جرثقیل امداد خودرو

شرکت آقای امداد به عنوان یکی از معتبرترین امداد خودروهای تهران و کرج، آمادگی آن را دارد تا خدماتی چون پنچرگیری سیار، حمل خودرو با یدک کش، جرثقیل کفی و دکل، خدمات تعمیر در محل، خدمات سوخت رسانی سیار، خدمات امداد باطری و امداد قفل و سویچ و… را در اختیار مشتریان عزیز قرار دهد. در این بین جرثقیل امداد خودرو یکی از ابزار مهم و اساسی در ارائه خدمات امدادی به شمار می‌روند. جرثقیل‌ها انواع متنوعی دارند و می‌توان از آن‌ها با اهداف متفاوتی استفاده کرد.

جرثقیل امداد خودرو

جرثقیل‌ها یکی از پر کاربردترین ماشین ها در صنایع به شمار رفته و در موارد متعددی چون ساختمان سازی، حمل خوردو، باربری و … به کار می‌روند. با این وجود، جرثقیل امداد خودرو یکی از انواع جرثقیلی است که توانسته تا روزانه به کمک بسیاری از رانندگان شتافته و آن‌ها را در جاده‌ها یاری دهد. آقای امداد با داشتن تیمی متخصص و کارآزموده، فعالیت حمل خودرو با جرثقیل امداد خودرو، دکل و کفی را در کمترین زمان ممکن و با کیفیتی بالا در اختیار شما قرار می‌دهد.

در صورت نیاز به جرثقیل امداد خودرو در تهران و کرج در هر ساعتی از شبانه روز کافیست تا با ما تماس بگیرید و از خدمات حمل خودرو با قیمتی منصفانه و ضمانت شده برخوردار شوید.

تلفن تماس ما: 02148287

تاریخچه استفاده از جرثقیل امداد خودرو

استفاده از جرثقیل ها به عنوان یدک کش در گذشته به نحوی انجام می‌گرفت که می‌توانست آسیب های جبران ناپذیری را برای خودروها به دنبال داشته باشد. در ابتدا جرثقیل های مجهز به دکل در امداد خودرو به کار گرفته می‌شدند و با استفاده از یک الوار که در درون خودرو قرار می‌گرفت، آن را حمل می‌کردند. این الوار در اصل از شیشه های درب عقب خودرو و از دو طرف توسط تسمه ای در اختیار قرار می گرفت و در بسیاری مواقع می‌توانست آسیب های جبران ناپذیری را به بدنه خودرو وارد سازد. اما امروزه با توجه به پیشرفت ماشین‌های جرثقیل، می‌توان خودروها را خیلی راحت و بدون هیچ آسیبی یدک‌کش کرد.

برای برخورداری از خدمات جرثقیل امداد خودرو ‌و یدک کشی آقای امداد کافیست تا در زمان وقوع تصادفات و یا روشن نشدن خودروها، با تماس با امداد خودرو درخواست یدک کش، دکل، کفی و جرثقیل نمایید تا در اسرع وقت خودرو شما منتقل شود. علاوه بر این جرثقیل های امداد خودرو توانایی جابجایی انواع کانکس، گاوصندوق و قطعات صنعتی سنگین را بدون هیچ‌گونه آسیب و مشکلی در کمترین زمان ممکن در هر نقطه ای از تهران و کرج دارند.

 

نکات مهم در جابه‌جایی خودرو با جرثقیل امداد خودرو

در زمان یدک کشی خودرو با هر نوع ماشین یدک‌کشی از جمله جرثقیل امداد خودرو، باید نکات متعددی را در نظر داشته و به آن‌ها توجه کنیم تا هم جرثقیل و هم خودروی مورد حمل در سلامت و ایمنی کامل به مقصد خود برسند. از این نکات مهم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بررسی سیستم ترمز هیدرولیک خودرو و اطمینان از سالم بودن و کارکرد مناسب آن
  • توجه کافی به نحوه بارگیری خودرو، بستن آن و انتقال وزن به کمربندها
  • در نظر گرفتن یک مسیر خلوت، ایمن و با کمترین ریسک برای حمل خودروها
  • بررسی دقیق نحوه جابجایی خودرو و کنترل وزن
  • سرویس کامل جرثقیل پیش از‌حرکت برای یک جابجایی تضمین شده
  • کشیدن ترمز دستی خودرو آسیب دیده پیش از حرکت
  • توجه به خطر سقوط بار و برخورد خودرو با دیواره های محیط
  • روشن بودن چراغ های خطر یا فلاشر در طی یدک کشی
  • بررسی ابزار مخصوص بکسل کردن جرثقیل
  • بررسی دقیق محل اتصالات
  • رعایت فاصله بین خودروها
  • جلوگیری از وقوع تصادفات احتمالی با استفاده از نور چراغ قوه در حدود ۷۰ متر عقب تر

چه زمانی به جرثقیل امداد خودرو نیاز خواهیم داشت؟

در شرایط متعددی می‌توان از انواع مختلف جرثقیل امداد خودرو استفاده کرد. با این وجود جرثقیل در برخی از زمینه های امدادی پرکاربردتر از دیگر ماشین های یدک‌کشی است و با ایمنی بیشتری می تواند خودروها را حمل کند. این موارد عبارت‌اند از:

●جرثقیل امداد خودرو برای حمل خودرو در تعمیرات

برای حمل تمامی خودروها، از کوچک گرفته تا بزرگ همچون کامیونت، تریلر، خاور، خود جرثقیل و کفی ها در زمان تعمیرات می‌توان از جرثقیل استفاده کرد. با این تفاوت که از انواع مختلف جرثقیل برای جابجایی هر یک از آن‌ها در تعمیرگاه استفاده می‌شود.

●حمل خودروهای صفر کیلومتر به نمایندگی با جرثقیل امداد خودرو

با توجه به ایمنی بالای جرثقیل امداد خودرو و عدم آسیب رسانی آن به خودروها، بهترین روش برای جابه جایی خودروهای صفر کیلومتر به نمایندگی، استفاده از این ماشین است. امروزه بسیاری از کمپانی های خودروساز، از این روش برای حمل و نقل محصولات خود استفاده می‌کنند.

●جرثقیل امداد خودرو در حمل اتومبیل‌های تصادفی

یکی دیگر از کاربردهای مختلف جرثقیل امداد خودرو، جابه جایی و حمل خودروهای تصادفی و آسیب دیده است. ما امیدوار هستیم که شما هیچ گاه دچار تصادف نشوید. با این وجود در صورتی که با تصادفات جاده‌ای مواجه شدید، کافیست تا با در آقای امداد تماس بگیرید. با توجه به نوع خودروهای تصادفی از جرثقیل های متنوعی استفاده می‌شود. به عنوان مثال برای کامیون ها از جرثقیل‌های 5 تنی، جرثقیل 7 تنی، 10 تنی و یا بالاتر استفاده می‌شود.

شما می‌توانید در هر یک از موقعیت های فوق با ما تماس بگیرید تا جرثقیل متناسب با نیاز خود را در کنار نیروهایی معتمد و کارآزموده در زمانی اندک در کنار خود داشته باشید. شما می‌توانید از جرثقیل امداد خودرو برای کاربردهای مختلفی چون جابجایی بارهای سنگین، تخلیه و جابه جایی کانتینر و کانکس، یدک‌کشی‌ اتومبیل‌ها و … استفاده کنید.

در صورت نیاز به خودروبر، یدک‌کش و دیگر خدمات امدادی در کرمان، کافیست تا با یدک‌کش، مکانیک سیار و امداد خودرو کرمان آقای امداد تماس بگیرید.

تلفن تماس: 02148287

خدمات حمل اتومبیل با جرثقیل امداد خودرو

همان طور که در موارد فوق نیز عنوان شد، می‌توان از جرثقیل امداد خودرو در مواردی که خودرو از اهمیت بالایی برخوردار بوده و یا آسیب زیادی دیده است، استفاده کرد. از این رو شرکت آقای امداد آماده است تا به صورت شبانه روزی یدک کش و جرثقیل مناسب این کار را در اختیار شما قرار دهد. از برخی از خدمات حمل خودرو با جرثقیل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جابه جایی کانکس های اداری، صنعتی و انواع کاتینر
  • حمل خودرو به مراکز بیمه
  • حمل خودرو برای تعویض پلاک
  • حمل خودرو مسابقه ای
  • حمل خودرو خراب شده به تعمیرگاه
  • حمل و نقل دستگاه های صنعتی
  • نگهداری محموله های معلق
  • حمل و نقل دستگاه های بیمارستانی
  • حمل و نقل بارهای سنگین

 

قیمت حمل خودرو با جرثقیل امداد خودرو

امداد خودرو آقای امداد با تعهد و تبعیت از نرخ‌نامه‌ی اتحادیه، این اطمینان خاطر را به شما می‌دهد که هزینه ‌های دریافتی کاملا منصفانه هستند و مبلغی بیشتر از آنچه که باید نخواهید پرداخت.

شما همچنین می‌توانید در بخش هزینه و تعرفه خدمات امدادی آقای امداد در 1400، با قیمت‌های به روز آشنا شده و بیش از آن نپردازید. به طور کلی هزینه حمل خودرو با جرثقیل به مواردی همچون فاصله‌، نوع مسیر، میزان بار و نوع خودرو و… بستگی دارد و با توجه به این موارد تعیین می‌گردد.

انواع جرثقیل امداد خودرو

به طور کلی در حمل و انتقال خودروها از ۲ نوع جرثقیل امداد خودرو استفاده می‌شود.

  1. جرثقیل نیسان یا وانت
  2. جرثقیل کفی دکل دار

از جرثقیل های نیسان یا وانت برای یدک کش کردن خودروهای سبک، کوچک و با اسیب جزئی استفاده می‌شود در حالی که از جرثقیل های کفی دار می‌توان برای حمل خودروهای سنگین و یا تصادفی استفاده کرد. جرثقیل های کفی دار دارای دکل یا یک تیر بلند هستند که خودرو را بلند کرده و بر روی کفی قرار می‌دهند. در ادامه به بررسی این جرثقیل‌ها می‌پردازیم:

  • جرثقیل کفی دکل‌دار

یکی از انواع جرثقیل ها که در زمینه امداد خودرو و حمل آن‌ها مورد استفاده قرار می گیرد، جرثقیل های کامیونی هستند که با نام جرثقیل خودروبر نیز شناخته می‌شوند. این جرثقیل ها از سرعت بالایی برخوردار بوده و می‌توانند به راحتی در جاده ها رفت و آمد نمایند. جرثقیل‌های کامیونی را می‌توان در ظرفیت هایی از ۳ الی ۸۰۰ تن مشاهده کرد که در زمینه امداد و حمل و نقل خودرو، از ظرفیت‌های ۳ الی ۱۰ تنی جرثقیل ها استفاده می‌شود. جرثقیل های کامیونی علاوه بر حمل خودرو ها و فعالیت در امداد خودرو در ساخت و ساز نیز به کار می روند و می توانند اجسام سنگین را به راحتی بلند کنند.

ادامه مطلب
چه مدت یک خودرو می تواند روشن بدون حرکت بماند و در حین چه اتفاقی می افتد؟

جرثقیل کفی دکل دار

اغلب شرکت های امداد خودرو از جرثقیل های کامیون مدل کفی دار برای حمل خودروها و جابجایی آن‌ها استفاده می کنند؛ چرا که این جرثقیل ها قدرت متوسطی دارند اما سرعت جابه‌جایی آن‌ها بالا است. در کنار آن پایه‌های تعادل نیز در این جرثقیل ها وجود دارد که در زمان استفاده بر روی زمین ثابت شده و از ترکیدن لاستیک های آن‌ها جلوگیری می کند.

جرثقیل های کامیونی یکی از انواع جرثقیل های کاربردی به شمار می روند که با استفاده از طراحی منحصر به فرد و خاصی ساخته شده اند و همان گونه که از نام آنها مشخص است، شکل ظاهری این جرثقیل ها به مانند کامیون بوده و از پشت حالت کامیونی دارند.

جرثقیل‌های خودروبر را می‌توان در انواع ۳ تن، ۵ تن و ۱۰ تن برای جابه‌جایی و حمل خودروها مورد استفاده قرار داد. در این بین اما جرثقیل های 5 تنی استفاده بیشتری دارند؛ چرا که می‌توان با آن‌ها مدل‌های متنوع تری از اتومبیل‌ها را حمل کرد. جرثقیل های مدل ۵ تنی دارای سطح وسیعی بوده و توانایی جابه‌جایی تعداد زیادی از خودروها را دارند. همچنین به دلیل برخورداری از کفی نیز برای جا به جایی خودروهای فرسوده، صفر و پلاک نخورده، اتومبیل های تصادفی و کلاسیک و قدیمی به کار رفته و مناسب هستند.

در مقایسه با گذشته امروزه خودرو ها بسیار پیشرفته تر شده‌اند و علاوه بر این خودروهای لوکس، رکاب هایی با جنس فایبر گلاس دارند که بسیار شکننده بوده و به آسانی آسیب می بینند. بر همین اساس جرثقیل های دکل دار برای جلوگیری از وارد شدن هر گونه خسارت به این خودروها بهترین انتخاب هستند؛ چرا که در جرثقیل‌های دکل دار، مابین رکاب ها و تسمه یک کارتن و یا یک کف پایی خودرو قرار می‌گیرد و باعث می شود تا فشار بسیار کمتری به رکاب ها وارد شود. در نتیجه این امر از ورود هر گونه خسارت به رکاب‌ها جلوگیری می شود.

در کناز این عوامل یکی از امتیازات مهم این نوع جرثقیل امداد خودرو آن است که اگر در صورت آسیب دیدن خودرو قابل روشن شدن نباشد، با استفاده آن میتوانید خودروی خود را بدون هیچ حرکت اضافی به محل تعمیر برسانید به نحوی که لاستیک های خودرو به واسطه زنجیرهای فولادی به کفی خودرو متصل شده باشند.

از جرثقیل های کفی دکل دار برای بارگیری، حمل و جابه جایی انواع دستگاه ها یا خودروها از ۳ الی ۱۵ تن به کار گرفته می شود و می‌توان با استفاده از آن در زمان و هزینه‌های خود تا حد زیادی صرفه جویی کرد. به نحوی که با استفاده از آن دیگر لازم نیست تا از دو وسیله جرثقیل و کفی به صورت جدا استفاده کرد و زمان زیادی را صرف آن نمود. جرثقیل های کفی دکل دار بیشتر برای جابه جایی و حمل انواع کانکس های اداری و صنعتی، دستگاه های صنعتی، انواع خودرو و انواع پالت ها به کار برده می شوند.

شما می‌توانید برای برخورداری از انواع خدمات جابه‌جایی و حمل خودرو در شهر خود با ما در آقای امداد تماس بگیرید. امدادرسانان ما به همراه تجهیزات کامل آماده هستند تا اتومبیل های صفر کیلومتر و پلاک نخورده که عموما اجازه تردد ندارند، خودروهای آسیب دیده و تصادفی، کلاسیک و قدیمی و انواع موتور و تجهیزات را به محل مورد نظر شما با ایمنی بالا حمل نمایند.

در صورت نیاز به خدمات یدک‌کش و امداد خودرو در طرشت، کافیست تا با یدک‌کش، مکانیک سیار و امداد خودرو طرشت آقای امداد تماس بگیرید.

تلفن تماس: 02148287

 

  • جرثقیل نیسان یا جرثقیل وانت

هنگامی که صحبت از یدک‌کش می‌شود، نخستین اتومبیلی که به ذهن می‌رسد، جرثقیل نیسان یا جرثقیل وانت است که با نام نیسان دکل شاهین نیز شناخته می‌شود. این اتومبیل بسیار محبوب و پرکاربرد بوده و دارای یک دکل از جنس آهن است که بر روی ناوگان بخش عقب آن نصب می‌گردد. علاوه بر این دارای قطعه آهنی دیگری نیز به ‌نام شاهین است که بر روی سپر عقبی نیسان نصب شده و در زمان انتقال و حمل خودرو آسیب دیده به زیر بخش جلویی اتومبیل می‌رود و در نهایت به صورت زنجیر و تیفور خودرو به بالا کشیده می‌شود. با استفاده از این نوع یدک کش دیگر نیاز نیست تا سرنشینی در داخل خودرو آسیب دیده باشد.

جرثقیل نیسان

گاهی اوقات وضعیت خودروی آسیب دیده به حدی است که نمی‌توان آن را از بخش جلویی بلند کرده و جابه‌جا کرد، در این زمان می‌توان از نیسان دکل شاهین استفاده کرد. در صورتی که این جرثقیل دارای دکل نباشد، به آن نیسان خودروبر گفته می‌شود. به طور کلی در مواقعی که خودرو از بخش جلویی یا عقبی آسیب دیده باشد و نتوان از نیسان چرخگیر یا خودروبر برای آن استفاده‌ کرد، از این اتومبیل کمک گرفته می شود.

 

متریال و اجزای جرثقیل های امداد خودرو

یکی از نکات مهم در زمان استفاده از انواع جرثقیل امداد خودرو، اجزا، قطعات و متریال آن‌ها است. توجه داشته باشید که در ساخت و نصب جرثقیل باید از بهترین متریال استفاده کرد. به صورتی که اگر خودرویی در اثر حوادث طبیعی و یا غیر طبیعی آسیب دید، بتواند بدون بروز هیچ مشکلی از آن به جهت حفظ امنیت خود استفاده کند و اطمینان کافی را از امنیت آن داشته باشد. جرثقیل ها چه بر روی خودروهای امدادی و چه کامیون ‌ها سوار شوند، با هدف جا به جایی قطعات سنگین در حوادث مورد استفاده قرار می گیرند و باید امنیت کافی را داشته باشند.

قطعاتی همچون کابل، سیم بکسل، تسمه قلاب و لنت ترمز از جمله مهم‌ترین قطعات مربوط به جرثقیل های یدک کش هستند و باید پیش از هر عملیات مورد بررسی قرار بگیرند. در این بین سیم بکسل، مهم‌ترین این قطعات است و نقش حیاتی و اساسی را در حمل و جا به جایی خودروها ایفا می کند. از این رو انتخاب یک سیم بکسل باکیفیت که بتواند کیفیت بالایی را داشته باشد، در کنار بررسی دوره‌ای آن بسیار حیاتی و ضروری است. به طور کلی تمامی سیم بکسل ها باید از خصوصیات منحصر به فردی برخوردار باشند:

از مقاومت بالایی در برابر خوردگی برخوردار باشند.

به سرعت پاره و از هم جدا نشده و از توانایی بالایی در برابر سایش برخوردار باشند.

• سیم بکسل باید دارای انعطاف پذیری بالایی باشد به نحوی که ضربات شدید را تا حد زیادی جذب کرده و خنثی نماید.

در صورت نیاز به خدمات پنچرگیری و تعویض لاستیک در تهران و کرج، کافیست تا با تیم پنچرگیری سیار- پنچرگیری در محل تهران کرج آقای امداد تماس بگیرید.

تلفن تماس: 02148287

 

بر اساس نکات فوق انتخاب نوع سیم بکسل اهمیت زیادی دارد و باید در هنگام یدک کش کردن خودروها، نکات فوق بررسی و ارزیابی شود تا رانندگان و کاربران در زمان استفاده از خدمات امدادی، مطمئن ترین و امن‌ترین جابه‌جایی را تجربه نمایند. شرکت آقای امداد به تمامی نکات فوق در هنگام یدک کش کردن خودروها و انتقال آن‌ها پایبند بوده و با استفاده از انواع جرثقیل امداد خودرو، یک تجربه سالم و ایمن را برای شما تضمین می‌کند.

 

5 1 نظر
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو