اتومبیل شما روغن ترمز دارد؟

روغن ترمز یک قسمت حیاتی از سیستم ترمز ماشین شما است و این بدان معنی است که شما به دلایل ایمنی واضحی به آن نیاز دارید. اگر مشکوک هستید که وسیله نقلیه مایع در حال نشت است، نباید  وضعیت را  به بعد موکول کنید. ترمز و روغن ترمز از اجزای اصلی اتومبیل می باشند که حتما باید درست کار کنن تا اتومبیل هنگام توقف به مشکلی برنخورد. بیایید دستورالعمل‌های ارزیابی و ترمیم نشتی روغن ترمز را بررسی کنیم.

ویژگی های روغن ترمز

روغن ترمز، برخلاف روغن‌موتور یا ضد یخ، بی‌رنگ است. بسیار سبک‌تر از آن مایعات است و دارای قوام مانند روغن نباتی است.اگر زیر اتومبیل شما روغنی ریخته شده است اولین مرحله تشخیص نوع روعن است. اگر به نظر می‌رسد روغن ترمز است، مکان بعدی شما برای جستجوی زیر کاپوت است. برای بررسی سطح پر کردن، به مخزن روغن ترمز نگاه کنید. مخزن تقریباً خالی به این معنی است که احتمالاً برای مدتی نشت کرده است. قبل از رانندگی در هرجایی حتماً مایعات اضافه کنید.مطمئن باشید سطح مایعات اتومبیل به اندازه ی کافی هست.

فیلم بررسی سطح روغن ترمز

 

 

چرا روغن ترمز من نشت می کند؟

شرایط مختلفی وجود دارد که در آن می‌تواند روغن ترمز خودرو شما  نشت کند. ممکن است یکی از شلنگ‌های لاستیکی، کولیس ترمز، سیلندر چرخ یا سیلندر اصلی نشت کند. در اینجا برخی از دلایل معمول هنگام از بین رفتن مایعات با سرعت هشداردهنده ذکرشده است:

  • نشت خطوط ترمز
  • لنت یا کفش ترمز فرسوده باعث از بین رفتن مهروموم کولیس می‌شود.
  • دریچه های شل کننده روغن
  • مشکلات موجود در کولیس یا سیلندر چرخ
  • نشت در استوانه اصلی
  • واحد ABS معیوب
ادامه مطلب
دلایل تق تق و ضربه به موتور ماشین چیست؟

اطمینان از روغن ترمز
آیا باید علت آن را بررسی کنم؟

اگر می‌ترسید که وسیله نقلیه شما از روغن ترمز خالی می‌شود، قطعاً باید آن را برای بازرسی به یک مرکز خدمات معتمد برسانید. بااین‌حال، چک‌هایی وجود دارد که می‌توانید در ابتدا خودتان انجام دهید. روی پدال ترمز قدم بزنید. اگر قبل از غرق شدن در کف نرم است یا مقاومت خاصی در برابر آن ایجاد نمی‌کند، چندین بار آن را پمپ کنید تا فشار بیشتری ایجاد شود. اگر فشاری ایجاد نشود، می‌توانید به دنبال نشت جدی باشید. وقتی قرار ملاقات با تکنسین‌های خدمات را تعیین می‌کنید، آنها تعیین می‌کنند که مایعات از کجا نشت می‌کند.
مشکلات ترمز مانند نشت مایعات را باید جدی گرفت. بهتر است به‌راحتی یک قطعه خراب را تعویض کنید تا خطر ایمنی. در امدادخودرو ی آقای امداد می‌توانیم منبع نشت مایعات خودرو را مشخص کرده و مشکل را برطرف کنیم. با خیال راحت در مورد ایمنی موردنظر خود به‌سرعت به جاده بازخواهید گشت.
اطمینان از سالم بودن ترمز وزروغن ترمز خیال شما را در رانندگی راحت تر می کند و نگران عدم توقف ماشین و یا ایجاد حادثه ای بر اثر ترمز گرفتن نیستید.

آقای امداد ۱۳ سال سابقه کار در حوزه امداد خودرو دارد و یکی از معتبرترین شرکت‌های امداد خودرویی شمال تهران است. حوزه فعالیت این شرکت یدک کش،کفی، مکانیک سیار ، پمپ بنزین سیار ، باتری به باتری و پنچری است. عملکرد خوب آقای امداد را می توانید نظرات 5 ستاره مشتریان در گوگل ببنید.

منبع: https://sunautoservice.com

0 0 نظرها
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو