دلایل اینکه ترمزها به خوبی عمل نمیکنندچیست؟

کارکردن صحیح اتومبیل به معنای استفاده بیش از حد برای نگهداری منظم و بررسی ترمز است. برای درک هر آنچه تکنسین به شما می گوید ، باید درک اساسی از نحوه کارکرد ماشین داشته باشید. به طور خاص ترمزها بسیار پیچیده هستند – اما به محض اینکه با اجزای اصلی آشنا شوید ، درک آنچه متخصص ترمز در هنگام تعمیر و نگهداری یا تعمیرات به شما می گوید آسان تر خواهد بود.

اجزای ترمز

روتور و پد

روتورهای ترمز روی هر چرخ اتومبیل شما نصب می شوند. اینها دیسکها و توپیهای استیل هستند که لنتهای ترمز روی آنها قرار می گیرند و سطح را می گیرند. لنت ها نوارهای پشتی فلزی هستند که دارای پوشش های نیمه فلزی هستند. این دو جز با هم کار می کنند تا چرخهای شما هنگام فشار دادن روی پدال ترمز متوقف شوند و باعث توقف روتور لنت ها شود.

کولیس

کولیس های ترمز یکی از اجزای اصلی سیستم ترمز هیدرولیک خودرو شما هستند. آنها محفظه ای هستند که بالای روتور ترمز قرار دارد و لنت های ترمز را نگه می دارد. هنگام نصب ترمز ، پیستون هیدرولیکی قرار گرفته در کولیس امتداد یافته و لنت های ترمز را با هم در برابر روتور ترمز فشار می دهد که باعث کند شدن یا توقف خودرو می شود.

خطوط سیلندر و ترمز اصلی

سیلندر اصلی در اتومبیل شما وظیفه ایجاد فشار هیدرولیکی از مخزن به کولیس ترمز در چرخ را دارد. خطوط ترمز شیلنگ هایی ساخته شده از فولاد یا لاستیک بافته شده است که در سرتاسر خودرو یافت می شود و سیلندر اصلی و هر یک از کولیس های ترمز را بهم متصل می کند.

نشانگر سایش

همانطور که از نام آن پیداست ، نشانگر سایش ترمز به شما کمک می کند تا در صورت نیاز به تعویض لنت های ترمز ، از آن مطلع شوید. بسیاری از نشانگرهای سایش مدرن شامل نوعی سنسور یا بدنه فلزی هستند که با روتور تماس گرفته و منجر به ایجاد یک چراغ هشدار دهنده بر روی داشبورد شما می شود. وقتی این چراغ ظاهر شد ، باید لنت های ترمز را تعویض کنید یا به متخصص ترمز مراجعه کنید.

سوپاپ متناسب 

سوپاپ متناسب معمولاً نزدیک سیلندر اصلی ترمز قرار دارد. به توزیع فشار هیدرولیکی مناسب به ترتیب در ترمزهای جلو و عقب کمک می کند. از آنجا که جلوی خودرو سنگین تر است ، حمل وزن موتور تقریباً به 60٪ فشار هیدرولیک موجود نیاز دارد ، در حالی که 40٪ باقیمانده به عقب اعمال می شود.

ماژول ABS

ماژول ABS ، همچنین به عنوان ماژول کنترل ABS شناخته می شود ، داده های سرعت ارسال شده توسط سنسورهای سرعت ABS شما را می خواند. سپس از این اطلاعات برای ارسال فشار مناسب به هر چرخ استفاده می کند و با کمک به ترمزها از قفل شدن چرخ ها ، خطر سر خوردن و سر خوردن را کاهش می دهد.

چقدر ترمزهای خود را بازرسی می کنید؟

دانستن اینکه هر چند وقت یکبار به ترمزهای خود بازرسی می شوید می تواند مشکل باشد زیرا بر اساس عادت های رانندگی واقعاً متفاوت است. دقیقاً همانطور که با تغییرات روغن خود همراه هستید ، باید در بازرسی های ترمز نیز همراه باشید. یک قانون ساده که باید از آن پیروی کنید ، این است که همزمان با تعویض روغن کامل سرویس ، از ترمز بازرسی کنید. با این کار مطمئناً سیستم ترمز خود را بدون تلاش اضافی از جانب خود حفظ خواهید کرد. با اتخاذ این اقدام پیشگیرانه ، به شما اطمینان می دهیم که ترمزهای شما در هر لحظه بهترین عملکرد را دارند. علاوه بر این ، بررسی های منظم ترمز می تواند به شناسایی ایرادات ترمز قبل از تبدیل شدن به مشکلات بزرگتر کمک کند.

هزینه های مربوط به بازرسی ترمز در هر جلسه تعویض روغن کامل ، کم است – به ویژه در مقایسه با هزینه های مربوط به تعمیرات قابل توجه ترمز. رسیدگی به مشکلات در حالی که کوچک هستند ، نه تنها از نظر هزینه قابل کنترل تر هستند بلکه می توانند مانع از رشد کلی مسائل بزرگتر شوند. با بازرسی منظم از آنها می توانید در  هزینه تعمیرات ترمز صرفه جویی کنید. هرچه مشکل ترمز بیشتر باشد ، هزینه بیشتر می شود.

با بازرسی منظم از ترمزها ، ترمزهای اتومبیل خود را به همان اندازه جدی بگیرید که حرفه ای های اتومبیلرانی. هنگامی که می خواهید ترمزهای خود را تعمیر کنید ، با ما تماس بگیرید. ما تکنسین های متخصص و تجهیزات با کیفیت بالا برای تشخیص مشکلات ترمز و تعمیر به موقع آنها داریم. شما می توانید از خدمات ما اطمینان داشته باشید زیرا کارشناسان ما دارای گواهینامه ASE هستند و می توانند انواع سیستم های ترمز و قطعات ترمز را تعمیر یا تعویض کنند. برای تعویض روغن و بازرسی ترمز توسط متخصصان ترمز ، با آقای امداد تماس بگیرید.

چگونه بفهمیم که به ترمزهای جدیدی نیاز داریم؟

عملکرد ترمز یکی از مهمترین ویژگیهای ایمنی در وسیله نقلیه شما است ، و آن را به یکی از مهمترین قسمتهای وسیله نقلیه خود تبدیل کرده است تا اطمینان حاصل شود که از وضعیت مناسب و مرتب برخوردار است. بازرسی مکرر ترمز و تعویض ترمز در صورت لزوم ، یکی از راه های اطمینان از ایمنی پشت فرمان و همچنین جلوگیری از تعمیرات پرهزینه در خط است. با رایج ترین علائم اینکه زمان ترمزهای جدید و دوام بیشتر ترمزهای اتومبیل جدید چیست آشنامی شویم.

5 علامت هشدار دهنده که به ترمزهای جدید نیاز دارید

ترمزها با توجه به شرایط جاده ، عادات راننده و کیفیت و نوع لنت ترمز و روتورهایی که وسیله نقلیه شما به آنها مجهز است ، با نرخ های مختلف از بین می روند. دانستن اینکه چه موقع می توانید ترمز جدید بگیرید ، اغلب به تغییرات ظریف در رفتار اتومبیل شما هنگام کاهش سرعت یا توقف بستگی دارد.

1. صدای سنگ زنی می شنوید.

صدای فلزی خرد شده و خردکن عمیق نشانه شنیداری است که زمان ترمزهای جدید فرا رسیده است. بسیاری از لنت های ترمز مجهز به رج های فلزی بسیار ریز در زیر لنت هستند تا به راننده هشدار دهند که لنت ها فرسوده شده اند. به محض اینکه صدای سنگ زنی را مشاهده کردید ، زودتر از آن وسیله نقلیه را به سراغ یک متخصص اتومبیل برسانید. ادامه رانندگی با لنت ترمز در این شرایط می تواند باعث شود ترمزها فلز را به فلز بمالند ، به روتورها آسیب برساند و باعث تعمیرات دیگر پرهزینه شود.

2. صدای جیر جیر یا جیغ زدن را می شنوید.

گاهی اوقات بعضی از جیر جیرها به خصوص در شرایط آب و هوای مرطوب یا کمی گرد و غبار ترمز بین لنت و روتور طبیعی است. با این حال ، شنیدن صدای جیر جیر یا صدای جیر جیر هر بار که ترمز می کنید ، می تواند زمان تعویض لنت های ترمز را نشان دهد.

اگر نیاز به امداد خودرو در شرق تهران دارید می توانید با ما تماس بگیرید. 02148287

ادامه مطلب
بهترین تعمیرکاران سیار با امداد خودرو خرم آباد

3. پدال ترمز شما لرزش دارد.

وقتی پا روی ترمز می گذارید و احساس می کنید پدال ترمز زیر پای شما می لرزد یا وقتی فشار می دهید احساس ناپایداری می کنید ، احتمال اینکه لنت های ترمز شما ساییده شده یا روتورهای ترمز دچار مشکل شده اند و نیاز به توجه دارند بسیار خوب است. . وسایل نقلیه خود را فوراً بازرسی کنید.

4- چراغ ترمز روشن می شود.

در بسیاری از وسایل نقلیه ، یک سنسور روی لنت ترمز میزان سایش را کنترل می کند و پس از رسیدن به یک نقطه خاص ، سنسور باعث روشن شدن چراغ داشبورد می شود. اگر چراغ ترمز شما روشن است ، وسیله نقلیه خود را به یک حرفه ای برسانید تا در اسرع وقت ترمزها بررسی شود.

5- وسیله نقلیه شما به یک طرف کشیده می شود.

اتومبیلی که هنگام ترمز به یک طرف می کشد می تواند فرسوده بودن لنت های ترمز یا مشکل کولیس را نشان دهد. در صورت ادامه این مشکلات ، روتورها تاب می خورند. همچنین کشیدن می تواند ناشی از استرس در سیستم ترمز از جمله بکسل ، زمین کوهستانی یا ترمزگیری تهاجمی باشد.

اموزش تعویض لنت دیسکی پژو – ورنا -ماکسیما و..

آیا باید لنت ترمز و روتورهای خود را تعویض کنم؟

وقتی زمان تعویض روتورهای ترمز فرا رسیده است ، تعویض لنت های ترمز را به طور همزمان در نظر بگیرید. لنت ترمز و روتور با هم فرسوده می شوند و لنت ها در یک روز بارها و بارها با روتورها در یک نقطه تماس می گیرند. هنگامی که روتورها را تعویض می کنید ، سطح تمیز و صافی دارید در حالی که لنت های ترمز هنوز در تماس با روتورهای قدیمی مناطق شیاردار خود را ندارند. با قرار دادن لنت های قدیمی در کنار روتورهای جدید ، لنت های ترمز فقط در نقاط بلند آن با روتور تماس پیدا می کنند ، زیرا مناطق شیاردار قادر به رسیدن به روتورها نیستند. وقتی لنت ها قادر به تماس با روتورها نباشند ، مانع از قدرت توقف می شود. در شرایط اضطراری ، ممکن است نتوانید در زمان کافی متوقف شوید.

شرکت آقای امداد تمامی خدمات مربوط به خودروهای سایپا، ایرانخودرو، کیا، تویوتا، امداد خودرو هیوندا در تهران  و… در تمام نقاط تهران به صورت 24 ساعته انجام می دهد.

5 1 نظر
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو