نشت مایع ترمز: مهمترین علل و علائمی که باید بدانید!

دانستن اینکه چه چیزی باعث نشت روغن ترمز و علائم نشتی می شود مطمئناً به مدیریت بهتر وضعیت کمک می کند.

تیم امدادخودروی آقای امداد از متخصصان مجرب و کارآزموده تشکیل شده است که به انواع خودروها و مشکلات جاده ای تسلط دارند.

شماره تماس آقای امداد: ۰۲۱۴۸۲۸۷

رایج ترین دلایل نشت مایع ترمز

 

اولین قدم برای رفع نشتی روغن ترمز این است که درباره دلایلی که باعث نشتی روغن ترمز زیر وسط خودرو می شود، آشنا شوید .

آسیب در سیستم ترمز

نقص در سیستم ترمز، از جمله خطوط ترمز یا اتصالات، می تواند باعث نشت روغن ترمز شود . خواه سوراخی در خطوط ترمز وجود داشته باشد یا آسیبی در اتصالات ترمز وجود داشته باشد – هر دو تأثیر منفی بر سیستم ترمز دارند. حتی می تواند به نقطه ای برسد که ترمز از کار بیفتد. اگر فوراً برطرف نشود می تواند منجر به یک وضعیت تهدید کننده زندگی شود.

سیلندر اصلی معیوب

هنگامی که روغن ترمز زیر خودرو نشت می کند ، معمولاً سیلندر اصلی معیوب مقصر اصلی است. با این حال، مشکلات سیلندر نیز می تواند عامل نشتی با گودال مایع زیر خودرو باشد.

نشت روغن ترمز زیر ماشین
حواستان به گودال زیر ماشین باشد.

شل شدن دریچه های برونریزی

پیچ و مهره های هواکش بخشی از کالیپرهای ترمز هستند. وظیفه اصلی آن حذف مایع اضافی در حین سرویس سایر اجزای سیستم ترمز است. گاهی اوقات، مکانیک پس از شستشوی روغن ترمز، سوپاپ ها را به اندازه کافی سفت نمی کند و شل بودن سوپاپ ها باعث نشت مایع می شود.

سیلندر چرخ بد

اگر هر خودرویی با ترمزهای درام مانند روغن ترمز روی دیواره هر چرخی داشته باشد، سیلندر چرخ خراب باعث این امر می شود. این نیز یک دلیل رایج برای نشت مایع است.

 

5 علامت نشت مایع ترمز که باید از آنها آگاه بود

چگونه متوجه می شوید که ترمز شما نشتی دارد ؟ مراقب این علائم باشید:

چراغ هشدار ترمز روشن می شود

خودروها معمولا دارای چراغ هشداری هستند که در دسته ابزار قرار دارد. هنگامی که این چراغ روشن است، نشان دهنده نشتی در سیستم ترمز است. اگرچه این چراغ می تواند هر مشکل مربوط به ترمز را نشان دهد، مردم اغلب آن را نشانه اولیه نشت مایعات می دانند، زیرا روغن ترمز پایین دلیل اصلی بیشتر مشکلات مربوط به ترمز است.

گودال مایع زیر خودرو

چگونه نشت روغن ترمز را پیدا کنیم ؟ اگر گودال کوچکی در زیر خودرو وجود داشته باشد یا قطرات مایع روی چرخ ها یا نزدیک آن وجود داشته باشد، احتمالاً مشکل نشت مایع است. نشتی در سیلندر اصلی ترمز و خطوط ترمز باعث می شود که قطرات مایع در زیر خودرو باقی بماند.

ادامه مطلب
سنسور اکسیژن خودرو چه زمانی باید تعویض شود؟

برای برخی افراد، تشخیص روغن ترمز، روغن گیربکس و روغن موتور دشوار می شود. به یاد داشته باشید که وقتی روغن ترمز نو است، شفاف یا زرد روشن است، اما با گذشت زمان رنگ پوست تیره می شود. با دست زدن به این روغن احساس چربی خواهید داشت و بوی روغن ماهی می دهد.

مرحله آخر بررسی مخزن روغن ترمز خودرو است. اگر پر نیست، باید نشتی داشته باشد که باید آن را پیدا کنید.

عملکرد نامناسب ترمز

مشکلات متعددی می تواند عامل عملکرد ضعیف ترمز باشد و نشت روغن ترمز یکی از آنهاست. اگر راننده نسبت به کل سیستم ترمز خودرو احساس درستی ندارد، باید مخزن روغن ترمز را فوراً از نظر نشتی بررسی کند.

پدال ترمز Squishy

وقتی پدال ترمز را برای توقف یا کاهش سرعت ماشین فشار می دهید، قبل از اینکه کاملاً سفت شود، فقط کمی پایین می آید. اما اگر پدال ترمز نرم یا اسفنجی به نظر برسد، احتمال گیر افتادن هوا در خطوط ترمز وجود دارد.
معمولاً عملکرد صحیح خط ترمز به پر بودن آن از روغن ترمز بستگی دارد. در صورت نشتی، هوا وارد خط ترمز می شود و پدال های ترمز را نرم می کند. در صورت فشار دادن می تواند باعث تصادف شود.

علائم نشت روغن ترمز
ترمز نقطه ای نشانه نشت مایع است. 

سینک پدال ترمز

این یکی تقریبا شبیه به علائم قبلی است و اغلب در همان زمان رخ می دهد. هنگامی که نشتی به مرحله شدید می رسد یا سیلندر اصلی ترمز شروع به مشکل می کند، پدال های ترمز تا آخر پایین می روند. این اتفاق می افتد زیرا ترمزها بدون مایع ترمز کافی نمی توانند کار کنند.

ترمزهای غیرعملکردی تهدیدی مستقیم برای سرنشینان هستند. اگر این علامت قبل از شروع سفر ظاهر شد، هرگز ماشین نروید. اگر در حین رانندگی متوجه این موضوع شدید، با استفاده از دنده یا ترمز اضطراری سرعت خود را کم کنید و پس از توقف خودرو از آن خارج شوید. قبل از رانندگی مجدد ماشین را تعمیر کنید.

نتیجه

همه علائم ذکر شده جدی هستند، بنابراین هیچ یک از آنها را نادیده نگیرید. مهم نیست چه علامتی ظاهر می شود، قبل از رانندگی خودرو را بررسی کرده و مشکل را برطرف کنید. اگرچه تشخیص نشت روغن ترمز از روی این علائم امکان پذیر است، اما مکانیک بهترین فرد برای شناسایی و رفع این مشکلات است .

شماره تماس آقای امداد: ۰۲۱۴۸۲۸۷

0 0 نظرها
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو