انواع ماشین های کیا موتورز KIA مزایا و معایب

شرکت کیاموتورز که در ابتدا به کیونگ سانگ معروف بود به عنوان قدیمی ترین خودروساز کره ای از سال ۱۹۴۴ کار خود را با تولید مفتول های فلزی و دوچرخه سازی شروع کرد. این شرکت در سال ۱۹۵۲ نام خود را به کیا تغییر داد و تولیدات خود را به سمت موتورسیکلت، کامیون و خودروی سواری پیش برد. سپس با همکاری فورد اقدام به ساخت انواع مزدا از جمله مزدا فامیلا نمود و به صادرات آن دست زد.

از جمله انواع کیا پراید بر مبنای مدل مزدا ۱۲۱ و کیا آولا بودند که در بازار آمریکای شمالی و استرالیا با نام های فرد فستیوا و فرد اسپایر به فروش رفت. شرکت کیا موتورز به عنوان زیر مجموعه ای از هیوندایی هم اکنون دارای هشت کارخانه تولیدی است، که در کشورهای ایالات متحده آمریکا، چین، کره جنوبی، ویتنام و اسلواکی اطلاعاتی مستقر می‌باشند. شرکت هیوندای موتور با در اختیار داشتن 33/99% از بزرگترین سهامداران به شمار می‌آید.

هم اکنون خودروهای کیاموتورز توسط شرکت اطلس خودرو وارد ایران می‌شود و همچنین بعضی از محصولات کیاموتورز مانند کیا سراتو تولید داخلی آن نیز وجود دارد که توسط گروه خودروسازی سایپا انجام می‌گیرد. سراتو، پراید و ریو سه محصول کیاموتورز که در ایران تولیدشان متوقف شده است. از لحاظ کیفیت می‌توان گفت که موسسه جی دی پاور آمریکا با بررسی عیوب و نواقص خودروها در ۹۰ روز پس از تولید به امتیاز بندی آنها می‌پردازد و هر خودرویی که امتیاز کمتری دریافت کند به معنای عیب و نقص کمتر می باشد. در این بین کیاموتورز با داشتن ۸۳ امتیاز منفی بهترین و با کیفیت ترین اتومبیل ساز شناخته شده است.این خودرو حتی از پورشه، BMW، لکسوس و کادیلاک هم بالاتر است.

 محصولات کیا

امداد خوررو ریو هاچبک و سدان

خودرویی محبوب و پر آوازه در کشورمان که نسل سوم آن توسط اطلس خودرو به کشور آمد. اما به علت قیمت گذاری نامناسب و بازاریابی ضعیف هر دو نسخه هاچبک و سدان آن فروش ضعیفی را تجربه کردند. طراحی بدنه متفاوت تر و به اصطلاح تپل تری نسبت به اپتیما دارد، اما رگه هایی از طراحی آن در ریو دیده می شود. در بخش جلویی، جلو پنجره معروف کیا Tiger nose که تبدیل به شناسنامه کیا شده است، چراغ های بزرگ و کاسه ای جلو، فرم حجیم سپرها و نمای اسپرت به جلوی خودرو داده است. نمای عقبی نسخه هاچبک بسیار زیبا و شکیل است. نمای عقبی نسخه صندوق دار به لطف اخم عجیب چراغ های عقب جذاب و گیراست و برای یک سدان خانوادگی کوچک و اقتصادی طراحی زیبایی به نمایش می گذارد. نکته قابل توجه در طراحی ریو نصب آینه های جانبی روی درب هاست که نمایی اسپورت به خودرو داده است.

در بحث قوای فنی با یک پیشرانه 1/4 لیتری با توان 107 اسب بخار در دور موتور 6000rpm با گشتاور 137 نیوتون متری در دور موتور 4000 که وظیفه انتقال نیروی تولیدی آن برعهده یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک است تا این نیروی تولیدی به چرخ های جلو انتقال یابد. مصرف سوخت این خودرو در هر صد کیلومتر به طور میانگین 6/3 لیتر و موتور 1/4 لیتری آن جثه حدودا 1150 کیلوگرمی آن را در مدت زمان 12/5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رساند. ترمزهای خودرو قوی عمل می کند و مجهز به ABS , EBD است.

ریو توسط اطلس موتور در نسخه فول SX پا به کشورمان گذاشت اما نسخه های کم اپشن تری نیز توسط وارد کنندگان غیر رسمی با قیمتی کمتر به بازار آمد. برخی از امکانات SX عبارتند از: ایربگ های جلو، جانبی و پرده ای، سنسور نور، تهویه مطبوع اتوماتیک، سنسور پارک عقب، سانروف، رینگ آلومینیومی 15 اینچ، فرمان چرم، شیشه و آینه های برقی، شیشه های UV و … اشاره کرد. سواری ریو همانند نسخه های تولید داخل نرم می باشد و ضربات سطح جاده را به خوبی دفع می کند. با توجه به کلاس و بازه قیمتی خود موتور 107 اسب بخاری آن کشش مناسبی در اختیار راننده قرار می دهد. اما مناسب شیطنت های جوانان اسپرت پسند نیست و به قولی تنبل است. مصرف سوخت نسبتا مناسبی دارد. طراحی داخلی بسیار زیبا و شکیل و طراحی ادوات بسیار مناسب است. گیربکس عملکرد مناسبی دارد اما در معکوس کشیدن های ناگهانی کمی کند عمل می کند.  به علت 4 سرعته بودن گیربکس با گذر از مرز 100 کیلومتر بر ساعت مقداری صدای موتور در کابین افزایش می یابد. شاید اگر وارد کننده قیمتی مناسب و بازاریابی درست برای آن انجام می داد حتی به موفقیت بهتری از سراتو دست میافت.

مزایای ریو

  • آپشن های مناسب
  • کشش خوب موتور
  • طراحی زیبا
  • سواری نرم
  • استهلاک کم موتور

در صورت نیاز به امداد خودروی ریو کیا می توانید با شماره آقای امداد تماس 02148287 بگیرید.

معایب ریو

  • قیمت بالا
  • گیربکس 4 سرعته با عملکردی کند
  • ارگونومی ضعیف صندلی های عقب
  • بازار دست دوم ضعیف

سراتو LD 2008- 2009

سدان کامپکت کره ای که اولین نسل آن در سال 2004 معرفی شد و در سال 2006 دچار یک فیس لیفت شد و نسخه فیس لیفت آن در سال 2008 و 2009 به بازار خودروی کشورمان توسط اطلس موتور به صورت محدود ارائه شد. نکته قابل توجه این خودرو کیفیت و استهلاک کم آن است به طوری که همه مالکان از خودروی خود راضی و حتی با سرخوردگی طراحی، فضای کابین ساده و آپشن های پایین راضی به عوض کردن خودروی کم خرج خود نیستند. طراحی صابونی شکل با خطوط نرم و حرفه‌ای جانبی که از بخش انتهایی آغاز و در داخل گلگیرهای جلو محسوب می‌شوند اندکی شما را یاد برادر کوچکترش ریو می اندازد. طراحی خودرو با توجه به سال های ارائه مناسب و بدور از خطوط تیز به شکل محافظه‌کارانه ای انجام شده و بازار هدف خود را بیشتر خانواده ها قرار داده بود. فضای داخلی بسیار ساده و بدون نکته ای هیجان انگیز و خاص با متریالی نسبتاً قابل قبول اما با کیفیت به طوری که نسخه‌های با کارکرد 200 هزار کیلومتر نیز هنوز صدای چندانی از داشبورد به گوش نمی رسد. از دلایل عدم موفقیت چشمگیر سراتو 2008 وجود رقبای قوی همچون مزدا ۳ و رقبای معتبری همچون مگان و همچنین عدم بهره‌مندی از چهره جذاب و گیرا بود.اما با مرور زمان و گذشت سال‌ها نشان داد که به عنوان یک خودروی کره‌ای کم حجم و بی دردسر مانند هیوندایی آوانته می‌توان روی آن حساب کرد.

موتور 2 لیتری با توان 143 اسب بخار در دور موتور 6000 دور در دقیقه و گشتاوری معادل 190 نیوتون متر در دور موتور 4500 متصل به یک گیربکس ۴ سرعته تیپ ترونیک اتوماتیک است، که جثه 1226 کیلوگرمی سراتو را در مدت زمان 10/5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رساند. و در هر 100 کیلومتر به صورت ترکیبی طبق اعلام کیا 7/8 لیتر می سوزاند و با توجه به سال‌های ارائه دارای استاندارد آلایندگی یورو 3 می باشد. حجم بالای خودرو حدود 55 لیتر می باشد که با توجه به میانگین مصرف 7/8 لیتری حتی برای مسافرت های طولانی نیز کافی به نظر می‌رسد.

از امکانات رفاهی این خودرو می‌توان به: کروز کنترل، سانروف، اتولایت، آینه های جانبی برقی مجهز به گرمکن، شیشه های برقی، سنسور پارک دنده عقب و … اشاره کرد. صندلی ها ارگونومی مناسبی دارند و در مسافرتهای طولانی احساس خستگی نمی‌کنید. در بخش ایمنی مجهز به سیستم ترمز ABS و در هر چهار چرخ دیسکی در کنار دو کیسه هوا که در زمان عرضه خود مناسب و جزء خودروهای ایمن به حساب می‌آمد. در پایان سراتو LD خودروی خانوادگی با هزینه نگهداری پایین اما با ظاهری قدیمی و ساده و آپشن های پایین که در صورت خرید نسخه های سالم تا چندین سال لبخند رضایت بر لب های شما می آورد اما بازار دست دوم مناسبی ندارد.

در صورت نیاز به امداد خودروی سراتو کیا می توانید با شماره آقای امداد تماس 02148287 بگیرید.

مزایای سراتو LD

  • استهلاک پایین
  • هزینه نگه داری پایین
  • سواری نرم
  • کشش مناسب
  • موتور قوی

معایب سراتو LD

  • ظاهر قوی
  • داشبورد به شدت ساده
  • امکانات رفاهی پایین
  • کمبود قطعات یدکی ظاهری
  • بازار دست دوم ضعیف
  • طراحی فضای داخل به شدت کسل کننده

سراتو TD 2010- 2014

پس از معرفی نسل اول سراتو (فورته) در سال 2004 و دریافت بازخورد هایی برای طراحی ضعیف و کسل کننده فورته، کیا در سال 2009 برای ارائه طرح جدید سراتو تصمیم گرفت این بار خودروی با کیفیت، کم استهلاک، پرقدرت اما جذاب و جوان پسند ارائه دهد. حاصل حضور پیترشریر ( طراح اسبق آئودی) در کیا ظهور محصولات افسانه ای همچون سراتو نسل دوم، اسپورتیج نسل سوم، اپتیما XF و … شد. جلوپنجره معروف کیا (Tiger Nose)، طراحی نرم بدنه، خطوط حجمی سرتاسری، شباهت چراغهای جلو و جلو پنجره به هوندا سیویک 2008 ، استایل زیبای اتاق و طراحی خاص و زیبای قسمت عقبی استایل زیبا و جوان پسند برای سراتو TD رقم زده است، که باعث فروش فوق‌العاده جهانی و محبوبیت فوق‌العاده در بازار خودرویی کشورمان شد. طراحی خودرو به قدری جوان‌پسند بود که نسخه کوپه و هاچبک آن هم به بازار ارائه و مورد استقبال قرار گرفت. عرضه سراتو TD ابتدا از سال 2010 تا 2013 توسط اطلس خودرو به صورت وارداتی سپس با تغییراتی در سال 1394 توسط سایپا در دو نسخه دنده ای و اتوماتیک ادامه یافت.

سراتو با دو موتور 1/6 و 2 لیتری به کشورمان ارائه شد که موتور 2 لیتری به علت شتاب و کشش بالاتر مورد استقبال قرار گرفت. نسخه 2 لیتری با توان 156 اسب بخار و گشتاور 194 نیوتن متر شتاب 10/5 ثانیه ای برای سراتو به ارمغان می آورد، و نسخه 1/5 لیتری با توان حدود 120 اسب بخار و گشتاور 156 نیوتن متری شتاب صفر تا صد حدود 11/5 ثانیه برای سراتو ایجاد می کند می کرد. گیربکس خودرو در نسخه اتوماتیک شش سرعته تیپ ترونیک و در نسخه مونتاژ داخل در نسخه دنده پنج سرعته دنده ای می باشد.

برخی از امکانات نسخه وارداتی 2010 تا 2013 عبارتند از 6 کیسه هوا، کیلس( سیستم ورود و خروج بدون کلید و استارت دکمه ای)، تهویه مطبوع اتوماتیک،  سنسور نور، کروز کنترل و سنسور پارک عقب که در زمان ارائه مناسب به نظر می‌آمد. کیفیت متریال کابین مناسب بوده اما جنس آن خشک است. سواری خودرو نسبتاً نرم و کم تنش می باشد. اما به لطف رینگ‌های 17 اینچی هندلینگ خوبی دارد اما برخی ضربات سطح جاده را به داخل اتاق منتقل می کند. ایزوله اتاق تعریف چندانی ندارد و در سرعت های بالا صدا را به داخل اطاق وارد می کند که کمی دور از انتظار است. در پایان سراتو خودرویی زیبا و پرفروش است که تهیه نسخه دست دوم آن با توجه به استهلاک کم و بازار فروش خوب منطقی به نظر می رسد.

مزایای سراتو TD

  • ظاهر زیبا
  • امکانات مناسب
  • قدرت و شتاب خوب
  • لوازم یدکی فراوان

معایب سراتو TD

  • صدای باد
  • مصرف سوخت نسبتا بالا

در صورت نیاز به امداد خودروی کیا می توانید با شماره آقای امداد تماس 02148287 بگیرید.

سراتو 2014 YD

پس از موفقیت کیا با سراتو TD آموخته بود تا چگونه خودروی خانوادگی اما اسپرت و جذاب به بازار ارائه دهد. اواخر سال 2013 سراتو YD به کشورمان راه یافت. حجم های عجیب بدنه، فرم تپل چراغ ها، ابروهای متصل به جلو پنجره گرافیک خاص و زیبای چراغ های عقب و خطوط جانبی حجیم باعث شد تا سراتو YD نسبت به رقیب خود الانترا چابک تر نشان داده شود و فروش به مراتب بالاتری را نسبت به الانترا 2014 تجربه کند. در این نسل هم نسخه کوپه به بازار عرضه شد و به شدت مورد استقبال جوانان قرار گرفت. در سال 2016 کیا تصمیم به فیس لیفت YD گرفت و با تغییر فرم چراغ های جلو و گرافیک چراغ های عقب نسخه جدیدی از سراتو YD را به بازار عرضه کرد، که در این فیس لیفت دیگر خبری از کوپه جذاب و پرطرفدار سراتو نبود و مورد انتقادات زیادی قرار گرفت.

در بحث قوای فنی با همان موتور آشنای دو لیتری DOHC با توان 159 اسب بخار و کشش 194 نیوتن متری که با اتصال به یک گیربکس شش سرعته تیپترونیک شتابی 10/5 ثانیه ای برای این سدان 1250 کیلوگرم به ارمغان ‌آورده و مصرف سوختی معادل 7/9 لیتر در هر 100 کیلومتر به صورت ترکیبی داراست. فضای داخلی همانند بدنه فرم حجیمی دارد و کنسول با شیبی ملایم به سمت راننده منحرف شده است. در بخش امکانات رفاهی و ایمنی با خودرویی کامل رو به رو هستیم.  از جمله امکانات این خودرو می‌توان به: ‏ABS, EBD, ESC, VSM، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، آینه های جانبی تاشونده مجهز به گرمکن، آینه وسط الکتروکرومیک، سانروف، صندلی برقی راننده مجهز به حافظه بلوتوث، سنسور پارک جلو و عقب، فرمان 3 حالته، پدال های تعویض دنده پشت فرمان، سنسور نور و باران، کیلس (سیستم ورود و خروج بدون کلید و استارت دکمه ای) و … اشاره کرد.

در هنگام رانندگی دید خودرو نسبت به اطراف مناسب است. سواری خودرو مانند نسل قبل نسبتاً نرم و کم تنش می باشد. اما فرمان جدید برقی سه حالته حس متفاوتی از کنترل خودرو را به شما می دهد. هندلینگ خودرو نیز با توجه به کلاس خودرو خوب است اما به پای رقیب ژاپنی خود مزدا 3 نمی رسد. قدرت ترمزگیری سیستم ترمز فوق‌العاده است و حس اطمینان خوبی به راننده منتقل می کند.

مزایای سراتو YD

  • ظاهر زیبا و بروز
  • آپشن های رفاهی و ایمنی بالا
  • هندلینگ مناسب
  • استهلاک کم
  • بازار دست دوم قوی
  • ترمزهای قوی

معایب سراتو YD

  • قیمت بالا
  •  لوازم یدکی و مصرفی گران ‌قیمت
  • فضای کم سرنشینان عقب

در صورت نیاز به امداد خودروی سراتو YD کیا می توانید با شماره آقای امداد تماس 02148287 بگیرید.

اپتیما MG

فصل دوم اپتیما در سال 2005 رونمایی و در سال 2008 دچار یک فیس لیفت شد. در سال 2010 نسخه فیس لیفت آن توسط اطلس خودرو به بازار خودرو کشورمان عرضه شد. شاید چهره آن نسبت به رقبا و نام آن نسبت به همتای دیگر کره ای خود سوناتا برتری نداشت اما وجود آپشن های بالا و موتور قدرتمند باعث شد اپتیما نیز در بازار برای خود جایگاهی پیدا کرده و فروش نسبتاً خوبی در نسل دوم و فروش فوق العاده ای در نسل‌های سوم و چهارم (XF , XJ) در کشورمان تجربه کند. طراحی اپتیما کمی سالخورده و ساده است اما با کمی توجه به سال تولید و بررسی رقبا در آن سال ها متوجه می‌شویم از طراحی خوب و بروزی بهره مند بوده است. در نمای جلو، جلو بندی معروف کیا را مشاهده می‌کنیم. خطوطی از روی کاپوت که تا نزدیکی چراغ ها ادامه یافته است و جلوپنجره متصل به چراغ ها، هواکش های سه تکه، سپر فرمی رسمی به ظاهر خودرو داده است. نمای عقبی نیز به دور از حجم های مثبت و منفی شدید با خود نرم طراحی شده و وجود دو سر اگزوز در طرفین سپر کمی چاشنی شیطنت و اسپرت بودن به آن اضافه کرده است. نمای کناری نیز بسیار ساده و تنها یک خط ملایم از بالای ابروی چراغ جلو آغاز و به انتهای گلگیر عقب ختم می شود. درکل طراحی اپتیما MG 2010 ساده، اما رسمی و محافظه‌کارانه است. فضای داخلی هم همانند بیرون چندان نکته هیجان انگیزی ندارد اما از کیفیت بالا و متریال خوبی بهره مند است.

اپتیما MG 2010 مجهز به یک موتور 2656cc با توان 191 اسب بخار در دور موتور 6000 دور در دقیقه و گشتاور 249 نیوتن متری در دور موتور 4500rpm که متصل به یک گیربکس 5 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک است و جثه 1508 کیلوگرمی اپتیما را در مدت زمان 8/9 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رساند و مصرف سوختی معادل 9/1 لیتر در سیکل ترکیبی برای هر صد کیلومتر را دارد. اپتیما دارای گواهی آلایندگی یورو ۴ می باشد. در بحث تجهیزات ایمنی کیا سنگ تمام گذاشته و اپتیما یکی از ایمن ترین خودروهای زمان خود بود و از امکانات ایمنی خودرو می توان به: شش عدد کیسه هوا، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، ABS, ESP,EBD اشاره کرد. امکانات رفاهی اپتیما در زمان خود بسیار کامل بود و یکی از رقبای سرسخت بازار بوده است. از امکانات رفاهی اپتیما می‌توان به: تنظیم برقی صندلی های جلو به همراه گرمکن، کروز کنترل، سنسور نور و باران، تهویه مطبوع اتوماتیک، سانروف، آینه های جانبی تاشونده مجهز به گرمکن، کیلس (سیستم ورود و خروج بدون کلید و استارت دکمه ای)، آینه وسط الکتروکرومیک و غیره اشاره کرد.

اپتیما خودرویی با کیفیت، خوش ساخت با سواری نرم و کشش مناسب است که جوابگوی شیطنت های گهگاه اتوبانی است. صندلی های راحت و با ارگونومی بالا و فضای بار مناسب خبر از یک خودروی خانوادگی می‌دهد. اپتیما  MG با گذر 10 سال از معرفی آن هنوز خودرویی قابل اعتماد و گزینه مناسبی جهت خرید یک سدان خانوادگی کره ای دست دوم است.

مزایای اپتیما MG

  • امکانات رفاهی و ایمنی بالا
  • سواری نرم
  • کیفیت ساخت بالا
  • موتور قدرتمند

معایب اپتیما MG

  • ظاهر قدیمی
  • مصرف بالا

در صورت نیاز به امداد خودروی اپتیما کیا می توانید با شماره آقای امداد تماس 02148287 بگیرید.

اپتیما TF

طراحی نسل سوم اپتیما TF آنچنان قوی عمل کرده است که برای رقبای سرسخت و باسابقه همچون کمریt سوناتا و غیره زنگ خطر را به صدا درآورده و بازار را از دستان آنان ربوده است. طراحی اروپایی پسند و استخوانی بدور از حجم های عضلانی بدنه (دقیقا بر خلاف برادر و رقیب قدیمی خود یعنی سوناتا) که توسط پیتر شریر طراحی و ارائه شده است. البته ناگفته نماند که کیا اپتیما TF بر روی پلتفرم هیوندای سوناتا YF طراحی شده است. همزمانی عرضه هیوندایی YF و کیا TF و نارضایتی مالکان هیونداییYF  باعث شد اپتیما TF فروش فوق العاده ای را تجربه کند. در اواخر سال 2013 نسخه فیس لیفت آن با طراحی جدید سپرهای جلو، طراحی چراغ های عقب و گرافیک آن، طرح رینگ ها و گرافیک چراغ های جلو دچار تغییر شده و باعث محبوبیت بیشتر این اتومبیل مخصوصاً در نمای پشتی که چهره پخته تر و جذاب تر به خود گرفت.

در بخش فنی با یک موتور 2/4 لیتری از نوع Mpi مواجه هستیم که توانایی معادل 178 اسب بخار و گشتاور 229 نیوتن متری دارد که این نیرو از طریق یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می‌شود. موتور 2/4Mpi لیتری اپتیما TF جثه 1405 کیلوگرمی این خودرو را در مدت زمان 10 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رسانده و مصرف سوختی معادل 8/1 لیتر در هر 100 کیلومتر به صورت ترکیبی را داراست. که با وجود باک 70 لیتری جای نگرانی در مسافرت های طولانی مدت باقی نمی گذارد.

طراحی داخلی اتاق فوق العاده جذاب و گیراست و راننده محور طراحی شده است. طراحی کاکپیتی داشبورد با شیبی ملایم به سمت راننده با متریالی با کیفیت و خوش ساخت حس خوبی را به راننده می دهد. از نکات قابل توجه که هنگام ورود به خودرو نظر سرنشینان را جلب می کند (البته در نسخه فول) حجم بالای امکانات رفاهی است، که برخی از آنان شامل: سقف پاناروما مجهز به سانروف، سامانه تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، کروز کنترل هوشمند، فرمان D سه حالته در نسخه نیوفیس، مانیتور مجهز به سیستم صوتی اینفینیتی با ساب، صندلی برقی به همراه گرمکن و سردکن در نسخه نیوفیس، 6ایربگ، کیلس (سیستم ورود و خروج بدون کلید و استارت دکمه‌ای)، آینه های جانبی تاشونده مجهز به گرمکن، سنسور نور و باران، دی لایت، آینه وسط الکتروکرومیک، شیشه های دودی عقب، گرمکن صندلی عقب در نسخه فیس لیفت و رادار نقطه کور در نسخه فیس لیفت اشاره کرد. سیستم ترمز اپتیما TF به شدت قوی عمل کرده و یکی از ایمن ترین ترمزها را در بین رقبا ارائه می‌دهد. در بخش ایمنی نیز اپتیما توسط کیا تا دندان مسلح شده است. برخی از امکانات ایمنی TF شامل: شش عدد ایربگ،ESP, EBD, ABS, TPMS, TCS, HAC, VSM و … می باشد که اپتیما را به یکی از قابل اعتماد ترین خودرو های سدان موجود در کشور تبدیل کرده است.

مزایای اپتیما TF

  • کیفیت بالا
  • بازار دست دوم قوی
  • امکانات بالا

معایب اپتیما TF

  • عایق بندی ضعیف کابین نسبت به رقبا
  • شتاب اولیه ضعیف
  • صندلی های خشک

در صورت نیاز به امداد خودروی اپتیما TF کیا می توانید با شماره آقای امداد تماس 02148287 بگیرید.

اپتیما JF

پس از موفقیت چشمگیر کیا با نسل سوم اپتیما، کیا تصمیم به عرضه نسل جدید با نام JF گرفت. طراحی نسل سوم به قدری قوی بود که برخی از منتقدین انتظار داشتند که نسل چهارم حرکتی رو به عقب یا درجا زنی برای کیا باشد. اما کیا به طور کاملا هوشمندانه به کمک تیم طراحی خود با حفظ استایل کل خودرو و الهام از فرم‌های بدنه نسل سوم، نسل چهارم را معرفی کرد. به طوری که برخی معتقدند JF یک اپتیما جدید نیست بلکه یک فیس لیفت سنگین از TF است. اما به هر حال JF ظاهری عضلانی تر و خشن تر نسبت به TF دارد که توجه بسیاری به خود جلب کرده است. طراحی داخل برخلاف ظاهر خودرو چندان قوی و بروز عمل نکرده اما از طراحی مناسبی برخوردار است و ارگونومی خوبی دارد. اما باز هم می توانست تیم طراحی کیا موفق تر عمل کند.

نسخه جذابی از این خودرو ارائه شد تحت عنوان GT-line که مجهز به مواردی همچون: سقف جیر، فرمان دی کات و حس و حال اسپرت به کابین بخشیده است. در بحث قوای فنی JF با همان موتور 2/4 لیتری نصب شده بر روی TF رو به رو می شوید که توان 178 اسب بخار و گشتاوری 229 نیوتون متری تولید می‌کند که می تواند جثه 1528 کیلوگرمی JF را در مدت زمان 9/5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رسانده و مصرف سوختی معادل 8/1 لیتر بصورت ترکیبی را داراست. سواری خودرو تفاوت چندانی با نسخه TF ندارد. اما فرمان برقی جدید حس بهتری به راننده منتقل می‌کند. هندلینگ خوب در کنار ضربات ناشی از سطح جاده سواری اپتیما را بیشتر به سمت و سوی سدانی اسپرت سوق داده است تا سدان خانوادگی.

از معضلاتی که گریبانگیر خودرو وارداتی در چند سال اخیر شده است وجود نسخه‌های متفاوت با سطح آپشن های متفاوت در بازار است که در هنگام خرید باید بسیار حواس جمع بود. از نکات قابل توجه در هنگام خرید نسخه فول وارداتی: وجود شارژر وایرلس، رادارهای چهارگانه (رادار تغییر لاین- رادار نقطه کور-رادار تصادف از جلو- کروز کنترل هوشمند با ترمز اضطراری) و در نهایت رادار تصادف از عقب که علاوه بر امکانات دیگر نسخه ها باید به آن مجهز باشد. JF یکی از خوش استایل ترین خودروهای بازار به خصوص در نسخه GT-line می باشد، که آپشن های رفاهی و ایمنی بالایی دارد و از بازار دست دوم بسیار خوبی هم برخوردار است.

مزایای اپتیما JF

  • شارژر وایرلس
  • کیفیت ساخت
  • بازار دست دوم قوی
  • ظاهر زیبا

معایب اپتیما JF

  • پیشرانه مشترک با TF
  •  شتاب اولیه ضعیف

در صورت نیاز به امداد خودروی اپتیما JF کیا می توانید با شماره آقای امداد تماس 02148287 بگیرید.

اسپورتیج KM

حدود 12 الی 13 سال پیش مشتریان ایرانی با شاسی بلند های کره ای در بازار بی تنوع کشور آشنا شدند. طراحی مناسب در آن زمان نسبتا زیبا و قیمت‌های مناسب‌تر نسبت به رقبای ژاپنی و آلمانی باعث شد خودروهای کره‌ای اللخصوص کراس اوور هایشان با استقبال خوبی روبرو شود. یکی از این کراس اورها کیا اسپورتیج KM (نسل دوم) بود که در سال 2005 معرفی و در برخی کشورها تولید آن تا سال 2015 ادامه داشت. نسخه های موجود در کشور عمدتاً مدل سالهای 2008 تا 2010 هستند که البته به صورت محدود نمونه‌های 2007 عمدتا کم آپشن در بازار پیدا می‌شود. اصلی‌ترین رقیب اسپرتیج KM بازار ایران توسان نسل اول است که در خیلی از موارد به یکدیگر شباهت دارند. طراحی داخلی خودرو شباهت زیادی به خودروهای آمریکایی دهه ۹۰ دارد. متریال به کار رفته داخل کابین از کیفیت نسبتا خوبی برخوردار است و در نسخه های کارکرده هنوز کیفیت خود را حفظ کردند.

KM در کشورمان با دو تریم داخل بژ و مشکی عرضه شده است. امکانات رفاهی موجود در کابین نسبت به خودرویی که در سال 2005 معرفی شده است مناسب به نظر می‌رسد. برخی از امکانات شامل: کروز کنترل، تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم صوتی مجهز به چنجر، آمپلی فایر و توییتر، 4 عدد بلندگو، آینه های برقی تاشونده به همراه گرمکن، سانروف، اتولایت، تودوزی چرمی، تنظیم برقی صندلی های جلو به همراه گرمکن و… اشاره کرد. اسپرتیج KM محصول برهه تی از کیا است که محصولاتش اصالت خاص محصولات کیا را نداشتند و کیا با الگوبرداری از محصولات ژاپنی و آمریکایی محصولات خود را طراحی و به بازار عرضه می کرد. طراحی KM نیز از این روند مستثنی نبود. خطوط حجمی بدنه، گیره های پلاستیکی بزرگ و حجم که وظیفه حجم دهی نمای کناری خودرو را بر عهده گرفته است شما را یاد کراس اوور های میان رده آمریکایی در دهه 90 می‌اندازد و استایلی بیشتر آفرودی دارد تا یک کراس اوور شهری.

در زیر کاپوت حجیم و عضلانی KM یک موتور V6 با حجم تقریبی 2/7 لیتر با توان 176 اسب بخار و گشتاوری معادل 241 نیوتن متر قرار دارد که اسپورتیج را در مدت زمان 12/5 ثانیه توسط یک گیربکس 4 سرعته تیپ ترونیک از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رساند. این پیشرانه نسبتاً قدیمی اما کم دردسر که خوشبختانه با بنزین کشورمان هم سازگاری خوبی دارد در هر 100 کیلومتر به طور میانگین 10 لیتر سوخت مصرف می‌کند. از لحاظ ایمنیاسپورتیج نسل دوم در زمان معرفی خود با استفاده از طراحی شاسی، 6 عدد ایربگ، ABS, ESP،… موفق به دریافت 4 ستاره از موسسه مطرح اروپایی Euro-NCAP شده است.

نکته اول هنگامی که خودرو را روشن می کنید عایق بندی مناسب کابین است که توجه تان را جلب می‌کند. هماهنگی موتور و گیربکس خودرو خوب است. اما گیربکس چندان هوشمند عمل نمی کند و دنده یک را سریع عوض کرده که باعث کاهش شتاب می شود. ترمزهای خودرو عملکرد نسبتا خوبی دارند اما حس اطمینان را به راننده منتقل نمی‌کنند و برای استفاده ناگهانی باید فشار زیادی به پدال ترمز آورده شود تا بازخورد مناسبی نشان دهد. هندلینگ خودرو نسبت به کلاس و سالهای عرضه خوب و راضی کننده است و به لطف رینگ های 16 اینچی و لاستیک ها با فاق بلند سواری نرم به سرنشینان ارائه می‌دهد. اما تکانه های عرضی اتاق در ناهمواری های سنگین به شما یادآور می‌شود که سوار یک خودروی دو دیفرانسیل شهری شده اید.

مزایای اسپورتیج KM

  • کشش مناسب
  • قیمت مناسب
  • کیفیت بالا
  • امکانات رفاهی نسبتاً قابل قبول

معایب اسپورتیج KM

  • طراحی قدیمی
  • مصرف بالای سوخت
  • عملکرد ضعیف گیربکس

در صورت نیاز به امداد خودروی اسپورتیج KM کیا می توانید با شماره آقای امداد تماس 02148287 بگیرید.

اسپورتیج SL

اگر اسم آن را رنسانس طراحی کیا یا آغاز ترادی موفقیت کیا نوشته پیتر شریر بگذاریم اغراق نکرده ایم. خودرویی به معنای واقع کلمه فوق‌العاده و مدرن. بقول برخی منتقدان چیزی فراتر از یک کراس اوور شهری. اسپورتیج SL در سال 2010 توسط تیم طراحی کیا توسط دستان پرتوان طراح مدل های افسانه‌ای همچون آئودی TT طراحی شده است. طراحی ظاهری و داخلی اسپورتیج SL آنقدر حرف برای گفتن دارد که خودش به یک مقاله هنری جداگانه نیازمند است. شاید اگر این خودرو توسط یک خودروساز مطرح ژاپنی عرضه می‌شد آنقدر سروصدا نمی‌کرد. اما وقتی توسط کیا با سابقه طراحی خودروهای نه چندان زیبا همچون (اسپورتیج نسل دوم سراتو LD) به بازار معرفی شد، همه را حیرت زده کرد.

طراحی نمای جلویی با چراغ‌هایی باریک و جلوپنجره معروف کیا که دیگر تبدیل به اصالت این برند شده است. نمای جلویی چهره‌ای چندان تهاجمی و خشن ندارد. اما با ذوق و سلیقه تمام طراحی شده است. در نمای کناری نیز خطوط اضافه و زوایای تندی دیده نمی‌شود و تنها یک حجم منفی در زیر درب ها قرار دارد. به نمای عقب می‌رسیم، شاید سالها طول بکشد تا یک کراس اوور شهری جدید با نمای عقب به این زیبایی به بازار عرضه شود. حتی در طراحی سپر و محل قرارگیری پلاک هم توجه شده است. در نمای داخلی باهوش و ذکاوت تمام طرح جلو پنجره معروف کیا Tiger Nose  تزریق شده و ادوات میانی و دریچه های سیستم تهویه سرنشینان جلو را در خود جای داده است. فرم طراحی حجیم داشبورد بسیار زیبا، مدرن و شکیل است. کیفیت متریال مصرفی درست است. خشک است اما از کیفیت مناسبی برخوردار است.

پیشرانه نصب شده بر روی اسپورتیج SL که با کد thetaII شناخته می‌شود همان موتور معروف 2/4 لیتری کیا هیوندای است که توان 177 اسب بخار و گشتاور 227 نیوتون متری که متصل به یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک است که شتاب نسبتاً مناسبی در حدود 9/8 ثانیه زمان احتیاج دارد تا از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد و مصرف سوختی معادل 9/2 لیتر در هر 100 کیلومتر به صورت ترکیبی را داراست.

شاید تنها نقطه ضعف SL نسبت به نسخه قبل قابلیت های آفرود آن است که فدای سواری نرم و شهری، استایل متفاوت و هندلینگ بهتر شده است. در بخش تجهیزات ایمنی اسپورتیج، کیا سنگ تمام گذاشته و خودرویی ایمن به حساب می‌آید. برخلاف ننسل قبل قدرت ترمزگیری خیلی خوبی هم دارد. از امکانات ایمنی SL می‌توان به 6 عدد کیسه هوا، سامانه‌های ایمنی DBC, HAC, ESP, EBD, ABS و 5 ستاره از مرکز تست ایمنی (Euro NCAP) اشاره کرد که اسپورتیج SL را به خودرویی ایمن تبدیل می کند. در بخش تجهیزات رفاهی نیز با خودرویی آپشنال و پر امکانات رو به رو هستیم و هنگامی که داخل کابین قرار می‌گیرید لبخند رضایت بر لبانتان می‌نشیند. برخی تجهیزات رفاهی SL عبارتند از سیستم صوتی اینفینیتی مجهز به 6 عدد بلندگو، ساب ووفر به همراه درگاه USB.iPod, Bluetooth ، سقف پاناروما، رینگ‌های 18 اینچی، آینه های جانبی تاشونده به همراه گرمکن برقی، دوربین عقب، سنسور پارک، شیشه های ضد آفتاب، کلید هوشمند و استارت دکمه ای، کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، آینه وسط الکتروکرومیک، گرمکن صندلی های جلو، تودوزی چرمی، تهویه صندلی راننده و … اشاره کرد. اسپورتیج SL خودرویی با سواری نرم تر نسبت به نسل KM، چهره ای بسیار زیبا و مدرن و با امکانات رفاهی بالا یکی از بهترین گزینه های بازار برای انتخاب یک کراس آوور شهری دو دیفرانسیل که برای مسافرت های بین شهری می توانند روی آن حساب باز کرد.

مزایای اسپورتیج SL

  • چهره بسیار مدرن و جذاب
  • امکانات رفاهی بالا
  • سواری نرم و هندلینگ خوب

معایب اسپورتیج SL

  • قیمت بالا
  • لوازم یدکی گران قیمت

در صورت نیاز به امداد خودروی اسپورتیج SL کیا می توانید با شماره آقای امداد تماس 02148287 بگیرید.

اسپورتیج QL

پس از موفقیت نسل سوم اسپورتیج SL و حضور تقریباً 6 ساله آن روی خط تولید، کیا تصمیم به معرفی نسل جدید اسپورتیج گرفت. QL حاصل تلاش تیم طراحی آلمانی کیا بر پایه زبان گرافیکی KX3 که فقط برای چینی ها تولید می شود می باشد. ابعاد کلی اتاق اختلاف چندانی با نسخه SL نداشته و نمای جانبی کاملاً شما را به یاد نسل سوم می اندازد. طراحی خاص و متفاوت جلویی هماهنگ و توازن منحصر به فردی دارد که دلنشین است. هرچند در نگاه اول غیر عادی و ناهمگون به نظر می‌رسد اما بعد از چند لحظه تامل جذابیت و زیبایی خود را به رخ بیننده می کشد. در نمای عقب اخک خاص چراغ های عقب و موازنه آنها با مه شکن های پایین سپر نمای عقب این خودرو را از فضای اسپرت دور و طراحی رسمی تر به آن داده است. دو سر اگزوز استیل بیضی در طرفین سپر شاید مقداری چاشنی قدرت را به نمای عقبی اضافه کرده است. طراحی فضای داخلی به شکل کامل دگرگون شده است و دیگر با آن طرح های اغراق آمیز کلیدها با طرح‌های نامتوازن و درهم ریخته مواجه نیستیم. کیفیت متریال داشبورد نسبت به SL یک پله رشد کرده و کیفیت آن مخصوص است. استایل و خطوط طراحی داشبورد شما را کمی به یاد خودروهای آمریکایی SVR مخصوصاً داج و کراسیلو می‌اندازد. اما در کل فضای داخلی یک طراحی شیک، مدرن، جذاب و آرامش بخش است.

اسپرتیج QL در بخش تجهیزات رفاهی نیز قوی عمل کرده، برخی از امکانات اسپورتیج نسل چهارم عبارتند از: سیستم صوتی JBL، سنسور عقب و جلو، سیستم تنظیم فشار باد تایر،نقاط کور، سیستم جلوگیری از تصادفات، سنسور نور و باران، کیلس (سیستم ورود و خروج بدون کلید به همراه استارت دکمه ای)، سقف پانارومیک، فرمان D شکل سه حالته، سیستم مالتی مدیا همراه صفحه نمایشگر و GPS، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، شارژر وایرلس، درب صندوق برقی، آینه الکتروکرومیک، آینه های جانبی تاشونده به همراه گرمکن برقی، 4 عدد گرمکن صندلی، اتوهد، سرد کن صندلی های جلو و …اشاره کرد. در مورد امکانات ایمنی نیز QL یکی از مجهزترین ها و خودرو های ایمن بازار به حساب می‌آید. برخی امکانات ایمنی آن شامل 6 عدد ایربگ، ABS, EBD,HAC,ATTC, TCS, VSM, ESP، ترمز پارک قوی و … اشاره کرد. موتور 2/4 لیتری 4 سیلندر اسپورتیج QL که توانایی تولید 181 اسب بخار و گشتاور 237 نیوتون متر را داراست. این نیرو توسط یک گیربکس 6 دنده اتوماتیک و همراه شیفت لال بین چرخ ها توزیع می‌شود و شتاب صفرتا صد 9/8 ثانیه ای برای این کراس اوور 1766 کیلوگرمی به همراه دارد. مصرف سوخت اسپورتیج نسل 4 در هر 100 کیلومتر به طور میانگین 8/5 لیتر می باشد. اسپورتیج یک خودروی فورد 4WD می باشد. اما با توجه به طراحی شهری و ارتفاع کم خودرو از زمین و رینگ و لاستیک های شهری انتظار آفرود و بیراه نوردی نباید از آن داشت و ممکن است هزینه‌های هنگفتی را برعهده مالک بگذارد. سواری خودرو نرم و لذت بخش است.  صندلی ها بسیار راحت و برای مسافرت های طولانی مدت سرنشینان را خسته نمی‌کند. اما دید جلو به علت فرم منحنی بیش از حد شیشه و ستون‌های ضخیم کمی محدود و نقاط کور دارد که در هنگام رانندگی باید به آنها توجه کرد.

مزایای اسپورتیج QL

  • ظاهر جذاب و خاص
  • کیفیت بالای کابین
  • آپشن‌های بالا
  • سواری نرم نسبت به رقبا

معایب اسپورتیج QL

  • قیمت بالا
  • کمبود قطعات ظاهری یدکی
ادامه مطلب
3 مرحله ساده برای تمیز کردن خوردگی باتری(سولفاته باتری)

در صورت نیاز به امداد خودروی اسپورتیج QL کیا می توانید با شماره آقای امداد تماس 02148287 بگیرید.

سورنتو BL

نسل اول کیا سورنتو در سال 2002 معرفی و سپس دچار یک فیس لیفت شد. برخی ایرادات آن برطرف شد. نسخه فیس لیفت این خودرو در مدل های 2008 الی 2009 به ایران راه یافت و فروش بسیار خوبی را تجربه کرد. موتور قدرتمند 3/3 لیتری این خودرو در بازاری که کمتر شاسی بلندی موتور بالای 3 لیتر داشت و قیمت آن نسبت به رقبای خارجی باعث شد به یکی از خودروهای محبوب زمان خود تبدیل شود. سواری خودرو نسبت به سانتافه خشک است اما قابلیت‌های آفرود آن بسیار بهتر و موتور قدرتمندی دارد. همچنین بعد از گذشت 12 سال کارکرد نسخه های بالای 200 هزار کیلومتر در مقایسه با سانتافه های هم کارکرد خود نشان می‌دهد که سورنتو BL استهلاک کمتری نسبت به سانتافه دارد.

طراحی بدنه خودرو جذابیت خاصی ندارد. گلگیرهای حجیم اطراف و یکنواخت با سپرها استایل عضلانی به سورنتو BL داده است. نمای عقبی نیز اتفاق جذابی در آن به چشم نمی خورد. چراغ های عقب ایستاده، ‌دو شبرنگ در پایین سپرها و فرم عضلانی سپر عقب خبر از یک طرح ساده اما با ژستی مردانه و سرسخت می دهد که هنوز طرفداران خود را در بازار داراست. هنگام سوار شدن  به علت ارتفاع آن از زمین حس سوار شدن به یک SUV واقعی به شما منتقل می کند. هنگامی که داخل کابین می‌نشینید راحتی صندلی ها توجه تان را جلب می‌کند. متریال داشبورد کیفیت خوبی دارد. بدون اغراق یک پله نسبت به رقیب خود سانتافه در جایگاه بهترین قرار می‌گیرد. طراحی داشبورد شاید کمی قدیمی به نظر برسد اما کاربری و ادوات در جایگاه مناسبی قرار دارد. این خودرو در دو نسخه فول و نیمه فول به بازار عرضه شد، که برخی امکانات رفاهی در نسخه فول عبارتند از: صندلی های برقی جلو همراه گرمکن، آینه های جانبی تاشونده به همراه گرمکن، دوربین دید عقب به همراه مانیتور بزرگ، سانروف، چراغ شور، کروز کنترل، تهویه مطبوع اتوماتیک، صندلی ردیف سوم (7 نفره)، سنسور عقب، اتولایت، تودوزی چرمی، سیستم صوتی مجهز به 18 اسپیکر و آمپلی فایر و … اشاره کرد.

در بخش تجهیزات ایمنی نیز یکی از کامل ترین خودروهای زمان خود بوده و حس اطمینان را به مالک منتقل می کند. البته یکی از نقاط ضعف سورنتو BL عکس‌العمل دیر هنگام سیستم ترمز نسبت به پدال ترمز است که مالکان باید به آن توجه داشته باشند. برخی امکانات ایمنی BL شامل: 6 عدد ایربگ (جلو، پرده‌ای و جانبی)، TCS,ESP,ABS,EBD  و ترمز کمکی است. موتور 3/5 لیتری سورنتو با توان 241 اسب بخار و گشتاور 3/7 نیوتن متر که متصل به گیربکس 5 سرعته اتوماتیک است می‌تواند جثه 2030 کیلوگرمی BL را در مدت زمان 9/2 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت برساند و در هر 100 کیلومتر طبق اعلام سازنده 11/5 لیتر سوخت به طور میانگین مصرف میکند. سورنتو BL به لطف موتور قوی و پرتوان، ارتفاع بالا و زیر بندی مناسب حرف های زیادی در بیراهه نوردی برای گفتن دارد و می‌توان به روی آن با خیال راحت حساب باز کرد و سیستم دو دیفرانسیل سه حالت آن (4H- 4L- 2H) به خوبی نیرو را میان محورها تقسیم و این کیای کهنه کار را از مسیرهای صعب العبور سربلند بیرون می آورد. سواری شهری خودرو به نرمی سانتافه نیست اما برای یک خودرو با این ارتفاع نرم و خوب به نظر می‌رسد و کیا در طراحی تعلیق آن خوب عمل کرده است.

مزایای سورنتو BL

  • آفرود نسبتا خوب
  • موتور قدرتمند
  • سواری نرم و به کلاس خودرو
  • آپشن های مناسب در نسخه فول

معایب سورنتو BL

  • ضربات کمک های عقب
  • مصرف بالا
  •  ظاهری قدیمی و سالخورده

در صورت نیاز به امداد خودروی سورنتو BL کیا می توانید با شماره آقای امداد تماس 02148287 بگیرید.

سورنتو XM

پس از موفقیت نسبی و فروش نسبتا خوب فیس لیفت نسل اول سورنتو BL (که البته در مقابل فروش فوق العاده بالای سانتافه یک شکست تمام ‌عیار محسوب می‌شد.) اطلس‌خودرو نسل دوم سورنتو را با کد XM در سال 2010 به بازار عرضه کرد که فروش بهتر و بالاتری نسبت به نسل قبلی خود داشت. شاید یکی از عوامل این موفقیت عدم ارائه نسل جدید سانتافه از سوی هیوندایی و ارائه یک فیس لیفت اجمالی با موتوری حجیم‌تر (در ایران) باشد. طراحی نسل دوم سورنتو مانند اکثر محصولات کیا که بعد از سال 2009 ارائه شده اند دچار دگرگونی و تحولی عظیم شده است. به لطف حضور پیتر شریر به عنوان سر تیم طراحی کیا چهره محصولات کیا رنگ و بوی غربی تر به خود گرفته اند. جلو پنجره و چراغ ها بی شباهت به اسپورتیج نیست. دو خط بر روی کاپوت که تا جلوی پنجره ادامه یافته و سپر حجیم چهره جسور و قدرتمند به نمای جلویی سورنتو داده است. نمای کناری فاقد خطوط و حجم دهی است. اما دور گلگیر ها و گلگیر های پلاستیکی استایل عضلانی تر به خودرو داده است. طراحی داخل کابین ساده اما کاربردی و مدرن است و خبری از طراحی خاص و منحصر به فرد اسپرتیج نیست. قطعات و ادوات داشبورد به طوری طراحی شده است که حس SUV و شاید کمی از زمخت بودن را به راننده و سرنشینان القا کند. جنس داشبورد از پلاستیک خشک است اما کیفیت مناسبی دارد و با قطعات هیدروگرافی شده طرح چوب و آلومینیوم از یکنواختی خارج و شاید کمی حس اسپرت بودن به آن تزریق شده است.

از لحاظ امکانات رفاهی نسبت به نسل اول BL پیشرفت داشته و در نسخه فول علاوه بر امکانات BL چهار آپشن کیلس استارتر، سقف پاناروما، سرد کن صندلی راننده و DBC ( شیب سنج) به آن اضافه شده است. برخی دیگر از آپشن های سورنتو XM شامل: کروز کنترل، ESP, TCS,ABS,EBD, HAC، سنسور نور و باران، سنسور عقب، تودوزی چرمی، سیستم صوتی به همراه 10 عدد بلندگو و آمپلی فایر، دوربین دنده عقب به همراه نمایشگر در آینه سقفی، ایربگ برای جلو (جانبی و پرده ای)، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، صندلی برقی 8 حالت راننده و برقی چهار حالت سرنشین جلو، گرمکن صندلی های جلو، آینه الکتروکرومیک و آینه های جانبی تاشونده به همراه گرم کن برقی در زیر کاپوت عضلانی سورنتو XM یک موتور 6 سیلندر 3/5 لیتری با توان 277 اسب بخار و گشتاور 335 نیوتن متری قرار دارد که وظیفه توزیع نیرو بر عهده یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک است و شتاب صفر تا صدی حدود 8/5 ثانیه برای این شاسی‌بلند 1670 کیلوگرمی به ارمغان می‌آورد و مصرف سوختی معادله 10/3 لیتر در هر 100 کیلومتر به صورت ترکیبی را داراست که باک 70 لیتری آن مناسب به نظر می‌رسد.

در سورنتو XM برخلاف BL بر قابلیت های شهری، هندلینگ و پرستیژ خودرو بیشتر توجه شده است. توانایی آفرود ضعیف تری نسبت به نسخه پیشین خود دارد اما هنوز هم از پس مسیرهای بیراهه و شیب دار خارج جاده به خوبی بر می آید. سواری خودرو به علت استفاده از رینگ های بزرگ و لاستیکهای با فاق کوتاه کمی خشک تر از سانتافه فیس لیفت است اما سواری و هندلینگ لذت بخش تری ارائه می‌دهد. در سال ۲۰۱۳ نسخه جدید XM به بازار ارائه شد که فقط مدل 2013 آن در بازار موجود است. این فیس لیفت شامل طراحی مجدد چراغ های عقب و جلو مه شکن ها و طراحی مجدد داشبورد که چهره اسپرت تر و زیباتر به خصوص در نمای پشتی به XM داد. در نسخه فول فیس لیفت XM 2013 شاهد اضافه شدن چند آپشن نظیر سیستم صوتی اینفینیتی با ساب، سنسور جلو (2عدد) و لنزهای جلو چرخشی و مموری صندلی هستیم.

مزایای سورنتو XM

  • عملکرد فنی قوی
  • توانایی آفرود مناسب و متوسط
  • استهلاک کمتر از رقبا سانتافه

معایب سورنتو XM

  •  سواری خشک تر نسبت به سانتافه
  • هزینه نگه داری بالا

در صورت نیاز به امداد خودروی سورنتو XM کیا می توانید با شماره آقای امداد تماس 02148287 بگیرید.

سورنتو UM

پس از غیبت نزدیک به دوسال سورنتو و یک تازی سانتافه DM بین ساله ای 2013 تا 2015 بالاخره اطلس خودرو نسل جدید سورنتو را با گد UM به بازار معرفی کرد. این نسل سورنتو آخرین نسل ( نسل چهارم) راه یافته به بازار ایران است و پس از آن به علت ممنوعیت واردات، عرضه آن متوقف شد. در نسل چهارم UM به علت ممنوعیت واردات خودروهای بالای 2500cc دیگر خبری از موتورهای شش سیلندر قلدر با گشتاورهای بالای 300 نیوتون متر نبود. موتور 6 سیلندر 3/5 لیتری جای خود را به یک موتور 2/5 لیتری GDi داده است.

طراحی بیرونی خودرو بسیار زیبا و جذاب است. سپر بلند، جلو پنجره بزرگ کرومی، رینگ های 14 اینچی کروم (سفارشی)، ارتفاع پایین تر بدنه، گلگیرهای کوچک، خطوط روی درب ها، اخم چراغ های عقب با گرافیک زیبا و اسپویلر بالای شیشه عقب به همراه دیفیوز در قسمت پایینی سپر عقب که هماهنگ با دیفیوز نصب شده در زیر سپر جلوست خبر از یک طراحی مدرن، اسپرت و جسور می دهند که ظاهر سورنتو را بسیار دلربا و پرطرفدار کرده است. البته کیا در نسل جدید باز هم بر قابلیت های شهری سورنتو و جذابیت ظاهری آن بیشتر تکیه کرده است. سپرهای بلند جلو و عقب، لاستیک های شهری با فاق کوتاه و ارتفاع پایین خودرو شاهد این مدعاست. بطوریکه در مسیرهای خارج شهری به شدت باید مراقب زیربندی و سپرها بود. البته به لطف فنربندی جدید سواری نرم تری نسبت به XM ارائه می دهد که مورد استقبال مشتریان قرار گرفته و به لطف پیشرانه 2/5 لیتری 4 سیلندر از استهلاک و مصرف کمتری برخوردار است. هرچند شتاب و کشش نسخه 6 سیلندر را ندارد.

طراحی کابین بسیار شکیل و زیباست. فرم ادوات به صورتی طراحی شده که حالت سیال را به بیننده القا کنند. به صورتی که خبری از اشکال هندسی منظم و زوایا نیست و فضای داشبورد با خطوط منحنی طراحی شده است. داشبورد از کیفیت خوبی برخوردار است و احساس کیفیت را به سرنشینان منتقل می کند. این کره ای خوش استایل در بخش امکانات نیز قوی ظاهر شده و به اصطلاح جزء آپشنال های بازار به حساب می‌آید. برخی امکانات ایمنی خودرو شامل: ABS, EBS, TCS, HAC, ESP, VSM، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سامانه پیشگیری از تصادفات، رادار کنترل حرکت بین خطوط، سنسور نقطه کور و شش عدد ایربگ در ده نقطه اشاره کرد که سورنتو را تبدیل به یکی از ایمن ترین خودرو ها در کلاس خود کرده است.

امکانات رفاهی سورنتو نیز در حد ایده‌آل قرار دارد. برخی امکانات رفاهی سورنتو شامل: سیستم صوتی اینفینیتی همراه نمایشگر 8 اینچی، دوربین 360 درجه، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه،TPMS، سنسور نور به همراه تنظیم خودکار ارتفاع نور، اتو پارک، کیلس و استارت دکمه ای، صندلی های برقی جلو مجهز به تنظیم گودی کمر و حافظه، صندلی های ردیف سوم( 7 نفره)، گرمکن صندلی های جلو و ردیف دوم، سرد کن صندلی های جلو، درب صندوق برقی، سقف پاناروما، آیینه وسط الکتروکرومیک و … می باشد. موتور GDi 2/4 لیتری 4 سیلندر سورنتو توانایی تولید توان 188 اسب بخار و گشتاور 241 نیوتون متر را دارد که وظیفه انتقال این نیرو بر عهده یک گیربکس 6 سرعته تیپ ترونیک است که صادقانه کندتر، کسل تر و تنبل تر از نسخه 6 سیلندر است. اگر تجربه رانندگی سورنتو XM را داشته باشید شما را مایوس می‌کند. شتاب صفر تا صد خودرو چیزی حدود 18/1 ثانیه است و مصرف سوختی در سیکل ترکیبی حدود 8/8 لیتر را داراست که اقتصادی به نظر می‌رسد.

مزایا سورنتو UM

  • سواری نرم
  • امکانات رفاهی و ایمنی کامل
  • ظاهر جذاب و مدرن
  • هندلینگ خوب

معایب سورنتو UM

  • شتاب کم نسبت به نسل قبل
  • ناسازگاری موتور با بنزین داخل
  • قابلیتهای آفرود ضعیف نسبت به نسل قبل

در صورت نیاز به امداد خودروی سورنتو UM کیا می توانید با شماره آقای امداد تماس 02148287 بگیرید.

اپیروس

کیا اپیروس یک سدان نیمه لوکس کره ای است که در سال 2003 تولید و معرفی و در سال 2008 وارد بازار ایران شد. تولید این خودرو در سال 2010 متوقف و خودروهای جدیدی چون کادنزا و K9 جایگزین آن شد. این خودرو به دلیل ظاهر جذاب، آپشن های سواری عالی و موتور قدرتمند مورد توجه خریداران ایرانی قرار گرفت و به فروش بالایی دست یافت بطوریکه هنوز هم در نسخه های دست دوم به راحتی خرید و فروش می شود. با وجود کیفیت بالا و موتور قدرتمند، طراحی ظاهری اپیروس به گونه ای است که مشتریان جوان کمتر به خرید آن تمایل دارند.

موتور 3/8 لیتری اپیروس با توان 265 اسب بخار در دور موتور 6000 دور در دقیقه و گشتاوری معادل 353 نیوتون متر در دور موتور 4500 متصل به یک گیربکس 5 سرعته نیمه اتوماتیک اوردرایو با حالت اسپرت است که جثه 1864 کیلوگرمی اپیروس را در مدت زمان 7/5 ثانیه از حالت سکون به صد کیلومتر بر ساعت می رساند و در هر صد کیلومتر به صورت ترکیبی طبق اعلام خودروساز 10/9 لیتر سوخت می سوزاند. حجم باک خودرو 65 لیتر می باشد که با توجه به میانگین مصرف شهری 12/5 لیتر در هر صد کیلومتر و خارج از شهر 8/7 لیتر در هر صد کیلومتر برای مسافت های طولانی مناسب می باشد.

از امکانات رفاهی این خودرو می توان به کروز کنترل، کنترل کشش، کنترل پایداری، تعلیق الکترونیکی ECS، سنسور جلو و عقب، سنسور باران، اتو لایت، چراغ مه شکن جلو و عقب، چراغ شور، چراغ خوش آمدگویی و نورپردازی داخلی، فرمان هیدرولیکی 4 حالته برقی با روکش چرم، دکمه های کنترلی روی فرمان، دارای سیستم پخش اینفینیتی دارای 8 اسپیکر با قابلیت پشتیبانی AUX, MP3, CD, USB، سیستم ورود بدون کلید، سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه، کول باکس، صندلی راننده 8 حالته برقی مجهز به تنظیم برقی گودی کمر، تنظیم برقی 4 حالته صندلی های سرنشینان جلو، تنظیم برقی صندلی های عقب فقط در نسخه سفارشی، گرم کن صندلی های جلو و عقب، سرد کن صندلی های جلو، آینه عقب الکتروکرومیک، آینه های جانبی تاشو با تنظیم برقی و گرمکن و سقف سانروف اشاره کرد.

در بخش ایمنی نیز مجهز به: سیستم ترمز ABS، سیستم توزیع نیرو ترمز، ترمز کمکی و ترمز پارک پدالی، مجهز به 6 ایربگ جلویی، پرده ای و جانبی و کمربند پیش کشنده و محدود کننده است. در پایان با توجه به گذشت سال های زیادی از تولید آن باید در زمان خرید توجه داشته باشید تا خودرو از لحاظ عملکرد فنی و آپشن ها سالم باشد. از رقبای اپیروس می توان به هیوندای آزرا، تویوتا کمری، نیسان تینا و نیسان ماکسیما اشاره کرد.

مزایای اپیروس

  • فضای داخلی جادار
  • کابین آرام
  • موتور قوی
  • صندلی های راحت

معایب اپبروس

  • پایداری نسبتا ضعیف
  • حرکت گهواره ای سیستم تعلیق به علت نرم بودن بیش از حد
  • هندلینگ ضعیف

در صورت نیاز به امداد خودروی اپبروس کیا می توانید با شماره آقای امداد تماس 02148287 بگیرید.

موهاوی

یک شاسی بلند کره ای که در یک نسل با دو نوع پیشرانه 6 سیلندر (2009- 2012) و 8 سیلندر ( 2010- 2013) در سال 2008 توسط کیا رونمایی و پس از توقف تولید سورنتو جایگزین آن شد. بورگو، باریگو یا همان موهاوی را بزرگترین شاسی بلند تاریخ کیا می نامند. موهاوی که به دست طراح معروف و افسانه ای پیتر شریر طراحی شده است، نخستین بار در سال 2009 توسط شرکت اطلس خودرو با دو موتور6 و 8 سیلندر به بازار ایران عرضه شد، اما با توجه به ممنوعیت تردد خودروهایی با حجم موتور 2500cc واردات آن در سال 2013 به پایان رسید. با توجه به سال تولید موهاوی، طراحی آن خوب و قابل قبول است و شباهت زیادی به کیا سورنتو دارد با این تفاوت که برای تنوع در طراحی یک نوار پلاستیکی به دور ماشین اضافه شده است. کیفیت متریال به کار رفته در کابین مطلوب است و به خاطر فضای بزرگ کابین( 7 نفره) موهاوی یک SUV خانوادگی است.

موتور 6 سیلندر 3/8 لیتری با توان 276 اسب بخار در دور موتور 6000 دور در دقیقه و گشتاوری معادل 362 نیوتون متر در دور موتور 4400 دور در دقیقه متصل به یک گیربکس 5 سرعته اتوماتیک و در نسخه 8 سیلندر موتور 4/6 لیتری با توان 337 اسب بخار در دور موتور 6000 دور در دقیقه و گشتاوری معادل 438 نیوتون متر در دور موتور 3500 دور در دقیقه متصل به یک گیربکس 6 دنده اتوماتیک که به ترتیب جثه 2023 و 2096 کیلوگرمی موهاوی را در مدت زمان 9 ثانیه در نسخه V6 و 7 ثانیه در نسخه V8 از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می رساند و در هر صد کیلومتر به صورت ترکیبی طبق اعلام خودروساز 12/7 و 12/8 لیتر سوخت می سوزاند.

از امکانات رفاهی آن می توان به کروز کنترل، کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل سرعت در سرازیری، کنترل کشش و پایداری، تنظیم ارتفاع الکترونیکی تعلیق عقب، سنسور عقب، TPMS( سنسور فشار باد تایر)، اتولایت، چراغ مه شکن جلو و عقب، چراغ شور، فرمان هیدرولیکی 4 حالته با روکش چرم و دکمه های کنترلی دارای حافظه، سیستم صوتی دارای چنجر 6تایی در نسخه سفارشی و مانیتور بزرگ و مانیتور عقب در نسخه سفارشی با قابلیت پشتیبانی دوربین عقب، iPod, MP3, CD, USB, AUX, Bluetooth، کیلس( ورود و خروج بدون کلید و استارت دکمه ای)، سیستم تهویه اتوماتیک چهارگانه به همراه دریچه تهویه عقب، کول باکس، صندلی راننده 8 حالته برقی با تنظیم برقی گودی کمر و حافظه، صندلی های عقب تاشو دو تکه و دارای صندلی ردیف سوم، گرم کن صندلی های جلو و ردیف دوم، سرد کن صندلی های جلو در نسخه فول وارداتی، صندلی ایزوفیکس، آینه عقب الکتروکرومیک، آینه های جانبی تاشو با تنظیم برقی و گرمکن و سقف سانروف اشاره کرد.

در بخش ایمنی مجهز به HAC, DBC, EBD, BAS, ESC, ABS، ترمز جلو و عقب دیسکی، مجهز به 6 ایربگ( راننده و سرنشین جلو، پرده ای و جانبی جلو و پرده ای ردیف سوم) و کمربند ایمنی محدود کننده و پیش کشنده است. موهاوی از ایمن ترین خودروهای بازار است به طوریکه توانست از موسسه ایمنی NHTSA پنج ستاره ایمنی دریافت کند.

از رقبای موهاوی می توان به هیوندای وراکروز، کیا سورنتو، هیوندای سانتافه، تویوتا رافور، نیسان ایکس تریل و میتسوبیشی اوتلندر اشاره کرد.

مزایای موهاوی

  • توانایی آفرود در نسخه V8
  • بازار دست دوم خوب
  • فضای جادار کابین
  • شتاب و عملکرد خوب در نسخه V8

معایب موهاوی

  • کیفیت پایین کابین
  • تعلیق خشک تر از وراکروز
  • استهلاک بالا
  • مصرف بالای بنزین
  • هزینه نگهداری بالا
  • وزن زیاد

در صورت نیاز به امداد خودروی موهاوی کیا می توانید با شماره آقای امداد تماس 02148287 بگیرید.

سول

کیا سول اولین محصول کمپانی کیا در کلاس مینی کراس اورهای شهری است. خودرویی که از سال 2008 تاکنون فروش خوبی را تجربه کرده و پس از اپتیما دومین خودروی پرفروش این کمپانی می باشد، هرچند که در ایران به فروش بالایی دست نیافت و بازار دست دوم ضعیفی را تجربه کرد. سول با ظاهری مکعبی شکل در سه تیپ پایه، پلاس و Exclaim به بازار عرضه شد که در برخی از امکانات رفاهی با هم تفاوت دارند. از رقبای کیا سول می توان به خودروهایی مانند: هوندا جاز، نیسان تیدا و فورد فستیوا نام برد.

موتور 1600cc سول با توان 130 اسب بخار در دور موتور 6300 دور در دقیقه و گشتاوری معادل 160 نیوتون متر در دور موتور 4850 دور در دقیقه متصل به یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک است( این خودرو با جعبه دنده دستی هم تولید شده است.) که جثه 1220 کیلوگرمی سول را در مدت زمان 9 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می رساند و در هر صد کیلومتر به صورت ترکیبی 7/3 لیتر سوخت می سوزاند. حجم باک خودرو 54 لیتر می باشد که با توجه به مصرف آن مناسب به نظر می رسد.

از امکانات رفاهی این خودرو می توان به: فرمان با قدرت کمکی الکتروهیدرولیکی به همراه سیستم هوشمند الکترونیکی فرمان و سیستم حساس به سرعت با قابلیت تنظیم فرمان در جهت عمودی و دکمه های تنظیم سیستم صوتی روی فرمان، دارای سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و فیلتر هوای داخل اتاق، سیستم صوتی مجهز به چهار بلندگو با قابلیت پخش CD به همراه چنجر 6تایی دارای پورت iPod, AUX,USB و نمایشگر LCD چند منظوره، TPMS، صندلی راننده دارای تنظیم برقی، دارای سیستم گرمکن صندلی ها با قابلیت تنظیم گودی کمر، آینه عقب الکتروکرومیک، آینه های جانبی با حالت الکتروکرومیک و تنظیم برقی به همراه LED، گرمکن و تاشو، اتولایت، تنظیم برقی تمام شیشه ها، بخارزدایی اتوماتیک شیشه ها و شیشه های سولار، سانروف و سقف پانوراما در نسخه سفارشی، مه شکن جلو و عقب، سنسور باران، سنسور پارک، کروز کنترل، دوربین دید عقب، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای نام برد.

در بخش تجهیزات ایمنی مجهز به ABS, EBD ، مجهز به 6 ایربگ جلویی، جانبی و پرده ای، سیستم کلید ضد سرقت ایموبیلایزر، سیستم کنترل پایداری الکترونیک ESC، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی HAC است به طوریکه سول توانست از موسسات ایمنی NHTSA و EURONCAP پنج ستاره ایمنی دریافت کند.

مزایای سول

  • فضای جادار کابین و محفظه بار
  • کیفیت خوب متریال استفاده شده در کابین
  • طراحی جذاب ولی عجیب بدنه
  • طراحی خوب کنسول جلو و تودوزی
  • پیشرانه کم مصرف و اقتصادی

معایب سول

  • صدای زیاد موتور خودرو
  • عملکرد نامناسب گیربکس اتوماتیک
  • سواری خشن و کوبش دار
  • هندلینگ نسبتا ضعیف
  • بازار ضعیف
  • عرضه محدود

در صورت نیاز به امداد خودروی سول کیا می توانید با شماره آقای امداد تماس 02148287 بگیرید.

پیکانتو

کراس اور کوچک و شهری است که توسط شرکت کیا موتورز در سال 2004 ( نسل اول آن) تولید و نسل دوم آن در سال 2014 تولید و توسط شرکت اطلس خودرو به بازار ایران وارد شد. نسل سوم این خودرو به بازار جهانی راه یافته ولی هنوز در خیابان های کشورمان دیده نشده است. پیکانتو به علت چهره متفاوت و فرم کوچک بدنه اش مورد توجه قرار گرفته و بازار فروش خوبی را تجربه کرده است. پیکانتو با دو جعبه دنده دستی و اتوماتیک تولید شده است که در ایران فقط نمونه اتوماتیک آن عرضه می شود. این خودرو هرچند کوچک است اما به علت فضای کابین مناسب برای افراد قد بلند هم مناسب است و پنجره های کناری بزرگ پیکانتو دید بسیار خوبی را به سرنشینان می دهد. از رقبای پیکانتو می توان به خودروهایی مانند هیوندای i10، میتسوبیشی میراژ، سوزوکی سلریو و نیسان میکرا اشاره کرد.

طراحی جعبی شکل اما بروز و متفاوت از سایر هاچ بک های بازار با چراغ های LED و جلو پنجره معروف کیا Tiger Nose در جلو که به شکل عجیبی شما را یاد هاچبک های برقی باوریایی می‌اندازد. توازن میان قسمت جلویی و عقبی خودرو مناسب بنظر می‌رسد و در کل شاید با طرحی نامتعارف با عرف هاچبک های داخل بازار کشور همچون (206، ساندرو و i20) مواجه باشیم، اما طراحی پیکانتو زیبا و منحصر به فرد است. پلتفرم کیا پیکانتو با هیوندای i10 مشترک است و از همان چینش یک موتور کم حجم و دیفرانسیل جلو بهره‌مند است. علت تفاوت استایل پیکانتو و i10 در طراحی متفاوت بدنه و فرم کوسه ای بدنه i10 است. پیکانتو علاوه بر نسخه 5 درب، نسخه 3 درب آن نیز به بازار عرضه شده است که به کشورمان راه نیافته است.

پیشرانه 1/2 لیتری با توان 85 اسب بخار در دور موتور 6000rpm و گشتاور 120/7 نیوتن متر در دور موتور 4000rpm که توان تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می‌شود. این موتور کوچک اما بهینه جثه حدودا 905 کیلوگرمی کیا پیکانتو را در مدت زمان 13/3 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رساند.نکته قابل توجه دیگر تولید گشتاور در بازه دور موتور مناسب است، که همواره کشش مناسبی در اختیار راننده قرار می‌دهد.

مصرف سوخت پیکانتو در هر 100 کیلومتر به طور میانگین معادل 5/5 لیتر می باشد. فضای داخلی خودرو هرچند ساده و بدون آلایش، اما مدرن طراحی شده است. لاین سفید رنگ وسط داشبورد هماهنگی آن با قسمت زیرین فرمان طراحی خاصی به آن داده است، و دو شاخه فرمان، شیب راننده محور داشبورد و ادوات میانی کنسول باعث جذابیت داشبورد شده است. اما متریال داخلی تعریف چندانی ندارد ولی از کیفیت قابل قبولی بهره مند است. سیستم تعلیق خودرو با توجه به اینکه پیکانتو هاچبک اقتصادی است بسیار خوب عمل می کند. هرچند برخی تکان های سطح جاده به داخل اتاق راه می یابد. از موارد ضعف طراحی پیکانتو فضای بسیار کم صندوق عقب و دید کم اطراف به خصوص جلو می باشد. در پایان پیکانتو خودرویی جمع و جور و مناسب ترافیک شهری با تعلیقی به نسبت بهتر از رقبایی چون مزدا 2 و سطح امکانات رفاهی بالاتر که چندان مناسب سفرهای بین شهری نیست و بیشتر به عنوان خودروی دوم و درون شهری پیشنهاد می‌شود.

از امکانات رفاهی این خودرو می توان به: کروز کنترل، پوشش کرومی جلو پنجره، کیلس( سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای)، روکش چرمی فرمان، روکش فلزی پدال ها، صفحه کیلومتر سوپر ویژن، شیشه های جلو و عقب برقی، شیشه شوی و برف پاک کن عقب، گرمکن صندلی های جلو، Map، سیستم پخش دارای پورت USB, MP3, AUX, iPod، تهویه مطبوع اتوماتیک، سانروف، بلوتوث و کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، صندلی عقب تاشو، ایزوفیکس صندلی کودک، سنسور دنده عقب، آینه های جانبی برقی، مه شکن اتوماتیک جلو و عقب و سنسور پارک خودرو اشاره کرد.

در بخش تجهیزات ایمنی مجهز به سیستم ضد سرقت ایمولایزر، دارای ایربگ های جلویی، جانبی، پرده ای و زانویی، سیستم ترمز ضد قفل ABS، سیستم ترمز کمکی BAS، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی HAC، کنترل پایداری الکترونیک ESC، مدیریت پایداری خودرو VSM است. این خودرو توانست 4 ستاره ایمنی از مرکز EURONCAP دریافت کند.

مزایای پیکانتو

  • مصرف سوخت مناسب
  • طراحی مناسب
  • کیفیت خوب متریال به کار رفته در داخل کابین

معایب پیکانتو

  • عرضه محدود
  • فضای بار کم

در صورت نیاز به امداد خودروی پیکانتو کیا می توانید با شماره آقای امداد تماس 02148287 بگیرید.

کادنزا

کیا کادنزا یک سدان فول سایز از کمپانی کیا موتورز است که نسل اول این خودرو در سال 2010 و نسل دوم آن در سال 2016 تولید و به بازار عرضه شد. هرچند نسل دوم آن هرگز وارد ایران نشد. کادنزا در سال 2012 توسط اطلس خودرو به بازار ایران وارد شد و عرضه آن تا سال 2013 ادامه یافت. کیا کادنزا به عنوان جانشین رسمی کیا اپیروس شناخته می شود و در کره جنوبی به K7 معروف است. این خودرو لوکس ترین سدان دیفرانسیل جلو کیا می باشد. طراحی بی نظیر این خودرو توسط پیتر شریر طراح افسانه ای و مدیر طراحی سابق آئودی انجام شده که به همراه آپشن های فراوان این خودرو، کادنزا را در کلاس سدان های لوکس این کمپانی قرار داده است. از رقبای کادنزا می توان به هیوندای گرنجور و تویوتا آریون اشاره کرد.

موتور 3470cc کادنزا با توان 290 اسب بخار در دور موتور 6600 دور در دقیقه و گشتاوری معادل 345 نیوتون متر در دور موتور 5000 دور در دقیقه متصل به یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک است که جثه 1575 کیلوگرمی کادنزا را در مدت زمان 7 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می رساند و در هر صد کیلومتر به صورت ترکیبی 9/4 لیتر سوخت می سوزاند. حجم باک خودرو 70 لیتر می باشد و از استاندارد آلایندگی یورو 5 بهره می برد.

از امکانات رفاهی این خودرو می توان به سنسور و پارک عقب و جلو، کروز کنترل، پرده برقی عقب، دوربین عقب به همراه نمایشگر داخل آینه، سنسور باران، سیستم یکپارچه حافظه صندلی و آینه، نشانگر باد تایر TPMS، مه شکن جلو و عقب، اتولایت، کنترل اتوماتیک نور چراغ ها، تنظیم برقی آینه ها با گرمکن، آینه الکتروکرومیک و تاشو برقی، شیشه های جلو و عقب برقی، یخ زدا شیشه جلو، سانروف، سیستم صوتی اینفینیتی با چنجر 6تایی به همراه ورودی USB, AUX, iPod، سیستم فرمان با قدرت کمکی هیدرولیکی و حساس به سرعت، دارای گرمکن فرمان و کنترل کننده های سیستم صوتی، تهویه مطبوع اتوماتیک و تنظیم برقی صندلی های جلو به همراه گرمکن نام برد.

در بخش تجهیزات ایمنی مجهز به سیستم نگه دارنده خودرو در سربالایی ها HAC، نشانگر کنترل فشار باد تایر TPMS، استارت دکمه ای، سیستم های پایداری و کمک راننده مانند: ESP, ABS, TCS, HAC, EBD، ده عدد ایربگ راننده، سرنشین کناری، جانبی و پرده ای است که کادنزا را جز ایمن ترین خودروها به حساب می آورد به طوریکه کادنزا موفق شد 5 ستاره ایمنی از مرکز استاندارد و ایمنی اروپا دریافت کند.

 مزایای کادنزا

  • طراحی ظاهری زیبا و جذاب
  • آپشن های جذاب و متنوع
  • کیفیت فنی و ساخت عالی
  • موتور پرقدرت
  • فضای جادار و بسیار راحت کابین
  • مصرف سوخت مناسب باتوجه به وزن ماشین وحجم موتور
  • عملکرد مناسب گیربکس
  • کیفیت خوب سیستم صوتی

معایب کادنزا

  • تعداد زیاد دکمه های روی فرمان و کنسول جلو
  • قطعات جانبی کمیاب و گران قیمت
  • طراحی ساده کابین

در صورت نیاز به امداد خودروی کادنزا کیا می توانید با شماره آقای امداد تماس 02148287 بگیرید.

کارنیوال

کارنیوال نیمه ونی است که در بازارهای جهانی به نام سدونا هم شناخته می شود. این خودرو از سال 1998 تولید و حد فاصل سال های 2008 تا 2010 نسل دوم این خودرو توسط اطلس خودرو وارد بازار ایران شد سپس از سال 2014 نسل سوم این خودرو در 5 تیپ L, LX, EX, SX, SX Limited تولید شده است. این ماشین بسیار جادار بوده و دارای سه ردیف صندلی می باشد که به راحتی 7 نفر سرنشین را درون خود جای می دهد. جادار بودن فضای کابین، راحتی صندلی ها و عدم نفوذ صدا به داخل کابین از مزایای این مینی ون و ساده بودن و عدم امکانات رفاهی داشبورد و کابین از معایب کارنیوال به حساب می آید.

موتور 6 سیلندر کارنیوال با توان 276 اسب بخار در دور موتور 6000 دور در دقیقه و گشتاوری معادل 336 نیوتون متر در دور موتور 5200 دور در دقیقه متصل به یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک است که جثه 2164 کیلوگرمی کارنیوال را در مدت زمان 7/4 ثانیه به گفته خودروساز از حالت سکون به صد کیلومتر بر ساعت می رساند و در هر صد کیلومتر به صورت ترکیبی 11/8 لیتر سوخت می سوزاند. حجم باک خودرو 80 لیتر می باشد و استاندارد آلایندگی این خودرو با توجه به سال تولید یورو 3 می باشد.

از امکانات رفاهی این خودرو می توان به سیستم پخش با قابلیت پخش CD, MP3، سنسور پارک، کروز کنترل و گرمکن صندلی اشاره کرد.

در بخش تجهیزات ایمنی مجهز به ترمز و پایداری VSR, ESP, ABS، کیسه هوای سرنشینان جلو، پرده ای و مجموعا 10 کیسه هوا است. با وجود کم بودن تجهیزات ایمنی، نسل دوم این خودرو توانست 4 ستاره ایمنی از موسسه EURONCAP دریافت نماید.

مزایای کارنیوال

  • فضای جادار و راحت
  • سواری نرم و آرام
  • درب های ریلی برقی
  • عملکرد خوب موتور و گیربکس ماشین و هماهنگی خوب با یکدیگر

معایب کارنیوال

  • بازار دست دوم ضعیف
  • طراحی ساده ماشین
  • دیفرانسیل جلو بودن ماشین

در صورت نیاز به امداد خودروی کارنیوال کیا می توانید با شماره آقای امداد تماس 02148287 بگیرید.

کارنز

کیا کارنز در سال 1999توسط کیا موتورز معرفی شد. این مینی ون در آمریکا با نام Rondo شناخته می شود. کارنز به خاطر دارا بودن ردیف سوم صندلی و فضای 7 سرنشینه مناسب خانواده های پرجمعیت و مسافرت های طولانی است.تولین نسل از کارنز در سال های 2008 و 2009 وارد ایران شد. کیا کارنز مدل جمع و جور تر کیا کارنیوال می باشد و مانند کارنیوال از ضعف انتقال قدرت پیشرانه ماشین به چرخ های جلو رنج می برد. از دیگر معایب این خودرو طراحی ساده کابین و قسمت های فنی ماشین مانند سیستم تعلیق یا شاسی ماشین در نسخه های قدیمی تر است. کیا کارنز در ایران با هیچ ماشین خاصی رقابت ندارد و مانند کارنیوال استقبال خوبی از آن نشد. نسل جدید این خودرو با انبوهی از امکانات در سال 2013 معرفی و توسط اطلس خودرو به ایران وارد شد.

نسل سوم کارنز با موتور 2 لیتری با توان 166 اسب بخار در دور موتور 6500 دور در دقیقه و گشتاوری معادل 213 نیوتون متر در دور موتور 4700 دور در دقیقه متصل به یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک است که جثه 1563 کیلوگرمی کارنز را در مدت زمان 11 ثانیه از حالت سکون به صد کیلومتر بر ساعت برساند و در هر صد کیلومتر به صورت ترکیبی 8/4 لیتر سوخت می سوزاند. حجم باک خودرو 60 لیتر می باشد و از استاندارد آلایندگی یورو 3 بهره می برد.

از امکانات رفاهی این خودرو در نسل های متفاوت می توان به سنسور پارک عقب و جلو، دوربین دید عقب، سیستم کمکی پارک هوشمند، تعویض دستی دنده از روی فرمان، سیستم کیلس( ورود بدون کلید و استارت دکمه ای)، سقف پانوراما، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با قابلیت تنظیم دوگانه، کروز کنترل اتوماتیک، کانال تهویه هوا مخصوص سرنشینان عقب، سیستم صوتی با صفحه نمایش 4/3 اینچی، محفظه بار دو قسمتی جهت در معرض دید نبودن بار،صفحه کیلومتر سوپر ویژن و سیستم ضدبخار شیشه های جلو می باشد.

در بخش تجهیزات ایمنی در نسل های متفاوت خودرو مجهز به ترمز دستی الکترونیکی EPB، سیستم کمکی پارک هوشمند، سنسورهای پارک عقب و جلو، سیستم ایمنی شیشه ها، سیستم کنترل پایداری الکترونیک ESC، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی HAC و دارای 6 عدد ایربگ است به طوریکه کارنز 2015 موفق شد 5 ستاره ایمنی از مرکز استاندارد و ایمنی اروپا دریافت کند.

مزایای کارنز 2016

  • فضای داخلی جادار و راحت
  • موقعیت خوب راننده و تسلط بر محیط اطراف
  • قیمت مناسب با توجه به کلاس خودرو
  • مصرف سوخت مناسب با توجه به حجم موتور و قدرت کیا کارنز

معایب کارنز 2016

  • ضعف فرمان پذیری
  • طراحی قدیمی ترمز دستی
  • فاصله بسیار نزدیک پدال های گاز و ترمز
  • دیفرانسیل جلو
  • وزن سنگین و تنبلی خودرو در شتاب گیری

در صورت نیاز به امداد خودروی کارنز کیا می توانید با شماره آقای امداد تماس 02148287 بگیرید.

 

شرکت آقای امداد با 13 سال سابقه در تمام نقاط تهران فعالیت 24 ساعته دارد و در کمترین زمان در کنار شما خواهد بود. آقای امداد در تمام مناطق و شمال و جنوب و غرب و شرق تهران دارای تعمیرگاه و امداد سیار می باشد.

برای ارتباط با شرکت آقای امداد با شماره 02148287 تماس بگیرید.

3.3 3 نظرها
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو