چه زمانی باید لنت ترمز و روتور را تعویض کنید؟

شما چه نوع راننده ای هستید؟ آیا هنگام رسیدن به چراغ قرمز به پایین جاده می روید و ترمز می کوبید؟ آیا در سراشیبی زیاد سفر می کنید؟ آیا صندلی عقب شما می تواند به عنوان یک واحد ذخیره سازی عمل کند؟ پاسخ های شما به این سوالات ممکن است به شما کمک کند تا تعیین کنید که چند بار باید لنت ترمز و روتور را عوض کنید. واقعیت این است که در صورت نیاز به تعویض لنت ترمز یا روتور ، مسافت پیموده شده مشخص نیست. عادت های رانندگی ، شرایط جاده و نوع لنت ترمزهایی که وسیله نقلیه شما در حال حاضر مجهز است ، عمر لنت ها و روتورهای ترمز و تعداد دفعات تعویض آن را تعیین می کند.

ترمز ماشین

درک روند ترمز

هنگامی که روی پدال ترمز فشار می آورید ، با کمک یک مایع هیدرولیک ، معروف به روغن ترمز ، فشار برای تقویت اصطکاک در چرخ های متوقف شده خودرو افزایش می یابد. بسته به نوع تنظیم شده وسیله نقلیه ، هنگامی که پدال ترمز درگیر می شود یا یک سیستم اهرم ، مکانیسم خلا ، هیدرولیکی یا الکترونیکی ، مایعات را به سمت هر چرخ سوق می دهد. حرکت فشار ، روغن ترمز را به داخل خطوط ترمز هر چرخ سوق می دهد. بسیاری از وسایل نقلیه مجهز به سیستم ترمز ضد قفل دارای دریچه ای هستند که این فشار ایجاد شده را برای جلوگیری از قفل شدن ترمز و اجبار به چرخش خودرو تنظیم می کند. پس از ایجاد فشار ، کالیپرهای ترمز یا سیلندرهای چرخ ، لنت ها یا کفش های ترمز را به سمت روتور یا درام فشار دهید ، فشار و اصطکاک را افزایش دهید که در نهایت باعث کند شدن و متوقف شدن خودرو می شود.

زمان تعویض لنت ترمز

طول عمر لنت ترمز و روتور

طول عمر ترمزها می تواند به چندین متغیر بستگی داشته باشد. ترافیک سنگین شهری با شرایط توقف و حرکت مکرر ، فرسوده بودن سیستم تعلیق سیستم ، وزن خودرو و بار محموله ، شیب های تند ، وضعیت روغن ترمز ، عادات رانندگی و کیفیت مواد اصطکاک لنت ترمز ، بر طول عمر سیستم ترمز تأثیر می گذارد. بنابراین ، چند بار باید لنت ترمز خود را تعویض کنید؟ بسته به این متغیرها ، بیشتر لنت های ترمز بین40000تا80000 کیلومتر دوام می آورند.

روتورهای ترمز بسته به نگهداری راننده و ترمز ، پتانسیل دوام بیشتر از عمر بسیاری از لنت های ترمز را دارند. بسیاری از روتورها بسته به سایشی که ممکن است عمر آنها را افزایش دهد ، می توانند ماشین کاری یا دوباره روی سطح شوند. تا زمانی که روتورهای ترمز هیچ نشانه ای از تاب نخوردن یا ترک خوردن نداشته باشند ، یک تکنسین می تواند لایه فوقانی را به سطح صاف و مسطح در مشخصات تولید کننده بازگرداند و به آن حیاتی دوباره ببخشد. بسته به ضخامت مواد و مقدار ماده ای که باید خارج شود ، یک روتور می تواند بیش از یک بار دوباره ظاهر شود. یک تکنسین قادر خواهد بود روتورهای شما را برداشته و تعیین کند که آیا می توان آنها را ماشینکاری و استفاده مجدد کرد یا اینکه عاقلانه است که همه آنها را جایگزین کنید. هر زمان که خدمات ترمز روی خودرو شما انجام می شود ، از جمله هنگام تعویض لنت ترمز ، روتورها باید ماشینکاری شوند. این یک تجربه نرم تر و ترمز ترمز را تضمین می کند که به افزایش عمر لنت های ترمز جدید کمک می کند. با این حال ، اشکالاتی در روتورهای روکش دار وجود دارد.

ماشینکاری روتورها یک رزولوشن موقتی است و در بعضی از زمان ها روترها نیاز به تعویض دارند. هنگامی که روتورها تراش داده می شوند ، مقداری از مواد را از دست می دهند که باعث کاهش اتلاف گرما می شود ، که می تواند منجر به از دست دادن جزئی قدرت ترمز شود و منجر به محو ترمز شود. همه وسایل نقلیه مجهز به روتورهای قابل ماشینکاری نیستند. بسیاری از وسایل نقلیه عملکردی از یک روتور نرمتر استفاده می کنند که ممکن است دارای شکافها یا شیارهایی باشد که اجازه ایجاد مجدد سطح را نمی دهد.

هزینه تعویض ترمز

شاید بپرسید هزینه تعویض لنت ترمز چقدر است؟ با این حال ، هزینه های تعمیر ترمز بسته به آنچه برای تعمیر مناسب آنها نیاز است متفاوت است. نیازهای خودرو بر اساس مدل و مدل و سایر اجزای ترمز متفاوت است. یک متخصص در ترمزها قادر به بررسی سیستم و تعیین نیازهای فردی هر وسیله نقلیه و برآورد برای ترمیم صحیح سیستم ترمز خواهد بود.

زمان تعویض لنت

نکاتی در مورد افزایش طول عمر ترمزهای شما

داشتن ترمز قابل اطمینان هنگام رانندگی ضروری است. تعویض ترمز با سرعت بیشتر از حد معمول می تواند هزینه بر باشد. در اینجا بایدها و نبایدهای لازم برای افزایش طول عمر ترمزهای شما آورده شده است:

انجام دادن: دستورالعمل های تعمیر و نگهداری را دنبال کنید – در صورت توصیه ، لنت های ترمز را تعویض کنید. لنت ترمز بد فرسوده باعث گرم شدن روتور از گرم شدن بیش از حد می شود.

محدودیت سرعت را طی کنید – رانندگی سریع به توقف سریع نیاز دارد. ترمز سریع باعث ایجاد اصطکاک و گرما و ساییدن لنت های ترمز می شود.

انجام ندادن: اتومبیل خود را بیش از حد بار کنید – هرچه بار یک وسیله نقلیه سنگین تر حمل کند ، برای جلوگیری از توقف خودرو باید ترمزهای سخت تری کار کنند. ترمزهایی که مجبورند بیشتر کار کنند دوام زیادی ندارند.

با ترمز در سراشیبی حرکت کنید – پایین رفتن را به یک دنده پایین تر منتقل کنید تا انتقال قدرت و موتور سرعت خودرو را کم کند.

شرکت آقای امداد تمامی خدمات مربوط به انواع خودرو ها از جمله سایپا ،ایرانخودرو، بنز، هیوندا، کیا و … را به صورت 24 ساعته در تمامی مناطق تهران و شرستانهای تهران انجام می دهد.

ادامه مطلب
10 علت صدا یا احساس خاص در ترمز ماشین
0 0 نظرها
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو