چگونه می توانیم نشتی اگزوز را در ماشین خود پیدا و رفع کنیم؟

نشتی اگزوز می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند. اگر خوش شانس باشید، به جز ایجاد صداهای عجیب و غریب ماشین شما، مشکل خاصی ایجاد نمی کند. اما در بیشتر موارد دلیل مشکلات عملکردی جدی در خودرو است. ممکن است بر مسافت پیموده شده بنزین تأثیر بگذارد و «چراغ چک موتور» را روشن کند. بدترین سناریو در صورت نشت بزرگ می تواند کابین خودرو پر از گاز سمی مونوکسید کربن باشد. به همین دلیل است که ما باید دلایل را پیدا کنیم و بدانیم که چگونه نشت اگزوز را در اسرع وقت پیدا کنیم تا برای وسیله نقلیه شما ایمن بماند.امداد خودروی آقای امداد تمامی خدمات مکانیک سیار را شبانه روزی انجام می دهد.

علائم خرابی لوله اگزوز خودرو

بدیهی است که وسایل نقلیه سوختی آلایندگی تولید می کنند. به طور معمول، این گاز اگزوز از طریق لوله اگزوز خودرو خارج می شود. بنابراین بیایید به علائم زیر در مورد نحوه انتشار نشتی از طریق لوله های اگزوز خودرو نگاه کنیم، این به شما کمک می کند تا بدانید چگونه نشت اگزوز و روش های تعمیر نشتی اگزوز را پیدا کنید .

چگونه نشت اگزوز را در ماشین خود پیدا کنیم؟
چگونه نشت اگزوز را در ماشین خود پیدا کنیم؟ 

1. بوی بد خروجی از لوله اگزوز خودرو

هنگام رانندگی با ماشین، اگر متوجه شدید که لوله تخلیه بوی نامطبوعی دارد، به این معنی که لوله اگزوز ضعیف عمل کرده است، با گاز اگزوز بد تصفیه شده یا به سادگی اگزوز نشتی که باعث ایجاد بوی بد می شود. بنابراین، این زمانی است که باید لوله اگزوز ماشین خود را تعویض کنید.

 

2. چراغ بررسی موتور می درخشد

اگر اگزوز استاندارد نباشد چراغ موتور روشن می شود. مالکان خودرو در فرآیند بازرسی، در صورت شناسایی، باید به سرعت جهت تعمیر و تعمیر به موقع را برای اطمینان از ایمنی هنگام حرکت و همچنین اطمینان از ورود زباله به محیط زیست مطابق با استانداردها داشته باشند.

در صورت وجود هر نوع انتشار گازهای گلخانه ای، چراغ چک موتور می درخشد
در صورت وجود هر نوع انتشار گازهای گلخانه ای، چراغ چک موتور می درخشد. 

3. لوله اگزوز خودرو صداها را منتشر می کند

هنگامی که خودرو در حال حرکت است، لوله اگزوز سر و صدا را تشخیص می دهد و این نیز نشانه مهمی است که باید اگزوز را بررسی کنید. به طور معمول، اگزوز هنگام نشتی اگزوز صدای بیشتری تولید می کند. برای جلوگیری از کاهش سریع در صورت تشخیص وضعیت، خودرو را فوراً برای بررسی ببرید.

صدای نشت اگزوز هنگام رانندگی چگونه است؟
چگونه نشت اگزوز می تواند صدا ایجاد کند؟ 

نحوه پیدا کردن نشتی اگزوز

اولین قدم برای تعمیر چنین نشتی این است که ابتدا آن را پیدا کنید. اگر مشکوک هستید که مشکلی در سیستم اگزوز شما وجود دارد ، چند راه برای پیدا کردن آن وجود دارد.

نشت های کوچک اگزوز اغلب با کمی دوده در اطراف بیرون لوله ظاهر می شوند. بنابراین در حین بازرسی کل سیستم اگزوز فقط به دنبال آن دوده سیاه باشید. به خصوص اتصالات انعطاف پذیر را بررسی کنید (معمولاً انتشار گازهای گلخانه ای در زیر مش پنهان می شود، بنابراین باید برای پیدا کردن نشت اگزوز از کجا میخکوب شوید)

نشتی اگزوز
ابتدا باید نشتی را پیدا کنید تا آن را تعمیر کنید. 

آمادگی قبل از ترفند در یافتن نشت اگزوز

بنابراین، قبل از اینکه به بخش برویم: چگونه نشت اگزوز را پیدا کنیم ؟ ما باید چند چیز را آماده کنیم تا همه شرایط مورد نیاز را برآورده کنیم.

اولین چیز این است که باید کسی را بگیرید تا این کار را با شما انجام دهد.

در مرحله دوم، وسیله نقلیه خود را با جک بالا ببرید تا بتوانید دید خوبی از سیستم اگزوز داشته باشید (از بالابر محور استفاده کنید)

ادامه مطلب
چرا فن ماشینم کار نمی کنه؟ 7 علت کار نکردن فن خودرو + روش تعمیر

و باید انجام دهید این است که زیر ماشین بروید تا یک دید کلی از سیستم اگزوز داشته باشید تا با این روش بتوانید کل چیز را بررسی کنید.

نحوه پیدا کردن نشتی اگزوز
قبل از پیدا کردن نشتی اگزوز در ماشین خود کاملا آماده باشید.

گامی خاص برای حل نشتی گازهای گلخانه ای ماشین شما

گامشرح
1وسیله نقلیه را روشن کنید
2صدای ماشین خود را بشنوید تا صدای سیستم اگزوز را بررسی کنید
3به صدا خفه کن خودروی خود نگاهی بیندازید و پارچه جدیدی را به داخل اگزوز فشار دهید، این امر نشتی را آشکارتر می کند (به همسرتان بگویید در حین انجام این کار به اطراف ماشین شما نگاه کند)
4صدای نشتی را واضح تر و بهتر می شنوید و در صورت وجود هر نوع نشتی اگزوز در ماشین شما باید مقدار کمی نشتی در سوراخ گریه در پشت صدا خفه کن وجود داشته باشد.
5با کشیدن درپوش به سیستم اگزوز نگاه عمیق تری بیندازید.
6منیفولد داخل را مشاهده کنید تا بررسی کنید که آیا نشتی از لوله پایین است یا خیر. بنابراین به شما کمک می کند تا محل خروج نشتی ها را مشخص کنید.

برای جزئیات بیشتر، اجازه دهید در این ویدیو نگاهی بیندازیم، این به شما کمک می کند تا راه های قابل مشاهده در یافتن نشتی اگزوز در ماشین خود را نشان دهید.

نحوه رفع نشتی اگزوز

روش ها بر اساس اندازه سوراخ ها کمی متفاوت خواهد بود. شما از یک وصله اگزوز برای سوراخ های کوچک استفاده خواهید کرد در حالی که بزرگترها به یک وصله آلومینیومی نیاز دارند.

رفع نشتی – کوچکتر و بزرگتر

از یک برس فولادی برای تمیز کردن ناحیه اطراف نشتی استفاده کنید. کاملاً تمیز کنید تا زنگ، گل یا کثیفی وجود نداشته باشد. سطح تمیز را با یک کاغذ سنباده ریز صاف کنید. ذرات ریز کثیفی را که از برس فولادی باقی مانده اند پاک می کند. ناحیه اسکراب شده را با استون (یا لاک ناخن اگر این ماده شیمیایی را ندارید) بشویید. این به نوار کمک می کند تا پیوند قوی تری با سطح فلز ایجاد کند.

اگر نشتی اگزوز کوچک است، از نوار اگزوز یا اپوکسی استفاده کنید. دستورالعمل کاربرد همراه با نوار را دنبال کنید زیرا برخی از آنها به خوبی با سطح گرم می‌چسبند در حالی که برخی دیگر به مرطوب بودن نیاز دارند. حداقل از دو لایه نوار برای بسته بندی محکم تر و محکم تر استفاده کنید.

نشتی اگزوز
روش ها برای سوراخ های کوچک و بزرگتر متفاوت خواهد بود. 

اگر سوراخ بزرگتر اما هنوز کوچکتر از سه اینچ است، می توانید آن را با تکه های آلومینیومی تعمیر کنید. هر چیزی بزرگتر از آن نیاز به تعویض کل قطعه دارد. قبل از قرار دادن وصله آلومینیومی روی ناحیه نشتی هنوز باید اپوکسی را اعمال کنید. از گیره های شلنگ برای محکم نگه داشتن وصله در اطراف لوله اگزوز استفاده کنید.

هرگز پوشیدن عینک و دستکش را فراموش نکنید. در غیر این صورت، ذرات خاک و زنگ می توانند وارد چشم شما شوند و استون می تواند باعث تحریک پوست شود. همچنین اگر نشتی بزرگتر (بیشتر از سه اینچ) بود، ماشین را به تعمیرگاه ببرید.

تمام اطلاعات بالا راه روشنی برای پاسخ به این سوال را نشان می دهد: چگونه نشت اگزوز را پیدا کنیم و همچنین راه هایی را برای رفع نشتی اگزوز در حین استفاده از خودرو منتشر کردیم.

0 0 نظرها
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو