نکات رانندگی در ترافیک و حفظ آرامش در ترافیک

رانندگی در شهر ، به ویژه در زمان های پرحجم ، ممکن است در هنگام سرعت بالا ، منجر به بالارفتن سریع قدرت شود و در اثر برخورد راننده با ترمز ، متوقف شود. تغییرات ناگهانی خط را به مخلوط اضافه کنید ، و یک رفت و آمد با پیشرفت نامنظم به جلو به یک لک ناپایدار تبدیل می شود. در این شرایط ، سیستم های مکانیکی خودرو به سختی کار می کنند تا مایعات را به طور کامل گردش دهند. وقتی مایعات وقت لازم برای رسیدن به دمای مناسب کار را ندارند ، اجزای موتور ممکن است عملکرد موثری نداشته باشند.

ساییدگی با سرعت بیش از حد متوسط ​​رخ می دهد و mpg کاهش می یابد. ترمز مکرر و تهاجمی می تواند عمر لنت های ترمز را کاهش دهد و باعث مالش کولیس ها به روتورها شود. این وضعیت می تواند مدت زمان مورد نیاز برای توقف ماشین را طولانی کند ، که ممکن است منجر به ضربه ماشین به جلو شود.

سیستم های Stop-Start

 

چندین تولیدکننده اتومبیل برای کمک به مقابله با افزایش انتشار گازهای گلخانه ای که از شرایط ترافیکی سنگین هنگام رانندگی در شهر ناشی می شود ، سیستم های توقف استارت خودکار را ایجاد کرده اند. این سیستم ها بجای اینکه موتور را در حالت غیرفعال رها کنند ، مثلاً هنگام انتظار برای چراغ راهنمایی و عبور از قطار و در مناطق ساختمانی ، موتور را به طور خودکار خاموش می کنند.

از طرف مثبت ، این کاهش موتور در دور موتور ممکن است به مرور زمان باعث بهبود مصرف سوخت شود. با این حال ، ممکن است استارت های برقی طوری طراحی شوند که فقط چند بار در روز موتور را آتش بزنند. در ترافیک توقف و حرکت ، بسته به میزان مسافت و ازدحام ممکن است چند ده بار شعله ور شود.

ترافیک

 

برای وسایل نقلیه قدیمی که مجهز به سیستم توقف نیستند ، ممکن است در سیستم تهویه ساییدگی ایجاد شود. موتورها برای خنک سازی سیستم ها و جلوگیری از گرم شدن بیش از حد به جریان هوا نیاز دارند. هنگام نشستن در ترافیک سپر به سپر با دور موتور ، ممکن است هوای گرم و پر از اگزوز زیر کاپوت باشد تا هوای خنک. اگر این شرایط برای مدت زمان طولانی ادامه یابد ، ممکن است سوخت و محصولات احتراق به طور کامل نسوزد و باعث رسوب در موتور شود. برای اتومبیل ها و کامیون هایی که به طور روزانه از طریق ترافیک مبارزه می کنند ، رسوبات می توانند تجمع یافته و شروع به مسدود شدن اجزای مهم کنند.

انتقال دستی

 

برای اتومبیل های دارای شیفت تعویض ، توقف و رفت و آمد می تواند یک تجربه ناامیدکننده باشد. کارشناسان به رانندگان توصیه می کنند که فاصله بیشتری بین وسایل نقلیه داشته باشند تا هنگام تعویض دنده بتوانند به سیستم انتقال قدرت درگیر شوند. همیشه در ترافیک ساعات شلوغی نمی توان فضای اتومبیل را باز نگه داشت ، زیرا ممکن است پیشرفت به جای مایل با پا اندازه گیری شود.

تحت فشار نگه داشتن کلاچ در این شرایط می تواند وسوسه انگیز باشد ، زیرا باعث می شود خودرو به آرامی اینچ جلو برود و فشار لازم برای ترمز را کاهش دهد. با این حال ، این باعث می شود که سطوح فلزی به هم بخورند ، اجزای زودرس پیری مانند صفحه فشار ، بازو آزاد شده و یاطاقان آزاد شوند.

علائم هشدار دهنده

 

 انجام اقدامات پیشگیرانه در زمان شروع این سیگنال ها می تواند باعث صرفه جویی در وقت  شما شود. یک علامت هشدار دهنده که معمولاً نادیده گرفته می شود ، چراغ موتور چک است. بسیاری از مشکلات می تواند منجر به روشن شدن نور شود ، از شلنگ های فرسوده گرفته تا سیستم های داخلی مسدود. انژکتورهای سوخت مسدود شده ممکن است منجر به صدای کوبیدن از زیر کاپوت یا موتور پراکنده شود. اگر در هر گالن مایل به میزان قابل توجهی کمتر از گذشته باشد ، ممکن است مشکلی وجود داشته باشد که باعث گرم شدن بیش از حد موتور یا خرابی آن شود.

 

 

تعمیر و نگهداری خودکار پیشگیرانه

 

برای افرادی که مرتباً در ترافیک سنگین رانندگی می کنند یا مسافرت های کوتاه متعددی انجام می دهند ، معاینات در یک مرکز خدمات محلی می توانند مسائل جزئی را قبل از اینکه به هزینه های اصلی تبدیل شوند ، تشخیص دهند:

_با نظارت بر وضعیت و سطح روغن ، می توان تعیین کرد که آیا این روغن باید بیشتر از آنچه در کتابچه راهنمای راننده توصیه می شود تغییر کند.

ادامه مطلب
باتری ماشینم از کار افتاده راه حلش چیه؟

_تمیز کردن منظم سیستم مکش و افزودن پاک کننده انژکتور سوخت می تواند تجمع رسوب موجود را از بین ببرد و ممکن است گرفتگی را کاهش دهد.

_بررسی مایعات ، از جمله فرمان برقی ، ترمز و سیستم انتقال قدرت ، می تواند عملکرد خودرو را حفظ کرده و سطح ایمنی را برآورده کند.

_اگر قفل مسدود شده و رانندگی در شهر از شرایط معمول رانندگی باشد ، ممکن است فیلتر هوا مسدود یا خراب شود. بررسی فیلتر می تواند از عملکرد صحیح سیستم فیلتراسیون هوا اطمینان حاصل کند.

_بررسی و تنظیم موتور می تواند مشکلات مربوط به انژکتورهای سوخت یا شمع ها را شناسایی کند ، که هر دو می توانند مانع بهره وری سوخت شوند.

حفظ آرامش در ترافیک

چگونه در ساعات ترافیک آرامش خود را حفظ کنیم؟

ترافیک در ساعات شلوغ بخشی از زندگی در شهرهای سراسر کشور است. در واقع ، یک  ایرانی ساعات زیادی در ترافیک گیر خواهد کرد. برای افراد در شهرهای پرجمعیت ، این تعداد می تواند به 84 ساعت در سال برسد. هنگامی که تنها کاری که می خواهید انجام دهید بازگشت به خانه است ،گیر افتادن در جاده پس از یک روز طولانی کار ممکن است استرس زا باشد. در هنگام رفت و آمد استرس خود را کاهش دهید و متوجه تأثیر مثبتی در زندگی روزمره خواهید شد.

حفظ آرامش در ترافیک

نکاتی برای استرس زدایی هنگام رانندگی

 

موارد زیادی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا لذت رانندگی بیشتر شود. می توانید موسیقی خوب را گوش کنید تا روحیه شما را خوب کند. رفت و آمد همچنین زمان خوبی برای جلب نظر پادکست مورد علاقه خود یا گوش دادن به یک کتاب صوتی است. اگر می بینید که بیش از حد استرس دارید ، برخی از روش های تنفس آرامش بخش را امتحان کنید. نفس عمیق بکشید ، آن را به مدت سه ثانیه نگه دارید و سپس بازدم را انجام دهید. تمرینات تنفسی به شما امکان می دهد تا به چیز دیگری غیر از ترافیک بپردازید.

راه های جلوگیری از کلافه شدن از ترافیک ساعت شلوغ

 

شما باید به دنبال حمل و نقل عمومی باشید تا سریعتر به مقصد برسید. متناوباً ، می توانید مسیرهای مختلفی را جستجو کنید. حتی مسیری که پنج دقیقه از رفت و آمد شما می گذرد می تواند با گذشت زمان اضافه شود. ترک زمان دیگری را نیز در نظر بگیرید. اگر شغل شما این امکان را به شما می دهد که بخواهید در آن حضور پیدا کنید ، پس به فکر ترک زودهنگام یا دیرتر باشید تا از ساعت عجله زیاد پرهیز کنید.

علاوه بر این ، شما باید درمورد صحبت با کارفرمای خود درمورد اینکه آیا می توانید زمان رسیدن به محل کار خود را تغییر دهید یا یک روز در هفته وجود دارد که می توانید از خانه کار کنید ، فکر کنید. همچنین باید به فکر راه اندازی واگن برقی در اطراف دفتر کار خود باشید. اگر افرادی برای گفتگو داشته باشید ، رانندگی در ساعت های شلوغ می تواند بسیار لذت بخش تر باشد.

آموزش رعایت فاصله با خودروی جلویی در ترافیک

 

 

 

فواید آرام ماندن

 

طبیعی است هر چند وقت یکبار احساس استرس کنید. با این حال ، اگر هر روز در ساعت شلوغی بیش از حد استرس دارید ، به زودی سلامتی شما تأثیرات منفی را احساس می کند. افزایش سطح استرس می تواند منجر به افزایش فشار خون و دشواری خواب شبانه شود. با گذشت زمان ، احساس استرس مداوم می تواند خطر حمله قلبی را افزایش دهد. با وجود بسیاری از مشکلات بهداشتی مرتبط با استرس ، مطمئنا ارزش آن را دارد که به دنبال روش هایی برای محدود کردن قرار گرفتن در معرض آن باشید.

به عنوان مثال ، شما باید هرگونه فکر اضطرابی را از ذهن خود دور کنید در حالی که در ساعت عجله هستید. نگران این نباشید که رئیس شما وقتی چند دقیقه با تأخیر رسیدید چه واکنشی نشان خواهد داد. افکار خود را در مورد وضعیت موجود حفظ کنید. تقریباً سه میلیارد گالن سوخت در سال 2014 به دلیل ازدحام ترافیک در ساعت شلوغ هدر رفت ، بنابراین ارزش دارد که ترافیک را کاهش دهید.

شرکت آقای امداد تعمیرات کامل تعمیر و نگهداری و تعویض قطعات را برای کمک به حفظ عملکرد موتور و طول عمر در وسایل نقلیه مسافری شهری انجام دهد.هم چنین آقای امداد تمامی خدمات حمل با یدک کش در تهران و خودروسوار را انجام می دهد.

0 0 نظرها
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو