نکاتی در مورد سفر جاده ای و آمادگی برای سفر

زمانی که تصمیم می گیرید به یک مسافرت بروید باید نکاتی را رعایت کنید. سفر جاده یکی از مهم ترین سفرها می باشد که باید از فنی اتومبیل خود مطمئن باشید. در اینجا نکات مربوط به رانندگی در جاده را میخوانیم.

موارد ضروری سفر جاده ای بی شماری وجود دارد. تا اطمینان حاصل کنید که قبل از اینکه سفر بزرگی را آغاز کنید با خود داشته باشید. شما نمی خواهید صدها کیلومتر دورتر از خانه خود باشید تا متوجه شوید فراموش کرده اید که چیز مهمی را با خود بردارید. برای اطمینان از داشتن هر آنچه که نیاز دارید ، یک لیست بسته بندی سفر تهیه کنید. با این حال ، شما همچنین می خواهید مطمئن شوید که همه چیز را به طور کارآمد بسته بندی می کنید. بنابراین اقلام مهم به راحتی در دسترس هستند.

نکات رانندگی در سفر
نکات رانندگی در سفر

ماشین را بررسی و آماده کنید

هیچ چیز نمی تواند یک سفر جاده ای را مانند موتور بیش از حد گرم یا باتری خراب خراب کند. برنامه ریزی برای معاینه تعمیر و نگهداری وسایل نقلیه ، هفته قبل از عزیمت ، از دردسرهای جزئی جلوگیری میکند تا در زمان غیبت به مشکلات اساسی تبدیل شوند.

_تیغه های برف پاک کن را بررسی کنید. اگر برف پاک کن ها پارچه ای هستند ، از آنها بخواهید جایگزین شوند تا اطمینان حاصل شود که هر طوفان در اواخر فصل مانع از دید از جلو پنجره شما نمی شود.

  • سطح مایعات را از  شوینده شیشه جلو اتومبیل و روغن ترمز گرفته تا مایع خنک کننده موتور بررسی کنید. اگر هر یک از اینها کم است ، آنها را دوباره پر کنید. این یک اقدام احتیاطی ساده است که می تواند از ایجاد دردسر در هنگام دور بودن از خانه جلوگیری کند.
  • روغن را عوض کرده و موتور را چک کنید تا به وسیله نقلیه شما برای حفظ عملکرد اوج کمک کند.
  • پایانه های باتری را تمیز کنید تا ذرات یا بقایای احتمالی زیر درپوش ها پاک شود.
  • آج لاستیک را از نظر لبه های پارچه ای ناهموار ، لکه های صاف یا برآمدگی بررسی کنید. لاستیک ها را به صورت جفت عوض کنید تا از فرسودگی یکنواخت اطمینان حاصل کنید و باعث صرفه جویی در مصرف سوخت می شوید.
  • اطمینان حاصل کنید که لاستیک لوازم یدکی در وضعیت خوبی قرار دارد و در جای خود قفل شده است. لاستیک های تخت برای همه رانندگان هم اتفاق می افتد. اطمینان از آماده بودن لوازم یدکی و بارگیری ابزارها ، ممکن است از گرفتار شدن شما و خانواده در کنار جاده جلوگیری کند.

 

آماده باشید

برنامه ریزی مسیر قبل از خروج از خانه می تواند به شما در بازدید از جاذبه های دیدنی معروف کمک کندو همچنین برخی از توقف های غیرمعمول در مسیر را کمتر کند. در شرایط پزشکی یا شرایط پیش بینی نشده ، از باند تا پتو و چراغ قوه ، یک جعبه کمک اولیه تازه تهیه شده در ماشین قرار دهید. به یاد داشته باشید که تنقلات و نوشیدنی های زیادی به ویژه آب همراه داشته باشید تا از کسالت و گرسنگی ناگهانی جلوگیری کنید.

آب و هوا را بررسی کنید

بررسی پیش بینی قبل از عزیمت و همچنین در طول سفر می تواند به شما کمک کند تا برای حوادث آب و هوایی آماده شوید. دما معمولاً در یک دوره 24 ساعته تا 50 درجه در نوسان است که می تواند چیدن لباس را با مشکل روبرو کند. با برنامه ریزی لباس پوشیدن و آوردن کاپشن های مناسب برای آب و هوای مرطوب و باد ، هوشمندانه بسته بندی کنید.

برای صبر برنامه ریزی کنید

 هنگام برنامه ریزی مسیر ، خواه مسیر پیچ در پیچ یک مسیر تاریخی را دنبال کند یا روبان مستقیم بزرگراه را دنبال کنید ، در نظر بگیرید که طول مسیر بین ایستگاه ها چه مدت خواهد بود. در صورت امکان ، ترتیب آن را بدهید تا هر روز چندین توقف برنامه ریزی کند. گشتن در یک شهر ارواح ، گرفتن ناهار در یک غذاخوری به سبک دهه 50 یا بازدید از یک موزه محلی می تواند یک روش عالی برای کشش و استفاده از انرژی فرو خورده باشد.

ادامه مطلب
خدمات تعلیق, فنر و کمک فنر

ترتیب انعطاف پذیری را بدهید

میلیون ها نفر برای تعطیلات آخر هفته  به جاده سفر می کنند ، بنابراین مواقعی پیش می آید که حجم ترافیک زیاد است. ممکن است کلوپ های مسافرتی ، روزنامه ها و ایستگاه های رادیویی گزارشاتی در دسترس داشته باشند که شلوغ ترین زمان های حضور در جاده را لیست می کنند. اگر برخی از انعطاف پذیری ها در برنامه شما وجود دارد ، می توانید در یکی از پارک های شهر پیاده روی کنید یا در هنگام عبور بیشترین میزان ترافیک ،به جستجوی مکان تاریخی بپردازید.

موارد اضطراری

اولین چیزی که باید در اتومبیل خود قرار دهید وسایل اضطراری است. که ممکن است به آن ها نیاز داشته باشید. حتماً جعبه کمک های اولیه ، فشار سنج تایر ، روغن موتور اضافی و کابل های باتری به باتری را همراه داشته باشید.

 

غذا

قطعاً می خواهید برای یک سفر طولانی تنقلات زیادی داشته باشید. می توانید بین سرنشینان مقدار مناسبی غذا در صندلی عقب نگه دارید. همچنین توصیه می شود کیسه زباله به همراه داشته باشید و آن را در پشت صندلی سرنشین جلو آویزان کنید. نکته دیگر این است که حتما از تهیه میان وعده های سالم اطمینان حاصل کنید. گزینه های سرگرمی در حالی که راننده در جاده متمرکز خواهد شد ، مسافران در چنین سفر طولانی باید سرگرم شوند. برای گذر زمان باید DVD Player ، کتاب و مجله بیاورید. به طور معمول می توانید این موارد را در سفر در کنار مسافران نگه دارید.

 

چمدان

برای سفر, می خواهید اطمینان حاصل کنید که لباس و لوازم کافی به همراه دارید. بهترین مکان برای این صندوق عقب خواهد بود. اگر وسیله نقلیه شما به صندوق عقب جدا نشده مجهز نیست. باید اطمینان حاصل کنید که چمدان ها را به گونه ای بسته نکنید که شیشه عقب را مسدود کند. مسدود شدن پنجره پشتی غیرقانونی نیست ، اما بسیار خطرناک است. شما نمی خواهید که وسیله نقلیه دیگری در نقطه کور خود قرار گیرد.این امر خصوصاً در مواردی که در جاده هایی قرار دارید که با آنها آشنایی ندارید ، بیشتر صدق می کند.

 

لوازم مصرفی در شب

شما همیشه باید برای بدترین حالت ها آماده شوید. درصورتی که ماشین شما در انتهای جاده خراب شود یا مجبور شوید لحظه ای ماشین خود را پشت سر بگذارید. باید یک کیسه کوچک همراه با وسایل اصلی با خود ببرید. یک کیف شبانه باید شامل لباس راحتی و لوازم بهداشتی ضروری باشد. اگر کودک شیرخوار دارید ، حتما کیسه ای پر از پوشک ، دستمال مرطوب و غذای کودک را نیز به همراه داشته باشید.

 

موارد مختلف

تعدادی موارد متفرقه وجود دارد که شما به آنها نیاز دارید. اما ممکن است ندانند که کجا آنها را قرار دهید. برخی از این موارد ضروری عبارتند از:

  • شارژر تلفن
  • لباس گرم
  • دستمال مرطوب
  • چراغ قوه
  • دستمال
  • ضدعفونی کننده دست
  • مسکن ها

همه این موارد می توانند در کنسول اصلی بین صندلی راننده و صندلی سرنشین جلو قرار گیرند. در صورتی که در حال حاضر شارژر اتومبیل ندارید ، باید قبل از سفر، به طور جدی به فکر آن باشید. مهم است که در موارد اضطراری تلفن خود را شارژ کنید زیرا ممکن است لازم باشد برای کمک تماس بگیرید. دانستن اینکه برای سفر جاده ای چه وسایلی را باید تهیه کنید. و کجا باید آن را قرار دهید ، قبل از اینکه از خانه خارج شوید ، دردسر و استرس زیادی ایجاد می کند. یکی دیگر از کارهایی که قبل از شروع سفر جاده ای باید انجام دهید این است که وسیله نقلیه خود را نزد تکنسین های باتجربه ببرید.

 

امدادخودرو در هر کجا که باشید در کمترین زمان ممکن در کنار شما خواهد بود.

0 0 نظرها
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو