آیا می دانید چراغ های هشدار دهنده چه معنایی دارند؟

برای نگهداری صحیح از یک وسیله نقلیه ، توصیه می شود بدانید که چراغ های مختلف هشدار دهنده اتومبیل شما به چه معناست. این چراغ ها به گونه ای طراحی شده اند که وسیله نقلیه شما به چه چیزی نیاز دارد یا ممکن است نیاز به سرویس داشته باشد. وقت بگذارید و یاد بگیرید چراغهای زیر نشان می دهد و با دیدن آنها آماده عمل باشید زیرا در طولانی مدت می تواند در هزینه و زمان شما صرفه جویی کند.

چراغ موتور

چراغ موتور شبیه رئوس مطالب یک بلوک موتور است یا ممکن است به طور خاص “موتور چک” را نشان دهد. هنگامی که این چراغ بر روی داشبورد شما روشن می شود ، نشان می دهد که ماشین شما نیاز به توجه فوری دارد تا از آسیب جبران ناپذیر به موتور جلوگیری کند. چراغ می تواند در پاسخ به تعدادی از مشکلات متصل به سیستم ، از جمله انتشار گازهای گلخانه ای ، سوخت ، سرعت موتور و زمان احتراق روشن شود.

چراغ های هشداردهنده

چراغ ترمز

چراغ هشدار دهنده ترمز مانند یک علامت تعجب در داخل یک دایره به نظر می رسد که درون مجموعه ای از پرانتزها قرار گرفته است. این نشان می دهد که ممکن است در سیستم ترمز شما مشکلی وجود داشته باشد. برخی از مشکلات احتمالی می تواند کمبود روغن ترمز ، نشتی در خطوط ترمز یا نقص در سیستم ABS باشد.

اگر نیاز به امداد خودرو در شرق تهران دارید می توانید با ما تماس بگیرید. 02148287

چراغ خنک کننده

موتور اتومبیل شما به مایعات خاصی احتیاج دارد که سیستم را داغ نمی کند و بهم می پیوندد. این به عنوان خنک کننده شناخته می شود. وقتی مشکلی در سطح خنک کننده شما وجود دارد ، چراغ هشدار دهنده روی داشبورد شما روشن می شود. این مشکل می تواند به دلیل نشت در سیستم یا خرابی واشر سر باشد و باید سریعاً رفع شود. این چراغ مانند خطوط یک دماسنج در بالای خطوط موج دار به نظر می رسد.

چراغ های هشداردهنده

چراغ فشار تایر

وقتی فشار باد تایر شما در آنجایی که باید نیست ، ممکن است چراغ هشدار دهنده فشار باد لاستیک شما نمایان شود. این چراغ به نظر می رسد یک لاستیک صاف تاپ باز است که در مرکز آن یک علامت تعجب است. اگر این چراغ را مشاهده می کنید ، می تواند به دلیل نشت کند یکی از لاستیک های شما ، یک جا یا یک مشکل دیگر باشد که باید در اسرع وقت برطرف شود.

توجه به چراغ های  هشداردهنده

وقتی نوبت به نگه داشتن ماشین در بهترین شکل ممکن می رسد ، مهم است که هرگز چراغ های هشدار را نادیده نگیرید. در بیشتر موارد ، این چراغ ها برای نشان دادن مشكل كاملاً روشن می شوند ، بنابراین شما وقت دارید كه قبل از جدی تر شدن و آسیب رساندن به وسیله نقلیه ، به مسائل بپردازید. نگه داشتن سطح بالای تعمیر و نگهداری نه تنها می تواند عمر ماشین شما را افزایش دهد. همچنین می تواند شما را در پرداختن به تعمیراتی که قبلاً قابل پیشگیری نبوده اندوه شما را نجات دهد.

روشن شدن هر کدام از چراغ های هشدار به چه معناست؟

 

روشن شدن چراغ مایعات اتومبیل

اگر نشتی از زیر ماشین شما ایجاد شده باشد نشت می تواند  نگران کننده باشد. شرکت آقای امداد در اینجا قرار دارد تا علاوه بر کمک به شما در مراقبت از هرگونه مایعات مایعی که در زیر اتومبیل خود مشاهده می کنید ، به شما کمک کند تا آنها را شناسایی کنید. ما درمورد توانمند سازی مشتریان خود و ارائه دانش خودکار مربوطه به آنها برای درک بهتر وسایل نقلیه خود هستیم. بیاموزید چگونه تفاوت های آن گودال های عجیب و غریب زیر ماشین خود را تشخیص دهید ، علت آن چیست و چگونه می توانید مشکلات احتمالی را حل کنید.

سه نکته قابل تأمل

سه مورد وجود مایعات عجیب و غریب در زیر ماشین شما باید به خاطر داشته باشید.

  • رنگ
  • ثبات
  • محل                                                                                                                                            برای تعیین رنگ واقعی مایع در حال چکیدن ، که می تواند مدت زمان بیشتری نشسته و به زمین خیس شود ، می خواهید یک شب یا آلومینیوم یا روزنامه را زیر ماشین خود بگذارید تا بتوانید. حتماً در صورت امکان رنگ و سازگاری را یادداشت کنید تا در صورت لزوم یافته های خود را با یکی از تکنسین های ما در میان بگذارید.

چراغ روغن موتور

روغن ، مایعی رایج که می تواند از اتومبیل نشت کند ، به رنگ قهوه ای یا سیاه است و قوام غلیظی دارد. اگر اتومبیل شما یک مدل قدیمی است ، به احتمال زیاد واشرها خشک شده اند ، به همین دلیل در محل رانندگی یا کف گاراژ خود دریبل روغن دارید. گودال های نفتی می توانند از جزئی تا اصلی متغیر باشند ، اما هر دو نوع باید توسط یک مکانیک حرفه ای بررسی شود.

گازوئیل

قطره هایی که در قسمت عقب اتومبیل شما دیده می شوند به احتمال زیاد بنزین هستند ، اما مطمئن شوید که سریعاً بو می کشید. اگر در پمپ نیستید و باک را سرریز نکرده اید ، احتمالاً نشت گاز دارید. از آنجا که گاز هم سمی است و هم قابل اشتعال است ، شما می خواهید به سرعت از این مشکل رسیدگی کنید.

مایع فرمان برقی

رنگ مایع فرمان برقی از قرمز تا قهوه ای روشن است و معمولاً از قسمت جلوی اتومبیل شما می ریزد. برای آسان و راحت بودن فرمان ، سطح مایع سیستم فرمان خود را بالا نگه دارید و نشت را ترمیم کنید.

مایع انتقال خودکار

این مایع خاص تمایل دارد تا در زیر وسط اتومبیل شما به بالا خیز بزند و دارای رنگ قرمز تا قهوه ای روشن همانند مایع فرمان برقی است. بهترین راه برای تشخیص این دو ، این است که مطمئن شوید قطره از کجا می آید.

شرکت آقای امداد تمامی خدمات مربوط به خودروهای بنزینی از جمله تعمیر در محل و حمل با چرخگیر و خودروسوار را در تمامی مناطق تهران به صورت 24 ساعته انجام می دهد.

ادامه مطلب
دینام خودرو

0 0 نظرها
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو