چرا خودرو استارت می‌خورد اما روشن نمیشود؟

هر راننده ای یکبار هم که شده برای استفاده از خودروی خودش مخصوصاً زمانی که عجله زیادی دارد، با مشکل مواجه شده است. یکی از این شرایط زمانیست که استارت خودرو کار می‌کند اما روشن نمیشود! خیلی از اوقات آنقدر ماشین استارت میخورد که ما خسته می‌شویم اما آن روشن نمی‌شود. بیایید تا ببینیم چرا و چطور این مورد را حل و فصل کنیم.

چرا خودرو استارت می‌خورد اما روشن نمیشود؟

استارت جرقه روشن شدن ماشین است و سه بخش مهم را فعال می‌کند؛ موتور، باتری و ECU. حالا وجود مشکل در هر کدام از این‌ بخش ها نمی‌گذارد که خودرو روشن شود. مهم‌ترین علت های این اتفاق را بررسی و راهکارهای لازم را در ادامه عنوان می‌کنیم.

  • وقتی که سوخت رسانی انجام نشود!

عوامل مختلفی از خرابی انژکتور و کاربراتور و شمع، وایر و کوئل گرفته تا خالی بودن باک بنزین و مسدود شدن فیلتر بنزین باعث می‌شوند تا سوخت لازم برای احتراق و روشن شدن ماشین با کیفیت و مقدار مناسب استفاده نشود و درنتیجه استارت خودرو کار نکرده و به کار نیافتد. مهم ترین کاری که اینجا باید انجام بدهید اینست که به طور کامل موتور و بخش‌های مختلف آن را بررسی کنید و برای جایگزینی قطعات قدیمی و آسیب دیده اقدام نمایید. همچنین دقت کنید که باک بنزین به طور کامل پر شده باشد!

وقتی که سوخت رسانی انجام نشود!

یاتاقان زدن خودرو چیست و چگونه رخ می‌دهد؟

    • وقتی باتری ضعیف شده!

اصلی ترین و رایج ترین دلیلی که باعث می‌شود تا خودروی ما با استارت زدن های طولانی و در زمان دیرتری روشن شود، آنست که باتری ضعیف شده دارد و نیاز به تعویض پیدا کرده است. در طی زمان که باتری به طور مکرر استفاده می‌شود، دچار فرسودگی شده و درنتیجه انرژی کمتر و کمتری برای استفاده از موتور استارت تولید می‌کند. به طوری که درنهایت باعث می‌شود موتور کندتر چرخیده و ماشین در راه اندازی با مشکل مواجه شود. در این زمان با تماس با مجموعه آقای امداد می‌توانید هم خدمات شارژ باتری و هم تعویض آن را با یک نمونه عالی، اصل و دارای گارانتی شرکتی به همراه نصب رایگان از ما دریافت کنید.

ادامه مطلب
انواع ماشین های کیا موتورز KIA مزایا و معایب

وقتی باتری ضعیف شده!

شماره تماس آقای امداد: ۰۲۱۴۸۲۸۷

  • وقتی سوئیچ شناسایی نمی‌شود!

در صورتی که خودروی شما مجهز به کلید ایموبلایزر است، این احتمال وجود دارد که خودرو نتواند کد شناسایی سوئیچ را تشخیص دهد و به همین خاطر استارت خودرو کار کرده، اما روشن نشود. عملکرد سوئیچ های ایموبلایزر یا ضد سرقت به این صورت است که یک کد را به ECU ارسال و ECU شرایط لازمه را برای روشن شدن خودرو آماده می‌کند. برای رفع مشکلات کامپیوتر و الکترونیکی خودروی خودتان هم میتوانید روی مهارت بالای امدادگران آقای امداد حساب کنید.

شماره تماس آقای امداد: ۰۲۱۴۸۲۸۷

در کنار این موارد، خرابی الکترونیکی و مکانیکی استارتر، خرابی سنسور ضربه، خرابی سنسور دمای آب، استفاده از روغن موتور نامناسب، خراب شدن سنسور فشار هوای ورودی، باز و بسته شدن بی موقع سوپاپ ها، نشت بنزین از انژکتور، تنظیم نبودن تایم، خراب شدن سنسور دمای آب موتور، کیپ شدن لوله ورودی هوا و خرابی سوپاپ ها و فرار کمپرس از سر پیستون از دیگر دلایلی هستند که باعث می‌شوند تا استارت خودرو عمل کند اما روشن نشود.

در کنار این مورد خوب است تا با دلایل استارت نخوردن خودرو نیز آشنا شوید و هر دو این مشکلات را با راهنمایی های انجام شده رفع کنید‌.

پیشنهاد متخصصان آقای امداد آنست که ابتدا سطح بنزین، روغن و شارژ باتری را بررسی کنید و در صورتی که هر سه ی آن‌ها در سطح قابل قبولی بودند، به یک مکانیک معتبر مراجعه کنید. دقت کنید که خود استارت زدن بیش از حد می‌تواند خود سبب خرابی بیشتر قطعات درگیر از جمله سیستم موتور و گیربکس شود.

شماره تماس آقای امداد: ۰۲۱۴۸۲۸۷

0 0 نظرها
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو