روشن نکردن ماشین بمدت 6 ماه و عواقب آن

بدون استفاده ماندن خودرو برای مدت طولانی می تواند منجر به مشکلات متعددی در قسمت های مختلف آن شود. اما، گاهی اوقات به دلیل تعطیلات طولانی، ماه های بسیار سرد زمستان یا دلایل دیگر مجبور به انجام این کار هستیم. اگر خودرویی را به مدت 6 ماه نگهداری می کنید ، پس از بازگشت به رانندگی، اقدامات احتمالی خاصی وجود دارد که می توانید آن را به خوبی کار کنید.امداد خودروی آقای امداد با شبکه گسترده امدادگران خود در سراسر کشور، در سریعترین زمان ممکن به محل شما اعزام می شود.

شماره تماس آقای امداد: ۰۲۱۴۸۲۸۷

چه مدت می توان بدون رانندگی ماشین را ترک کرد؟

اگر قصد دارید به سادگی ماشین خود را در گاراژ پارک کنید و راه بروید، پس از بازگشت آماده یک سورپرایز ناخوشایند باشید، حتی اگر فقط چند هفته طول بکشد. مدت زمانی که یک خودرو می تواند بدون استارت زدن بنشیند به وضعیت گاراژ و میزان اقدامات احتیاطی شما برای کاهش مشکلات احتمالی بستگی دارد.

هیچ مهر زمانی تأیید شده ای وجود ندارد که به طور قطعی بگوید چه مدت می تواند یک ماشین بدون رانندگی بنشیند . ایده خوبی است که حداقل یک بار در ماه آن را برای 20 دقیقه رانندگی یا بیشتر در طول زمستان در جاده ها پیاده کنید. با انجام این کار، مخزن سوخت ، باتری، لاستیک‌ها و هر چیز دیگری در وضعیت خوب و سالمی باقی می‌ماند. اگر اصلاً برای پنج یا شش ماه رانندگی امکان پذیر نیست، هر چیزی که ممکن است اشتباه باشد را پیش بینی کنید و بر اساس آن آماده شوید.

یک ماشین چقدر می تواند بدون استارت بنشیند
یک ماشین استفاده نشده چندین مشکل ایجاد می کند. 

چه اتفاقی می افتد در هنگام نگهداری یک خودرو به مدت 6 ماه؟

رایج ترین مشکلی که در خودروهای استفاده نشده با آن مواجه می شود، صاف بودن لاستیک ها است. آنها از یک طرف صاف می شوند تا وزن ماشین را برای مدت طولانی تحمل کنند.

یکی از نگرانی های اصلی هنگام نگهداری یک خودرو به مدت 6 ماه یا بیشتر، خالی شدن باتری خودرو است . در نهایت به دلیل تخلیه انگلی می میرد. احتمالاً داخل باک بنزین یک خودروی استفاده نشده شروع به زنگ زدن کرده و ممکن است رنگ آن کاهش یابد.

اگر ترمز دستی درگیر نگه داشته شود، لنت های ترمز ممکن است برای مدت طولانی به دیسک ها یا درام ها گیر کنند. با این حال، کمترین انتظار و در عین حال وحشتناک ترین مشکل می تواند تهاجم موجودات باشد. موش ها می توانند هر چیزی را از تودوزی گرفته تا سیم های موتور بجوند.

 

6 اقدام احتیاطی که باید قبل از ترک ماشین در گاراژ انجام دهید

انجام برخی اقدامات به موقع، شما را از مراجعه به تعمیرگاه و پرداخت یک قایق پول برای تعمیرات پرهزینه نجات می دهد. این اقدامات احتیاطی را زمانی انجام دهید که مجبور هستید خودرو را برای چندین ماه نگهداری کنید.

1. از لاستیک های قدیمی استفاده کنید

یکی دیگر از قسمت هایی که باید در مواقعی که ماشین شما 6 ماه راه نمی رود از آن مراقبت کنید لاستیک است. فشار لاستیک خودرو تحت تأثیر فشار روی سطح لاستیکی، روی زمین و پارکینگ قرار می گیرد که به راحتی می تواند باعث تغییر شکل شود. با تعویض لاستیک های کهنه، از برخورد با لاستیک های پنچر خودداری کنید. فقط وقتی دوباره شروع به رانندگی کردید آنها را عوض کنید. اگر استفاده از لاستیک های قدیمی گزینه ای نیست، تمام لاستیک های خود را حداکثر باد کنید. قرار دادن آنها روی استایروفوم یا بالشتک های لاستیک، پشتیبانی کافی را برای نگهداری خودرو به مدت 6 ماه فراهم می کند .

2. باتری را جدا کنید

هنگامی که یک خودرو برای مدت طولانی بدون استفاده رها می شود، باتری بخشی است که بیشتر در معرض آسیب و نقص است. اگر برای مدت طولانی استارت نزنید، برق داخل باتری خودرو قطع می شود. برای جلوگیری از این ضرر ناخواسته، صاحبان خودرو باید به خاموش کردن تجهیزات الکتریکی غیر ضروری خودرو مانند رادیو، شارژر تلفن و غیره توجه داشته باشند. پس از اتمام نظافت خودرو، توصیه می شود پایانه های منفی باتری را جدا کنند. پس از یک وقفه طولانی در رانندگی از تعمیرات پرهزینه شما صرفه جویی می کند. از طرف دیگر، می‌توانید از شارژر قطره‌ای برای جلوگیری از عوارض باتری استفاده کنید. 

3. از زنگ زدگی مخزن سوخت جلوگیری کنید

شما می توانید این کار را با استفاده از تثبیت کننده سیستم سوخت به همراه سوخت با درجه بالا تازه پر شده انجام دهید. سپس، ماشین را برای 20-30 کیلومتر خوب حرکت دهید تا مطمئن شوید که خوب مخلوط شده و در کل باک پخش شده است. باک را به خوبی آب بندی کنید و پس از بازگشت، سوخت مخلوط را به سرعت مصرف کنید.

یک ماشین چقدر می تواند بدون رانندگی بنشیند؟
آن را با کاور بپیچید. 

4. رنگ را ذخیره کنید

اگر محل نگهداری آن مرطوب باشد، اپیلاسیون بدنه خودرو با اسپری یک اقدام هوشمندانه است. ساده ترین مرحله این است که ماشین را با یک روکش ماشینی مناسب بپیچانید. قبل از انجام این کار، برای مقابله با تجمع کپک و بوی بد، شیشه های ماشین را کمی باز نگه دارید.

5.  موجودات را دور نگه دارید

از پارچه های پارچه ای یا تکه های حوله دور ریخته شده برای مسدود کردن نقاط ورود موجودات، به ویژه جوندگان استفاده کنید. برای احتیاط بیشتر، گلوله‌های بید را در اطراف ماشین نگه دارید و از ورقه‌های خشک کن داخل آن استفاده کنید.

6. نباید از ترمز دستی استفاده کرد و لاستیک ها را وارد کرد

زمانی که ماشین خود را برای مدت طولانی در انبار نگهداری می کنید، روش خوبی است. خودروهایی که برای مدت طولانی استفاده نمی شوند مستعد زنگ زدگی روی سطح دیسک ترمز، لنت ترمز و قفل شدن هستند. هنگام راه اندازی خودرو پس از 6 ماه، رانندگان باید عملکرد سیستم ترمز را به دقت بررسی کنند. توجه داشته باشید که نباید فوراً از ترمز دستی استفاده کنید، بلکه باید ترمز پایی را 3-4 بار فشار دهید تا ترمزها را از قبل بررسی کنید. اگر ترمز پایی الاستیک باشد، ترمز خودرو به طور معمول کار می کند، در شرایط عکس برای جلوگیری از حوادث ناخواسته، لازم است با کادر فنی تماس بگیرید.

کلمات پایانی

پیروی از این مراحل اولیه مطمئن می شود که پس از یک وقفه طولانی در استفاده از وسیله نقلیه متحمل هزینه های گران قیمت تعمیر نمی شوید. همیشه ایده خوبی است که قبل از ترک با مکانیک خود برای راهنمایی ها و نسخه های اضافی مشورت کنید. آنها می توانند دستورالعمل های خاص تری به شما بدهند.

شماره تماس آقای امداد: ۰۲۱۴۸۲۸۷

ادامه مطلب
چگونه باید گزارش تنظیم چرخ ها را بخوانیم؟
0 0 نظرها
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو