معرفی انواع یدک کش و تاریخچه آن در ایران

یدک کش چیست؟

یکی از تجهیزات اصلی امداد خودرو ها یدک‌کش است. به عنوان مثال امکان دارد که خودرو شما در جاده دچار نقص فنی شده و موتور آن روشن نشود یا بر اثر آسیب های ناشی از تصادف قادر به حرکت نباشد. در چنین زمان یدک کش ها به کمک شما آمده و خودرو شما را حمل کرده و به تعمیرگاههای معتبر می رسانند. یدک کش ها نسبت به خودروهای معمولی باید از وزن بیشتری برخوردار باشند؛ چرا که تنها در این صورت می توانند دیگر خودروها را حمل کنند. به ‌طور استاندارد آن‌ها باید دارای وزنی به اندازه تقریباً دو تن باشند.

انواع یدک‌کش

جالب است بدانید که که برای یدک کردن هر خودرویی نمی‌توان از یک یدک کش استفاده کرد. در صورتی که خودرو آسیب جدی دیده و یا آسیب زیادی به بدنه آن وارد شده باشد، نمی توان از هر یدک‌کشی برای جابجایی آن استفاده کرد. در این زمان مناسب ترین راهکار استفاده از کفی است. به طور معمول از یدک کش ها برای جابجایی خودرو در مساحت کمتر از ۱۰ کیلومتر استفاده می‌شود، در صورتی که مسافت بیشتر از این مقدار باشد، باید از دیگر روش‌های جابجایی کمک بگیریم.

با توجه به تنوع یدک کش‌ها، شما باید در زمان مواجهه با هر نوع آسیبی در تماس با امداد خودرو، نوع خودرو وضعیت آن و آسیب‌های وارد آمده به آن را به طور کلی توضیح دهید تا پشتیبانان مربوطه بتوانم بهترین این نوع یدکش را برای شما ارسال کنند به خدمات رسانی بهتر و سریعتر در اختیار شما قرار بگیرد همان طور که اشاره کردیم یاد کش ها انواع مختلفی دارند که از آنها می‌توان به انواع کامیونی بلند کننده چرخ زنجیری و غیره اشاره کرد در ادامه به بررسی هر یک از آنها می پردازیم.

معرفی انواع یدک کش

سالانه تصادفات جاده ای خسارت بسیار زیادی را برعهده رانندگان می گذارند. عوامل بسیار زیادی می توانند باعث آسیب دیدن خودرو در جاده شوند. ممکن است که شما یک فرد محافظه کار بوده و تمام نکات رانندگی را همچون سرعت غیرمجاز، سبقت و… را به خوبی رعایت نمایید اما باز هم رانندگانی وجود دارند که به قوانین راهنمایی رانندگی پایبند نبوده و می‌توانند در کنار آسیب به خود به دیگر رانندگان نیز آسیب های جبران ناپذیری را وارد نمایند.

تریلرهای کفی

به طور کلی هیچ گاه نمی توان گفت که جاده ها از امنیت ۱۰۰ درصدی برخوردار هستند، زیرا باید تمام تلاش خود را کرده و از عوامل آسیب زا دور بمانیم. با این حال ممکن است که بر اثر یک پیشامد ناگهانی خودرویتان آسیب دیده و قادر به حرکت نباشد. در این زمان بهترین راهکار آن است که با یک امداد خودرو تماس گرفته و از خدمات یدک کش و حمل خودروی آن استفاده کنید. با توجه به نوع خودرو شما و میزان آسیبی که دیده است از انواع مختلف یدک کش می توان استفاده کرد. از این رو شما در زمان تماس با امداد خودرو ابتدا باید نوع خودرو و میزان آسیب دیدگی آن را بیان کنید تا پشتیبانان بتوانند یدک کشی مناسب را برای شما ارسال نمایند. به طور کلی از انواع یدک‌کش ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یدک کش‌های بلند کننده چرخ
  • یدک کش‌های زنجیری
  • تریلر های کفی
  • نیسان چرخگیر ( خودرو بر )
  • نیسان دکل شاهین ( یدک کش )
  • نیسان چرخگیر دومنظوره
  • یدک کش های کامیونی
  • جرثقیل های دکل‌دار

در صورتی که به خدمات امداد خودرو، یدک کشی، تعمیر سیار، باتری به باتری و… در ملارد نیاز دارید، کافیست تا با امداد خودرو ملارد آقای امداد تماس بگیرید.

تلفن تماس: 02148287

  • یدک کش‌های بلند کننده چرخ

از رایج ترین و پرکاربردترین یدکش های امروز مورد استفاده قرار می گیرد می توان به یدک کش های بلند کننده چرخ اشاره کرد این دستگاه‌ها مجهز به یک اهرم است که دقیقا در زیر چرخ ها قرار دارد اصلی‌ترین وظیفه این اهرم هدایت کردن چرخ‌ها با بلند کردن آن هاست و به این نحو می‌تواند خودرو را هدایت کند با انجام یک عمل هیدرولیکی در این دستگاه‌ها است که چرخ‌های جلویی خودرو بالا رفته و حمل می‌شود. پرکاربرد بودن یدک کش های بلند کننده چرخ است که باعث شده تا این دستگاه به یکی از محبوب ترین آن‌ها تبدیل شود.

  • یدک‌کش‌های زنجیری

از دیگر انواع یدک‌کش ها می‌توان به نوع زنجیری آن اشاره کرد که اغلب نیز در گذشته مورد استفاده قرار می‌گرفته‌اند. برای حمل خودرو با استفاده از این یدک‌کش ها ابتدا باید از یک کابل و یا یک سیم قوی کمک گرفت. این کابل و یا سیم به عنوان یک طناب عمل خواهد کرد و به بخش جلویی خودروی مورد حمل قرار می گیرد. سپس یدک کش به حرکت درآمده و خودرو نیز به دنبال آن کشیده می شود. امروزه از این نوع یدک‌کش ها کمتر از دیگر دستگاه‌ها استفاده می‌شود؛ چرا که معایب زیادی داشته و می‌تواند به خودرو و سپر آن آسیب برساند.

در حمل خودرو با استفاده از این نوع یدک‌کش، زنجیر به سپر وصل شده و در زمان کشیده شدن به دنبال یدک کش، ممکن است که سپر خودرو آسیب های زیادی دیده و حتی از جای خود کنده شود. در اغلب مواقع، یدک کش های زنجیری می توانند شکل سپرها را تا حد زیادی تغییر دهند. البته در کنار تغییر شکل سپرها، رنگ آن‌ها نیز می‌تواند از بین برود؛ چرا که برای جابجایی خودرو با این روش، زنجیر محکمی به سپر خودرو وصل می‌شود و همین مسئله می تواند در از بین رفتن رنگ سپر خودرو نقش مهمی داشته باشد.

در صورتی که به خدمات امداد خودرو، یدک کشی، تعمیر سیار، باتری به باتری و… در شهریار نیاز دارید، کافیست تا با امداد خودرو شهریار آقای امداد تماس بگیرید.

تلفن تماس: 02148287

  • تریلرهای کفی

تریلرهای کفی از اصلی‌ترین دستگاه‌هایی هستند که در ارائه خدمات امداد خودرو و جابجایی خودروها مورد استفاده قرار می‌گیرند. تریلرهای کفی در حقیقت ظاهری همچون کامیون دارند، به صورتی که هیچ دیواره‌ای در آن موجود نمی‌باشد. از این دستگاه اغلب برای جابه‌جایی و حمل خودروهای سنگین، تجهیزات راه سازی، کانتینر ها و اقلام سنگین‌ وزن استفاده می‌شود. از تریلرهای کفی همچنین می‌توان در جابه‌جایی خودرو های راه سازی نیز کمک گرفت.

 

برخی از اقلام ساخت و ساز همچون تیر آهن ها و میلگرد ها و توپ های فولادی، با وجود حجم کمی که دارند، اما از وزن بالایی برخوردار هستند که می‌توان به کمک این تریلرها آن‌ها را به راحتی حمل کرد. علاوه بر این گاهی اوقات بارهای مورد حمل دارای ارتفاع غیر استانداردی هستند که برای حمل و نقل آنها می توان از این نوع از تریلرها کمک گرفت.

ساختار کفی ها و اجزای آن‌ها:

تریلرهای کفی با استفاده از چوب هایی چند لایه ضد آب ساخته می شوند. در واقع این چوب های ضد آب بوده و در کنار آن با روکشی مخصوص نیز پوشیده شده اند. در ساخت این نوع از تریلرها، از فلزهای با جنس فولاد نیز استفاده می‌شود و همین امر باعث می‌شود تا از استحکام و مقاومت بسیار بالایی برخوردار باشند. در ادامه بهتر است تا با اجزای تشکیل دهنده کفی‌ها آشنا شویم:

پایه توقف: پایه توقف در تریلر های کفی، دارای ظرفیت دینامیکی به اندازه 24 تن بوده و در کنار آن، اندازه ظرفیت استاتیک آن 50 تن است.

رنگ شاسی: بر روی تریلر های کفی، یک لایه آستری اپوکسی وجود دارد که می‌تواند در رنگ های مختلفی ساخته شود. در صورتی که فردی تصمیم به خرید تریلر کفی داشته باشد، خود می تواند رنگ آن را انتخاب نماید. تمامی رنگ های تریلر از جنس پلی اورتان هستند.

زیربندی و محور ها: به طور کلی زیربندی تریلر ها از 3 محور تشکیل شده و وزن آن ها 3 تن است. این محورها در دو نوع مختلف محور های دیسکی و محور های کاسه ای موجود هستند و متناسب با نوع تریلر کفی به کار می‌روند.

میل ریش: اندازه میل ریش تریلرهای کفی 2 اینچ است.

رینگ: در بخش رینگ تریلرهای کفی، از 6 عدد رینگ‌های یک تکه و 3 تکه استفاده می شود.

سیستم الکتریکی: در تریلرهای کفی، سیستم الکتریکی دارای 2 مدار است که یکی از آن ها 24 ولت بوده و دیگری 12 ولت دارد. در این سیستم الکتریکی، یک جعبه تقسیم نیز وجود دارد که می‌تواند به سوکت هایی با اندازه های مختلف متصل گردد. تمامی چراغ های موجود در این سیستم، از نوع لامپ های ال ای دی هستند. علاوه بر این، چراغ عقب تریلرهای کفی دارای بوق هشدار دهنده دنده عقب نیز است.

اجزای تشکیل دهنده تریلرهای کفی

لاستیک: تریلر های کفی دارای 6 حلقه لاستیک هستند که اهمیت بسیاری نیز دارند. این لاستیک‌ها باید بهترین در نوع خود باشند تا بتوانند توانایی حمل بار و خودرو را در مسافت های طولانی داشته باشند. لاستیک های بی‌کیفیت علاوه بر ایجاد خطر برای خود تریلری، می‌تواند به خودروی مورد حمل نیز آسیب برساند.

سیستم ترمز: سیستم ترمز تریلر های کفی دارای 2 شیر است که یکی از این شیر ها دارای وزن سبکی بوده و دیگری وزن سنگینی دارد. در سیستم ترمز این دستگاه‌ها، علاوه بر شیرها، 2 عدد بوستر مهم نیز موجود است که دقیقا بر روی هر محور قرار می‌گیرند.

در صورت نیاز به خدمات امداد خودرو در آبعلی، کافیست تا با امداد خودرو آبعلی آقای امداد تماس بگیرید.

تلفن تماس: 02148287

تجهیزات تریلرهای کفی

تریلرهای کفی دارای از تجهیزات دیگری نیز تشکیل شده‌اند و در زمان حمل خودرو و جابه‌جایی آن تأثیر بسیار زیادی دارند. ما در آقای امداد نیز برای ارائه خدمات خود به بهترین وجه ممکن، از تمامی این تجهیزات استفاده می‌کنیم:

  • سیستم EBD، یک سیستم الکترونیکی با قابلیت ضد بلوکه ترمز و ضد واژگونی تریلر
  • سیستم هشدار لنت ترمز
  • بخشی برای قرارگیری حلقه زاپاس
  • بالابر محور با قابلیت عملکرد به صورت دستی و اتوماتیک
  • تانکر استنلس به حجم 60 لیتر است به همراه یک درپوش آلومینیومی
  • مجهز به زاگاس بند

از دیگر انواع اتومبیل‌های یدک‌کش ها می‌توان به نیسان چرخگیر یا خودروبر اشاره کرد. خودروبر یکی از جدیدترین و به روزترین اتومبیل های یدک‌کشی است و محبوبیت آن به حدی است که بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند تا برای انتقال و جابجایی خودرو خود از آن استفاده کنند؛ چرا که ایمنی بسیار بالایی دارد و خسارتی نیز به خودروها وارد نمی‌سازد. منظور از چرخگیر در این نوع یدک‌کش، قطعه ای آهنی است که بر روی جک نصب شده و سوار گردیده. به وسیله آن، چرخ های خودروی آسیب دیده با درجه بندی از سوی راننده یدک کش چفت شده و به سمت بالا کشانده می شود. اگر نیاز به خودروبر تهران و کرج داشتید اینجا مراجعه کنید

  • نیسان دکل شاهین (یدک‌کش)

به طور کلی زمانی که صحبت از یدک‌کش می‌شود، نخستین اتومبیلی که به ذهن می‌رسد، همین نیسان دکل شاهین است. این اتومبیل شناخته شده و محبوب، دارای یک دکل است که از جنس آهن بوده و بر روی ناوگان بخش عقب نصب می‌گردد. همچنین دارای قطعه آهنی دیگری نیز به ‌نام شاهین است که بر روی سپر عقبی نیسان نصب شده و در زمان انتقال و حمل خودرو آسیب دیده به زیر بخش جلویی اتومبیل می‌رود و در نهایت به صورت زنجیر و تیفور خودرو به بالا کشیده می‌شود. با استفاده از این نوع یدک کش دیگر نیاز نیست تا سرنشینی در داخل خودرو آسیب دیده باشد.

نیسان دکل شاهین (یدک کش)

گاهی اوقات وضعیت خودروی آسیب دیده به حدی است که نمی‌توان آن را از بخش جلویی بلند کرده و جابه‌جا کرد، در این زمان می‌توان از نیسان دکل شاهین استفاده کرد. به طور کلی در مواقعی که خودرو از بخش جلویی یا عقبی آسیب دیده باشد و نتوان از نیسان چرخگیر یا خودروبر برای آن استفاده‌ کرد، از این اتومبیل کمک گرفته می شود.

در صورتی که به خدمات امداد خودرو، یدک کشی، تعمیر سیار، باتری به باتری و… در اسلامشهر نیاز دارید، کافیست تا با امداد خودرو اسلامشهر آقای امداد تماس بگیرید.

تلفن تماس: 02148287

  • نیسان چرخگیر دومنظوره

این اتومبیل از دیگر انواع یدک‌کش ها است که می‌تواند هم کاربردهای خودروبر و هم کاربردهای نیسان دکل شاهین را در کنار هم انجام دهد. در واقع گاهی امکان دارد که مشتری در زمان تماس با امداد خودرو با خودرو آشنایی نداشته و از میزان آسیب آن اطلاع نداشته باشد. در این زمان اپراتورها و پشتیبانی امداد خودرو با توجه به اطلاعاتی که از مشتری می‌گیرند، این یدک‌کش را برای حمل به محل ارسال می‌کنند. چرا که اگر خودروی آسیب دیده هم نیاز به تعمیر و هم حمل داشته باشد، این اتومبیل می‌تواند آن را به خوبی انجام دهد.

  • یدک کش های کامیونی

از دیگر انواع یدک‌کش‌ها می‌توان به یدک کش های کامیونی اشاره کرد که تا در سراسر جهان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند و محبوبیت بالایی دارند. ایمن بودن این اتومبیل‌ها یکی از عمده دلایلی است که سبب محبوبیت بالای آن‌ها شده است. در صورت تصمیم به جا به جایی خودروهای نو و یا خودروهای تصادفی، یکی از انتخاب‌هایتان یدک کش های کامیونی است. به طور کلی در ساختار یدک کش های کامیونی از یک جدا کننده استفاده می شود. این جدا کننده ها سطح بلندی دارند و محل قرار گیری آن‌ها نیز بر روی زمین است.

ادامه مطلب
نحوه بررسی و تعویض فیوز خودرو

نحوه استفاده از این یدک کش های هیدرولیکی به صورتی است که ابتدا سطح جدا کننده بر روی زمین قرار گرفته و خودروهای مورد حمل روی سطح آن قرار می‌گیرند. پس از آن، بازو های هیدرولیکی سطح جدا کننده بلند شده و روی کامیون قرار می گیرند. به این ترتیب به راحتی می‌توان خودروها را جا به جا کرد. یکی از نکات قابل توجه در رابطه با این نوع یدک کش ها، آن است که می توان از آن‌ها برای حمل و نقل و جا به جایی وسایلی همچون قایق ها و خودروهای لوکس نیز استفاده کرد.

در صورتی که به خدمات امداد خودرو، یدک کشی، تعمیر سیار، باتری به باتری و… در الهیه نیاز دارید، کافیست تا با امداد خودرو الهیه آقای امداد تماس بگیرید.

تلفن تماس: 02148287

  • جرثقیل های دکل‌دار (دکل چرخگیر)

از دیگر وسایلی که می‌توان با آن به امدادرسانی خودروها و جابه‌جایی آن‌ها پرداخت، جرثقیل حمل خودرو هستند. جرثقيل‌ها بسیار متنوع و پرکاربرد بوده و می توانند بار هایی با وزن بالا را به راحتی جا به جا کند. یکی از کاربردی‌ترین انواع جرثقیل‌ها، جرثقیل های سیار هستند که به دو صورت ثابت و سیار کارگاهی کار می کنند. از این نوع جرثقیل‌ها می‌توان به عنوان خودروبر نیز استفاده کرد. در نوع ثابت این جرثقیل ها، جک نصب شده و می توانند دارای کفی یا بدون کفی باشند. نوع سیار کارگاهی این جرثقیل ها اما با استفاده از دکل کار می‌کنند.

در زمان آسیب دیدن انواع مختلفی از خودروها می‌توان از این نوع جرثقیل برای حمل و جابجایی کمک گرفت. امروزه جرثقیل ها پیشرفت بسیاری کرده‌اند و در مقایسه با گذشته کاربرد های بیشتری دارند؛ چرا که در گذشته در زمان جابه‌جایی خودروها به وسیله جرثقیل در طول مسیر خسارات زیادی به ماشین ها وارد می شد، اما امروزه جرثقیل ها توانایی آن را دارند تا خودروها را بسیار اصولی تر از آن چه که در گذشته انجام می‌شد، حمل کنند.

در صورتی که به خدمات امداد خودرو، یدک کشی، تعمیر سیار، باتری به باتری و… در سعادت آباد نیاز دارید، کافیست تا با امداد خودرو سعادت آباد آقای امداد تماس بگیرید.

تلفن تماس: 02148287

جرثقيل های دکل دار

دکل چرخگیر، نوعی از جرثقیل است که به یک دکل مجهز شده و به نحوی طراحی شده است که، خودروی آسیب دیده در یک جایگاه قرار گرفته و از یک سمت به سمت دیگر، آماده سازی می‌شود و پس از اتمام کار به صورت چرخگیر خودروی مورد نظر را انتقال می‌دهد.

در گذشته که جرثقیل‌های دکل دار به مانند جرثقیل های امروزی مجهز نبودند و برای حمل و نقل خودروها از الوارهای چوبی استفاده می کردند. حمل خودروها به نحوی انجام می‌گرفت که شیشه های خودرو پایین آمده و الوار های چوبی را شیشه های درب‌های عقب خودرو عبور می‌دادند. به نحوی که این الوارها از دو طرف خودرو بیرون می‌آمدند. در نهایت تسمه کوچکی به الوار‌های چوبی وصل شده و خودرو به سمت بالا کشیده می‌شد. مهم‌ترین عیب این روش حمل و نقل، آن بود که به ستون و درب‌های خودرو خسارت بسیار زیادی وارد می‌شد.

در کنار این عوامل، امروزه خودرو ها در مقایسه با گذشته بسیار پیشرفته تر شده‌اند و علاوه بر این خودروهای لوکس، رکاب هایی با جنس فایبر گلاس دارند که بسیار شکننده بوده و به آسانی آسیب می بینند. بر همین اساس جرثقیل های دکل دار برای جلوگیری از وارد شدن هر گونه خسارت به این خودروها بهترین انتخاب هستند؛ چرا که در جرثقیل‌های دکل دار، مابین رکاب ها و تسمه یک کارتن و یا یک کف پایی خودرو قرار می‌گیرد و باعث می شود تا فشار بسیار کمتری به رکاب ها وارد شود. در نتیجه این امر از ورود هر گونه خسارت به رکاب‌ها جلوگیری می شود.

شرکت آقای امداد مفتخر است تا انواع خدمات امدادی را همچون یدک‌کشی و حمل خودرو، تعویض انواع قطعات خودرو، بنزین سیار، پنچرگیری، باتری به باتری و… را با استفاده از تجهیزات کافی و پیشرفته در اختیار شما عزیزان قرار دهد. شما همچنین می‌توانید با مراجعه به اپلیکیشن آقای امداد از تخفیفات ویژه ما نیز برخوردار شوید. از تمامی شما کاربران محترم تقاضا داریم تا به جهت خدمت رسانی بهتر در سطح تهران و حومه، کلیه ی انتقادات و پیشنهادات خود را به ما اعلام کرده و با ما در میان بگذارید تا در نهایت بتوانیم بهترین‌ها را در اختیار شما قرار دهیم.

در صورتی که به خدمات امداد خودرو، یدک کشی، تعمیر سیار، باتری به باتری و… در ولنجک نیاز دارید، کافیست تا با امداد خودرو ولنجک آقای امداد تماس بگیرید.

تلفن تماس: 02148287

تاریخچه استفاده از یدک کش در ایران

در گذشته خدمات یدک‌کشی اغلب توسط همان کمپانی سازنده در اختیار افراد قرار می‌گرفت. در واقع زمانی که افراد با مشکل در خودروهای خود مواجه می‌شدند، از سوی سازنده، یک اتومبیل مکانیکی در صحنه حضور پیدا می‌کرد و خودروی مشتری را تعمیر و در صورت نیاز با استفاده از یک بکسل ثابت آن را به تعمیرگاه انتقال می‌داد. اما پس از گذشت مدتی، کمپانی های خودروساز، برای جلوگیری از وقوع هر نوع آسیب و خطری در زمان حمل، دست به طراحی و ساخت خودروهایی مخصوص یدک‌کشی و حمل زدند.

این ایده ابتدا بر روی خودروی شورلت پیاده‌سازی شد و با نام دکل و شاهین معروف گردید. در ابتدا برای بلند کردن و جابجایی خودروهای آسیب دیده از تیفور استفاده می‌شد، اما باز هم موجب ایجاد آسیب‌هایی بر روی خودروهایی همچون پرشیا، پژو، سمند، زانتیا و پیکان وانت وارد می‌کرد. از این رو خودروسازان باز هم برای جلب رضایت مردم و عدم آسیب و زبان به خودروهای حمل شده، به دنبال راه‌حل بهتری بودند که درنهایت توانستند یدک کش چرخگیر را به تولیدات خود اضافه نمایند. امروزه اتومبیل‌های یدک‌کش شامل دکل شاهین، نیسان چرخگیر و دکل چرخگیر هستند. با این حال در حال حاضر مردم برای احساس امنیت و کارایی بهتر و جلوگیری از آسیب‌های احتمالی، بیش از پیش تقاضای نیسان چرخگیر یا خودروبر را دارند.

در صورتی که به خدمات امداد خودرو، یدک کشی، تعمیر سیار، باتری به باتری و… در پردیس نیاز دارید، کافیست تا با امداد خودرو پردیس آقای امداد تماس بگیرید.

تلفن تماس: 02148287

بهترین یدک کش در تهران

در هر وضعیت ممکن است که اتفاق های ناگواری پیش بیاید و برای افراد درد سر ایجاد کند به طور مثال در هر ساعت از شبانه روز و در هر مکانی ممکن است زلزله رخ دهد و سلامت و امنیت افراد را به خطر بیندازد همچنین خطراتی مانند سیل و طوفان هم می توانند ناگهانی رخ دهند و برای انسان ها دردسر ایجاد کنند  . اگر شما  فرد محافظه کاری باشید اما شخص دیگری که در نزدیکی شما در  حال رانندگی است به قوانین راهنمایی رانندگی توجه لازم را نداشته باشد ممکن است برای شما خطراتی پیش بیاید. با توجه به این نکات باید امکاناتی وجود داشته باشد که در صورت به وجود آمدن مشکل و پیشآمدی عده ای به کمک ما بیایند. حتما تا به حال این مشکل برای شما هم پیش آمده است که در حین رانندگی مشکلی برای اتومبیل تان پیش بیاید که نیاز به یدک کش داشته باشید. تا انتهای متن همراه ما باشید.

به طور مثال تصور کنید خودرو شما پنچر شده است و خارج از شهر قرار دارید شاید تصور کنید که در این صورت مشکل بسیار بزرگی برای تان پیش آمده است اما حقیقت دیگری است.  اگر در چنین شرایطی قرار گرفتید می توانید از امداد خودرو کمک بخواهید. با برقراری تماس با امداد خودرو می توانید آدرس دقیق محل خود را به پشتیبانی امداد خودرو اعلام کنید سپس می توانید تا رسیدن امداد خودرو منتظر باشید. با رسیدن امداد خودرو مسئولین مربوطه عملیات تعمیر ماشین شما آغاز می شود. در ابتدا مشکلات به وجود آمده برای اتومبیل در نظر  گرفته می شود سپس با توجه به دیگر اشکالات ماشین می توان مشکل آن را مشخص کرد. هنگامی که اتومبیلی اسیب می بیند برای تعمییر آن به لوازم و ابزار آلات مختافی نیاز است افرادی که توسط امداد خودرو به سمت شما اعزام می شوند تمامی این ابزار آلات و وسیله ها را در اختیار دارند و می توانند به آسانی ماشین شما را تعمیر کنند. در ادامه این مطالب با برخی از لوازم مورد نیاز در یک امداد خودرو بی نظیر آشنا خواهیم شد.

 

چگونه یدک کش در ایران مورد استفاده قرار گرفت؟

در زمان قدیم در مواقعی که اتومبیل ساخته شده توسط کمپانی بین مردم توزیع می‌شد. در مواقعی که اتومبیل شان دچار آسیب می شد. از طرف سازنده اتومبیل مکانیکی در صحنه حضور پیدا می‌کرد که اتومبیل مشتری را تعمیر کند و اگر نیاز به جابجایی داشت با یک بکسل ثابت آن را به تعمیرگاه انتقال دهد. ولی بعد از مدتها سازنده آن اتومبیل به خاطر به وجود نیامدن حوادث جهت انتقال اتومبیل مجبور به طراحی موضوعی در ارتباط با انتقال اتومبیل به تعمیرگاه ها شدند، که در نهایت روی اتومبیل شورلت داده شد که به اسم دکل و شاهین معروف گردید. و از تیفور برای بلند کردن اتومبیل آسیب دیده استفاده می‌کردند و راهی برای عدم نارضایتی‌های مردم به وجود آمد. در  هر زمان برای انتقال اتومبیل، مردم با تماس با شرکت سازنده درخواست کمک و جابجایی و انتقال اتومبیل را خواستار بودند و روز به روز عرضه و تقاضای مردم جهت خرید اتومبیل بیشتر گردید راهی برای به وجود آمدن خدمت‌رسانی نیز افزایش یافت که اتومبیل مشتری روانه تعمیرگاه شود. در آن زمان چون دکل و شاهین خسارتی برای اتومبیل های مانند: پرشیا، پژو، سمند، زانتیا و پیکان وانت وارد می کرد باز هم خودرو خودروسازان برای رضایت مردم به دنبال راه بهتری بودند که برای آن اتومبیل یدک کش چرخگیر را اضافه نموده اند. که امروزه یدک‌کش شامل دکل شاهین، چرخگیر دکل چرخگیر) می باشد. در حال حاضر مردم برای احساس امنیت و کارایی بهتر، بیشتر تقاضای نیسان چرخگیر را دارند.

به طور مثال تصور کنید خودرو شما پنچر شده است و خارج از شهر قرار دارید شاید تصور کنید که در این صورت مشکل بسیار بزرگی برای تان پیش آمده است اما حقیقت دیگری است.  اگر در چنین شرایطی قرار گرفتید می توانید از امداد خودرو کمک بخواهید. با برقراری تماس با امداد خودرو می توانید آدرس دقیق محل خود را به پشتیبانی امداد خودرو اعلام کنید سپس می توانید تا رسیدن امداد خودرو منتظر باشید. با رسیدن امداد خودرو مسئولین مربوطه عملیات تعمیر ماشین شما آغاز می شود. در ابتدا مشکلات به وجود آمده برای اتومبیل در نظر  گرفته می شود سپس با توجه به دیگر اشکالات ماشین می توان مشکل آن را مشخص کرد. هنگامی که اتومبیلی اسیب می بیند برای تعمییر آن به لوازم و ابزار آلات مختافی نیاز است افرادی که توسط امداد خودرو به سمت شما اعزام می شوند تمامی این ابزار آلات و وسیله ها را در اختیار دارند و می توانند به آسانی ماشین شما را تعمیر کنند. در ادامه این مطالب با برخی از لوازم مورد نیاز در یک امداد خودرو بی نظیر آشنا خواهیم شد.

0 0 نظرها
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو