چراغ روغن ماشین روشن میشود به چه معناست وزمان تعویض روغن

اول ، نیازی به وحشت نیست. در حال رانندگی با وسیله نقلیه جدیدتری هستید ، توجه داشته باشید که ممکن است دو چراغ روغن داشبورد داشته باشد. یکی چراغ نارنجی “یادآوری” است که وقت آن است که روغن خود را تعویض کنید. اگر این یکی باشد ، مشکلی نیست فقط بدانید که به زودی روغن شما عوض می شود. اما اگر چراغ روغن واقعی “قرمز” روشن باشد ، احتمالاً مسئله ای وجود دارد که باید با دقت بیشتری حل شود.

تعویض روغن ماشین

چراغ قرمز روغن شما به چه معنی است

چراغ روغن داشبورد قرمز می تواند یکی از موارد مختلف باشد ، مانند:

1-سطح روغن شما پایین است.

2-فشار روغن شما کم است.

3-واحد ارسال فشار روغن (سنسور) شما معیوب است.

4-پمپ روغن شما باید تعویض شود.

هر یک از این موارد در بهترین حالت چالش برانگیز و در بدترین حالت خطرناک است.چراغ قرمز را نادیده نگیرید.

 

چه باید کرد

به محض ایمن بودن آن را به سمت کنار جاده بکشید و متوقف شوید. موتور را خاموش کنید. ادامه رانندگی با روشن شدن چراغ روغن خطرناک است زیرا ممکن است روغن شما کاملاً تمام شود. در این صورت ، ممکن است هنگام رانندگی موتور شما ناگهان متوقف شود و باعث تصادف شود. هود خود را باز کرده و سطح روغن خود را بررسی کنید. اگر کم است ، اگر مقداری همراه دارید روغن بیشتری اضافه کنید. اگر نمی دانید چطور روغن خود را بررسی کنید ، با امداد جاده ای خود تماس بگیرید ، به آنها بگویید چه اتفاقی افتاده است و از آنها بخواهید شخصی را برای کمک به شما بفرستند.

سطح روغن مقدار روغن باقیمانده در وسیله نقلیه شما را نشان می دهد.فشار روغن به خوبی گردش پمپ روغن شما در موتور است. اگر فشار روغن کم باشد ، پمپ در گردش روغن کافی نیست یا روغن کافی برای گردش وجود ندارد. داشتن روغن تحت فشار کافی در موتور شما برای روانکاری قطعات آن حیاتی است. بدون آن موتور شما آسیب می بیند.

اگر سطح روغن خود را بررسی کرده اید و در صورت لزوم روغن بیشتری اضافه کرده اید ، به وسیله نقلیه خود برگردید ، موتور را روشن کنید و ببینید چراغ روغن هنوز قرمز است. اگر اینگونه نباشد ، شما خوب می توانید بروید ، مگر اینکه موتور صدایی ایجاد کند. اگر اینگونه است یا چراغ روغن هنوز قرمز است ، رانندگی نکنید.

بفهمید چرا چراغ روغن شما روشن شده است

حتی اگر پس از افزودن روغن بیشتر ، چراغ روغن شما خاموش شود ، این واقعیت که مجبور شده اید آن را اضافه کنید ممکن است نشان دهد که در جایی نشت کرده اید. شروع به بررسی لکه ها یا لکه های قابل رویت روغن در زیر وسیله نقلیه خود کنید ،به خصوص پس از اینکه یک شب پارک شده است. همچنین به بوی روغن سوخته از موتور یا دود آبی که از لوله دم شما خارج می شود حساس باشید. هر یک از اینها نشان دهنده نشت روغن یا مصرف داخلی آن است.

وسیله نقلیه خود را به مرکز خدمات برسانید تا در آنجا بررسی شود و نشتی یا نگرانی در مورد مصرف روغن را برطرف کنید. اگر سنسور فشار روغن شما خراب است ، ممکن است جدا شده ، کثیف یا خراب باشد و نیاز به تعویض داشته باشد. اگر مشکل از پمپ روغن بود ، احتمالاً به پمپ جدیدی نیاز دارید. این ارزان نیست ، اما ترجیح آن است که مجبور به تهیه موتور جدید شوید. چه کسی می دانست که چراغ کوچک روغن قرمز بسیار مهم است؟

ادامه مطلب
نگهداری از خودرو + لیست کارها

زمان تعویض روغن

هر دفترچه راهنمای اتومبیل توصیه می کند که چند بار باید روغن خود را تعویض کنید. با ارائه بسیاری از مکانیک ها خدمات سریع و مقرون به صرفه ، بسیاری از دارندگان اتومبیل مشکلی با تعویض روغن هر چند ماه ندارند. اگرچه دیگران در صورت لزوم سوال می کنند. “اگر کمی صبر کنم قبل از تعویض روغن ، آیا ماشین من دوام بیشتری خواهد داشت؟” آنها تعجب می کنند همه چیز به نحوه استفاده شما از ماشین و محیط رانندگی شما بستگی دارد. برای تعیین برنامه تعویض روغن مناسب برای وسیله نقلیه خود این نکات را دنبال کنید.

راهنما و  را دنبال کنید

بسیاری از فروشگاه های اتومبیل با قرار دادن یک برچسب روی شیشه جلو اتومبیل شما با تاریخ توصیه شده ، تعویض روغن را خاتمه می دهند که باید زمان تعویض روغن بعدی خود را تعیین کنید. حقیقت این است که احتمالاً زمان انتظار برای هر مشتری یکسان است. در صورت امکان ، به دفترچه راهنمای سازنده که همراه با وسیله نقلیه شما است نگاه کنید تا ببینید چند بار باید روغن خود را تعویض کنید. ممکن است بین مدلها و مدلهای مختلف به شدت متفاوت باشد. بخاطر داشته باشید که آب و هوای شدید برای استحکام بخشیدن به موتور شما به سرویس مكرر بیشتری نیاز دارد. موتور خود را روان نگه دارید.تعویض روغن طبق برنامه می تواند موتور شما را در درجه یک نگه دارد و عمر خودرو را افزایش دهد.روغن تازه  ذرات مضر را جمع نمی کند و باعث آسیب هایی نمی شود که ممکن است نیاز به تعمیرات بعدی داشته باشد.

روغن را تند تند عوض نکنید

دارندگان مشتاق اتومبیل در تلاش برای مراقبت از اتومبیل خود به بهترین شکل ممکن این اشتباه را انجام می دهند که روغن خود را بیش از حد مرتبا تعویض می کنند. این ممکن است منجر به صرف هزینه بیشتر از حد لازم شود و به طور ناخواسته به موتور شما آسیب برساند. پیشرفت در فناوری اتومبیل راحتی مالکیت وسیله نقلیه را بسیار افزایش داده است. اگر وسیله نقلیه خود را به سرعت رانندگی نمی کنید ، ممکن است مجبور شوید مدت زمان قابل توجهی بین تعویض روغن صبر کنید. فکر نکنید که از اتومبیل خود غافل می شوید.بلکه سپاسگزار باشید که شما وسیله نقلیه خوش ساختی دارید که می تواند حداکثر با سرویس نادر کار کند.

با توجه به اینکه بسیاری از مغازه های اتومبیل فروشی تخفیف و کوپن ویژه ارائه می دهند ، اکنون تغییر روغن آسان تر از همیشه است. تعویض روزمره روغن خودرو در یک برنامه مناسب می تواند ماشین شما را در شرایط عالی نگه دارد. به دفترچه راهنمای سازنده خود نگاه کنید و مقدار پیشنهادی را با عادت شخصی رانندگی و شرایط آب و هوایی تنظیم کنید تا ماشین شما سالها کار کند.

امداد خودروی تهران در تمام نقاط تهران در کمترین زمان ممکن در کنار شما خواهد بود. خدماتی از قبیل تعمیر در محل، باتری به باتری،حمل را انجام می دهد.

 

0 0 نظرها
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو