اگر ماشین روشن نشد چه کار کنیم؟

گاهی اوقات بدون هیچ دلیلی ممکن است ماشین شما روشن نشود. تعمیر خودرویی که روشن نمی‌شود می‌تواند به سادگی وصل کردن سیم، تعویض فیوز یا به پیچیدگی تعویض اجزای اصلی موتور باشد. موارد زیر ممکن است به شما در کشف مشکل کمک کند. ما به تک تک مشکلات احتمالی و راه های بررسی آنها خواهیم پرداخت.

انتخاب باتری

باتری و استارت را بررسی کنید

اگر ولتاژ و توان کافی برای میل لنگ ندارید، خودرو به سادگی روشن نمی شود. ولتاژ مناسب برای یک باتری ماشین معمولی 12.6 ولت است. می توانید ولتاژ را با استفاده از یک مولتی متر ساده که در اکثر فروشگاه های سخت افزار موجود است، تست کنید. اکثر فروشگاه‌های خرده‌فروشی که باتری‌ها را می‌فروشند، می‌توانند آن‌ها را آزمایش کنند تا مطمئن شوند که آمپر میل لنگ کافی برای روشن کردن موتور شما دارند.

اگر به نظر می رسد موتور کندتر از حالت عادی می چرخد، از کسی بخواهید کابل های تقویت کننده را به باتری شما متصل کند. به وضعیت اتصال کابل باتری نگاه کنید. اتصالات خوردگی یا شل در پایانه های باتری از دریافت آمپر کافی برای راه اندازی موتور شما توسط استارت جلوگیری می کند.

تصمیم بگیرید که مشکل استارت است یا خیر. اگر باتری به نظر شارژ شده است، و موتور استارت هنوز موتور را نمی چرخاند، یا آن را به اندازه کافی سریع بچرخانید تا موتور روشن شود، ممکن است مشکل در خود موتور استارت شما باشد. تغییر استارت خیلی پیچیده نیست، اما اگر تصمیم به انجام این کار دارید، سعی کنید شخصی را پیدا کنید که قبلاً این کار را انجام داده است تا به شما کمک کند، یا کتابچه راهنمای انجام آن را خودتان بخرید که دارای توضیحات و تصاویری از کارهایی است که باید انجام دهید.

برخی از خودروها مانند فورد دارای شیر برقی استارت روی گلگیر داخلی هستند که می‌توانید تست کنید تا ببینید آیا ولتاژ به موتور استارت می‌رود یا خیر، در غیر این صورت، گاهی اوقات می‌توانید از شیر برقی عبور کرده و خودرو را روشن کنید. اگر موتور خودرو به اندازه کافی سریع می چرخد ​​و سعی نمی کند روشن شود، در مرحله بعدی سوخت ورودی به موتور را بررسی کنید.

امداد خودرو آقای امداد دارای اینماد و مجوز امداد خودرو از اتحادیه کشوری است و خدمات امداد باتری را به صورت ۲۴ ساعته در تهران و شهرستان ها ارائه می دهد

بررسی سیستم سوخت رسانی

مطمئن شوید که سوخت در باک خود دارید. امیدواریم گیج بنزین شما کار کند، اما برخی از آنها کالیبراسیون را از دست می دهند و وقتی باک خشک شد، سوخت باقیمانده را ثبت می کند. شما نمی‌توانید یک سیستم تزریق سوخت واقعی را برای جستجوی سوخت باز کنید، اما در خودروهای قدیمی‌تر، می‌توانید فیلتر هوا را با برداشتن مهره بال یا سایر بست‌ها از بالا و بلند کردن درپوش از محفظه هواکش جدا کنید. در اینجا، وقتی پدال گاز را پمپ می کنید، باید اسپری بنزین را به بدنه دریچه گاز کاربراتور مشاهده کنید.

بسیاری از موتورهای بنزینی تزریق سوخت دارای یک درگاه تست در خط تحویل سوخت هستند. از آنجایی که فشار سوخت در برخی خودروها تا 70 PSI می‌رسد، استفاده از گیج تست امن‌ترین راه برای اطمینان از داشتن سوخت کافی برای موتور است. برای اجرا برخی از خودروها دارای پمپ های سوخت الکتریکی هستند که در باک بنزین قرار دارند، و هنگامی که سوئیچ احتراق را خاموش می‌کنید تا یک نفر به درپوش پرکننده گوش دهد، چرخه پمپ را برای چند ثانیه می‌شنود، سپس وقتی فشار سیستم به سطح مورد نیاز رسید، خاموش می‌شود.

این می تواند به شما بگوید که آیا پمپ کار نمی کند، اما تعویض پمپ بنزین یک پروژه دشوار و احتمالاً خطرناک است. فیلتر بنزین خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که سوخت از آن عبور می کند. فیلترهای سوخت ممکن است به مرور زمان مسدود شوند و در نهایت ممکن است اجازه عبور سوخت کافی برای موتور را ندهد. تعویض فیلتر بنزین بسیار ساده تر و کم هزینه تر از تعویض پمپ بنزین است. اما تعویض پمپ بنزین یک پروژه دشوار و احتمالاً خطرناک است. فیلتر بنزین خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که سوخت از آن عبور می کند.

فیلترهای سوخت ممکن است به مرور زمان مسدود شوند و در نهایت ممکن است اجازه عبور سوخت کافی برای موتور را ندهد. تعویض فیلتر بنزین بسیار ساده تر و کم هزینه تر از تعویض پمپ بنزین است. اما تعویض پمپ بنزین یک پروژه دشوار و احتمالاً خطرناک است. فیلتر بنزین خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که سوخت از آن عبور می کند. فیلترهای سوخت ممکن است به مرور زمان مسدود شوند و در نهایت ممکن است اجازه عبور سوخت کافی برای موتور را ندهد. تعویض فیلتر بنزین بسیار ساده تر و کم هزینه تر از تعویض پمپ بنزین است.

 

سیستم جرقه زنی را تست کنید

یک سیم شمع را از شمع خود بردارید و از یک پیچ گوشتی عایق برای زمین کردن اتصالات فلزی داخل بوت شمع به موتور استفاده کنید و از کسی بخواهید که موتور را برگرداند در حالی که شما مراقب جرقه هستید. شما باید محور پیچ گوشتی فلزی را در حدود یک هشتم اینچ از یک سطح فلزی تمیز روی موتور داشته باشید و مراقب باشید هنگام تست دوشاخه، به هیچ بخش غیر عایق ابزار دست نزنید. اگر جرقه ندارید، مشکل مدار احتراق دارید و بسته به نوع خودروی خود، ممکن است مجبور شوید هر چیزی را از سیم پیچ گرفته تا سی پی یو جرقه زنی یا کامپیوتر تعویض کنید. به دنبال قطعات جرقه زن آسیب دیده یا شل باشید. با وسایل نقلیه جدیدتر، توصیف جزئیات تمام قطعات سیستم جرقه زنی دشوار است، اما به طور کلی، شما یک سیم پیچ (یا سیم پیچ های جداگانه برای هر سیلندر موتور) خواهید داشت. سیم های شمع و شمع ها. همچنین ممکن است یک درپوش توزیع کننده با دکمه روتور، کندانسور و سایر قطعاتی داشته باشید که ممکن است از کار بیفتند.

دینام معیوب

چند کار دیگر وجود دارد که می توانید انجام دهید. به سیم ها، شیلنگ ها و سایر اجزای زیر کاپوت نگاه کنید. اغلب، یک سیم قطع شده، یا یک جاروبرقی یا خط سوخت شکسته، مشکل ایجاد می کند، و تعمیر این موارد ساده و کم هزینه است. دفترچه راهنمای مالک را برای فیوزها، رله ها و قطع کننده های مدار مربوط به سوخت یا احتراق بررسی کنید. شما باید بتوانید اینها را پیدا کنید و مطمئن شوید که اصابت یا منفجر نشده اند. در بلوک رله می‌توانید رله‌های هم اندازه را از یک قطعه دیگر مانند دمنده AC برای تست رله احتراق تعویض کنید.

ادامه مطلب
شماره تماس امداد خودرو در تونل‌های شهر تهران

هنگامی که موتور خود را میل می کنید به صدای آن گوش دهید. اگر صدای تق تق، شلیک معکوس یا شلیک اشتباه شنیدید، ممکن است کاربراتور آب گرفتگی یا مشکلات جدی موتور مانند زمان‌بندی پرش یا گیر کردن یا شکستن سوپاپ‌ها داشته باشید. در این مقاله نمی‌توان به همه دلایلی که خودرو میللنگ نمی‌زند اشاره کرد. اما اگر بتوانید کتابی را که خودتان انجام دهید در یک فروشگاه بزرگ یا تامین قطعات خودرو یا کتابخانه محلی خود پیدا کنید، آنها می توانند به مشکلات خاصی کمک کنند. حتی زمانی که خودروی شما هنگام امتحان احتراق روشن نمی شود، ممکن است یک “کد” یا اطلاعات ذخیره شده در رایانه را نشان دهد که توسط تکنسین می تواند برای یافتن منبع مشکل شما قابل دسترسی باشد.

این ممکن است یک چراغ “چک موتور” یا نشانگر دیگری باشد. اگر در دفترچه راهنمای مالک فیوز یا رله برای پمپ بنزین ذکر نشده است، ماشین شما یک پمپ مکانیکی دارد و تنها راه بررسی آن این است که خط سوخت را بردارید و موتور را برگردانید تا ببینید آیا بنزین بیرون می آید یا خیر. اما این بسیار خطرناک است! بهترین کاری که باید انجام دهید این است که هر ماه یک مکانیک خوب ماشین خود را چک کنید تا بتوانید هر مشکلی را از قبل پیش بینی کنید. یا کتابخانه محلی شما، آنها می توانند در مورد مشکلات خاص کمک کنند. حتی زمانی که خودروی شما هنگام امتحان احتراق روشن نمی شود، ممکن است یک “کد” یا اطلاعات ذخیره شده در رایانه را نشان دهد که توسط تکنسین می تواند برای یافتن منبع مشکل شما قابل دسترسی باشد.

این ممکن است یک چراغ “چک موتور” یا نشانگر دیگری باشد. اگر در دفترچه راهنمای مالک فیوز یا رله برای پمپ بنزین ذکر نشده است، ماشین شما یک پمپ مکانیکی دارد و تنها راه بررسی آن این است که خط سوخت را بردارید و موتور را برگردانید تا ببینید آیا بنزین بیرون می آید یا خیر. اما این بسیار خطرناک است! بهترین کاری که باید انجام دهید این است که هر ماه یک مکانیک خوب ماشین خود را چک کنید تا بتوانید هر مشکلی را از قبل پیش بینی کنید. یا کتابخانه محلی شما، آنها می توانند در مورد مشکلات خاص کمک کنند. حتی زمانی که خودروی شما هنگام امتحان احتراق روشن نمی شود، ممکن است یک “کد” یا اطلاعات ذخیره شده در رایانه را نشان دهد که توسط تکنسین می تواند برای یافتن منبع مشکل شما قابل دسترسی باشد.

این ممکن است یک چراغ “چک موتور” یا نشانگر دیگری باشد. اگر در دفترچه راهنمای مالک فیوز یا رله برای پمپ بنزین ذکر نشده است، ماشین شما یک پمپ مکانیکی دارد و تنها راه بررسی آن این است که خط سوخت را بردارید و موتور را برگردانید تا ببینید آیا بنزین بیرون می آید یا خیر. اما این بسیار خطرناک است! بهترین کاری که باید انجام دهید این است که هر ماه یک مکانیک خوب ماشین خود را چک کنید تا بتوانید هر مشکلی را از قبل پیش بینی کنید. یا اطلاعات ذخیره شده در رایانه، که توسط تکنسین برای یافتن منبع مشکل شما قابل دسترسی است. این ممکن است یک چراغ “چک موتور” یا نشانگر دیگری باشد.

اگر در دفترچه راهنمای مالک فیوز یا رله برای پمپ بنزین ذکر نشده است، ماشین شما یک پمپ مکانیکی دارد و تنها راه بررسی آن این است که خط سوخت را بردارید و موتور را برگردانید تا ببینید آیا بنزین بیرون می آید یا خیر. اما این بسیار خطرناک است! بهترین کاری که باید انجام دهید این است که هر ماه یک مکانیک خوب ماشین خود را چک کنید تا بتوانید هر مشکلی را از قبل پیش بینی کنید. یا اطلاعات ذخیره شده در رایانه، که توسط تکنسین برای یافتن منبع مشکل شما قابل دسترسی است. این ممکن است یک چراغ “چک موتور” یا نشانگر دیگری باشد.

اگر در دفترچه راهنمای مالک فیوز یا رله برای پمپ بنزین ذکر نشده است، ماشین شما یک پمپ مکانیکی دارد و تنها راه بررسی آن این است که خط سوخت را بردارید و موتور را برگردانید تا ببینید آیا بنزین بیرون می آید یا خیر. اما این بسیار خطرناک است! بهترین کاری که باید انجام دهید این است که هر ماه یک مکانیک خوب ماشین خود را چک کنید تا بتوانید هر مشکلی را از قبل پیش بینی کنید. و موتور رو برگردون ببینی بنزین میاد یا نه ولی این خیلی خطرناکه! بهترین کاری که باید انجام دهید این است که هر ماه یک مکانیک خوب ماشین خود را چک کنید تا بتوانید هر مشکلی را از قبل پیش بینی کنید. و موتور رو برگردون ببینی بنزین میاد یا نه ولی این خیلی خطرناکه! بهترین کاری که باید انجام دهید این است که هر ماه یک مکانیک خوب ماشین خود را چک کنید تا بتوانید هر مشکلی را از قبل پیش بینی کنید.

اما لطفاً در مورد سیم های شمع در معرض احتیاط باشید، زیرا آنها دارای ولتاژ بالا هستند و می توانند خطرناک باشند! هیچ سیم یا سایر قطعات الکتریکی را بدون جدا کردن پست منفی (-) باتری جدا نکنید. هنگام تست جرقه یا انجام هر کار دیگری که نیاز به چرخاندن موتور در حین نگاه کردن به زیر کاپوت دارد، مراقب تیغه‌های فن، تسمه‌ها و سایر قطعات متحرک باشید. هرگز موتور را برنگردانید یا آن را با درپوش هواکش جدا نکنید. سوخت در بدنه دریچه گاز می تواند مشتعل شود! خطوط سوخت را جدا نکنید، مگر اینکه بدانید چگونه فشار را در آنها تخلیه کنید، سیستم های سوخت تزریقی تحت فشار هستند و در صورت جدا نشدن، بنزین را منفجر می کنند.

0 0 نظرها
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو