روشن شدن چراغ ترمز روی داشبورد به چه معناست؟

آیا چراغ ترمز روی داشبورد شما روشن است؟ احتمالاً شما نگران خراب شدن ترمزهای خود هستید. این کار  ممکن است به صورت تصادفی ترک ترمز دستی و یدک کشیدن به تعمیرگاه  که ضروری باشد. گرچه ممکن است نادیده گرفتن چراغ ترمز و ادامه راه را در نظر بگیرید ، اما این انتخاب عاقلانه ای نیست. چراغ های داشبورد شما ارتباط مستقیم وسیله نقلیه شما با شما است. چراغ ترمز به چند دلیل مختلف روشن می شود. اگر مال شماروشن شد ، اول وحشت نکنید. راهنمای آسان ما را در مورد اقدامات بعدی دنبال کنید.

روشن شدن چراغ ترمز هنگام رانندگی
روشن شدن چراغ ترمز هنگام رانندگی

وقتی پدال ترمز را فشار می دهید ، نیرویی ایجاد می شود و با کمک روغن ترمز به ترمز منتقل می شود. ترمزها برای متوقف کردن وسیله نقلیه شما به نیرویی باورنکردنی نیاز دارند ، بنابراین نیرو چند برابر می شود. سپس با اصطکاک و مقاومت ، ترمزها با نیروی هیدرولیکی انرژی محرک را به انرژی گرمایی منتقل می کنند. سپس مایعات از طریق خطوط ترمز حرکت می کند و فشار را ایجاد می کند تا لنت ها یا کفش های ترمز را مجبور به فشار دادن روتورها یا درام ها کند و ماشین را متوقف کند.

دلایل روشن شدن چراغ استپ و چراغ ترمز دستی

 

 

روشن شدن چراغ ترمز روی داشبورد

چراغ ترمز روی داشبورد شما می تواند به چند دلیل روشن شود ، به عنوان مثال ، اگر ترمز دستی دلیل آن باشد ، می توان آن را به راحتی جدا کرد و چراغ باید به طور خودکار خاموش شود. اگر چراغ روشن است ، وقت آن است که یک متخصص دلیل آن را تعیین کند. در اینجا مراحلی وجود دارد که می توانید در صورت روشن شدن چراغ ترمز خود انجام دهید:

  • بررسی کنید که ترمز دستی در کار نیست. اگرچه استفاده از ترمز دستی در حالت ایستاده عادت خوبی در رانندگی است و از سیستم انتقال قدرت شما محافظت می کند ، در حالی که آن را هنگام رانندگی درگیر می کنید مشکل ساز می شود. اگر ترمز دستی درگیر باشد ، حتی اگر به نظر نرسد ، چراغ ترمز را روشن می کند. همچنین ممکن است با سر و صدا همراه باشد تا شما را از مشکل آگاه کند. وسیله نقلیه شما می داند که ترمز دستی در وضعیت روشن است به دلیل سنسوری که زمان استفاده را تشخیص می دهد.
  • اگر تأیید کرده اید که ترمز دستی شما خوابیده است ، باید بررسی های بیشتری انجام دهید تا ببینید علت آن چیست. اگر در حال حرکت هستید ، به یک منطقه امن بروید.
  • سطح روغن ترمز را در مخزن بررسی کنید. سیلندر اصلی ترمز دارای سنسوری است که میزان مایعات موجود در سیستم را تشخیص می دهد. اگر مایع از حد مشخصی پایین بیاید ، سنسور چراغ ترمز را روشن می کند. در اینجا نحوه بررسی روغن ترمز خود آورده شده است:                                                                                   _مخزنی را که اغلب در قسمت عقب موتور قرار دارد ، نزدیک جایی که پدال ترمز در سمت دیگر پارتیشن دیواره آتش نصب شده است ، قرار دهید.
    _در وسایل نقلیه جدیدتر ، یک مخزن شفاف با داشتن یک خط کاملاً مشخص شده “کامل” ، شناسایی سطح را آسان می کند. با این کار مجبور نیستید درپوش را بردارید و خطر ورود رطوبت یا کثیفی به منطقه را نداشته و باعث آلودگی مایعات شود.
    _اگر سطح زیر خط “کامل” است ، درپوش را بردارید و مایع صحیح وسیله نقلیه خود را به خط پر کنید. زیادی پر نکنید.
  • پس از افزودن روغن ترمز ، وسیله نقلیه خود را روشن کنید. اگر چراغ خاموش شود ، ممکن است به سمت مقصد حرکت کنید. اگر چراغ خاموش نشد ، وقت آن است که با کارشناسان تماس بگیرید.
  • برای ماشین یک  یدک کش ترتیب دهیدتا به مرکز خدمات مورد علاقه خود بکشاند. پس از حضور ، تکنسین مجاز شما بررسی سیستم ترمز را برای تعیین علت بروز مشکل آغاز می کند. در اینجا سایر دلایل احتمالی وجود دارد که تکنسین در طول بازرسی به دنبال آنها خواهد بود:
    لنت های ترمز فرسوده – پس از گذشت زمان و استفاده مکرر ، مواد اصطکاک روی لنت ها فرسوده می شوند. اگر کاملاً فرسوده شود ، در معرض خطر قرار گرفتن لنت به فلز روی روتورها قرار دارید ، که این امر می تواند منجر به آسیب بیشتر به ترمزها و هزینه های سنگین تعمیر شود.
    نشتی در سیستم هیدرولیک – پس از تعیین وضعیت لنت ترمز ، تکنسین به دنبال نشتی به اطراف مخزن روغن ترمز ، مکانیزم های ترمز ، خطوط ترمز ، شیلنگ های لاستیکی و اتصالات می گردد.
    سنسورهای خراب – سنسورهای ساخته شده برای تخمین میزان روغن ترمز و تعیین اینکه آیا ترمز دستی کار کرده است ممکن است خراب شود ، یا به دروغ باعث می شود چراغ ترمز روشن شود. این تکنسین سنسورها را برای اطمینان از عملکرد صحیح آنها آزمایش می کند و در صورت لزوم آنها را تعویض می کند.
    چراغ های ترمز عقب را بررسی کنید – بعضی از وسایل نقلیه دارای چندین لامپ برای روشن کردن چراغ های ترمز عقب هستند. اگر فقط یک لامپ خاموش شود ، رایانه داخلی ماشین ممکن است تغییراتی را در مدار مشاهده کند و باعث روشن شدن چراغ شود.
    سیستم ضد قفل ترمز – سنسورهای موجود در سیستم با رایانه اتومبیل ارتباط برقرار می کنند. هنگامی که چیزی در سیستم ABS از کار می افتد ، وسیله نقلیه کدی را تولید می کند که کامپیوتر ذخیره می کند. تکنسین با کمک یک ابزار اسکن کدها را بررسی می کند تا به شما کمک کند تا تعیین کنید که مشکل در کجاست.
ادامه مطلب
علت گیرکردن ترمز خودرو چیست؟ چگونه تعمیر کنم؟

 

روشن شدن چراغ داشبورد

 

اگر نیاز به امداد خودرو در غرب تهران دارید می توانید با ما تماس بگیرید. 02148287

رانندگی با مشکلات ترمز می تواند خطری برای ایمنی شما و دیگران باشد. اگر چراغ اخطار ترمز شما روشن است و سایر وسایل نقلیه دارای علائم دیگری از جمله صدای ترمز و لرزش است ، یا بدتر اینکه ، پدال ترمز تا کف می رود ، می بینید که روی زمین مایع یا رنگ کهربا وجود دارد ، ترمزها پاسخ نمی دهند ، یا هرگونه ناهنجاری دیگری را مشاهده کردید ، وسیله نقلیه خود را رانندگی نکنید و بلافاصله آن را به یک متخصص ترمز ببرید.

اکنون که می دانید در صورت روشن شدن چراغ ترمز خود چه باید بکنید ، با دانستن اینکه چه اقداماتی را باید در مرحله بعدی انجام دهید ، آرام خواهید بود. اگر چراغ ترمز شما است و به سرویس نیاز دارید ، فقط با متخصصان ما در آقای امداد تماس بگیرید. مراکز خدمات ما یک بازرسی از ترمز ارائه می دهند که شامل بررسی نشتی در سیستم هیدرولیک و اندازه گیری ضخامت روتورها / طبل ها و لنت ها / کفش ها است. تکنسین های متخصص ما تخصص و اعتبار لازم برای تعمیر و نگهداری ترمزهای وسیله نقلیه شما را دارند. این همه ماجرا نیست ، اما ما در تمام مدل ها و اتومبیل های سبک  تخصص داریم و می توانیم خدمات را از تغییرات روغن به ساختمان و نصب سیستم انتقال قدرت انجام دهیم. شرکت آقای امداد تمامی خدمات مربوط به انواع خودرو ها از جمله سایپا ،ایرانخودرو، امداد خودروی بنز، هیوندا، کیا و … را به صورت 24 ساعته در تمامی مناطق تهران و شرستانهای تهران انجام می دهد.

0 0 نظرها
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو