باتری ماشینم از کار افتاده راه حلش چیه؟

اگر باتری ماشین از کار افتاده است، شارژ کردن باتری همیشه سریع ترین گزینه برای راه اندازی مجدد ماشین شما است. با این حال، به ماشین و شخص دیگری برای کمک نیاز دارید زیرا این کار مستلزم اتصال دو ماشین با کابل است.

اگر دوست یا عضوی از خانواده دارید که می‌توانید برای کمک با او تماس بگیرید، آن را امتحان کنید. اگر کسی برای کمک در دسترس نیست، می‌توانید از امداد خودرو آقای امداد برای یافتن نقل مکانیک‌های منطقه خود استفاده کنید تا باتری جدیدی برای شما در نظر بگیرد .
در کل اگر ماشین شما روشن نمی شود ، ممکن است باتری آن از بین رفته باشد.

 

باتری ماشین از کار افتاده

 

بیشتر باتری ها هر 3 تا 5 سال یکبار نیاز به تعویض دارند، و اگر باتری قدیمی دارید، ممکن است متوجه شوید که به خوبی قبل شارژ نمی شود. به عنوان مثال، در هوای بسیار سرد یا بسیار گرم، موتور شما برای روشن شدن مشکل دارد . در این مورد، بهترین اقدام این است که باتری را قبل از اتمام کار تعویض کنید، که معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که به ماشین خود بیشتر نیاز دارید!

با این حال، اگر باتری شما به طور غیرمنتظره‌ای خالی شد، به ماشین نگاهی بیندازید تا ببینید چراغ داخلی را روشن گذاشته‌اید یا چراغ‌های جلو. این شایع ترین علت خالی شدن باتری جدا از کهولت سن است.

آیا نگران هستید که ممکن است باتری شما مشکلی نداشته باشد؟ در اینجا هشت دلیل احتمالی برای روشن نشدن ماشین شما وجود دارد.

 

علائم باتری ماشین از کار افتاده چیست؟

سه علامت مهم وجود دارد که باید به آنها توجه کرد.

اولین مشکل در راه اندازی ماشین شما است. ممکن است متوجه شوید که موتور کندتر از حد معمول می‌چرخد و به نظر می‌رسد زمان زیادی طول می‌کشد تا کار کند.

ثانیاً، ممکن است برق خودرو خود را از دست بدهید. باتری نه تنها موتور را تامین می کند بلکه چیزهایی مانند رادیو، شیشه های برقی و بخاری های شما را نیز تامین می کند. اگر این چیزها از کار بیفتند، یا مانند گذشته خوب کار نکنند، نشانه آن است که باتری شما رو به اتمام است .

آخرین و واضح ترین علامت یک علامت هشدار داشبورد است که شبیه باتری است . این می تواند نشان دهنده خرابی دینام ، شل بودن ترمینال استارت یا کابل آسیب دیده باشد. با این حال، اگر چراغ در هنگام رانندگی روشن می ماند، احتمالاً به دلیل تسمه دینام شما است که مسئول شارژ باتری ماشین شما در حین رانندگی است.

 

اگر باتری ماشین شما از کار افتاد چه باید کرد؟

پاسخ به این سوال کاملاً به دلیل خالی بودن باتری شما بستگی دارد. اگر قدیمی یا معیوب است، باید باتری را تعویض کنید . انجام این کار در خانه با دانش و ابزار مناسب امکان پذیر است، اما سریع ترین و مطمئن ترین گزینه این است که یک مکانیک آموزش دیده برای انجام این کار استفاده کنید.

امداد باتری سیار تهران و کرج آقای امداد آماده است تا خدمات شارژ باتری، تعمیر و تعویض باتری را در اختیار شما شهروندان عزیز تهرانی و کرج و شهرستان ها قرار دهد.

تلفن تماس: 02148287

از طرف دیگر، اگر باتری شما به دلیل روشن کردن تصادفی چراغ یا رادیو خالی شده است، دو گزینه دارید. می توانید ماشین خود را با پرش روشن کنید یا یک شارژر باتری ماشین بخرید که در خانه وصل می شود.

 

چگونه یک ماشین را با باتری خالی روشن کنیم؟

اگر واقعاً گیر کرده‌اید و نمی‌توانید از یک مکانیک کمک بگیرید، در اینجا مراحلی وجود دارد که باید برای حرکت مجدد انجام دهید.

ادامه مطلب
استارت خودرو چیست؟ دلایل خرابی

به یاد داشته باشید ، در هنگام انجام مراحل زیر باید بسیار مراقب باشید زیرا با ولتاژ بالا سر و کار دارید.

اگر دیدید که باتری ترک خورده است و اسید نشت می کند، سعی نکنید ماشین را با پرش روشن کنید زیرا خود را در معرض خطر جدی قرار خواهید داد.

مرحله 1

ماشین را با باتری از بین رفته دماغه به دماغه یا موازی ماشین دیگر پارک کنید و درب هر وسیله نقلیه را باز کنید.

گام 2

سرب پرش مثبت قرمز را بگیرید، یک سر را به ترمینال مثبت باتری مرده و سر دیگر را به گره مثبت باتری زنده در ماشین دیگر وصل کنید.

مرحله 3

دقیقاً همین کار را با استفاده از کابل سیاه انجام دهید و هر انتهای آن را به گره های منفی وصل کنید.

مرحله 4

موتور ماشین نجات را روشن کنید و اجازه دهید حدود 10 دقیقه کار کند. با این کار باتری ماشین دیگر شارژ می شود.

 

آموزش باتری به باتری

 

در حالی که ماشین نجات هنوز در حال حرکت است، سعی کنید ماشین را روشن کنید. اگر روشن نشد، ماشین را چند دقیقه دیگر رها کنید و دوباره امتحان کنید. اگر این کار در 30 دقیقه به نتیجه نرسید، احتمالاً مشکل دیگری وجود خواهد داشت که مانع روشن شدن ماشین شما می شود.

 

هشدار: مراقب باتری خود باشید

دو سر کابل ها را نگیرید و به باتری وصل نکنید، تمام ولتاژ باتری ماشین به شما برخورد می کند و بازی تمام می شود!

به هیچ یک از پایانه های فلزی هم دست نزنید، در کمترین زمان ممکن سرخ می شوید…

 

علت از بین رفتن باتری ماشین چیست؟

دلایل مختلفی وجود دارد که باتری می تواند از بین برود که رایج ترین آنها عبارتند از:

چراغ های جلو، چراغ های داخلی یا رادیو خود را برای مدت طولانی در حالی که ماشین شما ساکن است روشن بگذارید.

اگر برای مدت طولانی از ماشین خود استفاده نکنید ، باتری از بین می رود زیرا توسط موتور شارژ نمی شود.

خرابی پل دیود یا تنظیم کننده ولتاژ در دینام . این به این واقعیت مربوط می شود که دینام وظیفه شارژ باتری را در زمان کارکرد خودرو بر عهده دارد، بنابراین در صورت خرابی، باتری از بین می رود.

اگر دما به زیر صفر درجه برسد، باتری ممکن است یخ بزند!

 

چرا باتری مرده من با باتری به باتری هم کار نمی کند؟

اگر باتری شما تمام شده است و نمی توان آن را روشن کرد، باید یک گاراژ یا مکانیک متخصص باتری ماشین محلی پیدا کنید تا مشکل را برای شما تشخیص دهد. اگر باتری شما قابل تعمیر نیست، ممکن است نیاز به تعویض باتری خودرو داشته باشید.

شما می‌توانید در هر ساعتی از شبانه روز در هر بخشی از تهران یا کرج که بودید، در صورت نیاز به امداد باتری با ما تماس بگیرید.

تلفن تماس: 02148287

مکانیکی پیدا کنید تا باتری شما را تشخیص دهد یا آن را جابجا کند
ناگفته نماند، اما مطمئن شوید که هیچ یک از برق های خود را برای مدت طولانی. در زمانی که ماشین کار نمی کند روشن نگذارید. زیرا این ساده ترین کاری است که می توانید برای جلوگیری از خراب شدن باتری ماشین خود انجام دهید.

به یاد داشته باشید، ساده ترین راه برای به حرکت درآوردن مجدد ماشین، کمک گرفتن از یک متخصص است.

0 0 نظرها
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو