علت پایین رفتن پدال ترمز

پایین رفتن پدال ترمز در اثر عوامل متعددی رخ می‌دهد اما از شایع ترین دلایل این اتفاق می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

الف) اتمام لنت ها

در صورتی که لنت ها آسیب دیده و تمام شده باشند ممکن است که با پایین رفتن پدال ترمز و سل بودن آن مواجه شویم. در این زمان امکان دارد که تصور کنید فقط یکی از لنت‌ها نیاز به تعویض شدن دارند، در صورتی که این باور بسیار نادرست است؛ چرا که تمامی لنت‌ها باید هم‌زمان تعویض شوند و به یک اندازه باشند. اگر تنها یک لنت تعویض شود باعث می‌شود تا خودرو در ترمزگیری در سرعت‌های جاده‌ای، به سمتی کشیده شوند که لنت بیشتری دارد. درنتیجه این موضوع باعث می‌‌شود تا خودرو منحرف شده و خسارت‌های جبران ناپذیری بر خودرو وارد شود.

اتمام لنت ها

 در حالت عادی بهتر است تا در هر ۳۵ تا ۴۰ هزار کیلومتر کارکرد خودرو، لنت ها بررسی شوند. با این حال زمانی که لنت خودرو ۸۰ درصد مصرف شده بود، باید حتما اقدام به تعویض آن نمود. خرابی و ناقص بودن لنت ها می تواند صدمات جدی را به دنبال داشته باشد، بهتر است تا در صورت مشاهده این موارد هر چه سریعتر با ما تماس بگیرید.

شماره تماس آقای امداد: ۰۲۱۴۸۲۸۷

آسیب دیدگی لنت‌ها، یکی از دلایل ایجاد صداهای عجیب از ترمز هم به شمار می‌رود.

ب) پایین بودن و ضعیف عمل کردن ترمز به خاطر نشتی روغن ترمز

گاهی اوقات پایین رفتن پدال ترمز و عملکرد مشکل آن می‌تواند به دلیل وجود نشتی در سیستم ترمز رخ دهد. نشتی روغن در این بخش می‌تواند باعث شود تا سطح روغن کاهش یافته و پدال ترمز و دیگر اجزای این سیستم نتوانند به طور صحیح در جای خود قرار بگیرند و حرکت کنند. برای رفع این مورد بهترین راهکار آنست که به یک تعمیرکار مراجعه کنید و یا با آقای امداد تماس بگیرید تا سیستم ترمز به کلی مورد بازبینی قرار بگیرد.

ادامه مطلب
اگر ماشین روشن نشد چه کار کنیم؟

پایین بودن و ضعیف عمل کردن ترمز به خاطر نشتی روغن ترمز

شماره تماس آقای امداد: ۰۲۱۴۸۲۸۷

پ) زنگ زدگی کفشک‌های ترمز یا سایش نامنظم

به طور کلی در خودروهایی که سیستم ترمز چرخ‌های عقبی‌شان کاسه‌ای است، در صورت خوردگی و زنگ زدگی کفشک‌های ترمز یا سایش نامنظم آن‌ها، این اتفاق رخ می‌دهد. به نحوی که در نهایت ترمز در نقطه‌ای پایین‌تر از حالت معمول فعال شده و پدال ترمز پایین تر از حد معمول قرار می‌گیرد. پیشنهاد ما به شما آن است که در چنین زمانی و با تشخیص این مورد، در صورتی که پدال ترمز بالا نیامد، کفشک‌ها را تعویض کنید تا مشکل رفع شود.

زنگ زدگی کفشک‌های ترمز یا سایش نامنظم

نکات مهم برای رانندگی در بزرگراه ها؛ بدون مشکل با حوادث ناگهانی در جاده‌ها روبرو شوید.

شماره تماس آقای امداد: ۰۲۱۴۸۲۸۷

0 0 نظرها
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
2 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments

سلام. پدال ترمز ماشین یک لحظه پایین میرود وبعضی مواقع پایین نمیرود علت چیست

سلام. مشکل پایین نرفتن پدال ترمز می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که به طور کلی به دو دسته مشکلات مکانیکی و مشکلات هیدرولیکی تقسیم می‌شوند.

مشکلات مکانیکی:

گیر کردن پدال ترمز: ممکن است پدال ترمز به دلیل نقص فنی یا کثیفی گیر کند و به درستی پایین نرود. برای رفع این مشکل باید پدال و متعلقات آن را بررسی و تمیز کرد.
مشکل در کالیپر ترمز: اگر کالیپر ترمز به درستی کار نکند، ممکن است لنت‌ها به دیسک‌ها بچسبند و پدال ترمز پایین نرود. برای رفع این مشکل باید کالیپر ترمز را تعمیر یا تعویض کرد.
مشکل در بوستر ترمز: بوستر ترمز خلاء لازم برای پایین رفتن پدال ترمز را ایجاد می‌کند. اگر بوستر خراب شود، پدال ترمز سفت می‌شود و به سختی پایین می‌رود. برای رفع این مشکل باید بوستر ترمز را تعمیر یا تعویض کرد.
مشکلات هیدرولیکی:

نشتی در سیستم ترمز: اگر در سیستم ترمز نشتی وجود داشته باشد، فشار روغن ترمز کاهش می‌یابد و پدال ترمز به درستی پایین نمی‌رود. برای رفع این مشکل باید نشتی را پیدا و برطرف کرد.
هوا گرفتن سیستم ترمز: اگر در سیستم ترمز هوا وجود داشته باشد، پدال ترمز نرم و اسفنجی می‌شود و به درستی پایین نمی‌رود. برای رفع این مشکل باید سیستم ترمز را هواگیری کرد.
مشکل در سیلندر اصلی ترمز: سیلندر اصلی ترمز فشار روغن ترمز را به تمام چرخ‌ها ارسال می‌کند. اگر سیلندر اصلی ترمز خراب شود، ممکن است پدال ترمز پایین نرود. برای رفع این مشکل باید سیلندر اصلی ترمز را تعمیر یا تعویض کرد.
نکات:

اگر پدال ترمز به طور ناگهانی پایین نمی‌رود، رانندگی با خودرو بسیار خطرناک است و باید فوراً به تعمیرگاه مراجعه کنید.
برای جلوگیری از بروز مشکلات ترمز، باید به طور منظم سیستم ترمز خودرو را توسط یک مکانیک ماهر بررسی و سرویس کرد.

به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو