بهترین روغن موتور برای سمند و سورن، روغن مناسب موتور ef7

سمند EF7 یکی از خودروهای جذاب و پرطرفدار در ایران است که با موتور EF7 خود توانسته است مخاطبان خود را جذب کند. با سرعت و شتاب مناسب خود، طرفداران بسیاری دارد و از رانندگی با آن می‌توان لذت برد. بسیار مهم است که بهترین روغن موتور برای سمند و سورن خود را انتخاب کنید تا از عملکرد موتور در بهترین حالت استفاده کنید.

  • بهترین روغن موتور سمند EF7 ،روغن موتور پارانوکس با گرانروی 10W-40 است
  • بهترین روغن موتور سمند x7، روغن موتور پارانوکس نسخه 20W-50 است
  • بهترین روغن موتور سمند سورن ،روغن موتور پارانوکس با گرانروی 10W-40 است
  • بهترین روغن موتور سمند LX، روغن موتور پارانوکس نسخه 20W-50 است
  •  بهترین روغن موتور سمند EL، روغن موتور پارانوکس با مشخصات 20W-50 است

سمند در سال ۱۳۸۱ رونمایی شده و به تولید انبوه رسیده است. در بازار، دو نوع بنزینی و دوگانه سوز از آن موجود است. همچنین، سمند EF7 به لحاظ مصرف سوخت در رده خودروهایی با مصرف سوخت کم قرار می‌گیرد و کاملا اقتصادی است.

بهترین روغن موتور برای سمند

حجم موتور سمند EF7، معمولا ۱۶۴۵ سی سی می‌باشد و در حالت بنزینی ۱۱۳ اسب بخار و در حالت گازی ۱۰۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه توان تولید می‌کند. شتاب صفر تا صد این خودرو ۱۲ ثانیه است و سیستم فرمان آن هیدرولیکی است. استاندارد آلایندگی آن یورو ۴ و مصرف سوخت ترکیبی در حالت بنزینی آن ۷.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

خودروی سمند، یک خودروی سدان کوچک است که توسط شرکت ایران‌خودرو در ایران تولید می‌شود.

سمند در نسل‌های مختلفی تولید شده است که هر کدام از آن‌ها دارای ویژگی‌های مختلفی مانند طراحی، امکانات، تجهیزات و سیستم‌های ایمنی هستند.

این خودرو با طراحی ساده و جذاب، مناسب برای استفاده در شهرها و برای افرادی است که به دنبال خودرویی با هزینه نگهداری و مصرف سوخت کم می‌باشند. همچنین، سمند از امکاناتی مانند سیستم صوتی، سیستم تهویه هوا، سیستم‌های ایمنی و محافظتی مانند ترمزهای ABS و دو ایربگ برخوردار است.

همچنین سورن هم یک خودروی سدان کوچک و مدرن است که توسط شرکت ایران‌خودرو در ایران تولید می‌شود. این خودرو در سال ۱۳۹۵ به بازار عرضه شد.

سورن با ظاهری جذاب و طراحی مدرن، در دو مدل بنزینی و دوگانه سوز عرضه شده است. این خودرو با موتوری با ظرفیت ۱۳۰۰ سی سی و توان خروجی ۱۰۲ اسب بخار عرضه می‌شود و با داشتن سیستم‌های ایمنی مانند ترمز ABS، EBD و دو ایربگ، ایمنی راننده و سرنشینان را تضمین می‌کند. همچنین، سورن با امکاناتی مانند سیستم صوتی، سیستم تهویه هوا، سنسورهای پارکینگ و دوربین عقب، راحتی و رفاهی بیشتری را برای راننده و سرنشینان خود به ارمغان می‌آورد.

این خودرو با سیستم صوتی مطلوب، مجهز به بلوتوث، AUX و USB بوده و از نمایشگر لمسی برای کنترل برخی از امکانات خودرو استفاده می‌کند. همچنین، سورن با داشتن جعبه دنده اتوماتیک، رانندگی را بسیار آسان و راحت می‌کند. این خودرو با طراحی مدرن و منحصر به فرد، برای استفاده در شهر مناسب است و به دلیل اقتصادی بودن همیشه در دسترس بسیاری از افراد می‌باشد.

در کل، سورن یک خودروی مدرن، با کیفیت و با امکانات رفاهی و ایمنی بالاست که برای استفاده در شهر و برای افرادی که به دنبال خودرویی با هزینه نگهداری کم هستند، مناسب است.

 

زمان تعویض روغن موتور سمند ef7

زمان تعویض روغن موتور خودروی سمند EF7، بستگی به شرایط و نوع استفاده از خودرو دارد. با این حال، معمولاً توصیه می‌شود که روغن موتور خودرو را هر ۵۰۰۰ تا ۷۰۰۰ کیلومتر یا حداکثر هر ۶ ماه یکبار تعویض کنید. برای دقت بیشتر، به دستورالعمل تعویض روغن موتور در دفترچه راهنمای خودرو و یا با کارشناسان خدمات پس از فروش مربوطه مشورت کنید.

 

نحوه تشخیص بهترین روغن موتور برای سمند ef7

بهترین روغن برای خودروی سمند EF7، بستگی به مواردی مانند شرایط آب و هوایی محل استفاده، حالت رانندگی، سن خودرو و نوع موتور آن دارد. با این حال، برای اطمینان از بهترین روغن برای خودروی سمند EF7، می‌توانید به دستورالعمل تعیین روغن موتور در دفترچه راهنمای خودرو و یا با کارشناسان خدمات پس از فروش امداد خودرو آقای امداد مشورت کنید. همچنین، روغن موتور با استاندارد API SN یا API SP و درجه گرانروی 10w40 یا ۵W-40 برای خودروی سمند EF7 مناسب هستند.

 

میزان روغن موتور مناسب سمند ef7

میزان روغن موتور خودروی سمند EF7 بستگی به نوع موتور، شرایط آب و هوایی و حالت رانندگی دارد. با این حال، معمولاً میزان روغن موتور EF7 حدود 3.5 تا 4 لیتر می‌باشد. همچنین، در هنگام تعویض روغن موتور، بهتر است میزان روغن را به صورت پیوسته بررسی کنید تا به حداقل اشباع رسیده و یا به حداکثر مجاز موتور نرسد.

در صورتی که زمان تعویض روغن خودرو سمند یا سورن شما فرا رسیده و نیاز به این خدمات در محل خود دارید می توانید با امداد گران تعویض روغن در محل آقای امداد تماس بگیرید.

شماره تماس 02148287

 

بهترین روغن موتور برای سمند

 

بهترین روغن برای سمند EF7

بهترین روغن برای موتور سمند EF7، روغن موتوری با کیفیت و مناسب است که به نیازهای موتور سمند EF7 پاسخ دهد. در اینجا چندین برند روغن معروف برای استفاده در موتور سمند EF7 ذکر شده است:

 

روغن موتور کاسترول مگناتک:

روغن موتور کاسترول مگناتک با درجه گرانروی 10w40 و API_SM تولید شده است و در فروشگاه “آقای امداد” در دسترس می‌باشد. این روغن موتور با کیفیت، به عنوان بهترین گزینه برای موتور سمند ef۷ پیشنهاد می‌شود. در بسته‌بندی‌های ۱ و ۴ لیتری موجود است، بنابراین برای تعویض روغن موتور خودروی سمند ef۷، می‌توانید یک بسته چهار لیتری و یک بسته یک لیتری از روغن موتور کاسترول مگناتک 10w40  تهیه کنید.

 

 

روغن موتور توتال اماراتی ۷۰۰۰:

روغن موتور توتال اماراتی ۷۰۰۰ با درجه گرانروی 10w40 و API_SN، برای خودروی ای اف سون مناسب است و به عنوان بهترین گزینه برای موتور سمند ef۷ معرفی می‌شود. این روغن موتور در بسته‌بندی‌های ۱، ۴ و ۵ لیتری موجود است، با این حال، بسته‌بندی ۵ لیتری آن در حال حاضر کمی کمیاب است. با توجه به اینکه روغن موتور مناسب برای خودروی سمند ef۷ باید با کیفیت مناسب باشد، حتماً از روغن موتور توتال اماراتی ۷۰۰۰ یا روغن موتور‌های دیگر با کیفیت مناسب استفاده کنید. قیمت روغن موتور توتال اماراتی ۷۰۰۰ بالاتر از بقیه روغن‌های مناسب برای سمند ef۷ است.

ادامه مطلب
10 علت روشن شدن چراغ چک، در این شرایط چکار کنم؟

 

روغن موتور اسپیدی سوپر پاور 10w40:

روغن موتور اسپیدی سوپر پاور 10w40 ، توسط شرکت نفت سپاهان با برند اسپیدی تولید شده است. این روغن موتور در بسته‌بندی‌های ۱ و ۴ لیتری موجود است، بنابراین برای تامین روغن موتور مورد نیاز سمند ای اف سون می‌توانید از این بسته‌بندی‌ها استفاده کنید. بهترین روغن برای موتور سمند ef۷، می‌تواند همین روغن موتور سوپر پاور اسپیدی باشد. اگر قبلاً این روغن موتور در خودروی شما استفاده شده است، حتماً در ادامه نیز از همین روغن موتور در خودروی خود استفاده کنید.

 

روغن موتور پارس سوپر پایا پلاس:

روغن موتور پارس سوپر پایا پلاس 10w40  ، توسط شرکت نفت پارس به بازار عرضه شده است و در بسته‌بندی ۵ لیتری نیز موجود است. بنابراین برای استفاده در خودروی سمند ef۷، مشکلی برای تامین روغن موتور مورد نیاز وجود ندارد. بهترین روغن برای موتور سمند ef۷، می‌تواند همین روغن موتور پارس سوپر پایا پلاس باشد.

 

روغن موتور بهتام ۷۰۰۰:

روغن موتور بهتام ۷۰۰۰، توسط شرکت توتال ایرانی که قبلا با عنوان دیگری فعالیت می‌کرد، تولید شده است. این روغن موتور با درجه گرانروی 10w40  و API_SL، برای خودروی سمند ای اف سون مناسب است. همچنین این روغن موتور در بسته‌بندی‌های ۴ و ۱ لیتری موجود است. شما می‌توانید از این روغن موتور بهتام ۷۰۰۰ به عنوان بهترین گزینه برای موتور خودروی سمند ef۷ استفاده کنید.

 

روغن موتور بهران سوپر پیشتاز 10w40 :

روغن موتور بهران سوپر پیشتاز 10w40 ، یکی از روغن‌های معروف است که به تازگی در بسته‌بندی‌های پلاستیکی توسط شرکت بهران عرضه شده است. این روغن موتور با درجه گرانروی 10w40 و API_SL ارائه می‌شود و در بسته‌بندی‌های ۴ و ۱ لیتری موجود است. بنابراین، برای خودروی سمند ef۷ هم می‌توانید از این روغن موتور استفاده کنید.

این روغن موتور بهران سوپر پیشتاز 10w40  ، در طی سال‌های مختلف به موتور خودروی سمند ای اف سونef7 خدمت رسانی کرده و به عنوان یکی از بهترین روغن‌های موتور برای این خودرو معرفی شده است.

 

روغن موتور سپاهان

روغن موتور سپاهان، یکی از برندهای داخلی است که از مواد پایه ایرانی برای تولید محصولات خود استفاده می‌کند. این برند دارای انواع مختلفی از روغن موتور است که به چند دسته‌بندی سوپر پلاتینیوم، پلاتینیوم، سوپر پاور، پاور اسپیدی، پاور پلاس، یوروپیوم، سوپر اسپیدی، گلدن اسپیدی و سوپر گلدن تقسیم می‌شوند.

تنها مدل نیمه سینتتیک و مواد پایه سوپر پاور از خودروی سمند پشتیبانی می‌کنند. روغن نیمه سینتتیک سوپر پاور با مشخصات SAE 10w40  و استاندارد API SL/CF، در بازار موجود است.

 

بهترین روغن موتور برای سورن

 

اموزش تعویض روغن سمند و سورن

  • برای تعویض روغن خودروی سمند، مراحل زیر را دنبال کنید:
  • خودرو را روی سطح صاف و افقی پارک کنید و مطمئن شوید که موتور خاموش است و دستکش محافظتی را بپوشید.
  • با استفاده از فیلتر روغن، روغن قدیمی را تخلیه کنید. برای این کار، پیچ تخلیه روغن را در پایین موتور پیدا کنید و با استفاده از یک قلاب یا دستکش، پیچ را باز کنید تا روغن قدیمی به بیرون جاری شود.
  • پس از تخلیه روغن، پیچ تخلیه روغن را باز بگذارید و فیلتر روغن قدیمی را با یک فیلتر روغن جدید تعویض کنید. برای این کار، فیلتر روغن قدیمی را با گرد و خاک پاک کرده و فیلتر جدید را در جای خود قرار دهید.
  • روغن جدید را به موتور اضافه کنید. برای این کار، از سر مخزن روغن موتور را باز کرده و روغن جدید را به میزان مورد نیاز اضافه کنید. سپس سر مخزن را بازگردانید.
  • بررسی کنید که سطح روغن موتور به حد مطلوب رسیده است.
  • با استفاده از دستگاه چک کردن فشار روغن، فشار روغن را بررسی کنید تا اطمینان حاصل شود که همه چیز به درستی کار می‌کند.
  • پس از تعویض روغن، خودرو را برای چند دقیقه روشن کنید تا روغن به همه قسمت‌های موتور رسیده و به درستی جریان پیدا کند.

توجه داشته باشید که توصیه می‌شود که قبل از تعویض روغن، دستورالعمل تعویض روغن موتور را در دفترچه راهنمای خودرو مطالعه کرده و یا با کارشناسان تعویض روغن در محل آقای امداد یک وقت تعویض روغن در منزل یا محل کارتان تعیین کنید.

شماره تماس 02148287

 

هزینه تعویض روغن سمند و سورن ef7

قیمت تعویض روغن خودروی سمند EF7، بستگی به نوع روغن مورد استفاده، مکانیکی که خدمات را ارائه می‌دهد و منطقه جغرافیایی قرارگیری شما دارد. با این حال، میزان هزینه تعویض روغن موتور EF7 بین 100 هزار تا 300 هزار تومان متغیر است. برای دقت بیشتر، می‌توانید با پشتیبانان سایت آقای امداد ارتباط بگیرید و هزینه تعویض روغن خودرویتان را بپرسید.

 

تعویض فیلتر روغن سمند ef7

تعویض فیلتر روغن خودروی سمند EF7، بستگی به شرایط و نوع استفاده از خودرو دارد. با این حال، برای حفظ عملکرد بهینه موتور، تعویض فیلتر روغن همزمان با تعویض روغن موتور پیشنهاد می‌شود. با توجه به دستورالعمل تعویض فیلتر روغن در دفترچه راهنمای خودرو، قابلیت تعویض فیلتر روغن نیز در خودروی سمند EF7 به‌صورت آسان وجود دارد. به‌طور معمول، فیلتر روغن EF7 با استفاده از یک سوپاپ که به آن متصل شده‌است، در جای خود نصب می‌شود.

0 0 نظرها
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
2 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments

باسلام وقت بخیر من یه ماشین کار کرده سمند ef7خریدم مالک قبلیش فقط روغن gtx10w40استفاده کرده برای این ماشین حالا منم باید همون روغن قبلی که اون صاحب قبلیش استفاده کردن رو بریزم یا روغن لیکومولی 10w40استفاده بکنم برای موتور ماشین مشکلی هست یا نه لطفا کامل رهنمایی بکنید

سلام

در حالت کلی، استفاده از روغن موتور با کیفیت و استاندارد مناسب برای خودرو، باعث افزایش طول عمر و کارایی موتور می‌شود. بنابراین، استفاده از روغن GTX 10W-40 یا روغن لیکومولی 10W-40 برای خودروی شما مشکلی ایجاد نمی‌کند.

با این حال، اگر می‌خواهید از روغن لیکومولی 10W-40 استفاده کنید، بهتر است ابتدا موتور خودرو را به طور کامل بشویید تا روغن قبلی کاملاً از آن خارج شود. این کار باعث می‌شود که روغن جدید به طور کامل با موتور ترکیب شود و عملکرد بهتری داشته باشد.

همچنین، بهتر است از روغن موتور با همان درجه گرانروی که قبلاً استفاده شده است، استفاده کنید. درجه گرانروی روغن موتور، نشان‌دهنده میزان ویسکوزیته یا غلظت آن است. روغن‌های موتور با درجه گرانروی پایین‌تر، در دماهای پایین‌تر روان‌تر هستند و روغن‌های موتور با درجه گرانروی بالاتر، در دماهای بالا روان‌تر هستند.

بنابراین، اگر خودروی شما در مناطق سردسیر استفاده می‌شود، استفاده از روغن موتور با درجه گرانروی پایین‌تر مانند 10W-40 توصیه می‌شود. اما اگر خودروی شما در مناطق گرمسیر استفاده می‌شود، استفاده از روغن موتور با درجه گرانروی بالاتر مانند 20W-50 توصیه می‌شود.

در نهایت، بهتر است با یک مکانیک مجرب مشورت کنید تا بهترین روغن موتور را برای خودروی شما توصیه کند.

در اینجا چند نکته برای انتخاب روغن موتور مناسب برای خودروی شما آورده شده است:

درجه گرانروی روغن موتور را با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه‌ای که خودروی شما در آن استفاده می‌شود، انتخاب کنید.
از روغن موتور با کیفیت و استاندارد مناسب استفاده کنید.
روغن موتور را به طور منظم تعویض کنید.
امیدوارم این اطلاعات برای شما مفید باشد.

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو