چگونه فشار کم لاستیک روی خودروی شما تأثیر می گذارد

لاستیک ها بخش مهمی از خودرو هستند، زیرا کل وزن ماشین شما بر روی آن قرار دارد. حتی چیزهای کوچکی مانند دمای هوای بیرون می تواند بر فشار لاستیک ها تأثیر بگذارد. بنابراین، مهم است که دمای لاستیک را بررسی کنید زیرا اثرات فشار کم تایر باعث ایجاد مشکلات زیادی برای ماشین شما می شود. اگر دائماً روی لاستیک‌هایی با فشار باد کمتر از حد مورد نیاز کار می‌کنید، ممکن است نه تنها هزینه‌ای بیش از حد معمول برای شما داشته باشد، بلکه برای شما خطرناک نیز باشد. اگر نیاز به امداد خودرو در کرج داشتید فقط کافیست با ما تماس بگیرید

5 اثر برتر فشار کم تایر بر روی خودروی شما

عدم حفظ فشار کافی تایر می تواند عوارض زیادی داشته باشد.

1. کاهش مسافت پیموده شده

شگفت آور است که اکثر رانندگان تنها 80 درصد از فشار هوای لازم را در لاستیک های خود نگه می دارند. و این رانندگان از دانستن اینکه یکی از بزرگترین دلایل مسافت پیموده شده کم است شگفت زده خواهند شد. حتی اگر فشار لاستیک های شما به اندازه 6 PSI کم باشد، مسافت پیموده شده ماشین شما می تواند تا 5٪ کاهش یابد.

فشار لاستیک مورد نیاز فقط بر عملکرد خودرو، هندلینگ آن و همچنین مسافت پیموده شده تأثیر مثبت خواهد داشت.

2. افزایش انتشار دود

در حال حاضر، این یک نتیجه از اولین اثر بد است. اثرات فشار کم لاستیک همچنین شامل انتشار دود بالاتر به دلیل کاهش مصرف سوخت است. نه تنها باید بیشتر بنزین بزنید، بلکه تایرهای کم باد نیز انرژی بیشتری مصرف می کنند تا خودرو را در حرکت کامل نگه دارید. این همان چیزی است که باعث افزایش انتشار گازهای گلخانه ای شده است.

بدیهی است که با کاهش مصرف سوخت، آلایندگی‌های بیشتری به همراه خواهد داشت، زیرا با کاهش مسافت پیموده شده بنزین، مجبور خواهید بود بارها و بارها آن را پر کنید. همچنین، از آنجایی که زیر لاستیک‌های باد شده انرژی بیشتری برای به حرکت درآوردن خودرو می‌گیرد، دود اگزوز بیشتری در این فرآیند ایجاد می‌شود.

ادامه مطلب
باتری ماشینم از کار افتاده راه حلش چیه؟

3. عمر آج کوتاه تر

بله، عمر کوتاه تر آج یکی از علائم فشار کم تایر است . فشار ناکافی در لاستیک ها می تواند منجر به کاهش 25٪ در طول عمر آج شود. شما مجبور خواهید بود آنها را اغلب تعویض کنید زیرا استفاده از لاستیک های فراتر از حداقل آج ناامن است.

4. احتمال بیشتر خرابی تایر

خرابی لاستیک یکی از بزرگترین خطرات فشار کم لاستیک است . هنگامی که سطح لاستیک بیش از آنچه باید با جاده تماس پیدا کند، اصطکاک افزایش می یابد. اصطکاک باعث گرمای اضافی می‌شود که می‌تواند باعث منفجر شدن لاستیک یا جدا شدن آج شود. نتیجه آشکار تصادف است.

 

5. افزایش زمان توقف

افزایش زمان توقف نیز اثرات فشار کم تایر است . این می تواند زمان توقف خودرو را هنگام ترمزگیری به تاخیر بیاندازد. اگر جاده خیس باشد بیشتر به تأخیر می افتد. در واقع، کارشناسان معتقدند که این لاستیک‌های کم باد هستند که باعث واژگونی بیشتر SUV می‌شوند.

نتایج اثرات فشار کم تایر

در مورد اثرات فشار کم تایر بدانید

پنچرگیری سیار آقای امداد 24 ساعته آماده خدمت رسانی به شماست.

فشار کمتر از حد کافی در لاستیک ها می تواند علت اصلی معایب بسیاری برای هر وسیله نقلیه باشد، حتی اگر دوچرخه باشد. خوشبختانه، برای درمان فشار هوای پایین، لازم نیست دانشمند موشکی باشید. به سادگی برخی از نکات اساسی تعمیر و نگهداری را دنبال کنید و آن را بررسی کنید و خود را از قربانی شدن اثرات فشار کم تایر نجات دهید .

0 0 نظرها
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو