غیرمعمول از ترمز می‌شود، آن است که از خودرو به اندازه کافی استفاده نشده و برای مدتی طولانی بی‌کار بوده است. خودروهایی که برای مدتی طولانی در پارکینگ می‌مانند، مخصوصاً اگر در شرایطی نامناسب نگهداری شوند، با تجمع گرد و غبار و آلودگی بر روی سیستم ترمز، شنیدن صداهایی آزاردهنده طبیعی خواهد بود.

توجه داشته باشید که تجمع آلودگی بر روی سیستم ترمز به مرور زمان موجب خوردگی و آسیب بخش‌های مختلف آن خواهد شد و پس از مدتی به بخش‌های دیگر خودرو نیز سرایت خواهد کرد. از این رو پیشنهاد ما به شما آن است که حتما برای جلوگیری از گسترش یک آسیب در خودرو، سعی کنید تا با خودرو خود حتی برای مسافت های کوتاه نیز رانندگی کنید تا دیگر با مشکل زنگ زدگی قطعات خودرو خود دست و پنجه نرم نکنید.

 

۴) عدم روغن کاری کافی موتور خودرو

هر چه که موتور خودرو از روغنکاری بهتری برخوردار باشد، قطعا دارای سیستم ترمز بسیار بهتر و کارآمد‌تری خواهد بود. به عنوان نمونه هنگامی که قطعات خودرو شما همچون پیچ های کالیپر ترمز به اندازه کافی روغن کاری نشده باشند، در زمان استفاده چنین صداهای ناهنجاری خواهید شنید. با این حال امکان کمتر روغن کاری شدن پیچ های کالیپر ترمز خودرو، از سایر قسمت ها کمتر است، اما رفع این مورد هزینه و دردسر زیادی ندارد و به سادگی امکان پذیر خواهد بود. شما در این زمان می‌توانید با امداد خودرو فشم آقای امداد تماس بگیرید. امدادرسانان ما برای انجام خدمات تعمیر ترمز، پیچ های جدیدی را بر روی کالیپر سیستم ترمز خودرو خواهند بست و دیگر شما با خودرو به مشکلی برنخواهید خورد.

روغن کاری مناسب موتور خودرو

۵) آسیب دیسک های روتور ترمز خودرو

در صورتی که شما هر روزه با خودرو خود رانندگی می‌کنید و همچنان نیز صداهای ناهنجار مربوط به ترمز خودرو را می‌شنوید، به احتمال زیاد این صداها ناشی از فرسودگی و آسیب دیدن دیسک های روتور ترمز خودرو شما است. دیسک های روتور ترمز خودرو در اثر فعالیت و استفاده به مرور زمان آسیب خواهند دید. در واقع عمر تقریبی دیسک های روتور ترمز خودرو نیز به مانند لنت های ترمز 32000 کیلومتر است و باید پس از آن تعویض شوند.

دیسک روتور خودرو

با این وجود استفاده از قطعاتی باکیفیت بالا، عمر مفید آن‌ها را افزایش خواهد داد. اما در نهایت، باز هم این قطعات فرسوده خواهند شد و هیچ ترمز خودرویی نمی‌تواند برای همیشه دوام آورد.

 

۶) مشکل در بلبرینگ های چرخ خودرو

یکی دیگر از دلایل شنیدن صداهایی چون جیر جیر و یا خراشیدن از چرخ های خودرو، می‌تواند به دلیل وجود یک بلبرینگ معیوب چرخ خودرو باشد.

بلبرینگ چرخ در واقع مجموعه ای متشکل از چندین گلوله فولادی است که توسط بخشی به نام “ساچمه رو”، در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. در صورتی که این قسمت آسیب ببیند و یا شکسته شود، ممکن است سر و صدایی همچون عبور از یک مسیر پر سر و صدا در یک جاده شلوغ را ایجاد کند. در بسیاری از مواقع خرابی و آسیب دیدن بلبرینگ چرخ خودرو باعث فرسودگی و خرابی لاستیک های خودرو نیز خواهد شد.

بلبرینگ چرخ خودرو

از دیگر نشانه های آسیب دیدن بلبرینگ که با ممکن است با صدایی آزاردهنده نیز همراه باشد، شنیدن صدای لرزش خودرو از حالت آرام تا بلند در زمان رانندگی است.

 

۷) آسیب دیدگی لرزه گیرهای سیستم ترمز خودرو

لرزه گیر ترمز خودرو، در حقیقت یک بخش و قطعه کوچک فلزی یا لاستیکی است که در بین روتورها و لنت های ترمز وصل می‌شود. این قطعه در واقع وظیفه دارد تا مانع برخورد روتورها و لنت های ترمز در هنگام رانندگی شود و از ایجاد صداهایی غیر طبیعی در این بخش جلوگیری خواهد کرد.

لرزه گیر های سیستم ترمز خودرو نیز به مانند پیچ ​​های کالیپر ترمز خودرو، می‌توانند موجب ایجاد و به گوش رسیدن صداهایی آزاردهنده‌ شوند.

لرزه‌گیرهای سیستم ترمز خودرو

زمانی که لرزه گیر ترمز خودرو آسیب می‌بیند، از سیستم ترمز خودرو صداهایی آزاردهنده به گوش خواهد رسید و یکی از مواردی است که حتی بسیاری از مکانیک ها نیز به خوبی نمی‌توانند آن را تشخیص دهند.

از این رو پیشنهاد ما به شما آن است که در هر بار که خودرو خود را برای تعمیر می برید، از مکانیک خودرو خود بخواهید تا لرزه گیرهای ترمز خودرو را نیز عوض کند. این کار اضافی با آن مع بسیار ضروری است، اما نه زمان و نه هزینه‌ی زیادی نخواهد داشت.

 

۸) استفاده از لنت های ترمز با کیفیتی پایین

یکی دیگر از عواملی که می‌تواند موجب شنیدن صداهایی آزاردهنده در موتور خودرو شود، استفاده از لنت ترمز بی کیفیت و یا کیفیت پایین است. در واقع امکان دارد که لنت های شما به هیچ وجه مورد استفاده طولانی و زیاد قرار نگرفته باشند، اما به سرعت آسیب ببینند. در این زمان می‌توان گفت که لنت ها ترمز از کیفیت پایینب برخوردار هستند.

استفاده از لنت هایی با کیفیت پایین

لنت های ترمز بدون کیفیت با اینکه ممکن است از ظاهر و بیرون از جعبه تازه به نظر برسند، اما کیفیت و عملکرد خوبی نداشته و عمر کوتاهی خواهند داشت. با این حال دقت کنید که همواره از لنت‌هایی با کیفیت بالا استفاده کنید؛ چرا که انجام ترمز به صورت ناقص موجب ایجاد تصادف خودرو در جاده شده و خطرناک خواهد بود.

به همین جهت سعی کنید تا هیچ گاه در خرید لنت های ترمز نوع ارزان آن را انتخاب نکنید و مطمئن باشید که با خرید یک لنت ترمز با کیفیت در هزینه های خود صرفه جویی بیشتری کرده اید. در واقع با خرید لنت های ترمز بی کیفیت مجبور خواهید شد تا به طور مکرر برای تعویض آن‌ها هزینه کنید و حتی در طولانی مدت نیز قطعات اصلی خودرو شما آسیب ببینند.

 

۹) گیر کردن چیزی در ترمز خودرو

یکی دیگر از عواملی که باعث شنیدن صداهایی چون جیرجیر و یا خراشیدگی از ترمز خودرو می‌شود، می تواند در اثر برخورد یک ماده خارجی یا سنگ به خودرو و گیر کردن آن در میان کالیپرهای ترمز رخ دهد.

در صورتی وقوع این اتفاق، همواره در طی حرکت خودرو این صدا را خواهید شنید. برای رفع آن می توانید در یک مکان باز و ایمن خودرو خود را عقب و جلو حرکت دهید و سعی کنید تا چیزی که در ترمز خودروی شما گیر کرده بیرون بیاید و آن را جدا کنید. با این وجود در صورتی که این کار امکان‌پذیر نبود، باید به سرعت خودروی خود را برای بررسی و رفع اشکال به یک تعمیرکار نشان دهید. شما همچنین می توانید با آقای امداد تماس بگیرید تا امدادرسانان ما برای حل این مشکل حاضر شوند.

با این حال دقت داشته باشید که تمامی این علایم و عوامل هشدار دهنده در مورد خرابی سیستم ترمز خودرو، ممکن است که تک تک بروز ندهند و به صورت ترکیبی از چند علامت با هم ظاهر شوند. به همین دلیل بهتر است تا برای جلوگیری از آسیب بیشتر به خودروی خود منتظر وقوع علائم جدید نباشید و به سرعت خودرو خود را به یک مکانیک معتبر و با تجربه نشان دهید.

0 0 نظرها
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو