چرا خودرو هنگام رانندگی قدرت خود را از دست می دهد؟ دلایلی که باید بدانید!

گاهی اوقات وقتی شتاب می گیرید، ماشین شما در حین رانندگی قدرت خود را از دست می دهد . معمولا اولین علتی که به سر ما می زند سوخت ناکارآمد است. در حالی که این می تواند یکی از دلایل باشد، عوامل متعدد دیگری نیز وجود دارند که باعث ایجاد این مشکل می شوند.

گاهی اوقات علت این مشکل می تواند برای موتورهای دیزلی و بنزینی متفاوت باشد اگرچه شباهت های زیادی بین این دو وجود دارد.تیم امدادخودروی آقای امداد از متخصصان مجرب و کارآزموده تشکیل شده است که به انواع خودروها و مشکلات جاده ای تسلط دارند.

شماره تماس آقای امداد: ۰۲۱۴۸۲۸۷

خودرو هنگام رانندگی قدرت خود را از دست می دهد: دلایل

ممکن است متخلفان زیادی وجود داشته باشند که سفر شما را کند می کنند. در اینجا به برخی از دلایل اصلی اشاره می شود:

1. شمع های فرسوده

احتراق موتور به شمع های خودرو بستگی دارد. کار آنها انتقال سیگنال الکتریکی از سیم پیچ احتراق به محفظه احتراق است. هنگامی که این اتفاق می افتد، شمع ها مخلوط سوخت و هوا را مشتعل می کنند. 

با شمع های معیوب ، سیگنال الکتریکی به درستی به موتور نمی رسد. بنابراین، ماشین شما ممکن است نتواند به اندازه دلخواه شتاب بگیرد.

2. سطح فشرده سازی

احتراق داخلی خودرو وظیفه تولید نیرویی برای شتاب گیری با کمک فشرده سازی سیلندر دارد. بنابراین، اگر سطح فشرده سازی کم باشد، توان ناکافی تولید می کند که باعث ایجاد مشکل در هنگام شتاب گیری می شود. 

تراکم کم نیز عامل اصلی احتراق نامناسب در موتور است.

3. پمپ سوخت معیوب

خودرو از دست دادن قدرت
معیوب بودن پمپ بنزین یکی از دلایل کاهش قدرت خودرو در هنگام رانندگی است.

اگر خودرو هنگام شتاب گیری برق نداشته باشد، به این معنی است که پمپ بنزین ایراد دارد. یک پمپ بنزین سوخت را در باک بنزین برای موتور برای احتراق تامین می کند. 

علاوه بر این، با تنظیم فشار سوخت، نیازهای موتور را نیز برآورده می کند. در صورت داشتن نقص، شتاب باعث عملکرد ضعیف می شود و در نتیجه ممکن است خودرو روشن نشود.

 

4. فیلتر هوا آسیب دیده

گاهی اوقات، ماشین شما در حین رانندگی به دلیل خرابی فیلتر هوا، برق خود را از دست می دهد. در احتراق خودرو از بنزین و هوا برای تولید نیرو استفاده می شود، جایی که هوا ابتدا وارد فیلتر هوا می شود. 

این فیلتر از ورود همه اشکالات و زباله ها به محفظه جلوگیری می کند. اگر فیلتر بدی داشته باشید، مطمئناً خودروی شما با مشکل رانندگی روان مواجه خواهد شد.

5. گرفتگی لوله اگزوز

ماشین در حین رانندگی تمام قدرت خود را از دست داد
برق خودرو هنگام رانندگی به دلیل گرفتگی لوله اگزوز قطع می شود

یک لوله اگزوز از دو فیلتر تشکیل شده است – صدا خفه کن و کاتالیزور. نقش کاتالیزور کاهش آلودگی ساطع شده از بخارات است، در حالی که صدا خفه کن آلودگی صوتی را کاهش می دهد. 

هر دو اهمیت خود را دارند. اگر هر یک از لوله ها چیزی در داخل آن گرفتگی داشته باشد، موتور مطمئناً قدرت تولیدی خود را مختل کرده و کاهش می دهد.

6. کویل جرقه زنی آسیب دیده

سیستم جرقه زنی دارای سیم پیچ هایی است که نیروی باتری را به موتور تبدیل می کند. با یک کویل احتراق آسیب دیده ، مخلوط سوخت و هوا نامناسب خواهد بود. بنابراین، یک کویل احتراق معیوب به درستی احتراق ایجاد نمی کند.

راهکارهایی برای کاهش قدرت خودرو در حین رانندگی

1. یک پارکینگ امن پیدا کنید

وقتی وسیله نقلیه خرابی پیدا کردید، باید با آرامش سعی کنید قبل از توقف کامل وسیله نقلیه را به کنار جاده برسانید یا ماشین را به نزدیکترین لاین برانید.

راننده باید فوراً چراغ هشدار خطر را روشن کند تا به سایر رانندگان هشدار دهد و در صورت عدم توجه دیگران از برخورد جلوگیری کند.

2. مشکلاتی که در حال وقوع هستند را شناسایی کنید

کار بعدی شناسایی سریع علل زمینه ای است که باعث توقف ناگهانی خودروی شما می شود، اما همه توانایی انجام این کار را ندارند. 

به چند اشتباه ساده مانند لاستیک، سیستم روغن، آب خنک کننده، باتری و غیره نگاهی بیندازید.

از دست دادن قدرت موتور
مشکلاتی را که در صورت قطع ناگهانی برق وسیله نقلیه شما در حین رانندگی رخ می دهد، شناسایی کنید. 

 3. برای کمک تماس بگیرید

برای کمک از افراد کنار جاده به اطراف خود نگاه کنید، در مورد تعمیرگاه های معتبر نزدیک خود یا ابزارهایی که می توانند به شما در رفع مشکل کمک کنند سؤال کنید. یا با یکی از اعضای خانواده که در مورد وسایل نقلیه و ماشین آلات آگاه است تماس بگیرید تا در مورد کارهای بعدی راهنمایی بخواهید.

4. با یک سرویس امداد خودرو تماس بگیرید

فقط کافی است با نجات دهنده تماس بگیرید و مشکلی که با آن مواجه هستید را ارائه دهید، بسته پشتیبانی مناسب را دریافت خواهید کرد و در صورت آسیب دیدن خودرو نمی توانید بلافاصله آن را تعمیر کنید.

شماره تماس آقای امداد: ۰۲۱۴۸۲۸۷

ادامه مطلب
نحوه بررسی و تعویض فیوز خودرو

5. برای شرایط بد آماده باشید

از دست دادن قدرت خودرو در حین رانندگی
برای هر موقعیت بدی که ماشین شما در حین رانندگی از دست می دهد، آماده باشید.

در هر صورت، همیشه باید «ابزار» «ساده» اما بسیار مفید، از جمله تعمیرات اساسی، پر کردن مخزن و حمل خودرو برای بازرسی را به همراه داشته باشید.

یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌هایی که می‌توان در مورد «پیرمرد» ایجاد کرد این است که خودرو به دلیل مشکلات داخلی مربوط به موتور «خط‌دار» شده است. علل ذهنی و همچنین علل عینی وجود دارد.

کلمات پایانی

با جمع آوری نکات نگهداری و عیب یابی به موقع خودروی خود، می توانید به راحتی از دارایی ارزشمند خود مراقبت کنید. اگرچه گاهی اوقات خودرو هنگام رانندگی قدرت خود را از دست می دهد ، اما جای نگرانی زیادی وجود ندارد. 

کارشناسان خودرو به راحتی می توانند هر نوع مشکل کوچک یا بزرگ خودرو را حل کنند. در واقع با سرویس و نگهداری مناسب خودرو، خودروی شما با چنین مشکلی مواجه نخواهد شد.

رانندگی ایمن داشته باشید!

شماره تماس آقای امداد: ۰۲۱۴۸۲۸۷

0 0 نظرها
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو