علت صدای غیرعادی از موتور؛ چرا موتور ماشین صداهای عجیبی میده؟

موتور رو میشه به عنوان قلب خودرو معرفی کرد. مراقبت ازش خیلی مهمه و تاثیر زیادی در عمر مفید خودرو داره. گاهی اوقات ممکنه که متوجه صدای غیرعادی از موتور بشید. با اینکه اغلب این صداها چندان مهم نیستند، اما باید اول آن‌ها رو بررسی کنید و با شناخت علت ها از آسیب‌های جدی بعدی به خودرو جلوگیری کنید. اما این صداها حالت‌های مختلفی دارند و با علائم مختلفی هم همراه هستند. در ادامه علت این صداهای غیر عادی رو با هم بررسی می‌کنیم. شما می‌تونید همه سوالات خودتون رو از پشتیبانان امداد خودرو آقای امداد بپرسید!

شماره تماس آقای امداد: 02148287

 

علت صدای غیرعادی از موتور ماشین

شنیدن صداهای عجیب از موتور میتونه به خاطر دلالی مختلفی باشه. این دلایل عبارت‌اند از:

  • صدای سوپاپ‌ها

یکی از دلایل شنیدن صدای غیرعادی از موتور، وجود مشکل در سوپاپ‌هاست که این صدا اغلب به صورت تیک تاک و به طور مداوم، اون هم از قسمت بالای موتور و دقیقاً از سمت سوپاپ‌ها شنیده میشه. اما این صدا بیشتر به خاطر وجود مشکل در بخش روانکاری مثل کمبود روغن یا سفت شدن فیلر، کم شدن فشار اویل، دپمپ گرفتگی فیلتر روغن، بی‌کیفیتی روغن و … یا لقی سوپاپ‌ها رخ بده.

برای رفع این صدا بهتره که اول درب قالپاق سوپاپ‌ها رو باز کنید و برای مدتی نحوه پاشش روغن رو بررسی کنید. اگه فشارش کم بود، بهترین کار اینه که خودرو رو به یه تعمیرکار ماهر نشون بدید. یادتون باشه که در اغلب مواقع وقتی که فشار روغن کم میشه چراغ روغن نمایش داده نمیشه.

  • آسیب تسمه

آسیب دیدن تسمه هم می‌تونه باعث شنیدن صداهای غیر‌عادی از موتور بشه، اغلب اوقات این صدا جیغ مانند هستند. برای رفع این مشکل، تسمه باید تعمیر یا تعویض بشه. اگه حتی بعد از خاموش شدن موتور صدای جیغ ادامه داشت، سرپوش فشار رادیاتور رو چک کنید؛ چون‌که ممکنه باشه آسیب دیده باشه.

آسیب تسمه

  • یاتاقان زدن

خرابی یاتاقان‌ها می تونه باعث شنیدن صدای غیرعادی از زیر موتور بشه. این صدا واضح و بلند و اغلب به خاطر کمبود روغن موتور و روانکاری نادرست رخ میده. بهترین روش برای رفع این صدا اینه که موتور از زیر خودرو باز بشه و یاتاقان‌ها و میل لنگ بررسی بشوند. صدا اغلب به صورت تق تق هستش و میتونه آسیب جدی به موتور وارد کنه.

با این حال استفاده از سوخت نامناسب، وجود کربن در موتور و اهرم سوپاپ‌ها هم میتونه باعث شنیده شدن این صدا از موتور بشه. آیا شده یه روز صبح زمستانی که می‌خواهید ماشین رو روشن کنید، متوجه بشید که خودرو استارت نمی‌خوره؟ مقاله علت‌های استارت نزدن ماشین رو بخونید و خیلی راحت به این مشکل غلبه کنید.

 

  • تنفس غیرطبیعی موتور

یکی دیگر از علت‌های شنیدن صدای غیر عادی از موتور به علت تنفس غیر طبیعی موتور اتفاق می‌افته. ببینید در قسمت‌های ورودی و خروجی موتور اغلب از واشرهایی استفاده میشه که میتونه در این قسمت‌ها اتصال فلزی یا آهن به آهن رو به خوبی آب بندی کنه. حالا اگه این واشر گلویی اگزوز خراب بشه، دود در زمان حرکت به داخل اتاق نفوذ میکنه و این اتفاق باعث میشه که صدایی مثل پیس پیس از سمت گلویی اگزوز شنیده بشه. همچنین ممکن است که در زمان کارکرد ماشین این صدا به صورت تاپ تاپ هم پخش بشه.

علاوه بر این در اثر آسیب دیدن یا سوختن واشر بغل اگزوز هم صدایی شبیه صدای تاب تاب شنیده میشه که هر چقدر دور موتور بیشتر بشه این صدا هم به همون نسبت افزایش پیدا میکنه. اگه با صدای تاپ تاپ صدای مثل نشتی هوا هم به گوش‌تون رسید، ممکنه که واشر منیفولد هوا آسیب دیده باشه‌. وقتی که این بخش در خودروهای انژکتوری خراب میشه، میتونه باعث نوسان دور موتور شبیه به حالت خرابی استپر موتور بشه.

یکی دیگر از علت‌های شنیدن صدای غیرعادی از موتور به خرابی و ازبین رفتن و یا سوختن واشر سرسیلندر برمیگرده. وقتی که واشر سرسیلندر در بین دو سیلندر مجاور هم میسوزه یا از بین میره، باعث میشه تا کمپرس سیلندر در زمان جرقه به خانه بغلی سرایت کنه و قدرت موتور کم بشه. صدای ناشی از این اتفاق واضحه و حالت خاصی داره که متخصصان باتجربه آقای امداد میتونند خیلی راحت تشخیص بدهند و با تعویض واشر سرسیلندر مشکل را رفع کنند.

  • صدای ضربه در موتور

گاهی اوقات شنیدن صدای غیرعادی از موتور به خاطر ضربه در موتور رخ می ده که می‌تونه به خاطر گرم بودن بیش از حد موتور، تنظیم نبودن زمان جرقه، تایم‌بندی اشتباه حرکت پیستون و … باشه. ببینید وقتی که قبل از بالا آمدن پیستون جرقه زده میشه، پیستون در حین بالا آمدن با نیروی زیاد با انفجار در داخل سیلندر روبه‌رو میشه و همین زمانبندی نادرست باعث میشه تا یه صدای بلندی شنیده بشه. این اتفاق ضرر زیادی برای موتور داره و باید خیلی سریع زمانبندی بین پیستون و سیلندر هماهنگ بشه.

  • وجود جسم خارجی

وجود یک جسم خارجی در سیلندرها هم میتونه صدای غیر عادی ایجاد کنه که صدای واضحی هم داره. این جسم ممکنه در زمان باز کردن ورودی هوای موتور یا تعویض شمع‌های ماشین وارد سیلندر خودرو شده باشه که تنها راه از بین بردن این صدا باز کردن سرسیلندر موتور و خارج کردن اونه.

  • شل شدن زنجیر موتور

شل شدن زنجیر موتور

همون‌طور که می‌دونید موتورها انواع مختلفی دارند که بعضی از آنها از تسمه تایم یا میل لنگ برای باز و بسته شدن دقیق سوپاپ‌ها و گرفتن نیروی چرخش میل سوپاپ استفاده میکنند و در مقابل برخی هم از زنجیرتایم برای این هدف به کار میبرند. اما گاهی اوقات ممکنه که زنجیرتایم در اثر کار کردن طولانی مدت آسیب ببینه و صدایی شبیه به صدای فیلرها ایجاد کنه. این صدا به راحتی توسط متخصصان امداد خودرو آقای امداد قابل تشخیصه و با تنظیم یا تعویض زنجیر تایم از بین میره.

ادامه مطلب
نحوه تست باتری ماشین با مولتی متر

شماره تماس آقای امداد: 02148287

  • خرابی دسته موتور‌ها

شاید دسته یا پایه موتورها اونقدر مهم به حساب نیایند، اما این قطعه ها با داشتن بخش لاستیکی علاوه بر اینکه میتونند بخش‌هایی مثل گیربکس، موتور و اتاق رو سر جای خودشون نگه دارند، از لرزش اون‌ها هم جلوگیری می‌کنند و می‌تونن باعث شنیدن صدای غیرعادی از موتور شوند. پایه‌ها به خوبی ارتعاش بخش‌هایی مثل شاسی و اتاق رو محدود می کنند. در صورتی که بخش لاستیکی دسته پاره یا خراب بشه، دیگه امکان کنترل این ارتعاش وجود نداره که در نتیجه بدنه خودرو و موتور در زمان کارکردن دچار لرزش میشن و صدایی هم می‌دهند.

در صورتی که متوجه یه لرزش شُدید، کافیه تا پایه یا دسته موتور ها رد بررسی کنید و از سلامت آنها مطمئن بشید. با این حال گاهی پاره شدن بست‌های اگزوز هم می‌تونه دلیل لرزش بدنه و ایجاد صدای غیرعادی بشه.

  • لقی گژنپین

یکی دیگر از علت‌های شنیدن صدای غیر عادی از موتور خودرو به علت لقی گژنپین هستش که متداوله و زیاد هم اتفاق میوفته. چونکه هر بار که پیستون و شاتون حرکت می‌کنند، باعث می‌شوند تا این صدا رخ بده. این صدا از بالای موتور شنیده میشه و فقط با باز کردن موتور و پیدا کردن گژنپین معیوب و تعویض اونه که از بین میره.

لقب گژنپین

آیا می‌دونید چرا خودرو جوش میاره؟ و علت جوش آوردن ماشین در تابستان و زمستان چیه؟!

سخن پایانی

اگه صدای غیرعادی از موتور، هر روز و به طور مداوم تکرار میشه، نشان دهنده این موضوعه که اشکال جدی در خودرو تون وجود داره. بهترین کار اینه که برای رفع آن اقدام کنید و عیب یابی رو از روی صدا جدی بگیرید. چون هیچ وقت بی توجهی نمیتونه مشکلات خود رو رفع کنه و حتی باعث ایجاد مشکلات جدی تر و خطرناک تری میشه. شما می تونید برای عیب یابی خودرو خودتون با ما در آقای امداد تماس بگیرید تا امدادرسانان ما خیلی سریع خودشونو به شما رسونده و با شناخت دقیق مشکلات خودرو، آنها را رفع کنند.

شماره تماس آقای امداد: 02148287

4.3 4 نظرها
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
127 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments

سلام
رانا پلاس ۱۴۰۰ دارم.بعد از تعویض دنده صدای دنده مرده در حد یک ثانیه میشنوم.تسمه تایم دینام شمع تازه عوض شده و چندتا مکانیک گفتن گیر بکس های جدیدی که روی ماشین ها میزارن این صدا و میده و عادیه.دیسک و صفحه هم نشون دادم گفتن مشکلی نداره.ولی اون صدای یک ثانیه ای اذیتم میکنه.ممنون میشم راهنمایی کنید

سلام ماشین من زانتیا ۱۸۰۰هستش یه مدتی هست که وقتی به ماشین در دور بالا رانندگی میکنم صدای چق چق از سرسیلندر میاد ولی بعد از چند ساعت که ماشین سرد میشه صدا قطع میشه

سلام تویوتا کرولا دارم 2015 بعضی وقتها
بعد از شتاب گیری های ناگهان و پس از آن پایین آوردن سرعت و بعضی وقت ها در دور پایین یک دفعه یک صدایی مثل برخورد توپ فوتبال به سمت شیشه شاکر د ماشین هست پیش امده که سه روز رانندگی صدا نداده و یهو صدایی کم بعضی وقت ها مثل انفجار توی اتاق که بچه ها برگشتند فکر کردند کسی داره با توپ فوتبال می زنه توی شیشه
شمع دستو اصل انداختم البته الان 40 هزار تا شده عوض نکردم کار کرد ماشین 140 تا هست ممنون میشم راهنمایی کنید

سلام
۲۰۶ تیپ ۲ بنده در سرعت های بالای ۱۱۰، بعضی مواقع صدایی شبیه برخورد سنگ به شیشه میده. این صدا فقط یک بار هست و باز ۲۰ دقیقه بعد تو سرعت بالا همینطور یک بار صدا میده. مشکل از چیه؟

سلام پژو ۸۲ دارم از بغل پولی ها صدای حالت زنجیر داره پولی هارو عوض کردم تسمه همه چی عوض کردم هنوز صدا داره

سلام من یه پراید مدل ۹۵ دارم اوایل به موقع تعویض روغن میرسید انگشتی ماشین صدا می افتاد و با تعویض روغن درست میشد ولی این بار وقتی روغن تعویض کردم این اتفاق نه افتاد بردم پیش مکانیک گفت باید روغن ۵۰-۳۰ بزنید اگر افتاد صدا که هیچی اگر نه باید انگشتی باید تعمیر بشه ولی من نمیخوام موتور باز بشه شما میتونید منو راهنمایی کنید ممنون میشم

سلام وقت بخیر من پراید ۱۱۱ یورو ۴ دارم چند روزه وقتی ماشین گرم میشه وقتی که در حالت درجا ماشین کار میکنه از سمت موتور یه صدای سوت اروم شنیده میشه و وقتی که گاز میدم از بین میره
علت چی میتونه باشه ، ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

سلام خسته نباشید ماشین من کوییک هست بعد چند ساعت روشن کردن وقتی می خوام حرکت کنم دنده یک گاز نمیخوره انگار ماشین داره خاموش میشه و بعد یه صدای تقه از موتور ماشین شنیده میشه و بعد از اون ماشین شتابش خوب میشه و وایرها شمع ها حتی یکی از سوزن انژکتور تعویض شده و کویل هم عوض شده باز هم همین مشکل داره به نظر شما باید چیکار کرد؟

سلام ممنون از توضیحات شما ولی پدال گاز کوییک بنده سیمی هست

سلام. بخشید ماشین من (ماشین پژو405)وقتی در حال حرکت هست صدای خر خر میده. وقتی ماشین ایستاده صدا نداره ولی وقتی حرکت میکنم صدا میده و این که حتی وقتی که در حال حرکت کلاج رو گرفتم یا دنده خلاص باشه بازم صدا رو داره. یه صدای اسیاب مانند هست. فقط هم در حال حرکت این صدا رو میده. تا اونجایی که میدونم از بلبرینگ چرخ ها نیست انگار از گیربکس هست ولی خب وقتی تو حرکت دنده رو خلاص میکنم بازم هست این صدا. به چه دلیل میتونه باشه؟

سلام

با توجه به توضیحاتی که دادید، احتمال دارد مشکل خودروی شما یکی از موارد زیر باشد:

خرابی بلبرینگ گیربکس: بلبرینگ گیربکس وظیفه کاهش اصطکاک بین دنده‌های گیربکس را بر عهده دارد. اگر بلبرینگ گیربکس دچار مشکل شود، ممکن است باعث شود که صدای خرخر شنیده شود.
خرابی یاتاقان‌های گیربکس: یاتاقان‌های گیربکس وظیفه نگه‌داری قطعات متحرک گیربکس را بر عهده دارند. اگر یاتاقان‌های گیربکس دچار مشکل شوند، ممکن است باعث شوند که صدای خرخر شنیده شود.
خرابی دنده‌های گیربکس: دنده‌های گیربکس ممکن است به دلیل فرسودگی یا آسیب، صدا ایجاد کنند.
خرابی پمپ روغن گیربکس: پمپ روغن گیربکس وظیفه روانکاری قطعات گیربکس را بر عهده دارد. اگر پمپ روغن گیربکس دچار مشکل شود، ممکن است باعث شود که قطعات گیربکس به درستی روانکاری نشوند و صدا ایجاد کنند.
برای تشخیص علت دقیق مشکل، باید خودروی خود را به یک مکانیک متخصص نشان دهید. مکانیک می‌تواند با بررسی خودرو، علت مشکل را تشخیص دهد و آن را برطرف کند.

در اینجا چند نکته برای جلوگیری از بروز این مشکل در آینده آورده شده است:

از روغن گیربکس با کیفیت و مناسب استفاده کنید.
سیستم گیربکس را به طور منظم سرویس کنید.
امیدوارم مشکل خودروی شما هر چه زودتر برطرف شود.

در مورد اینکه چرا صدا فقط در حال حرکت شنیده می‌شود، چند دلیل ممکن است وجود داشته باشد:

ممکن است بلبرینگ‌ها یا یاتاقان‌ها در حالت سکون روغن‌کاری کافی نداشته باشند و باعث ایجاد صدا شوند.
ممکن است دنده‌های گیربکس در حالت سکون با هم درگیر نباشند و باعث ایجاد صدا نشوند.
اگر مشکل خودروی شما بعد از تعویض روغن گیربکس همچنان ادامه داشت، بهتر است آن را به یک مکانیک متخصص نشان دهید.

سلام من تیگو ۵ مدل۹۶ دارم چند روز پیش من روغن و فیلتر وغیره رو عوض کردم سه چهار روز بعد بعدازاینکه ماشین حدود ۱۰ دقیقه کار کرد صدای موتور بلند شد و صدایی مثل یاتاقان داد که بیشتر هم می‌شد ماشینو خاموش کردم چند دقیقه بعد روشن کردم صدا نمی‌داد ولی چند دقیقه بعد باز صدا داد الان هم همینطوره ولی تا خاموش میکنم بی صدا میشه ودوباره تکرار میشه لطفا راهنمایی کنید

سلام پارس tu5 دارم
تو سرعت بالای ۱۲۰ صدای موتور خیلی میاد داخل کابین مثل صدای پیکان سواری های قدیم از سرعت ۱۲۰ تا ۱۶۰ هم صدا یکسان هستش
در مقایسه با دنا خیلی صدای زیادی داخل کابین میاد صدای بم غرش
پیش اگزوز ساز بردم گفت شاید از کاتالیست باشه اعتماد نکردم بهش باز کنه
یه ترک روی جایی که سنسور اکسیژو بالای کاتالیست نسب میشه داره روی اون چدنی
میتونه صدا بم از اون باشه

در حالت درجا هر چقدر دور موتور بالا میره این صدا را نداره
در حرکت در سرعت بالای ۱۲۰ داره
یه بار که بنزین سوپر زدم این صدای بم کمتر بود
من تا حالا پارس نداشتم نمی دونم همشون صدای موتور زیاد تو کابین میاد یا ماشین من صدای موتور زیاده
ممنون میشم کمکم کنید

سلام و عرض ادب

با توجه به توضیحاتی که دادید، احتمال دارد مشکل خودروی شما یکی از موارد زیر باشد:

خرابی کاتالیست: کاتالیست وظیفه کاهش آلاینده‌های خروجی از موتور را بر عهده دارد. اگر کاتالیست دچار مشکل شود، ممکن است باعث شود که صداهای اضافی از موتور به داخل کابین نفوذ کنند.
خرابی یاتاقان‌های موتور: یاتاقان‌ها وظیفه نگه‌داری قطعات متحرک موتور را بر عهده دارند. اگر یاتاقان‌ها دچار مشکل شوند، ممکن است باعث شوند که صداهای اضافی از موتور به داخل کابین نفوذ کنند.
خرابی واشر سرسیلندر: واشر سرسیلندر وظیفه آب‌بندی بین سرسیلندر و بلوکه سیلندر را بر عهده دارد. اگر واشر سرسیلندر دچار مشکل شود، ممکن است باعث شوند که صداهای اضافی از موتور به داخل کابین نفوذ کنند.
برای تشخیص علت دقیق مشکل، باید خودروی خود را به یک مکانیک متخصص نشان دهید. مکانیک می‌تواند با بررسی خودرو، علت مشکل را تشخیص دهد و آن را برطرف کند.

در اینجا چند نکته برای جلوگیری از بروز این مشکل در آینده آورده شده است:

از روغن موتور با کیفیت و مناسب استفاده کنید.
سیستم روغن‌کاری را به طور منظم سرویس کنید.
از رانندگی با خودروی گرم خودداری کنید.
امیدوارم مشکل خودروی شما هر چه زودتر برطرف شود.

در اینجا چند نکته اضافی آورده شده است که ممکن است به شما کمک کند مشکل را برطرف کنید:

سعی کنید زمانی که صداها را می‌شنوید، دور موتور را بالا ببرید. اگر صداها کمتر شوند، احتمال دارد مشکل مربوط به کاتالیست یا یاتاقان‌ها باشد.
اگر صداها حتی با بالا بردن دور موتور کمتر نشوند، احتمال دارد مشکل مربوط به واشر سرسیلندر باشد.
اگر خودتان مهارت کافی برای بررسی این موارد را ندارید، می‌توانید از یک مکانیک متخصص کمک بگیرید.

در مورد ترک روی جایی که سنسور اکسیژو بالای کاتالیست نسب میشه، اگر این ترک باعث نشتی گاز شود، ممکن است باعث شود که صداهای اضافی از موتور به داخل کابین نفوذ کنند. اگر این ترک باعث نشتی گاز نمی‌شود، احتمالاً مشکلی ایجاد نمی‌کند.

در مورد اینکه آیا صدای موتور پارس زیاد است یا نه، باید بگویم که صدای موتور پارس تا حدودی بیشتر از صدای موتور دنا است. با این حال، اگر صدای موتور پارس شما بیش از حد زیاد است، ممکن است مشکلی وجود داشته باشد.

با احترام
پارس xu7 مدل ۹۱
هدرز و مکش و ریمپ
ماشین تقریبا بی صداست اما مدتیه انگار از سیلندر شماره چهار صدای تق تق ضعیف و گاهی بلند میاد،
این حالت زمانی رخ میده که دور آیدل یه ۸۵۰میرسه اگر کمی گاز بدی یا خود موتور دور رو به ۱۱۰۰ برسونه صدا کاملا قطع میشه
آخرین بازی که شمع عوض کردم تمام سوزن های شمع سالم بود جز سلیندر چهار که سوزن شمع کمی آب شده بود
گاهی به حدی موتور بی صداست با اینکه هدرز و مکش و ریمپ هست اصلا متوجه روشن بودن خودرو نمی‌شید اما گاهی لرزش داره
مشکل من فقط صدایی هست که مطمئنم از سیلندر چهار میاد شیم گیری نکردم رینگ پیستون هم چک نشده فقط یاتاقان رو رفتم زیر ماشین هیچ صدای اضافی نداره صدا فقط توی دور زیر ۱۰۰۰ از سمت سیلندر چهار و فقط از پشت فرمون شنیده میشه
پیشاپیش ممنونم

سلام. با توجه به توضیحاتی که دادید، به نظر می‌رسد که مشکل خودروی شما ناشی از موارد زیر باشد:

خرابی رینگ پیستون: رینگ پیستون وظیفه آب‌بندی بین سیلندر و پیستون را بر عهده دارد. اگر رینگ پیستون دچار مشکل شود، ممکن است باعث نشت روغن به داخل سیلندر شود و باعث ایجاد صدای تق تق شود.
خرابی سوپاپ: سوپاپ وظیفه ورود هوا و خروج گازهای احتراق از سیلندر را بر عهده دارد. اگر سوپاپ دچار مشکل شود، ممکن است باعث ایجاد صدای تق تق شود.
خرابی یاتاقان: یاتاقان وظیفه کاهش اصطکاک بین قطعات متحرک موتور را بر عهده دارد. اگر یاتاقان دچار مشکل شود، ممکن است باعث ایجاد صدای تق تق شود.
برای رفع این مشکل، می‌توانید موارد زیر را امتحان کنید:

رینگ پیستون را بررسی کنید. اگر رینگ پیستون دچار مشکل باشد، باید آن را تعویض کنید.
سوپاپ را بررسی کنید. اگر سوپاپ دچار مشکل باشد، باید آن را تعمیر یا تعویض کنید.
یاتاقان را بررسی کنید. اگر یاتاقان دچار مشکل باشد، باید آن را تعویض کنید.
اگر پس از انجام این اقدامات، مشکل خودروی شما برطرف نشد، باید خودرو را به یک مکانیک متخصص نشان دهید تا مشکل را به طور دقیق تشخیص دهد.

در اینجا چند نکته برای جلوگیری از بروز این مشکل در آینده آورده شده است:

از روغن موتور با کیفیت و مناسب استفاده کنید.
از رانندگی با موتور داغ خودداری کنید.
در صورت مشاهده هرگونه مشکل در خودرو، سریعاً آن را رفع کنید.
در مورد صدای تق تقی که می‌شنوید، احتمال اینکه ناشی از خرابی رینگ پیستون باشد، بیشتر است. با این حال، بررسی سوپاپ و یاتاقان نیز ضروری است.

سلام مثلا ماشینو اول صب بعد از ۱۰ساعت روشن میکنم یه صدای بلندی از موتور ماشین میاد یه دقیقه بعد قطع میشه و درحین رانندگی مثل تق تق اروم اروم چن دقیق یبار باز یه صدایی میاد پژو ۴۰۵هست از دیروز اینجوری شده ممنون میشم کمکم کنید

سلام

با توجه به توضیحاتی که دادید، احتمال دارد که مشکل از موارد زیر باشد:

خرابی یاتاقان ها
خرابی سوپاپ ها
خرابی فیلر روغن
اگر یاتاقان ها خراب باشند، ممکن است باعث شود که صدای بلندی از موتور خودرو در هنگام روشن شدن شنیده شود. همچنین، ممکن است باعث شود که صدای تق تق در هنگام رانندگی شنیده شود.

اگر سوپاپ ها خراب باشند، ممکن است باعث شود که صدای تق تق در هنگام رانندگی شنیده شود.

اگر فیلر روغن خراب باشد، ممکن است باعث شود که صدای تق تق در هنگام رانندگی شنیده شود.

برای تشخیص قطعی مشکل، باید خودرو را توسط یک مکانیک ماهر بررسی کنید. مکانیک می تواند با استفاده از ابزارهای مخصوص، یاتاقان ها، سوپاپ ها و فیلر روغن را بررسی کند و در صورت نیاز، مشکل را برطرف کند.

در مورد مشکل خودروی شما، احتمال دارد که مشکل از خرابی یاتاقان ها باشد. با توجه به اینکه شما ذکر کرده اید که صدای بلندی در هنگام روشن شدن خودرو شنیده می شود و صدای تق تق در هنگام رانندگی شنیده می شود، احتمال خرابی یاتاقان ها بیشتر است.

برای تشخیص قطعی مشکل، باید خودرو را توسط یک مکانیک ماهر بررسی کنید. مکانیک می تواند با استفاده از ابزارهای مخصوص، یاتاقان ها را بررسی کند و در صورت نیاز، آن ها را تعویض کند.

در اینجا به برخی از نکات برای جلوگیری از بروز این مشکلات اشاره می کنیم:

به طور منظم خودروی خود را سرویس کنید.
از روغن موتور با کیفیت استفاده کنید.
از رانندگی پر تنش و ترمز و شتاب گیری های ناگهانی خودداری کنید.
امیدوارم این اطلاعات برای شما مفید باشد.

پس از باز کردن درب رادیاتور ۴۰۵، حلقه نازک دور آن داخل رادیاتور افتاد. آیا خطرناک است؟ چکار باید کرد؟

بله، افتادن حلقه نازک دور درب رادیاتور ۴۰۵ می تواند خطرناک باشد. این حلقه به عنوان واشر درب رادیاتور عمل می کند و از نشت مایع خنک کننده از رادیاتور جلوگیری می کند. اگر این حلقه داخل رادیاتور افتاده باشد، ممکن است باعث نشت مایع خنک کننده شود که می تواند منجر به گرم شدن بیش از حد موتور و حتی خرابی آن شود.

برای رفع این مشکل، باید حلقه واشر را از داخل رادیاتور خارج کنید. این کار را می توان با استفاده از یک سیم یا میله انجام داد. همچنین می توانید از یک ابزار مخصوص خارج کردن واشر رادیاتور استفاده کنید.

پس از خارج کردن واشر، باید آن را با یک واشر جدید جایگزین کنید. واشر جدید را می توانید از فروشگاه های لوازم یدکی خریداری کنید.

مراحل خارج کردن حلقه واشر رادیاتور ۴۰۵ به شرح زیر است:

موتور را خاموش کنید و اجازه دهید خنک شود.
رادیاتور را باز کنید.
حلقه واشر را با استفاده از یک سیم یا میله از داخل رادیاتور خارج کنید.
واشر جدید را در جای خود قرار دهید.
رادیاتور را ببندید.
پس از انجام این مراحل، مایع خنک کننده را در رادیاتور پر کنید و موتور را روشن کنید.

در اینجا چند نکته برای جلوگیری از افتادن حلقه واشر رادیاتور ۴۰۵ آورده شده است:

از باز کردن درب رادیاتور زمانی که موتور داغ است خودداری کنید.
هنگام باز کردن درب رادیاتور، مراقب باشید که حلقه واشر به داخل رادیاتور نیفتد.
پس از باز کردن درب رادیاتور، حلقه واشر را به دقت بررسی کنید تا مطمئن شوید سالم است.
اگر حلقه واشر آسیب دیده است، آن را بلافاصله تعویض کنید.

سلام یک ماه پیش تسمه تایم و دینام تعویض کردم یک هفته بعد هنگام روشن کردن ماشین در هوای سرد یه صدای جیرجیرک نیومد که با گرم شدن قطع میشد امروز وقتی ماشین روشن کردم به مدت۲دقیه از سمت شاگرد موتور یه صدای خرخر نیومد و با گرم شدن صدا قطع شد ایراد چی می‌تونه باشه

سلام،

با توجه به اطلاعات ارسالی شما، احتمال دارد که یکی از موارد زیر باعث بروز این مشکل شده باشد:

نصب نادرست تسمه تایم: اگر تسمه تایم به درستی نصب نشده باشد، ممکن است باعث ایجاد صدای جیرجیرک یا خرخر شود. برای رفع این مشکل، باید تسمه تایم را دوباره نصب کنید.
خرابی تسمه تایم: اگر تسمه تایم خراب شده باشد، ممکن است باعث ایجاد صدای جیرجیرک یا خرخر شود. برای رفع این مشکل، باید تسمه تایم را تعویض کنید.
خرابی سایر قطعات موتور: اگر سایر قطعات موتور مانند پمپ آب، واترپمپ، یا پمپ هیدرولیک خراب شده باشند، ممکن است باعث ایجاد صدای جیرجیرک یا خرخر شوند. برای رفع این مشکل، باید قطعات خراب را تعویض کنید.
برای تشخیص دقیق علت مشکل، باید خودروی شما توسط یک مکانیک متخصص بررسی شود.

در اینجا چند نکته برای جلوگیری از بروز این مشکل در آینده ارائه شده است:

هنگام تعویض تسمه تایم، از یک مکانیک متخصص کمک بگیرید.
از تسمه تایم با کیفیت و مناسب استفاده کنید.
تسمه تایم را به درستی نصب کنید.
امیدوارم این اطلاعات مفید بوده باشد.

سلام وقت بخیر
بنده ۲۰۶ اس دی v8 دارم
قبلا ماشین موقع گاز دادن زیاد صدای خیلی کمی داشت
یه مدتی هست صدای زیادی میده و داد میزنه
گفتن برای خرابی کاتالیزوره که درست کردم ولی صداش درست نشد
لوله اگزوز مخزن دار گذاشتم باز صداش همونه
انبار اگزوز رو عوض کردم
بازم همون صدای داد رو تو دور بالا میده
خلاص گه گاز میدی اون صدا رو نمیده
ولی پاتو که میزاری رو گاز رو وور موتور پایین یا بالا صدای داد میده

سلام

با توجه به توضیحاتی که دادید، به نظر می رسد که مشکل شما یکی از موارد زیر باشد:

شکستگی یا ترک در لوله های اگزوز: اگر لوله های اگزوز دچار شکستگی یا ترک شده باشند، ممکن است باعث ایجاد صدای بلند و ناهنجار شوند.
خوردگی یا فرسودگی لوله های اگزوز: اگر لوله های اگزوز دچار خوردگی یا فرسودگی شده باشند، ممکن است باعث ایجاد صدای بلند و ناهنجار شوند.
مشکل در سیستم احتراق: اگر سیستم احتراق خودرو شما دچار مشکل شده باشد، ممکن است باعث ایجاد صدای بلند و ناهنجار شوند.
برای تشخیص علت دقیق مشکل، بهتر است خودرو را به یک تعمیرگاه مجاز ببرید تا توسط یک مکانیک متخصص بررسی شود.

در اینجا چند پیشنهاد برای شما دارم:

ابتدا لوله های اگزوز را از نظر شکستگی یا ترک بررسی کنید. اگر شکستگی یا ترک وجود دارد، باید لوله ها را تعویض کنید.
سپس لوله های اگزوز را از نظر خوردگی یا فرسودگی بررسی کنید. اگر خوردگی یا فرسودگی وجود دارد، باید لوله ها را تعویض کنید.
در نهایت، سیستم احتراق خودرو را بررسی کنید. شمع ها، وایر شمع ها و کویل ها را بررسی کنید تا ببینید آیا فرسوده یا آسیب دیده اند یا خیر.
امیدوارم مشکل شما هرچه زودتر حل شود.

در مورد اینکه صدای داد فقط در دور بالا ایجاد می شود، احتمال دارد که یکی از موارد زیر وجود داشته باشد:

شکستگی یا ترک در لوله های اگزوز در قسمت نزدیک به موتور: اگر لوله های اگزوز در قسمت نزدیک به موتور دچار شکستگی یا ترک شده باشند، ممکن است باعث ایجاد صدای بلند و ناهنجار شوند.
مشکل در سیستم احتراق در دور بالا: اگر سیستم احتراق خودرو شما در دور بالا دچار مشکل شده باشد، ممکن است باعث ایجاد صدای بلند و ناهنجار شوند.
برای بررسی این موارد، می توانید خودرو را به یک تعمیرگاه مجاز ببرید تا توسط یک مکانیک متخصص بررسی شود.

سلام ماشینم 206بعد کف تراشی سیلندر و تعویض واشار از فردایش خطای سنسور ناک ضربه میده موتورم لرزش داره ممنون میشم راهنمایم کنید

سلام،

با توجه به اطلاعات ارسالی شما، احتمال دارد که یکی از موارد زیر باعث بروز این مشکل شده باشد:

نصب نادرست واشار: اگر واشار به درستی نصب نشده باشد، ممکن است باعث ایجاد ضربه در موتور شود. در این صورت، باید واشار را مجدداً نصب کنید.
خرابی واشار: اگر واشار خراب شده باشد، ممکن است باعث ایجاد ضربه در موتور شود. در این صورت، باید واشار را تعویض کنید.
خرابی سنسور ناک: اگر سنسور ناک خراب شده باشد، ممکن است باعث ایجاد خطای ضربه شود. در این صورت، باید سنسور ناک را تعویض کنید.
خرابی سایر قطعات موتور: اگر سایر قطعات موتور مانند پیستون، سوپاپ، یا رینگ پیستون خراب شده باشند، ممکن است باعث ایجاد ضربه در موتور شوند. در این صورت، باید قطعات خراب را تعویض کنید.
برای تشخیص دقیق علت مشکل، باید خودروی شما توسط یک مکانیک متخصص بررسی شود.

در اینجا چند نکته برای جلوگیری از بروز این مشکل در آینده ارائه شده است:

هنگام کف تراشی سیلندر، از یک مکانیک متخصص کمک بگیرید.
از واشار با کیفیت و مناسب استفاده کنید.
واشار را به درستی نصب کنید.
به طور منظم از خودروی خود مراقبت کنید و سرویس‌های دوره‌ای را انجام دهید.
امیدوارم این اطلاعات مفید بوده باشد.

سلام وقت بخیر خسته نباشید
ماشین رانا مدل ۹۳ دارم ماشین تو دور گاز پایین یدفعه دیگه گاز نمیخوره و حرکت نمیکنه مثل حالت خفه شدن.استوپر تعویض کردم یک روز خوب بوده دوباره از فرداش اینجوری شده همیشگی هم نیس ولی بیشتر مواقع اینجوری میشه وقتی دور گاز ماشین بالا هس و با سرعت زیاد رانندگی میکنم اینطور نمیشه ولی به محض اینکه سرعتو کم کنم کلا خفه میشه. دوباره بردم تنظیم موتور گفتن باتری ماشینت ضعیفه موقع استارت ولتاژ باتری میاد روی ۹ ده کل تنظیمات رو بهم میزنه.نظر شما چیه راجع به این مشکل؟الان بعد این چندروز یه صدای دیگه هم اضافه شد هنگام حرکت یا هنگام کلاج گرفتن یه صدای لق لق میاد بردم گفتن دسته موتور ایراد داره .والا موندم چکار کنم.

سلام

با توجه به توضیحاتی که دادید، به نظر می رسد که مشکل شما یکی از موارد زیر باشد:

مشکل در سیستم سوخت رسانی
مشکل در سیستم برق رسانی
مشکل در سیستم جرقه زنی
در مورد مشکل اول، تعویض استوپر یک اقدام درست بود. اگر استوپر سالم باشد، مشکل از این قسمت نیست. در مورد مشکل باتری، اگر باتری ضعیف باشد، می تواند باعث اختلال در سیستم برق رسانی شود. البته این مشکل معمولاً باعث خاموش شدن خودرو می شود و با کاهش دور موتور ارتباطی ندارد.

در مورد صدای لق لق، اگر دسته موتور ایراد داشته باشد، ممکن است باعث اختلال در عملکرد موتور شود.

برای تشخیص دقیق مشکل، بهتر است خودرو را به یک تعمیرگاه مجاز ببرید تا توسط یک مکانیک متخصص بررسی شود.

در اینجا چند پیشنهاد برای شما دارم:

ابتدا باتری خودرو را تست کنید. اگر باتری ضعیف باشد، آن را تعویض کنید.
سپس استوپر را دوباره بررسی کنید. مطمئن شوید که به درستی نصب شده است.
اگر مشکل همچنان ادامه داشت، خودرو را به یک تعمیرگاه مجاز ببرید.
امیدوارم مشکل شما هرچه زودتر حل شود.

سلام وقت بخیر ما یه پراید مدل۸۶داریم مهمون اول که روشن میکنیم و استارت می‌زنیم از تو کاپوت صدای توپ توپ می یاد و بعد که راه می رفتیم و گاز میدیم یا صدایی نمی یاد یا صداش زیاد نیست و صبح چند بار استارت می‌زنیم روشن میشه خاموش میشه دو سه بار باید استارت بزنیم تا روشن بمونه.در مورد اون صدا باید بگم یه حالتی داره که انگار یه چیزی لق شده

سلام

با توجه به توضیحاتی که دادید، به نظر می رسد که مشکل شما یکی از موارد زیر باشد:

مشکل در سیستم سوخت رسانی
مشکل در سیستم احتراق
مشکل در سیستم برق رسانی
در مورد مشکل اول، اگر سوخت به موتور به درستی نرسد، ممکن است باعث ایجاد صدایی مانند توپ توپ شود. این صدا معمولاً در هنگام استارت زدن یا در دور موتور پایین شنیده می شود.

در مورد مشکل دوم، اگر احتراق به درستی انجام نشود، ممکن است باعث ایجاد صدایی مانند توپ توپ شود. این صدا معمولاً در هنگام گاز دادن شنیده می شود.

در مورد مشکل سوم، اگر برق رسانی به موتور به درستی انجام نشود، ممکن است باعث ایجاد صدایی مانند توپ توپ شود. این صدا معمولاً در هنگام استارت زدن یا در دور موتور پایین شنیده می شود.

برای تشخیص دقیق مشکل، بهتر است خودرو را به یک تعمیرگاه مجاز ببرید تا توسط یک مکانیک متخصص بررسی شود.

در اینجا چند پیشنهاد برای شما دارم:

ابتدا سیستم سوخت رسانی خودرو را بررسی کنید. مطمئن شوید که فیلتر سوخت و انژکتورها سالم هستند.
سپس سیستم احتراق خودرو را بررسی کنید. شمع ها، وایر شمع ها و کویل ها را بررسی کنید.
در نهایت، سیستم برق رسانی خودرو را بررسی کنید. سیم های برق را بررسی کنید تا ببینید آیا فرسوده یا قطع شده اند یا خیر.
امیدوارم مشکل شما هرچه زودتر حل شود.

در مورد مشکل دوم استارت زدن، ممکن است مشکل از باتری، استارت یا سیم کشی باشد. بهتر است باتری را تست کنید تا ببینید آیا سالم است یا خیر. همچنین، استارت را بررسی کنید تا ببینید آیا فرسوده شده است یا خیر. در نهایت، سیم کشی را بررسی کنید تا ببینید آیا فرسوده یا قطع شده است یا خیر.

امیدوارم این اطلاعات برای شما مفید باشد.

سلام ماشین ۴۰۵ ک روشن میکنم یه صدای از سرسیلندر میاد مثل صدای اینکه یه ورقه نازک بلرزه گاز ک بیشتر بشه قطه میشه کم بشه صدا میاد در حالت درجا کارکردن اینجوره ولی راه ک میفتم اول صدا رو میده بعد دیگع قط میشه میشه راهنمایی کنین ببینم مشکلش چیه

سلام

با توجه به توضیحاتی که دادید، به نظر می رسد که مشکل از فنر سوپاپ خودروی شما باشد. فنر سوپاپ وظیفه باز و بسته کردن سوپاپ ها را بر عهده دارد. اگر این فنر ضعیف شود یا پاره شود، می تواند باعث ایجاد صدایی شبیه به صدای ورقه نازک بلرزه شود.

برای تشخیص قطعی مشکل، باید خودرو را توسط یک مکانیک ماهر بررسی کنید. مکانیک می تواند با استفاده از ابزارهای مخصوص، فنر سوپاپ را بررسی کند و در صورت نیاز، آن را تعویض کند.

در اینجا به برخی از علائم خرابی فنر سوپاپ اشاره می کنیم:

صدای ناهنجار از سرسیلندر
کاهش قدرت موتور
افزایش مصرف سوخت
لرزش موتور
اگر هر یک از این علائم را مشاهده کردید، باید خودرو را توسط یک مکانیک ماهر بررسی کنید.

در اینجا به برخی از نکات برای جلوگیری از خرابی فنر سوپاپ اشاره می کنیم:

از روغن موتور با کیفیت استفاده کنید.
به طور منظم روغن موتور را تعویض کنید.
از گرم شدن بیش از حد موتور جلوگیری کنید.
امیدوارم این اطلاعات برای شما مفید باشد.

سلام وقت بخیر…راناپلاس پانوراما دارم از روزی که خریدم تا دنده ۳مشکلی نداره ..دنده ۴و۵ زیر موتور صدا میاد دنده ۶که میزنم دیگه صدا نمیده بعضی وقتها سر دنده هم لرزش داره مشکل چیه ممنون میشم راهنمایی بفرمایید ..روغن گیربکس هم عوض کردم تاثیری نداشته

سلام

با توجه به توضیحاتی که دادید، به نظر می‌رسد مشکل شما مربوط به دنده‌های ۴ و ۵ گیربکس خودروی شما است. این مشکل می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد، از جمله:

خرابی دنده‌ها
خرابی بلبرینگ‌های دنده‌ها
خرابی شفت‌های دنده‌ها
خرابی یاتاقان‌های گیربکس
خرابی کلاچ
برای تشخیص دقیق مشکل، نیاز به بررسی دقیق خودرو توسط یک مکانیک ماهر است. مکانیک می‌تواند با بررسی گیربکس و اجزای آن، مشکل را شناسایی کند و نسبت به تعمیر یا تعویض قطعات معیوب اقدام کند.

در برخی موارد، تعویض روغن گیربکس نیز می‌تواند به رفع مشکل کمک کند. اما اگر مشکل از خرابی قطعات داخلی گیربکس باشد، تعویض روغن تأثیری نخواهد داشت.

در ادامه، به بررسی هر یک از دلایل احتمالی مشکل شما می‌پردازیم:

خرابی دنده‌ها

اگر دنده‌های گیربکس خودروی شما دچار خرابی شده باشند، ممکن است در حین تعویض دنده، صدا ایجاد کنند. همچنین، ممکن است در برخی شرایط، دنده به سختی جا بیفتد یا حتی کلا جا نیفتد.

خرابی بلبرینگ‌های دنده‌ها

بلبرینگ‌های دنده‌ها وظیفه روانکاری و کاهش اصطکاک بین دنده‌ها را بر عهده دارند. اگر بلبرینگ‌های دنده‌ها دچار خرابی شوند، ممکن است در حین تعویض دنده، صدا ایجاد کنند.

خرابی شفت‌های دنده‌ها

شفت‌های دنده‌ها وظیفه انتقال نیرو از موتور به دنده‌ها را بر عهده دارند. اگر شفت‌های دنده‌ها دچار خرابی شوند، ممکن است در حین تعویض دنده، صدا ایجاد کنند.

خرابی یاتاقان‌های گیربکس

یاتاقان‌های گیربکس وظیفه روانکاری و کاهش اصطکاک بین اجزای گیربکس را بر عهده دارند. اگر یاتاقان‌های گیربکس دچار خرابی شوند، ممکن است در حین تعویض دنده، صدا ایجاد کنند.

خرابی کلاچ

اگر کلاچ خودروی شما دچار خرابی شده باشد، ممکن است در حین تعویض دنده، صدا ایجاد کند. همچنین، ممکن است در برخی شرایط، دنده به سختی جا بیفتد یا حتی کلا جا نیفتد.

با توجه به اینکه شما گفته‌اید روغن گیربکس را نیز تعویض کرده‌اید و مشکل همچنان پابرجاست، احتمال خرابی قطعات داخلی گیربکس بیشتر است. بنابراین، توصیه می‌کنم خودروی خود را به یک مکانیک ماهر نشان دهید تا مشکل را تشخیص دهد و نسبت به تعمیر یا تعویض قطعات معیوب اقدام کند.

ممنونم از لطف شما

ممنونم

با سلام و خسته نباشید خدمت شما.
بنده یک دستگاه تیبا ۲ مدل ۱۴۰۰
تازه خریدم.وقتی ماشین روشنه از سمت درب قالپاق سوپاپ و اطراف اوون هم صدای تق تق میاد و هم صدای اینکه یه قطعه آهنی خشک که داره می‌چرخه میاد و صدای خشک و غیر طبیعی تولید می‌کنه.بخوام مثالی دیگه بزنم مث بعضی سنگ فرزها هستن که صدای خشکی و نافرمی ازشون میاد و طبیعی نیست .خواستم از جنابعالی بپرسم احتمال میدید از چی باشه؟
ضمنا یه مقدار بوی اگزوز زیاد و خام سوزی هم داره.
ممنونم

سلام

صدای تق تق و صدای سنگ فرز که شما از تیبا ۲ خودتان شنیده‌اید، می‌تواند از موارد زیر باشد:

خرابی یا لقی سوپاپ‌ها: سوپاپ‌ها وظیفه باز و بسته کردن مسیر ورود و خروج هوا و سوخت را به محفظه احتراق بر عهده دارند. اگر سوپاپ‌ها خراب یا لق باشند، ممکن است صدای تق تق یا سنگ فرز از آن‌ها شنیده شود.
خرابی یا لقی میل سوپاپ: میل سوپاپ وظیفه باز و بسته کردن سوپاپ‌ها را بر عهده دارد. اگر میل سوپاپ خراب یا لق باشد، ممکن است صدای تق تق یا سنگ فرز از آن شنیده شود.
خرابی یا لقی پیستون‌ها و یاتاقان‌ها: پیستون‌ها وظیفه تبدیل انرژی گازهای ناشی از احتراق به حرکت دورانی را بر عهده دارند. یاتاقان‌ها وظیفه روانکاری و کاهش اصطکاک بین پیستون‌ها و میل لنگ را بر عهده دارند. اگر پیستون‌ها یا یاتاقان‌ها خراب یا لق باشند، ممکن است صدای تق تق یا سنگ فرز از آن‌ها شنیده شود.
در مورد بوی اگزوز زیاد و خام سوزی، احتمال اینکه از موارد زیر باشد، وجود دارد:

خرابی یا تنظیم نبودن موتور: اگر موتور خودرو تنظیم نباشد، ممکن است سوخت به طور کامل احتراق نیابد و این امر باعث ایجاد بوی اگزوز زیاد و خام سوزی شود.
خرابی یا فرسودگی قطعات موتور: اگر قطعات موتور خودرو مانند انژکتور، کوئل، شمع، سوپاپ‌ها، میل سوپاپ، پیستون‌ها و یاتاقان‌ها خراب یا فرسوده باشند، ممکن است باعث ایجاد بوی اگزوز زیاد و خام سوزی شوند.
برای تشخیص دقیق علت این مشکلات، بهتر است خودرو را به یک تعمیرگاه مجاز ببرید تا توسط متخصص بررسی شود. تعمیرگاه مجاز می‌تواند با بررسی سوپاپ‌ها، میل سوپاپ، پیستون‌ها و یاتاقان‌ها، علت این صداها را تشخیص دهد.

در اینجا چند نکته برای جلوگیری از بروز این مشکلات وجود دارد:

به طور منظم از خودروی خود سرویس‌های دوره‌ای را دریافت کنید.
از سوخت با کیفیت استفاده کنید.
در صورت مشاهده هرگونه مشکل در خودرو، سریعاً آن را برطرف کنید.
امیدوارم این اطلاعات مفید باشد.

سلام خسته نباشید
من پراید مدل ۹۱ دارم مدتی بود که روغن سوزی داشت و دود آبی میداد و در دور موتور ۳ به بالا هنگام عوض کردن دنده صدای قررررر میداد که مکانیک رینگ و پیستون رو عوض کردن با میل سوپاپ که صدا گرفته بشه کلی هم هزینه کردم ولی بازم صدای قررررر در دور موتور ۳ هنگام عوض کردن دنده میاد الان هم کلی هزینه کردم درست نشده حتی یاتاقانهای متحرک هم عوض شده ولی بازم همون صدا میاد حالا یه تراشکار کاری که پیسونها رو جا زده با میل سوپاپ میگه که احتمال داره جای پیسونها بیضی شده باشه از اون باشه لطفا راهنماییم کنید ممنونتون میشم

سلام

با توجه به اطلاعات شما، احتمال اینکه صدای قررررر از بیضی شدن جای پیستون‌ها باشد، وجود دارد. وقتی پیستون‌ها به طور صحیح در جای خود قرار نگیرند، ممکن است در هنگام تعویض دنده، صدایی شبیه به قررررر تولید کنند.

البته احتمال اینکه این صدا از سایر قطعات موتور نیز باشد، وجود دارد. برای تشخیص دقیق علت این صدا، بهتر است خودرو را به یک تعمیرگاه مجاز ببرید تا توسط متخصص بررسی شود. تعمیرگاه مجاز می‌تواند با بررسی دقیق موتور، علت این صدا را تشخیص دهد.

در اینجا چند نکته برای جلوگیری از بروز این مشکلات وجود دارد:

به طور منظم از خودروی خود سرویس‌های دوره‌ای را دریافت کنید.
از سوخت با کیفیت استفاده کنید.
از روغن موتور با کیفیت و مناسب استفاده کنید.
در صورت مشاهده هرگونه مشکل در خودرو، سریعاً آن را برطرف کنید.
امیدوارم این اطلاعات مفید باشد.

سلام استاد خسته نباشید من پارس88موتوxu7دارم 5روز پیش تعمیر اساسی کردم الان ازبالای موتور صدایی چیک چیک میاد ی ذره هم ازداخل اتاق وقتی رانندگی میکنم به گوش میرسه این صدا همه چی رو عوض کردم میل لنگ میل سوپاپ وسوپاپ کامل رینگ پیستون اولش موتور صدای کمی داشت اما الان بیشتر شده لطفا راهنمایی کنید

سلام خدمت شما

با توجه به توضیحاتی که دادید، احتمال اینکه مشکل از یکی از موارد زیر باشد، زیاد است:

خرابی یاتاقان های میل لنگ: یاتاقان های میل لنگ وظیفه روانکاری و کاهش اصطکاک بین میل لنگ و محفظه میل لنگ را بر عهده دارند. اگر یاتاقان های میل لنگ دچار مشکل شوند، ممکن است صدایی مانند چیک چیک ایجاد کنند.
خرابی یاتاقان های میل سوپاپ: یاتاقان های میل سوپاپ وظیفه روانکاری و کاهش اصطکاک بین میل سوپاپ و محفظه میل سوپاپ را بر عهده دارند. اگر یاتاقان های میل سوپاپ دچار مشکل شوند، ممکن است صدایی مانند چیک چیک ایجاد کنند.
خرابی واشر سرسیلندر: واشر سرسیلندر وظیفه آب بندی بین سرسیلندر و بلوک سیلندر را بر عهده دارد. اگر واشر سرسیلندر دچار مشکل شود، ممکن است گازهای احتراق به داخل محفظه میل لنگ نشت کنند. این امر می تواند باعث ایجاد صدایی مانند چیک چیک شود.
برای اینکه بتوانید علت دقیق مشکل را تشخیص دهید، بهتر است خودرو را به یک تعمیرگاه معتبر ببرید و از یک مکانیک ماهر کمک بگیرید.

در اینجا به برخی از نکات برای کمک به تشخیص مشکل اشاره می کنیم:

اگر هنگام استارت زدن، صدایی مانند تق تق می شنوید، ممکن است مشکل از یاتاقان های میل لنگ یا میل سوپاپ باشد.
اگر هنگام تعویض دنده، صدایی مانند جیرجیر می شنوید، ممکن است مشکل از واشر سرسیلندر باشد.
اگر امکان دارد، می توانید این موارد را بررسی کنید:

میزان روغن موتور را بررسی کنید. اگر میزان روغن موتور کم باشد، ممکن است نشانه ای از خرابی یاتاقان ها باشد.
میزان آب رادیاتور را بررسی کنید. اگر میزان آب رادیاتور کم باشد، ممکن است نشانه ای از نشتی آب از واشر سرسیلندر باشد.
اگر این موارد را بررسی کردید و مشکل همچنان وجود داشت، باید خودرو را به تعمیرگاه ببرید.

در اینجا به برخی از دلایل احتمالی مشکل صدای چیک چیک در خودروی پارس 88 موتور XU7 اشاره می کنیم:

یاتاقان های میل لنگ دچار مشکل شده اند.
یاتاقان های میل سوپاپ دچار مشکل شده اند.
واشر سرسیلندر دچار مشکل شده است.
در صورت خرابی هر یک از این قطعات، باید آنها را تعمیر یا تعویض کرد. تعمیر یا تعویض یاتاقان ها معمولاً یک کار تخصصی است و باید توسط یک مکانیک ماهر انجام شود. تعمیر یا تعویض واشر سرسیلندر نیز معمولاً یک کار تخصصی است و باید توسط یک مکانیک ماهر انجام شود.

در مورد مشکل شما، احتمال اینکه مشکل از یاتاقان های میل لنگ باشد، بیشتر است. زیرا شما می گویید که صدای چیک چیک بعد از مدتی بیشتر شده است. این نشان می دهد که یاتاقان ها به مرور زمان فرسوده شده اند و نیاز به تعویض دارند.

البته برای اطمینان از این موضوع، بهتر است خودرو را به یک تعمیرگاه ببرید و از یک مکانیک ماهر کمک بگیرید.

خیلی مهمه ماشینو دست چه مکانیکی میدین اگر ماهر باشه موتور رو از روز اولش بهتر جمع میکنه اگر هم نه که دیگه موتور تعمیرش بی فایدست بعد مدت کوتاهی مجدد به خرج میافتد ولی اگر گرفتار مکانیک بی تجربه شدی بعدش یه موتور داغون موند برات حتما برو اتحادیه ازش شکایت کن چون مشتری مسول بی تجربگی مکانیک نیست

بله، انتخاب مکانیک مناسب برای تعمیر خودرو بسیار مهم است. یک مکانیک ماهر می‌تواند خودروی شما را به درستی تعمیر کند و از بروز مشکلات بعدی جلوگیری کند. در مقابل، یک مکانیک بی‌تجربه ممکن است آسیب بیشتری به خودروی شما وارد کند و هزینه‌های بیشتری را برای شما به همراه داشته باشد.

در هنگام انتخاب مکانیک، باید به نکات زیر توجه کنید:

تجربه و مهارت مکانیک: مکانیکی را انتخاب کنید که تجربه و مهارت کافی در زمینه تعمیر خودرو داشته باشد.
تخصص مکانیک: مکانیکی را انتخاب کنید که در زمینه تعمیر خودروی شما تخصص داشته باشد.
مجوز مکانیک: مکانیکی را انتخاب کنید که مجوز لازم برای تعمیر خودرو را داشته باشد.
نظرات مشتریان: نظرات مشتریان دیگر را در مورد مکانیک مورد نظر خود بخوانید.
اگر بعد از تعمیر خودرو توسط یک مکانیک بی‌تجربه، خودروی شما مجدداً دچار مشکل شد، می‌توانید از مکانیک شکایت کنید. برای این کار، باید به اتحادیه مکانیک‌های خودرو مراجعه کنید و مدارک مربوط به تعمیر خودروی خود را ارائه دهید. اتحادیه پس از بررسی مدارک، در صورت احراز تخلف مکانیک، نسبت به رسیدگی به شکایت شما اقدام خواهد کرد.

در اینجا چند نکته برای جلوگیری از گرفتار شدن در دام مکانیک‌های بی‌تجربه آورده شده است:

از دوستان، خانواده یا آشنایان خود که تجربه خوبی در زمینه تعمیر خودرو دارند، در مورد مکانیک‌های خوب سوال کنید.
قبل از سپردن خودروی خود به مکانیک، از او در مورد تجربه و تخصص خود سوال کنید.
از مکانیک بخواهید که قبل از شروع تعمیر، قیمت کار را به شما اعلام کند.
در صورت امکان، در هنگام تعمیر خودرو حضور داشته باشید تا از روند کار مکانیک مطمئن شوید.
با رعایت نکات ذکر شده، می‌توانید از بروز مشکلات احتمالی در هنگام تعمیر خودرو جلوگیری کنید.

سلام وقت بخیر من یه دونه رانا پلاس دارم مدل 400 موقعی رانندگی یه صدایی میاد از زیر ماشین انگار اسیاب داره میچرخه ولی بلبرینگ چرخ نیست اگزوز هم به بدنه نمیخوره موقع در جا کار کردن هم وقتی گاز میدی ول میکنی همون صدا از زیر ماشین میاد ممکنه دسته موتور باشه؟

سلام.

بله، احتمال اینکه صدای اسیاب از زیر رانا پلاس شما ناشی از خرابی دسته موتور باشد، وجود دارد. دسته موتور یک قطعه مکانیکی است که موتور را به بدنه خودرو متصل می‌کند. خرابی دسته موتور می‌تواند باعث ایجاد صداهای ناهنجار از زیر خودرو شود.

علاوه بر خرابی دسته موتور، دلایل دیگری نیز می‌توانند باعث ایجاد صدای اسیاب از زیر رانا پلاس شوند. از جمله این دلایل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

خرابی یاتاقان‌های موتور
خرابی تسمه تایم
خرابی میل لنگ
برای تشخیص علت دقیق مشکل، باید خودرو توسط یک مکانیک مجرب بررسی شود.

با توجه به توضیحاتی که دادید، احتمال خرابی دسته موتور بیشتر است. توصیه می‌کنم خودرو را توسط یک مکانیک مجرب بررسی کنید تا مشکل دقیقاً تشخیص داده شود و در صورت نیاز، تعمیرات لازم انجام شود.

در اینجا چند نکته برای کمک به مکانیک در تشخیص مشکل وجود دارد:

صدا را توصیف کنید. چه صدایی می‌شنوید؟ آیا صدای تیک تیک، تق تق، یا صدای اسیاب است؟
صدا را در چه شرایطی می‌شنوید؟ آیا فقط هنگام رانندگی می‌شنوید یا هنگام درجا کار کردن هم می‌شنوید؟
صدا را چگونه می‌توانید تکرار کنید؟ آیا با گاز دادن یا برداشتن گاز می‌توانید صدای را تکرار کنید؟
این اطلاعات به مکانیک کمک می‌کند تا مشکل را سریع‌تر تشخیص دهد.

سلام خسته نباشید پراید یورو 4دارم صدای ناهنجاری از موتور آمدم گفتن از سوپاپها آنها رو عوض کردم استکانی رو همینطور جای میل سوپاپ بوش زدن کف تراشی هم شد باز همون صدای بد هنوز هست ممنون میشم راهنمایی کنید

سلام.

با توجه به توضیحاتی که دادید، احتمال اینکه صدای ناهنجار از موتور پراید یورو ۴ شما ناشی از خرابی قطعات دیگری باشد، وجود دارد. از جمله این قطعات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

خرابی یاتاقان‌های موتور
خرابی تسمه تایم
خرابی میل لنگ
خرابی شاتون‌ها
خرابی میل سوپاپ
برای تشخیص علت دقیق مشکل، باید خودرو توسط یک مکانیک مجرب بررسی شود.

در اینجا چند نکته برای کمک به مکانیک در تشخیص مشکل وجود دارد:

صدا را توصیف کنید. چه صدایی می‌شنوید؟ آیا صدای تیک تیک، تق تق، یا صدای اسیاب است؟
صدا را در چه شرایطی می‌شنوید؟ آیا فقط هنگام رانندگی می‌شنوید یا هنگام درجا کار کردن هم می‌شنوید؟
صدا را چگونه می‌توانید تکرار کنید؟ آیا با گاز دادن یا برداشتن گاز می‌توانید صدای را تکرار کنید؟
این اطلاعات به مکانیک کمک می‌کند تا مشکل را سریع‌تر تشخیص دهد.

البته، ممکن است مشکل از سوپاپ‌ها یا استکانی‌ها باشد، اما با توجه به اینکه این قطعات تعویض شده‌اند، احتمال آن کمتر است.

در اینجا چند نکته برای جلوگیری از ایجاد صدای ناهنجار از موتور پراید یورو ۴ وجود دارد:

از روغن موتور مناسب و با کیفیت استفاده کنید.
روغن موتور را به موقع تعویض کنید.
از فیلتر روغن مناسب استفاده کنید.
از قطعات یدکی اصل و با کیفیت استفاده کنید.
با رعایت این نکات می‌توانید از ایجاد صدای ناهنجار از موتور پراید یورو ۴ خود جلوگیری کنید.

سلام خسته نباشید.من ماشینم۴۰۵ هست صبح ها که ماشین رو روشن میکنم تا گرم بشه ۴،۵دقیقه صدای تق تق میکنه.گرم هم میشه فقط صداش کمتر میشه.ممنون میشم راهنمایی کنید

سلام

با توجه به علائمی که ذکر کردید، احتمال اینکه مشکل از یکی از موارد زیر باشد، زیاد است:

ضربه زدن پیستون: اگر پیستون ها به دیواره سیلندر ضربه بزنند، ممکن است هنگام روشن شدن موتور، صدای تق تق ایجاد کنند. این مشکل معمولاً در موتورهای قدیمی یا موتورهایی که به درستی روغن کاری نمی شوند، رخ می دهد.
خرابی یا سایش یاتاقان ها: اگر یاتاقان ها خراب یا ساییده شده باشند، ممکن است هنگام روشن شدن موتور، صدای تق تق ایجاد کنند. این مشکل معمولاً در موتورهای قدیمی یا موتورهایی که به درستی روغن کاری نمی شوند، رخ می دهد.
خرابی یا سایش سوپاپ ها: اگر سوپاپ ها خراب یا ساییده شده باشند، ممکن است هنگام روشن شدن موتور، صدای تق تق ایجاد کنند. این مشکل معمولاً در موتورهای قدیمی یا موتورهایی که به درستی روغن کاری نمی شوند، رخ می دهد.
برای اینکه بتوانید مشکل را دقیق تر تشخیص دهید، بهتر است ماشین را نزد یک مکانیک مجرب ببرید. مکانیک می تواند با بررسی ماشین، مشکل را تشخیص دهد و آن را برطرف کند.

در اینجا چند نکته برای جلوگیری از بروز این مشکل آورده شده است:

موتور خود را به طور منظم روغن کاری کنید.
موتور خود را به طور منظم سرویس کنید.
از روغن موتور با کیفیت مناسب استفاده کنید.
امیدوارم این اطلاعات برای شما مفید باشد.

در مورد مشکل خاص شما، با توجه به اینکه صدای تق تق فقط هنگام روشن شدن موتور شنیده می شود، به نظر می رسد که مشکل از ضربه زدن پیستون، خرابی یا سایش یاتاقان ها، یا خرابی یا سایش سوپاپ ها باشد. مکانیک باید با بررسی دقیق تر ماشین، مشکل را تشخیص دهد.

در اینجا چند مورد خاص که مکانیک باید بررسی کند آورده شده است:

پیستون ها و دیواره سیلندر را بررسی کند تا مطمئن شود که سالم هستند.
یاتاقان ها را بررسی کند تا مطمئن شود که سالم هستند.
سوپاپ ها را بررسی کند تا مطمئن شود که سالم هستند.
امیدوارم مشکل ماشین شما هر چه زودتر برطرف شود.

با سلام
ماشین بعد توقف چند دقیه‌ای خواستم روشن کنم یهویی بد روشن شد و صدا ترقه مانند ممتد با فشار دادن پدل گاز از بالای متور شنیده میشه زیر دور ۲ صدا خیلی کمه ولی ک به دور متور ۲ میرسه تق تق میترکه
تعمیرکار انژکتور سوزن رو سرویس کرد و سویچی رو عوض کرد بعد دو کیلومتر دوباره مث خودش شد …توی جاده مونده و گرفتار اردی ۸۴

سلام

با توجه به علائمی که ذکر کردید، به نظر می رسد که مشکل از یکی از موارد زیر باشد:

مشکل در سیستم جرقه: اگر سیستم جرقه ماشین شما مشکل داشته باشد، ممکن است در روشن کردن ماشین مشکل داشته باشید. همچنین، اگر سیستم جرقه مشکل داشته باشد، ممکن است ماشین با فشار دادن پدال گاز صدای ترقه مانند ممتد تولید کند.
مشکل در سیستم احتراق: اگر سیستم احتراق ماشین شما مشکل داشته باشد، ممکن است در روشن کردن ماشین مشکل داشته باشید. همچنین، اگر سیستم احتراق مشکل داشته باشد، ممکن است ماشین با فشار دادن پدال گاز صدای ترقه مانند ممتد تولید کند.
مشکل در سیستم سوخت رسانی: اگر سیستم سوخت رسانی ماشین شما مشکل داشته باشد، ممکن است در روشن کردن ماشین مشکل داشته باشید. همچنین، اگر سیستم سوخت رسانی مشکل داشته باشد، ممکن است ماشین با فشار دادن پدال گاز صدای ترقه مانند ممتد تولید کند.
برای اینکه بتوانید مشکل را دقیق تر تشخیص دهید، بهتر است ماشین را نزد یک مکانیک مجرب ببرید. مکانیک می تواند با بررسی ماشین، مشکل را تشخیص دهد و آن را برطرف کند.

در اینجا چند نکته برای جلوگیری از بروز این مشکل آورده شده است:

هر چند وقت یک بار سیستم جرقه ماشین خود را چک کنید تا مطمئن شوید که مشکلی ندارد.
هر چند وقت یک بار سیستم احتراق ماشین خود را چک کنید تا مطمئن شوید که مشکلی ندارد.
هر چند وقت یک بار سیستم سوخت رسانی ماشین خود را چک کنید تا مطمئن شوید که مشکلی ندارد.
امیدوارم این اطلاعات برای شما مفید باشد.

در مورد مشکل خاص شما، با توجه به اینکه تعمیرکار انژکتور سوزن را سرویس کرد و سویچی را عوض کرد و مشکل برطرف نشد، به نظر می رسد که مشکل از سیستم جرقه یا احتراق باشد. مکانیک باید با بررسی دقیق تر ماشین، مشکل را تشخیص دهد.

سلام 206 تیپ دو مدل 84 دارم بخار داشت موتورش البته فقط بخار دود آبی ایتا نداشت چند روز پیش روغن عوص کردم گفتم شاید درست بشه بعد دیدم نه درست نشد بردم مکانیکی واشر سر سیلندر عوص کردن باز ماشین بخار داره روغن و فیلتر ایناش عوص کردم باز بخار داره علت چیست؟

سلام

با توجه به توضیحاتی که دادید، احتمال دارد مشکل از یکی از موارد زیر باشد:

مشکل در واشر سر سیلندر: واشر سر سیلندر وظیفه آب بندی بین سر سیلندر و بلوک سیلندر را بر عهده دارد. اگر واشر سر سیلندر دچار مشکل شود، ممکن است باعث نشتی آب یا روغن به داخل محفظه احتراق شود.
مشکل در سیستم خنک کننده: اگر سیستم خنک کننده خودرو مشکل داشته باشد، ممکن است باعث گرم شدن بیش از حد موتور شود. گرم شدن بیش از حد موتور می تواند باعث تبخیر آب از سیستم خنک کننده و ایجاد بخار شود.
مشکل در سیستم روغنکاری: اگر سیستم روغنکاری خودرو مشکل داشته باشد، ممکن است باعث کم شدن سطح روغن موتور شود. کم شدن سطح روغن موتور می تواند باعث سایش قطعات موتور و ایجاد بخار شود.
برای بررسی دقیق تر مشکل، می توانید موارد زیر را انجام دهید:

واشر سر سیلندر را بررسی کنید. واشر سر سیلندر را از نظر فرسودگی یا آسیب دیدگی بررسی کنید.
سیستم خنک کننده را بررسی کنید. از نظر وجود نشتی یا خرابی بررسی کنید.
سیستم روغنکاری را بررسی کنید. از نظر وجود نشتی یا خرابی بررسی کنید.
اگر با انجام این موارد نتوانستید مشکل را پیدا کنید، بهتر است خودرو را به یک تعمیرگاه مجاز ببرید تا توسط یک متخصص بررسی شود.

در مورد خودروی شما، احتمال اینکه مشکل از واشر سر سیلندر باشد، کمتر است. زیرا شما اشاره کردید که واشر سر سیلندر را تعویض کرده اید و باز هم بخار دارد.

احتمال اینکه مشکل از سیستم خنک کننده باشد، بیشتر است. زیرا شما اشاره کردید که فقط بخار داره دود آبی ایتا نداشت.

برای بررسی دقیق تر این احتمال، می توانید موارد زیر را انجام دهید:

از یک فشار سنج برای بررسی فشار سیستم خنک کننده استفاده کنید. فشار سیستم خنک کننده باید بین ۱۰ تا ۱۵ پوند بر اینچ مربع باشد.
از یک دماسنج برای بررسی دمای آب موتور استفاده کنید. دمای آب موتور باید بین ۹۰ تا ۱۰۰ درجه سانتیگراد باشد.
اگر با انجام این موارد مشکل برطرف نشد، باید سیستم خنک کننده را بررسی کنید.

امیدوارم این اطلاعات مفید باشد.

با سلام من تاز شیم گیری انجام دادم برا پارس سال ۹۴ بعد دو روز صبح وقتی استارت میزنم صدای تق تق از قسمت درب سوپاپ میاد وقتی ماشین گرم میشه صدا قطع مشیه ولی گاز میدی و دور موتور میاد پایین ۲،۳ ثانیه صدا میاد قطع میشه ممنون میشم جواب بدین.

ا سلام

با توجه به توضیحاتی که دادید، احتمال دارد مشکل از یکی از موارد زیر باشد:

تنظیم نامناسب شیم ها: اگر شیم ها به درستی تنظیم نشده باشند، ممکن است در هنگام استارت خوردن یا کاهش دور موتور، صدای تق تق ایجاد کنند.
کثیفی یا فرسودگی شیم ها: اگر شیم ها کثیف یا فرسوده باشند، ممکن است در هنگام حرکت موتور، صدای تق تق ایجاد کنند.
مشکل در سیستم روانکاری موتور: اگر سیستم روانکاری موتور مشکل داشته باشد، ممکن است شیم ها به درستی روغن کاری نشوند و در هنگام حرکت موتور، صدای تق تق ایجاد کنند.
برای بررسی دقیق تر مشکل، می توانید موارد زیر را انجام دهید:

شیم ها را دوباره تنظیم کنید.
شیم ها را تعویض کنید.
سیستم روانکاری موتور را بررسی کنید.
اگر با انجام این موارد نتوانستید مشکل را پیدا کنید، بهتر است خودرو را به یک تعمیرگاه مجاز ببرید تا توسط یک متخصص بررسی شود.

در اینجا چند نکته برای جلوگیری از ایجاد صدای تق تق در شیم ها آورده شده است:

شیم ها را به طور منظم تنظیم کنید.
شیم ها را به طور منظم تعویض کنید.
سیستم روانکاری موتور را به طور منظم سرویس کنید.
امیدوارم این اطلاعات مفید باشد.

سلام ممنون بابت جواب
الان تقریبا ماشین ۴ ساعت خاموش بود روشن کردم ۲۰ دقیقه رانندگی کردم کاپوت زدم بالا تق تق خیلی زیاد شده وقتی درب روغن رو باز میکنم صدا قطع میشه نمیدونم مشکل چیه

سلام وقت بخیر

با توجه به توضیحاتی که دادید، احتمال دارد مشکل از یکی از موارد زیر باشد:

مشکل در سوپاپ ها: سوپاپ ها یکی از اجزای مهم موتور هستند که وظیفه کنترل جریان هوا و سوخت به داخل موتور و خروج محصولات احتراق از موتور را بر عهده دارند. اگر سوپاپ ها دچار مشکل شوند، ممکن است در هنگام کار موتور، صدای تق تق ایجاد کنند.
مشکل در پیستون ها و شاتون ها: پیستون ها و شاتون ها وظیفه تبدیل انرژی حاصل از احتراق به حرکت چرخشی را بر عهده دارند. اگر پیستون ها یا شاتون ها دچار مشکل شوند، ممکن است در هنگام کار موتور، صدای تق تق ایجاد کنند.
مشکل در بلبرینگ ها: بلبرینگ ها وظیفه روانکاری و چرخش روان قطعات موتور را بر عهده دارند. اگر بلبرینگ ها دچار مشکل شوند، ممکن است در هنگام کار موتور، صدای تق تق ایجاد کنند.
برای بررسی دقیق تر مشکل، می توانید موارد زیر را انجام دهید:

سوپاپ ها را بررسی کنید. سوپاپ ها را از نظر فرسودگی یا آسیب دیدگی بررسی کنید.
پیستون ها و شاتون ها را بررسی کنید. پیستون ها و شاتون ها را از نظر فرسودگی یا آسیب دیدگی بررسی کنید.
بلبرینگ ها را بررسی کنید. بلبرینگ ها را از نظر فرسودگی یا آسیب دیدگی بررسی کنید.
اگر با انجام این موارد نتوانستید مشکل را پیدا کنید، بهتر است خودرو را به یک تعمیرگاه مجاز ببرید تا توسط یک متخصص بررسی شود.

در مورد خودروی شما، احتمال اینکه مشکل از سوپاپ ها باشد، بیشتر است. زیرا شما اشاره کردید که وقتی درب روغن را باز می کنید، صدا قطع می شود. این نشان می دهد که مشکل از روغن کاری سوپاپ ها است.

برای بررسی دقیق تر این احتمال، می توانید موارد زیر را انجام دهید:

سطح روغن موتور را بررسی کنید. اگر سطح روغن موتور کم باشد، ممکن است سوپاپ ها به درستی روغن کاری نشوند و در نتیجه صدای تق تق ایجاد کنند.
کیفیت روغن موتور را بررسی کنید. اگر کیفیت روغن موتور پایین باشد، ممکن است سوپاپ ها به درستی روغن کاری نشوند و در نتیجه صدای تق تق ایجاد کنند.
سیستم روغن کاری موتور را بررسی کنید. از نظر وجود نشتی یا خرابی بررسی کنید.
اگر با انجام این موارد مشکل برطرف نشد، باید سوپاپ ها را بررسی کنید.

داداش دیلش فهمیدی؟
منم وقتی گاز میدم یه صدایی از سمت سیلندر بالایی میاد مثل تق تق بعد تو بعضی از دور موتور ها قط میشع

سلام و عرض وقت به خیر
۲۰۶ تیپ ۵ اس دی مدل ۸۶، ۳۰۰ هزار کار دارم
تازگیا وقتی ته گاز میدم بین دور موتور ۲ و نیم تا حدود ۳ و نیم صدای غر غر اضافی از موتور میاد و بعد از ۳ و نیم کلا رفع میشه، صدایی که میاد شبیه صدای کیت اگزوز ولی نرم تر، اگرم ته گاز ندی کلا صدایی نمیاد ممنون میشم راهنمایی کنید

سلام و عرض ادب

با توجه به توضیحاتی که دادید، احتمال دارد مشکل از یکی از موارد زیر باشد:

مشکل در سیستم اگزوز: اگر سیستم اگزوز خودرو مشکل داشته باشد، ممکن است در هنگام افزایش دور موتور، صدای غر غر ایجاد کند.
مشکل در سیستم سوخت رسانی: اگر سیستم سوخت رسانی خودرو مشکل داشته باشد، ممکن است در هنگام افزایش دور موتور، صدای غر غر ایجاد کند.
مشکل در سیستم احتراق: اگر سیستم احتراق خودرو مشکل داشته باشد، ممکن است در هنگام افزایش دور موتور، صدای غر غر ایجاد کند.
برای بررسی دقیق تر مشکل، می توانید موارد زیر را انجام دهید:

سیستم اگزوز خودرو را بررسی کنید. از نظر وجود نشتی یا انسداد بررسی کنید.
سیستم سوخت رسانی خودرو را بررسی کنید. از نظر وجود نشتی یا خرابی بررسی کنید.
سیستم احتراق خودرو را بررسی کنید. از نظر وجود مشکل در شمع ها، وایر ها، و سنسور ها بررسی کنید.
اگر با انجام این موارد نتوانستید مشکل را پیدا کنید، بهتر است خودرو را به یک تعمیرگاه مجاز ببرید تا توسط یک متخصص بررسی شود.

در اینجا چند نکته برای جلوگیری از ایجاد صدای غر غر در خودرو آورده شده است:

سیستم اگزوز خودرو را به طور منظم سرویس کنید.
سیستم سوخت رسانی خودرو را به طور منظم سرویس کنید.
سیستم احتراق خودرو را به طور منظم سرویس کنید.
امیدوارم این اطلاعات مفید باشد.

در مورد خودروی شما، احتمال اینکه مشکل از سیستم اگزوز باشد، بیشتر است. زیرا صدایی که می شنوید شبیه صدای کیت اگزوز است. برای بررسی دقیق تر، می توانید از یک مکانیک کمک بگیرید.

سلام وقت به خیر ماشین من ۲۰۶ اس دی تیپ ۵ مدل ۸۶ هست ۳۳۰ هزار کارکرد
تازگیا وقتی ته گاز میدم بین دور موتور ۲ و نیم تا حدود ۳ و نیم یه صدای غر غر اضافی از موتور میاد شبیه صدای کیت اگزوز، اگر ته گاز ندی کلا صدایی نمیاد، ولی با ته گاز هم بعد از حدود دور ۳ و نیم صدا رفع میشه ، مشکل چیه به نظرتون ؟

سلام

با توجه به توضیحاتی که دادید، احتمال دارد مشکل از یکی از موارد زیر باشد:

مشکل در سیستم اگزوز: اگر سیستم اگزوز خودرو مشکل داشته باشد، ممکن است در هنگام افزایش دور موتور، صدای غر غر ایجاد کند.
مشکل در سیستم سوخت رسانی: اگر سیستم سوخت رسانی خودرو مشکل داشته باشد، ممکن است در هنگام افزایش دور موتور، صدای غر غر ایجاد کند.
مشکل در سیستم احتراق: اگر سیستم احتراق خودرو مشکل داشته باشد، ممکن است در هنگام افزایش دور موتور، صدای غر غر ایجاد کند.
برای بررسی دقیق تر مشکل، می توانید موارد زیر را انجام دهید:

سیستم اگزوز خودرو را بررسی کنید. از نظر وجود نشتی یا انسداد بررسی کنید.
سیستم سوخت رسانی خودرو را بررسی کنید. از نظر وجود نشتی یا خرابی بررسی کنید.
سیستم احتراق خودرو را بررسی کنید. از نظر وجود مشکل در شمع ها، وایر ها، و سنسور ها بررسی کنید.
اگر با انجام این موارد نتوانستید مشکل را پیدا کنید، بهتر است خودرو را به یک تعمیرگاه مجاز ببرید تا توسط یک متخصص بررسی شود.

در اینجا چند نکته برای جلوگیری از ایجاد صدای غر غر در خودرو آورده شده است:

سیستم اگزوز خودرو را به طور منظم سرویس کنید.
سیستم سوخت رسانی خودرو را به طور منظم سرویس کنید.
سیستم احتراق خودرو را به طور منظم سرویس کنید.
امیدوارم این اطلاعات مفید باشد.

در مورد خودروی شما، احتمال اینکه مشکل از سیستم اگزوز باشد، بیشتر است. زیرا صدایی که می شنوید شبیه صدای کیت اگزوز است. برای بررسی دقیق تر، می توانید از یک مکانیک کمک بگیرید.

به طور خاص، احتمال دارد مشکل از یکی از موارد زیر باشد:

نشتی در سیستم اگزوز: نشتی در سیستم اگزوز می تواند باعث ورود هوای اضافی به موتور شود. این امر باعث می شود که موتور با کارایی کمتری کار کند و در نتیجه صدای غر غر ایجاد کند.
انسداد در سیستم اگزوز: انسداد در سیستم اگزوز می تواند باعث افزایش فشار در سیستم اگزوز شود. این امر باعث می شود که موتور با سختی بیشتری کار کند و در نتیجه صدای غر غر ایجاد کند.
برای بررسی این احتمالات، می توانید موارد زیر را انجام دهید:

با کمک یک چراغ قوه، سیستم اگزوز را از نظر وجود نشتی بررسی کنید.
با استفاده از یک فشار سنج، فشار سیستم اگزوز را بررسی کنید.
اگر نشتی یا انسدادی در سیستم اگزوز پیدا کردید، باید آن را برطرف کنید.

سلام وقت به خیر
ماشین من ۲۰۶ اس دی تیپ ۵ مدل ۸۶ هست ۳۳۰ هزار کارکرد
وقتی ته گاز میدم بین دور موتور ۲ تا حدود ۳ و نیم صدای غر غر بیش از حدی میاد(شبیه صدای کیت اگزوز ولی از سمت موتور)، ته گاز نباشه اصلا صدای خاصی نمیاد با ته گاز هم بعد از ۳ و نیم صدا رفع میشه، مشکل چیه به نظرتون ؟

سلام

با توجه به توضیحاتی که دادید، احتمال دارد مشکل از یکی از موارد زیر باشد:

مشکل در انگشتی های پیستون: انگشتی های پیستون وظیفه اتصال پیستون به شاتون را بر عهده دارند. اگر انگشتی های پیستون دچار فرسودگی یا آسیب دیدگی شوند، ممکن است در هنگام افزایش دور موتور، صدای غر غر ایجاد کنند.
مشکل در سیستم احتراق: اگر سیستم احتراق خودرو مشکل داشته باشد، ممکن است در هنگام افزایش دور موتور، صدای غر غر ایجاد کند.
مشکل در سیستم روانکاری موتور: اگر سیستم روانکاری موتور مشکل داشته باشد، ممکن است انگشتی های پیستون به درستی روغن کاری نشوند و در هنگام افزایش دور موتور، صدای غر غر ایجاد کنند.
برای بررسی دقیق تر مشکل، می توانید موارد زیر را انجام دهید:

انگشتی های پیستون را بررسی کنید. انگشتی ها را از نظر فرسودگی یا آسیب دیدگی بررسی کنید.
سیستم احتراق خودرو را بررسی کنید. از نظر وجود مشکل در شمع ها، وایر ها، و سنسور ها بررسی کنید.
سیستم روانکاری موتور را بررسی کنید. از نظر وجود نشتی روغن یا کمبود روغن بررسی کنید.
اگر با انجام این موارد نتوانستید مشکل را پیدا کنید، بهتر است خودرو را به یک تعمیرگاه مجاز ببرید تا توسط یک متخصص بررسی شود.

در مورد خودروی شما، احتمال اینکه مشکل از انگشتی های پیستون باشد، بیشتر است. زیرا صدایی که می شنوید شبیه صدای کیت اگزوز است و با افزایش دور موتور، صدای آن بیشتر می شود. برای بررسی دقیق تر، می توانید از یک مکانیک کمک بگیرید.

به طور خاص، احتمال دارد مشکل از یکی از موارد زیر باشد:

فرسودگی انگشتی های پیستون: انگشتی های پیستون به مرور زمان فرسوده می شوند. اگر انگشتی های پیستون بیش از حد فرسوده شده باشند، ممکن است در هنگام افزایش دور موتور، صدای غر غر ایجاد کنند.
آسیب دیدگی انگشتی های پیستون: انگشتی های پیستون ممکن است در اثر ضربه یا فشار بیش از حد دچار آسیب دیدگی شوند. اگر انگشتی های پیستون آسیب دیده باشند، ممکن است در هنگام افزایش دور موتور، صدای غر غر ایجاد کنند.
برای بررسی این احتمالات، می توانید موارد زیر را انجام دهید:

انگشتی های پیستون را از موتور جدا کنید و از نظر فرسودگی یا آسیب دیدگی بررسی کنید.
با استفاده از یک فشار سنج، فشار انگشتی های پیستون را بررسی کنید.
اگر انگشتی های پیستون فرسوده یا آسیب دیده باشند، باید آنها را تعویض کنید.

سلام جناب وقت بخیر من 206 اس دی وی ۶ دارم موتور 1400 وقتی ماشین رو روشن میکنم یه صدایی مثل هور هور داره مشکل چیه و اینکه وقتی سرگاز میرم یه صدایی مثل لق لق داره تو سرعت بالا اینجور زیاد نیست ممنونم راهنماییم کنید

سلام وقت بخیر

با توجه به توضیحاتی که دادید، احتمال دارد مشکل از یکی از موارد زیر باشد:

خرابی سوپاپ ها: سوپاپ ها قطعاتی هستند که گاز را به داخل و خارج از موتور منتقل می کنند. اگر سوپاپ ها خراب شوند، ممکن است باعث ایجاد صدای هور هور شوند.
خرابی یاتاقان های موتور: یاتاقان ها قطعاتی هستند که میل لنگ را در جای خود نگه می دارند. اگر یاتاقان ها خراب شوند، ممکن است باعث ایجاد صدای لق لق شوند.
خرابی تسمه تایم: تسمه تایم قطعه ای است که میل لنگ و میل سوپاپ را به هم متصل می کند. اگر تسمه تایم خراب شود، ممکن است باعث ایجاد صدای هور هور یا لق لق شوند.
برای تشخیص دقیق مشکل، بهتر است ماشین را به یک مکانیک مجاز ببرید. مکانیک می تواند با بررسی دقیق موتور، مشکل را تشخیص دهد و آن را رفع کند.

در اینجا چند نکته برای کاهش احتمال وقوع این مشکل در آینده آورده شده است:

از روغن و فیلتر روغن مناسب استفاده کنید.
به طور منظم روغن موتور را تعویض کنید.
به طور منظم تسمه تایم را تعویض کنید.
امیدوارم این اطلاعات مفید باشد.

در اینجا چند نکته اضافی برای کمک به شما در عیب‌یابی مشکل آورده شده است:

آیا صدای هور هور فقط در هنگام استارت زدن شنیده می شود؟
آیا صدای لق لق فقط در دورهای بالا شنیده می شود؟
آیا صدای لق لق در هنگام گاز دادن بیشتر می شود؟
این اطلاعات می تواند به مکانیک کمک کند تا مشکل را سریعتر تشخیص دهد.

در مورد صدای هور هور، اگر این صدا فقط در هنگام استارت زدن شنیده می شود، ممکن است مشکل از سوپاپ ها باشد. سوپاپ ها باید به طور کامل بسته شوند تا موتور کار کند. اگر سوپاپ ها به طور کامل بسته نشوند، ممکن است باعث ایجاد صدای هور هور شوند.

در مورد صدای لق لق، اگر این صدا فقط در دورهای بالا شنیده می شود، ممکن است مشکل از یاتاقان های موتور باشد. یاتاقان ها باید به طور صحیح روغن کاری شوند تا از سایش و خوردگی محافظت شوند. اگر یاتاقان ها به طور صحیح روغن کاری نشوند، ممکن است باعث ایجاد صدای لق لق شوند.

امیدوارم این اطلاعات کمک کند.

سلام وقت بخیر خسته نباشید
من ماشینم 206صندوق داره
چندروز پیش روغن ماشین همیه فیلترارو عوض کردم فردای بعدش صدایی وقتی ماشینو روشن میکنم به صدا در میاد قسمت سمت چپ راننده میاد ماشینو روشن میکنم وقتی قسمت سمت چپ موتور وقتی نگهش میدارم صدا قط میشه ولش میکنم بازم به صدا میاد امکانش هست راهنمایی کنید منو ممنون میشم

سلام،

با توجه به توضیحاتی که دادید، احتمال دارد مشکل از یکی از موارد زیر باشد:

خرابی یاتاقان های موتور: یاتاقان ها قطعاتی هستند که میل لنگ را در جای خود نگه می دارند. اگر یاتاقان ها خراب شوند، می توانند صدای تق تق یا خرخر ایجاد کنند. این صدا معمولاً در دور موتور پایین بیشتر است و با گاز دادن بیشتر می شود.
خرابی تسمه تایم: تسمه تایم قطعه ای است که میل لنگ و میل سوپاپ را به هم متصل می کند. اگر تسمه تایم خراب شود، می تواند صدای تق تق یا خرخر ایجاد کند. این صدا معمولاً در دور موتور بالا بیشتر است.
خرابی بلبرینگ چرخ: بلبرینگ چرخ ها قطعاتی هستند که چرخ ها را در جای خود نگه می دارند. اگر بلبرینگ چرخ ها خراب شوند، می توانند صدای تق تق یا خرخر ایجاد کنند. این صدا معمولاً هنگام چرخش چرخ ها شنیده می شود.
برای تشخیص دقیق مشکل، بهتر است ماشین را به یک مکانیک مجاز ببرید. مکانیک می تواند با بررسی دقیق موتور و چرخ ها، مشکل را تشخیص دهد و آن را رفع کند.

در اینجا چند نکته برای کاهش احتمال وقوع این مشکل در آینده آورده شده است:

از روغن و فیلتر روغن مناسب استفاده کنید.
به طور منظم روغن موتور را تعویض کنید.
به طور منظم تسمه تایم را بررسی کنید.
از چرخ های سالم استفاده کنید.
امیدوارم این اطلاعات مفید باشد.

عالی بود جوابی که بهم دادین
من روغن ماشین عوض کردم و یسری چیزایی که بردم مکانیکی کجاز تایید کرد دسته موتور تسمه تایم فیلتر و بقیه چیزارو که لازم بود عوض کردم کلا صداش رفت ولی بعضی وقتا خیلی کم خیلی کم صدای ریزی مثه همون خرخر یا تق تق به گوش میرسه ولی خیلی کمه امکانش هست با وجود عوض کردم تسمه. روغن .فیلتر و همیه موارد بالا که گفتین برسی کردن عوض کردن
یه نظر میخواستم از شما از نظر شما ایا موتور باز بشه سرویس بشه بهتره یا فقد برای یاتاقان پیگیری کنم ببرم مکانیکی انجام بشه اگه جواب بدین خیلی ممنون میشم از شما چون واقعا چیزایی که راهنمایی کردین بهم درست بود مهندس با تشکر

سلام من سرسیلندر 405رو عوض کردم نو انداختم آلان 2ماهه صدایی مثل شل بودن فیلر میده تسمه تایم اصلا همه چیزو عوص کردم بازم صدا میده هستم کرد

سلام،

با توجه به توضیحاتی که دادید، احتمال دارد مشکل از یکی از موارد زیر باشد:

لقی بیش از حد در مجموعه قطعات فشار آورنده: این قطعات جهت کارایی بهتر در حالت سرد و گرم موتور، دارای لقی های مجازی می باشند که وظیفه آنها جبران فضای تغییر یافته (از نظر فا صله) در حالت های گرم و سرد می باشد. حال اگر میزان این لقی ها بیشتر از میزان تعریف شده باشد، ممکن است باعث ایجاد صدای اضافه از ناحیه بالای موتور شود.
خرابی فنر سوپاپ: فنر سوپاپ ها وظیفه باز و بسته کردن سوپاپ ها را بر عهده دارند. اگر فنر سوپاپ ها خراب شوند، ممکن است باعث ایجاد صدای تق تق یا خرخر شوند.
خوردگی یا آسیب به سیت سوپاپ: سیت سوپاپ ها قطعاتی هستند که سوپاپ ها روی آنها قرار می گیرند. اگر سیت سوپاپ ها خورده یا آسیب دیده باشند، ممکن است باعث ایجاد صدای تق تق یا خرخر شوند.
برای تشخیص دقیق مشکل، بهتر است ماشین را به یک مکانیک مجاز ببرید. مکانیک می تواند با بررسی دقیق سرسیلندر، مشکل را تشخیص دهد و آن را رفع کند.

در اینجا چند نکته برای کاهش احتمال وقوع این مشکل در آینده آورده شده است:

از قطعات با کیفیت استفاده کنید.
به طور منظم سرسیلندر را سرویس کنید.
امیدوارم این اطلاعات مفید باشد.

سلام 206 دارم چند روز پیش واشر سرسیلندر رو تعویض کردم و بعد که از تعمیرگاه ماشین رو بیرون آوردم صدای خیلی زیادی از موتور میاد و همزمان چراغ روغن هم روشن شده و خاموش نمیشه .روغن هم تازه عوض کردم

سلام وقت بخیر احتمال دارد مشکل از چند جا باشه بدون دیدن ماشین امکان پذیر نیست

سلام ماشین من کوئیک هست یه هفته میشه صدای چق. چق میده دوباره هم توی همین یک هفته روغنش عوض کردم میشه راهنماییم کنید

سلام وقت بخیر این مشکل از راه دور امکان برسی و جواب دادن ندارد لطفا با شرکت یا مکانیک خوب برسی کنید تا مشکل شما را به صورت کامل برسی کند.

سلام خودرو صفر ef7صفر خریدم با کارکرد ۵۰۰کیلومتر موقع گرم شدن صدای لق لق ریزی از سرسیلندر میاد بنظرتون مشکل از چیه

سلام وقت بخیر این مشکل از راه دور امکان برسی و جواب دادن ندارد لطفا با شرکت یا مکانیک خوب برسی کنید تا مشکل شما را به صورت کامل برسی کند.

با سلام خودرو سورن پلاس صفر خریدم با کارکرد500کیلومتر وقتی موتور گرم میشه از ناحیه سر سیلندر صدای لق لق میاد بنظرتون مشکل از چیه؟

سلام وقت بخیر این مشکل از راه دور امکان برسی و جواب دادن ندارد لطفا با شرکت یا مکانیک خوب برسی کنید تا مشکل شما را به صورت کامل برسی کند.

سلام ماشینم جیلی امگرند هست چند وقتی بود از سمت شاگرد صدای جیرجیر میومد که با بالاو پایین کردن اروم پدال گاز صداش هم کم و زیاد میشد خلاصه بعداز یکماه کلی دوندگی و خرج کردن بیهوده در اخر با مشورت کردن با یه مکانیک بطور اتفاقی روغن موتور ماشین رو که چک کردم از نصف هم کمتر بود وقتی بهش اضافه کردم بلافاصله اون صدای جیر جیر هم قط شد. موفق باشید

سلام وقت بخیر این مشکل از راه دور امکان برسی و جواب دادن ندارد لطفا با شرکت یا مکانیک خوب برسی کنید تا مشکل شما را به صورت کامل برسی کند.

حدود دو ماهی جیلی شاسی خریدم همچین مشکلی داره البته صبح که موتور ماشین سرده چنین صدایی میده پس از گرم شدن رد میشه .
همچنین در حین حرکت از موتور صدای غرشی میاد که پس از چند کیلومتر حرکت و گرم شدن رد میشه .
بنظر شما مشکل خاصی داره ؟

سلام

خوشحالم که مشکل شما با اضافه کردن روغن موتور حل شده است.

بله، کمبود روغن موتور یکی از دلایل اصلی ایجاد صداهای ناهنجار در موتور است. روغن موتور علاوه بر روانکاری قطعات موتور، وظیفه خنک کردن و پاکسازی آنها را نیز بر عهده دارد. اگر روغن موتور کم باشد، قطعات موتور به درستی روغن کاری نمی شوند و در نتیجه ممکن است صداهای ناهنجاری ایجاد کنند.

در مورد مشکل شما، با توجه به اینکه صدا با بالا و پایین کردن پدال گاز کم و زیاد می شد، احتمال اینکه مشکل از کمبود روغن موتور باشد، زیاد بود. خوشبختانه با اضافه کردن روغن موتور، مشکل شما برطرف شد.

در اینجا چند نکته برای جلوگیری از بروز این مشکل آورده شده است:

روغن موتور را به طور منظم تعویض کنید.
سطح روغن موتور را به طور مرتب چک کنید.
از روغن موتور با کیفیت مناسب استفاده کنید.
امیدوارم ماشین شما همیشه سالم و بی دردسر باشد.

سلام در مسیر مسافرت ماشینم صدای تق تق میلنگ از موتور اومدمیلنگ ماشین پژو رو عوض کردم.بعدتعویض یک ساعت ماشین روشن بوده وآبندی کردم بعدش حرکت کردم ۶۰۰ کیلومتررانندگی کردم متاسفانه دوباره صدای تق تق از موتور میادلطفا راهنمایی کنید.

سلام وقت بخیر احتمال دارد مشکل از چند جا باشه برای همین حتما باید یک مکانیک متخصص اول برسی کنه امکان راهنمایی این مورد بدون دیدن ماشین امکان پذیر نیست

سلام ماشین من اج سی کراس ا ، واشر زده‌ بود بعد از تعمیر از بالای موتور یه صدای خر. خر میاد ، چی میتونه باشه؟

سلام و عرض ادب
خودرو شما باید بازدید بشه.مشخص نمیکنه که صدایی که میفرمایید دقیقا از کجا هستش

سلام

با توجه به علائمی که ذکر کردید، احتمال اینکه مشکل از یکی از موارد زیر باشد، زیاد است:

خرابی تایپیت: تایپیت وظیفه تنظیم خلاصی سوپاپ ها را بر عهده دارد. اگر تایپیت خراب باشد، ممکن است صدای خرخر ایجاد کند.
خراب شدن واشر سرسیلندر: واشر سرسیلندر وظیفه آب بندی بین سرسیلندر و بلوک سیلندر را بر عهده دارد. اگر واشر سرسیلندر خراب شود، ممکن است صدای خرخر ایجاد کند.
خرابی میل سوپاپ: میل سوپاپ وظیفه باز و بسته کردن سوپاپ ها را بر عهده دارد. اگر میل سوپاپ خراب باشد، ممکن است صدای خرخر ایجاد کند.
با توجه به اینکه شما واشر زده بودید و بعد از تعمیر صدای خرخر ایجاد شده است، احتمال اینکه مشکل از خرابی واشر سرسیلندر یا تایپیت باشد، زیاد است. همچنین، احتمال اینکه خرابی میل سوپاپ باعث ایجاد این مشکل شده باشد، نیز وجود دارد.

برای اینکه بتوانید مشکل را دقیق تر تشخیص دهید، بهتر است ماشین را نزد یک مکانیک مجرب ببرید. مکانیک می تواند با بررسی ماشین، مشکل را تشخیص دهد و آن را برطرف کند.

در اینجا چند مورد خاص که مکانیک باید بررسی کند آورده شده است:

تایپیت را بررسی کند تا مطمئن شود که سالم است.
واشر سرسیلندر را بررسی کند تا در صورت وجود مشکل، آن را تعویض کند.
میل سوپاپ را بررسی کند تا در صورت وجود مشکل، آن را تعمیر یا تعویض کند.
اگر مشکل از خرابی تایپیت باشد، باید تایپیت تعویض شود. اگر مشکل از خرابی واشر سرسیلندر باشد، باید واشر سرسیلندر تعویض شود. اگر مشکل از خرابی میل سوپاپ باشد، باید میل سوپاپ تعمیر یا تعویض شود.

امیدوارم مشکل ماشین شما هر چه زودتر برطرف شود.

در اینجا چند نکته برای جلوگیری از بروز این مشکل آورده شده است:

به طور منظم سرویس موتور را انجام دهید.
از روغن موتور با کیفیت مناسب استفاده کنید.
از مایع خنک کننده با کیفیت مناسب استفاده کنید.
امیدوارم این اطلاعات برای شما مفید باشد.

سلام

با توجه به علائمی که ذکر کردید، احتمال اینکه یکی از موارد زیر باشد، زیاد است:

خرابی تایپیت: تایپیت وظیفه تنظیم خلاصی سوپاپ ها را بر درمان دارد. اگر تایپیت خراب باشد، ممکن است صدای خرخر ایجاد کند.
خراب شدن واشر سرسیلندر: واشر سرسیلندر وظیفه آب بندی بین سرسیلندر و بلوک سیلندر را بر عهده دارد. اگر واشر سرسیلندر خراب شود، ممکن است صدای خرخر ایجاد کند.
خرابی میل سوپاپ: میل سوپاپ وظیفه باز و بسته کردن سوپاپ ها را بر عهده دارد. اگر میل سوپاپ خراب باشد، ممکن است صدای خرخر ایجاد کند.
با توجه به اینکه شما می گویید واشر زده بودید و بعد از تعمیر صدای خرخر ایجاد شده است، احتمال اینکه مشکل از خرابی واشر سرسیلندر یا تایپیت باشد، زیاد است. همچنین، احتمال اینکه خرابی میل سوپاپ باعث ایجاد این مشکل شود، وجود دارد.

برای اینکه بتوانید تشخیص دقیق تر انجام دهید، بهتر است ماشین را با یک مکانیک مجرب انجام دهید. مکانیک می تواند با بررسی ماشین، مشکل را تشخیص دهد و آن را کند کند.

در اینجا چند مورد خاص که مکانیک باید بررسی شود این است:

تایپیت را بررسی کند تا مطمئن شود که سالم است.
واشر سرسیلندر را بررسی کند تا در صورت وجود مشکل، آن را تعویض کند.
میل سوپاپ را بررسی کند تا در صورت وجود مشکل، آن را تعمیر یا تعویض کند.
اگر مشکل از خرابی تایپیت باشد، باید تایپیت تعویض شود. اگر مشکل از خرابی واشر سرسیلندر باشد، باید واشر سرسیلندر تعویض شود. اگر مشکل از خرابی میل سوپاپ باشد، باید میل سوپاپ تعمیر یا تعویض شود.

امیدوارم مشکل ماشین شما هر چه زودتر شود.

در اینجا چند نکته برای جلوگیری از بروز این مشکل ارائه شده است:

به طور منظم سرویس موتور را انجام دهید.
از روغن موتور با کیفیت مناسب استفاده کنید.
از مایع خنک کننده با کیفیت مناسب استفاده کنید.
امیدوارم این اطلاعات برای شما مفید باشد.

سلام ماشین پژو 405 ی چند روزی از بالای سر سیلندر صدای بدی میداد و باز قطع شد الان بعد دو هفته همون صدا رو میده علت از چی میتونه باشه ممنون میشم راهنمایی کنید

با سلام

با توجه به اطلاعاتی که ارائه دادید، احتمال اینکه مشکل از یکی از موارد زیر باشد، زیاد است:

* **خرابی سوپاپ ها:** سوپاپ ها وظیفه ورود و خروج هوا و سوخت به موتور را بر عهده دارند. اگر سوپاپ ها خراب باشند، ممکن است باعث ایجاد صدای تق تق شوند.
* **خرابی اسبک ها:** اسبک ها وظیفه باز و بسته کردن سوپاپ ها را بر عهده دارند. اگر اسبک ها خراب باشند، ممکن است باعث ایجاد صدای تق تق شوند.
* **خرابی تایپیت ها:** تایپیت ها وظیفه روغن کاری اسبک ها را بر عهده دارند. اگر تایپیت ها خراب باشند، ممکن است باعث ایجاد صدای تق تق شوند.

با توجه به اینکه شما می گویید صدا از بالای سر سیلندر می آید، احتمال اینکه مشکل از سوپاپ ها یا اسبک ها باشد، زیاد است.

برای اینکه بتوانید مشکل را دقیق تر تشخیص دهید، بهتر است ماشین را نزد یک مکانیک مجرب ببرید. مکانیک می تواند با بررسی ماشین، مشکل را تشخیص دهد و آن را برطرف کند.

در اینجا چند نکته برای جلوگیری از بروز این مشکل آورده شده است:

* **به طور منظم سرویس خودرو را انجام دهید.**
* **از قطعات با کیفیت استفاده کنید.**

امیدوارم مشکل ماشین شما هر چه زودتر برطرف شود.

در ادامه به بررسی هر یک از موارد احتمالی به طور مفصل می پردازیم:

**خرابی سوپاپ ها**

سوپاپ ها قطعاتی هستند که در معرض سایش و فرسایش قرار دارند و باید به طور منظم تعویض شوند.

برای تشخیص اینکه سوپاپ ها خراب شده اند، می توانید موارد زیر را امتحان کنید:

1. ابتدا، مطمئن شوید که اسبک ها و تایپیت ها سالم هستند.
2. سپس، سوپاپ ها را با چشم بررسی کنید.
3. اگر سوپاپ ها فرسوده یا شکسته شده اند، یعنی سوپاپ ها خراب هستند.

اگر سوپاپ ها خراب هستند، باید آنها را تعویض کنید.

**خرابی اسبک ها**

اسبک ها قطعاتی هستند که در معرض سایش و فرسایش قرار دارند و باید به طور منظم تعویض شوند.

برای تشخیص اینکه اسبک ها خراب شده اند، می توانید موارد زیر را امتحان کنید:

1. ابتدا، مطمئن شوید که سوپاپ ها سالم هستند.
2. سپس، اسبک ها را با چشم بررسی کنید.
3. اگر اسبک ها فرسوده یا شکسته شده اند، یعنی اسبک ها خراب هستند.

اگر اسبک ها خراب هستند، باید آنها را تعویض کنید.

**خرابی تایپیت ها**

تایپیت ها قطعاتی هستند که در معرض سایش و فرسایش قرار دارند و باید به طور منظم تعویض شوند.

برای تشخیص اینکه تایپیت ها خراب شده اند، می توانید موارد زیر را امتحان کنید:

1. ابتدا، مطمئن شوید که سوپاپ ها و اسبک ها سالم هستند.
2. سپس، تایپیت ها را با چشم بررسی کنید.
3. اگر تایپیت ها فرسوده یا شکسته شده اند، یعنی تایپیت ها خراب هستند.

اگر تایپیت ها خراب هستند، باید آنها را تعویض کنید.

در مورد خاص شما، با توجه به اینکه شما می گویید صدا از بالای سر سیلندر می آید، احتمال اینکه مشکل از سوپاپ ها یا اسبک ها باشد، زیاد است.

برای تشخیص اینکه مشکل از سوپاپ ها یا اسبک ها است، می توانید موارد زیر را امتحان کنید:

1. خودرو را روی جک قرار دهید و کاپوت را باز کنید.
2. از یک آچار سوکت برای باز کردن پیچ های سرسیلندر استفاده کنید.
3. سرسیلندر را از موتور جدا کنید.
4. سوپاپ ها و اسبک ها را بررسی کنید.
5. اگر سوپاپ ها یا اسبک ها فرسوده یا شکسته شده اند، یعنی مشکل از سوپاپ ها یا اسبک ها است.

اگر مشکل از سوپاپ ها یا اسبک ها است، باید آنها را تعویض کنید.

سلام. ماشین سورن پلاس بعد 4000کیلومتر صبح که استارت میکنم چند ثانیه چق چق بلندی از بالای موتور ماشین میادکه بعد چند ثانیه قطع میشه. ممنون اگه راهنماییی کنید

سلام آقا علی
مال صدای تسمه دینامنت هست خشکه
یکم صابون خیس کن بهش بزن ماشین رو روشن کن دوباره خاموش کن و روشن کن
مشکلت حل میشه
در پناه حق

اول ر‌وغنت رو با ی نمونه دیگه غیر اونی ک توی ماشینه ب همراه فیلتر روغن عوض کن… صدای چق چق بخاطره اینه ک اسبکها خوب روانکاری نمیشن…

207 منم اینجوره فقط وققتی یه شب تا صبح تو پارکینگه.صبح استارت میزنم بعد از اتمام استارت با شروع روشن شدن چق چق میکنه یه بار یا دوبار بعد میره.روغن تازه عوض کردم هنوز هست ولی در طول روز اینجور نمیشه ایا اسیبی میزنه به موتور این قضیه یا بیخیالش بشم؟

سلام داداش وقتت بخیر مشکلت حل شد؟ از چی بود؟

سلام موقعی که استارت زدید بلافاصله خاموش کنید دومرتبه استارت بزنید به احتمال زیاد بایدصدا قطع شده باشه نتیجه رواعلام کنید

سپاس از راهنمایی خوبتان

سلام..در مورد ماشین های امریکایی هم فعالیت میکنید مثل شورلت .کادیلاک.پونتیاک؟؟منظورم مدل های چند سال قبل هست.

سلام. خوب بود. انشالله تماس میگیرم

سلام. ممنونم از راهنماییتون.

به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو