یدک‌کش و امداد خودرو کرمان آقای امداد

یدک کش و امداد خودرو کرمان آقای امداد، مجهز به انواع یدک‌کش، کفی و دکل در کنار امدادرسانانی کارآزموده و مجرب آماده است تا خدمات امدادی، حمل خودرو و مکانیک سیار را در هر بخشی از شهر کرمان در اختیار شما قرار دهد. برای دریافت خدمات امداد خودرو، یدک کش، خودروبر و مکانیک سیار در کرمان کافیست تا با یک تماس آقای امداد را خبر کنید، در کوتاه‌ترین زمان ممکن امدادرسانان آقای امداد در محل مورد نظر شما حاضر شده و تمامی خدمات تعمیر و انتقال خودرو را با قیمتی مناسب و کیفیتی بالا برای شما به انجام خواهند رساند.

ارائه خدماتی سریع، ایمن و باکیفیت مهم‌ترین و اصلی‌ترین هدف آقای امداد است. واحدهای امدادرسانی ما به صورت شبانه‌روزی و با قیمت مصوب اتحادیه آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در هر بخشی از کرمان هستند و در کمترین زمان خود را به شما می رسانند تا فرآیند مکانیک سیار و یدک کشی با خودروبر یا جرثقیل را آغاز نمایند. در صورتی که نیاز به امداد خودرو فوری و سریع در کرمان دارید و کیفیت کار و ضمانت خدمات امدادی نیز از اهمیت زیادی برایتان برخوردار است، با ما تماس بگیرید.

تلفن تماس: 02148287

یدک‌کش و امداد خودرو کرمان آقای امداد

 

خدمات امداد خودرو کرمان

امداد خودرو کرمان آقای امداد با بیش از 200 نیروی امدادرسانی فعال یکی از معتبرترین و محبوبترین شرکت‌ های امداد خودروی کرمان بوده و آماده است تا با استفاده از تجهیزات کامل، خدمات تعمیر خودرو در محل را باکیفیت بالا در اختیار شما قرار دهد. این خدمات عبارت‌اند از:

  • تعویض روغن در محل کرمان

یکی از مهم‌ترین خدماتی که امداد خودرو کرمان آقای امداد می‌تواند در اختيار شما قرار دهد، بررسی مایعات و روغن های خودرو و تعویض آن‌ها است. سرویس مایعات خودرو، در کمترین زمان ممکن و با کمترین هزینه در اختیار شما قرار خواهد گرفت. امداد خودرو آقای امداد با توجه به نوع خودروی شما، تعویض روغن ها و مایعات خودرو را به طور دقیق، متناسب و تضمین شده در اختیار شما قرار خواهد داد.

شما تنها با یک تماس می‌توانید این خدمت را در کمترین زمان ممکن در محل مورد نظر خود در منزل و یا محل کار دریافت نمایید. علاوه بر این امدادرسانان آقای امداد به تست دیاگ و سرویس کلیه سنسورهای روغن و… پرداخته و پیشنهادات بازدید دوره‌ای خود را ارائه خواهند داد. تمامی خدمات انجام گرفته توسط امداد خودرو آقای امداد دارای ضمانت بوده و از پشتیبانی ۲۴ ساعته برخوردار است.

  • سرویس دوره ای خودرو کرمان

شما می توانید با استفاده از امداد خودرو کرمان سرویس‌های دوره‌ای خودرو خود را نیز به سادگی در محل مورد نظر خود انجام دهید. سرویس های دوره‌ای خودرو به سرویس هایی گفته می‌شوند که باید به صورت دوره ای بر روی خودرو انجام گیرند تا بتوان مشکلات احتمالی پرهزینه خودرو را شناسایی و از بروز آن‌ها پیشگیری کرد. بهتر است تا این سرویس های دوره ای پیش از انجام هرگونه مسافرت‌ها و ترددهای درون شهری انجام گیرند. از سرویس‌های دوره‌ای خودرو ارائه شده توسط امداد خودرو کرمان ارائه می‌شوند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

چک کردن صفحه کلاچ و پدال ها و تنظیم و ریگلاژهای مورد نیاز

  • تعویض لوله های پوسیده و آسیب دیده
  • تعویض انواع روغن خودرو چون روغن موتور، روغن گیربکس، روغن ترمز و هیدرولیک
  • چک کردن بالانس لاستیک ها و چک کردن لنت ترمز و تست دیاگ
  • چک کردن موتور خودرو و ارائه پیشنهادات لازم برای تعویض یا سرویس قطعات
  • شستشوی انژکتور و تنظیم شتاب خودرو در محل
  • پنچرگیری لاستیک کرمان

