نحوه تعمیر صندلی های چرمی ماشین

اگر پارگی، سوراخ یا ترک در صندلی چرمی خودروی خود دارید، ممکن است از خود بپرسید که آیا به همه روکش‌های داخلی جدید نیاز دارید یا خیر. خوشبختانه، شما می توانید مقدار کمی آسیب را خودتان تعمیر کنید. پارگی‌ها را با کیت تعمیر رفع کنید، از یک وصله برای رفع سوراخ‌ها استفاده کنید، یا صندلی‌ها را با چرم مایع برای پنهان کردن ترک‌ها تمیز کنید. به خاطر داشته باشید که گوژها و پارگی های بزرگ به بهترین وجه توسط شخصی با تجربه اثاثه یا لوازم داخلی تعمیر می شوند.

رفع پارگی با کیت تعمیر

  1. یک کیت تعمیر با رنگ متناسب با چرم انتخاب کنید.

    بهترین گزینه این است که یک کیت تعمیرات ساخته شده توسط سازنده ماشین خود را پیدا کنید. در غیر این صورت، چند کیت را با اثاثه یا لوازم داخلی خود مقایسه کنید تا بهترین رنگ را پیدا کنید.

     امداد خودرو آقای امداد به صورت شبانه روزی و در تمامی روزهای هفته آماده خدمت رسانی به شما است. شما می توانید در هر ساعت از شبانه روز با شماره تلفن 021-48287 تماس بگیرید و درخواست امداد خودرو کنید.

    امداد خودرو آقای امداد خدمات متنوعی را به شما ارائه می دهد، از جمله:

    • یدک کشی خودرو
    • حمل خودرو
    • مکانیک سیار
    • تعویض لاستیک
    • سوخت رسانی
    • پنچرگیری
  2. صندلی را تمیز کنید.

    برای تمیز کردن چرم از صابون ملایم و پارچه مرطوب استفاده کنید. خرده‌ها، گرد و غبار، کثیفی و کثیفی را با مالش ملایم صندلی پاک کنید. قبل از ادامه، اجازه دهید کاملا خشک شود.


  3. لبه های ناهموار اطراف پارگی را کوتاه کنید.

    اگر لبه های پارگی به سمت بیرون پیچ خورده یا نخ هایی از آنها آویزان است، از یک قیچی برای جدا کردن آنها استفاده کنید.


  4. پارچه پشتی بوم را زیر پارگی بچسبانید.

    یک تکه پارچه پشتی را داخل سوراخ قرار دهید و سپس آن را زیر پارگی بلغزانید. مقدار کمی از چسب موجود را روی لبه های پارگی قرار دهید تا به پارچه بچسبند. اجازه دهید چسب کاملا خشک شود.

  5. لایه هایی از پرکننده چرم بسازید.

    از یک چاقوی پالت برای پخش پرکننده چرمی روی پارچه پشتی بین لبه های پارگی استفاده کنید. اجازه دهید هر لایه قبل از استفاده از لایه دیگر خشک شود. به ساخت پرکننده ادامه دهید تا زمانی که کمی روی صندلی چرمی همپوشانی داشته باشد.
  6. ماسه پرکننده را بمالید.

    هنگامی که پرکننده کاملا خشک شد، از یک بلوک سنباده ریز برای سنباده زدن لایه رویی استفاده کنید. زمانی که پرکننده با بقیه چرم یکدست شد، آن را متوقف کنید. 
    • تمام تلاش خود را بکنید که چرم اطراف را زیاد سنباده نزنید. یک بلوک سنباده، به جای کاغذ ماسه، کنترل بیشتری بر منطقه به شما می دهد.
  7. صندلی را با یک پارچه مرطوب پاک کنید.

    از یک پارچه کمی مرطوب و تمیز استفاده کنید تا هرگونه گرد و غبار یا زباله های باقی مانده از فرآیند سنباده را از بین ببرید. قبل از حرکت اجازه دهید صندلی خشک شود.
  8. رنگ را به پرکننده بمالید.

    از یک پارچه تمیز استفاده کنید تا رنگ را روی ناحیه ای که فیلر زده اید بمالید. در صورت لزوم چندین لایه بسازید، اجازه دهید هر لایه کاملاً خشک شود، تا زمانی که رنگ با بقیه چرم هماهنگ شود.
  9. محل را با درزگیر چرمی بپوشانید.

    درزگیر چرمی را با یک پارچه تمیز به ناحیه ای که تعمیر کرده اید بمالید. این کار از ساییدگی رنگ جلوگیری می کند. قبل از نشستن روی صندلی، اجازه دهید درزگیر کاملا خشک شود.

روش2 اعمال پچ

 

  1. وصله ای را انتخاب کنید که با صندلی شما مطابقت داشته باشد.

    چرمی که برای وصله صندلی با آن انتخاب می‌کنید، در صورت امکان، باید دقیقاً مطابقت داشته باشد، مانند یک چرم اضافی که همراه خودرو آمده است یا یک تکه تودوزی از زیر صندلی نزدیک چارچوب. 
    • در غیر این صورت، یک تکه چرم دیگر با بافت مشابه انتخاب کنید و آن را متناسب با روکش داخلی خود رنگ کنید .
  2. پچ را متناسب با ناحیه آسیب دیده برش دهید.

    وصله باید کمی بزرگتر از سوراخ یا پارگی باشد تا بتوانید آن را به چرم خوب اطراف آسیب متصل کنید. از قیچی تیز برای برش دادن وصله استفاده کنید تا لبه ها مرتب شوند.

  3. کاغذ مومی را پشت سوراخ قرار دهید یا پاره کنید.

    برای اینکه چسب از سفت شدن فوم داخلی صندلی جلوگیری کند، یک تکه کاغذ مومی را پشت سوراخ یا پارگی که بزرگتر از وصله است قرار دهید. آن را در یک طرف بلغزانید سپس طرف دیگر را از سوراخ عبور دهید تا پشت چرم قرار گیرد.


  4. چسب را با چسب چرم وصل کنید.

    چسب چرمی را روی لبه های چسب بزنید. وصله را با دقت روی سوراخ یا پارگی فشار دهید، مطمئن شوید که وصله سوراخ یا پارگی را کاملاً می پوشاند و به چرم خوب می چسبد.

  5. بگذارید چسب کاملا خشک شود.

    به دستورالعمل های همراه چسب چرم مراجعه کنید تا بفهمید چقدر طول می کشد تا خشک شود. تا زمانی که چسب خشک نشود از نشستن یا قرار دادن هر گونه اشیاء روی صندلی خودداری کنید.

روش3 صافکاری با چرم مایع

 

ادامه مطلب
5 دلیل خاموش نشدن فن ماشین و روشن ماندن در دمای پایین
  1. اطمینان حاصل کنید که چرم مایع کاملاً مطابقت دارد.

    می توانید یک نمونه کوچک از چرم (زیر صندلی وجود دارد) را به توزیع کننده چرم مایع بفرستید تا مطابقت دقیق را پیدا کنید. یا کد رنگ یا نام را به توزیع کننده ارائه دهید تا مطمئن شوید که سایه مناسب را دریافت می کنید. چرم مایع ترکیبی پرکننده و چسب است که می‌توان آن را به صورت آنلاین و در بسیاری از فروشگاه‌های لوازم و اثاثه یا لوازم خودرو خریداری کرد.
    • قبل از اینکه محصول را روی بقیه صندلی بمالید، آن را در یک نقطه نامحسوس تست کنید. رنگ را با تونر ارائه شده تنظیم کنید یا در صورت لزوم آن را با هماهنگی بهتر تعویض کنید.
  2. صندلی های چرمی خود را تمیز کنید.

    هر گونه ضایعات یا خرده ریزه ها را جارو کنید، سپس مقدار کمی پاک کننده چرم را روی یک پارچه یا پارچه نرم قرار دهید. صندلی ها را با پارچه بشویید تا کثیفی و آلودگی پاک شود. سپس، یک حلال ملایم مانند ایزوپروپیل الکل 50% را روی یک پارچه تمیز قرار دهید و روی صندلی ها را پاک کنید تا باقیمانده آن پاک شود. قبل از حرکت اجازه دهید صندلی ها کاملا خشک شوند.
  3. چرم مایع رقیق شده را با یک اسفنج در مناطق فرسوده بمالید.

    چرم مایع را قبل از مالش دادن آن به شکاف ها و چین ها با آب 30 درصد رقیق کنید. صندلی را با یک پارچه مرطوب پاک کنید تا محصول از چرم خوب جدا شود و در ترک ها باقی بماند. اجازه دهید چرم مایع خشک شود سپس یک لایه دیگر برای تقویت رنگ یا ایجاد ترک در صورت لزوم بمالید.
  4. یک کت با استحکام کامل به کل صندلی اضافه کنید.

    پس از خشک شدن نواحی فرسوده، یک لایه چرم مایع یکنواخت را روی کل صندلی بمالید. این کار باعث می شود که کل صندلی یک رنگ باشد و قسمت های تعمیر شده کمتر به چشم بیاید.
  5. چرم را پس از خشک شدن حالت دهید.

    پس از خشک شدن کامل چرم مایع، باید چرم را حالت دهید تا از ترک خوردن بیشتر آن جلوگیری کنید. از نرم کننده چرمی استفاده کنید و آن را با یک پارچه نرم روی کل صندلی بمالید. قبل از اینکه روی صندلی بنشینید، اجازه دهید کاملا خشک شود.

روش4 جلوگیری از آسیب بیشتر

 

  1. از سایه آفتاب استفاده کنید.

    نور مستقیم خورشید همان چیزی است که باعث محو شدن و ترک خوردن صندلی های چرمی می شود. برای محافظت از چرم در برابر نور شدید و گرما، یک سایه بان قابل افزایش در شیشه جلوی خود قرار دهید. هر زمان که ماشین شما برای مدت طولانی در معرض نور خورشید قرار می گیرد، مانند زمانی که ماشین شما در طول روز در پارکینگ اداری پارک می شود، یک سایه بان در شیشه جلوی خود قرار دهید.
  2. به طور منظم چرم را حالت دهی کنید.

    وقتی چرم خشک می شود، احتمال ترک خوردن یا پارگی آن بیشتر است. صندلی های چرمی را تمیز کنید و هر 6 ماه یکبار یک نرم کننده چرمی روی آن ها بزنید. از یک پارچه نرم و حرکات دایره ای کوچک استفاده کنید تا نرم کننده را روی کل صندلی بمالید.
    نکته تخصصی

    بهترین توصیه این است که از چرم خود محافظت کنید و آن را خراش ندهید.

    خراش و ترک نسبتاً آسان است، اما درمان پارگی دشوار است. برخی از شعبده بازهای چرمی وجود دارند که می توانند پارگی ها را برطرف کرده و چرم شما را بازسازی کنند، اما پارگی ها به راحتی قابل ترمیم نیستند.
  3. از اشیاء تیز دوری کنید.

    کلیدها، ابزارها، چاقوهای جیبی و سایر اشیاء تیز می توانند باعث ایجاد سوراخ یا پارگی در صندلی های چرمی شما شوند. قبل از سوار شدن به ماشین مراقب باشید که اجسام تیز را از جیب خود خارج کنید. اجسام نوک تیز را در صندوق عقب یا روی زمین قرار دهید یا ابتدا با یک پتوی ضخیم صندلی خود را بپوشانید. 
0 0 نظرها
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو