آموزش رانندگی به نوجوانان و پارک دوبل

وقتی نوجوان شما شروع به یادگیری رانندگی می‌کند، در ابتدا می‌تواند یکروند ترسناک باشد. یکی از بهترین راه‌های کاهش احتمال تصادف نوجوان، آموزش رانندگی دفاعی به او است. در اینجا چند مورد از مهم‌ترین مواردی که نوجوان شما باید بداند آورده شده است.

آموزش رانندگی به نوجوانان

چرا رانندگی دفاعی اهمیت دارد

اول‌ازهمه اینکه رانندگی دفاعی چیست؟این مجموعه از روش‌ها برای کمک به رانندگان در کنترل موقعیت‌های خطرناک در جاده طراحی‌شده است. اصل اساسی این است که اگرچه نمی‌توانید عملکرد رانندگان دیگر را کنترل کنید، می‌توانید خود را کنترل کنید و با انجام برخی اقدامات پیشگیرانه می‌توانید شانس آسیب دیدن را کاهش دهید.

 

نشان دادن ادب و صبر

اولین و مهم‌ترین استراتژی رانندگی دفاعی که باید به نوجوانان آموزش دهید صبر است.در جاده حتی اگر حق تقدم داشته باشند مکان مناسبی برای ادعای تهاجمی خود نیست. برای نوجوان خود توضیح دهید که بهتر است به یاد داشته باشید بعضی از افراد همیشه تسلیم نخواهند شد یا نوبت خود را از دست نمی دهند و وقتی با رانندگان بی‌ادبی روبرو می‌شوید، بهتر است یکنفس عمیق بکشید و آن را رها کنید. به نوجوانان خود بیاموزید که هرگز با پرخاشگری رانندگی نکنند، ماشین فرد دیگری را برای اثبات حق خود دنبال نکنند.  “برنده شدن” در یک اختلاف رانندگی می‌تواند خطری ایجاد کند، منجر به برخورد، تصادف یا ترافیک شود.

 

هشیار ماندن

در مرحله بعدی، حتماً به نوجوان خود آموزش دهید که به محیط اطراف توجه کند. اگرچه بسیاری از رانندگان جدید بلافاصله جلوی وسیله نقلیه را متمرکز می‌شوند، اما نوجوانان را ترغیب ‌کنید تا از جاده دورتر بنگرند، بنابراین وقت بیشتری برای واکنش به مشکلات غیرمنتظره خواهند داشت. به آنها بگویید گاهی اوقات آینه‌ها و نقطه های کور خود را بررسی کنند تا ازآنچه در جریان است آگاه شوند. شما همچنین باید به نوجوان خود بیاموزید که چه اتفاقی می‌افتد را پیش‌بینی کند – به‌عنوان مثال، چراغ‌های راهنما نشان می‌دهد که سرعت خودرو کم می‌شود و تایمرهای روی پیاده‌رو می‌توانند نشان دهند که چراغی در شرف تغییر است.

 

اجتناب از دردسر

نوجوان شما باید بداند چگونه از مشکلات احتمالی جلوگیری کند. اطمینان حاصل کنید که او می‌داند چگونه مسیر را عوض کند و به‌طور ناگهانی متوقف شود. اگر اتومبیل شما دارای سیستم ABS است، نوجوان را تشویق کنید که در صورت لزوم، ترمز را فشار دهد. اگر اتومبیل شما دارای ترمزهای معمولی است، به نوجوان بیاموزید چگونه از قفل شدن آنها جلوگیری کند. همچنین بهتر است به رانندگان جوان یادآوری کنید که چند ثانیه فاصله بین آنها و ماشین جلوی خود را خالی بگذارند.

 

الگوی خوبی بودن

در آخر، اطمینان حاصل کنید که دقت در رانندگی، پرهیز از حواس‌پرتی و حسن نیت، الگوی خوبی برای نوجوان خود قرار دهید. با اطمینان از ایمن ماندن همه رانندگان در جاده از اوقات خود لذت ببرید.

ادامه مطلب
امداد خودرو جاده چالوس شبانه روزی یدک کش مکانیک سیار

 

چگونه پارک دوبل انجام دهیم

دانستن نحوه پارک دوبل مهارت ارزشمندی برای همه رانندگان است.به جای اینکه چندین بار در اطراف رانندگی کنید تا جای پارک پیدا کنید.می توانید در نقاطی که معمولاً فضای کمی دارد پارک کنید.چند بار که این کار را انجام دهید ، خواهید دید که آن آسان است.وقتی تازه شروع کردید ، این مراحل را دنبال کنید.

توقف کنید

اتومبیل خود را موازی خودروی جلویی فضای باز پارک کنید.اطمینان حاصل کنید که ماشین خود را در فاصله یک متری از وسیله نقلیه پارک شده قرار دهید.

به آینه های خود نگاه کنید

قبل از شروع باید آینه های دید عقب و نمای جانبی خود را بررسی کنید.اطمینان حاصل کنید که هیچ کس در نقاط کور شما نیست.در صورت وجود اتومبیل های دیگر، راهنما سمت راست خود را روشن کنید.تا به رانندگان اطلاع دهید که شما در حال پارک دوبل هستید.در هنگام یادگیری، باید این کار را در حومه نسبتاً ساکت و آرام انجام دهید.

به عقب حرکت کنید

دنده را بر روی عقب قرار دهید.به سمت عقب حرکت کنید.

با دیدن انتهای صندوق عقبماشین مجاور از وسط شیشه سمت راست عقب خودرو خود  شما باید فرمان خود را به سمت راست بچرخانید.هنگامی که وسیله نقلیه شما شروع به حرکت در فضای خالی می کند ، می توانید به آرامی شروع به راست کردن فرمان خود کنید.همچنان به آینه های خود نگاه کنید تا بدانید که چقدر به وسایل نقلیه جلو و عقب خود نزدیک هستید.فرمان خود را تا انتها به سمت راست بچرخانید تا خودرو زاویه 45 درجه به خود بگیرد.

به چپ بپیچید

می توانید چرخش فرمان را به سمت چپ شروع کنید.وقتی می خواهید وسیله نقلیه خود را در مکان باز پارک کنید ، می توانید مانند قبل به آرامی فرمان را صاف کنید.در حالی که صاف می شوید ، به آینه عقب نگاه کنید تا ببینید چقدر به ماشین پشت سر خود نزدیک هستید.

نحوه خروج را بدانید

برای رفتن ، ابتدا باید وسیله نقلیه خود را در حالت دنده عقب قرار دهید.تا جایی که می توانید به ماشین پشت سر خود نزدیک شوید و سپس فرمان را به چپ بچرخانید.به سمت جلو بروید و آینه های خود را بررسی کنید تا از امن بودن خط کنار خود اطمینان حاصل کنید.به آرامی خارج شوید.

 

شرکت آقای امداد متخصص در امر خدمات امداد سیار در شمال تهران به صورت 24 ساعته در خدمت شما امدادخواهان محترم می باشد.

0 0 نظرها
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو