چرا ماشین به سختی روشن می شود و کار می کند؟

اتومبیل های جدید نسبتاً ساکت هستند ، سواری نرم و راحتی دارند و به نظر می رسد همه دستگاه های گرافیک عملکرد بسیار خوبی دارند. چند سال و هزاران کیلومتر سریع پیش بروید و اگر یک ماشین جدید کمی سر و صدا کند ، سواری خشن تری داشته باشید و مجبور  می شوید برای به کار انداختن برخی عملکرد ها خلاقیت به خرج دهید. فقط به این دلیل که ماشین شما در حال پیر شدن است ، به این معنی نیست که زمان یک ماشین جدید رسیده است. کمی مسیر طولانی را طی می کند تا دوباره اتومبیل شما را به همان احساس جدید برگرداند. اتومبیل های قدیمی ممکن است بیکار یا لرزش خشن داشته باشند که فقط با نگهداری ساده ریشه کن شود.

یک موتور برای بدست آوردن نرم ترین فرایند احتراق به نسبت مناسب هوا و سوخت نیاز دارد. یک موتور با عملکرد خوب که مخلوط بهینه ای از هوا و سوخت را دریافت می کند ، قادر به تولید یک سواری نرم و همچنین تولید انرژی مورد نیاز برای کار سیستم های حیاتی مانند فرمان ، تهویه مطبوع ، سیستم الکتریکی و خنک کننده است سیستم. اتومبیلی که قدیمی است ، احساس کندی و لرزش های عجیبی ایجاد می کند.

شمع خودرو

این امر اغلب به دلیل از کار افتادن یک قطعه ای است که عملکرد نامناسبی دارد و قبل از اینکه موتور همه کار را ترک کند ، نیاز به توجه دارد. علاوه بر بهره وری ضعیف سوخت ، عملکرد ضعیف ، مشکل در شروع کار ، یا دور در دقیقه بسیار زیاد یا خیلی کم ، دور از کار در آینده ممکن است پیش درآمد مشکلات شدید موتور باشد. قبل از اینکه ماشین خود را خراب کنید یا تعمیرات پرهزینه انجام دهید ، باید ارتعاشات و  بد کار کردن را به عنوان علامت هشدار در نظر بگیرید. دلایل عمده ی سخت کار کردن ماشین عبارتند از:

شمع های فرسوده

احتراق به هوا ، سوخت و جرقه نیاز دارد. شمع ها ، سیم های جرقه ای و سیم پیچ های احتراق به تولید ولتاژ جهت اشتعال مخلوط هوا / سوخت در هر یک از سیلندرها کمک می کنند. با گذشت زمان ، شمع ها رسوبات روغن و کربن را جمع می کنند که باعث کاهش قدرت ایجاد شده در هنگام احتراق می شود. برای کارکرد بهینه و جلوگیری از آسیب دیدن الکترودهایی که ممکن است به سیستم احتراق آسیب برساند ، شمع ها را هر 48000 کیلومترتعویض کنید.
علت سخت کارکردن ماشین

نشت خلا

 در زیر کاپوت شلنگ های زیادی وجود دارد که دور موتور مار می گیرند. این شیلنگ ها برای ایجاد یک آب بندی خلا برای هوا و سوخت کنترل شده توسط دریچه گاز برای تنظیم جریان هوا و دور موتور و خلا  در منیفولد ورودی است. پس از چند سال و در معرض دمای شدید ، شلنگ های لاستیکی فرسوده شده و نشت می کنند. وقتی هوای زیادی به مخلوط هوا و سوخت اضافه شود ، می تواند باعث سو کارکرد ، بیکاری زیاد و افزایش دور در دقیقه شود. از یک تکنسین بخواهید به طور مرتب شلنگ های وسیله نقلیه خود را از نظر ترک ، شکستگی یا خشکی بررسی کند و هر 60000کیلومتر را تعویض کند.

مسدود کننده انژکتورهای سوخت

وسایل نقلیه مدرن برای دستیابی به بازده سوخت برتر مهندسی شده اند. یکی از بسیاری از راه های این کار استفاده از انژکتورهای سوخت فشار قوی است که مقدار مناسب سوخت را در سیلندر موتور در زمان دقیق پخش می کنند. انژکتورهای سوخت در مکانی خصمانه کار می کنند که در معرض فشار سوخت دائمی و دمای شدید قرار دارند. با گذشت زمان ، نازل ها از تجمع کربن باقی مانده از فرآیند احتراق مسدود می شوند. انژکتورهای سوخت مسدود شده بر الگوی پاشش تأثیر می گذارند و یا از عبور مقدار لازم سوخت برای تکمیل فرآیند احتراق جلوگیری می کنند. ایجاد اختلال در فرآیند احتراق باعث ضعف عملکرد خودرو و بیکاری زیاد می شود.  نکته مثبت: سوخت بهتر باعث افزایش عمر انژکتورهای سوخت می شود.

پایه های موتور

اتومبیلی که سخت کار می کند اما روان است ، ممکن است به دلیل خراب شدن پایه های موتور باشد. هدف از نصب موتور در نام است! این اجزای استوانه ای همان چیزی است که موتور شما را در جای خود نگه می دارد. پایه های شکسته یا ضعیف قادر به پشتیبانی صحیح از موتور نیستند و باعث ایجاد لرزش در دور کار می شوند. اگرچه برنامه ای برای تعویض پایه های موتور وجود ندارد ، اما طول عمر آنها بین 5-10 سال است. از تکنسین خود بخواهید که مرتباً آنها را بازرسی کند تا از پیری به دنبال پوسیدگی یا شکستگی خشک باشند.

چرا ماشینهای انژکتوری بد روشن می شوند؟

 

ادامه مطلب
ایرادات قطعات سیستم مدیریت موتور خودرو

 

 

اگر نیاز به امداد خودرو در غرب تهران دارید می توانید با ما تماس بگیرید. 02148287

اگر اتومبیل شما سخت کار می کند ، چه کاری باید انجام دهید؟

هنگام رانندگی ، وسیله نقلیه شما هوا را به داخل موتور می برد. با این حال ، برای جلوگیری از آلودگی خاک ، آوار و سایر آلودگی ها به اجزای ظریف موجود در موتور شما ، این دستگاه به فیلتر هوا مجهز است. با گذشت زمان ، فیلتر هوا مسدود می شود و ممکن است ضرری بیش از فایده داشته باشد زیرا اجازه نمی دهد مقدار مناسب جریان هوا برای مخلوط شدن با سوخت مناسب باشد. کمبود هوا می تواند باعث بیکاری زیاد و صرفه جویی در مصرف سوخت ضعیف شود. اگر ناگهان وسیله نقلیه شما خراب شد ، با تعویض فیلترهای هوا شروع کنید. اگر با این کار مشکلی برطرف نشد ، برای بررسی دقیق به مرکز خدمات خودرویی محلی خود مراجعه کنید.

سواری سخت یک رفتار غیرمعمول برای یک وسیله نقلیه است. تعمیر و نگهداری معمول می تواند از آسیب های اساسی به موتور شما جلوگیری کند و می تواند به کارکرد بهینه قطعات کمک کند. هنگامی که ماشین قدیمی شما خیلی جدید عمل نمی کند و شروع به لرزش ،  سخت کار کردن می کند ،ماشین خود را بررسی کنید. علاوه بر بررسی اجزای فوق ، تکنسین های مجاز ASE ما همچنین برخی از موارد مشترک دیگر را که می تواند باعث سخت کار کردن ماشین شود ، بررسی می کنند:

  • پمپ بنزین خراب است
  • از واشر سر نشت می کند
  • شیر کنترل هوا خراب است
  • حسگر جریان هوا
  • سنسور خنک کننده
  • سیستم کنترل انتشار گازهای تبخیری
  • سوپاپ دریچه گاز
  • سنسور موقعیت دریچه گاز

شرکت آقای امداد تمامی خدمات مربوط به امداد خودرو  هیوندا، کیا، سایپا ،ایرانخودرو، بنز، هیوندا، کیا و … را به صورت 24 ساعته در تمامی مناطق تهران و شهرستان های تهران انجام می دهد.

0 0 نظرها
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو