چه مدت یک خودرو می تواند روشن بدون حرکت بماند و در حین چه اتفاقی می افتد؟

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که یک ماشین در هنگام انتظار در کنار تابلو راهنمایی یا گرم کردن آن در یک صبح سرد چقدر می تواند بیکار(روشن بدون حرکت) بماند ؟ دور آرام حالتی است که موتور کار می کند اما وسیله نقلیه در حرکت نیست. گاهی اوقات لازم است ماشین را در حالت بیکار نگه دارید ، به خصوص زمانی که برای مدت طولانی از آن استفاده نکرده اید. وقتی موتور هفته ها یا ماه ها بیکار بماند، گیر می کند. هر هفته یک دقیقه در حالت آرام آرام، اجزای موتور و مکانیسم آن را در حالت طبیعی نگه می دارد. خودروهای دیزلی نیز برای پاک کردن دودهای اگزوز به چند دقیقه در حال کار نیاز دارند.

بیکار روشن بودن ماشین

بنابراین یک ماشین در این شرایط چقدر می تواند در حالت بیکار کار کند؟ آیا انجام این کار سوخت زیادی می سوزاند؟

بیکاری چیست و چرا گاهی اوقات ضروری است؟

زمانی که به خودروی خود اجازه می دهید بدون حرکت واقعی به حرکت خود ادامه دهد، در حال حرکت است. برای اکثر وسایل نقلیه ای که در خیابان تردد می کنند، هیچ کاری نمی توانید انجام دهید جز اینکه ماشین خود را در حالت بیکار نگه دارید وقتی در ترافیک گیر کرده اید. به خصوص برای افرادی که از موتورهای دیزلی استفاده می کنند، نگذاردن خودرو در حالت بیکار می تواند یک جرم مرزی محسوب شود. در حالت آرام موتور دیزل در واقع اجازه می دهد تا دود اگزوز پاک شود.

یک ماشین چه مدت می تواند بیکار بماند؟

یک وسیله نقلیه در واقع فقط مقدار کمی سوخت مصرف می کند. بنابراین، یک ماشین چقدر می تواند در حالت بیکار باشد؟ پاسخ این است – به طور نامحدود. با این حال، به چند شرط بستگی دارد. بیکاری تا ابد ادامه خواهد داشت:

  • چیزی می شکند . ثابت نگه داشتن خودرو با موتور روشن برای مدت طولانی می تواند به برخی از قطعات فشار وارد کند و تسمه فن یا ترموستات را بشکند. اگر خودروی شما به خوبی نگهداری نمی شود یا همه سیستم ها به درستی کار نمی کنند، ممکن است این اتفاق بیفتد.
  • بنزین ماشین تمام می شود . پس از آن موتور خاموش می شود و خودرو تا دمای محیط خنک می شود.

هنگامی که ماشین خود را در پارکینگ پارک می کنید، همین طور است. بسیاری از مردم می پرسند ” چه مدت می توانم ماشینم را در حالت پارک روشن بگذارم”. به طور قطع زمان دور زدن خودرو بستگی به میزان بنزین شما در باک بنزین دارد و آیا قسمتی از خودرو شما خراب شده است.

اگر قصد دارید خودروی خود را برای ماه ها در حالت بیکار رها کنید، فراموش نکنید قبل از حرکت، باتری را جدا کنید. در غیر این صورت، باتری خالی می شود و نیاز به شارژ مجدد دارد. هنگامی که می خواهید موتور را روشن کنید، فقط باتری را وصل کنید و خودرو بدون هیچ مشکلی کار می کند.

    

چه مدت یک خودرو می تواند بیکار بماند: اقدامات احتیاطی که باید انجام دهید

شما از قبل می‌دانید که یک خودرو چقدر می‌تواند در بیکار بماند، اما برخی اقدامات احتیاطی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. آن ها هستند:

  • ماشین را به طور منظم نگهداری و سرویس کنید.
  • باتری را جدا کنید. آن را در جای خشک با پایانه های آن روغنی نگه دارید.
  • پس از جدا کردن سوکت های شمع، روغن اسپری کنید. سپس، آنها را دوباره در اسلات خود قرار دهید. از ایجاد زنگ زدگی روی سر سیلندر جلوگیری می کند.
  • برای جلوگیری از غلتیدن، ماشین را در دنده یک قرار دهید و از چوب یا مواد مشابه روی چهار چرخ استفاده کنید. با گرفتن ترمز دستی اشتباه نکنید.
ادامه مطلب
مزایا و معایب خودروهای بنزینی و دیزلی

یک خودرو چه مدت باید بیکار باشد؟

یک پاسخ روشن وجود دارد که یک ماشین تا چه مدت می تواند در بیکار باشد، اما یک ماشین تا چه زمانی باید در بیکار باشد؟ اعتقاد بر این است که شما باید ماشین خود را 30 ثانیه تا یک دقیقه در حالت بیکار نگه دارید. بنابراین زمانی که در ترافیک گیر کرده اید یا منتظر چراغ راهنمایی هستید. بیایید بررسی کنیم که آیا باید بیش از 1 دقیقه صبر کنید، موتور را خاموش کنید. کارکردن بیش از 1 دقیقه باعث آلودگی بیشتر هوا می شود. یا اگر موتور را خاموش کنید، حتی اگر فقط باید 10 تا 20 ثانیه صبر کنید، مصرف سوخت آن بیشتر از این است که بگذارید ماشین شما در حالت آرام باشد.

در مورد پارکینگ چطور، چه مدت می توانید ماشین خود را در پارک روشن نگه دارید ؟ وقتی ماشینی را پارک می‌کنید، پس از بستن چمدان، معمولاً اکثر ما چند دقیقه استراحت می‌کنیم، قبل از خروج از ماشین آماده شوید. ممکن است چند دقیقه طول بکشد، برای ما زمان می برد. هیچ کس نمی خواهد بدون آمادگی کامل بیرون بیاید. اما نباید خودرو را برای مدت طولانی در بیکار نگه دارید، این برای شما و مسافرتان خطرناک خواهد بود. اگر ماشین شما بیکار است و کولر روشن است، در معرض خطر مسمومیت با مونوکسید کربن هستید.

وقتی یک وسیله نقلیه برای مدت طولانی بیکار می ماند چه اتفاقی می افتد؟

می‌توانید خودروی خود را برای چند دقیقه در بی‌حرکت رها کنید، اگرچه وسایل نقلیه مدرن برای گرم کردن نیازی به دور آرام ندارند. مدل هایی که با گیربکس اتوماتیک کار می کنند نیز به آن نیاز ندارند. شما فقط می توانید دور موتور را بالا ببرید و حتی اگر صبح سرد است رانندگی کنید.

پس آیا بد است که ماشین خود را در حالت بیکار بگذاریم ؟ اما نباید خودرو را برای مدت طولانی (بیش از 30 دقیقه) در آن حالت رها کنید زیرا با خروج دود اگزوز باعث سوختن سوخت و آسیب به محیط زیست می شود.

خلاصه

ما امیدواریم که این اطلاعات به شما کمک کند تا دانش خود را در مورد مدت زمانی که یک خودرو می تواند در دور آرام کار کند و چه اتفاقی در حین دور کار می افتد، گسترش دهید. در صورت داشتن هر گونه سوال در مورد دورکاری خودرو، دریغ نکنید که در زیر نظر خود را با ما در میان بگذارید. در عین حال، فراموش نکنید که نکات نگهداری ما را برای درک بهتر خودروی خود و تعمیر در مواقع نیاز دنبال کنید.

0 0 نظرها
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو