تعویض فیلتر بنزین توسط خودتان

هر وسیله نقلیه موتوری یک یا دو فیلتر بنزین دارد. همانطور که از نام آن پیداست، آنها بنزین را قبل از ورود به سیستم تزریق بنزین فیلتر می کنند. اما الک کردن بنزین آلاینده ها و لجن آنها را کثیف می کند. در یک نقطه، این فیلترها به دلیل تجمع کثیفی نمی توانند فشار بیاورند و باید آنها را تعویض کنید. دانستن نحوه تعویض فیلتر بنزین  باعث صرفه جویی می شود.

اگر دو فیلتر در خودرو وجود داشته باشد، فیلتر اولیه صافی نامیده می شود. این روغن را از پمپ بنزین به باک پالایش می کند. ثانویه آن بنزین را برای بار دوم تمیز می کند که از طریق خط فشار بنزین از مخزن بنزین به موتور می رود. اگر می خواهید با نحوه تعویض فیلترهای بنزین آشنا شوید ، بهتر است از محل آنها و علائمی که نشان دهنده وجود مشکل است بدانید.

امداد خودروی آقای امداد آماده خدمت رسانی 24 ساعته تعوض روغن موتور سیار، فیلتر بنزین و … در تهران و شهرستان ها است فقط کافیست با ما تماس بگیرید.

فیلتر بنزین کجا قرار دارد؟

زمانی که محل دقیق فیلترها را بدانید، تعویض آسان تر می شود.

فیلتر اولیه را در مخزن بنزین خواهید دید که به طور خاص به ورودی پمپ بنزین متصل است. درب کوچکی برای دسترسی به این فیلتر وجود دارد اما برخی از مدل‌های خودرو نیاز به برداشتن مخزن بنزین دارند. امیدواریم مجبور نباشید این کار را انجام دهید زیرا خودروسازان تضمین می‌کنند که این فیلتر مادام‌العمر باقی بماند.

ثانویه روی خط فشار بنزین قرار دارد و بنزین تصفیه شده را از مخزن بنزین به موتور می برد. برای پیدا کردن این فیلتر به محفظه موتور یا نزدیک باک بنزین نگاه کنید.

یک خودروی دیزلی احتمالا دارای فیلترهای متعددی است که دوده را برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای به دام می اندازد. با توجه به ظرفیت ذخیره دوده محدود آنها، باید آنها را مرتباً تعویض کنید.

فیلتر سوخت کجا قرار دارد
فیلتر کثیفی را جمع می کند و به مرور زمان مسدود می شود. 

اگر هنوز در یافتن فیلترها مشکل دارید، دفترچه راهنمای مالک را بررسی کنید. این نشان می دهد که ماشین چند فیلتر دارد و کجا آنها را پیدا کنید. همچنین می توانید به نمایندگی خود مراجعه کرده و دفترچه راهنمای خدمات مربوط به برند و مدل را بخواهید.

علائم خرابی فیلترهای بنزین

همانطور که می دانید فیلتر بنزین آلودگی و زباله را از بنزین پاک می کند. با گذشت زمان کثیف می شود و در نتیجه ظرفیت جریان روغن کاهش می یابد. گرفتگی شدید ممکن است باعث شود که بنزین اصلاً فیلتر نشود.

شما باید علائم اولیه فیلترهای بد را تشخیص دهید. در غیر این صورت، موتور ممکن است در مرحله سوم از کار بیفتد .

  • کاهش قدرت موتور
  • از دست دادن قدرت موتور تحت شتاب
  • خاموش شدن موتور در شرایط سخت رانندگی
  • بررسی کنید چراغ موتور روشن شود
  • بنزینن مکرر موتور

نحوه تغییر فیلتر بنزین: با کلمات ساده توضیح دهید

بسیاری از خودروسازان خدمات مادام العمر را تضمین می کنند، اما تعویض فیلتر بنزین ، به خصوص فیلترهای ثانویه، در فواصل زمانی معین ضروری است. فیلترهای اولیه ممکن است تقریباً 100000 کیلومتر دوام بیاورند اما نوع ثانویه باید بعد از هر 30000 کیلومتر تعویض شود. اگر اغلب در شرایط سخت رانندگی می کنید، عمر آنها می تواند حتی کوتاه تر شود.

اگر می خواهید بدانید که چگونه فیلتر بنزین را  بدون مراجعه به مکانیک نصب کنید، این دستورالعمل ها را دنبال کنید.

مرحله شماره 1

اگر فیلتر را در خودروی انژکتوری تعویض می‌کنید، باید خط بنزین را جدا کنید. اما اولین کاری که باید انجام دهید این است که با غیرفعال کردن پمپ بنزین الکتریکی، فشار خط را کاهش دهید.

 

ادامه مطلب
چک لیست راهنمای حل تعمیر خودرو در محل

گام 2

اکنون باید فشار را در خطوط بنزین کاهش دهید. موتور را روشن کنید اما پس از اطمینان از اینکه خودرو در دنده «پارک» یا «خنثی» است و ترمز دستی روشن است. ماشین خیلی دور نمی‌رود اما رانندگی در این مسافت کوتاه فشار خط بنزین را کاهش می‌دهد.

مرحله شماره 3

این مرحله از نحوه تعویض فیلتر بنزین  مربوط به جدا کردن خطوط بنزین است. ابتدا مطمئن شوید که موتور خاموش است. برای یادگیری نحوه خارج کردن فیوز پمپ بنزین از جعبه فیوز، دفترچه راهنمای مالک را بررسی کنید. خط بنزین را می توان با انواع مختلف اتصالات و گیره ها به فیلتر محکم کرد. ممکن است برای یک نوع اتصال منحصر به فرد به ابزار خاصی نیاز داشته باشید.

اگر قطع اتصال به ابزار خاصی نیاز دارد که قبلاً آن را ندارید، احتمالاً مراجعه به مکانیک برای تعویض فیلتر ارزان‌تر خواهد بود.

مرحله شماره 4

در این مرحله فیلتر قدیمی را از شیار آن خارج خواهید کرد. قبل از حذف، قبل از حذف کامل، هم فیلترهای قدیمی و هم فیلترهای جدید را خوب نگاه کنید. این فیلتر قرار است دارای یک فلش بر روی پوسته بیرونی آن باشد که جهت جریان بنزین را نشان می دهد. اگر مورد جدید چنین علامتی ندارد، آن را دقیقاً به همان روشی که قبلی متصل شده بود نصب کنید.

تعویض فیلتر بنزین
تعویض فیلتر فرآیند پیچیده ای نیست. (منبع عکس: dummies)

مرحله شماره 5

فیلتر جدید را در شکاف فیلتر قدیمی قرار دهید. آن را با قرار دادن تمام اتصالات، گیره ها و پیچ ها و سفت کردن آنها محکم کنید. همچنین فیوز پمپ بنزین را در جعبه فیوز برگردانید.

این نحوه تعویض فیلتر بنزین است . پس از انجام همه کارها، کمی ماشین را برانید تا مطمئن شوید که همه چیز خوب کار می کند. دنده را در «پارک» یا «خنثی» قرار دهید و قبل از استارت زدن موتور، ترمز دستی را روشن نگه دارید. همچنین بررسی کنید که آیا فیلتر نشتی دارد یا خیر. پیدا نکردن مشکل قابل مشاهده به این معنی است که نصب را با موفقیت انجام داده اید.

0 0 نظرها
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو