مراحل جدا کردن باتری ماشین بدون دردسر

ممکن است مواقعی پیش بیاید که لازم باشد بدانید چگونه باتری ماشین را جدا کنید . مثلاً اگر می‌خواهید باتری قدیمی را تعویض کنید یا باتری موجود را برای هر گونه نقص بررسی کنید. در هر صورت، برداشتن باتری تنها گزینه است. به طور کلی، خارج کردن باتری دردسری نیست، اما باید با دقت این کار را انجام دهید تا از راه های غیرمنتظره آسیب نبینید.

نحوه جدا کردن باتری خودرو: اقدامات احتیاطی که باید انجام دهید

قبل از اینکه بخواهید تنظیمات باتری را تغییر دهید یا آن کاپوت را باز کنید، خوب است برخی از مراحل ایمنی را بدانید که باید بخوانید و دنبال کنید. در اینجا راهنمای کامل استانداردهای ایمنی و جدا کردن باتری را برای شما آورده ایم. بیایید به آن بپردازیم –

برای خودتان ابزارهای ایمنی تهیه کنید

در حین شروع کار با نحوه جدا کردن باتری ماشین ، ابتدا باید وسایل ایمنی را در نظر بگیرید. به خصوص اگر با یک باتری فرسوده سر و کار دارید، زیرا باتری های قدیمی اغلب باعث نشت اسید یا برق گرفتگی سریع می شوند. به همین دلیل استفاده از تجهیزات ایمنی عاقلانه است.

برای خود یک جفت دستکش و عینک به عنوان حداقل لایه محافظی که باید داشته باشید تهیه کنید. علاوه بر این، می‌توانید چرخ دنده‌های بیشتری داشته باشید، مانند زیپ‌هایی که هر کابل را بدون تماس با یکدیگر در جای خود نگه می‌دارند.

نکته: جواهراتی را که می پوشید قبل از کار با باتری خارج کنید زیرا ممکن است باعث برق گرفتگی شود.

شما همچنین باید در یک منطقه باز با ماشین خود کار کنید. در صورت تزریق، شما را قادر می سازد تا با هر گونه گاز مقابله کنید.

نحوه جدا کردن باتری ماشین - اینجا را بدانید
نحوه جدا کردن باتری ماشین 

 

امداد خودرو آقای امداد دارای اینماد و مجوز امداد خودرو از اتحادیه کشوری است و خدمات امداد باتری را به صورت ۲۴ ساعته در تهران و شهرستان ها ارائه می دهد

موتور و جرقه زنی را خاموش کنید

حتی اگر فکر نمی‌کنید تعویض جرقه مهم است، باید به خاطر ایمنی خود این کار را انجام دهید. قبل از اینکه باطری را امتحان کنید، هم اشتعال و هم موتور را خاموش کنید.

از آن دسته افرادی نباشید که فکر می کنند توجه نکردن به موتور یا سیستم جرقه زنی اشکالی ندارد. اسید یا عوامل خوردگی باتری را قابل اشتعال می کند که می تواند جرقه ایجاد کند و اتصال کوتاه ایجاد کند. پس از خاموش کردن موتور و جرقه زنی، می توانید به مرحله بعدی ادامه دهید.

ادامه با حذف باتری

بدانید که از قبل به چه ابزارهایی نیاز دارید و چگونه باتری ماشین را بدون تخلیه ایمن خارج کنید.

ابزارهای مورد نیاز را جمع آوری کنید

زمانی که برای خارج کردن باتری آماده هستید، به دنبال ابزار بگردید. اطمینان حاصل کنید که از قبل همه ابزارها را برای جلوگیری از اتلاف وقت خود در اختیار دارید. اینها برخی از ابزارهایی هستند که ممکن است به آنها نیاز داشته باشید:

  • آچار انتهای باز 10 میلی متری
  • آچار تی 10 میلی متری
  • نوار سیاه
نحوه جدا کردن باتری ماشین - اینجا پاسخ دهید
نحوه جدا کردن باتری ماشین – اینجا را بدانید 

ترمینال منفی را قطع کنید

ابتدا باید با ترمینال منفی کار کنید و آن را بردارید. منفی را با علامت منفی (-) مشخص کنید. اغلب، پایانه های منفی به رنگ سیاه و مثبت به رنگ قرمز هستند، بنابراین شما می توانید آن را نیز شناسایی کنید. یکی دیگر از نشانه‌های شناسایی پایانه‌های منفی و مثبت، بررسی محافظت از این است که یک پایانه مثبت همیشه روی آن وجود دارد.

ادامه مطلب
نشت مایع ترمز: مهمترین علل و علائمی که باید بدانید!

هنگامی که ترمینال منفی را برداشتید، نوار مشکی را بگیرید و دور آن بپیچید تا با چیزی تماس پیدا نکند.

با ترمینال مثبت کار کنید

پس از اتمام کار با ترمینال منفی، نوبت به کار با ترمینال مثبت می رسد. از آنجایی که تبلیغات ترمینال مثبت یک پوشش محافظ ایجاد می کند، ابتدا باید آن را بردارید. آچار 10 میلی متری برای جدا کردن مهره در اینجا مفید است. آجیل ها را با خیال راحت نگه دارید، تا آنها را گم نکنید.

براکت های باتری را بردارید

هنگامی که پایانه ها را جدا کردید، نوبت به جدا کردن مهره های براکت ها می رسد.

از آچار تی که از قبل برای نگه داشتن آن پیشنهاد کردیم استفاده کنید و مهره ها را جدا کنید تا باتری خارج شود. اکنون باتری d از پایه خود جدا می شود و می توانید آن را بلند کنید. برای جلوگیری از زنگ زدگی پایانه ها، آنها را با شیر مشکی بپیچید و می توانید آن را با باتری جدید تعویض کنید یا هر کاری که می خواهید انجام دهید.

چگونه بدون درآوردن باتری تعمیر کنیم

چندین بار، ممکن است لازم باشد که با موتور ایمن کار کنید. برای این کار نیازی نیست باتری را به طور کامل در بیاورید. از آنجایی که ترمینال مشکی وظیفه انتقال برق به خودرو را بر عهده دارد، فقط باید این ترمینال را جدا کنید. این جریان جریان را متوقف می کند و از اتصال کوتاه شما جلوگیری می کند.

نحوه جدا کردن باتری ماشین - توضیح داده شده است
نحوه جدا کردن باتری ماشین – راهنمای 

این مکانیسم می تواند در موارد مختلف عمل کند:

  • هنگام کار با شمع یا کویل احتراق
  • هنگام بررسی موتور استارت
  • کار روی فن دمنده
  • یا هر کار مرتبط با موتور

چگونه باتری را از خود دشارژ شدن نگه داریم؟

بسیاری از اوقات، شما برای مدت طولانی تری از خودرو استفاده نمی کنید و می خواهید باتری را ایمن نگه دارید، بنابراین خود تخلیه نمی شود. خوب، در هر صورت، می توان باتری خود را بدون از دست دادن برق آن جدا کرد. در اینجا مراحل مشابه وجود دارد:

هنگامی که باتری متصل به خودرو را حمل می کنید، به طور منظم مقدار کمی برق مصرف می کند. به این ترتیب، حتی اگر از ماشین استفاده نکنید، باتری خالی می شود. نکات تعمیر و نگهداری بیشتری را در اینجا دریافت کنید و خودروی خود را از خرابی نجات دهید.

  • برای جلوگیری از بروز مشکل، باید آن را از ترمینال‌ها پس از مراحلی که قبلاً ذکر کردیم جدا کنید.
  • باتری خود را بگیرید و آن را به درستی خارج کنید، آن را در برابر عوامل محیطی ایمن نگه دارید.
  • شما همچنین می توانید باتری را همانطور که هست نگه دارید فقط با برداشتن ترمینال منفی، و نوار را دور آن بپیچید.
نحوه جدا کردن باتری ماشین - در اینجا خواهید دانست
نحوه جدا کردن باتری ماشین – پاسخ

نتیجه

بنابراین این مراحلی است که باید در مورد نحوه جدا کردن باتری ماشین به دقت دنبال کنید. تمام ابزارها و چرخ دنده هایی را که فکر می کنید در حین جداسازی به آن نیاز دارید، مرتب کنید. حتی قبل از دست زدن به باتری تمام ابزار ایمنی خود را بپوشید. در صورت گیج شدن، آن را به فروشنده ماشین نزدیک ببرید و در آنجا تعمیر کنید.

اگر نمی‌خواهید حلقه‌های مهره‌ها از بین بروند یا هر بدبختی مشابهی ندارید، روند را مرتب نگه دارید و از ابزار مناسب استفاده کنید.

0 0 نظرها
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو