5 نکته برای مراقبت از ماشین بعد از زمستان

دما اندکی در حال گرم شدن است و این بدان معناست که زمستان رو به پایان است و بهار نزدیک است. در تعطیلات بهار یک هفته تعطیل کنید یا آخر هفته فقط دور شوید. در حالی که “لیست کارها” خود را در مورد مواردی که باید برای سفر خود تهیه کنید ، تهیه کرده اید ، فراموش نکنید . قبل از عزیمت به سفر خود ، این لیست را اضافه کنید. از این گذشته ، آن روزهای سرد زمستان به اندازه اتومبیل شما نیز سخت بود. شما قبلاً می دانید که چگونه باید در زمستان از یک ماشین مراقبت کنید ، اما آیا برای فصل بهار آماده هستید؟ با رعایت نکات مراقبت از اتومبیل بعد از زمستان ، ماشین شما با یک سواری نرم تر به شما پاداش می دهد و شما را بدون نگرانی به مقصد می رساند.

مراقبت از ماشین

1. لاستیک های برفی را بردارید .لاستیک های زمستانی مناسب برای شرایط برفی و یخی برای جلوگیری از سر خوردن شما در سرتاسر جاده هستند ، اما وقتی هوا در حالت گرما قرار گرفت ، دلیل خوبی برای نگه داشتن لاستیک برفی روی ماشین یا کامیون خود ندارید. لاستیک انعطاف پذیر ساخته شده برای لاستیک های زمستانی در دمای گرمتر خوب نیست و شروع به فرسایش می کند ، به این معنی که شما باید لاستیک های زمستانی جدید را زودتر از آنچه انتظار داشتید خریداری کنید. تقریباً در ماه اسفند ، دما باید به یک درجه گرمتر برسد و این زمان خوبی برای بازگشت به لاستیک های تابستانی شما است. امسال از لاستیک برفی استفاده نکردید؟ اکنون زمان بررسی هوای لاستیک های شما است.

هوای سرد باعث می شود لاستیک ها به ازای هر 10 درجه کاهش دما با 1 PSI تخلیه شوند. رانندگی با لاستیک هایی که باد کم دارند و چه بادی بیش از حد ، بسیار خطرناک است ، به خصوص هنگام مسافرت روی سطوح مرطوب. هنگامی که لاستیک ها به درستی باد می شوند ، وسیله نقلیه بهتر کار می کند ، بهره وری سوخت را افزایش می دهد ، عمر لاستیک را افزایش می دهد و فاصله ترمز را کمتر می کند. هنگام آزمایش فشار باد لاستیک های خود ، مطمئن شوید که آنها را هنگام سرد بودن مانند اولین صبح ، قبل از اینکه ماشین رانده شود و تایرها از حرارت گرم شوند ، بررسی کنید. در حالی که فشار هوای خود را بررسی می کنید ، آج لاستیک را از نزدیک ببینید. مهم است که آج لاستیک شما به طور مساوی ساییده شود و آنقدر فرسوده نباشد که نتواند جاده را بگیرد.

آموزش تعویض لاستیک خودرو

2. ماشین خود را به پایین اسکراب کنید. شستن اتومبیل فوایدی دارد که فراتر از جذابیت بیشتر آن برای چشم است. به از بین بردن آلودگی هایی که روی رنگ قرار گرفته و باعث خوردگی می شوند کمک می کند. در حالی که پوشش بیرونی اتومبیل شما به محافظت از صفحات بدنه کمک می کند ، زیربنا دائماً در معرض عناصری از جمله خاک ، آلودگی و آب است که به ایجاد زنگ کمک می کند. در حالی که باید اتومبیل خود را به طور منظم بشویید ، اگر در مناطقی هستید که برف روی زمین است ، می خواهید آن را مرتباً بشویید و به دلیل میزان قرار گرفتن در معرض نمک ، از تمیز بودن زیرانداز نیز اطمینان حاصل کنید. در جاده های زمستانی. نمک جاده به شکستن یخ تشکیل شده در سطح جاده کمک می کند. در حالی که نمک زدن برای جاده مفید است ، اما برای ماشین شما چندان مناسب نیست. نمک موجود در جاده ها باعث آسیب شدید زنگ زدگی به اجزای فلزی خودروی شما می شود. با شستشوی منظم ماشین خود می توانید از ایجاد اثرات مخرب زنگ زدگی روی وسیله نقلیه جلوگیری کنید.

اگر نیاز به امداد خودرو در شرق تهران دارید می توانید با ما تماس بگیرید. 02148287

ادامه مطلب
زمان تعویض لاستیک و روشن شدن نشانگر تایر

3. برف پاک کنهای شیشه جلو را عوض کنید .برف پاک کنهای شما در زمستان مشغول پاک کردن باران ، برف ، خاک و سایر آوار بودند و به دلیل اینکه از لاستیک ساخته شده اند ، ممکن است هوای سرد باعث خشک شدن و ترک خوردن آنها شود. از آنجا که شما واقعاً باید هر شش ماه یکبار برف پاک کن شیشه های اتومبیل خود را تعویض کنید ، زمان مناسب برای تعویض برف پاک کن های خود برای آمادگی در باران های تابستانی است.

4. باتری خود را بررسی کنید هوای سرد می تواند به طور قابل توجهی انرژی باتری شما را کاهش دهد. فقط در 32 درجه فارنهایت ، باتری شما می تواند تا 35٪ انرژی را از دست بدهد و هنگامی که درجه حرارت به 0 درجه فارنهایت کاهش می یابد ، از دست دادن قدرت تا 60٪ افزایش می یابد. یک باتری با اتلاف قدرت قابل توجه برای شروع کار سخت خواهد بود زیرا موتور برای شروع کار به انرژی زیادی احتیاج دارد. اتصالات باتری شما باید بصری بازرسی و تمیز شود و کل باتری آزمایش شود. اگر میزان شارژ باتری کم است یا نزدیک آستانه پایین است ، قبل از خاموش شدن باتری باتری خود را تعویض کنید.

باتری در هوای سرد

5. سیستم A / C خود را تست کنید. دیری نمی گذرد که دمای گرمتر به خفقان آور تبدیل می شود و شما را ملزم به استفاده از تهویه هوا می کند. قبل از اینکه گرما بدون تهویه مطبوع غیرقابل تحمل شود مطمئن شوید که از نظم خوبی برخوردار باشد. با آزمایش خود سیستم می توانید تشخیص خود را انجام دهید. تهویه مطبوع خود را روشن کنید. آیا هوا از طریق دریچه ها می آید؟ هوا سرد است؟ آیا دمای هوا در صورت تنظیم در هر دو جهت به دلخواه تغییر می کند؟ آیا بوی غیرمعمولی مشاهده می کنید؟ اگر در مورد کولر گازی شما چیزی درست به نظر نمی رسد ، باید توسط مرکز خدمات خودرویی محله شما بازرسی شود.

اقای امداد شریک زندگی شما در مراقبت از اتومبیل است. ما می توانیم اطمینان حاصل کنیم که ماشین شما آماده است تا بهار و هر فصل پس از آن را بپذیرد. تکنسین های متخصص ما برای اطمینان از مجهز بودن ماشین شما برای پیمایش جاده پیش رو ، از هر وسیله نقلیه ای  بازرسی بصری دارند. تکنسین های مجاز  ما قادر به آزمایش باتری شما ، بازرسی عمیق تهویه مطبوع ، بررسی فشار باد لاستیک ، بررسی مایعات و موارد دیگر هستند. خواسته ما در شرکت آقای امداد کمک به شما در راه است. مشاوران خدمات دوستانه ما می توانند به شما کمک کنند تا برای نگه داشتن شما در جاده ها ، چه سرویس های تعمیر و نگهداری مورد نیاز خودروی شما باشد. 

شرکت آقای امداد تمامی خدمات مربوط به خودروهای بنزینی از جمله تعمیر در محل و حمل با یدک کش تهران  و خودروسوار را در تمامی مناطق تهران به صورت 24 ساعته انجام می دهد.

5 1 نظر
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو