دود سفید از اگزوز: دلایل اصلی و نحوه رفع آن

شما هرگز نمی خواهید دود خروجی از لوله اگزوز ماشین خود را ببینید. در بیشتر موارد، مقداری دود سفید رقیق از اگزوز شما در زمستان کاملا طبیعی است و منبع نگرانی نیست. با این حال، هر زمان که متوجه دود سفید غلیظ از اگزوز شدید ، نشانه آن است که مشکلی در اجزای مختلف موتور شما وجود دارد، خواه دود سفید اگزوز هنگام راه اندازی یا دود سفید اگزوز هنگام شتاب گیری. در صورت نیاز به امداد خودرو و مکانیک سیار در هر ساعت شبانه روز کافیت فقط با آقای امداد تماس بگرید.

شایع ترین دلایل دود غلیظ سفید از اگزوز شامل برخی نقص ها است که نیاز به تعمیرات فوری یا تعویض قطعات معیوب دارد که بسیاری از آنها بسیار گران هستند. و اگر به رانندگی در این حالت ادامه دهید، در خطر آسیب جدی و گران قیمت بیشتری به موتور خود خواهید بود.

برای جلوگیری از این امر، باید علل اصلی مختلف دود سفید از اگزوز را درک کنید و مراحل تعمیر و نگهداری نحوه عیب یابی و رفع این مشکلات را تسلط داشته باشید. همچنین شامل هزینه تعمیر یا تعویض در هر مورد می شود.

انتشارات اگزوز: طبیعی چیست؟

قبل از اینکه توضیح دهیم چرا دود غلیظ سفید اگزوز نشانه مشکل است، ابتدا باید بدانید که دود اگزوز از کجا می آید و چه چیزی طبیعی است. در داخل محفظه احتراق موتور، جرقه ای مخلوط سوخت و هوا را مشتعل می کند و مجموعه ای از احتراق یا انفجارهای محتوی در داخل سیلندر ایجاد می کند.

محصولات جانبی مستقیم چنین انفجارهایی گازهای خروجی اگزوز هستند که در سیستم اگزوز قیف می شوند . قبل از خروج از لوله اگزوز، این گازها از صدا خفه کن برای کاهش صدا و از مبدل کاتالیزوری برای کاهش انتشارات مضر عبور می کنند.

در شرایط عادی، شما نباید خروجی اگزوز را از لوله اگزوز خود مشاهده کنید. به خصوص در زمستان، هر چند گاهی اوقات ممکن است یک پرده نازک از دود به رنگ سفید، که فقط بخار آب است، ببینید. این کاملا طبیعی است و پس از مدت کوتاهی ناپدید می شود.

درک این نکته مهم است که در حالی که ظاهر دود سفید نازک طبیعی است، اگر غلیظ باشد و به صورت ترکیدنی قابل مشاهده بیرون می‌آید، باید قسمت‌های مختلف را برای تشخیص منبع مشکل بررسی کنید.

دود سفید از اگزوز به چه معناست؟ 

دود سفید از اگزوز
ترکیدن دود سفید غلیظ از اگزوز به معنی مشکل در اجزای موتور شماست

دود سفید غلیظ از اگزوز نشان می دهد که مایع خنک کننده یا آب به طور ناخواسته وارد محفظه احتراق شده است، که هرگز نباید وارد شود. هنگامی که مایع خنک کننده یا آب در داخل بلوک موتور می سوزد، دود سفید غلیظی تولید می کند که از لوله اگزوز شما خارج می شود. 

یک اتفاق رایج دود سفید است که در فوران های غلیظ ساطع می شود. هرگز این را نادیده نگیرید و بگذارید طولانی شود. شایع ترین دلایل این اتفاق عبارتند از ترک در قطعات حیاتی موتور، از جمله آسیب در سرسیلندر ، واشر سر یا بلوک های موتور.

حتی اگر فقط یک ترک کوچک باشد، اگر به رانندگی ادامه دهید و تعویض قطعه ترک خورده را به تعویق بیندازید، آسیب به راحتی می تواند گسترده تر شود.

این می تواند منجر به آلودگی بیشتر روغن موتور یا داغ شدن بیش از حد موتور شود که می تواند منجر به آسیب دائمی موتور شود. سپس باید موتور کاملاً خراب را جایگزین کنید، که گران است و بهترین کار را به متخصصان واگذار می کند. 

با این اوصاف، در زیر 9 دلیل رایج برای خروج دود سفید از اگزوز آورده شده است ، و در ادامه نحوه عیب یابی و برخورد با هر یک از مقصران آورده شده است.

دلایل دود سفید از اگزوز

دود سفید نازک: تجمع تراکم

دود رقیق سفید در هنگام راه اندازی و سپس ناپدید می شود معمولاً در نتیجه تجمع تراکم در سیستم اگزوز است. معمولا در زمستان یا صبح های سرد رخ می دهد.

دود باید رقیق باشد، خیلی قابل رویت نباشد و فقط در زمان راه اندازی به مقدار کم خارج شود، و پس از گرم شدن موتور، به ویژه پس از حدود 30 ثانیه تا یک دقیقه، نسبتاً سریع می سوزد.

این نشانه مشکل نیست، اما اگر همراه با سایر موارد کاهش عملکرد موتور یا راه اندازی دشوار باشد، ممکن است نشان دهنده مشکل جدی تری در موتور شما باشد.

نشت خنک کننده: مخزن مخزن خنک کننده آسیب دیده

گاهی اوقات، اگر مخزن مخزن مایع خنک کننده آسیب ببیند یا ترک خورده باشد، می تواند مایع خنک کننده را به محفظه احتراق موتور نشت کند. این مایع خنک کننده نشتی سپس در داخل سیلندرها سوزانده می شود و لوله دم دود سفید ضخیم ایجاد می کند .

نشتی مایع خنک‌کننده از مخزن ترک خورده مخزن خنک‌کننده معمولاً کمتر از منابع نشتی است که در زیر آن وجود دارد، اما ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که شما در حال رفع مشکل دیگری هستید و به طور تصادفی به مخزن آسیب می‌رسانید. در هر صورت، باید مخزن مخزن آسیب دیده را تعویض کنید.

نشت مایع خنک کننده: ترک در سر سیلندر، بلوک موتور یا واشر سر

در حالی که مخزن مخزن خنک‌کننده ترک خورده نادر است، اما وقتی اکثر مکانیک‌ها در مورد دود غلیظی که از اگزوز خارج می‌شود می‌شنوند ، بدترین حالت را تصور می‌کنند. این معمولاً به دلیل ترک در سرسیلندر، واشر سر یا بلوک موتور است که تعویض همه آنها خیلی سریع و ارزان نیست و برای تازه کارها کار تعمیر و نگهداری نیست. 

ترک‌ها در این قسمت‌ها به دلیل گرم شدن مداوم موتور به دلیل سطح پایین مایع خنک‌کننده، که به دلیل نشت مایع خنک‌کننده و نوسانات دمای ثابت موتور است، ایجاد می‌شود. آنها اجازه می دهند مایع خنک کننده یا روغن به داخل سیلندرها نشت کند ، که سپس می سوزند و دود غلیظ تولید می کنند.

سر سیلندر ترک خورده

هر زمان که سر سیلندر شما ترک خورده یا به هر نحوی آسیب ببیند، مایع خنک کننده از آن نشت کرده و با روغن موتور مخلوط می شود. هنگامی که این اتفاق می افتد، روغن آلوده می شود.

این نیازی به یک شکاف بزرگ نیست. تنها چیزی که لازم است یک شکاف کوچک برای ایجاد دود غلیظ سفید از لوله اگزوز شما است. همانطور که مایع خنک کننده همچنان با روغن موتور مخلوط می شود، دود سفید شروع به بوی شیرین مشخصی می کند که از بین نمی رود.

واشر سر ترک خورده

واشر سر ترک خورده
واشر سر ترک خورده باید تعویض شود.

واشر سر یک ورق فلزی نازک است که بین سر سیلندر و بلوک یافت می شود و قسمت بالا و پایین اکثر موتورها را ساندویچ می کند. عملکرد اصلی آن ایجاد مهر و موم بین دو قسمت است و به جلوگیری از نشت مایع خنک کننده از پوشش اطراف موتور کمک می کند. 

یکی از دلایل ایجاد ترک بر روی واشر سر، سایش و پارگی معمولی است. وقتی این اتفاق می‌افتد، مایع خنک‌کننده دیگر در کانال‌های خنک‌کننده موتور قرار نمی‌گیرد، اما راه خود را به داخل سیلندر می‌یابد و در آنجا می‌سوزد. واشر سر ترک خورده قابل تعمیر نیست. فوراً باید تعویض شود.

بلوک موتور ترک خورده

بدترین حالت این است که کل موتور شما دارای ترک باشد. اگر این واقعاً مقصر است، برای جایگزینی گران قیمت و وقت گیر آماده باشید. در این مورد به احتمال زیاد به خدمات حرفه ای نیاز خواهید داشت. 

اکثر بلوک‌های موتور از چدن یا آلیاژ آلومینیوم ساخته شده‌اند، به طوری که در شرایط گرمای ثابت طولانی دوام می‌آورند و می‌توانند به طور موثر گرما را از موتور خارج کنند.

با این حال، موتور یک سیستم پیچیده است که به تک تک اجزا نیاز دارد تا با دقت مطلق کار کنند. اگر هر یک از اجزا آن طور که باید کار نکند، بلوک می تواند بیش از حد گرم شود، که آن را ضعیف و خراب می کند.

علاوه بر دود سفید از اگزوز ، علائم رایج کمی وجود دارد که نشان می دهد بلوک ممکن است بیش از حد داغ شود. آنها می توانند مایع خنک کننده بی رنگ، گودال های مایع زیر ماشین شما، مایع خنک کننده یخ زده در رادیاتور و عملکرد ضعیف باشند.

 

مشکلات پاشش سوخت

انژکتور سوخت بد

انژکتور سوخت اساساً یک نازل اسپری است که سوخت را به عنوان ورودی برای احتراق به محفظه احتراق می رساند. برخلاف آنچه بسیاری از مردم انتظار دارند، انژکتور زمان یا میزان ارسال سوخت را کنترل نمی کند، فقط “پاشش” می کند، یعنی فقط برای محدود کردن یا اجازه عبور در زمان مناسب عمل می کند.

برای احتراق بهینه در محفظه موتور، باید سوخت را در لحظات دقیق تزریق کند، به این معنی که حتی کوچکترین تغییر می تواند سیستم را از تعادل خارج کند.

اگر انژکتور بنزین نشتی داشته باشد یا در حالت باز گیر کرده باشد یا به هر نحوی کار نکند، دیگر محفظه سوخت در زمان مناسب دریافت نمی کند.

وقتی سوخت زیادی در موتور وجود داشته باشد که باید بسوزد و خارج شود، نتیجه دود سفید ماشین است که گاهی اوقات خاکستری رنگ می شود. همچنین این امکان وجود دارد که انژکتورهای سوخت شما مسدود شده باشند که آنها را به طور موثر بی استفاده می کند.

انژکتور سوخت گرفتگی
این امکان وجود دارد که انژکتورهای سوخت شما مسدود شده باشند، که آنها را به طور موثر بی استفاده می کند. 

به طور کلی، دلیل خرابی انژکتورهای سوخت بیشتر به دلیل وجود آلاینده های موجود در سوخت است. یکی از راه‌های جلوگیری از این امر، تعویض فیلتر بنزین به طور معمول، حداقل هر 2 سال یا بیشتر است. با این حال، توصیه نمی شود که تزریق را بررسی کنید یا خودتان سعی کنید آن را تغییر دهید، زیرا این کار بهتر است به مکانیک واگذار شود.

فقط موتورهای دیزل: زمان بندی پمپ انژکتور خاموش است 

اگر موتور شما با دیزل کار می کند، دلیل دود سفید از لوله اگزوز به احتمال زیاد مشکل زمان بندی پمپ انژکتور است. پمپ وظیفه تزریق گازوئیل به سیلندرها را بر عهده دارد.

مانند انژکتور سوخت در موتورهای گازسوز، اگر زمان بندی پمپ خاموش باشد و گازوئیل در لحظه های دقیق به محفظه موتور تحویل داده نشود، می تواند منجر به بیش از حد گازوئیل شود و باعث خروج دود سفید غلیظ از لوله اگزوز شود .

سایر علائم خرابی پمپ انژکتور شامل مشکل در راه اندازی، دور آرام، کاهش عملکرد، سواری خشن، کاهش محدودیت دور در دقیقه و مصرف سوخت ضعیف است. 

خطای واحد کنترل موتور

از طرف دیگر، هیچ مشکلی در انژکتور سوخت وجود ندارد، اما ممکن است یک واحد کنترل موتور معیوب یا ساده داشته باشید که زمان بندی انژکتور سوخت را از بین می برد. این فقط به این معنی است که باید واحد کنترل موتور را ریست یا تعمیر کنید تا بتواند زمان انژکتور پمپ بنزین را اصلاح کند.

اغلب، برای برنامه ریزی مجدد کامپیوتر، کافی است چند دقیقه باتری ماشین خود را از برق بکشید. در صورتی که با این کار مشکل دود اگزوز حل نشد ، بهتر است خودروی خود را نزد مکانیک خبره ای که با موتور خودروی ساخت و مدل خودرو شما آشنایی دارد ببرید.

دود سفید آبی به دلیل نشت روغن

گاهی اوقات  دودی که از اگزوز می آید آبی رنگ می شود، اگرچه بسیاری از مردم ممکن است نتوانند این را تشخیص دهند. دود سفید آبی رنگ نشان می دهد که موتور شما روغن می سوزد. 

تنها چیزی که باید در داخل محفظه احتراق باشد مخلوط دقیق هوا و سوخت است. اگر روغن به نحوی به داخل سیلندر راه پیدا کند، همراه با هوا و مخلوط سوخت مشتعل می شود و در نتیجه یک ابر غلیظ از دود مایل به آبی برای خروج از لوله اگزوز ایجاد می شود که ممکن است برای برخی افراد دود سفید به نظر برسد. نشانه های دیگر عبارتند از اشتعال موتور و افزایش مصرف گاز . 

چگونه روغن به داخل محفظه احتراق نشت می کند؟ این به احتمال زیاد به دلیل نشتی رینگ های پیستون یا آب بندی سوپاپ ها است که اجازه می دهد روغن در داخل جریان یابد.

هنگامی که روغن نشت می کند، اجزای موتور به درستی توسط روغن روغن کاری نمی شوند، به این معنی که آنها شروع به فرسوده شدن زودرس می کنند. این باعث می شود که دسته دیگری از تعمیرات و جایگزینی گران قیمتی که هیچ مالک خودرویی نمی خواهد با آن سر و کار داشته باشد، ایجاد می کند.

در بیشتر موارد، تا زمانی که علامت 100000 کیلومتر نرسیده اید، مجبور نیستید با حلقه های پیستون نشتی یا آب بندی سوپاپ ها برخورد کنید. یکی از راه‌های کمک به افزایش طول عمر آن‌ها، تعویض روغن موتور با مسافت پیموده شده است.

چگونه دود سفید ناشی از اگزوز را عیب یابی و رفع کنیم؟

سطح مایع خنک کننده را بررسی کنید

اگر مدرک بیشتری می‌خواهید مبنی بر اینکه مشکلی دارید که مایع خنک‌کننده وارد بلوک موتور شما می‌شود، ابتدا باید سطح مایع خنک‌کننده را بررسی کنید. اگر متوجه شدید سطح پایین است و نشت مایع خنک کننده از مخزن خنک کننده را مشاهده نمی کنید، این نظریه را تایید می کند که نشت به دلیل ترک در واشر سر، سرسیلندر یا بلوک موتور است.

علاوه بر این، توصیه می شود روی یک کیت نشتی ردیاب بلوک موتور سرمایه گذاری کنید که از روش شیمیایی برای تشخیص آلوده بودن مایع خنک کننده استفاده می کند.

اولین قدم باز کردن کاپوت است. با این حال، فراموش نکنید که قبل از برداشتن درپوش رادیاتور یا درپوش مخزن، موتور باید به اندازه کافی خنک باشد. اگر موتور داغ است ، قبل از اینکه بخواهید مایع خنک کننده را بررسی کنید، حداقل یک ساعت یا بیشتر به آن فرصت دهید تا خنک شود. 

سطح مایع خنک کننده را بررسی کنید
اگر موتور داغ است، قبل از بررسی مایع خنک کننده، حداقل یک ساعت یا بیشتر به آن فرصت دهید تا خنک شود. (عکس: خنک کننده فلاش)

سپس در حالی که وسیله نقلیه خود روی یک سطح صاف پارک شده است، مخزن مایع خنک کننده را باز کرده و به داخل محفظه خنک کننده نگاه کنید تا سطح مایع خنک کننده را بررسی کنید.

به دنبال علامت‌هایی در کنار بطری سرریز پلاستیکی باشید که عبارت‌اند از «کم» و «پر» یا عبارت‌های مشابه، سپس یک قیف بردارید و مخزن را پر کنید تا سطح به «پر» برسد. یک راه این است که یک چوب را در مخزن آن قرار دهید و بررسی کنید که چقدر مایع خنک کننده وجود دارد. 

اگر مقدار مایع خنک‌کننده کافی است، سایر اجزای موتور را زیر هر گونه ترک یا آسیبی که ممکن است منجر به مخلوط شدن مایع خنک‌کننده با روغن یا سوخت موتور شود، بررسی کنید.

توصیه می شود فشار سیستم خنک کننده را نیز انجام دهید تا مشخص شود کدام قسمت واقعاً باعث نشتی شده است (فشار تا محدوده مشخص شده روی درپوش رادیاتور به سیستم اعمال می شود.

اگر سیستم نتواند فشار را حداقل برای دو دقیقه نگه دارد، در این صورت نشتی وجود دارد. اگر نشتی خارجی پیدا نشد ، بیشترین احتمال وجود ترک در واشر سر، سرسیلندر یا بلوک موتور است.

به دنبال هرگونه ترک در واشر منیفولد ورودی باشید

فکر می کنید اولین چیزی که باید بررسی کنید واشر سر است. اما قبل از این، ابتدا باید واشر منیفولد ورودی را بررسی کنید. واشر ورودی منیفولد ورودی را آب بندی می کند. نه تنها مایع خنک کننده را به موتور منتقل می کند، بلکه اکسیژن را نیز به موتور منتقل می کند. اگر در واشر ورودی ترک ایجاد شود، موتور به دلیل نشت مایع خنک کننده، هوا و گاز بیش از حد گرم می شود .

به خاطر داشته باشید که واشر بیشتر از لاستیک یا پلاستیک ساخته شده است. بنابراین مستعد آسیب ناشی از گرمای شدید است. خوشبختانه، اگرچه ممکن است ترک خورده یا آسیب ببیند، اما اگر زود تشخیص داده شود، به راحتی قابل تعمیر است.

به دنبال هرگونه ترک در واشر سر باشید

پس از بررسی واشر منیفولد ورودی، باید به سراغ واشر سر بروید. واشر سر طوری طراحی شده است که سر را به بلوک ببندد تا از رسیدن مایع خنک کننده به سیلندر جلوگیری شود. در صورت وجود ترک در واشر سر، باید فوراً آن را تعویض کنید. 

 

ادامه مطلب
4 نوع مختلف آسیب خودرو و نحوه تعمیر آنها

به دنبال هر ترک در سر سیلندر باشید

سر سیلندر ضروری است زیرا به بلوک موتور و واشر سر متصل می شود. با توجه به این واقعیت که از آلومینیوم ساخته شده است، در صورت گرم شدن بیش از حد موتور، مستعد تاب برداشتن یا شکستن است و دود سفید را از اگزوز خارج می کند. اگر در هنگام بازرسی، شکافی را مشاهده کردید، سرسیلندر را فوراً تعویض کنید.

اگر ترک قابل تعمیر نباشد، کل سرسیلندر باید تعویض شود. در حالی که کار آنقدرها هم سخت نیست، کار بسیار وقت گیر است، زیرا سر موتور باید برداشته شود و سپس جایگزین شود، بنابراین بخش بزرگی از هزینه تعویض، هزینه نیروی کار است.

 

ترک در سر سیلندر
ترک های سرسیلندر یکی از دلایل خروج دود سفید از اگزوز است. (عکس: ماموریت موتور)

به دنبال هرگونه ترک در بلوک موتور باشید

سه روش ممکن برای ترمیم بلوک ترک خورده موتور وجود دارد که عبارتند از: استفاده از چسب فلز سرد روی ترک، دوخت فلز سرد برای بستن آن یا جوش دادن مجدد ترک. اینها نیاز به کار یک متخصص دارد. صرف نظر از اینکه کدام مسیر را انتخاب می کنید، مطمئناً ارزان نیست.

 

انژکتور سوخت را پاک یا تعویض کنید

همچنین ممکن است انژکتورهای سوخت شما گرفتگی داشته باشند و نتوانند کار خود را به درستی انجام دهند. آنها به طور کلی مستعد گرفتگی توسط رسوبات کربن و تشکیل لجن هستند. خبر خوب این است که پاک کننده های انژکتور سوخت تجاری وجود دارند که می توانند به پاکسازی انژکتور سوخت کثیف کمک کنند.

در غیر این صورت، اگر انژکتور سوخت به دلیل گرفتگی از کار بیفتد، به این معنی است که عمر آن به پایان رسیده است، بنابراین تنها کاری که می توانید انجام دهید تعویض آن است. با این حال، یک نکته مهم این است که همیشه باید کل مجموعه انژکتورهای سوخت را جایگزین کنید و نه فقط انژکتورهای مشکل ساز را تعویض کنید، در غیر این صورت موتور به طور یکنواخت کار نمی کند.

مهر و موم سوپاپ یا رینگ های پیستون را بررسی کنید

رینگ های پیستون و آب بندی سوپاپ ها مستعد ساییدگی و پارگی هستند. اگر اینها شکست بخورند، جایگزینی لازم است. متأسفانه، به همان اندازه که قطعات ساده به نظر می‌رسند، تعویض رینگ‌های پیستون بسیار گران است، معمولاً بین 1800 تا 3500 دلار است که از این مقدار قطعات فقط حدود 75 تا 200 دلار کار می‌کنند و مابقی برای کار است، زیرا این یک کار بسیار وقت‌گیر است. . 

هزینه تعویض آب بند سوپاپ ها کمی کمتر است، اما همچنان می تواند از 900 دلار تا 2000 دلار هزینه داشته باشد. همانند تعویض رینگ های پیستون، فرآیند تعویض آب بند سوپاپ شامل جداسازی کل موتور تا رسیدن به فنر سوپاپ است.

این بدان معناست که اگر به مکانیک خودآموخته فکر نکنید و در مورد از بین بردن کل موتور بسیار آگاه باشید، توصیه می شود این کار را به متخصصان بسپارید.

فقط موتورهای دیزلی: پمپ سوخت را تعویض کنید 

اگر عامل دود سفید اگزوز به دلیل خاموش بودن زمان پمپ انژکتور باشد، ممکن است به سادگی نیاز به برنامه ریزی مجدد کامپیوتر داشته باشید. اگر با این کار مشکل حل نشد، به احتمال زیاد باید پمپ را به طور کامل تعویض کنید.

 

پمپ بنزین را تعویض کنید
اگر مشکلی با دود خروجی اگزوز دارید، پمپ بنزین را تعویض کنید. 

و پس از انجام تعویض، سعی کنید از خرابی پمپ انژکتور سوخت به دلیل آلاینده های موجود در دیزل جلوگیری کنید. به یاد داشته باشید که به طور معمول فیلتر سوخت دیزل را تعویض کنید، و همچنین با بالاترین کیفیت دیزلی که می توانید در ایستگاه های شارژ مجدد معتبر بخرید. 

دود سفید از اگزوز: دلایل مختلف برای موتور دیزل و موتور گازی

هنگامی که با دود سفید ناشی از دم لوله مواجه می شوید ، مهم است که توجه داشته باشید که این به معنای منابع مختلف مشکلات در موتورهای گازسوز و موتورهای دیزلی است.  

اگر در خودروی دیزلی شما دود سفید وجود دارد، به این معنی است که سوخت به دلیل کمبود گرما در محفظه احتراق به درستی نمی سوزد. گازوئیل نسوخته نه تنها دود سفید ایجاد می کند، بلکه حاوی سموم خاصی است که احتمالاً چشم شما را می سوزاند.

اگر خودروی دیزلی دارید، علاوه بر دلایلی که در بالا ذکر شد، دود سفید اگزوز می‌تواند ناشی از فشرده‌سازی کم سیلندر، فشار کم سوخت به پمپ بنزین، خطوط سوخت آسیب‌دیده، زمان‌بندی نادرست یا شکسته پمپ بنزین، شکستگی باشد. زمان تزریق، حلقه ها یا آسترهای سیلندر ترک خورده یا آسیب دیده و کلید میل لنگ شکسته.

تشخیصعلل شایع
موتور دیزلنشت مایع خنک کننده یا چکه آب به داخل محفظه احتراق
  • واشر سر بد
  • بلوک یا سرسیلندر ترک خورده
موتور بنزینیمخلوط هوا/سوخت ناقص 
  • سیستم تزریق سوخت معیوب
  • تزریق سوخت و زمان بندی نادرست سوپاپ
  • گرمای بیش از حد موتور
  • پمپ بنزین و/یا پمپ تزریق معیوب

نتیجه

جایی برای چشم پوشی از موضوع دود سفید وجود ندارد  . دود سفید نه تنها بر سایر وسایل نقلیه و محیط زیست تأثیر می گذارد، بلکه به این معنی است که اتومبیل شما دچار مشکل شده است که نیاز به توجه ویژه دارد. اگر قبل از رانندگی این مشکل را برطرف نکنید، ممکن است برای شما و سایر رانندگان مشکلاتی ایجاد کند.

با این حال، تمام کاری که مالکان خودرو باید انجام دهند این است که برای درمان وسایل نقلیه خود آرامش خود را حفظ کنند. به همین دلیل، همیشه مراقبت از موتور خود بسیار توصیه می شود.

اکثر خودروهای برندهای ژاپنی مانند  تویوتا ، هوندا ، سوزوکی ، میتسوبیشی ، نیسان و  … با موتورهای خوب و لوازم جانبی باکیفیت تولید می شوند تا از دود سفید اگزوز جلوگیری شود . برای جلوگیری از این وضعیت بد به سراغ یک ماشین ژاپنی بروید.

0 0 نظرها
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو