مشکلات رانندگی در تابستان که باید از آنها آگاه باشید

شرایط رانندگی خطرناک بیشتر با آب و هوای نامناسب ماه های زمستان مرتبط است. اما، مجموعه‌ای از نگرانی‌های دیگر وجود دارد که هنگام رانندگی در گرمای تابستان باید در ذهن خود بسپارید. در این مقاله، ما این وظیفه را بر عهده گرفته‌ایم که فهرستی از رایج‌ترین مشکلات رانندگی در تابستان که ممکن است با آن‌ها مواجه شوید، گردآوری کنیم. به لیست زیر نگاهی بیندازید و برای تابستانی پر از سفرهای جاده ای، روزهای طولانی و شب های روشن آماده باشید.

مشکلات رانندگی در تابستان شامل:

  • گرمای بیش از حد موتور
  • چاله ها
  • خورشید خیره کننده
  • بازسازی جاده ها
  • خستگی راننده
  • ماشین آلات کشاورزی
  • خرابی تایر
  • ترافیک تابستانی
  • رانندگان بی تجربه
  • طوفان های تابستانی
  • عابرین پیاده
  • دوچرخه و موتور سیکلت

 

مشکلات رانندگی در تابستان

علت داغ شدن لنت ترمز در تابستان چیه؟ تاثیر هوای گرم بر لنت ها

 

گرمای بیش از حد موتور

رانندگی در شرایط گرم ممکن است موتور ماشین شما را خراب کند. درجه حرارت بالا به عنوان تشدید کننده مشکلات سیستم خنک کننده خودروها، در کنار بسیاری از مشکلات مکانیکی دیگر، شناخته شده است. در اوج تابستان، بسیار مهم است که سیستم خنک کننده و مایع خنک کننده را به طور منظم بررسی کنید تا از هر گونه مشکل گرمای بیش از حد جلوگیری شود.

 

چاله ها

به دنبال شرایط شدید زمستان سخت، چاله‌ها می‌توانند به وجود بیایند زیرا باران یخ‌زده و تغییرات شدید دمایی عوارض خود را بر سطح جاده‌ها وارد می‌کند. افزایش ترافیک و افزایش دما فشار بیشتری را بر این سطوح جاده‌ای که قبلاً تحت فشار بودند وارد می‌کند. چاله ها برای رانندگان خطر ایجاد می کند، به ویژه در هنگام حرکت با سرعت بالا. بنابراین، هنگام رانندگی در تابستان امسال بسیار هوشیار باشید و مراقب چاله های پیش رو باشید.

 

خورشید خیره کننده

نور خیره کننده خورشید می تواند به راحتی رانندگان را در ماه های تابستان کور کند و به طور منظم عامل تصادفات است. با تمیز نگه داشتن شیشه جلو در تابستان و تعویض مرتب برف پاک کن های شیشه جلو برای جلوگیری از سایش یا آسیب دیدگی می توان تا حدودی تابش نور را کاهش داد. ما همچنین توصیه می کنیم یک عینک آفتابی تمیز در ماشین خود داشته باشید.

 

بازسازی جاده ها

به دلیل شرایط آب و هوایی مساعد، کارهای جاده ای به طور سنتی در طول ماه های تابستان در اوج خود قرار می گیرند. انتظار باریک شده جاده ها، محدودیت سرعت کمتر و کارگران راه سازی و تجهیزات را داشته باشید. انحراف لحظه آخری برای جلوگیری از انجام کارهای جاده ای یکی از دلایل معمول تصادفات هنگام رانندگی در تابستان است. منتظر موارد غیرمنتظره باشید و هنگام عبور از جاده، هوشیار باشید.

 

خستگی راننده

روزهای طولانی تابستان می‌تواند به معنای شب‌های کوتاه باشد، بدون توجه به اثرات تخلیه‌کننده‌ای که همه می‌دانیم که یک روز زیر نور خورشید می‌تواند داشته باشد. تمام تلاش خود را بکنید تا از خواب‌آلودگی خزنده‌ای که همه ما بعد از یک روز طولانی زیر نور خورشید تجربه کرده‌ایم اجتناب کنید. اگر احساس خواب آلودگی می کنید، از جاده ها دوری کنید. اگر در یک سفر جاده ای تابستانی هستید و احساس می کنید هوشیاری و تمرکز کمتری دارید – استراحت کنید و شاید یک قهوه بخورید.

 

مشکلات رانندگی در تابستان

10 نکته در مورد رانندگی و نگهداری از خودرو در تابستان

ادامه مطلب
علت کم شدن آب رادیاتور خودرو حتی بدون نشتی

 

ماشین آلات کشاورزی

تابستان همچنین اوج فعالیت کشاورزان در سراسر کشور است. کابین های تراکتور اغلب عایق صدا هستند و استفاده از محافظ گوش برای رانندگان تراکتور غیر معمول نیست، بنابراین ممکن است نتوانند صدای نزدیک شدن خودروها را بشنوند.

همچنین، به این نکته توجه داشته باشید که تراکتورها در صورت رانندگی در شب فقط باید دارای چراغ های ترمز یا نشانگر باشند، بنابراین ممکن است ناگهان و بدون هشدار زیاد متوقف شوند یا بچرخند. هنگامی که در حومه شهر رانندگی می کنید، فاصله زیادی را پشت تراکتور بگذارید و اگر در حال سبقت گرفتن هستید، مطمئن شوید که فضای کافی دارید.

 

خرابی تایر

اگر لاستیک‌های شما قبلاً تا حدودی فرسوده شده‌اند، دمای بالاتر در تابستان می‌تواند خطر انفجار را تا حد زیادی افزایش دهد. اطمینان حاصل کنید که به طور معمول وضعیت و فشار لاستیک های خود را بررسی می کنید. اگر در تابستان امسال سفر می‌روید، حتماً لاستیک‌های خود را نیز بررسی کنید و آن‌هایی را که نشانه‌هایی از ترک خوردن در دیواره‌های جانبی یا شیارهای آج نشان می‌دهند، تعویض کنید.

 

ترافیک تابستانی

نیازی به گفتن نیست که هوای آفتابی می تواند به عنوان انگیزه اصلی برای بیرون رفتن مردم در جاده ها باشد. هر چه تعداد رانندگان بیشتر باشد، احتمال تصادف بیشتر می شود. هنگام رانندگی در ماه های تابستان، افزایش تعداد وسایل نقلیه را در نظر بگیرید.

 

رانندگان بی تجربه

به همین ترتیب، با تعطیلی مدارس برای تابستان و آب و هوای بسیار فریبنده، به احتمال زیاد تعداد رانندگان بی تجربه در جاده ها افزایش می یابد. حواس خود را به رانندگان یادگیرنده جمع کنید، سهم خود را برای متمرکز ماندن و توجه به سناریوهای بالقوه خطرناک انجام دهید.

 

مشکلات رانندگی در تابستان چیست

راهنمای انتخاب روغن موتور مناسب تابستان و زمستان

 

طوفان های تابستانی

بدیهی است که همه ما امیدواریم تابستان امسال آسمانی صاف داشته باشیم. رگبارهای بارانی می توانند در طول ماه های تابستان از هیچ جا به وجود بیایند. در سی دقیقه اول بارندگی، خاک روی جاده با آب باران مخلوط می شود و می تواند سطح جاده را لغزنده ایجاد کند. پس از حدود 30 دقیقه بارندگی، بیشتر این لایه روغنی باید از جاده شسته شود، اما همیشه باید مراقب رانندگی در جاده های مرطوب باشید.

 

عابرین پیاده

با تابستان عابران پیاده بیشتری در خیابان ها می آیند. همیشه قبل از پیچیدن دو بار عابران پیاده را چک کنید و به ویژه در مناطق شهری یا نزدیک پارک ها و سواحل مراقب باشید.

 

دوچرخه و موتور سیکلت

به طور مشابه، هوای گرم تر برای دوچرخه سواران و کاربران موتورسیکلت به طور یکسان جذاب است و تعداد آن ها بسیار زیاد می شود. هنگام تغییر مسیر دو بار بررسی کنید و اگر در یک سفر طولانی تابستانی هستید، از نقاط کور خودروی خود آگاه باشید.

 

با کمک این 13 نکته باید به خوبی مجهز باشید تا به جاده بروید و از آب و هوای خوب تابستان امسال نهایت استفاده را ببرید.

در صورت وجود هر گونه مشکلی در خودرویتان در سفرهای تابستانی می توانید در هر کجا که هستید با امداد خودرو آقای امداد تماس بگیرید و از تجربه متخصصان ما در هر زمینه ای بهره مند شوید.

شماره تلفن 02148287

0 0 نظرها
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو