چگونه ماشینم رو بکسل کنم و یدک کش مجاز پیدا کنم؟

راه‌های مختلفی برای یدک‌ کشیدن وسیله نقلیه وجود دارد، شاید بکسل کردن ماشین با یک ماشین دیگر راه بسیار خوبی برای بیرون کشیدن وسیله نقلیه باشد. اما این بهترین راه نیست امکان تصادف و مشکلات برای خودرو وجود دارد.

در هر کجایی که باشید چه تهران و چه شهرستان ها اگر با مشکل خودرو مواجه شدید یا ماشین شما امکان روشن شدن یا حرکت نداشت می توانید با امداد خودروی مجاز تماس بگیرید.

اما آیا راه صحیح بکسل کردن خودرو را می دانید؟

 

مراحل زیر برای آموزش یک بکسل کردن اصولی همراه باشید:

مرحله اول:

تسمه بکسل عموماً به عنوان کم ایمن ترین راه برای بکسل کردن وسیله نقلیه در نظر گرفته می شود، و به همین دلیل، حتما آن را برای آسیب دیدگی یا پارگی احتمالی بررسی کنید. . اگر طناب بکسل شما پاره شده یا فرسوده شده باشد، ممکن است در هنگام کشیدن وسیله نقلیه خراب، تحت فشار پاره شود. تمام تسمه بکسل را برای هر گونه آسیب دیدگی نگاه کنید و در صورت مشاهده ایراد اصلا از آن تسمه استفاده نکنید چون می‌تواند بسیار خطرناک باشد. هر گره‌ای را از طناب یا سیم بکسل بیرون بیاورید و باز کنید. بعد آن را کامل باز کنید و ماشین یدکش کش را به موازات آن پارک کنید.

 

مرحله دوم:

اکثر ماشین ها در پشت خودرو یک قسمتی دارند که معمولا به نقاط نصب سپر وصل شده و یا حلقه های فولادی برای نصب قلاب خواهد داشت که می توانید سیم بکسل را ازآن عبور دهید. یا از یک قلاب فولادی روی آن استفاده کنید. برای کمک به یافتن این نقطه در جلوی وسیله نقلیه مورد یدک کشی و در پشت وسیله نقلیه در حال بکسل کردن، به کتابچه راهنمای وسیله نقلیه خود مراجعه کنید.

این نقاط همیشه روی سپر خودرو قرار دارند و معمولاً سوراخ های دایره ای هستند که از فولاد ضخیم بریده شده اند.

 

مراحل بکسل کردن اصولی

 

مرحله سوم:

بند یا قلاب را از همان نقطه خودروی خراب عبور دهید. اگر قلاب دارد، از آن برای قلاب کردن بند استفاده کنید. اگر در انتها یک حلقه دارد، بند را از همان عبور دهید، سپس انتهای بند را از حلقه خودش عبور دهید تا در جای خود محکم شود. وقتی کارتان تمام شد، بند را صاف روی زمین دراز جلوی خودرو قرار دهید.

وسیله نقلیه یدک کش را در مقابل خودروی خراب قرار دهید. آن را در نزدیکی انتهای کابل بکسل که جلوی وسیله نقلیه خراب کشیده اید، پارک کنید. وسیله نقلیه یدک‌کش را پارک کنید تا با وسیله نقلیه خراب در یک ردیف قرار گیرد تا وقتی شما شروع به یدک‌کشی می‌کنید هر دو مستقیم به جلو حرکت کنند.

با بیرون گذاشتن بند در ابتدا، می توانید خودرو را طوری قرار دهید که شلی زیادی در بند وجود نداشته باشد.

 

مرحله چهارم:

تسمه بکسل را به پشت خودروی یدک کش وصل کنید. اگر در دسترسی به نقطه رد کردن طناب بکسل در پشت خودروی یدک‌کش مشکل دارید، می‌توانید بند را به یک گیره یدک‌کش وصل کنید.

یدک کش را به آرامی به جلو بکشید تا بند آن سفت شود. از راننده یدک کش بخواهید آن را به آرامی به جلو بکشد تا زمانی که کشش کافی روی بند بکسل ایجاد شود.

مراقب هر گونه نشانه ای از ساییدگی یا پاره شدن بند باشید زیرا در این حالت کشش بیشتری اعمال می شود. اگر تسمه علائم آسیب دیدگی را نشان داد فورا توقف کنید.

وسیله نقلیه خراب را خیلی آهسته بکشید. اطمینان حاصل کنید که خودروی خراب در حالت خلاص است. تسمه، وسیله نقلیه را به سمت وسیله نقلیه یدک‌کش می‌کشد، بنابراین راننده خودروی خراب باید ترمزهای خود را کنترل کند تا هنگام یدک‌کشی از برخورد جلوگیری کند. فقط از تسمه بکسل برای کشیدن وسیله نقلیه در فاصله های کوتاه استفاده کنید.

امروزه از این نوع یدک‌کشی کمتر استفاده می‌شود؛ چرا که معایب زیادی داشته و می‌تواند به خودرو و سپر آن آسیب برساند. اگر مسافت زیادی برای طی کردن دارید، بهتر است از یدک کش یا خودروبر استفاده کنید.

 

چطور یدک کش یا خودرو بر مجاز را پیدا کنیم؟

یدک کش یکی از اصلی ترین خدمات امداد خودرو ها است. اگر احیانا ماشین شما در مسیر حرکتتان دچار نقص فنی شد و موتور آن روشن نشد یا به خاطر تصادف دچار آسیب های جدی شد، در چنین موقعیت هایی یدک کش ها به کمک شما می آیند. به وسیله یدک کش یا خودروبر می توانید وسیله نقلیه خود را حمل کرده و به تعمیرگاه‌های معتبر برسانید.

آقای امداد خدمات یدک‌ کش و کفی و حمل خودرو را در تمامی مناطق تهران و شهرستان ها به صورت شبانه روزی ارائه می دهد. نیروهای امداد خودرو آقای امداد به صورت سیار در بخش‌های مختلف تهران و شهرستان ها مستقر و آماده به خدمت هستند و به همین علت در سریع‌ترین زمان ممکن در محل شما حاضر می شوند و مشکل شما را حل می کنند.

ادامه مطلب
انواع خطاها و اشتباهات رانندگی که خودرو ما را نابود می‌کند!

 

 

خدمات یدک کش و خودروبر امداد خودروی آقای امداد

یدک کش بلند کننده چرخ:

امروزه یکی از رایج ترین و پرکاربردترین یدکش هایی که مورد استفاده قرار می گیرد یدک کش های بلند کننده چرخ است. این دستگاه‌ها مجهز به یک اهرم است که دقیقا در زیر چرخ ها قرار دارد و اصلی‌ترین وظیفه این اهرم هدایت کردن چرخ‌ها با بلند کردن آن هاست و به این نحو می‌تواند خودرو را هدایت کند.

 

یدک کش امداد خودرو آقای امداد

تریلرهای کفی:

تریلرهای کفی از اصلی‌ترین دستگاه‌هایی هستند که در ارائه خدمات امداد خودرو و جابجایی خودروها مورد استفاده قرار می‌گیرند. تریلرهای کفی در حقیقت ظاهری همچون کامیون دارند، به صورتی که هیچ دیواره‌ای در آن موجود نمی‌باشد.

وقتی در حال بارگیری ماشین یا هر وسیله نقلیه دیگری بر روی تریلرهای کفی باشید، مهم است که این کار را با خیال راحت انجام دهید. برای ایمن نگه داشتن تریلر در حین بارگیری، باید تریلر را به وسیله نقلیه یدک‌کش وصل کنید و ترمزهای آن را هم روی تریلر و هم روی خودرو اعمال کنید. شما باید بیشتر وزن را به سمت جلوی تریلر خود ببرید، تقریباً 60٪ وزن در دماغه و 40٪ در عقب.

ایمن نگه داشتن وسیله نقلیه در حین یدک کشی بسیار مهم است، حتی حرکت جزئی می تواند به حرکات نوسانی بزرگتر تبدیل شود که می تواند باعث بی ثباتی و حتی خارج شدن وسیله نقلیه از تریلر شود.

برای حفظ امنیت کامل خودرو، امدادگران ما هر چهار چرخ را با استفاده از تجهیزات مناسب – معمولاً تسمه‌های ضامن دار و سایر لوازم جانبی اتصال به تریلر، می بندند. به عنوان یک اقدام احتیاطی اضافی علاوه بر اینها می توان از گیره های چرخ نیز استفاده کرد.

نیسان یدک کش

به طور کلی زمانی که صحبت از یدک‌کش می‌شود، نخستین اتومبیلی که به ذهن می‌رسد، همین نیسان دکل شاهین است. این اتومبیل شناخته شده و محبوب، دارای یک دکل است که از جنس آهن بوده و بر روی ناوگان بخش عقب نصب می‌گردد. همچنین دارای قطعه آهنی دیگری نیز به ‌نام شاهین است که بر روی سپر عقبی نیسان نصب شده و در زمان انتقال و حمل خودرو آسیب دیده به زیر بخش جلویی اتومبیل می‌رود و در نهایت به صورت زنجیر و تیفور خودرو به بالا کشیده می‌شود. با استفاده از این نوع یدک کش دیگر نیاز نیست تا سرنشینی در داخل خودرو آسیب دیده باشد.

 

نیسان دکل شاهین (یدک کش)

گاهی اوقات وضعیت خودروی آسیب دیده به حدی است که نمی‌توان آن را از بخش جلویی بلند کرده و جابه‌جا کرد، در این زمان می‌توان از نیسان دکل شاهین استفاده کرد. به طور کلی در مواقعی که خودرو از بخش جلویی یا عقبی آسیب دیده باشد و نتوان از نیسان چرخگیر یا خودروبر برای آن استفاده‌ کرد، از این اتومبیل کمک گرفته می شود.

 

یدک کش های کامیونی

از دیگر انواع یدک‌کش‌ها می‌توان به یدک کش های کامیونی اشاره کرد که در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند و محبوبیت بالایی دارند. ایمن بودن این اتومبیل‌ها دلیل اصلی محبوبیت آن ها نسبت به بقیه یدک کش هاست. در صورت تصمیم به جا به جایی خودروهای نو و یا خودروهای تصادفی، یکی از بهترین انتخابها یدک کش های کامیونی است. به طور کلی در ساختار یدک کش های کامیونی از یک جدا کننده استفاده می شود. این جدا کننده ها سطح بلندی دارند و محل قرار گیری آن‌ها نیز بر روی زمین است.

نحوه استفاده از این یدک کش های هیدرولیکی به صورتی است که ابتدا سطح جدا کننده بر روی زمین قرار گرفته و خودروهای مورد حمل روی سطح آن قرار می‌گیرند. پس از آن، بازو های هیدرولیکی سطح جدا کننده بلند شده و روی کامیون قرار می گیرند. به این ترتیب به راحتی می‌توان خودروها را جا به جا کرد. برای جابه جایی خودروهای لوکس هم بهترین گزینه هستند.

 

جرثقیل خودروبر

از دیگر وسایلی که می‌توان با آن به امدادرسانی خودروها و جابه‌جایی آن‌ها پرداخت، جرثقیل ها هستند. جرثقيل‌ها بسیار متنوع و پرکاربرد بوده و می توانند بار هایی با وزن بالا را به راحتی جا به جا کند. یکی از کاربردی‌ترین انواع جرثقیل‌ها، جرثقیل های سیار هستند که به دو صورت ثابت و سیار کارگاهی کار می کنند. از این نوع جرثقیل‌ها می‌توان به عنوان خودروبر نیز استفاده کرد. در نوع ثابت این جرثقیل ها، جک نصب شده و می توانند دارای کفی یا بدون کفی باشند. نوع سیار کارگاهی این جرثقیل ها اما با استفاده از دکل کار می‌کنند.

در زمان آسیب دیدن انواع مختلفی از خودروها می‌توان از این نوع جرثقیل برای حمل و جابجایی کمک گرفت. امروزه جرثقیل ها پیشرفت بسیاری کرده‌اند و در مقایسه با گذشته کاربرد های بیشتری دارند و توانایی آن را دارند تا خودروها را بسیار اصولی تر از آن چه که در گذشته انجام می‌شد، حمل کنند.

0 0 نظرها
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو