آیا به یک دینام جدید نیاز داریم؟

احتمالاً قبلاً برای شما اتفاق افتاده است شما می روید ماشین خود را روشن کنید . شاید چراغ های داشبورد برای یک ثانیه روشن شوند اما ماشین روشن نشود. باتری شما تمام شده است. جای تعجب نیست ، اگرخوش شانس باشید باتری های ماشین  فقط حدود سه سال دوام می آورند. ماشین شما حتی ممکن است  هرگز به دینام جدیدی احتیاج نداشته باشد ، از طریق  تعویض چند باتری مشکل حل شود . در برخی موارد ، علت از بین رفتن باتری به دلیل خرابی دینام است. مشکل این است ، از کجا می دانید کدام یک از اجزای سیستم شارژ مقصر است؟ 

دینام
دینام

نحوه کار دینام

دینام به جلو در موتور متصل است و توسط میل لنگ توسط کمربند مارپیچ ثابت می شود. این فقط یکی از سه مولفه ای است که انرژی الکتریکی را در خودرو شما ایجاد و تأمین می کند. دینام با کمک جریان متناوب (AC) انرژی الکتریکی را از انرژی مکانیکی تبدیل می کند تا به شما کمک کند تا باتری شارژ شود ، ماژول های الکتریکی مانند شیشه های برق و قفل ها و منبع تغذیه کامپیوتر داخلی خودرو کمک کند. دینام یک محفظه فلزی است که شامل اجزای زیر برای تولید برق است:

  • استاتور و روتور – آهن ربا که برای ایجاد جریان متناوب که به برق تبدیل می شود ، می چرخد.
  • دیودها – جریان متناوب را برای شارژ باتری به یک جریان یک جهته تبدیل می کنند.
  • تنظیم کننده ولتاژ – ولتاژ را تنظیم می کند تا از افزایش برق جلوگیری کند.
  • فن خنک کننده – به دفع گرمای تولید شده در هنگام ایجاد انرژی برای محافظت از اجزای داخلی کمک می کند.

آموزش تست باطری و دینام خودرو

باتری یا دینام؟

یک دینام خراب می تواند یک باتری کاملا خوب را از بین ببرد. دینام برای ارسال برق به باتری است اما قادر به زنده کردن باتری ضعیف یا از بین رفته نیست. بسیاری از دارندگان وسایل نقلیه در چنین شرایطی متوجه می شوند که “آیا من به باتری یا دینام جدیدی نیاز دارم؟” با اجرای تست خود با کابل های جهنده می توانید تعیین کنید که کدام یک از اجزای اصلی خراب است. آزمون را  از وسیله نقلیه خود آغاز کنید. بلافاصله کابل ها را بردارید. آیا ماشین متوقف می شود یا به کار خود ادامه می دهد؟ اگر بلافاصله متوقف شود ، دینام به احتمال زیاد متخلف است. از طرف دیگر ، اگر بعد از حدود پنج دقیقه کارکرد خودرو ادامه یابد ، احتمالاً باتری از کار افتاده است.

اگر نیاز به امداد خودرو در غرب تهران دارید می توانید با ما تماس بگیرید. 02148287

چگونه  بدانم که به دینام جدیدی نیاز دارم؟

برخی از دینام ها در شرایط ایده آل می توانند تا چندین هزار کیلومتر کار کنند ، با این حال ، در مناطقی که گرما یا سرما شدید دارند ، ممکن است از جدول زمانی کم شود. دینامیکی که در آستانه خرابی است ممکن است برای راه اندازی مشکل کند یا چراغهای جلو کمرنگ یا سوسو بزنند. اگر دینام وسیله نقلیه شما هر یک از علائم زیر را نشان می دهد ، مطمئن شوید که یک تکنسین سیستم الکتریکی را آزمایش می کند تا تعیین کند آیا زمان تعویض دینام رسیده است:

  • صداهای غیرمعمول: صدای غر زدن یا سنگ زنی می تواند نشانه ای از خرابی بلبرینگ ها ، استاتور و روتور یا سایر اجزای موجود در داخل دینام باشد.
  • بوی بد: بوی سوزاندن لاستیک می تواند نشان دهد که کمربندهای لاستیکی به درستی نمی چرخند ، اصطکاک و گرما ایجاد می کنند که باعث سوختن لاستیک و ایجاد بوی بد می شود.
  • روشن شدن چراغ باتری: وسیله نقلیه شما به انواع حسگرها و ماژول ها مجهز است که داده ها و پیام ها را به رایانه داخلی خودرو ارسال می کنند. وقتی یک ناهنجاری در هر سیستم مشخص می شود ، رایانه داخلی چراغ هماهنگی داشبورد را روشن می کند. اگر دینام وسیله نقلیه شما خراب است ، نماد شکل باتری ، حروف ALT یا GEN یا چراغ چک موتور روشن می شود.

  • دستگاه های الکتریکی بی قدرت: اگرچه ممکن است چراغ های جلوی کم نور یا چراغ های داشبورد کم نور را مشاهده کنید ، اما ممکن است متوجه شوید که اجزای قدرت مانند صندلی های برقی ، پنجره ها ، برف پاک کن ها و سایر اجزای الکتریکی کند هستند. همچنین ممکن است متوجه رادیو شوید یا صفحه لمسی غیرفعال باشد.

دینام خودرو

با کارشناسان تماس بگیرید

سیستم الكتریكی در اتومبیل می تواند بسیار پیچیده باشد و باید با احتیاط فراوان از آن استفاده شود. ممکن است توسط یک شخص ناآگاه به خودرو آسیب برساند. در حالی که برای تست باتری یا دینام یا سفت کردن کمربند مارپیچ شروع به کار کردن در ماشین خود می کنید ، انجام تعمیر یا تعویض دینام خراب بهترین کار برای حرفه ای ها است. در آقای امداد، ما بهترین امدادگران را در زمینه خدمات امداد و حمل داریم. باتری شما چه شده است که شما را غافلگیر کرده است و یا اتومبیل شما علائم خرابی دینام را نشان می دهد ، ما می توانیم به شما کمک کنیم! ما یک تست باتری برای بررسی وضعیت باتری شما ارائه می دهیم. همچنین می توانیم ولتاژ دینام را اندازه گیری کنیم تا تعیین کنیم آیا دینام جریان کافی برای جداسازی بیشتر موضوع تولید می کند یا خیر. و از آنجا که می دانیم شما مشغول هستید ، در بیشتر موارد تعمیرات در همان روز انجام می شود. آقای امداد آماده است تا تمام نیازهای شما در خودرو را برطرف کند. امروز با ما تماس بگیرید.

شرکت آقای امداد تمامی خدمات مربوط به انواع خودرو ها از جمله سایپا ،ایرانخودرو، امداد خودروی بنز، هیوندا، کیا و … را به صورت 24 ساعته در تمامی مناطق تهران و شرستانهای تهران انجام می دهد.

ادامه مطلب
چرا موتور ماشین شما روشن نمی‌شود؟
0 0 نظرها
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو