نحوه بررسی و تعویض فیوز خودرو

مشکلات برق را خودتان به سادگی با تعویض فیوز حل کنید. در اینجا نحوه بررسی فیوز خودرو، نحوه تعویض فیوز خودرو و موارد دیگر را به شما نشان خواهیم داد.

فیوز ماشین
ماشین ها با برق و همچنین گاز کار می کنند و تقریباً تمام آن از طریق فیوزها کار می کند. بیاموزید که کجا هستند، چگونه فیوز سوخته را تشخیص دهید، و چگونه آنها را تعویض کنید. حدود پنج دقیقه طول می کشد،  شما را از دردسر سفر به تعمیرگاه نجات می دهد.
زمان

یک ساعت یا کمتر

پیچیدگی

مبتدی

مرحله 1: فیوزهای خودکار را پیدا کنید

نحوه بررسی فیوز خودرو، نحوه تعویض فیوز خودرو

عکس 1: نحوه بررسی فیوز ماشین زیر کاپوت

بررسی فیوزهای خودکار نسبتاً ساده است، اما همیشه هوشمندانه است ،اغلب زیر کاپوت است.

امروزه وسایل نقلیه دارای 40 فیوز خودکار یا بیشتر هستند که در دو یا چند مکان گروه بندی شده اند و معمولاً بین 10 تا 30 آمپر متغیر هستند. فیوزهایی که معمولا در داخل یا اطراف صفحه ابزار نزدیک داشبورد قرار دارند، می‌توانند در زیر کاپوت و حتی زیر صندلی عقب نیز پیدا شوند.

دفعه بعد که رادیو، چراغ‌ها یا سایر دستگاه‌های شما از کار می‌افتد، احتمالاً فیوز سوخته مقصر است. برای کمک به یافتن پانل های فیوز، به قسمت “فیوزها” در کتابچه راهنمای مالک خود نگاه کنید. اکثر دفترچه های راهنما دارای نموداری هستند که به شما نشان می دهد هر جعبه فیوز کجا قرار دارد. هر پوشش پانل فیوز باید دارای نموداری باشد که هر دستگاه و فیوز مربوطه را فهرست می کند.

احتیاط!

هرگز فیوز سوخته را با فیوز با آمپر بالاتر تعویض نکنید. همیشه فیوز را با فیوز با آمپر مشخص شده تعویض کنید. می‌توانید فیوز بعدی را با درجه کوچک‌تر نصب کنید تا زمانی که بتوانید جایگزینی بخرید، کمی به شما کمک کند.

مرحله 2: فیوز خراب را تست کنید

 

ادامه مطلب
بکسل و یدک کش آقای امداد 

عکس 3: تست با چراغ خودرو

سرب زمین چراغ آزمایشی خود را به یک جزء فلزی ببندید. کلید احتراق را در موقعیت “run” قرار دهید. سپس هر دو پورت کوچک تست را در مقابل هر فیوز بررسی کنید. نور باید در هر پورت روشن شود. اگر این کار را نکرد، فیوز سوخته است.

هنگامی که جعبه فیوز را پیدا کردید، فیوز مناسب را با بررسی نمودار موجود در داخل پوشش پیدا کنید. سپس آن را با یک چراغ تست استاندارد خودرو تست کنید (عکس 1). یا، یک ابزار تست فیوز را در یک فروشگاه قطعات خودرو، مانند Autozone بخرید و فقط آن را به نوبت به هر فیوز لمس کنید (عکس 2).

همه فیوزها شبیه هم نیستند

حداقل هفت نوع مختلف فیوز وجود دارد، بنابراین برای تطبیق آن با جایگزین مناسب، به فیوز سوخته نیاز دارید. در اینجا سه ​​سایز رایج فیوز خودرو آورده شده است.

مرحله 3:  نحوه تعویض فیوز

نحوه بررسی فیوز خودرو، نحوه تعویض فیوز خودرو

عکس 5: فیوز را بکشید

فیوزی را که برای دستگاه ماشینی که کار نمی‌کند، برای مثال چراغ‌های فن، رادیو، فندک یا نشانگر برچسب زده شده است. از انبر سوزنی یا فیوز کش (که در فروشگاه های قطعات خودرو موجود است) استفاده کنید.

فیوزهای خودرو با درجه آمپر کد رنگی هستند. به عنوان مثال، فیوز آبی استاندارد دارای درجه بندی 15 آمپر، زرد 20 آمپر و سبز 30 است. قبل از خرید و تعویض فیوز خودرو، به خاطر داشته باشید که پوشش پنل فیوز اغلب حاوی فیوزهای یدکی و حتی فیوز کش است. فقط مطمئن شوید که قطعات یدکی را تعویض کنید تا دفعه بعد که به آنها نیاز دارید در آنجا باشند. شما می توانید آنها را در هر فروشگاه قطعات خودرو و در ایستگاه های خدمات مجهز خریداری کنید.

توجه: اگر فیوز جدید شما بلافاصله پس از نصب آن منفجر شود، ممکن است در آن مدار دچار مشکل شوید. یک قرار ملاقات با ایستگاه خدمات یا فروشنده خود برای تشخیص متخصص برای تعمیر مشکل تعیین کنید.

0 0 نظرها
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو