امداد خودرو ونک شامل خودروبر، یدک کش دکل، کفی، مکانیک سیار

تیم یدک‌کش و امداد خودرو ونک، با بهره‌گیری از انواع یدک‌کش، کفی و دکل در کنار امدادرسانانی کارآزموده و مجرب آماده است تا خدمات امدادی، حمل خودرو و مکانیک سیار را در هر بخشی از ونک در اختیار شما شهروندان عزیز قرار دهد. برای دریافت خدمات امداد خودرو، یدک کش، خودروبر و مکانیک سیار در ونک کافیست تا با یک تماس آقای امداد را خبر کنید، در کوتاه‌ترین زمان ممکن امدادرسانان آقای امداد در محل مورد نظر شما حاضر شده و تمامی خدمات تعمیر و انتقال خودرو را با قیمتی مناسب و کیفیتی بالا برای شما به انجام خواهند رساند.

ارائه خدماتی سریع، ایمن و باکیفیت مهم‌ترین و اصلی‌ترین هدف آقای امداد است. واحدهای امدادرسانی ما به صورت شبانه‌روزی و با قیمت مصوب اتحادیه آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در هر بخشی از محله ونک هستند و در کمترین زمان خود را به شما می رسانند تا فرآیند مکانیک سیار و یدک کشی با خودروبر یا جرثقیل را آغاز نمایند. در صورتی که نیاز به امداد خودرو فوری و سریع در ونک دارید و کیفیت کار و ضمانت خدمات امدادی نیز از اهمیت زیادی برایتان برخوردار است، با ما تماس بگیرید.

تلفن تماس: 02148287

یدک‌کش و امداد خودرو ونک آقای امداد

 

خدمات امداد خودرو ونک

امداد خودرو ونک آقای امداد با بیش از 200 نیروی امدادرسانی فعال یکی از معتبرترین و محبوبترین شرکت‌ های امداد خودروی در تهران بوده و آماده است تا با استفاده از تجهیزات کامل، خدمات تعمیر خودرو در محل را باکیفیت بالا در اختیار شما قرار دهد. این خدمات عبارت‌اند از:

  • تعویض روغن در محل ونک

یکی از مهم‌ترین خدماتی که امداد خودرو ونک آقای امداد می‌تواند در اختيار شما قرار دهد، بررسی مایعات و روغن های خودرو و تعویض آن‌ها است. سرویس مایعات خودرو، در کمترین زمان ممکن و با کمترین هزینه در اختیار شما قرار خواهد گرفت. امداد خودرو آقای امداد با توجه به نوع خودروی شما، تعویض روغن ها و مایعات خودرو را به طور دقیق، متناسب و تضمین شده در اختیار شما قرار خواهد داد.

تعویض روغن در محل ونک

شما تنها با یک تماس می‌توانید این خدمت را در کمترین زمان ممکن در محل مورد نظر خود در منزل و یا محل کار دریافت نمایید. علاوه بر این امدادرسانان آقای امداد به تست دیاگ و سرویس کلیه سنسورهای روغن و… پرداخته و پیشنهادات بازدید دوره‌ای خود را ارائه خواهند داد. تمامی خدمات انجام گرفته توسط امداد خودرو آقای امداد دارای ضمانت بوده و از پشتیبانی ۲۴ ساعته برخوردار است.

  • سرویس دوره ای خودرو ونک

شما می توانید با استفاده از امداد خودرو ونک سرویس‌های دوره‌ای خودرو خود را نیز به سادگی در محل مورد نظر خود انجام دهید. سرویس های دوره‌ای خودرو به سرویس هایی گفته می‌شوند که باید به صورت دوره ای بر روی خودرو انجام گیرند تا بتوان مشکلات احتمالی پرهزینه خودرو را شناسایی و از بروز آن‌ها پیشگیری کرد. بهتر است تا این سرویس های دوره ای پیش از انجام هرگونه مسافرت‌ها و ترددهای درون شهری انجام گیرند. از سرویس‌های دوره‌ای خودرو ارائه شده توسط امداد خودرو کرمان ارائه می‌شوند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چک کردن صفحه کلاچ و پدال ها و تنظیم و ریگلاژهای مورد نیاز
  • تعویض لوله های پوسیده و آسیب دیده
  • تعویض انواع روغن خودرو چون روغن موتور، روغن گیربکس، روغن ترمز و هیدرولیک
  • چک کردن بالانس لاستیک ها و چک کردن لنت ترمز و تست دیاگ
  • چک کردن موتور خودرو و ارائه پیشنهادات لازم برای تعویض یا سرویس قطعات
  • شستشوی انژکتور و تنظیم شتاب خودرو در محل
  • پنچرگیری لاستیک ونک

از دیگر خدمات امداد خودرو ونک آقای امداد می‌توان به تعویض لاستیک و پنچرگیری آن اشاره کرد که با بهترین تجهیزات و در کمترین زمان انجام می‌گیرد. به طور کلی لاستیک های خودروها را می توان در دو نوع تیوب دار و تیوب‌لس دسته بندی کرد. توجه داشته باشید که تنها پنچرگیری لاستیک های تیوب‌لس در حیطه کاری امدادرسانان سیار آقای امداد است؛ چرا که پنچرگیری لاستیک های تیوب‌دار نیاز به تجهیزات و دستگاه های خاصی دارد. بر همین اساس در صورتی که لاستیک خودرو شما تیوب‌لس است و در طی مسیر نیز دچار پنچری شده‌اید، می توانید به راحتی تنها با یک تماس از خدمات پنچرگیری در محل آقای امداد برخوردار شوید. امدادرسانان ما خدمت پنچرگیری را با بهترین کیفیت و در سریع‌ترین زمان در اختیار شما قرار خواهند داد.

  • تعمیر سیستم برق ونک

یکی از خدمات با کیفیت امداد خودرو ونک آقای امداد، تعمیر سیستم برق است. امروزه خودروها وابستگی زیادی به سیستم برق دارند و حتی به طور کامل برقی شده‌اند. همین عامل باعث شده تا یکی از رایج ترین مشکلاتی که برای خودروها به وجود می آید، مشکلات مربوط به سیستم برق خودرو باشد. در واقع هنگامی که باتری خودرو فرسوده شده و برق‌رسانی به دیگر بخش‌های مختلف آن انجام نمی‌گیرد، خودرو با مشکل مواجه خواهد شد و از حرکت بازخواهد ایستاد. در این موقعیت شما می‌توانید با امداد خودرو ونک آقای امداد تماس گرفته و به سرعت منشا اصلی مشکل را بیابید.

تعمیر سیستم برق خودرو ونک

تعمیر سیستم برق خودرو از جمله تعمیر و تعویض دینام، شمع، کویل، انژکتور و… همگی جزو تخصص امدادرسانان آقای امداد است که در بخش تعمیرات سیستم برق خودرو فعالیت می‌کنند و آماده خدمت‌رسانی به شما در هر ساعتی از شبانه روز هستند.

  • امداد قفل و سوئیچ ونک

گاهی اوقات ممکن است که بر اثر حواس پرتی، سوئیچ را در داخل خودرو گذاشته و درب‌ها را قفل کنید . در این زمان تنها خدمات امداد قفل و سوئیچ، می‌تواند مشکل شما را رفع کند. این خدمت یکی از باکیفیت ترین و بهترین خدماتی است که شرکت آقای امداد به صورت ۲۴ ساعت در اختیار شما قرار می دهد. بر همین اساس مهم نیست که در چه ساعتی و در چه مکانی با مشکل قفل شدن درب و جا ماندن سوییچ در داخل خودرو مواجه شده باشید، کافیست تا با امدادرسانان آقای امداد تماس گرفته و مطمئن باشید که به سرعت مشکل شما رفع خواهد شد.

  • امداد باتری ونک

باتری‌ها از مهم‌ترین اجزای سیستم برق‌ رسانی خودرو به شمار می‌روند و در زمان مواجهه با مشکل و در پایان عمر مفید خود، هشدارهایی را به راننده می‌دهند. رانندگان نیز با شناسایی این موارد، متوجه عملکرد ضعیف باتری شده و برای تعمیر یا تعویض آن اقدام می‌کنند. با این وجود امکان دارد که باتری به یکباره و ناگهانی از کار بیافتد. در این زمان کافیست تا با یک تماس، امداد خودرو ونک آقای امداد را خبر کنید. امدادرسانان ما به سرعت در محل حاضر شده و عملیات باتری به باتری و تعویض باتری را بادقت و کیفیت بالا در کنار قیمتی منصفانه در اختیار شما قرار می‌دهند.

  • مکانیک سیار ونک

شرکت آقای امداد آماده است تا خدمات مکانیک سیار خود را در تمامی بخش‌ها و بزرگراه‌های ونک در اختیار شما قرار دهد. از خدمات ارائه شده توسط امداد خودرو ونک آقای امداد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سرویس کولر، سرویس بخاری و کلیه سرویس‌های فصلی خودرو
  • تعویض ماهک دنده، سیم کلاچ، شلنگ رادیاتور، فیوز، پمپ بنزین و…
  • بازرسی و بررسی تخصصی خودرو جهت مراجعه به معاینه فنی
  • تعمیر و تنظیم موتورهای خودرو همچون عملکرد سیلندر و تعمیرات ECU، سنسورها و…
  • خدمات سیار سرویس مایعات، شارژ باتری، تعویض باتری در محل و….
  • تعمیر جلوبندی خودرو و تعمیرات چرخ خودرو، تعمیر گیربکس، فنر و کمک فنر، صفحه کلاچ و…

تمامی این موارد فوق، از جمله مواردی هستند که با داشتن قطعات مورد نیاز در محل، تیم امداد خودرو ونک آقای امداد می‌تواند خدمت رسانی نماید.

در صورت نیاز به خدمات امداد جاده‌ای و خدمات یدک‌کشی در کرمان، کافیست تا با یدک‌کش و امداد خودرو کرمان آقای امداد تماس بگیرید.

تلفن تماس: 02148287

یدک‌کش ونک آقای امداد

در صورت نیاز به خدمات حمل خودرو با یدک کش، کفی و خودروبر در جاده در هر بخشی از ونک، به عنوان یک انتخاب مطمئن کافیست تا با آقای امداد تماس گرفته و خودروی خود را به دست متخصصان با تجربه و ماهر ما بسپارید. شرکت آقای امداد دارای مجوز رسمی تعمیرات و حمل خودرو در محل از اتحادیه بوده و آماده است تا خدمات یدک کشی و حمل خودرو را به صورت 24 ساعته شبانه روز در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

یدک‌کش ونک

مهم‌ترین اولویت ما در شرکت آقای امداد ارائه خدماتی با کیفیت در اختیار شما عزیزان است. مهم نیست که خودرو شما خارجی بوده و یا تولید داخل باشد، یدک کشی سیار آقای امداد می‌تواند انواع خودروهای تویتا، بنز، جک، ایران خودرو ، سایپا، بهمن موتور، تویتا هیوندا، بی ام و، بنز، ماکسیما، ولوو، ام وی ام، مزدا، سانتافه، کیا و… را در سریع ترین زمان ممکن با استفاده از یدک کش مناسب حمل نماید. خدمات یدک‌کشی ونک آقای امداد عبارت‌اند از:

  • حمل خودرو خراب به تعمیرگاه ها معتبر در صورت نیاز
  • حمل خودروی به مراکز بیمه
  • حمل خودر برای تعویض پلاک
  • حمل خودرو مسابقه ای
  • بررسی دقیق خودرو و اتصالات برای جلوگیری از ضربه یا خرابی بیشتر در طی حرکت
  • نظارت کامل از لحظه یدک کش کردن خودرو تا بردن آن به جایی امن

از تجهیزات مورد استفاده یدک‌کش ونک آقای امداد، می‌توان به مواردی چون تریلر کفی، جرثقیل و دکل اشاره کرد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

●جرثقیل ونک

یکی از وسایل مورد استفاده در تیم یدک‌کش ونک آقای امداد، جرثقیل است که در صورت نیاز می‌توان با آن به امدادرسانی و جابه‌جایی خودروها پرداخت. جرثقيل‌ها انواع گوناگونی دارند و بسیار پرکاربرد هستند و می‌توانند بارهایی با وزن بسیار بالا را به راحتی انتقال دهند. امروزه جرثقیل‌ها تغییرات زیادی کرده‌اند و در مقایسه با گذشته کاربردهای بیشتری دارند؛ چرا که در گذشته در زمان جابه‌جایی خودروها به وسیله جرثقیل در طول مسیر خسارات زیادی به خودروها وارد می‌شد، اما امروزه جرثقیل‌ها توانایی آن را دارند تا خودروها را بسیار اصولی‌تر از همیشه و با تجهیزات کامل حمل کنند.

●(خودروبر) تریلر کفی ونک

یکی از اصلی‌ترین دستگاه‌هایی که در یدک‌کشی و جابجایی خودروها مورد استفاده قرار می‌گیرند، تریلرهای کفی هستند. تریلرهای کفی دارای ظاهری همچون کامیون اما بدون دیواره‌ هستند که اغلب از آن‌ها برای جابه‌جایی و حمل خودروهای سنگین، خودروها و تجهیزات راهسازی، کانتینرها و اقلام سنگین‌ وزن استفاده می‌شود. اپراتورهای آقای امداد پس از صحبت با کاربران و بررسی نوع و موقعیت خودرو آن‌ها، در صورت نیاز تریلر کفی را برای کمک ارسال می‌کنند. در کنار حمل خودروها، اقلامی مانند تیرآهن‌ها و توپ‌های فولادی و بارهای دارای ارتفاع غیر استاندارد را نیز می‌توان با تریلرهای کفی منتقل کرد.

●دکل ونک

برای برخورداری از خدمات یدک‌کشی آقای امداد، می‌توانید از دکل نیز استفاده نمایید. دکل در حقیقت نوعی از جرثقیل است که به یک دکل مجهز می‌باشد. با استفاده از دکل در کرمان، خودروی آسیب دیده در یک جایگاه قرار گرفته و از یک سمت به سمت دیگر، آماده‌سازی خواهد شد و در نهایت به صورت چرخگیر خودروی مورد نظر را انتقال می‌دهد.

امروزه بسیاری از خودروها، دارای رکاب‌هایی با جنس فایبرگلاس بوده و بسیار شکننده هستند و به آسانی نیز آسیب می‌بینند. به همین جهت دکل آقای امداد برای جلوگیری از وارد شدن هر گونه خسارت به خودروها، بهترین انتخاب به شمار می‌رود؛ چراکه در جرثقیل‌های دکل‌دار، میان رکاب‌ها و تسمه، یک کارتن و یا یک کف پایی خودرو قرار می‌گیرد و باعث می شود تا فشار بسیار کمتری به رکاب‌ها وارد شود. در نتیجه این امر از ورود هر گونه خسارت به رکاب‌ها جلوگیری خواهد شد.

ادامه مطلب
علت صدای غیرعادی از موتور؛ چرا موتور ماشین صداهای عجیبی میده؟

در صورت نیاز به خدمات امداد جاده‌ای و خدمات یدک‌کشی در منطقه سه تهران، کافیست تا با امداد خودرو و یدک‌کش منطقه سه آقای امداد تماس بگیرید.

تلفن تماس: 02148287

مزایای یدک‌کش و امداد خودرو ونک آقای امداد

شرکت آقای امداد امروزه یکی از معتبرترین شرکت های ارائه دهنده خدمات امدادی در جاده های کرمان به شمار می‌رود. این امر در نتیجه کار و تلاش تیم‌های امدادی و امدادرسانان کارآزموده و باتجربه‌ای است که در تلاش هستند تا همواره مشکلات خودروی شما را به طور دقیق و سریع رفع نمایند. در کنار این امر برخی از ویژگی ها و خصوصیات سبب برتری ما نسبت به دیگر شرکت‌های امدادرسانی خودرو شده که می تواند شما را نسبت به انتخاب آقای امداد برای مواقع ضروری مطمئن تر سازد. با استفاده از یدک‌کش و امداد خودرو ونک آقای امداد مزایای زیر را کسب خواهید نمود:

  • پشتیبانی خدمات مشتریان
  • شفافیت در هزینه‌ها
  • انجام خدمت در زمان دلخواه شما
  • عدم نیاز به حمل خودرو تا تعمیرگاه
  • استفاده از یک تعمیرکار خودرو باتجربه
  • گارانتی یک‌ماهه خدمت تعمیر ماشین
  • صرفه جویی در زمان

تعرفه خدمات یدک‌کشی و امداد خودرو ونک آقای امداد

تمامی هزینه‌ها و نرخ دستمزدهای مکانیک سیار و یدک‌کشی خودرو ونک آقای امداد، تحت نظارت اتحادیه دارندگان تعمیرگاه، اتو سرویس، پارکینگ، کارواش و امدادخودرو تعيين شده و مطابق با آن انجام می‌گیرد. شما می‌توانید قیمت این خدمات را به صورت کاملا دقیق در بخش تعرفه خدمات امدادی سال 1400 مشاهده نمایید. شما همچنین می توانید برای اطمینان بیشتر از پرداخت آنلاین در محل و از طریق وب‌سایت و یا اپلیکیشن آقای امداد نیز استفاده کنید.

نحوه ارتباط با امداد خودرو ونک آقای امداد

شرکت آقای امداد در کنار برخورداری از سامانه درخواست امداد خودرو تلفنی، دارای یک سامانه آنلاین نیز برای دریافت نیازها و سوالات شما است. شما در واقع می‌توانید از سه طریق، تماس با دفتر مرکزی آقای امداد به شماره تماس 02148287، چت آنلاین با پشتیبانان در وبسایت آقای امداد و همچنین به صورت ساده با استفاده از اپلیکیشن، از خدمات امداد خودرو کرمان آقای امداد برخوردار شوید. در این بین یکی از ساده ترین راه های ارتباط با امداد خودرو ونک آقای امداد، دانلود و نصب اپلیکیشن امداد همراه است. شما با استفاده از این اپلیکیشن بدون نیاز به مراجعه به سایت و در زمانی کوتاه خواهید توانست تا درخواست امداد خود را ارسال کرده و در مواقع بحرانی کنترل بهتری بر شرایط داشته باشید.

استارت خودرو و نحوه عملکرد آن

استارت یک جزء اساسی در خودرو است و به عنوان یک موتور الکتریکی، انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل می کند. اصلی‌ترین و مهم ترین وظایف استارت خودرو، روشن کردن موتور و پیشرانه است. اساس کار استارت بر روی میدان های همنام مغناطیسی استوار بوده و برای آغاز این فرآیند، نیروی برق را از قسمت باتری خودرو به بخش استارت منتقل می کند.

استارت خودرو و نحوه عملکرد آن

 

نحوه عملکرد استارت خودرو

استارت در حقیقت از دو آهنربا الکتریکی تشکیل شده و قدرت آن وابسته به نیروی این دو آهنربا است. استارت خودرو با تبدیل کردن نیروی برق به انرژی مکانیکی، این انرژی را به محور موتور یا میل لنگ انتقال می دهد. بر همین اساس حرکت میل لنگ، در سیکل احتراق پیشرانه صورت گرفته و موتور روشن می‌گردد. از این رو برای تکمیل سیکل احتراق و در نتیجه آن، روشن شدن موتور خودرو، مخصوصا در خودروهای جدید، دور موتور باید به 100 دور در دقیقه برسد. پس از آن، پیشرانه به صورت خودکار فعالیت خود را ادامه خواهد داد.

در صورتی که بخواهیم به طور ساده این مطلب را بیان کنیم، با چرخاندن سوئیچ خودرو، انرژی الکتریکی تولید شده در باتری به قسمت استارت انتقال یافته و در نتیجه آن، خودرو روشن خواهد شد. با وجود آن که مراحل استارت خوردن موتورهای الکتریکی بسیار ساده و راحت به نظر می رسد، اما وقوع هر نوع اختلال و ایراد در سیستم استارت، می‌تواند از روشن شدن پیشرانه و حرکت خودرو جلوگیری نماید. در اغلب اوقات در خودروها، استارت خودرو در پشت پیشرانه نصب شده و قرار می‌گیرد.

در صورت نیاز به خدمات امداد جاده‌ای و خدمات یدک‌کشی در ارومیه، کافیست تا با امداد خودرو ارومیه آقای امداد تماس بگیرید.

تلفن تماس: 02148287

انواع استارت خودرو

استارت ها انواع مختلفی دارند و با توجه به نوع خودرو و سیستم های آن از آن‌ها استفاده می‌شود. در ادامه به بررسی انواع استارت خودرو می‌پردازیم:

استارت دنده مارپیچی کشویی:

یکی از انواع استارت خودرو، استارت دنده مارپیچی کشویی است که استارت اتومات تعبیه شده در ساختار آن در مرحله نخست می‌تواند برق تولید شده از باتری را به موتور استارت منتقل کند. در کنار این مورد، استارت دنده کشویی می‌تواند دنده فلایویل را نیز درگیر کرده و منجر به روشن شدن پیشرانه خودرو گردد.

انواع استارت خودرو

استارت گیربکسی:

یکی دیگر از انواع استارت های خودرو که اغلب برای پیشرانه های دارای حجم بالا یا موتورهای برخوردار از تعداد سیلندر بیشتر به کار می‌رود، استارت گیربکسی است. این استارت امروزه در طیف وسیع و گسترده ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای دستیابی به گشتاور بیشتر در کنار استفاده از چرخ دنده مخصوص در این نوع استارت، از یک قطعه با نام گیربکس استفاده می شود. به کمک چرخ دنده قرار گرفته در این سیستم، فرآیند تبدیل گشتاور به راحتی انجام می‌گیرد‌ و در نتیجه آن علاوه بر جلوگیری از اشغال فضای اضافی به وسیله گیربکس، جریان مصرفی نیز کاهش زیادی خواهد یافت.

استارت مدل دنده مارپیچی:

از دیگر انواع استارت خودرو، می‌توان به استارت مدل دنده مارپیچی اشاره کرد که به صورت جدا از اتومات طراحی می شود. یکی از رایج ترین و متداول‌ترین مشکلات این نوع استارت خودرو، گیر کردن دنده استارت در هنگام روشن شدن موتور و در نهایت عمل نکردن پیشرانه است.

اصلی ترین اجزای استارت خودرو

استارت‌های خودرو به طور معمول دارای دو قسمت اصلی هستند که نقش مهمی در عملکرد آن‌ها دارند. این دو بخش، موتور استارت و اتوماتیک استارت هستند‌. موتور استارت به شکل یک استوانه بزرگ، در استارت خودرو قرار گرفته و بر روی آن اتوماتیک استارت که یک استوانه کوچک‌تری است، قرار دارد. اتوماتیک استارت، برق باتری را دریافت کرده و به هنوان محل رابط و اتصال برق مستقیم باتری و موتور استارت شناخته می‌شود.

اصلی‌ترین اجزای استارت خودرو

علاوه بر این، اتوماتیک استارت وظیفه دارد تا دنده استارت را در زمان استارت زدن به جلو ببرد تا با فلایول یا همان چرخ طیار یا لنگر که بر روی میل‌لنگ قرار دارد، درگیر کند و درنهایت بتواند آن را به چرخش درآورد. توجه داشته باشید که استارت برای عمل کردن به برق بسیار زیادی نیاز دارد و میزان آن تقریبا در حدود ۵۰ تا ۱۵۰ آمپر می‌باشد. همان طور که می‌دانید جریان باتری ضعیف است و برای آن که تبدیل به یک جریان بالا شود، باید از یک رله یا کنتاکتور عبور نماید‌. این کنتاکتور در واقع در بخش اتوماتیک استارت قرار دارد.

یک اهرم دوشاخه موجود در اتوماتیک استارت، همزمان با این اتفاق، می‌تواند دنده استارت را به جلو هل داده و آن را با فلایول درگیر نماید. اتوماتیک استارت مابین باتری و موتور استارت قرار گرفته و در حقیقت با کنتاکتور که در بخش اتوماتیک استارت قرار دارد، می‌تواند برق میان باتری و موتور استارت را متصل و یا قطع نماید.

علائم خرابی استارت خودرو

گاهی اوقات ممکن است که استارت خودرو از کار بیافتد. در این زمان می‌توان خودرو را از طریق هل دادن روشن کرد، اما این اتفاق به هیچ وجه برای خودرو و موتور آن مناسب نیست و حتی زیان و آسیب زیادی را نیز به آن وارد می‌سازد. با این وجود همواره نمی‌توان روشن نشدن خودرو را به دلیل عدم کارکرد صحیح استارت دانست و ممکن است دلایل فراوان زیادی وجود داشته باشد. به عنوان مثال، خالی شدن باتری، یکی از اصلی ترین دلایل روشن نشدن خودرو است و ارتباط چندانی نیز با سیستم استارت ندارد و تنها به خود باتری، اتصالات آن و یا دینام مربوط می‌شود.

علائم خرابی استارت خودرو

در چنین موقعیت هایی با توجه به سیستم های متعدد خودرو، به راحتی نمی‌توان علت دقیق آن را یافت و برای شناسایی دقیق باید به عیب یابی خودرو و استارت پرداخت. یکی از اصلی ترین علائم و نشانه های خرابی استارت خودرو، عدم استارت خوردن آن است. یکی از نخستین مواردی که می توان با مشاهده آن به خرابی استارت گمان برد، استارت نخوردن خودرو در هنگام چرخاندن سوئیچ است.

در این شرایط سوئیچ خودرو چرخانده می‌شود، اما خودرو به هیچ وجه استارت نمی‌خورد. این مشکل می‌تواند به دلایل زیادی رخ دهد که از جمله آن ها می توان به موادی چون خرابی استارت، خرابی باتری، سوختن فیوز، شل شدن بست ها و اتصالات باتری، شل شدن اتصالات استارت و … اشاره کرد. با این حال این نکته را همواره در ذهن داشته باشید که استارت خودرو تنها در صورتی در مدار قرار می‌گیرد که سوئیچ با هدف روشن کردن خودرو چرخانده شود و پس از روشن شدن خودرو، ماموریت این قطعه پایان یافته و تا روشن کردن دوباره خودرو به کار نیاید. از این رو در صورتی که این قطعه خراب شد، در زمان استارت زدن خودرو، به راحتی می‌توان آن را تشخیص داد و برای رفع مشکلات ایجاد شده در آن اقدام کرد. در کنار این علامت، از دیگر علائم متداول و معمول خرابی استارت خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پس از روشن شدن خودرو، همچنان استارت با دنده فلایول درگیر است.
  • سوئیچ باز شده و برق به پشت آمپر می‌رسد، با این وجود به محض استارت زدن، صدایی تیک مانند از محفظه موتور شنیده شده و خودرو استارت نخواهد خورد.
  • پس از چند بار استارت زدن و عکس العمل نداشتن موتور، خودرو در نهایت استارت می خورد.
  • خودرو گاهی به راحتی استارت خورده در مقابل گاهی به هیچ عنوان استارت نمی خورد.

عوامل و دلایل خرابی استارت خودرو

استارت خودرو می‌تواند در اثر عوامل متعددی آسیب دیده و یا خراب شود. در صورت مشاهده هر یک از نشانه‌ها و علائم خرابی استارت در خودروی خود، به احتمال زیاد با یک‌ استارت آسیب دیده مواجه هستید و باید برای رفع آن هر چه سریع تر اقدام نمایید.

عوامل و دلایل خرابی استارت خودرو

از عمده عواملی که می‌توانند منجر به خرابی استارت شوند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قطعی در اتصالات باتری به استارت
  • خرابی و شکستگی چرخ دنده های استارت
  • گیر کردن بازوی اجرایی استارت
  • خراب شدن موتور استارت
  • تمام شدن زغال های استارت
  • اتصال قطب های مثبت و منفی استارت
  • گیر کردن زغال های استارت بر اثر کثیفی
  • خرابی اتومات استارت

 

0 0 نظرها
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو