آموزش قدم به قدم تعویض فیلتر بنزین با فیلم

تعویض فیلتر بنزین بخشی از تعمیر و نگهداری منظم است. نگهداری صحیح سیستم سوخت با تعویض فیلتر بنزین، عمر پمپ بنزین را افزایش می دهد. کثیفی موجود در سوخت توسط فیلتر جذب می شود که با گذشت زمان مسدود می شود و باعث می شود کارایی کمتری داشته باشد. گرفتگی فیلتر فشار و حجم سوخت را در سیستم سوخت کاهش می دهد. اگر خودروی شما در حال از دست دادن برق است، می تواند نشانه گرفتگی فیلتر بنزین باشد. فیلتر را در بازه زمانی توصیه شده سازنده تعویض کنید.
توجه: این راهنما فقط برای خودروهای موتور بنزینی اعمال می شود. فیلترهای سوخت در خودروهای دیزلی و کامیون ها معمولاً بسیار بزرگتر هستند و کل سیستم سوخت بسیار پیچیده تر است. سیستم های سوخت موتور دیزل نیز تحت فشار بسیار بیشتری قرار دارند، با سیستم های ریل معمولی مدرن که بیش از 1000 بار فشار تولید می کنند. رها کردن تصادفی چنین فشار بالایی می تواند منجر به آسیب شود.امداد خودروی آقای امداد تمامی خدمات را به صورت شبانه روزی به شما ارائه می دهد.

فیلم آموزشی

کاهش فشار در سیستم سوخت

  1. جعبه فیوز وسیله نقلیه خود را پیدا کنید.

    برای کاهش فشار در سیستم سوخت رسانی، باید خودرو را بدون عملکرد پمپ بنزین برای مدت کوتاهی راه اندازی کنید. به منظور جلوگیری از روشن شدن پمپ بنزین با موتور، باید جعبه فیوز حاوی فیوز پمپ بنزین را پیدا کنید. اکثر خودروها هم در داخل خودرو و هم در زیر کاپوت دارای جعبه فیوز هستند. برای یافتن جعبه فیوز مناسب به دفترچه راهنمای خودرو خود مراجعه کنید.
    • اگر دفترچه راهنمای مالک ندارید، سعی کنید به وب سایت خودروساز مراجعه کنید.
    • فیوز پمپ بنزین اغلب در جعبه فیوز قرار دارد که در داخل خودرو قرار دارد.
  2. فیوز پمپ بنزین را بردارید.

    هنگامی که جعبه فیوز صحیح را پیدا کردید، از نمودار ارائه شده روی درپوش جعبه فیوز یا در دفترچه راهنمای مالک استفاده کنید تا فیوزی که پمپ بنزین را تغذیه می کند شناسایی کنید. برای جدا کردن فیوز از یک انبر بینی سوزنی یا موچین پلاستیکی استفاده کنید.
    • با برداشتن فیوز، وقتی موتور را روشن می کنید، پمپ بنزین کار نمی کند.
    • هنوز سوخت و فشار در خطوط سوخت از عقب به جلو خودرو وجود دارد.
    • در صورت نداشتن نمودار فیوز، وب سایت سازنده خودرو را بررسی کنید.
  3. اطمینان حاصل کنید که وسیله نقلیه در دنده نیست.

    اگرچه موتور منبع سوخت جدیدی از باک بنزین دریافت نخواهد کرد، اما سوخت کافی در خطوط باقی خواهد ماند تا برای مدت کوتاهی روشن شود و کار کند. مطمئن شوید که وسایل نقلیه اتوماتیک در پارک هستند و وسایل نقلیه مجهز به گیربکس استاندارد با ترمز دستی در حالت خنثی هستند.

    • اگرچه خودرو فقط برای مدت کوتاهی کار می کند، اما اگر در دنده رها شود همچنان حرکت می کند.
    • اگر در یک وسیله نقلیه استاندارد هستید، مطمئن شوید که ترمز دستی درگیر است. ترمز دستی اختیاری است اما برای خودکار توصیه می شود.
  4. موتور را روشن کن. 
    کلید را در جرقه قرار دهید و آن را بچرخانید تا موتور درست مانند هر زمان دیگری روشن شود. موتور باید به راحتی روشن شود زیرا سوخت باقی مانده در سیستم سوخت را از پشت پمپ بنزین صرف می کند. 
    • اگر موتور بچرخد اما سپس به بیرون پرتاب کند، ممکن است فشار کافی در خطوط برای فشار دادن سوخت به موتور نداشته باشد.
    • اگر موتور خاموش شود، فشار سوخت به اندازه کافی کاهش می یابد.
  5. قبل از خاموش کردن موتور، اجازه دهید یک دقیقه کار کند.

    بسته به سیستم سوخت خودروی شما و میانگین مصرف سوخت آن، مدت زمانی که بدون پمپ بنزین کار می کند می تواند بسیار متفاوت باشد. با این حال، لازم نیست تا زمانی که بمیرد اجرا شود. در عوض فقط اجازه دهید یک یا دو دقیقه قبل از اینکه کلید را خاموش کنید، کار کند.
    • بدون عملکرد پمپ بنزین، فشار نسبتاً سریع در خطوط سوخت کاهش می یابد.
    • اجازه دادن به موتور تا زمانی که بمیرد ممکن است راه اندازی مجدد آن را دشوار کند.
  6. فیوز پمپ بنزین را دوباره وارد کنید.

    با کاهش فشار از سیستم سوخت رسانی و خاموش شدن موتور، می توانید فیوز را که پمپ بنزین را تغذیه می کند، دوباره وارد کنید. درپوش را دوباره روی جعبه فیوز قرار دهید و تکه‌هایی از برش را که ممکن است برای دسترسی به آن نیاز به برداشتن آن داشته باشید، برگردانید.
    • قبل از تعویض فیوز که جدا کرده اید، مطمئن شوید که خودرو خاموش است.
    • پس از قرار دادن فیوز پمپ بنزین، موتور را دوباره روشن نکنید.

قسمت2 حذف فیلتر سوخت قدیمی

  1. باتری را جدا کنید.

    اکنون که دلیلی برای روشن شدن مجدد موتور تا اتمام پروژه وجود ندارد، باید ترمینال منفی باتری را جدا کنید. برداشتن کابل از ترمینال منفی از روشن شدن موتور در حین کار جلوگیری می کند. برای باز کردن مهره نگهدارنده کابل روی ترمینال منفی باید از آچار دستی یا سوکتی استفاده کنید، اما نیازی نیست مهره را به طور کامل جدا کنید.


    • قطع کردن باتری باعث می شود که موتور در طول باقی مانده این پروژه روشن نشود.
    • کابل منفی را به کناره باتری بچسبانید تا مطمئن شوید که به طور تصادفی با ترمینال آن روی باتری تماس پیدا نمی کند.
  2. فیلتر بنزین را پیدا کنید.

    دو مکان متداول وجود دارد که فیلترهای سوخت در وسایل نقلیه نصب می شوند، بنابراین باید به دفترچه راهنمای خودرو خود مراجعه کنید تا به شما کمک کند تعیین کنید به کدام مکان نگاه کنید.
    متداول ترین مکان برای وسایل نقلیه مدرن در امتداد خط سوخت در پایین خودرو، درست از کنار پمپ بنزین است. در برخی خودروها فیلتر بنزین در قسمت موتور در خطی که به ریل سوخت منتهی می شود قرار دارد.
    • برخی از خودروها ممکن است فیلتر بنزین را در مکان دیگری قرار دهند، بنابراین برای اطمینان خاطر به دفترچه راهنمای سرویس خود مراجعه کنید.
    • ممکن است لازم باشد از داخل کابین برخی خودروها به فیلتر بنزین دسترسی داشته باشید.
  3. در صورت لزوم ماشین را بلند کنید.

    اگر فیلتر بنزین در قسمت زیرین وسیله نقلیه شما قرار دارد، برای دسترسی به آن بایدخودرو را با جک بالا ببرید .

    جک را در یکی از نقاط جک تعیین شده زیر خودرو بلغزانید، سپس دستگیره را پمپ کنید یا بچرخانید تا وسیله نقلیه بالا بیاید (بسته به سبک جک).
    • هنگامی که وسیله نقلیه با جک بالا می رود، قبل از کار در زیر خودرو،پایه های جک را در زیر آن قرار دهید .
    • هرگز برای تحمل وزن وسیله نقلیه ای که در زیر آن هستید، به جک اعتماد نکنید.
  4. یک کاسه یا سطل زیر فیلتر بنزین قرار دهید.

    اگرچه فشار را در خط سوخت کاهش داده اید، ممکن است مقداری سوخت در خط باقی مانده باشد که در صورت جدا شدن از فیلتر بنزین ممکن است بیرون بریزد. یک کاسه یا سطل زیر فیلتر بنزین قرار دهید تا هر گونه سوختی که می چکد یا بیرون می ریزد را بگیرید.
    • سوخت را با روغن یا مایع خنک‌کننده برای بازیافت مخلوط نکنید. بنزین باید در ظرف مخصوص خود نگهداری شود تا زمانی که بتوان آن را به محل بازیافت رها کرد.
    • مراقب باشید از ظروف پلاستیکی برای نگهداری گاز استفاده کنید، زیرا ممکن است از طریق برخی از انواع پلاستیک خورده شود و باعث نشت گاز شود.
  5. گیره های نگهدارنده فیلتر بنزین را در جای خود بردارید.

    اکثر فیلترهای سوخت توسط دو گیره پلاستیکی در جای خود ثابت می شوند. گیره ها را در دو طرف فیلتر سوخت استوانه ای قرار دهید، سپس از یک پیچ گوشتی سر صاف استفاده کنید تا آنها را از سوراخ هایی خارج کنید. این گیره ها ممکن است با برداشتن آنها بشکنند، بنابراین خرید گیره های جایگزین همراه با فیلتر بنزین توصیه می شود.

    • گیره هایی که فیلتر بنزین را در جای خود نگه می دارند از پلاستیک نازک ساخته شده اند و به راحتی می شکنند. اگر بتوانید بدون شکستن آنها را بردارید، ممکن است دوباره مورد استفاده قرار گیرند.
    • می‌توانید گیره‌های فیلتر سوخت جایگزین را از فروشگاه قطعات خودرو محلی خود خریداری کنید.
  6. خطوط سوخت را از فیلتر خارج کنید.

    با برداشتن گیره ها، خطوط سوخت را از فیلتر خارج کنید تا از دو طرف نازل جدا شوند. مطمئن شوید که خطوط سوخت را به سمت کاسه یا سطل در جای خود بچرخانید تا بنزین ریخته شده را بگیرید.

    • در این بخش از پروژه باید محافظ چشم و دستکش بپوشید تا از پاشش سوخت محافظت کنید.
    • تمام تلاش خود را بکنید تا اجازه ندهید هر گونه گاز بر روی زمین ریخته شود.
  7. فیلتر بنزین را از براکت بیرون بیاورید.

    فیلتر بنزین احتمالاً توسط یک براکت فلزی که در اطراف محفظه بیرونی آن قرار گرفته است در جای خود نگه داشته می شود. با جدا شدن خطوط سوخت، می‌توانید فیلتر بنزین را با فشار دادن آن به سمت جلوی خودرو از براکت خارج کنید. فیلتر بنزین شکل کمی زنگ خواهد داشت و به آن اجازه می دهد فقط در یک جهت به بیرون سر بخورد.

    • اگر فیلتر شما به شکل دیگری در براکت قرار دارد، ممکن است لازم باشد آن را به سمت عقب ماشین بلغزانید تا آن را جدا کنید.
    • ممکن است برخی از فیلترهای سوخت زیر کاپوت را با پیچ و مهره ای در براکت نگه داشته باشد که برای بیرون کشیدن فیلتر باید برداشته شود.

قسمت3 نصب فیلتر سوخت جدید

 

ادامه مطلب
چرا ماشینم نشتی آب داره؟
  1. فیلتر جدید را با فیلتر قبلی مقایسه کنید.

    زمانی که سوخت کمتری از فیلتر عبور کند، زمان تعویض آن فرا رسیده است.

    قبل از نصب فیلتر بنزین جدید، آن را با فیلتری که تازه حذف کرده اید مقایسه کنید. اطمینان حاصل کنید که قطر بیرونی آنها یکسان به نظر می رسد، نازل ها یک اندازه هستند و در براکت قرار می گیرند.
    • اگر فیلترهای بنزین مطابقت نداشتند، باید فیلتر جدید را برای تعویض صحیح فیلتر برگردانید.
    • سعی نکنید از فیلتر سوخت برای کاربردهای متفاوت در خودروی خود استفاده کنید، زیرا ممکن است نتواند اجازه دهد حجم مناسبی از سوخت از آن عبور کند.
  2. فیلتر بنزین جدید را داخل براکت بلغزانید.

    فیلتر بنزین جدید باید به راحتی داخل براکت خود بچرخد. اگر مجبورید آن را مجبور کنید، به احتمال زیاد قطر آن درست نیست. فیلتر بنزین زمانی که به درستی در جای خود قرار گرفت باید متوقف شود، زیرا فقط باید بتواند در یک جهت به بیرون بلغزد.
    • مراقب باشید به محفظه فیلتر بنزین آسیب نرسانید، زیرا ممکن است باعث نشتی شود.
    • اگر متوجه شدید که به سختی روی فیلتر فشار می آورید تا آن را مناسب کند، احتمالا فیلتر صحیح نیست.
  3. فیلتر بنزین را به خط سوخت ببندید.

    خطوط سوخت را به همان روشی که به فیلتر قبلی وصل شده بودند، روی جلو و پشت فیلتر بکشید. با قرار گرفتن خط سوخت روی فیلتر، گیره های پلاستیکی را از سوراخ های روی نازل خط سوخت بلغزانید تا خط روی فیلتر بنزین در جای خود محکم شود.
    • اگر گیره پلاستیکی هنگام لغزیدن آن شکسته شد، تا زمانی که گیره شکسته را تعویض نکنید، سعی نکنید خودرو را برانید.
    • قبل از اینکه گیره‌ها را در جای خود بکشید، مطمئن شوید که خطوط سوخت روی نازل‌های فیلتر سوخت محکم هستند.
  4. خودرو را از پایه های جک پایین بیاورید.

    برای کاهش وزن روی پایه های جک، ماشین را بالا ببرید، سپس آنها را از زیر خودرو بیرون بکشید. هنگامی که پایه های جک خالی شدند، بسته به نوع جک خود، وسیله نقلیه را با کاهش فشار در جک یا چرخاندن دسته جک در خلاف جهت عقربه های ساعت روی زمین پایین بیاورید.
    • مطمئن شوید که پایه‌های جک کاملاً از مسیر خارج شده‌اند، در غیر این صورت اگر روی آن‌ها پایین بیایند، ممکن است به خودرو آسیب برسانند.
    • هنگامی که وسیله نقلیه ایمن روی زمین قرار گرفت، باتری را دوباره وصل کنید تا پروژه تکمیل شود.
0 0 نظرها
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو