لرزش خودرو هنگام توقف – چرا این اتفاق می افتد؟

تکان دادن به جلو و عقب روی صندلی راحتی می تواند سرگرم کننده و آرامش بخش باشد. اما، وقتی در ماشین نشسته اید، احساس آزاردهنده می کند و ظاهراً بدون دلیل می لرزد. اگر متوجه شدید ماشین شما در حالت بیکار تکان می خورد، زمان آن است که یک بازرسی و تشخیص کامل انجام دهید .

بیکاری ماشین چیست؟

وقتی موتور ماشین را روشن می کنید و فقط آن را رها می کنید، بدون ضربه به گاز، بدون شتاب یا بدون قرار دادن در دنده، به آن دور آرام می گویند. یک موتور دور آرام قادر به حفظ سرعت چرخش ثابت در حدود 1000 RPM خواهد بود. در عین حال، سرعت سنج شما باید ثابت نگه داشته شود و نپرید. یک موتور آرام آرام می تواند قدرت کافی برای کارکرد سیستم اصلی خودرو مانند فرمان برقی، سیستم های الکتریکی یا سیستم های خنک کننده را فراهم کند. ممکن است حالت ها نشان دهند که موتور شما مقدار بی نظیری از سوخت و سوخت دریافت می کند تا در حالی که موتور به آرامی کار می کند بسوزد.

چرا ماشین من در زمان بیکار می لرزد
آیا تا به حال با وضعیت بیکاری خشن روبرو شده اید؟ بیایید دلایل را دریابیم 

و در موردی که می پرسید: چرا ماشین من در زمان بیکار می لرزد؟ زمانی است که ماشین شما در هنگام بیکاری مانند بالا و پایین رفتن یا تلاش برای حفظ سرعت ثابت، با ماشین تکان می‌خورد. اکنون زمان بررسی علل و رفع آن است. وقتی بدانیم که برای حفظ یک موتور در دور آرام، به مقدار کافی سوخت و هوا نیاز است، در غیر این صورت خودرو این شرایط را تجربه خواهد کرد. بیایید برخی از دلایل زیر را دریابیم تا بدانیم چرا  ماشین هنگام توقف می لرزد.

امداد خودرو آقای امداد دارای اینماد و مجوز از اتحادیه کشوری است و خدمات یدک کش را به صورت ۲۴ ساعته در تهران و شهرستان ها ارائه می دهد

لرزش ماشین هنگام بیکار – دلایل آن چیست؟

برخلاف لرزش خودرو در شتاب ، لاستیک‌ها در این مورد مقصر آشکار نیستند. بلکه نشان دهنده یک مشکل در موتور است – یا یک قطعه شکسته یا آسیب دیده. مشکلات سیستم سوخت نیز می تواند دلیلی برای لرزش خودرو در هنگام توقف باشد .

1. شمع

لرزش ماشین هنگام توقف
شمع‌های آسیب‌دیده می‌توانند باعث لرزش این خودرو در زمان بیکار شوند 

اینها اجزایی هستند که باید اولین  لرزش خودرو در زمان بیکاری را بررسی کنید . دوشاخه های کثیف یا خسته نمی توانند به درستی شلیک کنند، به این معنی که وقتی سوئیچ احتراق را روشن می کنید، سوخت سیلندر پیستون را مشتعل نمی کنند. منجر به اشتعال موتور و لرزش می شود.

تمیز کردن یا تعویض دوشاخه معیوب این مشکل را حل می کند. این یک تعمیر ارزان است ، اما مکانیک باید آن را به درستی کالیبره کند.

2. شیلنگ های خلاء

ماشین شلنگ جاروبرقی هنگام توقف تکان می خورد
شکستگی شلنگ می تواند دلیل تکان دادن ماشین در هنگام توقف باشد 

هر وسیله نقلیه چندین مورد از اینها را به نقاط مختلف موتور متصل می کند. وظیفه آنها انتقال و تخلیه گازهای فرعی از نقاط مختلف است. شل شدن، آسیب دیده، نشتی یا شکستگی شلنگ می تواند مشکلات متعددی ایجاد کند و یکی از آنها  لرزش خودرو در زمان بیکار است . برخی از مشکلات دیگر می‌تواند ناشی از کار نکردن موتور، توقف یا حتی خاموش شدن باشد! با این حال، این یک مشکل جزئی است و هر متخصص خودرو می تواند آن را در مدت زمان کوتاهی برطرف کند. بنابراین نگران نباشید در حالی که این  خودرو در زمان بیکاری دچار لرزش می شود .

ادامه مطلب
3 مرحله ساده برای تمیز کردن خوردگی باتری(سولفاته باتری)

 

3. پایه موتور

ماشین هنگام توقف می لرزد
پایه موتور نیز بخشی است که باید به آن نگاه کرد

این جزء چه کاری انجام می دهد؟ در زمان رانندگی موتور را در جای خود نگه می دارد. پایه موتور شکسته یا قطع شده باعث می‌شود ماشین در حالت بیکار پارک یا در جلوی چراغ توقف متوقف شود، تکان بخورد یا موتور بلرزد. برای فهمیدن اینکه آیا پایه مشکل منشا مشکل است، دنده را به حالت خنثی تغییر دهید تا ببینید لرزش کاهش می یابد یا خیر. این یک نشانه مطمئن است که مشکلی با مانت وجود دارد.

 

4. سیستم مصرف سوخت

ماشین در بیکار می لرزد
کثیف بودن سیستم مکش سوخت نیز دلیل دیگری است. 

یکی دیگر از دلایل لرزش ماشین من هنگام توقف مشکل احتمالاً سیستم مکش سوخت است. با گذشت زمان ممکن است کثیف شود. زمانی که به درستی تنظیم نشده باشد، یک مورد جدید نیز می تواند مشکل ساز باشد. در هر دو مورد، باعث لرزش موتور می‌شود که منجر به لرزش خودرو در زمان بی‌کار می‌شود . مصرف سوخت پس از هزاران مایل دویدن، لجن و زباله را جمع می کند. یک سیستم شلوغ یا نادرست نصب شده نمی تواند مقدار مورد نیاز سوخت تمیز را به موتور برساند. در زمان بیکار بودن باعث  تکان دادن ماشین می شود .

به یاد داشته باشید که علائم مشابه می تواند نتیجه ترک خوردگی یا فرسودگی پمپ بنزین باشد. بنابراین، فراموش نکنید که وقتی ماشین شما در حالت بیکار می لرزد، آن را نیز در لیست چک خود قرار دهید .

5. تسمه تایم

ماشین هنگام توقف می لرزد
به دلیل این قطعه خودرو نیز در زمان بیکار می لرزد 

این تسمه در کنار سایر انواع تسمه مانند تسمه های V و تسمه سرپانتین می تواند این مشکل آزاردهنده را ایجاد کند. بنابراین اگر ماشین شما در حالت بیکار می لرزد ، بررسی کنید که آیا هر یک از این قطعات شکسته یا شل شده است. تسمه آسیب دیده مانع از چرخش فن ها و سایر اجزای متصل به آن می شود. نتیجه چه خواهد بود؟ صدا و ضربان در موتور!

علاوه بر تمام دلایلی که در بالا ذکر شد، می‌توانید این ویدیوی زیر را نیز بررسی کنید تا بدانید چگونه  لرزش‌های موتور را در وضعیت دور آرام برطرف کنید.

بنابراین این پایان تکان‌های ماشین در هنگام مشکل بیکار است، بیایید این را راهی برای رفع و تشخیص هر زمان که این وضعیت ظاهر شد در نظر بگیریم. اگر به موضوعات نکات مربوط به تعمیر و نگهداری ما علاقه مند هستید ، بیایید ما را برای مقالات روزانه بیشتر و بیشتر دنبال کنیم. با هم برای داشتن یک رانندگی ایمن و برآوردن خواسته های شما در مورد خودرو.

0 0 نظرها
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
2 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments

با سلام ماشین من جک s5 اتوماتیک میباشد بعد یک یا ۲ روز روشن میکنم ابتدا میلرزد یعد از ۴۰ ثانیه یا گاز میدم لرزش برطرف می‌شود لطف میکنید راهنمایی نمایید

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو