انواع خودروبر راهنمای کامل انتخاب بهترین گزینه برای حمل خودرو

انتخاب نوع مناسب خودروبر برای حمل خودرو، دغدغه بسیاری از صاحبان خودرو است. تنوع در نوع و کاربرد خودروبرها، انتخاب را برای افراد دشوار می‌کند. در این مقاله به بررسی انواع مختلف خودروبرها، کاربردها و مزایا و معایب هر کدام می‌پردازیم تا بتوانید بهترین انتخاب را برای حمل خودروی خود داشته باشید.

جرثقیل یکی از اصلی‌ترین ابزاری بود که در گذشته برای حمل و جابجایی خودروها مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما حمل خودروها با این دستگاه تا حدودی خطرناک بود و می توانست آسیب های جبران ناپذیری را به خودرو وارد سازد. با اینکه امروزه جرثقیل ها نیز تحت تاثیرات فناوری، تغییرات بسیار زیادی را به خود دیده‌اند، اما باز هم خودروبرها یکی از مطمئن ترین و ایمن ترین روش‌ها برای جابه‌جایی خودروهای سبک، نیمه سنگین و سنگین به شمار می روند.

خودروبر تکی

این نوع خودروبر برای حمل یک خودرو طراحی شده و برای مصارف درون شهری و جابجایی‌های کوتاه مناسب است.

خودروبر تکی

مزایا:

  • قیمت مناسب
  • سرعت بالا در بارگیری و تخلیه
  • مناسب برای تردد در خیابان‌های باریک

معایب:

  • ظرفیت محدود به یک خودرو

  • مناسب برای مسافت‌های کوتاه

تریلی خودروبر

 تریلی خودروبر برای حمل چندین خودرو (معمولاً بین 6 تا 8 خودرو) به طور همزمان طراحی شده و برای مصارف برون شهری و جابجایی‌های طولانی مناسب است.

شماره تلفن خودروبر تریلی - 57669-021

مزایا:

  • حمل تعداد زیادی خودرو در یک سفر
  • مقرون به صرفه برای جابجایی‌های طولانی
  • مناسب برای حمل خودروهای صفر کیلومتر

معایب:

  • قیمت بالا

  • نیاز به مجوزهای خاص برای تردد

  • عدم تناسب برای جابجایی در مسیرهای باریک

 

خودروبر جرثقیل دار

این نوع خودروبر مجهز به جرثقیل هیدرولیک است و برای حمل خودروهای آسیب‌دیده و غیرقابل حرکت به کار می‌رود.

خودروبر آقای امداد

مزایا:

  • قابلیت حمل خودروهای آسیب‌دیده و غیرقابل حرکت
  • امنیت بالا در حمل خودرو
  • مناسب برای حمل خودروهای لوکس و گران قیمت

معایب:

  • قیمت بالا

  • سرعت پایین در بارگیری و تخلیه

  • عدم تناسب برای جابجایی در مسیرهای باریک

کامیونت خودروبر

کامیونت خودروبر مشابه خودروبر جرثقیل دار است، اما به جای جرثقیل از کفی و وینچ برای حمل خودرو استفاده می‌کند.

کامیونت خودروبر

مزایا:

  • قیمت مناسب‌تر نسبت به خودروبر جرثقیل دار
  • سرعت بارگیری و تخلیه بالا
  • مناسب برای حمل خودروهای سالم

معایب:

  • عدم قابلیت حمل خودروهای آسیب‌دیده و غیرقابل حرکت

  • امنیت پایین‌تر نسبت به خودروبر جرثقیل دار

خودروبر چرخگیر (یدک کش)

این نوع خودروبر که به یدک کش نیز معروف است، برای حمل خودروهایی با آسیب دیدگی جزئی و در مسافت‌های کوتاه به کار می‌رود.

حمل با یدک کش

مزایا:

  • قیمت مناسب
  • سرعت بالا در بارگیری و تخلیه
  • مناسب برای حمل خودروهای با نقص فنی جزئی

معایب:

  • عدم تناسب برای حمل خودروهای آسیب‌دیده شدید
  • آسیب‌پذیری بیشتر خودرو در حین جابجایی
  • محدودیت در مسافت جابجایی

همان‌طور که گفته شد، خودروبرها کاربردهای بسیار زیادی داشته و می توان از آن‌ها برای حمل خودروهای صفر و پلاک نخورده تا تجهیزات کشاورزی استفاده کرد. به طور کلی می‌توان خودروبرها را در دو دسته خودروبرهای کامیونت تکی و خودروبرهای تریلی چند ظرفیته دسته بندی کرد. از هر یک از این خودروبر ها در موقعیت‌هایی خاص و با توجه به نوع خودرو میزان آسیب آن و مقصد مورد نظر استفاده می‌شوند که در ادامه به بررسی هر یک از آنها می‌پردازیم: اگر نیاز به امداد خودرو در هر ساعت شبانه روز دارید کافیت فقط با ما تماس بگیرید.

۱) خودروبر تکی یا کامیونت

کامیونت یا خودروبر تکی یکی از نخستین ماشین‌های خودروبری است که برای حمل و جابه جای خودروها مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این وسیله می توان برای جابه‌جای خودروها هم در مسیرها و جاده‌های درون شهری و هم برون شهری مورد استفاده قرار داد. وینچ یا کفی متحرک یکی از وسایلی است که بر روی خودروبر های تکی نصب شده و تمامی عملیات حمل و نقل خودرو توسط این وسیله انجام می گیرد.

استفاده از وینچ یا کفی خودروبر امروزه افزایش بسیاری داشته است؛ چراکه کامیونت‌های تکی مجهز به آن می‌توانند خودرو را به آسانی و امنیت هرچه بیشتر انتقال دهند. توجه داشته باشید در صورتی که کامیونت مجهز به کفی خودروبر نباشد، برای جابجایی خودرو با استفاده از کامیون نیاز جرثقیل خواهد بود که این روش هم پرهزینه تر بوده و هم خطرات بیشتری را به دنبال خواهد داشت.

خودوربرهای تکی تنها در جهت حمل خودروهای تک و جداگانه به کار می‌روند. به این معنا که فقط حمل ۱ عدد خودرو را از نقطه ای به نقطه دیگر انجام می‌دهند. نحوه کار این نوع خودروبر به این صورت است که کفی بر روی زمین قرار گرفته و سپس خودروی مورد نظر با قرقره بر روی کفی قرار می‌گیرد.

۲) تریلی خودروبر چندظرفیته

از دیگر انواع خودروبر می‌توان به تریلی خودروبر چندظرفیته اشاره کرد و همانطور که از نامش پیداست، این خودروبر برای حمل چندین خودرو مناسب بوده و قابلیت جابه‌جایی ۶ الی ۸ خودرو را دارد. از این نوع خودروبر تنها برای حمل خودرو بین شهری استفاده می‌شود و در درون شهر کاربردی ندارد. این نوع خودروبر سایز بزرگی داشته و هدف اصلی آن جا به جایی تعداد نسبتا زیادی خودرو است، از این رو حمل خودرو با آن از مکان مورد نظر امکان پذیر نیست و از آن همواره در حمل خودروها و بارهای بین شهری استفاده می‌شود.

با وجود این که خودروبر تکی می‌تواند خودرو را در زمان کوتاهتری به مقصد برساند، اما این نوع تریلی تعداد خودروی بیشتری را در یک جابه‌جایی منتقل کرده و هزینه حمل با آن مناسب‌تر و کمتر از خودروبر های تکی است. از نظر ایمنی نیز این خودروبر توانسته رتبه‌ی بالایی را به خود اختصاص دهد.

خودروبر چیست؟

خودروبر به تجهیزات مکانیزه و مدرنی از دسته یدک کش‌ها گفته می شود که وظیفه حمل و جابه‌جایی خودروها را بر عهده دارد. خودروبر با عناوینی چون خودروسوار و یا ماشین‌بر نیز‌ شناخته شده و یکی از جدیدترین تجهیزات حمل خودرو به شمار می‌رود. در واقع خودروبر یکی از مطمئن ترین تجهیزات مکانیزه ای است که می تواند به عنوان بهترین و ساده‌ترین راهکار برای حمل و جابه­‌جایی خودروها معرفی شود چرا که توانایی ان را دارد تا میزان آسیب رساندن به آن ها را در زمان انتقال و حمل به طرز قابل ملاحظه ای کاهش دهد.

ادامه مطلب
آموزش تعویض روغن موتور خودرو مرحله به مرحله با فیلم و عکس

امروزه به علت گسترش و توسعه شبکه های جاده ای و استفاده روزافزون عموم مردم از خودروها، نیاز به تجهیزاتی که از قابلیت جابه جایی، حمل و سوار کردن آسان خودروها برخوردار باشند را بیش از گذشته می‌توان احساس کرد. تجهیزاتی چون تریلر یا کامپوزیت، خودروبرهایی هستند از امکانات و ایمنی بیشتری نسبت به انواع قدیمی خود برخوردار بوده و ایمنی بیشتری در حمل خودروها دارند. خودروبرها را می‌توان برای حمل خودرو در زمان مسافرت و یا انتقال آن به تعمیرگاه نیز به کار برد.

به طور کلی خودروبرها را می‌توان شامل خودرو هایی چون کامیون و یا کامیونت‌ها دانست که اغلب توانایی کشندگی بالای 4 تن را دارند و به سادگی حمل و نقل خودرو های لوکس، ماشین ها و تجهیزات کشاورزی، خودروهای آسیب دیده و تصادفی، خودرو های بدون پلاک و یا صفر کیلومتر و خودرو های مسابقه ای را انجام می‌دهند. خودروبرها در مقایسه با انواع جرثقیل و یدک‌کش ایمن‌تر بوده و حتی قابلیت آن را دارند تا در زمان حمل خودرو بر اساس نیاز خودرو، راننده و وضعیت جاده، زاویه کفی حمل خودرو را با برخوداری از جک‌های هیدرولیکی و پنوماتیکی به طور خودکار تغییر دهند.

همان طور که گفته شد، کاربرد خودروبر به نحوی است که موجب حمل و نقل آسان خودرو شده و احتمال وارد آمدن خسارت به خودرو را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. از این‌رو در صورتی که خدمات خودروبر توسط یک مجموعه و تیم معتبر انجام گیرد، سبب اطمینان خاطر کاربران خواهد شد. شما با یک تماس با آقای امداد و ارائه اطلاعات مورد نیاز، از مشاوره رایگان کارشناسان ما برخوردار شده و خواهید توانست تا خودرو خود را به صورت کاملا ایمن و ضمانت شده از نقطه‌ای به نقطه‌‌ی دیگر انتقال دهید.

خودروبر آقای امداد یکی از مجموعه‌های امداد رسانی جاده‌ای متبحر، معتبر و شناخته‌شده است که از ایمنی و البته سرعت بیشتری نسبت به خودروبرهای دیگر داشته و در سریع‌ترین زمان ممکن در هر منطقه و محله‌ای از تهران و کرج که نیاز باشد، حضور یافته و خودروی شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مقصد مورد نظر خواهد رساند.

نکات مهم در انتخاب خودروبر:

  • نوع و میزان آسیب دیدگی خودرو: برای خودروهای سالم، خودروبرهای تکی، کامیونت و تریلی مناسب هستند. برای خودروهای آسیب‌دیده و غیرقابل حرکت، باید از خودروبر جرثقیل دار استفاده کرد.
  • مسافت جابجایی: برای مسافت‌های کوتاه، خودروبرهای تکی، چرخگیر و کامیونت مناسب هستند. برای مسافت‌های طولانی، تریلی خودروبر بهترین گزینه است.
  • بودجه: قیمت خودروبرها با توجه به نوع و امکانات آنها متفاوت است. قبل از انتخاب، بودجه خود را مشخص کنید و متناسب با آن، خودروبر مناسب را انتخاب کنید.

چه تفاوتی میان خودروبر با یدک کش وجود دارد؟

در بخش قبلی با انواع خودروبر و نحوه عملکرد هر یک از آن‌ها آشنا شدیم. اما آیا برایتان این سوال پیش آمده است که خودروبر با یدک‌کش چه تفاوتی دارد؟ تفاوت بین یدک کش و خودروبر، در نوع حمل آن‌ها است. روزانه افراد زیادی برای جابجایی و حمل خودروی خود از یدک کش و یا خودروبر استفاده می‌کنند که با توجه به میزان حساسیت خود نسبت به خودرو، از بین یدک کش و خودروبر می‌توانند یکی را انتخاب کنند.

همان طور که گفته شد، خودروبرها برای حمل خودرو، اتومبیل یا خودرو را به صورت کاملا استاندارد، ایمن و محکم بر روی بخش انتهایی خود سوار می کنند و بدون کوچکترین حرکتی تا مقصد آن را حمل می‌کنند. این روش از ایمنی بسیار بالایی برخوردار است و کم‌خطرترین نوع جابه‌جایی خودروها به شمار می‌رود.

در صورتی که یدک‌کش‌ها به نحو دیگری خودروی آسیب دیده را حمل می‌کنند. یدک‌کش ها با نام‌های دیگری نیز چون خودروبر چرخگیر و بکسل شناخته می‌شوند. یدک کش ها اغلب وانت نیسان یا پاترول بوده و به وسیله زنجیر و با سیم بوکسل و دکل چرخگیر یا دکل جرثقیلی که در بخش پشتی آن‌ها قرار دارند، به چرخ‌های جلوی خودرو آسیب دیده متصل می گردند و آن را بلند می کنند. به این ترتیب جابه‌جایی و حمل خودروی آسیب دیده انجام می گیرد.

از یدک کش‌ها اغلب برای خودروهایی با وزن ۲ تن و خودروهایی که در اثر تصادفات آسیب های کمتری دیده اند، مورد استفاده قرار می‌دهند. علاوه بر این، در صورتی که فاصله خودرو با تعمیرگاه کوتاه باشد، خودروبرهای چرخگیر یا یدک کش به کار می‌روند. این روش در مقایسه با خودروبرها از ایمنی کمتری برخوردار است و بر همین اساس از آن برای مسیرهای کوتاه استفاده می‌شود‌.

خودروبر آقای امداد مجهز به انواع خودروبرهای مجهز، جدید و حرفه ای است و آمادگی آن را دارد تا هر یک از خودروبرها را همچون تریلی‌های چند ظرفیته و یا خودروبر تک ظرفیته را به سرعت در اختیار شما قرار دهد.

 

علاوه بر موارد ذکر شده، شرکت‌های حمل خودرو نیز در انتخاب نوع خودروبر نقش دارند. این شرکت‌ها با توجه به نوع و شرایط خودرو، بهترین گزینه را به شما پیشنهاد می‌دهند.

0 0 نظرها
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو