زمان تعویض لاستیک و روشن شدن نشانگر تایر

هر زمان که در وسیله نقلیه خود باشید. لاستیک های آن اولین خط دفاعی شما در برابر آب و هوای بد ،و شرایط نامناسب جاده هستند. با افزایش سن ، لاستیک ها فرسوده می شوند و کارایی آنها کاهش می یابد. و گاهی اوقات به طور خطرناکی کاهش می یابد.

چگونه بدانیم زمان تعویض لاستیک فرا رسیده است؟
چگونه بدانیم زمان تعویض لاستیک فرا رسیده است؟

دوام لاستیک به عوامل زیادی بستگی دارد ، از جمله:

  • کیفیت اولیه
  • سن
  • مسافت پیموده شده
  • نگهداری
  • اقلیم
  • شرایط جاده
  • عادت های راننده

مراقبت های اساسی از لاستیک ، مانند حفظ تراز مناسب ، چرخش ، تعادل و فشار هوا ، باعث افزایش طول عمر لاستیک می شود. همچنین مهم است که مرتباً آنها را از نظر ساییدگی آج و آسیب فیزیکی بررسی کنید. هنگامی که یک تایر 80هزار کیلومتر رانده شد یا پنج ساله شد ، باید توسط یک متخصص لاستیک کاملاً بررسی شود. حتی اگر آسیب قابل مشاهده ای نداشته باشد و آج آن خوب باشد. چنین بازرسی هایی باید به طور منظم انجام شود.

 

زمان تعویض لاستیک

 

 

آج پوسیده

ساییدگی آج های لاستیک باعث تماس با جاده می شوند. هدف اصلی آنها بهبود چسبندگی ، انتقال آب از لاستیک ها و جلوگیری از سر خوردن بر روی سطوح نمناک است. میله های سایش آج (به عنوان مثال ، قطعات پل بین آج), به شما کمک می کنند تا ببینید که آج لاستیک شما به چه نقطه بحرانی رسیده است. اگر آج با نوار سایش هم سطح باشد ، به پایان عمر مفید خود رسیده است و باید تعویض شود.

تست پنی( سکه) روش خوب دیگری برای بررسی سایش آج است. یک پنی بگیرید و آن را بین انگشت شست و سبابه خود در موقعیت شانه لینکلن نگه دارید. سر پنی را به پایین در یکی از شیارهایی قرار دهید که به نظر می رسد آج لاستیک شما کمترین است.اگر آج هر قسمت از سر لینکلن را بپوشاند ، هنوز بیش از حد قانونی است.

 

زمان تعویض لاستیک

 

آسیب فیزیکی

لاستیک ها در معرض خسارات ناشی از: گودال ها ، حاشیه ها ، سرعت گیرها ، مناطق ساختمانی ، صفحات فولادی و سایر خطرات جاده ای قرار دارند. عادت کنید که لاستیک های خود را به طور مرتب از نظر بریدگی ، جوش ، ترک و برآمدگی بررسی کنید. اگر یک لاستیک از کنار پهلو گرفته باشد ، به این معنی است که سوراخ شده و در حال از دست دادن باد است.

 

 

هنگام رانندگی احساس ناخوشایند داشتن

اگر هنگام رانندگی متوجه لرزش در فرمان شوید. یا به نظر می رسد ماشین شما خشن است. ممکن است نشانه ای باشد که شما در لاستیک مشکل دارید. سرعت خود را کم کنید ،اتومبیل خود را متوقف کرده و بررسی کنید. اگر لاستیک در حال صاف شدن است و یا آسیب واضحی مشاهده کردید. به لوازم یدکی خود تغییر مکان دهید. یا با خدمات کمک جاده ای تماس بگیرید تا بیاید و این کار را برای شما انجام دهد. اگر صدمه ای در لاستیک نمی بینید ، اما لرزش یا زبری آن همچنان ادامه دارد ، در اولین فرصت خود را به یک فروشنده تایر برسانید تا یک متخصص بتواند لاستیک های شما را کاملاً بررسی کند.

عادت های رانندگی

سرانجام ، توجه داشته باشید که عادت های نامناسب رانندگی مانند : سرعت زیاد ، شروع سریع و ترمز اضطراری می تواند طول عمر هر لاستیک را بسیار کاهش دهد. با رعایت این نکات در ماشین خود ایمن تر خواهید بود و می دانید چه وقت زمان تعویض لاستیک است.

 

 

 

 

روشن شدن نشانگر تایر

سنسور سیستم کنترل فشار باد تایر (TPMS) , در وسیله نقلیه شما به گونه ای طراحی شده است که به شما کمک می کند تا بدانید فشار باد لاستیک شما پایین است. مانند هر سیستم موجود در وسیله نقلیه شما ، گاهی اوقات ممکن است از کار بیفتد یا دقیقاً همانطور که باید کار نکند. همچنین ممکن است گاه به گاه خوانش های نادرستی برای شما ایجاد کند. وقتی چراغ لاستیک شما روشن می شود ، چند کار وجود دارد که می توانید قبل از ورود به تعمیرگاه برای اطمینان از اینکه واقعاً مشکلی دارید انجام دهید.

ادامه مطلب
TPMS (سیستم کنترل فشار تایر) چگونه کار می کند؟

 

 

هنگام استارت خودرو چراغ روشن است

اگر ماشین خود را روشن کنید و چراغ برای چند ثانیه روشن شود , این طبیعی است و بخشی از سیستم روشن می شود. با این حال ، اگر روشن بماند ، باید کمی عیب یابی کنید. با بررسی فشار تایر شروع کنید. هر تایر را بررسی کنید و مطمئن شوید که به PSI که توسط سازنده ذکر شده باد دارد. این معمولاً در کتابچه راهنمای وجود دارد. و همچنین اکثر وسایل نقلیه دارای برچسبی در قسمت درب راننده هستند که اطلاعات PSI در آن وجود دارد.

اگر لاستیک کم است ، کافی است کمی هوا اضافه کنید. این باید باعث خاموش شدن نور شود. بخاطر بسپارید که ممکن است TPMS پس از اصلاح مشکل ، زمان زیادی را برای تنظیم مجدد آن صرف کند. کمی رانندگی کنید و اگر چراغ خاموش نشد ،با ما تماس بگیرید. تا تکنسین های ما بتوانند نشت یا هرگونه خرابی لاستیک را بررسی کنند.



هنگام رانندگی چراغ روشن می شود

چند نکته وجود دارد که اگر هنگام رانندگی چراغ فشار باد تایر روشن شود می تواند اشتباه باشد. اگر در دمای خارج تغییر شدیدی ایجاد شده باشد ، مثلاً از 50 درجه به 30 درجه بروید ، مسئله فقط تنظیم لاستیک شما در این تغییر است. معمولاً ادامه رانندگی باعث گرم شدن لاستیک و بازگشت فشار به حالت عادی می شود که باعث خاموش شدن نور می شود.به طور کلی ، اگر هوا مقصر باشد ، سیستم شما نشان می دهد که فشار لاستیک شما کم است.

یک مسئله جدی تر می تواند تایر لاستیک باشد. ممکن است موردی را که منجر به نشتی در لاستیک شما شده ، مورد برخورد قرار دهید. این معمولاً نشان می دهد که فقط یک لاستیک دارای مشکل است. اگر سیستم شما نشان می دهد مشکل فقط با یک لاستیک است ، باید لاستیک های خود را بررسی کنید. رانندگی روی لاستیک تخت یا بسیار کم باد می تواند به رینگ های شما آسیب برساند.

 

وقتی هیچ مسئله جسمی وجود ندارد

اگر لاستیک های خود را بررسی کرده اید و آنها به درستی باد شده اند ، اما چراغ تایر شما هنوز روشن است ، به احتمال زیاد مشکل از سیستم یا یکی از اجزای آن است. این مسئله می تواند در مواردی که سیستم فشار باد تایر مورد نیاز باتری را تأمین نمی کند ، یک مشکل برق باشد. همچنین این ممکن است به سنسور فشار باد تایر یا سنسور سرعت چرخ بستگی داشته باشد. بسته به نوع سیستمی که وسیله نقلیه شما دارد.

بعضی اوقات وقتی مشکل از خود سیستم است ، چراغ به جای ثابت بودن فقط چشمک می زند. اگر مشاهده کردید که چراغ چشمک می زند ، گاهی اوقات تمام آنچه که نیاز دارد تنظیم مجدد است.

 

اهمیت TPMS

سیستم های کنترل فشار باد تایرها امروزه به صورت استاندارد در خودروها وجود دارند. آنها به عنوان یک ویژگی ایمنی در نظر گرفته می شوند زیرا شما را از فشار کم تایر آگاه می کنند. این مسئله از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا رانندگی با لاستیک در فشار نادرست می تواند منجر به تصادف شود. زیرا باعث تغییر هندل خودرو می شود. علاوه بر این ، سیستم می تواند شما را از تایر لاستیک آگاه کند .

بنابراین می توانید قبل از وقوع انفجار ، از جاده خارج شوید. به نشانگر توجه کنید زیرا ممکن است نشان دهد مشکلی در لاستیک ها یا سیستم وجود ندارد. توجه به این نکته مهم است که وقتی چراغ روشن می شود و به دلیل مشکل فشار باد لاستیک نیست ، تقریباً همیشه به تنظیم مجدد نیاز دارد.که خودتان نمی توانید این کار را انجام دهید.

شرکت امدادخودروی شمال تهران تمام خدمات مربوط به لاستیک از جمله پنچری، تعویض لاستیک، پمپ باد و … را در محل انجام می دهد.

0 0 نظرها
امتیاز شما
مشترک شدن
اطلاع رسانی
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن
تماس با امداد خودرو