از دیگر خدمات امداد خودرو کرمان آقای امداد می‌توان به تعویض لاستیک و پنچرگیری آن اشاره کرد که با بهترین تجهیزات و در کمترین زمان انجام می‌گیرد. به طور کلی لاستیک های خودروها را می توان در دو نوع تیوب دار و تیوب‌لس دسته بندی کرد. توجه داشته باشید که تنها پنچرگیری لاستیک های تیوب‌لس در حیطه کاری امدادرسانان سیار آقای امداد است؛ چرا که پنچرگیری لاستیک های تیوب‌دار نیاز به تجهیزات و دستگاه های خاصی دارد.

پنچرگیری لاستیک کرمان

بر همین اساس در صورتی که لاستیک خودرو شما تیوب‌لس است و در طی مسیر نیز دچار پنچری شده‌اید، می توانید به راحتی تنها با یک تماس از خدمات پنچرگیری آقای امداد برخوردار شوید. امدادرسانان ما خدمت پنچرگیری را با بهترین کیفیت و در سریع‌ترین زمان در اختیار شما قرار خواهند داد.

  • تعمیر سیستم برق کرمان

یکی از خدمات با کیفیت امداد خودرو کرمان آقای امداد، تعمیر سیستم برق است. امروزه خودروها وابستگی زیادی به سیستم برق دارند و حتی به طور کامل برقی شده‌اند. همین عامل باعث شده تا یکی از رایج ترین مشکلاتی که برای خودروها به وجود می آید، مشکلات مربوط به سیستم برق خودرو باشد. در واقع هنگامی که باتری خودرو فرسوده شده و برق‌رسانی به دیگر بخش‌های مختلف آن انجام نمی‌گیرد، خودرو با مشکل مواجه خواهد شد و از حرکت بازخواهد ایستاد. در این موقعیت شما می‌توانید با امداد خودرو کرمان آقای امداد تماس گرفته و به سرعت منشا اصلی مشکل را بیابید.

تعمیر سیستم برق خودرو از جمله تعمیر و تعویض دینام، شمع، کویل، انژکتور و… همگی جزو تخصص امدادرسانان آقای امداد است که در بخش تعمیرات سیستم برق خودرو فعالیت می‌کنند و آماده خدمت‌رسانی به شما در هر ساعتی از شبانه روز هستند.

  • امداد قفل و سوئیچ کرمان

گاهی اوقات ممکن است که بر اثر حواس پرتی، سوئیچ را در داخل خودرو گذاشته و درب‌ها را قفل کنید . در این زمان تنها خدمات امداد قفل و سوئیچ، می‌تواند مشکل شما را رفع کند. این خدمت یکی از باکیفیت ترین و بهترین خدماتی است که شرکت آقای امداد به صورت ۲۴ ساعت در اختیار شما قرار می دهد. بر همین اساس مهم نیست که در چه ساعتی و در چه مکانی با مشکل قفل شدن درب و جا ماندن سوییچ در داخل خودرو مواجه شده باشید، کافیست تا با امدادرسانان آقای امداد تماس گرفته و مطمئن باشید که به سرعت مشکل شما رفع خواهد شد.

  • باتری به باتری کرمان

باتری‌ها یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین اجزای سیستم برق‌ رسانی خودرو هستند و در زمان مواجهه با مشکل و در پایان عمر مفید خود، هشدارهایی را به راننده می‌دهند. رانندگان نیز با شناسایی این موارد، متوجه عملکرد ضعیف باتری شده و برای تعمیر یا تعویض آن اقدام می‌کنند. با این وجود امکان دارد که باتری به یکباره و ناگهانی از کار بیافتد. در این زمان کافیست تا با یک تماس، امداد خودرو کرمان آقای امداد را خبر کنید. امدادرسانان ما به سرعت در محل حاضر شده و عملیات باتری به باتری و تعویض باتری را بادقت و کیفیت بالا در کنار قیمتی منصفانه در اختیار شما قرار می‌دهند.

باتری به باتری کرمان

  • مکانیک سیار کرمان

شرکت آقای امداد آماده است تا خدمات مکانیک سیار خود را در تمامی بخش‌ها و بزرگراه‌های کرمان در اختیار شما قرار دهد. از خدمات ارائه شده توسط امداد خودرو کرمان آقای امداد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سرویس کولر، سرویس بخاری و کلیه سرویس‌های فصلی خودرو
  • تعویض ماهک دنده، سیم کلاچ، شلنگ رادیاتور، فیوز، پمپ بنزین و…
  • بازرسی و بررسی تخصصی خودرو جهت مراجعه به معاینه فنی
  • تعمیر و تنظیم موتورهای خودرو همچون عملکرد سیلندر و تعمیرات ECU، سنسورها و…
  • خدمات سیار سرویس مایعات، شارژ باتری، تعویض باتری در محل و….
  • تعمیر جلوبندی خودرو و تعمیرات چرخ خودرو، تعمیر گیربکس، فنر و کمک فنر، صفحه کلاچ و…

تمامی این موارد فوق، از جمله مواردی هستند که با داشتن قطعات مورد نیاز در محل، تیم امداد خودرو کرمان آقای امداد می‌تواند خدمت رسانی نماید.

در صورت نیاز به خدمات امداد جاده‌ای و خدمات یدک‌کشی در افسریه، کافیست تا با یدک‌کش و امداد خودرو افسریه آقای امداد تماس بگیرید.

تلفن تماس: 02148287

 

یدک‌کش کرمان آقای امداد

در صورت نیاز به خدمات حمل خودرو با یدک کش، کفی و خودروبر در جاده در هر بخشی از کرمان، به عنوان یک انتخاب مطمئن کافیست تا با آقای امداد تماس گرفته و خودروی خود را به دست متخصصان با تجربه و ماهر ما بسپارید. شرکت آقای امداد دارای مجوز رسمی تعمیرات و حمل خودرو در محل از اتحادیه بوده و آماده است تا خدمات یدک کشی و حمل خودرو را به صورت 24 ساعته شبانه روز در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

یدک کش کرمان آقای امداد

مهم‌ترین اولویت ما در شرکت آقای امداد ارائه خدماتی با کیفیت در اختیار شما عزیزان است. مهم نیست که خودرو شما خارجی بوده و یا تولید داخل باشد، یدک کشی سیار آقای امداد می‌تواند انواع خودروهای تویتا، بنز، جک، ایران خودرو ، سایپا، بهمن موتور، تویتا هیوندا، بی ام و، بنز، ماکسیما، ولوو، ام وی ام، مزدا، سانتافه، کیا و… را در سریع ترین زمان ممکن با استفاده از یدک کش مناسب حمل نماید. از خدمات یدک‌کشی کرمان آقای امداد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حمل خودرو خراب به تعمیرگاه ها معتبر در صورت نیاز
  • حمل خودروی به مراکز بیمه
  • حمل خودر برای تعویض پلاک
  • حمل خودرو مسابقه ای
  • بررسی دقیق خودرو و اتصالات برای جلوگیری از ضربه یا خرابی بیشتر در طی حرکت
  • نظارت کامل از لحظه یدک کش کردن خودرو تا بردن آن به جایی امن

از تجهیزات مورد استفاده یدک‌کش کرمان آقای امداد، می‌توان به مواردی چون تریلر کفی، جرثقیل و دکل اشاره کرد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

● (خودروبر) تریلر کفی کرمان

یکی از اصلی‌ترین دستگاه‌هایی که در یدک‌کشی و جابجایی خودروها مورد استفاده قرار می‌گیرند، تریلرهای کفی هستند. تریلرهای کفی دارای ظاهری همچون کامیون اما بدون دیواره‌ هستند که اغلب از آن‌ها برای جابه‌جایی و حمل خودروهای سنگین، خودروها و تجهیزات راهسازی، کانتینرها و اقلام سنگین‌ وزن استفاده می‌شود. اپراتورهای آقای امداد پس از صحبت با کاربران و بررسی نوع و موقعیت خودرو آن‌ها، در صورت نیاز تریلر کفی را برای کمک ارسال می‌کنند. در کنار حمل خودروها، اقلامی مانند تیرآهن‌ها و توپ‌های فولادی و بارهای دارای ارتفاع غیر استاندارد را نیز می‌توان با تریلرهای کفی منتقل کرد.

● جرثقیل کرمان

یکی از وسایل مورد استفاده در تیم یدک‌کش کرمان آقای امداد، جرثقیل است که در صورت نیاز می‌توان با آن به امدادرسانی و جابه‌جایی خودروها پرداخت. جرثقيل‌ها انواع گوناگونی دارند و بسیار پرکاربرد هستند و می‌توانند بارهایی با وزن بسیار بالا را به راحتی انتقال دهند. امروزه جرثقیل‌ها تغییرات زیادی کرده‌اند و در مقایسه با گذشته کاربردهای بیشتری دارند؛ چرا که در گذشته در زمان جابه‌جایی خودروها به وسیله جرثقیل در طول مسیر خسارات زیادی به خودروها وارد می‌شد، اما امروزه جرثقیل‌ها توانایی آن را دارند تا خودروها را بسیار اصولی‌تر از همیشه و با تجهیزات کامل حمل کنند.

●دکل کرمان

برای برخورداری از خدمات یدک‌کشی آقای امداد، می‌توانید از دکل نیز استفاده نمایید. دکل در حقیقت نوعی از جرثقیل است که به یک دکل مجهز می‌باشد. با استفاده از دکل در کرمان، خودروی آسیب دیده در یک جایگاه قرار گرفته و از یک سمت به سمت دیگر، آماده‌سازی خواهد شد و در نهایت به صورت چرخگیر خودروی مورد نظر را انتقال می‌دهد.

امروزه بسیاری از خودروها، دارای رکاب‌هایی با جنس فایبرگلاس بوده و بسیار شکننده هستند و به آسانی نیز آسیب می‌بینند. به همین جهت دکل آقای امداد برای جلوگیری از وارد شدن هر گونه خسارت به خودروها، بهترین انتخاب به شمار می‌رود؛ چراکه در جرثقیل‌های دکل‌دار، میان رکاب‌ها و تسمه، یک کارتن و یا یک کف پایی خودرو قرار می‌گیرد و باعث می شود تا فشار بسیار کمتری به رکاب‌ها وارد شود. در نتیجه این امر از ورود هر گونه خسارت به رکاب‌ها جلوگیری خواهد شد.

در صورت نیاز به خدمات امداد جاده‌ای و خدمات یدک‌کشی در ارومیه، کافیست تا با یدک‌کش و امداد خودرو ارومیه آقای امداد تماس بگیرید.

تلفن تماس: 02148287

مزایای یدک‌کش و امداد خودرو کرمان آقای امداد

شرکت آقای امداد امروزه یکی از معتبرترین شرکت های ارائه دهنده خدمات امدادی در جاده های کرمان به شمار می‌رود. این امر در نتیجه کار و تلاش تیم‌های امدادی و امدادرسانان کارآزموده و باتجربه‌ای است که در تلاش هستند تا همواره مشکلات خودروی شما را به طور دقیق و سریع رفع نمایند. در کنار این امر برخی از ویژگی ها و خصوصیات سبب برتری ما نسبت به دیگر شرکت‌های امدادرسانی خودرو شده که می تواند شما را نسبت به انتخاب آقای امداد برای مواقع ضروری مطمئن تر سازد. در ادامه به بررسی این ویژگی های یدک‌کش و امداد خودرو کرمان آقای امداد می‌پردازیم:

  • پشتیبانی خدمات مشتریان
  • شفافیت در هزینه‌ها
  • انجام خدمت در زمان دلخواه شما
  • عدم نیاز به حمل خودرو تا تعمیرگاه
  • استفاده از یک تعمیرکار خودرو باتجربه
  • گارانتی یک‌ماهه خدمت تعمیر ماشین
  • صرفه جویی در زمان

تعرفه خدمات یدک‌کشی و امداد خودرو کرمان آقای امداد

تمامی هزینه‌ها و نرخ دستمزدهای مکانیک سیار و یدک‌کشی خودرو کرمان آقای امداد، تحت نظارت اتحادیه دارندگان تعمیرگاه، اتو سرویس، پارکینگ، کارواش و امدادخودرو تعيين شده و مطابق با آن انجام می‌گیرد. شما می‌توانید قیمت این خدمات را به صورت کاملا دقیق در بخش تعرفه خدمات امدادی سال 1400 مشاهده نمایید. شما همچنین می توانید برای اطمینان بیشتر از پرداخت آنلاین در محل و از طریق وب‌سایت و یا اپلیکیشن آقای امداد نیز استفاده کنید.

 

نحوه ارتباط با امداد خودرو کرمان آقای امداد

شرکت آقای امداد در کنار برخورداری از سامانه درخواست امداد خودرو تلفنی، دارای یک سامانه آنلاین نیز برای دریافت نیازها و سوالات شما است. شما در واقع می‌توانید از سه طریق، تماس با دفتر مرکزی آقای امداد به شماره تماس 02148287، چت آنلاین با پشتیبانان در وبسایت آقای امداد و همچنین به صورت ساده با استفاده از اپلیکیشن، از خدمات امداد خودرو کرمان آقای امداد برخوردار شوید. در این بین یکی از ساده ترین راه های ارتباط با امداد خودرو کرمان آقای امداد، دانلود و نصب اپلیکیشن امداد همراه است. شما با استفاده از این اپلیکیشن بدون نیاز به مراجعه به سایت و در زمانی کوتاه خواهید توانست تا درخواست امداد خود را ارسال کرده و در مواقع بحرانی کنترل بهتری بر شرایط داشته باشید.

ادامه مطلب
گیربکس اتوماتیک به دنده 3 تغییر نمی کند: دلایل و راه حل ها

گیربکس چیست؟

در تمامی خودروها می توان بخش‌هایی چون تولید کننده‌ نیرو و انتقال دهنده نیرو را مشاهده کرد، بخش‌هایی که بدون آن ها خودرو قادر به حرکت نخواهد بود. مطمئنا به خوبی می‌دانید که تولید کننده نیرو، موتور یا پیشرانه است اما انتقال دهنده نیرو یک سیستم می‌باشد. سیستمی که متشکل از بخش‌هایی مختلف است و عمل انتقال نیرو را به صورت مداوم‌ و پیوسته انجام می‌دهد. نیرویی که توسط پیشرانه تولید می‌شود، باید توسط یک سیستم انتقال دهنده، به چرخ‌ها منتقل گردد. اجزای اصلی و مهم این سیستم، کلاچ، جعبه دنده یا گیربکس و دیفرانسیل هستند.

گیربکس چیست؟

گیربکس یا جعبه دنده اهمیت بسیار زیادی در خودرو دارد و به راننده این امکان را می دهد تا خودرو را با سرعت‌های مختلف و در شرایطی گوناگون کنترل و هدایت نماید. به طور کلی تمامی موتورها قادر به تولید میزان مشخصی از توان و گشتاور هستند، اما گیربکس می‌تواند به خودرو کمک کند تا بدون بالا بردن دور موتور و گشتاور، به سرعت دلخواه خود برسد.

در صورت نیاز به خدمات امداد جاده‌ای و خدمات یدک‌کشی در منطقه سه تهران، کافیست تا با امداد خودرو و یدک‌کش منطقه سه آقای امداد تماس بگیرید.

تلفن تماس: 02148287

 

آشنایی با انواع گیربکس

نخستین بار گیربکس در خودروی بنز رونمایی شد. این گیربکس اما به صورت دو سرعته قابل استفاده بود و راه طولانی را برای تبدیل شدن به گیربکس های امروزی طی کرده است‌. به مرور زمان و با پیشرفت علم مکانیک جعبه دنده یا گیربکس نیز پیشرفت‌های زیادی کرد و در انواع گوناگونی ساخته و مورد استفاده قرار گرفت‌. به طور کلی جعبه دنده‌ها را می‌توان در سه نوع مختلف دسته‌بندی کرد:

  • گیربکس‌های دستی
  • گیربکس‌ها نیمه خودکار
  • گیربکس‌های اتوماتیک یا خودکار

آشنایی با انواع گیربکس

گیربکس‌های دستی و اتوماتیک از معروفترین انواع جعبه دنده به شمار رفته و بسیاری از شما با آن‌ها آشنایی دارید. به طور کلی در مدل‌های گیربکس دستی، درگیر کردن دنده‌ها برای حرکت و تغییر آن‌ها به دخالت راننده و حرکت دسته دنده توسط او نیاز دارد، در صورتی که در مدل‌های گیربکس اتوماتیک، تغییر دنده‌ها به صورت خودکار، بدون نیاز به دخالت نیرویی بیرونی و توسط خودرو انجام می‌گیرد. در ادامه به بررسی هر یک از این گیربکس‌ها به طور کامل می‌پردازیم:

گیربکس‌های دستی

در انواع مختلف گیربکس‌های دستی، تعویض دنده‌ها توسط راننده به وسیله‌ دسته دنده و با فشار پدال، کلاچ و موتور درگیر می‌شوند. با وجود آن که استفاده‌ مداوم از دسته دنده آزاردهنده بوده و فشردن و رها کردن کلاچ برای ساعت‌ها رانندگی در ترافیک می تواند منجر به خستگی فراوان راننده شود، اما باز هم هم‌اکنون بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا از گیربکس‌های دستی به جای خودکار استفاده کنند. چرا که کنترل خودرو کاملا در دست خود راننده است و راننده در هر زمان می تواند سرعت اتومبیل را افزایش یا کاهش دهد.

گیربکس‌های دستی را می‌توان در ۲ دسته‌ تقسیم کرد که دسته‌ قدیمی‌تر تنها در موتورسیکلت‌ها مورد استفاده قرار گرفته و امروزه در ساخت خودروها به کار نمی‌روند. گیربکس‌های دستی را به طور معمول ۴ یا ۵ سرعته طراحی می‌کنند اما به ندرت می‌توان نمونه‌های ۶ سرعته‌ آن را نیز مشاهده کرد.

گیربکس‌های اتوماتیک

گیربکس‌های اتوماتیک کار را برای رانندگان تا حد زیادی آسان کرده‌اند؛ چرا که دیگر نیازی به تعویض دنده‌های به موقع و درگیر کردن کلاچ لازم نمی‌شود. برای حرکت خودرو کافیست تا دنده در حالت رانندگی قرار گرفته و پدال گاز فشرده شود. با توجه به پیچیدگی بالای این سیستم ها پدال کلاچ حذف شده و دنده مناسب و صحیح نیز توسط خود خودرو انتخاب می شود. به علت سادگی و آسان بودن استفاده از این نوع گیربکس ها، امروزه انواع مختلفی از آن‌ها در صنعت خودروسازی و توسط کمپانی های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

گیربکس های اتوماتیک

گیربکس‌های نیمه خودکار

از دیگر انواع گیربکس ها می توان به گیربکس های مونوتیک یا نیمه خودکار اشاره کرد که تعویض دنده را نسبت به نوع دستی برای راننده ساده‌تر کرده و همچنین آن را نسبت به نوع اتوماتیک کارآمدتر می سازند. تفاوت این نوع گیربکس ها با نوع خودکار و دستی در آن است که عمل تعویض دنده به صورت خودکار و توسط خودرو انجام می گیرد اما در کنار آن به راننده نیز امکان کم و زیاد کردن دنده ها را به صورت دلخواه نیز می‌دهد.

گیربکس های نیمه خودکار انواع و اقسام مختلفی دارند که توسط خودروسازان ابداع و به کار برده شده اند. در گیربکس های اتوماتیک معمولی، دنده میان کنسولی راننده تنها با چهار حالت خلاص، پارک، حرکت و عقب روبه رو است؛ اما در این نوع گیربکس ها اهرم تعویض دنده به صورت شیفتر های مخصوص در پشت غربیلک فرمان تعبیه شده و به راننده امکان کنترل سرعت دنده ها را با کم یا زیاد کردن آن‌ها می‌دهد.

 

دلایل خرابی و آسیب دیدگی گیربکس

علل و دلایل متعددی می توان منجر به خرابی گیربکس شوند و در حرکت خودرو اختلال به وجود آورند. از این دلایل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کاهش شتاب خودرو یا پاسخ ناکافی دریچه گاز

یکی از مهم‌ترین علل خرابی گیربکس شتاب خودرو است به طوری که پس از تعویض دنده تاخیر کمی در شتاب خودرو مشاهده می گردد که البته با وجود عملکرد صحیح و مناسب گیربکس های دستی این تأخیر در صورتی که بیش از یک ثانیه نیز طول بکشد قابل قبول است. اما در خودروهای اتوماتیک این زمان طولانی تر خواهد شد. از این رو یکی از نخستین دلایل خرابی گیربکس را می‌توان پاسخ ناکافی دریچه گاز و کاهش شتاب خودرو عنوان کرد.

نشتی روغن گیربکس

تمامی اجزای مکانیکی خودرو به منظور روانکاری و عملکرد صحیح به یک مایع یا روغن نیاز دارند‌. خودرو نیز از این عامل مستثنا نیست و نیاز به روغن مخصوص گیربکس دارد. در صورتی که پس از گذشت چند ساعت از پاک کردن خودرو متوجه شدید که زمین خیس شده است، شاید بتوان چنین نتیجه گرفت که روغن گیربکس نشتی پیدا کرده است. روغن گیربکس برخلاف دیگر مایعات خارج شده از زیر اتومبیل، رنگی نارنجی و روشن دارد و همین عامل باعث می‌شود که شناسایی آن بسیار آسان تر گردد.

دلایل خرابی و آسیب دیدگی گیربکس

لرزش خودرو همراه با صدا در حین تعویض دنده

لرزش خودرو یا سر و صدای آن در حین تعویض دنده یکی از دلایل خرابی گیربکس است. در شرایط ایده آل و با عملکرد صحیح گیربکس، خودرو نباید در زمان تعویض دنده صدا داده یا لرزش داشته باشد. از این رو در صورتی که چنین حالتی را در خودروی خود مشاهده کردید باید به سرعت به تعمیرگاه مراجعه کرده و یا با امداد خودروی آقای امداد تماس بگیرید تا این مشکل در زمانی کم رفع شود. علاوه بر این در صورتی که پدال کلاچ را به طور کامل فشار دادید و باز هم چنین صدایی را شنیدید، به احتمال ۸۰ درصد می‌توان گفت که صفحه کلاچ شما فرسوده شده است؛ در صورتی که پای خود را از روی پدال کلاچ برداشته و چنین صدایی را مشاهده کردید به احتمال زیاد مشکل ایجاد شده به هماهنگ کننده های دنده مربوط خواهد بود.

بیرون پریدن دنده

ممکن است که پای خود را بر روی کلاچ گذاشته و دنده را تعویض نمایید، اما به محض برداشتن پا از روی کلاچ دنده از حالت اصلی خود خارج شده و به حالت قبلی خود بازگشته و یا خلاص شود. به این پدیده بیرون پریدن دنده یا لغزش دنده گفته می شود.

با آن که لرزش دنده می تواند به قطعات گیربکس آسیب برساند، اما بیشتر از همه برای سلامتی راننده و سرنشینان خود را خطرناک است. به خصوص در سرعت های بالا این خطر تشدید می شود. لرزش یا پیرون پریدن دنده می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد اما بیشتر از همه به علت آسیب دیدن محل انشعاب دنده اتفاق می‌افتد. در این زمان بخش آسیب دیده به درستی حرکت نکرده و به چرخ دنده اجازه نمی دهد تا به صورت صحیح و مناسب قفل شود، این عامل باعث خواهد شد تا گیربکس به طور خودکار به عقب برگردد.

علائم خرابی گیربکس

گیربکس در زمان آسیب دیدگی و یا خرابی علامت ها و نشانه هایی از خود بروز می دهد. از اصلی ترین این علائم می‌توان به نوع صداهایی که تولید می‌شود اشاره کرد. از علائم این صداها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

زوزه کشیدن گیر بکس:

در صورت وجود هر نوع ساییدگی و یا آسیب، ناهمواری، شکستگی و یا پریدگی در چرخ‌دنده‌ها، صدای زوزه مانندی از گیربکس به گوش می‌رسد. در صورتی که این صدا در زمان خلاص ‌بودن گیر بکس شنیده شود، به احتمال زیاد ناشی از همراستا نبودن موتور و گیر بکس یا وجود خلاصی اضافی دنده‌ها خواهد بود.

صدای درگیری دنده:

در صورت تنظیم نبودن اهرم دسته دنده، تنظیم نبودن کلاچ، خرابی ماهک، غلاف کشویی و برنجی‌های و یا انتخاب دنده نامناسب با شرایط و سرعت لحظه رانندگی و یا تعویض بی‌موقع دنده، چنین مشکلی بروز می‌کند.

علائم خرابی گیربکس

سوت کشیدن و جرینگ جرینگ کردن:

گاهی نیز گیربکس به طور پیوسته سوت می‌کشد که در واقع ناشی از خشک شدن و یا خرابی هر یک از بلبرینگ‌ها است. در واقع در این زمان لقی محورها و یا هزارخاری دنده‌ها نیز سبب شنیده شدن صدای جرینگ جرینگ می‌گردد.

 

در دیگر شهرها نیز آماده خدمت رسانی به شما هستیم:

امداد خودرو رفسنجان

اگر به دنبال برترین ها می‌گردید، آقای امداد بهترین گزینه شماست. ما در امداد خودرو آقای امداد چه در تهران و چه در کرمان، با استفاده از خودروبرها، یدک کش ها و تجهیزات تعمیر خودرو با تکنولوژی پیشرفته و مطابق با استانداردهای جهانی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستیم‌. کافیست تا با ما تماس بگیرید و خدمات مورد نیاز خود را با کیفیت عالی تا دورترین نقاط شهر رفسنجان دریافت کنید. ما در آقای امداد هدف اصلی خود را ایجاد یک مجموعه منسجم و کارآمد در زمینه امدادرسانی و تامین امنیت و اعتماد خاطر مشتریان و همچنین حمایت از حقوق مصرف کنندگان، عنوان کرده ایم و برای آن از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.

 

آقای امداد در سیرجان

انجام کلیه خدمات امدادی در سراسر شهر سیرجان را بصورت شبانه روزی و در هر کجا به آن‌ها نیاز داشتید، تنها با یک تماس دریافت کنید. امدادگران ما با تمام توان برای انجام وظیفه آماده هستند و تمام سعی خود را می‌کنند تا در زمانی کوتاه در کنار شما حاضر شوند. ما در مجموعه آقای امداد بر این اصل هستیم که همواره هزینه دریافت شده از مشتری متناسب با خدمت انجام شده باشد؛ به طوری که بتواند به تنهایی آن را محاسبه کرده و از منصفانه بودن هزینه اطمینان داشته باشد.‌ در صورت برخورد با هرگونه مشکل با ما تماس بگیرید تا پیگیری درخواست شما را تا رسیدن به رضایت کامل بر عهده بگیریم و از سوء استفاده های احتمالی توسط امدادگران غیرمجاز جلوگیری بعمل آوریم.

 

آقای امداد در زرند

برای برخورداری از خدمات مشاوره فنی تلفنی و پاسخگویی به درخواست های امدادی۲۴ ساعته، حضور تیم امدادی به محل سریع، رفع ایرادهای قابل ارائه خودرو در محل، قطعات یدکی اصل و اورجینال با لیبل اصالت کالا و کیفیت بالا و… کافیست تا با آقای امداد تماس بگیرید‌. ما تمام این موارد را در زمانی کوتاه در هر جای شهر زرند که باشید در اختیار شما قرار می‌دهیم.

همچنین یک کارت گارانتی در اختیارتان قرار می‌گیرد و همه‌ی این خدمات را تضمین می‌کند تا در صورت عدم رضایت آن را با پشتیبانی آقای امداد در میان بگذارید و خسارت وارد شده به خودتان را دریافت کنید.

 

امداد خودرو بم

زمانی که در شهر بم به‌ عنوان مسافر اقامت دارید و یا به عنوان ساکن این شهر به صورت اتفاقی برای خودرو شما مشکلی رخ داد، لازم است تا سریعا به حل مشکل بپردازید. اما گاهی اوقات امکان دارد که تعمیر خودرو پیچیده باشد و در زمان و مکانی که حضور دارید، تعمیر آن از عهده شما برنیاید. در این زمان شما به یک مکانیک خودرو که سریعا در محل خودرو شما حضور پیدا کرده و نسبت به تعمیر خودرو اقدام کند نیاز دارید. همچنین این نیرو امدادی باید توانایی آن را داشته باشد تا در صورت عدم تعمیر خودرو در محل بتواند آن را به نزدیک ترین امداد خودرو یا مکانیکی خودرو منتقل نماید.

 

امداد خودرو جیرفت

درصورتی که کمی تحقیق کنید، حتما متوجه این موضوع خواهید شد که در حال حاضر فقط شرکت‌های خاصی هستند که می‌توانند خدمات امداد خودرو را در سطح کرمان و البته جیرفت به صورت شبانه روزی در اختیار شما قرار بدهند. اما ما در امداد خودرو جیرفت آقای امداد آمادگی آن را داریم تا در طول ۷ روز هفته و به صورت ۲۴ ساعته، خدمات امدادی را به شما متقاضیان محترم در هر یک از مناطق مختلفی که حضور دارند بدون توقف ارائه دهیم.

 

امداد خودرو کهنوج

نزدیک ترین واحد مستقر امدادی، هنگامی که متقاضی درخواست خدمات امدادی را از طریق آنلاین یا تلفنی ثبت می‌کند، توسط پشتیبانان ازطریق سیستم موقعیت‌ سنج شناسایی و به آن محل مورد نظر اعزام می‌شود. فرقی نمی‌کند چه مشکلی و کجا باشد؛ در جاده های فرعی و خاکی و یا در بزرگراه‌ها در صورتی که با مشکل خودرو خود مواجه شدید و نیاز به یک امداد سریع و دقیق داشتید، با آقای امداد تماس بگیرید‌. در جای جای شهرستان کهنوج در زمانی کوتاه آماده خدمت‌رسانی خواهیم بود.

امدادگران مربوطه ما در زمان کوتاهی برای رفع مشکلات فنی خودرو در کنار شما حاضر می‌شوند و در نتیجه با استفاده از خدمات امداد خودرو آقای امداد در لاهیجان دیگر با اتلاف زمان خداحافظی خواهید کرد و زمان خیلی کوتاهی را برای رفع مشکلات فنی خودرو خودتان از دست خواهید داد.

 

5 1 نظر
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو