10 علت روشن شدن چراغ چک، در این شرایط چکار کنم؟

وقتی چراغ چک موتور  خودروی شما روشن می شود ، می دانید که ماشین مشکل دارد. اما واقعا علت روشن شدن چراغ چک موتور چیست؟ وقتی کاملاً روشن شود ، این مسئله می تواند شدت آن از چیزی جزئی تا موضوعی کاملاً نگران کننده باشد. با این حال ، وقتی چراغ چک موتور خودرو چشمک می زند ، می دانید که یک مشکل جدی در دست خود دارید. چشمک زدن نشان می دهد موتور خودروی شما به اشتباه کار می کند و شما باید بلافاصله قبل از آسیب بیشتر ، به این مسئله رسیدگی کنید.

اگر آن را دیدید وحشت نکنید – لزوماً به این معنی نیست که باید حقوق بعدی خود را به نزدیکترین مکانیک بدهید. مشکلاتی که باعث روشن شدن چراغ چک موتور می شوند، گاهی اوقات ساده و سریع رفع می شوند. آن را نیز نادیده نگیرید و در اسرع وقت آن را بررسی کنید.

در این مقاله، همه چیزهایی را که باید در مورد چراغ چک موتور بدانید را توضیح می‌دهیم – معنی آن ، نحوه تعمیر آن ، و همچنین برخی از سوالات متداول مرتبط را بررسی می‌کنیم .

 

وظیفه چراغ چک موتور خودرو چیست؟

اگر بخواهیم این را چراغ را رسمی تر نام گذاری کنیم بایستی بگوییم چراغ نشان دهنده عیب. چراغی که علائم را از سوی کامپیوتر خودرو به نمایش در می آورد و به راننده هشدار می دهد که خطایی در خودرو به وجود آمده است. توجه داشته باشید که منظور از چراغ سرویس الزامی فرا رسیدن زمان تعویض روغن خودرو یا سایر سرویس های دوره ای است و هیچ ربطی به چراغ چک موتور ندارد و نباید اشتباه گرفته شود. رنگ چراغ چک موتور در برخی خودرو ها زرد، نارنجی یا زرد مایل به قهوه ای روشن است. در صورتی که چراغ چک موتور چشمک بزند بایستی آن را جدی بگیرید . این حالت ممکن است به علت احتراق نامنظم رخ بدهد که همین امر به سرعت می تواند موجب داغ شدن بیش از حد کاتالیزور شود. وظیفه کاتالیزور کاهش آلایندگی در دماهای بالا است اما در صورتی خرابی اش خطر حریق وجود دارد. 

علت روشن شدن چراغ چک

علت روشن شدن چراغ چک چیه؟

در اینجا 10 رایج ترین مشکلی که می تواند چراغ چک موتور را تحریک کند آورده شده است. به خاطر داشته باشید که کد خطا که در وهله اول باعث روشن شدن چراغ شده است در رایانه داخلی خودرو شما ذخیره می‌شود و می‌توانید با استفاده از یک دستگاه ساده آن را بازیابی کنید تا متوجه شوید دقیقاً چه چیزی در زیر کاپوت اشتباه است. انجام این کار به تنهایی در دراز مدت باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود.

 

 

خرابی مبدل کاتالیزوری

 

خرابی سنسور جریان هوای انبوه

 

 

نشتی خلا خودرو

 

 

آیا در رانندگی اشکال وجود ندارد؟

تحت هیچ شرایطی نباید به کار با خودرویی که بد کار می کند ادامه دهید. اگرچه ممکن است بلافاصله خسارت بیشتری وارد نشود ، اما با گذشت زمان وخیم تر می شود. چیزی که به عنوان یک مشکل کوچک آغاز می شود ، می تواند به زودی به مسئله بسیار شدیدتر تبدیل شود که رفع آن هزینه بسیار بیشتری دارد. برای رفاه اقتصادی خود به سرعت از آن مراقبت کنید. علاوه بر این ، شما نباید رانندگی کنید زیرا تهدیدی برای سایر رانندگان در جاده است. دود سیاه دیدن  را برای دیگران دشوار می کند. خودرو شما حتی ممکن است شروع به از دست دادن قدرت کند و اگر نتوانید به اندازه کافی شتاب بگیرید ، پس خطری برای خود و دیگران ایجاد می کنید. کار مسئول این است که برنامه ریزی زمانی را به همراه داشته باشیدتا ماشین خود را به محض شروع به خرابی به یک تکنسین برسانید.

اشتباه موتور ماشن

چرا بعد از سرویس چراغ چک موتورهنوز روشن است؟

وقتی می بینید چراغ موتور چک روشن است .اولین کاری که می خواهید انجام دهید این است که وسیله نقلیه خود را به یک تکنسین باتجربه برسانید.

یک متخصص می تواند مشکل را دقیقاً مشخص کند و راه حلی پیدا کند.بعد از تعمیرگاه ممکن است فکر کنید ماشین شما خوب است.اما چند روز بعد ، چراغ چک موتور دوباره روشن می شود.

روشن شدن چراغ چک

چرا باید به زودی رسیدگی شود؟

بسیاری از رانندگان اشتباه می کنند که چراغ موتور را نادیده می گیرند. به خصوص اگر فقط چیزی را برطرف کرده باشند. اولین غریزه آنها ممکن است این باشد که چراغ بدون دلیل روشن است. با این حال ، شما واقعاً توانایی استفاده از این فرصت را ندارید. قرار نیست همه مشکلات وسیله نقلیه با دود از لوله خروجی و صداهای بلند از موتور خود را نشان دهند.

شرکت امدادخودرو آقای امداد به صورت 24 ساعته در امر امدادرسانی در خدمت شما مشتریان عزیز می باشد.

 

3 پرسش و پاسخ متداول درباره چراغ چک موتور

در اینجا چند سوال متداول در مورد چراغ چک موتور وجود دارد.

1. آیا رانندگی با چراغ چک موتور روشن ایمن است؟

مطمئن ترین پاسخ خیر است.
شما نمی توانید تشخیص دهید که چه چیزی باعث روشن شدن چراغ موتور می شود، بنابراین بهتر است وقتی چراغ روشن است رانندگی نکنید.

 

2. آیا روغن موتور کم می تواند باعث روشن شدن چراغ چک موتور شود؟

کم بودن روغن مشکلی جدی است، اما چراغ چک موتور شما را روشن نمی کند . در عوض، چراغ روغن را فعال می کند.

با این حال، فشار کم روغن می تواند چراغ موتور را روشن کند.

در اینجا چند نکته برای مراقبت از خودرو برای جلوگیری از وقوع آن وجود دارد:

مراقب سطح روغن موتور خود باشید، به خصوص قبل از رفتن به سفرهای طولانی
به یاد داشته باشید که روغن موتور را به موقع تعویض کنید

3. آیا می توانم با چراغ چک موتور روشن در تست معاینه فنی شرکت کنم؟

پاسخ کوتاه نه است .

هنگامی که به سمت محل تست حرکت می کنید نه تنها خود را به خطر می اندازید، بلکه ممکن است در صورت روشن بودن چراغ چک موتور شما به طور خودکار با خرابی و سوختن مواجه شود.

 

حرف آخر

چراغ چک موتور روشن چیزی نیست که باید از آن شانه خالی کنید. این می تواند مشکلات جدی و کدهای موتور را نشان دهد که نیاز به توجه فوری دارند.

بهتر از به تعویق انداختن آن، چرا با یک مکانیک سیار آقای امداد تماس نگیرید تا بتوانید فوراً آن را بررسی کنید؟

آقای امداد یک سرویس تعمیر و نگهداری خودرو است که طیف گسترده ای از خدمات تعمیر و تعویض را در محل شما ارائه می دهد. ساعات خدمات ما هفت روز هفته را پوشش می دهد.

بنابراین، اگر نیاز به تشخیص چراغ چک موتور دارید، چرا سرویس را با ما برنامه ریزی نکنید ، و ما کارشناسان خود را به محل شما می فرستیم!

شماره تماس 02148287

 

0 0 نظرها
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو